Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       301/435    
(#44839) masTTertape hozzászólása Válasz Máj 27, 2015
Egy érdekes problémával találkoztam ma. Éppen szervizelek egy Mehano Blue Tiger mozdonyt, ami a jelentős használatból eredő koszolódás, alkatrésztörés és menettulajdonság romláson túl, pont az összeszerelés után kezdett el makrancoskodni.
A feszültség növelésével a motor nem pörgött fel, hanem épp hogy lelassult, megállt. Az áramfelvétel nem nőtt, semmi nem melegedett. Végignéztem a panelt, amin a szokásos alkatrészeken felül van egy kettős zéner dióda a motor kapcsai között, valamint egy ún. kapcsoló sorba kötve a motorral. Ez egy 3x3-as jelölésű SMD alkatrész, amire nem találtam magyarázatot... Ennek rövidre zárása megoldotta a problémát, csak éppen azon agyalok, hogy valami oka volt, hogy ezt betervezték az áramkörbe. Most, hogy kiszedtem és áthidaltam, a modell szépen fut, ereje teljében van, de talán a nálam okosabbak tudnak erre mondani valamit.
Azt csak zárójelesen jegyzem meg, hogy a Mehano-nál semmilyen alkatrész nincs a Blue Tiger-ekhez, holott első levelemre gyorsan és segítőkészen jelzett vissza egy hölgy, majd pár nap múlva teljesen elzárkózott a megoldástól. Furcsa.
(#44840) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#44839) Válasz Máj 27, 2015
A blue tiger még nem volt a kezemben szétszedve, de egy másik mehano mozdonyban egy soros ellenállás volt a motor elé kötve meg a zenerek. Ezzel akarják redukálni a max. sebességet.
A Mehanorol meg caak annyit. 2x jártam náluk - elöször nagyon hideg fogadtatás volt, másodszor meg sötét szerelöcsarnokok. ( állitolag csak akkor dolgoznak, ha van elég megrendelés. Azt sem tudni, hogy hányan).
(#44842) Gashpy válasza john07_doki hozzászólására (#44817) Válasz Máj 28, 2015
Ránéztem a MBS oldalára, Hädl gyártmányú Zsigákból is van jelenleg raktáron szürke, kép alapján sötétkék, leírásban sötétszürke és barna színű.
(#44847) HarciSün válasza Gashpy hozzászólására (#44842) Válasz Máj 28, 2015
Persze ez ízlés kérdése de nekem a V&V-s ladák finomabb kidolgozottságúnak tűnnek.

Hädl lada.jpg

V&V lada-saj...jpg
 
(#44848) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#44840) Válasz Máj 28, 2015
Hát nem is egyszerű szétszedni. A konstruktőrök nagyon újat akartak, van pár ötletes megoldás, de amilyen szép és erős modell, annyi nyűg van vele. Az eddig látott legnagyobb motorja van TT-ben, akkor mágneses térrel, hogy a modell aljához ragad a csavarhúzó.
Majd este felrakom a kapcsolási rajzot, hogy megfejtsük, mi a fene az a switch elnevezésű, smd alkatrész, ami sorba van kötve a motorral.
Egyébként H0-ban ennél csak jóval egyszerűbb modelleket láttam a Mehano-tól. Ez minden szempontból kakukktojás.
(#44849) Gashpy válasza HarciSün hozzászólására (#44847) Válasz Máj 28, 2015
Mondjuk az árban is van egy 5 eurós különbség a Hädl javára, de nem rosszabb annyival Az ajtók gravirja kicsit mélyebb, de elviselhető mértékű.
Zella-Mehlisben hozzájutottam kedvező áron egy világosszürkéhez (kis gyári hibás - olyan, mintha kanyarodna, mert kicsit ferdén áll...).
A legközelebbi közös összejövetelekre viszem magammal.
(#44850) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#44848) Válasz Máj 28, 2015
Túláram védelem. Sajnos a Mehano tervezői is beleestek abba a hibába, mint a Märklin/Trix kollégáik, hogy ezt a vackot beszereltették a modellbe. Elvi jelentősége van, gyakorlatilag felesleges, ráadásul aláméretezték, vagy egyszerűen ez az alkatrész élettartamban ennyit tud. Hasonló hibával egy OFF Trix H0 badeni IVh járt pár éve a műhelyben, az garanciális volt. Ment Győrbe, onnan ki Nürnbergbe, majd Göppingenbe, ahonnan az az értesítést kaptuk, hogy sajnos az elektronika ment tönkre, cserélni kellene. Csak az a gond, hogy ilyen már nincs raktáron (sic!), csak egy másik gőzösbe való. Visszakértük a modellt, mert az alaplapon van a hang, ami erdetileg egy 4 hengeres gép, amit meg be akartak szerelni az 3... No Comment. Elkezdtem nyomozni a panelen, és egy ilyenre találtam én is, ami mérve hibátlan volt. A baj akkor jött elő, amikor elkezdett áram is folyni ezen keresztül. Több-kevesebb idő után annyira felmelegszik, hogy blokkolja az áramot akkor is, ha az csak üzemi erősségű, és nem zárlati, vagy túláram.
(#44851) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44850) Válasz Máj 28, 2015
Akkor az egy vacak polyswitch, elektronikus biztositék, ami melegre old, de vissza kellene neki állnia vezetésbe, ha kihül ( elméletileg, de már én is összefutottam olyannal, ami ha szétkapcsolt soha többé nem kapcsolt vissza. Amugy filléres dolog, csak megfelelö méretüt soha nem talál az ember..... ).
(#44853) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#44848) Válasz Máj 28, 2015
A modell tanyázott nálam honapokig, mert nagyon tetszett, de végül is nem illett semmihez, ezért visszaadtam. ( akkoriban még terveztem némi amerikai TT motivumot, amihez alapnak jo lett volna ilyen kivitelü modell.)
Hibátlanul müködött, ezért nem volt semmi ok a szétszedésre. Azután feladtam az amerikai tervet..... Ezért nem tudom mi volt pontosan benne.
De azt hiszem már alább megfejtettük, hogy mi az a 3x3 kocka.
(#44873) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44850) Válasz Máj 29, 2015
Köszönöm, akkor helyére tettük a dolgot.
A gyanúm az, hogy mivel a modell nagyon koszos volt (porpamacsok az áramszedőkön, plusz hosszú vonatok vonszolása), használat közben konstans nagyobb áramon használták, ergo ez a polyswitch leoldott és úgy maradt. Csak az a kérdés, hogy ebben az állapotában mégis átengedett valamit, mert a motor meg-megmozdult, se sosem tudott maximálisra felpörögni. És a próbálgatás során egyre rosszabb lett, tehát a végén már épp, hogy csak megmozdult, de csak üresjáratban. Alkatrészhiba?
(#44876) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Máj 29, 2015
Egy kis hungarikum Lezlinilzen terepasztaláról:
Bővebben: Link
(#44877) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876) Válasz Máj 29, 2015
Zseniális és lenyűgöző.
Emellett a kidolgozottság és részletesség mellett a fűszál már locsolócső vastagságúnak hat. Tudom, ennél finomabb szálú fűanyag nincs.
De szerintem hamarosan ezt is megreformálod.
(#44878) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#44877) Válasz Máj 29, 2015
Köszönöm!
(#44880) G.F. Rákoskeresztúr válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876) Válasz Máj 29, 2015
Bakker, pont ilyesmit bontok az új kéglinél, a régi csirkeólakat!
Ismét nagyon eltaláltad!
(#44881) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44880) Válasz Máj 29, 2015
Ez a csirkeól valami mumus lehet, mert nekem is az volt az első dolgom, hogy lebontsam az enyémet
(#44882) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#44881) Válasz Máj 29, 2015
Ééés, most kezdek bele én is a bontásába.
Alakítsunk meg a csirkeólbontók szakosztályát!
Heti rendszerességgel vitassuk meg a szakmai fogásokat, állítsunk fel minőségi normarendszert és vessük össze az elért eredményeket!
(#44884) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#44882) Válasz Máj 29, 2015
Ezen már 13 éve túltettem magam. Ha már benne voltam eltakarítottam a disznóólat is. Bónuszpálya a padláson a galambdúc volt. Szerencsére ló, tehén nem volt...
(#44885) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876) Válasz Máj 29, 2015
Pazar! Tökéletes! Ahogy azt megszoktuk és már el is várjuk!
(#44887) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#44884) Válasz Máj 29, 2015
De azóta szálanként fested a füvedet, mert olyan zöld fű nincs máshol, csak nálad.
(#44888) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#44887) Válasz Máj 29, 2015
Ha te mondod...

_MG_82871.jpg
 
(#44889) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#44888) Válasz Máj 29, 2015
De hogy ne legyek annyira OFF!
Ráérő időmben házat építgetek. A bal oldali tavaly októberben lett összeállítva és mostanra kapta meg a színezését. A jobb oldali már teljes egészben saját gyerek, rajta apró változtatásokkal.

P13300531.jpg
 
(#44894) Lezlinilzen válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44880) Válasz Máj 30, 2015
Mindenkinek köszönöm!
Az ötlet épp ebből a témából van, itt, az udvaron állt a régi tulaj által épített csirkeól és füstölő, ami ilyen lemez reklámtáblákból volt összerakva. Sajnos a MÉH telepen végezték, annyira el voltak rozsdásodva, hogy csak nyomokban volt látható rajta a festék.
(#44895) masTTertape hozzászólása Válasz Máj 30, 2015
Egy kis szülinapi dzsembori a Fradiban. Néhány klubtag is jelen volt.
Bővebb szergejes összefoglaló a Közlekedés XXI. c műsorban a Duna World-ön június 14-én és 15-én.

szerg1.jpg
 
(#44896) G.F. Rákoskeresztúr válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44894) Válasz Máj 30, 2015
Neked legalább volt mit leadnod a ócskavasba!
Nálam abból épült fel, ami fellelhető volt. Tetőfedő anyag kapásból négy féle volt benne, pala, hullámpala, klasszikus cserép, és lakótelepi bejárati ajtólapok.
Minden esetre megörökítettem fényképen a mai állást, hátha egyszer visszaépítem a terepasztalra!
(#44898) TTKacsa hozzászólása Válasz Máj 31, 2015
Urak!

Tudom, hogy volt már itt is és a másikon is erről szó, de sehogy sem találom.
A Tillig kocka motornak, ami a régebbi modellekben van (BR81, V36, stb) mennyi a terhelésmentes fordulata 12V-on?
Találtam egy villanymotort, aminek 5400. Ha ezt beépítem a V36-ba, mennyire várhatok sebességcsökkenést?
Gondolom ezzel arányosan a nyomaték is csökken, tehát gyengül a gép.

Köszönöm előre is!

Kacsa
(#44899) maTTato hozzászólása Válasz Máj 31, 2015
Sziasztok!
Dolgozom a lemaradásokon... Íme az áprilisi klubtali!
Megtekinthető ITT!
(#44900) sikumegalifter hozzászólása Válasz Máj 31, 2015
Sziasztok! Ma végre eljutottam odáig hogy kicseréltem a forgózsámolyokat és az ütközőket.
Köszönet érte a Vasuttmodell csapatának
Nekem jobban tetszik így mint feketén
Viszont most vettem észre hogy a vagonok jól vannak a sínen és mégis olyan furcsán állnak. Mitől lehet ez?

DSC_1088.JPG

DSC_1089.JPG

DSC_1090.JPG
 
(#44901) wolfchild hozzászólása Válasz Máj 31, 2015
Sziasztok, készülök a következő találkozóra.

Bővebben: Link1

Bővebben: Link2

Aki követné az oldalt, itt tudja megtenni.
(#44902) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44820) Válasz Máj 31, 2015
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!
A tervezésnél figyelembe veszem a tanácsotokat!
A leddel párhuzamosan kapcsolt kondenzátornak milyen értékűnek kell lenni?
A motor előtt van minden, aminek lenni kell.
(#44904) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#44898) Válasz Jún 1, 2015
Ha jol tudom a kockamotoron kivül nem változtattak semmit az áttételen ami még a Zeuke idökböl származik és a körmotorra volt szabva.

Annak fordulatszáma 5000-7000 ford/p tartományban volt ( nagyok voltak a szorások.)
Igy az uj motorod szerintem jo lesz ( amugy is azok a mozdonyok gyorsabbak voltak a kelleténél).
A mozdonyok teljesitménye (v36, BR81/92) aligha fog változni, mert azok amugy is könnyebbek mint amennyi a leadott motor teljesitmény.
(#44905) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#44902) Válasz Jún 1, 2015
A kondinak minél nagyobbnak kell lennie ( uF értékben). Csak a fizikai méret korlátozo. Ha közvetlenül a LED-re megy, akkor a legalacsonyabb feszültségü is jo (5-10V), azok a legkisebbek.
(#44906) FriTTz hozzászólása Válasz Jún 1, 2015
Üdv
Klubnap mikor lesz?
(#44907) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#44904) Válasz Jún 1, 2015
Köszönöm!
Tehát, ha csupán a sebesség csökkentésére szeretném átépíteni, akkor nem leszek előrébb, hiszen majdnem azonos a fordulat. Vagy félreértek valamit?
Esetleg plusz ólomsúly beragasztással (tudom, nagyon-nagyon barkács!) lehet növelni a teljesítményt, vagy hosszútávon nem tesz jót?
(#44909) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#44907) Válasz Jún 1, 2015
A modellek vonóerejét az addhézió, vagyis a tapadás a sínhez határozza meg döntően, nem a motor ereje. Most azén azért elgondolkodtam, hogy a Zeuke/BTTB, vagy korai Tillig V36 (és variánsai) modellbe hova fér még be ólomsúly??? Persze, ha kisebb a motor, akkor az itt nyert hellyet ki lehet tölteni plusz ballaszttal, csak akkor az lesz a baj, hogy "farnehéz" lesz a gép. A vezetőállás alatti tengelyen nagyobb lesz ugyan a terhelés, így a vonóerő is, az első viszont csak tapogatni fogja a síneket...
Ezt a modellt úgy kell használni szerintem, ahogy van. Egyébként sík pályán, Tillig Bettingsgleis síneken 310mm-es ívekkel tarkított pályán 11db kéttengelyes, műanyag kerekes kocsit simán elhúz.

Jelentem, anno egy üvegfestő barátomnál leöntöttük ólomból az alján található fenéklemezt, ami egy öntvény gyárilag is. Azt gondoltam, hogyha ez ólomból lesz, akkor nehezebb is lesz, a súlypont is lejjebb kerül, stb, stb. Nem nyertem, az ólomöntvény súlya grammocskákkal lett csak nagyobb, gyakorlatilag semmi változást nem hozott.
(#44912) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44909) Válasz Jún 1, 2015
Azokon a modelleken csak egy fém fökeret segitene, de az meg tul bonyolult.
(#44913) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44909) Válasz Jún 1, 2015
Így is meg lehet oldani,de ez drágább verzió......

20150417_185...jpg
 
(#44915) TTKacsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44909) Válasz Jún 1, 2015
Mester!

Én úgy néztem, hogy a belső fémsúly mögé, a kasztnira belülről, illetve a motor fölé a vezetőállás teteje alá ólomlemez a motor köré meg kis "fecnikben" tudok ólmot rakni. (Régi vízcsőből kiszabva.)
Kipróbáltam, rámegy a kasztni, nem szorul, és 35-40g ólom van benne.
Így erősebb lett a gép. Kérdés, ha ezt odaragasztom pillanatragasztóval, az mennyi barkács és szentségtörés.

A sebesség csökkentése meg egy nyitott kapu, de sok helyen olvastam, hogy mindenhol.

Köszönettel: Kacsa
(#44918) angyal.marci hozzászólása Válasz Jún 1, 2015
SzervuszTTok!
A HÉV projektemhez kérem a tanácsotokat. Eldöntött dolog, hogy a fváz Zeuke teherkocsi-fváz. Ebbe hogy mesterkedjek valami hajtásnak kinéző dolgot? (A hajtás a mellékkocsiban lesz.)
Köszönöm
angyal.marci
(#44925) john07_doki válasza Gashpy hozzászólására (#44842) Válasz Jún 2, 2015
Gáborom,
Oké, köszi, de nekem nincs szükségem Zsigára...

Ami után én áhítozok, az pl. a Robur buszocska és egy Skoda kukásautó.
(#44926) HarciSün válasza john07_doki hozzászólására (#44925) Válasz Jún 2, 2015
Én lennék a Zsiguli fan!
(egyrészt mert nagyon passzol az általam favorizált 90-es évek magyar vidéki valóságába, másrészt mert szüleimnek is van egy több mint 36 éves fehér 1200-asuk)

Szerencsére MasTTertape jóvoltából rövidesen kerül hozzám egy vajszínű tetőcsomagtartós kis szépség. Van még MAN (rába) kamionom, Ifa-m, tervezek beszerezni majdan egy sárga ikarus buszt és azzal kb teljes is lesz a vidéki járműflotta..
(#44927) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#44926) Válasz Jún 2, 2015
Tegnap Gyöngyösre vitt az utam a kitérőgyárba, és azt hittem, káprázik a szemem, amikor az autópályán egy ősöreg, "hungarocamionos" zöld-fehér Rába erőlködött felfele a szembeoldalon Gödöllőnél
(#44930) masTTertape hozzászólása Válasz Jún 2, 2015
Elindult a forgalom a modulomon.
Na jó, nem, de akár igaz is lehetne, hisz ez a járműállomány TT-ben is rendelkezésre áll.
Ma Foktőn filmeztünk és csak a mi kedvünkért mozgatták ezt a 30 kocsit. Voltaképp olyan volt, mintha a kezemben lett volna egy Fred.

forg02.jpg

forg03.jpg

still01.jpg
 
(#44931) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#44930) Válasz Jún 2, 2015
Micsoda kamerás Drón repkedett még ott.
(#44932) G.F. Rákoskeresztúr válasza sunocske hozzászólására (#44927) Válasz Jún 2, 2015
Akad még néha ilyen járgány az utakon! Fent a tarcsai domb tetején van a honvédség repülőanyag ellátója, na onnan rendszeresen jön ki ilyen régi nyerges Rába, még deszka oldalú póttal!
Egyébként gödöllő környékén rendszeresen látni régi időket felelevenítő járműveket, valahogy biztos vonza a környék, vagy egy időkapu lehet arra.
Elmúlt összel a 3-as úton, fent a patkón láttam egy melós busz Roburt, amiből munkások szálltak ki.
(#44933) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#44930) Válasz Jún 2, 2015
Mit csináltatok ti ott? Minek kellett ez a 30 (gondolom teli ) vagon? Hol maradt a közvetítőkocsi??
(#44934) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44932) Válasz Jún 2, 2015
A hétvégén Diósjenőn volt valami öreg ikaruszos ereszdelahajam buli. Szerintem mostanában erősödni látszik a retro hangulat, ezért van egyre több ilyen korosztályú jármű.
(#44935) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#44933) Válasz Jún 2, 2015
Hát, ahogy írtam, filmet forgattunk. A tartályok üresek voltak, egyébként nem szívesen toligáltuk volna őket Kalocsa és Foktő között.
Ma már nem használunk közvetítőkocsit. Tulajdonképpen az egész elfér a kis drónban.
(#44936) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44932) Válasz Jún 3, 2015
Nekünk 2008-ig volt egy szép kék-fehér Robur buszunk a cégnél, de sajnos csak kívülről volt jó, az utastér nagyon szakadt volt, műszakilag meg... hát végül ez lett a veszte.
(#44937) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#44935) Válasz Jún 3, 2015
Közvetítőkocsi.. vasúti és nem filmművészeti oldalról nézve..

Közvetítőkocsit az eltérő kapcsolószerkezetű kocsik között használnak, a hazai nagyvasúton jellemzően az áttengelyezett, központi vonókészülékes járművek vonatba sorozásakor, amikor az eltérű kapcsolószerkezetű kocsi(csoport) elején és végén olyan kocsi fut, amelyek egyik végükön a központi vonó és ütközőkészülékkel, másik végükön a szabványos oldalütközőkkel és csavarkapoccsal vannak ellátva.

A közvetítőkocsi nem keverendő össze a védőkocsi fogalmával, mert a két fogalom két eléggé különböző dolgot takar.

Védőkocsit kell besorozni (több más eset között) például az egész vonatot kitevő tűzveszélyes rakományok és a vonómozdony közé, gőz- ill. villamos vontatás esetén. Dízelvontatás esetén tehát nem kell védőkocsi.


De hogy szebb legyen az élet, előfordulhat, hogy (pl. széles tartálykocsikból álló vonat továbbítása esetén) a közvetítőkocsi lehet egyben védőkocsi is ;)



(#44938) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#44937) Válasz Jún 3, 2015
Tudtommal van eset, amikor kell a dízelmozdony mögé védőkocsi.
Pl. ebben az esetben
Lapozás       301/435    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
12:23:24
  Jelenleg 25 fő olvassa az oldalt
Hirdetés