Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       9/9
(#66121) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66120) Válasz Márc 5, 2022
Ezért írtam:
Idézet:
„(állandó kimenetre kell állítani)”
a dekódert - vagy legalább annyi időre, amíg forognia kell a motornak.
Nem véletlen! A működésében rejlik a lényeg: A motor mindig előre megy. Addig forog amíg a bütykös tengelyén el nem éri a következő pozíciót, itt kapcsol le a mikrokapcsoló, és engedi majd a másik váltást a másik kapcsoló. Ezért ennek a motornak hosszan kell a táp, mert nem mágnes van benne.
(#66123) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66121) Válasz Márc 5, 2022
Jenö, ez sem igen jo, az eredeti MP1 impulzusra lett tervezve, azaz a nyomogombot csak addig kell nyomni amit le nem fordul a mikrokapcsolorol utánna megtesz 180 fokot és megáll ugyanazon a mikrokapcsolon. Ha folyton nyomod a gombot akkor nem fog megállni. Szoval kb 1-2 másodperces impulzus kell ami elég, hogy a belsö bütyök leforduljon a mikrokapcsolorol és utánna a motor addig forog, amig a bütyök ujra meg nem nyomja a mikrokapcsolot.
A néhány 10-100 ms impulzus gyakran nem elég.
Ezért fejlesztették ki a késöbbi változatokat ott megint másképp van a motor kezelve.
(#66125) diginewl válasza kitero hozzászólására (#66116) Válasz Márc 5, 2022
Nekifutok még egyszer, mert az előbb pongyola voltam:
Idézet:
„Az MTB MP5-höz milyen DCC- s dekóder való, jó?”
Ezen az oldalon szépen leírnak mindent:
MTB váltó motorok
MP5 kétféle módon is meghajtható, az az bármelyik váltóállító eszközdekókerről meghajtható:
"Universeller Antrieb, ersetzt elektromagnetische und motorische Typen"
Az mp1 (ez van nekem), ill. az mp5 (kérdés volt). Az mp5 okosabb, de rövid impulzusról ez sem mehet, mert nincs kiegészítő betáp lehetősége.

(Az mp1-et jelen pillanatban egy bistabil reléről hajtom a vitrinvasútban 7 éve 12V dc-ről. Azaz vagy az egyik, vagy a másik állása állandóan kapja tápot. Amíg át nem áll, szüksége van a tápra, hiszen se lendkerék, se külső tápja nincs az állítóműnek.)
(#66126) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66123) Válasz Márc 5, 2022
Idézet:
„"MP1 impulzusra lett tervezve, azaz a nyomogombot csak addig kell nyomni amit le nem fordul a mikrokapcsolorol utánna megtesz 180 fokot és megáll ugyanazon a mikrokapcsolon."”
Nem, mert nincs neki külső betápja. Miből menne a motor, ha poz1, vagy a poz2 oldalon nem kap +tápot. A com-on ott az állandó nulla, de az így önmagában kevés.

Ezen ment annó a problémázás, meg a váltómű lehúzása, hogy nem áll át rendesen. Persze, mert nem kapott elég hosszan áramot a motor, hogy a 180 fokot megtegye.

A legújabb típusok MP6, MP7, már kaphatnak kívülről is betápot, így ők valóban impulzusról is mehetnek.
Nagyon sokat fejlesztettek a rendszeren. Talán még a szervókat is kiszorítja...
(#66128) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66126) Válasz Márc 5, 2022
Bocs igazad van elkevertem a másikka. ( már annyi van belölük. És én is már vagy 8 éve raktam be az elsö tipust).
(#66130) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66126) Válasz Márc 5, 2022
Jo, hogy felhoztad, még azt a kapcsolot is bele kell épitenem a szervos állitomübe.
Megyek is valamit rajzolni.

(#66158) kitero hozzászólása Válasz Márc 11, 2022
Mielőtt megkezdem az asztal építését a szakaszok kialakításánál megálltam. Minden pillanatban más-más szakaszhatárokat látok. 12 szakasz kialakítására van lehetőségem. Szeretném kérni a segítő ötleteket a jól használható szakaszolásra.

Pálya.jpg
 
(#66159) Lazsi válasza kitero hozzászólására (#66158) Válasz Márc 11, 2022
Biztosan jó lesz ez így? Arra gondolok, hogy túl meredek lesz az emelkedő / lejtő...
A jobb szélen a piros van lent és a kék fent, a bal oldalon pedig fordítva.

kep1.jpg
 
(#66160) kitero hozzászólása Válasz Márc 11, 2022
A piros az 3,75 a kék az 4,1 ezrelék emelkedésű. A felső szint magassága 90 mm.
A próbán a legrosszabb tapadású kismozdony is símán felvitt öt négytengelyes kocsit.
(#66161) kitero válasza kitero hozzászólására (#66160) Válasz Márc 12, 2022
Még azon is gondolkodom, hogy kell-e 90 mm-re emelni a felső szintet. Nem lesz felsővezeték a pályán.

palya.jpg
 
(#66163) csíkosháTTú válasza kitero hozzászólására (#66158) Válasz Márc 12, 2022
Mi lenne a szakaszolás célja?
Építési nagyság?
Ha jól látom, akkor Wintrack-kel van tervezve.
(#66164) kitero válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66163) Válasz Márc 12, 2022
H0 a méret és valóban Wintrack a tervező program. Szeretném majd számítógépes vezérlésre tenni. A Rocrail-t rendelném majd hozzá. Van két nyolcas foglaltságérzékelőm, NanoX-S88 központom.
(#66167) csíkosháTTú válasza kitero hozzászólására (#66164) Válasz Márc 12, 2022
Ahha!
Küldd át nekem a wintrack fájlt valamelyik e-mail címemre. Holnap nem, de hétfőn és kedden itt vagyok a műhelyben.
(#66168) kitero válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66167) Válasz Márc 12, 2022
Köszönöm!
(#66169) novakerno válasza kitero hozzászólására (#66160) Válasz Márc 12, 2022
Kedves István!
Hadd osszak meg veled néhány tapasztalatot. Azt javasolnám, hogy az emelkedést ne vedd 3,5 - 3,6 nál nagyobbra. Én is építettem próbapályát, ott egyenes szakaszon egy kéttengelyes kis gőzös simán felvitt 3 db 2 tengelyes kocsit 4,2 -n is. ezekről képeket is tettem fel régebben. Utána viszont csináltam íves emelkedőt is, itt már nyilván rosszabb volt a helyzet. Az a tapasztalatom, (amit sokan mások is mondanak) hogy ha teljesen biztosra akarsz menni, akkor ne csinálj 3,5 - 3,6 -nál nagyobb emelkedőket, ezen biztosan nem lesz gond, minden elmegy rajta. Nyilván ezzel függ össze az emeleti szint (keresztezések) magassága. Én még csak tervezem a két szintes részt, de már csináltam kísérleti elrendezést. Szerintem nem túl sok a 90 mm, ebből csak egy kicsit érdemes "engedni". Mellékelek egy móricka rajzot, hogy világos legyen a dolog. A szintkülönbségbe bele számít a felső pályát tartó szerkezet vastagsága és a vágánypanel teljes magassága az aljától a sínkorona tetejéig. Ha ezeket összeadod, akkor ágyazat nélküli sínnél is 70-72 mm jön ki. A rajzon "?" -lel jelöltem azt a bizonytalanságot, amit a felső szintről lefele nyúló tárgyak jelentenek. Ez lehet pl. vezeték, bármilyen alsó állítómű, vagy rögzítés. Én a saját tervemen erre min. 10 mm-t hagytam, de lesz ahol 20-25 mm is kell. Úgy gondolom, hogy nem célszerű 80 mm alá menni. Persze ez a 10 mm is sokat jelenthet az emelkedőnél.
Üdv: Ernő

emelet1.jpg
 
(#66170) róbertke válasza kitero hozzászólására (#66160) Válasz Márc 12, 2022
MOROP NEM 301 szabvány 55 mm -t ír elő, de ezt a sínkoronától mérjük. Ehhez még hozzá kell adnod a teljes alépítmény/felépítmény magasságot, és már mindjárt kijön a 85-90 mm magasság.

MOROP NEM 30...jpg
 
(#66171) kitero válasza novakerno hozzászólására (#66169) Válasz Márc 12, 2022
Köszönöm, hogy megosztottad személyes tapasztalataidat. Keresem a megoldást és a bal oldali szintet, ha megemelem 10 mm-rel akkor egy síndarabbal hamarabb lehet indítani az emelkedőt és így csökkenthető az emelkedő százalék. Jó ez a sinus!
Lapozás       9/9
Frissek
  2022. Okt, 03. Hé
10:51:32
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés