Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       6/6
(#64049) Reboot válasza etwg hozzászólására (#64048) Válasz 14:29
H0

Hobbivasúton meg index fórumokban is láttam képeket rétegelt lemezből készült rácsszerkezetű asztalokra (8-10mm vastag és 10-15cm széles r.lemez csíkok élére állítva és összerögzítve), a sima fa léceket sok helyen kritika érte, hogy vetemedik, tekeredik (mondjuk ez igaz, ha valamely irányba változik a nedvességtartalma).
Ezt én elfogadtam, csak nem láttam olyan képet, ahol a vágányzat bekéredzkedik az asztal alá ... gondoltam megkérdem a mikéntet
(#64050) etwg válasza Reboot hozzászólására (#64049) Válasz 15:01
A rétegelt lemez sem jobb, ha nedves lesz, hacsak nem a sötétbarna impregnáltat használod.
Egy terepasztal többnyire bent van igy nem egészen tudom mitöl vetemedne, hacsak nem valamilyen frissen vágott fenyöböl van. ( hány millio ház cserepeit tartják ilyen lecek és ritkán hallani hogy a vetemedés miatt valami tönkre ment volna, pedig ott a léc ki van téve a legvadabb idöjárásnak).
Szoval nem kell tulozni meg valoszinü nem keszthelyi méretü terepasztalt épitesz.
Mindenesetre elöbb jobb durván megtervezni a pályát és csak azután az asztal kivitelét, mert nincs attol nagyobb méreg, ha az asztal konstrukcioja miatt kell majd büvészkedned, hogy hova tedd a válto motorját vagy egy csatlakozot stb.
Épités szempontjábol meg talán jobb is ha egyedi szegmensekböl állitod össze a pályát - egy kicsit több fa kell hozzá, de valamennyi szegmens más konstrukcioju lehet, és azokat már csak a méreteik miatt is könnyebb épiteni a huzalokat bevezetni és elrendezni közben forgatni. Ha egy ilyen szegmens elkészül egyszerüen becsavarod a helyébe és utánna már alul legfeljebb a változtatásokat kell csinálni. Kezdetben mindegyik szegmesnek elég megcsinálni a keretét. Kirakni a földön az egész asztalt. Ha minden stimmel, akkor egyenként csinálhatod mindegyik szegmens merevitését oda, ahol az nincs utban és épitheted rá a pályát.
(#64051) diginewl válasza Reboot hozzászólására (#64049) Válasz 16:49
Idézet:
„csak nem láttam olyan képet, ahol a vágányzat bekéredzkedik az asztal al”
á
Nézd meg Kisfaludy asztalait. Ott a merevítés egyben a vázszerkezet is. Elsősorban hegyi terepnél jó szolgálatot tesz ez a szerkezet.
Ha az alsó keretrendszerBŐL kivágsz, azzal annak a keretfának az erejét csökkented - értelemszerűen. Ha bele vágsz lyukat (pl 15cm magas abba egy 9cm-es lyukat) akkor nincsen vele gond viheted abban is az alsó szintet.... De egész véletlenül valahol állandóan bele fogsz futni egy keresztmerevítőbe... szóval ehhez nagyon pontosan meg kell tervezni a pályát, és keret helyzetét.

Egy terepasztal keret célszerűen 10-18mm vastag, és 10-15cm magas rétegelt lemezekből álljon. Ezzel örökélet+1 napig nem lesz bajod.
Ha összeállt a keret akkor valami favédő festékkel kend át, hogy véletlenül se vetemedjen.
(#64052) macola válasza etwg hozzászólására (#64037) Válasz 21:36
Köszönöm a válaszod,ezt értem is. A piko A vágányán sajna nem annyira rövid a szigetelt szakasz,sőt! Pl.a Fleischmann ezt megoldotta,a szívben egy-egy rugós érintkezővel,így ezeken a váltókon az ő általuk gyártott legkisebb gőzös is,ami két tengelyes símán áthalad! Lehet hogy ezek a váltók nem annyira élethűek,de üzembiztosak.Igazad van hogy a régi gépek nem akadnak el,mert pl.BN150,Lima 2teng.rudazatos dízel gond nélkül átmegy ezeken a váltókon. A piko BR102 nem. A BR101 szintén nem. Ha tolatni szeretne az ember,akkor a váltókat nemigen lehet kihagyni.Vágtázva tolatni meg elég vacak. A 6 áramszedési pontot hogy érted? Ezeken a gépeken csak 4 kerék áramszedő van. Én többet nem láttam.
Lapozás       6/6
Frissek
  2021. Jan, 15. Pé
22:18:10
  Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt
Hirdetés