Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Netes videók
Netes videók
Témaindító: Csukló, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       13/14    
(#30332) etwg hozzászólása Válasz Feb 24, 2014
Ezt nézzétek meg:

Mi minden csalás kell még egy alig 1 perces TV spothoz is. Érdemes szinte kockánként megnézni, hogy hol mit csaltak. ( a mozdony is érdekes a felsövezeték alatt..... )

BMW USA

( hogyan is mondták kedvenc politikusaink reggel, éjjel este ......... )
(#30415) etwg hozzászólása Válasz Feb 26, 2014
Vasutépités ausztrál modra:

Adelaide
(#30416) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#30415) Válasz Feb 26, 2014
Egy nagyon laikus kérdés, ha jól látom, a sínek végeit össze hegesztették?
Mi lesz a hőtágulással, a sok 100m egyben vasnál?
(#30417) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#30416) Válasz Feb 26, 2014
Ez a technologia gyakorlatilag innen Europábol származik már jo 50 éves. A sineket csak egy bizonyos höfokon szabad hegeszteni ( kb. Az átlaghömérséklet közelében). A késöbb keletkezö feszültséget (tágulás vagy összemenés) az ágyazat veszi fel és kompenzálja. Ma már minden modern pálya igy készül. Nem tudom milyen manapság a legnagyobb összehegesztett hossz, de gyakran már a sinek is sok 100 m hosszban vannak kiszállitva a pályára, ahol igy egyben épitik be majd hegesztik össze.
(#30418) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#30417) Válasz Feb 26, 2014
Ha jól számolok, akkor 1km-en, 20C fok változásra kb. 24cm megnyúlás/rövidülés jut. Értem én, hogy az ágyazat tud mozogni egy kicsit, de a sín hosszából egy egyenes szakaszon ez hova tűnik el?
(#30419) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#30418) Válasz Feb 26, 2014
Ha nem a méretet tartod szem elött, hanem azt az energiát ami a változást okozza ( amitöl megnyulik a sin) akkor egy kicsit más lesz a helyzet, mert ha valami (az ágyazat) elnyeli az energiát, akkor az nem tudja megnyujtani a sint.
Majd biztos elökerül Sünöcske, aki pontosan el tudja magyarázni .
(#30421) enamessias válasza DZolTTán hozzászólására (#30418) Válasz Feb 26, 2014
Sinhegesztésnél a hézaggal együtt a diletácio lehetősége is eltünik, ezért a diletácio hatása nem hosszváltozásban, hanem belső feszültségben jelentkezik, melyet a pélyaszerkezetnek el kell tudni viselni. Ezért megfelelő keretmerevségű vágányra, szorito hatású sinleerősitésre és megfelelő ágyazati ellenállásra van szükség.
(#30426) sunocske válasza etwg hozzászólására (#30419) Válasz Feb 27, 2014
Na tessék, lelőtték előttem a poént...

A közbenső hegesztések szinte bármikor, bármilyen sínhőmérséklet mellett elvégezhetők. A záróhegesztésnél viszont lényeges, hogy a semleges hőmérsékleti zónában történjen (Magyarországon ez +18....25 °C jelenleg). Így a hőmérsékletváltozás hatására csak akkora (a változás irányától függően húzó vagy nyomó) feszültség keletkezik, amit még a pálya fel tud venni. Ha nem tudja, akkor húzásnál a hegesztés elszakad, nyomásnál a pálya kinyomódik vagy kivetődik. Pár éve Kurdnál is ez okozta a balesetet.

Magyarországon az első hézagnélküli pályát az '50-es évek közepén, Hajdúszoboszló és Ebes között létesítették. Ma már az összes fővonalunk, és a nagyobb forgalmú mellékvonalaink is hézagnélküliek (hagyományos pályán legfeljebb 80 km/h az engedélyezett).
(#30432) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30426) Válasz Feb 27, 2014
Tudtam, hogy ez lesz a vége.

De azért hagytam neked is valamit.
(#30536) etwg hozzászólása Válasz Márc 2, 2014
Egy végtelen film, de amugy szép lipcsei terepasztalrol:

Lipcse 2013
(#30537) etwg hozzászólása Válasz Márc 2, 2014
Ez meg egy méghosszabb beszámolo Münchenböl.
Terepasztalok kavalkádja majdnem minden méretben:

München 2013
(#30540) etwg hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Ma jo napom volt. Aki szereti a gözösöket ebben a rövid filmben láthat sokat, sok szinben és remek felvételek kiséretében. Profi munka!
( csak sajnálhatjuk, hogy mifelénk nincs ilyen választék müködöképes gözösökböl.)

2011 CD
(#30544) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#30418) Válasz Márc 3, 2014
Idézet:
„...ez hova tűnik el?”

Sehova. Nyáron ezért drágábbak a menetjegyek.
(#30545) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30544) Válasz Márc 3, 2014
De az árakban kicsit nagyobb a megnyúlás, gondolom
(#30572) masTTertape hozzászólása Válasz Márc 4, 2014
Sziasztok!
Folyamatosan bővülő kínálattal már működik a Vasútmodell TV
Várunk mindenkit szeretettel.
(#30588) imi972 hozzászólása Válasz Márc 4, 2014
(#31518) etwg hozzászólása Válasz Márc 29, 2014
Amerikai modellezö videok ma és holnap ingyen:

MR videok
(#31987) baker6600 hozzászólása Válasz Ápr 12, 2014
(#32177) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#31987) Válasz Ápr 16, 2014
Ebböl is sajnos már disneylandet csináltak....
(#32501) Frankye hozzászólása Válasz Ápr 23, 2014
A világ leghosszabb terepasztala.
Ki vállalkozik az utánépítésre?
(#32506) etwg válasza Frankye hozzászólására (#32501) Válasz Ápr 23, 2014


( azért a 21. képen levö hid simán leszakadna magátol... )
(#32570) baker6600 hozzászólása Válasz Ápr 24, 2014
(#32600) jumo31 hozzászólása Válasz Ápr 25, 2014
Csuklónak ajánlom, de persze mindenkinek, aki villamos...
Igaz, a kameraman elég egyéni, de talán tetszik...
Bővebben: Link
(#32610) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32600) Válasz Ápr 26, 2014
Köszönöm, egész jó kis videó!

Egy kis tavalyi VIDEO
(#32640) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32610) Válasz Ápr 26, 2014
Aha, már néztem, jó kis "promociós" videó...
Szerintem az SZVMK-ban te vagy a média és marketing igazgató!
De így tovább, szépek azok az asztalok! Pár videót már láttam róluk, remélem egyszer majd élőben is lesz alkalmam!
(#32641) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32640) Válasz Ápr 26, 2014
Már több mint egy éve nem én vagyok!

De megteszem amit a szívem diktál!

Szeretettel várunk!
Idézet:
„Széchenyi Vasútmodellező Klub
Gyermeknap Hűvösvölgyben

2014. május 25., vasárnap
Látható lesz: a H0e modulrendszer egy része
Helyszín: Hűvösvölgy, a Gyermekvasút állomása
Nyitva tartás: 10-től várhatóan 16 óráig
Megközelíthető: 61-es villamossal és a Gyermekvasúttal
A belépés díjmentes!”
(#33421) SzerNoh hozzászólása Válasz Máj 16, 2014
(#33436) Csukló válasza SzerNoh hozzászólására (#33421) Válasz Máj 16, 2014
Hát én kicsit többet vártam ettől a projekttől, vagy a VIDEO mutat keveset!
(#33662) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#33436) Válasz Máj 23, 2014
3:35-nél ismerős részletet fedeztem fel!
(#33680) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#33662) Válasz Máj 23, 2014
???
(#33681) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#33680) Válasz Máj 23, 2014
Biztos, ahogy a fekete autót kísérik a rendőrök!
(#33736) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#33680) Válasz Máj 26, 2014
A villogás elektronikai megvalósítása ismerős...
(#33950) Taurus1047 hozzászólása Válasz Jún 3, 2014
Sziasztok.
Egy kis különlegesség, britt vagy Ír országi A39 dieselmozdony Nohab hangja. Libabőrőssé tesz, jó értelemben.A39 Loco and EMD nohab engine sound.
(#41839) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jan 25, 2015
Sziasztok!

Találtam egy jó kis videót a Cseh Skoda 380-asról:
CD 380-as,210-zel !!!
Nem vagyok oda a villanygépekért,de nagyon kíváncsi leszek a Roco modelljére.
Komolyan szól még a hangja is neki....
(#42459) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Feb 15, 2015
Sziasztok!

Így néz ki egy modernizált,újjáépített Búvár:
Modern Búvár
Jól néz ki,de szerintem ez már nem is igazi búvár....
Hol a szemüvege neki??
Az alváz elemei és a forgóvázai azért árulkodnak:

új Búvár1.jpg

új Búvár2.jpg

új Búvár3.jpg
 
(#42461) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42459) Válasz Feb 15, 2015
Hát ezt már eléggé elhülyitették ezzel a biztonságos (kötelezö) homlokfallal ( vezetöfülkével).
Látszik, hogy nem a szépségérzés dominált.
A másik oldalon meg látni, hogy mennyire jol sikerült majdnem 60 éve a CKD-nak az alváz kialakitása, hogy a mai napig nem kell rajta komolyabb változást végrehajtani.
(#42464) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42461) Válasz Feb 15, 2015
Egyetértek!
Manapság már minden egy "kaptafára" készül,legyen az dízel vagy villany....
Régebben sokkal szebbek,egyedibbek voltak,nekem legjobban az EP IV-es
korszak gépei tetszenek!
Most éppen a CKD-s dízelek.
(#42467) dccvillanyos hozzászólása Válasz Feb 15, 2015
Üdv.
Nekem tetszik, dehát ugye én a modern gépeket szeretem. Hogy ON legyek, ezt találtam pár hete, szokatlan nézőpont, kitűnő kép és hangminőség. Vonat videó dron-nal: Bővebben: Link
A gőzmozdonyos videója, full HD 60fps-ben is látványos.
(#42475) etwg válasza dccvillanyos hozzászólására (#42467) Válasz Feb 15, 2015
Tényleg jo!
(#44173) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Ápr 21, 2015
Sziasztok!
Ennek a mozdonynak nagyon szuper hangja van:
ÖBB 2050
Jó lenne ez a hangzásvilág a dekóder hangszórójából is!

2050.05.jpg
 
(#44194) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44173) Válasz Ápr 21, 2015
Van...
(#44238) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44194) Válasz Ápr 22, 2015
Jó hogy van!
Na de milyen?
Szól úgy,mint a videón??
Jobb,mint a Zimo ingyenes - köze nincs hozzá- hangja (amilyen nekem is van)???
Érdekelhet a dolog....
(#44244) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44238) Válasz Ápr 23, 2015
Hübsch kolléga csinált már ennél jobb hangot, az tény. Azért a "köze nincs hozzá" kitétel az eléggé erős. A BBÖ 2050-esből két változat is épült, a Zimo hangja az kétségtelenül ilyen gépről készült, csak nem igazán lehettek jók a körülmények.

A Tran hangja az gyári, nem én csináltam, és ennél sokkal jobb.
(#49615) sunocske hozzászólása Válasz Feb 5, 2016
Huh, jól elsüllyedt ez a topic, alig találtam meg...

Moór Attila barátom filmje a vigodai (Kárpátalja) kisvasútról:

Vigoda 2013
(#49616) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49615) Válasz Feb 5, 2016
El is felejtettem, hogy ilyen topikunk is van. .

Valoban nagyon jo film, még akkor is, ha Attila csak a vágoja volt. A filmet Szilva Peti vette fel. További segitö Szilárd volt.
Remek munka volt már gratuláltam nekik!

(#49617) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49616) Válasz Feb 5, 2016
Hopp, valóban
(#49695) Frankye hozzászólása Válasz Feb 11, 2016
Az "anyaoldalunkon" (a HE-n) Pucuka fórumtárs találta az alábbi videót:
Berlin - München nagy sebességű vonal Leipzig - Erfurt szakasz, a vezetőállásból.
A videó kapcsolódik a hegesztett sínekről folyt beszélgetéshez, mert a filmen jól láthatóak a dilatáció kialakításai.
(#49696) etwg válasza Frankye hozzászólására (#49695) Válasz Feb 11, 2016
Ezen a filmen is látni, hogy mennyit költenek a németek a vasutra. Ennek ellenére sincsenek az elsö 5 között a világban. Azt a listát a svájciak vezetik évente kb 300€/lakos megy a vasut fejlesztésre. ( a németeket még az osztrákok is megelözik néhány euroval - kb 60€/lakos/év).

(#55190) etwg hozzászólása Válasz Jan 30, 2017
Egy remek 80 éves video az amerikai vasutakrol (1935-39).

Delaware&Hudson

Van benne minden, körfütöház, tolatás, guritás, baleset, söt müködö mallet mozdony.

(#56036) etwg hozzászólása Válasz Ápr 27, 2017
Egy szép gyüjtemény a világ talán legérdekesebb vasutjairol:

Különleges vasutak

(Veszélyhez nem sok köze van, csak hatásvadászat a cim.
Lapozás       13/14    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
9:39:10
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés