Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Építési okok
Építési okok
Témaindító: ifjuhorgasz, idő: Júl 5, 2010
Témakörök:

Lapozás   1/3    
(#384) ifjuhorgasz hozzászólása Válasz Júl 5, 2010
Sziasztok!

Ez a téma azért van, hogy ide írhassátok meg mért kezdtétek/kezdenétek el egy modellvasút, vagy más szóval terepasztal készítését.

Még én is csak gondolkodom, hogy építsek-e vagy nem.
(#385) NegyKerekes hozzászólása Válasz Júl 5, 2010
Én régen azért kezdtem el, mert meguntam hogy volt vagy egy óra mire felépítettem a pályát.
(#386) SzerNoh hozzászólása Válasz Júl 5, 2010
Én azért kezdtem el építeni hogy a modelleket minél élethűbb környezetben láthassam, meg szerintem jó dolog.
(#419) kisKirály hozzászólása Válasz Júl 5, 2010
Én csak a klubtársak bosszantása miatt
(#423) Frankye hozzászólása Válasz Júl 6, 2010
Az első terepasztalom egy igazi "asztal" volt. Először egy Märklin, háromsínes rendszerű "idiótakörös" volt, két kitérővel, egy megelőző vágánnyal. Ezt viszonylag hamar kinőttem, így jött az első, komolyabb pálya, egy (akkor még nagy számnak számító) PIKO TT pálya. Sokáig megvolt, többször átépítettem, igaz, akkoriban nem voltak még ilyen igényesek és drágák a modellezési anyagok. Egy idő után a "forgalmi technológia" (tulajdonképpen ez is egy zárt kör volt, és egy kiágazás ebből) kissé unalmassá vált, így a következő "fejlesztés" egy fal körül körbefutó, "C" alakú pálya volt, egészen "komoly" biztosító berendezéssel (persze az akkori kor színvonalának megfelelően, a '80-as évek végén). Egy költözés miatt akkor az egész dobozba került, majd ismét költözés. Most hely és mód lenne az újraépítésre, csak hát az átkozott pénz... Így most dobozokban pihen az egész cucc.
(#424) SzerNoh hozzászólása Válasz Júl 6, 2010
Sziasztok!
Nekem az első asztalom egy körpálya volt "dilikör"
utána vettük hozzá az első váltót és lett így belőle egy P betűhöz hasonló.
Majd amikor már 14-15 éves lettem elkezdtem megtanulni analógon összerakni a pályát, megtanultam szakaszolni és a többi finomságot...
pár kép...

üdv
SzerNoh

P1010017.JPG

PC260005.JPG

PC260013.JPG
 
(#425) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#424) Válasz Júl 6, 2010
Tetszik a felüljáró híd! Saját készítésű, vagy készletes?
Jó a háttérben a füst is!
(#438) SzerNoh válasza Frankye hozzászólására (#425) Válasz Júl 6, 2010
köszi szépen!
a felüljárós híd faller építőkészletes volt,
a füst pedig egy 424 Plakát
(#447) klemo86 hozzászólása Válasz Júl 6, 2010
Én azért építenék, mert egyszer már volt, és a vezérlésére egy csomó jó gondolatom van már, a digitálissal biztos, hogy nem foglalkoznék! Analóg módon mindent, több vonattal egy pályán, mindenféle balesetet kiküszöbölvén automatizálni a rendszert És persze ha tényleg nem tudok mit kezdeni, akkor SimSig módjára a vonatok követése a vezérlőpanelen Kicsit egyhangú lenne a körbe-körbe mászkálás, mondjuk egy-két demót is terveznék bele... Mindenképpen iparnegyedet építenék, azon sok látnivaló van egy férfi szemnek Anyagiak híján ezt a dolgot bizonytalan ideig felfüggesztem... A régi állományból csak egy BR 244 068-3 mozdony maradt, két személy- és 6 teherkocsival.
(#495) Frankye válasza klemo86 hozzászólására (#447) Válasz Júl 7, 2010
Megjegyzem, hogy én is inkább az analóg vezérlés felé hajlok, azon prózai okból, hogy nekem annyira nem megy a mikrovezérlő programozás, márpedig a digitális rendszer megvásárlása nem vonz.
Igazából a "dilikör" pálya nem nyújt túl nagy lehetőségeket az embernek, ezért is tértem át anno a folyóvágányos pályára, ami nem "zárt". (Az anyagi okok nálam is pont ilyen "korlátok"...)
(#513) bala10 hozzászólása Válasz Júl 7, 2010
Én azért kezdem el építeni egy terepasztalt, hogy legyen valami modell is a házban
Mag aztán mutatós a bejárat előtti szekrényen!
(#550) mineral válasza ifjuhorgasz hozzászólására (#384) Válasz Júl 8, 2010
A legnagyobb oka , hogy én a közeljövőben modellvasútat fogok építeni az ez az oldal. Meghozta a kedvemet. VAn egy kollégám múltkor láttam nála a garázsban egy egész dobozzal. Megkörnyékezem , hogy adja el nekem. És indulhat a móka.
(#552) ifjuhorgasz hozzászólása Válasz Júl 8, 2010
Én is azért fogok, mert ez az oldal kedvet adott hozzá...
(#563) klemo86 hozzászólása Válasz Júl 8, 2010
Aki szépen meg szeretné tervezni az asztalát programmal, ajánlom az AnyRailt, én azzal terveztem a sajátom (ami még jócskán várat a kivitelezésre )
(#564) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#563) Válasz Júl 8, 2010
Tudsz küldeni egy linket majd?
előre is köszönöm!
SzerNoh
(#565) klemo86 válasza SzerNoh hozzászólására (#564) Válasz Júl 8, 2010
Sajnos csak próbaverzió, de attól használható mindenféle tipusú és méretű sínrendszerhez (trial-nál csak bizonyos számú kelléket lehet felhasználni, én lusta voltam felhekkelni, úgyhogy a két pályafelet egymásra nyomtatva megoldottam a dolgot).
(#568) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#565) Válasz Júl 8, 2010
köszönöm!
(#574) klemo86 válasza SzerNoh hozzászólására (#568) Válasz Júl 8, 2010
Szívesen Remélem eligazodsz rajta
(#611) SzerNoh válasza klemo86 hozzászólására (#574) Válasz Júl 10, 2010
Igen, köszönöm még egyszer!
(#635) gysanyi hozzászólása Válasz Júl 11, 2010
nekem is igazán tetszik ez az oldal ,igaz én már csinálttam egy pár terepasztalt föleg a magam szorakoztatására,de mostmár a fiamat is kezdi érdekelni.Csinálttam nagyot is megkicsit is, igaz én TT-és N-es méretben,föleg koffer terepasztalt
(#773) SzerNoh válasza gysanyi hozzászólására (#635) Válasz Júl 19, 2010
és azt a koffer asztalt hogyan kell elképzelni? tudsz róla képet feltenni?
(#785) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#773) Válasz Júl 19, 2010
Bocs, hogy "belevaú", de a koffer-asztal olyan, amit egy - ahogy a neve is mutatja - kofferben (inkább: aktatáskában) helyeznek el. Lényegében össze lehet hajtani, így a terep kialakításánál arra kell kiemelt figyelmet fordítani, hogy a tereptárgyak "elférjenek", azaz egy "heggyel" szemben a túloldalon egy "völgy"legyen.
(#786) Topi válasza Frankye hozzászólására (#785) Válasz Júl 19, 2010
Ez mondjuk inkább csak N és Z-ben megoldható azért nem?
Régebbi, sárguló papírú vasútmodellezés könyvekben ez nagyon nagy divat volt. Mára én már kevéssé találkozom ilyennel.

Ennek amúgy mi lehet az oka? Több helyük van az embereknek?
(#788) Frankye válasza Topi hozzászólására (#786) Válasz Júl 19, 2010
Így van, ez inkább a Z, N méretekben volt megvalósítható, bár az elvi lehetőség még a TT-nél, H0-nál is megvan.
Ez a fajta építés főként a '60-as, '70-es években volt nagy divat. Talán az is motiválta az ilyeneket építőket, hogy egy nagyobb terepasztal szállítása körülményes volt, autó nélkül meg szinte megoldhatatlan. Márpedig az autóból korántsem volt annyi, mint manapság, így ha a modellező meg akarta mutatni a művét, akkor csak ilyen formában tudta szállítani.
(No meg talán még nem is volt "feltalálva" a modul rendszer, amiben Ti építkeztek, így egy-egy ember egy komplett asztalt épített, nem egyes részeket. Persze, nyilván voltak akkoriban is már modul-szerű megoldások, de korántsem ennyire elterjedten és főleg nem ennyire szabványosítottan.)
És persze hozzájött ehhez a korszellem is, abból építettek, ami volt.
(#819) klemo86 válasza Topi hozzászólására (#786) Válasz Júl 20, 2010
Én is a sárguló brosúrákat hoznám föl, az ember ha panelban is lakik, csak akkor "foglal helyet" a terepasztal, ha használva van, azaz szét van nyitva - egyébként meg élére a fal mellé állítja, és annyi. Erre a hely-problémára még egy elterjedt és hatalmas újítás volt, méghozzá az, hogy az egész asztalt néhány madzaggal felhúzták a plafonig, és a lábakat alácsukták... Aztán ha mutogatni kellett, leengedték
(#835) Frankye válasza klemo86 hozzászólására (#819) Válasz Júl 21, 2010
Ó, igen, a régi, jó, fregoli-terepasztalok!
(#1239) GAtesz hozzászólása Válasz Júl 30, 2010
Hali.
Én még tizen éves koromban építettem terepasztalt. Aztán megnagyobbítottam. Aztán 10 évvel később (huszonévesen) nem tetszett és szétszedtem és csináltam egy nagyobb asztalt. De erre a mai napig nem került rá semmi. Csak az üres asztal. A kisfiam "megtalálta" (nem volt nehéz) és elkezdett nyüstölni, hogy csináljuk meg. És tavaly nekiálltam, felmértem a lehetőségeket, a miérteket, hogyanokat. Ha eljön az ősz ismét nekifogok, és elkezdem a tényleges építést.
Hogy miért? Mert tetszik! Szeretek babrálni. Mindent szeretek ami mozog(nem élőlény) , zörög,villog, áram folyik benn.
(#1295) klemo86 válasza GAtesz hozzászólására (#1239) Válasz Aug 1, 2010
Élőnek is lehet tekinteni 1-1 olyan jószágot, ami a szívedhez nő (és érdemes ilyeneket összeszedni). Azon kívül igen, az egyik legjobb része a sok elektronika, ami vezérli (analógnál lényeges ez). Nekem meg se pénzem, se időm rá, és ahogy elnézegetem a "Kinek milyen van" topikot, lassan sírva is fakadok
(#1296) GAtesz válasza klemo86 hozzászólására (#1295) Válasz Aug 2, 2010
Off
"se pénzem, se időm rá, és ahogy elnézegetem a "Kinek milyen van" topikot, lassan sírva is fakadok"
Ha hiszed hanem én dettó így vagyok. De azért próbálok egy kis időt és pénz fordítani rá mert nagyon szeretem/szeretném csinálni.
On
(#1689) ddanki hozzászólása Válasz Aug 17, 2010
Gyerekkori álmom volt, hogy legyen egy saját terepasztalom. Úgy érzem elérkezett az én időm. Szurkoljatok.
(#1701) Frankye válasza ddanki hozzászólására (#1689) Válasz Aug 18, 2010
Én máris szurkolok Neked!
(#1869) klemo86 válasza ddanki hozzászólására (#1689) Válasz Aug 26, 2010
Akkor mindent bele!
(#1924) gabor hozzászólása Válasz Aug 27, 2010
hi

Nekem az oldal miat kezdtem érdeklődni.
(#2103) Superman hozzászólása Válasz Szept 2, 2010
Sziasztok!
Én azért kezdtem el építeni a terepasztalom mert 6éves korom óta érdekel a mozdonyok kicsinyített változata és karácsonykor a fa alá építettünk semmi tereppel egy kör alakú pályát. Ez ment vagy 3évig utána kaptam újfajta sínt és akkor azon ment a vonat. egyre többet akartam míg kaptam egy szép négyzet alapú "terepasztalt" (galériámban van róla 3 fotó) amit a plafonra felfüggesztettünk egy csörlő segítségével, így már megvolt a fix hely neki. Egy ideig még mindig csak sínek voltak rajta de már komolyabb elképzeléseim is vannak vele. És tulajdonképpen nekem is gyermekkori álmom.
(#2140) Frankye válasza Superman hozzászólására (#2103) Válasz Szept 3, 2010
Azt hiszem, a legtöbben gyermekkori lelkesedéstől indíttatva kezdtük el a vasútmodellezést. A "fregoli" asztal jó volt, annak idején sokan építettek ilyet.
(#2889) kisKirály hozzászólása Válasz Okt 23, 2010
Nem egészen ide tartozik, de nem akartam új "kalodát" nyitni, az a pár válasz (nagyon szeretném, hogy legyen) pedig remélem megtűrt ablakok lesznek. Tehát:

A mellékelt fotón látható váltókörzet (a bal oldala hiányos, mert nincsenek még az íves váltók összerakva) megfelelne-e egy hurokfordító modulnak. Sok, kevés, minek, stb .... Főleg H0-s modullal rendelkezők "dobálják a sarat", mert néha csak ezt vinnénk a kiállításokra, meg néhány térközmodult.

Hurok.jpg
 
(#2890) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#2889) Válasz Okt 23, 2010
A külső négy vágány lenne a hurok. Az "Y" váltó két szárán járhatnak az ingavonatok (csörgő+4 Fugi kocsi) a köztes csonkán pedig bármi. Gép, kocsi, döglött tehén, stb...
(#2893) Abs válasza kisKirály hozzászólására (#2889) Válasz Okt 23, 2010
1) A többes kitérő (tripla) alkalmazását jobb lenne mellőzni. Nem üzembiztos, ráadásul a megtáplálása is bonyolultabb.

2) Íves kitérő után közvetlenül soha ne telepíts vele ellentétes irányban ívesített kitérőt! Mindenképpen kell legalább egy átmeneti ív, de a legjobb a kitérő - ellenív - egyenes - átmeneti ív - kitérő megoldása lenne. Ezt a vágánygeometriát nem nagyon fogják szeretni a kocsik.

Abs
(#2894) kisKirály válasza Abs hozzászólására (#2893) Válasz Okt 23, 2010
1) A megtáplálással nem lenne gond, mert gyárilag (elméletileg) meg van oldva. Igaz, még nem próbáltam ki, de remélem ennyi pénzért nem adnak gagyit el

2) A nyomvonal sajna a méretek miatt lettek kialakítva (a 3 utas váltó is azért szerepel benne). Akkor az lesz a legjobb megoldás, ha elkészítem ideiglenes használatra, és nyúzni kezdem. Nos megint lőnek pár négyzetméter helyemnek

És természetesen köszönöm a segítséget !
(#2897) Abs válasza kisKirály hozzászólására (#2894) Válasz Okt 24, 2010
Hát, ha a táplálás gyárilag meg van oldva, akkor azzal talán nem lesz gond. A próbával kapcsolatban arra leszek kíváncsi, hogy mi az a legkisebb sebesség, amivel egyik jármű sem siklik ki. Mert mi értelme annak, hogy a már meglévőek mellé készül még egy elem, ahol csak lassan, fokozott óvatossággal lehet áthaladni?
(#2899) kisKirály válasza Abs hozzászólására (#2897) Válasz Okt 24, 2010
Ígérem, ha lesz fejlemény, bármilyen, beszámolok róla! (ha negatív, akkor csak magánban, mert hát ugye szennyest nem teregetünk )
(#2912) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2899) Válasz Okt 26, 2010
Én anno (igaz: TT-ben!) próbáltam hasonló vágánygeometriát. Az összes könnyebb jármű (főleg kisebb teherkocsik, pl. pőre, nyitott) kivétel nélkül, a lehető legkisebb sebesség mellett kisiklottak, de a nagyobb/nehezebb gépek is borultak, ha egy kicsivel gyorsabban mentem rájuk. Szóval nagyon nem javaslom.
Esetleg a háromállású kitérőről tennél fel nagyobb képet? Érdekelne még a vezérlésének mikéntje is! Köszönet előre is érte.
(#2935) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2912) Válasz Okt 27, 2010
Elviszem a "várúrnőmet" a fogorvoshoz, és utána készítek képecskéket!
(#2940) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2935) Válasz Okt 27, 2010
Jaj, szegény úrnő! Jobbulást Neki!
Előre is köszönöm a képeket.
(#2951) Antal Miklós válasza Frankye hozzászólására (#2940) Válasz Okt 27, 2010
Sziasztok. Én most a második HO asztalomat épitem, hogy miért? A fix asztalban (tehát az 1,2 x 3 m) be voltam zárva. Nem tudtam egy "rendes" tehervonatot sem az asztalra, a sinre rakni, mert nem fért el a maximális vágány hosszon a kitérőn belül. de egy rendes személy vonatot sem lehet összeállítani. Mozdony+ posta vagy pakli + 4-5 személykocsi már meghaladja a 1,5 méter. Most modul rendszerbe kezdtem bele. Szerintem az ötlet, mármint a moduláris felépités jó.
Analóg a mozdonyok vezérlése, de a váltók jelzők, vágányutak, térközbiztosításnál már IC, tranyók tömkelege.
Az elkészült modul témája: végmodul kétvágányú fővonal egy hegy belsejében egy tároló pályaudvarban végződik, itt 5 párhuzamos vágány és 3 csonka vágány van. A hegy tetejére egy egyvágányú mellékvonal vezet, mely a szükséges emelkedés miatt fogaskerekű, amley a hegy tetején egy végállomásban kitérőben végződik.
A következő ehhez kapcsolodó modulnál, e három vágány (fövonal és mellékvonal) autópálya fölötti hidon átvezet, és az azt követőben lesz az állomás.
Épitettem, illetve használok egy dilikört is, de ez nem kapcsolódik a modulhoz. A dilikört csak a mozsonyok bejáratására, vagy inkább a különböző érzékelők - Hall IC - mágnesek pozicionálására, IR érzékelők kifejlesztésére használok.


100_0464.JPG

P1000519.JPG
 
(#2952) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#2889) Válasz Okt 27, 2010
Szolgálati Közlemény!

jaj,jajaj.....ez annak a továbbfejlesztett,-továbbgondolt folytatása, amit volt szerencsém, látni valamikor a 'királyi kastély' egyik szegletében,

mikor közösen másztuk meg egyéb okok miatt a ' Himalájára ' vezető utat?! kisKirály?!

(nem gondolnánk át ezt a koncepciót,újból,közösen az 'inflexiós-pont 'szakértőnkkel együtt!?

balatonperes
(#2954) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2912) Válasz Okt 27, 2010
Piko 55225:

Kép 002.jpg

Kép 003.jpg

Kép 005.jpg
 
(#2956) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#2952) Válasz Okt 27, 2010
Igen, az. Már mondtam anno a majdnem mérnök Úrnak, hogy ha nem tetszik, építsen!
(#2957) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2940) Válasz Okt 27, 2010
Köszönjük, de nem beteg, csak nem akar fogatlan vasorrú banya lenni
(#2970) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#2951) Válasz Okt 28, 2010
Én láttam anno a terveidet, és már akkor is szimpatikus volt. Most, a képek alapján, meggyőződtem róla, hogy valóban nagyon jó terv.
A moduláris építés tényleg nagy ötlet, főleg azoknak, akik járnak kiállítani. Valóban kevesen engedhetik eg maguknak, hogy egy nagyobb, fix asztalt építsenek, nem is beszélve róla, hogy egy méretes asztalnál a részletek kidolgozása is sokkal nagyobb munka. Most láttam első ízben működés közben moduláris asztalt, és nagyon tetszik!
A fogaskerekű hegyi pálya hogy vált be? Tennél fel arról is képeket?
És a felsővezeték? Nem nagyon sérülékeny? Sokaktól hallom, hogy azért nem építenek "drótos pályát", mert félnek az üzemeltetési sérülésektől. (Ide értve a járművek sérüléseit is.) Ennek tapasztalatairól is írhatnál!
Lapozás   1/3    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
20:12:06
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés