Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Építési okok
Építési okok
Témaindító: ifjuhorgasz, idő: Júl 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       2/3    
(#2971) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2954) Válasz Okt 28, 2010
Köszönöm a képeket! Nagyon ötletes megoldás, nekem tetszik! Végül is a hosszabbik csúcssín-pár vezérlési megoldása az, ami igazából "furmányos" lehet. Milyen hajtómű vezérli? Szervó?
(#2972) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2957) Válasz Okt 28, 2010
Ezt fel sem tételeztem Róla!
(#2973) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2971) Válasz Okt 28, 2010
Egyenlőre házi készítésű "buher" típusú állítómű lesz alatta. Ha nem válik be, akkor majd megvakarom a bubómat, és változtatunk rajta.
(#2974) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2972) Válasz Okt 28, 2010
Kishitű vagy!
(#2979) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2974) Válasz Okt 28, 2010
Nem kérlek, csak udvarias.
(#2980) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2973) Válasz Okt 28, 2010
Hmmmm. Erről a típusról viszonylag keveset tudok. Ismertetnéd kicsit részletesebben?
(#2981) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2980) Válasz Okt 28, 2010
Hááát....

.... tulajdonképpen ez egy kezdetleges "állítómű" lenne. Egy telefonközpont jelfogója van egy 40x40 zártszelvény darabba beépítve. Egy pálca van rögzítve a jelfogóhoz, ami a mozgást viszi át az állítandó szerkezethez. Ez nálam váltó, kocsi szétkapcsoló.

Nem szép, nem könnyű.... de az enyém!
(#2984) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#2981) Válasz Okt 28, 2010
A múltból túrtam elő képeket, egy kicsit már finomodott azóta.

IM004308.jpg

IM004312.jpg
 
(#2991) SzerNoh válasza kisKirály hozzászólására (#2984) Válasz Okt 28, 2010
Királyom... nem vagy vashiányos
(#2993) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2984) Válasz Okt 29, 2010
Uram Atyám! izé... Királyom! Hány tonnás a terepasztalod?
(#2995) cs.csaby válasza kisKirály hozzászólására (#2984) Válasz Okt 29, 2010
Ezekkel majdnem, hogy nagyvasúti állítóművet lehetne gyártani
(#2997) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#2991) Válasz Okt 29, 2010
De...hiszen kopaszodom
(#2998) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2993) Válasz Okt 29, 2010
Próbálom ésszerű tömegűre belőni. 100 Kg-nál nem szeretném nehezebbre!
(#2999) kisKirály válasza cs.csaby hozzászólására (#2995) Válasz Okt 29, 2010
Hát azt azért nem! De közelít...
(#3000) kisKirály hozzászólása Válasz Okt 29, 2010
De hogy kielégítsem a piszkálódók igényeit, rögtön lemérek egyet.
(#3001) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#3000) Válasz Okt 29, 2010
Nos, 40 dkg.
(#3002) SzerNoh válasza kisKirály hozzászólására (#3001) Válasz Okt 29, 2010
Királyom! nem akartalak piszkálni de te sem fogsz már fiatalabb lenni...
(#3004) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#3002) Válasz Okt 29, 2010
He-he Nem biztos!
(#3008) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#2984) Válasz Okt 29, 2010
Szia Kiskirály. Hol vásároltad a jelfogókat? sajnos én csak 20db-t tudtam szerezni, és ilyeneket használok a váltók müködtetéséhez. Köszi
(#3009) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3008) Válasz Okt 29, 2010
Van amit kilóra egy MÉH telepről, de van amit szanálásból pár üveg tömény erejéig vihettem.

Milyen kellene?
(#3016) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3009) Válasz Okt 30, 2010
Szia, A terepasztalomon, általában a két átváltó érintkezős tipust használom, mert az egyikkel a sziv darab polaritását tudom váltani, a másik pedig a váltó állásának visszajelzésére szolgál. Melyik MÉH telepen találtad? vagy hol szanáltak. Töményem nekem is van a cél érdekében.
Miért csak jelfogóban gondolkodol? A különböző logikai kapcsolatokra a logikai IC-k jók. Segitek ha kell.
(#3019) Antal Miklós válasza Frankye hozzászólására (#2970) Válasz Okt 30, 2010
Szia Frankye. Szóval a modul most éppen az elektronikával bővül, és ezért is kedveltem meg ezt az épitési elvet. Lásd az első képet.
Fogaskerekű: Átalakítottam egy E69 PIKO gépet, az egyik hajtó tengelyen egy nagyobb fogaskereket kapott, amely modulja illeszkedik a Fleischmann fogasléchez. A mozdonyon belül az egyik közvetitő fogaskereket kellett átfordítani, hogy a meghajtás ne a középtengely felé, hanem a mozdony széle felé legyen. Az eredeti vaslemez pótsullyokat kicseréltem ólombol önöttekre, igy a mozdony kb 340gr lett, valamint a futása szebb lett.
A mozdony mindig hegymenetben tolja a szerelvényt, és a kapcsolodó fogaskerék a legutolsó tengely a szerelvényben, igy az egész suly a fogasléces kapcsolódáson van. (kipróbáltam húzásra is, négy- öt négytengelyes "Langenschwalbacher" kocsival is kényelmesen felkapaszkodik az általa épített emelkedőn. Úgy számoltam, hogy 25% lejtés alkalmazok, tehát 1m alatt 25cm-re tud felmászni. Fontos, hogy a ráfutásnál, valamint a lefutásnál legyen minimális az átmeneti iv, inkább vizszintesben kapaszkodjon rá a fogaslécre. Ezeknél az átmeneteknél kb 2-3 cm hosszon a fogasléc tetejét, kicsit lejtősre megcsiszoltam, hogy könnyebben ráfusson. Amikor az asztal még vizszintesben állt, akkor sokat próbáltam, siklás nem volt.
Felsővezeték: Ha az épitésnél betarjuk a szabványt, tehát a HO-nál a sin középvonal 10 mm-t, akkor nincs probléma. Én minden oszlopnál forrasztással rögzítettem az egyes szakaszokat, természetesen a forrasztás után az áramszedő felé eső részt finom csiszoló papirral egyenesbe csiszoltam. NYÁk segitségével nagyon könnyen lehet üzembiztos felsővezeték szakaszolót épiteni. Még nem volt áramszedő törésem. A mozdonyról képek a következőkben.

P1090860.JPG

P1090862.JPG

P1090863.JPG
 
(#3020) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#3019) Válasz Okt 30, 2010
Képek az átépitett E69-ről

P1090864.JPG

P1090866.JPG

P1090868.JPG
 
(#3028) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3016) Válasz Okt 31, 2010
A salgótarjánin. Főnök-titkári kis központok voltak kidobálva. Kis faszekrényben, western kulcsos vagy nyomógombos kivitelben. Sajna, akkor még csak kisautóval rendelkeztem, így egy kivételével, csak a reléket hoztam el.

Öreg vagyok, csak abban hiszek, amit látok A relét látom mozogni, zárni-nyitni. A szilíciumos hókusz-pókuszok az ördög műve! Nagyon nem szeretem őket, főleg a volt elektrotech.-es tanáromnak köszönhetően. Még a fősulin is úgy voltam vele, hogy elég a 61% a "Digitális és analóg technikai ismeretek" tantárgyból!
(#3030) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3028) Válasz Okt 31, 2010
Szivesen segitek.
Nálam csak kapu áramkörök és egy két Flip-flpo van benne. Tökéletesen elég. Egy vágányút beállitáshoz a logika jelfogóval, és a kontakthibás érintkezőkkel, csak kinszenvedés. Ha irsz segítek megoldani.
A csatolt kapcsrajz. magáért beszél

kétfogalmú j...tif
 
(#3031) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3030) Válasz Okt 31, 2010
Nagyon szépen köszönöm! De az öreg halász marad a rocsó mellett

Anno a Mechwartban megtanultam (úgy ahogy) 2205 számú szakmát, abból pedig össze tudok biggyeszteni ezt-azt.
(#3034) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3031) Válasz Okt 31, 2010
Láttál mostanában valahol ilyen crossbar jelfogót?
Kissebb 2-4 morzés jelfogóm van elég, de annak az ereje nem elég a váltó átálításához.
(#3036) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2998) Válasz Okt 31, 2010
Ne viccelj! 100 kg-nál én is nehezebb vagyok! Majdnem kétszer... Csukló Tomiról nem is szólva! Ketten együtt simán kiteszünk 3-4 ilyen cuccost!
(#3037) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3028) Válasz Okt 31, 2010
Idézet:
„Öreg vagyok, csak abban hiszek, amit látok A relét látom mozogni, zárni-nyitni. A szilíciumos hókusz-pókuszok az ördög műve!”
Ezt a dumát! Fetrengtem a röhögéstől az olvastán!
(#3038) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3031) Válasz Okt 31, 2010
Idézet:
„Anno a Mechwartban megtanultam (úgy ahogy) 2205 számú szakmát”
Nocsak! Te is Mechwartos voltál? Mikor végeztél? (És mi is az a 2205-ös szakma?! )
(#3039) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#3019) Válasz Okt 31, 2010
Köszönöm a részletes és pontos leírást, nagyon remek munka, minden elismerésem érte!
(#3042) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3034) Válasz Okt 31, 2010
Ezeknek lehet állítani a járom szerkezetén, de max 5 mm. Viszont a 12 V-t el is lehet felejteni, mert így meg nagy lesz a légrés. Min. 24 V, de még azis kevés lehet, ha nagyobb erőt kell kifejteni. Nálam 5 db AT táp van sorba akasztva erre a célra. No, az már csattan rendesen!
(#3044) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3036) Válasz Okt 31, 2010
Igen, de benneteket nem nekünk kell felvinni az emeletre! Azaz remélem
(#3047) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3038) Válasz Okt 31, 2010
'91-ben dobott ki az Alma Mater Bizt.ber.-esként (2205 Vasúti távközlő és biztosítóberendezési műszerész, a munkanélküli hivatalban egyéb műszerész!)
(#3048) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3044) Válasz Okt 31, 2010
Áh, hiú remény...
(#3050) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3034) Válasz Okt 31, 2010
Ja, a crossbar. Olyannal csak a suliban találkoztam. A sulinak az alközpontja volt ilyen jellegű, és csak mutogatás szintjén vittek be minket megnézni hogy milyen a modern technika. Többnyire Rotary központokkal bajlódtak annak idején a vasútnál, hát azt tanították. No meg a távgépírókat!
(#3051) cs.csaby válasza kisKirály hozzászólására (#3047) Válasz Okt 31, 2010
Hát igen... Ez egy olyan szakma, amit nem nagyon keresnek Mint a megszűnt északisok... A kommutátorjavítók sem tudom, hová mentek, hogy csak egyet említsek. Talán utcát söpörni
(#3052) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3048) Válasz Okt 31, 2010
Á, egyszer megpróbálhatjuk. Maximum az ujjainkkal visszatömködjük a gyűrűs záróizmainkon kikukucskáló dudorokat
(#3053) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3047) Válasz Okt 31, 2010
Oh, akkor majdnem találkoztunk, mert én '86-ban "szabadultam (feltételesen...) forgalmászként.
(#3054) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3052) Válasz Okt 31, 2010
Az szinte biztos...
(#3055) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3053) Válasz Okt 31, 2010
Meg kellett volna bukni, legalább kétszer, és akkor talán érintkezhettünk volna, de szerintem akkor sem. Visszaemlékezvén azokra az időkre, hát nem nagyon keveredtek az "E" és "D" osztálybeliek.
(#3056) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3050) Válasz Okt 31, 2010
Hát én sem mai "csirke" vagyok, inkább öreg kakas. Még a Puskásban végeztem 1971-ben.
Szóval a Crosbarr tipusú jelfogók 24V-ról üzembiztosan meghúznak, ezért egy másik fórumon már szerepelek: "AT tápegység átalakitás". egy 350W tápot úgy alakitottam át, hogy megmaradt az eredeti +5V, és a +12V, de a váltómüködtető reléhez már +24V is kellett. De e tapasztalatomról ott már irtam.
(#3058) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3056) Válasz Okt 31, 2010
Hűha! Akkor én még pajzán gondolat se voltam
(#3066) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3058) Válasz Nov 1, 2010
Mer' kölkök vagytok...
OFF vége.
(#3074) Csukló hozzászólása Válasz Nov 1, 2010
Kérdés, hátha tud valaki segíteni!?

Vetem egy "fűrész telepen" 6-os vagy 8-as rétegelt lemezt..
szoba hőmérsékleten száraz helyen tartottam még is meg hullámosodott....
Mit lehet tenni?
Ha a muodul keretre rá csavarozom akkor a keret megy szét vagy a lemez simul ki?
(#3075) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3074) Válasz Nov 1, 2010
Talán a sűrű bordázás segíthet. De holnap megyek igát vonni, megkérdezem az asztalos pajtást. Ha addig nem kapsz infót, szerda este referálok a véleményéről.
(#3076) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3075) Válasz Nov 1, 2010
ne aggódj nem hajt a tatár és nem 2 hónap alatt akarok csodát építeni mint egyes emberek!
(#3077) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3076) Válasz Nov 1, 2010
Khmmm... "egyes emberek"... értenem kellene?
(#3078) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3077) Válasz Nov 1, 2010
Kedvenc KLUB vezetőmre gondoltam...
(#3079) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3078) Válasz Nov 1, 2010
Lapozás       2/3    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
19:58:40
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés