Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       19/85    
(#21090) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#21086) Válasz Aug 15, 2013
Mekkora vágánytengely-távolsággal? 57mm-nél (~5m) 913,5mm a hossz.
(#21091) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#21090) Válasz Aug 15, 2013
Magát a peront kell először beszereznem, de az általad javasolt 57mm tuti, hogy kevés lesz. 80-100mm közötti egy ilyen peronnak a szélessége, ennél nagyobb tengelytávolsággal kell számolni.
(#21095) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#21091) Válasz Aug 15, 2013
Ez a MÁV-os állomási vágánytengely-távolság, peron nélkül.
Találd ki, mekkorát szeretnél, és megmondom milyen hosszú lenne. Ha nagyobb a vt. távolság, akkor az átszelésnek sem kell 12,8 fokosnak lenni, lehet nagyobb szögű.
(#21098) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Aug 15, 2013
Szia Váltógyártó!
Tetszenek az új rajzaid!
Szerintem a tervezés része legalább olyan értékes munka,mint maga a gyártás,úgyhogy ez is váltógyártás!
Nekem ez biztos nehezebb lenne,mint a sínreszelős forrasztgatós része a dolognak!
Középen egy hózentróger van két angollal megspékelve?Vagy ennek mi a neve?
A 2,07-es Tillig mellé a Code80-as Peco sínt honnan szerzed be(az Attila úton nem kaptam)?
Jó tervezgetést!
(#21100) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21098) Válasz Aug 15, 2013
Sünöcskétől kaptam egy rajzot, arra rá van írva, de nem emlékszem rá. De ez egy hózentróger két angollal, oszt ennyi...

A CODE 80-as sínt a weblapon meg kell rendelni, kb. egy-másfél hónap, mire meghozzák.

Sínprofil
(#21189) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#20709) Válasz Aug 18, 2013
Iparművészet...

Vagy 22,5°-os villamos kitérő szívdarabok!

CAM00294.jpg
 
(#21190) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#21189) Válasz Aug 18, 2013
Szép adag!
Látom,nem lazsáltál,a legszívósabb elemből egyszerre
15 készült!
(#21192) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#21189) Válasz Aug 18, 2013
Laci!!! NEM felejtettél el valamit??????
(#21212) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#21192) Válasz Aug 18, 2013
De, megyek, megnézem!
(#21215) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#21192) Válasz Aug 18, 2013
Lemaradt az AN-124 felszállásának megtekintéséről???
(#21227) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21189) Válasz Aug 18, 2013
Eddig jutottam:

Amúgy összesen 19 darab készül majd...

CAM00297.jpg
 
(#21228) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#21215) Válasz Aug 18, 2013
Sajna nem ... a sztgépét elfelejtette ide adni,így megyek einstandolni
(#21230) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#21227) Válasz Aug 18, 2013
Hát,nagyon termelékeny vagy,rendesen rászolgáltál a nevedre!
Azt jól látom,hogy a csúcssínek alól lecsiszoltad a rézfóliát?
Úgy látom,hogy kikönnyített,hajlékony csúcssínesek lesznek,nem csuklópontosak!
Egy közelit is szívesen megnéznék a lényegről!
Jó váltógyártást!
(#21235) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21230) Válasz Aug 18, 2013
Igen, lecsiszoltam a fóliát, hogy a csúcssín minél könnyebben járjon, lévén ez conrád állítóművel lesz állítva.

A Szécsényis srácok olyan kis ívet adtak meg a kitérőnek, hogy a kéttengelyesek kerekei beszorultak a könyöksín és a belső sín közé, így most méregetnem és alakítgatnom kell minden darabot. Még szerencse, hogy eszembe jutott az első darabnál, és megnézettem velük, nem gyártottam le az összeset. Most itt van nálam egy villamos, és azzal tesztelem őket.

Viszont, hogy ne tartson ezer évig, egyszerűsítettem egy kicsit, és így nem lesznek csuklópontosak, hanem merev csúcssínek.
(#21245) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#21235) Válasz Aug 19, 2013
Pont a napokban néztem, hogy mely kocsiknál milyen bejárható ívsugár korlátozások vannak. Gbgs-Ks-Lgs-Lgss kocsik 100m; Összes forgóvázas kocsitípus és a modern H fősorozatú fedett 80m; DB 245 Hbbillns-u /egytengelyes forgóváz/ 50m.
(#21247) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#21227) Válasz Aug 19, 2013
Azt azért tegyük hozzá, hogy ebben a körben, mert én már sejtem, hogy mi vár még rád
(#21248) Csukló hozzászólása Válasz Aug 19, 2013
A Széchenyi Vasútmodellező KLUB H0 villamos pályáiban a legszűkebb ívek azok 22,75 cm vagy 25 cm sugarú ívek.

Sok, sok év tapasztalata és próbálgatása után azt lehet mondani, hogy szinte minden ebben a méretarányban kapható villamos modell ezeken az íveken még elfut de ettől kisebben már sajnos NEM!

Itt a modul 50*100cm:

rh1.jpg
 
(#21264) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#21248) Válasz Aug 19, 2013
Ezzel nincs is baj (ill. amúgy sincs), csak egyikünk sem gondolt arra, hogy ilyen kis ív esetén a nyomkarima már olyan nagy szöget zár be a sínnel, hogy a NEM szabványúra készített kitérőkben megszorul a szív és a könyöksín, illetve a tősín és a vezetősín között.
(#21265) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#21248) Válasz Aug 19, 2013
Gyönyörű modul!Profi banda vagytok!
Mit keres a Combinó és a Hannoveri villamos között a Barkas és a Lada?
Oda inkább egy Opel Astra és egy Transporter kellene!
A modellek is csodaszépek!
Jó modulépítést nektek!
(#21271) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21265) Válasz Aug 19, 2013
Épp oldtimer bemutatóra mennek!
(#21277) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#21271) Válasz Aug 19, 2013
Vagy Straszburgba panaszkodni!
(#21279) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#21271) Válasz Aug 19, 2013
Itt a pont!
(#21280) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21265) Válasz Aug 19, 2013
Köszönjük a dicsértétet!

Ha bővebben szettnél megismerni minket keresd fel a WWW.SZVMK.HU oldalt.
(#21322) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21227) Válasz Aug 20, 2013
Megint haladtam a villamos kitérőkkel, elkészült a kisebb ívűek vágányzata:

CAM00298.jpg
 
(#21529) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21322) Válasz Aug 24, 2013
Elkészültem a villamos kitérők szerkezetével, már csak a festés van hátra. Már rémálmomban is ezek kergetnek, a 10, 12, 15 fokos kitérők próbálnak segítő csúcssínt nyújtani, de ezek a gnómok mindíg visszahúznak a nyamvadt kis görbe karjaikkal és nem eresztenek!

(az első kép mosás után, a második a szárítás)

CAM00300.jpg

CAM00302.jpg
 
(#21542) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#21529) Válasz Aug 25, 2013
És neked mg sejtésed sincsen a jövőről megrendelés ügyben
(#21547) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#21542) Válasz Aug 25, 2013
Fenyegetsz???
(#21550) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#21547) Válasz Aug 25, 2013
Nem, fenyegetlek csak ismerem a jövő egyes részeit
(#21566) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 25, 2013
Amíg a kis gnómokon szárad az első réteg festék, addig nekiugrottam számos restanciám következő darabjának.

Ez egy 45 fokos TT átszelés lesz, ha kész lesz:

CAM00305.jpg
 
(#21570) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21566) Válasz Aug 25, 2013
Eddig jutottam:

CAM00308.jpg
 
(#21574) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#21570) Válasz Aug 25, 2013
Szia Váltógyártó!
Jól haladtál ezzel a 45-fokossal,szép lett!
Ha megcsináltad a szigetelő vágásokat(és az alsó patkolást,ha lesz rajta),tehetnél fel arról is képet,mert csak akkor lesz tökre készen.
Leginkább csak az apró részletekből lehet a legtöbbet megtudni a váltógyártásról,mesterfogásaidat ellesni.
Látom a vezetősínek,már az új módi szerint készülnek,
mint Csukló villamos kitérőinél.
Jó váltógyártást!
(#21581) Csukló hozzászólása Válasz Aug 26, 2013
Ma "ünnepélyes keretek között" megkaptuk azokat a pici villamosos váltókat! Amiért nagyon hálásak vagyunk!

Így a csapat ilyet csinált:
(#21582) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21574) Válasz Aug 26, 2013
Ha eljutok oda, felrakom, v.színüleg szerda lesz a napja. Patkolni ezt is kell, de nem úgy, ahogy a másikat, majd látni fogod a képeken.
(#21583) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#21581) Válasz Aug 26, 2013
Használjátok egészséggel!
Aztán szépek legyenek azok a modulok, ha már ennyit sz*vtam a kitérökkel!
(#21601) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#21583) Válasz Aug 27, 2013
A modulok szépek lesznek csak a váltóidra vártunk
(#21683) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Aug 28, 2013
Kicsit kitakarítottam az OFF-topic bejegyzéseket a moderátor "véreskezűségével", és a használható "szmájlikkal" kapcsolatban. A hozzászólások a továbbiakban itt olvashatóak. Ha folytatni szeretnétek, ott lehet.
(#21800) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21570) Válasz Aug 30, 2013
Nos, nem egyszerű a váltógyártók élete! A csodás kis TT átszelésemet a szigetekő vágások közben sikerült kinyírni! Az volt a probléma, hogy a szívdarab alatt találkozik két, egymáshoz képest szögben álló talpfa vége, ergó itt a réz réteg is meg van szakadva. Hiába van a szív összeforrasztva, fűrészelés közben egy picit egy erősebb rántásnál sikerült letépnem a rézfóliát a lapról. Miután a szív a szigetelő vágás után elég kicsi, az már nem lehetett megmenteni, így csináltam egy újat. Úgy gondoltam, hogy egy kis lemezdarab segítségével hozzáforrasztom a könyöksínhez, de ez sem működött, mert a szívdarab forrasztása is megolvadt, mire a cin rendesen megfolyt a két sínszál között, szóval az első példány kuka!

Úgyhogy egy lendülettel nekiugrottam egy másiknak. Ennél fogok egy kis darab 0,6mm-es rézhuzal darabot, és odaforrasztom a szívdarab alatti talpfák pereménél a sínekre, és csak ez után fogom átvágni a síneket, így nem tudom feltépni a rézfóliát. Így a szigetelt rész ugyan valamivel hosszabb lesz, de sokkal stabilabb is!

CAM00326.jpg

CAM00330.jpg
 
(#21804) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#21800) Válasz Aug 30, 2013
Szia Váltógyártó!
Ez jókora szívás lehetett!
Pont a célegyenesben ment tropára!
Én hasonlóan jártam a Fuggerth panellal,tök lazán lejöttek róla a rézfóliák a csatlakozóval együtt!
Szerintem a Nyáklap minősége nem az igazi,simán bírnia kellett volna neki!
A könyöksínek illesztései is ettől másztak el?
Sajnálom a dolgot,mert tudom,hogy mekkora meló volt!
Majd a rézhuzalos erősítésről is csinálj képet légyszi.
(#21817) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#21800) Válasz Aug 31, 2013
Sajnos az új fajta nyákon nagyon vékony a réz fólia!! Laci nekem maradt még régi nyákom amin jó vastag a rézfólia majd abból építkezhetsz..oda adom,mert abból már én nem készítek paneleket!!
(#21850) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#21817) Válasz Aug 31, 2013
Köszönöm, élek majd vele!
(#21851) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21529) Válasz Aug 31, 2013
Elkészültek a villamos kitérők, már a beépítés is folyamatban van:

CAM00335.jpg

CAM00337.jpg

CAM00338.jpg
 
(#21852) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21851) Válasz Aug 31, 2013
Már folyik is a vágányfektetés!
(A többit majd Csukló prezentálja! )

CAM00341.jpg

CAM00343.jpg

CAM00344.jpg
 
(#21855) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#21852) Válasz Aug 31, 2013

Ügyes vagy, nem leszel elaltatva!
(#21912) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Szept 1, 2013
Sziasztok!
Először is le a kalappal Váltógyártó villamos kitérői előtt!
Én már láttam belőle párat és mondhatom,hogy nagyon profi munka!
Mindig felfedezek valami újat a váltógyártásról!
Másik téma: tegnap délután láttam egy ilyet:

201308312040.jpg

201308312043.jpg

201308312044.jpg
 
(#21913) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21912) Válasz Szept 1, 2013
És csináltam egy ilyet:

201309014710...jpg

201309014711...jpg

201309014716...jpg
 
(#21914) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913) Válasz Szept 1, 2013
Aha ez az a titkos "projekt".. Egész jól néz ki! Anno én akartam,de annyi régi szenes Piko ütközőbakom volt,hogy letettem róla...most,hogy látom....lehet,hogy mégiscsak csinálni kellett volna olyan jól nézne ki...
Még annyit,hogy nem magasabb egy picit a kelleténél????? Talán az eredetinél nem éri el a kocsi felső részét???? de Róbertke vagy másvalaki majd megmondja...
(#21915) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913) Válasz Szept 1, 2013

Pöpec, ezért vettem a satut, hogy tudjak csinálni egy ilyesmit én is bár én a hajlított verziót tervezem!
(#21918) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#21914) Válasz Szept 1, 2013
Lehet,hogy egy kicsit magasabb!
Az is lehet,hogy nagy a hézag a sínek között és a sínpárok között is!Az is befolyásolja a magasságát!
Gondolom a lényeg az,hogy az alsó sínpár pont az ütközőtányérokkal szemben legyen!
Így sikerült elsőre!Tök egyszerűen lehetne alacsonyabbat is csinálni!Én is gondoltam rá!
Egyébként ez nem volt titkos!Tegnap láttam,és este csináltam egyet.
Jó modellezést nektek!
(#21919) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#21913) Válasz Szept 1, 2013
Építő jellegűen adok hozzá információt. Azért van a két gerenda, mert a felsőre a sarok ütköző, az alsóra a középütköző "koppan". Gyere hetedikén nosztalgiázni az MVIII-cal és a Tigrissel és megpróbáljuk megmutatni.
(#21921) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#21919) Válasz Szept 1, 2013
Ez hol lesz és mi lesz?
Micimackó is lesz?
Lapozás       19/85    
Frissek
  2024. Máj, 16. Csü
9:49:02
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés