|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#926) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Üdv mindenkinek!
Azért nyitottam ezt a topicot, hogy itt kitárgyalhassuk az alkatrészek beszerzését, illetve a szükséges javításokhoz, karbantartásokhoz szükséges tudnivalókat, fontos információkat.
Nekem lenne is rögtön egy kérdésem, műanyag csigás áttételt hol lehet beszerezni?
Köszi és üdv: Csaba |
(#932) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#926)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Milyen mozdonyba kell? |
(#943) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#932)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Nem mozdonyba, egy (nekem) "új" fejlesztéshez. A típus helyett az olcsóság ami most leginkább számít... |
(#946) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#943)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Alkatrészek
Szerintem ezeket nézd meg... én ezt tudom ami Budapesten könnyen elérhető |
(#954) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#946)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Gebedjek meg ha látok csigás áttételt |
(#973) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#946)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Mind1, majd körbejárok a pesti boltokban, meg ebbe is (ha nyitva lesz) ellátogatok, hátha...
Azért köszi |
(#978) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#973)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Tipp a beszerzésre. Műanyag alkatrészek: fogaskerék, fogasléc, kúpos fogaskerék, csiga, etc.
Remélem, ezekre gondoltál. |
(#980) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#978)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Hajjaj!
Bőven jó Köszönöm szépen |
(#983) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#980)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Örülök, hogy tudtam segíteni! |
(#987) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#954)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Felülről a 4. komplett forgóváz... 2800-ft
azért remélem egyben maradsz... |
(#988) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#987)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Egyben maradok?
Amúgy az nekem azért nem jó, mert csak és kizárólag az áttétel kell belőle. Azért meg fölösleges a komplett forgóváz. Remélem megérted |
(#989) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#988)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Idézet: „Egyben maradok?”
Mert:
Idézet: „Gebedjek meg ha látok...” |
(#990) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#989)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Ja értem reméljük elkerülöm, mert tényleg nem látok |
(#991) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#990)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Jó van, nincs semmi gond. |
(#1006) Tibi20 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Üdv Piko 244-es villany mozdonyhoz keresek alkatrészeket: festett matricázott kaszit, áramszedőket és forgóvázat( piros műanyag), Fény vezetőket. Múlt évben kaptam lomtalanítás alkalmából egyik haveromtól... eléggé viharvert hiányos.... olvadt kaszni pirózhatott a küjök csavarok beragasztva stb. Szóval szétbontani is elég nehéz volt, a motorok komutátor átpucolása után elindultak probléma nélkül, 1 izzó hiányzott gondolom kiégett ezt tudtam pótolni, hiányzik 1 áramszedője, a másik elég hiányos, a kaszni és a piros forgóvázak össze olvadva mármint a külső részek....sajnálom kidobni, hát megpróbálom megmenteni hátha sikerül ha nem akkor elteszem alkatrésznek, mert van 1 ugyanilyenem, de az E44-es a forgóváz fekete de a belseje ugyanaz. Ha valaki tud segítsen egy bolt vagy börze címmel ahol esetleg találok hozzá alkatrészeket, előre is köszönöm. |
(#1015) cs.csaby válasza Tibi20 hozzászólására (#1006)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
Láng műv.házban szokott lenni jó kis börze, ott nézz szerintem utánna |
(#1016) Topi válasza cs.csaby hozzászólására (#1015)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
De csak szeptembertől ugye! |
(#1017) SzerNoh válasza Topi hozzászólására (#1016)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2010 |
|
És Budapesten |
(#1036) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#1017)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2010 |
|
Igaz-igaz |
(#1039) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#1036)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2010 |
|
|
(#1328) Tibi20 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Üdv múlt év nyarán sikerült vennem 1adag ROCO ágyazat nélküli 2,5mm-es sínt. Sajnos lassan kifut már nem gyártják ha jól tudom. Az lenne a kérdésem, hogy a többi gyártó is áttért a 2,1mm-es sínmagasságra? |
(#1329) lidi válasza Tibi20 hozzászólására (#1328)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
A PIKO, és Mechano az van továbbra is 2.5mm. |
(#1330) balatonperes válasza lidi hozzászólására (#1329)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Ez jó, a MEHANO oldala be sem jön. Lehet elvitte őket a 'válság'. Kár lenne érte.
A webcím nincs használatban, ezt mondja a fordító.
|
(#1332) Tibi20 válasza lidi hozzászólására (#1329)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Ha a méretük is egyezik akkor a terepasztalomra kombinálva felhasználhatom a Piko sínjeit. |
(#1333) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Üdv mindenkinek!
Bár csak közvetetten alkatrész, de nem tud valaki egy helyet ahol lehet venni modell méretű réz idomokat? ("szögvas","U" és "I")
Köszi: Csaba |
(#1392) Antal Miklós válasza cs.csaby hozzászólására (#973)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2010 |
|
Szia Csaby, ha egyszerü lassító áttételt keresel, akkor a CD-Rom ki, be mozgató mechanikáját ajánlom. a motor és két fogaskerék egy közös és külön müa lapon szerelve. Ha 5V alatt üzemelteted, akkor kb 10 ford/perc-t tud.
Vagy még lassabb áttétel kell neked?
|
(#1399) cs.csaby válasza Antal Miklós hozzászólására (#1392)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2010 |
|
Szerintem a HE-store fogaskerekei jók lesznek nekem, mert több egyforma kell és itthon csak 1 darab cd-meghajtóm van elfekvőben. |
(#1485) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
Helló!
Még mindig nem tud senki réz idomokat?
Köszi: Csaba |
(#1495) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#1485)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2010 |
|
Helló!
Dehogynem! Érdemes személyesen érdeklődni náluk.
Bronzker
Abs |
(#1502) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#1495)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2010 |
|
Köszi szépen, szerintem ez jó lesz |
(#1563) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 13, 2010 |
|
Helló
régebbi Piko mozdonyhoz keresek szénkeféket. a mostaniak már eléggé kopottak és a rugója nem tudja már kellően a komutátorhoz nyomni.
nem tudja vki hol lehet ilyet beszerezni, vagy van-e vkinek ?
2mm×1.5mm hossza meg akár 5m is lehet
|
|
(#1565) Abs válasza t_dave hozzászólására (#1563)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2010 |
|
Szia!
De a rugók egyébként megvannak? Abból nincs tartalékba, de a szénkefét tudom pótolni. Ha budapesti vagy, holnap a LÁNG Művelődési házban megtalálsz (202-es szoba), van pár szervízre váró gép, szerintem még délután is bent leszek. Elérhetőségem: absmodell.atw.hu
(a szöveget még nem volt időm aktualizálni)
Üdv,
Abs |
(#1569) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 13, 2010 |
|
Szia
iggen iggen a rugók megvannak hozzá, sőtt tartalkéba is van rugóm .csak sajnos nem vok budapesti ,sőtt még nem is Bp környéki.
nem lehet vhogy másként megoldani ??? |
(#1581) Balu002 válasza t_dave hozzászólására (#1569)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Dehogynem, én is ezzel a problémával küszködtem, és ma kísérleteztem kicsit, és találtam egy olcsó, de jónak ígérkező megoldást, kb 20 forintból egy életre el tudod vele látni magad szénkefékkel. Csak egy grafitceruzára van szükség. Én egy HB-sat használtam, de lehet egy sokH-s jobb lenne, mert a HB-s hamarabb elkopik. Egyszerűen lecsupaszítottam késsel a fát a grafitról, a grafitba egymással szembe két lapos részt vágtam, beraktam a helyére, egy kis kínlódás után ( nem akart a rugó a helyére menni, mert el volt törve) máris pörgött szépen a motor. |
(#1586) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
őőm hát én nem tom hogy neked milyen morothoz kellet és hogy csináltad meg úgy, hogy működött is , de én korábban próbáltam fúrónak a szénkeféjét ( méretre reszelve, többfélét is ) és nem volt valami fényes mármint szaggatva meg alig alig akart menni, meg úgy szikrázott mint 1 csillagszóró.
ezek a szénkefék szerintem réz tartalmúak javítva a vezetőképességüket. ( bocsi ha tévedek) ezért is ilyen sárgásvöröses színe. jah és a szokottnál jóval keményebb is és emiatt lassan is kopik.
szerintem
de azért köszi a ceruzabeles tanácsot , megpróblom H-s cerkával.
|
(#1591) Balu002 válasza t_dave hozzászólására (#1586)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Én egy Piko E44-es motorján próbáltam, majdnem ugyan ilyen, de a szénkefék egy az egyben ugyan azok. Nálam a ceruzabelek egyáltalán nem szikráznak, úgyhogy nyugodtan próbáld meg, rosszabb nem lesz |
(#1596) szergely22 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Sziasztok!
Én régi Roco IC személykocsikhoz keresnék kurz kinematikát, azaz a kuplungtartó hosszú műanyagot.
Ha van valakinek fölöslegbe, legyen szíves írjon mail -t!
Köszi előre is! |
(#1597) Abs válasza t_dave hozzászólására (#1586)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Hát, innét a postaköltség többe kerül, mint a két kefe
A ceruzabél jó, de! Minél keményebb (sok H-s) ceruzát tegyél bele, esetleg művészboltban érdeklődj. Mondjuk, azok a ceruzák egy picit drágábbak is az átlagosnál. Viszont a puha ceruzabél hamar elkopik szénkefeként, és a motor telemegy szénporral, amit nehéz takarítani, rosszabb esetben bele is éghet a forgórész tekercseibe. A fúró (vagy bármi más háztartási gép) szénkeféje jó, ott a szikrázást a kosz, vagy a rossz érintkezés okozza. És, ha ceruzát választasz, még egy dologra figyelj oda: vannak olyan ceruzák, amiket mindenféle vegyszerekkel kezelnek. Láttam már lángoló szénkefét, és izgalmas látvány, de utána a motorba ismét életet lehelni csak akkor az, ha szeretsz szervízelni.
Abs |
(#1599) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Olvasgattam mostanában 1-2 topicot és láttam hogy elég sokmindenkinek van Turusja.
Nekem is van 2 , mind a 2 Piko-tól.
korábban karbantartás és tisztogatás céljábol nekiestem hogy helyrepofozom. feltűnt viszont hogy a szokottnál joval nehezebben jön le a háza , és miután sikerült lefeszegetnem észre vettem hogy magán a vázon apró hajszálrepedések vannak ahova az ütközőket beledugom . ekkor még nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. később ahogy észrevettem egyre több helyen keletkeztek ilyen hajszálrepedések , motor körül az ütközők hellyén , ahova a gyári izzó van beleragasztva ,sőtt még azokon a kis füleken is amire a forgózsámolyok felfekszenek, ezekből 2 le is tört előbb vagy utobb, egy jó erős fémragasztóval és 1 szegből levágott darabból sikerült pótolni . és most ott tartok hogy el is van hajolva enyhén az alváz mint egy banán és emiatt mán alig merem rápréselni a házat. állítólag öntvényhibás a váz. hozzáteszem hogy egyszer sem ejtettem el vagy esett volna le valahonnan vagy bármifélle erősebb ütést is kapott volna .
persze a másik vele egy idős taurus váza hibátlan.
én vagyok csak ilyen mázlista hogy hibásat húzok ki vagy már mással is előfordult a szitu?
új vázat valhonnan lehet egyártalán venni ? ha igen akkor gondolom sok piz |
(#1601) Abs válasza t_dave hozzászólására (#1599)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Óóó Útmutatóját megnézted? Nem kell azon semmit se feszegetni. Alulról be tudsz nyúlni a négy ütköző alá, azokat kell kinyomni, mert az ütközők tartják a kasznit. Ha feszegted, persze, hogy eltörik Egy-egy határozott mozdulattal ki kell szedni az ütközőket, utána simán leemelhető a kaszni.
Abs |
(#1602) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
nem azzal az ütközőkkel van a baj ,nem azért nem tudom lehuzni a házat mert az ütköző bennmaratt . hanem azért mert a váz eldeformálódott meg összerepedezett és persze h nem illeszkedik hozzá a ház ...
|
(#1603) róbertke válasza t_dave hozzászólására (#1563)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Ha jól látom a feltett képen, az egyik rézszínű kefe még eléggé ép. Azt tedd vissza és a másik helyére "farigcsálj" (mint már írták) magas "H" számú ceruzából szénkefét. A rézkefe szerepe az, hogy üzemelés közben tisztítsa a forgórészt a grafitportól. |
(#1604) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#1603)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Ez nem saját találmány, régi "szakiktól" hallottam a börzén.... |
(#1605) róbertke válasza t_dave hozzászólására (#1602)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Nagyon régi Gützold/Piko motoroknál találkoztam azzal a megoldással, hogy a szénkefe és a rugó közé egy apró rézlemez volt rakva (kerek vagy négyzet alakú), megakadályozandó hogy a rugó üzem közben "kettévágja" a szénkefét. |
(#1606) róbertke válasza t_dave hozzászólására (#1563)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Ha jól sejtem, Piko E69-es mozdonyod van, íme egy tipp "csínosításhoz": E44/144/244 küllős kereke pont passzol a gép alá. |
|
(#1607) Balu002 válasza róbertke hozzászólására (#1606)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
Csak az E44-es kereke kisebb egy kicsivel. Eredetileg milyen kereke volt az E69-nek? ( mármint az eredetijének) |
(#1608) róbertke válasza Balu002 hozzászólására (#1607)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
E69 05 eredetije a mai napig él és mozog, küllős kerekei vannak. Menj fel a Google-ra, üsd be a "E69" -et és állítsd be baloldalon felül a képek menüt. Jó szörfölést!!! |
(#1609) róbertke válasza Balu002 hozzászólására (#1607)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
|
(#1611) Balu002 válasza róbertke hozzászólására (#1608)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
néztem én is, csak a kerekeket nem láttam jól egyik képen se, kivéve egyen, de az meg nem ugyan az volt mint a piko modell, hanem másik változat, de ha te mondod elhiszem Úgyis kéne a tömör kerék Bcmot szerűségre, úgyhogy cserélek |
(#1613) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2010 |
|
|
|
|
2024. Okt, 12. Szo 11:34:13 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|