Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       2/37    
(#1614) Balu002 válasza t_dave hozzászólására (#1613) Válasz Aug 15, 2010
Hohó, és tényleg, kis méretben böngésztem, azon nem igen látszott. Na szuper akkor csere-bere lesz
(#1615) t_dave hozzászólása Válasz Aug 15, 2010
valakinek akad olyan említett küllős kerék? nekem tartalékban van 2 tömör...
(#1616) Balu002 válasza t_dave hozzászólására (#1615) Válasz Aug 15, 2010
Gondolom fogaskerkes kéne igaz? Sajna csak fogaskerék nélküli van fölösbe.
(#1617) róbertke válasza Balu002 hozzászólására (#1607) Válasz Aug 15, 2010
Így fog kinézni a modelled

8.JPG
 
(#1619) Balu002 válasza róbertke hozzászólására (#1617) Válasz Aug 15, 2010
Csak az enyém kicsit hadirokkantabb, sjana nincs áramszedője :S De a tied jól néz ki
(#1623) t_dave hozzászólása Válasz Aug 15, 2010
óh az kár h nem fogaskerekes anélkül pedig nem igen fog menni

Az enyémen meg szerintem nem a gyári áramszedő van , mert eddig senkinem nem láttam ilyet. használtan vette még anno papám és így nem tudhatom...

100_1922.JPG
 
(#1627) róbertke válasza Balu002 hozzászólására (#1619) Válasz Aug 15, 2010
Az a gép a net-ről van, teljesen átépített hajtással. Az enyém ez amit vagy három éve így vettem a Láng börzén, teljesen át volt festve és Roco áramszedővel ellátva.

Piko g8.1 00...jpg
 
(#1628) t_dave hozzászólása Válasz Aug 15, 2010
nem netről van hnem németből. és egyártalán nincsen átépítve semilyen hajtás.
(#1629) róbertke válasza t_dave hozzászólására (#1628) Válasz Aug 15, 2010
(#1631) t_dave válasza róbertke hozzászólására (#1629) Válasz Aug 15, 2010
fűha ez iggen . ez télleg nagyon komoly átalakítás. nem semmi
az enyémben nem is lenne helye ekkora motornak . mivel az előző gazdája a háznak a 2 végébe ilyen trafólemezeket takosgatott bele , így jóvalnehezebb a kicsike és ezért nem is pörögnek ki olyan könnyen a kerekek.
ebben még a jó öreg gyári szénkefés motor van ... kicsit előrébb haladva a topicban láthatsz is rólla képet.
(tömörkerekes)

100_1918.JPG
 
(#1632) róbertke válasza Balu002 hozzászólására (#1619) Válasz Aug 15, 2010
Egy kis csiszatolás itt, egy kis furás-faragás ott, és már kész is az Akkulok
(#1633) róbertke válasza t_dave hozzászólására (#1631) Válasz Aug 15, 2010
Nincs a tiéd átalakítva! Gyárilag így készítették a nehezéket még az első szériákban, később tértek át az ólomnehezékre. Legalább 40 éves az a kasztni a kezedben ha nem több....
(#1634) t_dave válasza róbertke hozzászólására (#1633) Válasz Aug 15, 2010
áháá értem már
csak eléggé házinak tűnt és biztos voltam benne hogy az is
(#1636) róbertke hozzászólása Válasz Aug 15, 2010
Piko Junior mozdony egy kis ráncfelvarrása Itt
(#1637) Frankye moderátori válasza t_dave hozzászólására (#1634) Válasz Aug 15, 2010
Légy szíves, és itt, a fórumban, kerüld az MSN-es, chat-es módit, azaz az ilyen "vok", "h", "v", és hasonlók használatát, továbbá "illik" a mondatokat nagy kezdőbetűvel írni!
Köszönöm.
(#1866) cs.csaby hozzászólása Válasz Aug 26, 2010
Üdv!
Valaki nem tudja, hogy a Bronzker hol is van? Tegnap begurultam a Szabolcs utcába és lehet, csak én nem vettem észre az üzletet, mert a putri, meg az állandó készenlét, hogy honnan támadnak, elvonta a figyelmem, vagy eleve rossz helyen jártam?
(#1868) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#1866) Válasz Aug 26, 2010
Nem a Szabolcs utcában van az, a Dózsa György útról ha liget felől jössz átmész a híd alatt és balra kell kanyarodni.
és jobb oldalt lesz 6-7 házzal lejjebb a saroktól.
Ha még mindig üres akkor egy pont egy üres telek sarkával szemben van.
(#1870) cs.csaby válasza SzerNoh hozzászólására (#1868) Válasz Aug 26, 2010
Akkor jó helyen jártam pedig szerintem...
A híd után balra van egy benzinkutya és az első utca a Szabolcs, amin balra kell kanyarodni (pont nem lehet behajtani, mert egyirányú) Van is ott egy üres telek, de a boltot nem láttam
Mindegy, majd elmegyek megint

Köszi a segítséget!
(#1871) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#1870) Válasz Aug 26, 2010
Szép napot!

Az is Szabolcs utca
Itt egy kis térkép, az általunk fontosabbnak tartott, és sűrűbben látogatott szaküzletekről: Google Maps

Abs
(#1875) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#1871) Válasz Aug 26, 2010
Köszi!
Tényleg jó helyen jártam, csak elmentem mellette
(#1889) mapi65 hozzászólása Válasz Aug 26, 2010
Üdv. mindenkinek! Nagyon új vagyok etémában. Lenne egy kérdésem. Mit lehetne csinálni 1 Fuggerth M41nek hogy legalább olyan csendesen menjen, mint a szintén Fuggerth hajtóműhézagolt V43 Szili. Esetleg vegyek hézagolt Szili hajtóműveket majd cseréljem át a futókerekeket? Egyforma-e a kéféle mozdony hajtóműve? Szerintem szemre nincs nagy külömbség.
Válaszokat előre is köszönöm, maradok tisztelettel MI.
(#1893) mapi65 hozzászólása Válasz Aug 26, 2010
Gőzmozdony vásárlása előtt állok, és szeretnék tanácsot kérni. A ROCO ill. a PIKO házatáján keresgélnék, ezektől melyik tipus lenne méltó reprezentálni a "gőzöst". Kb. 40-50e Ft-ot szánnék rá. Nézegettem a kínálatot és valójában nem tudtam dönteni, egy elgondolásom van,: digitalizálható legyen.

(#1899) SzerNoh válasza mapi65 hozzászólására (#1893) Válasz Aug 26, 2010
szia !
én a Roco mellett voksolnék!
de mi előtt vennél is valamit nézd meg mekkora "ívjeid vannak", aszerint kell vásárolnod. Mert a nagyobb gőzösök nem szeretik a kicsi, szűk íveket.
(#1901) HomA válasza mapi65 hozzászólására (#1893) Válasz Aug 26, 2010
Egyetértek, a kettő közül egyértelműen Roco, de én körülnéznék esetleg Fleischmannék háza táján is. Az akciós példányok némelyike pl. szépen belecsúszik az általad említett értékhatárba.
Ha nem egy adott gőzöst keresel, akkor érdemes végignézni minél több bolt akciós kínálatát.
(#1904) cs.csaby válasza mapi65 hozzászólására (#1893) Válasz Aug 26, 2010
Szerintem "A gőzöst" a mellékelt gyönyörűség reprezentálja (főleg nekünk magyaroknak) a legjobban

(kár, hogy nincs sorozatgyártásban (tudtommal, de cáfoljátok, ha megint hülyeséget mondtam ), node sebaj, majd egyszer talán részemről sikerül a dolog )

P6280022.JPG
 
(#1910) mapi65 válasza cs.csaby hozzászólására (#1904) Válasz Aug 26, 2010
Helló, úgy tudom hogy a gőzösök kétféle hajtással készülnek: a szeneskocsiról, vagy a saját kerekeiről. Nos, melyik redszer az élethűbb, jobb? Melyik gyártó melyik megoldást favorizálja? Egyébként a 424-es valóban reprezentálná a magyar vonatkozásokat is.
Köszönöm az előzőekben is adott válaszaitokat.
(#1911) HomA válasza mapi65 hozzászólására (#1910) Válasz Aug 26, 2010
Nekem ilyen is - olyan is van, igazából nem látok különbséget köztük.

Talán annyival jobb a szerkocsis hajtás, hogy a mozdonyon a kazán alatti részt könnyebben meg tudják csinálni áttörtnek, így élethűbb, szebb kidolgozású a mozdony.

Szerintem ahol tehetik, a szerkocsiba rejtik a motort (persze vannak kivételek, pl. a Fleischmann BR53, ott a mozdony motorizált, eléggé feltűnőek a fogaskerekek a váz oldalán... Bár az egy igen régi konstrukció). Olyat is csinálnak, hogy a motor a szerkocsiban hajt 2 tengelyt, és egy kardánoon keresztül a mozdony kerekeit is meghajtja. Ez a nagyobb gépekre jellemző, így nagyobb a vonóerő (főleg Roconál láttam eddig).

A szertartályos gőzösöknél meg ugye nincs választásuk a tervezőknek
(#1912) HomA válasza mapi65 hozzászólására (#1910) Válasz Aug 26, 2010
De ez is elmegy mint reprezentáció, a MÁV-nak is volt ebből a sorozatból. Valamennyire ugyan különbözött ettől, de néhány csellel valamelyik ügyes kolléga szerintem magyarítaná De nem vagyok MÁV szakértő, ne kérdezd a részleteket.
(#1951) róbertke válasza HomA hozzászólására (#1912) Válasz Aug 28, 2010
Itt a TT méretarányú Tillig változat
(#1978) mapi65 hozzászólása Válasz Aug 29, 2010
Helló! A gőzös vásárlással kapcsolatban, kezdek megvilágosodni. Igaz nem az olcsó kategória fele mozdulok el. Kinéztem egy ROCO BR50-est. Igaz drágábban(73e) mint amennyire előzőleg godoltam(50e) de most ez tetszik. Véleményt szertnék kérni hogy szerintetek, ez jó gondolat-e. Havi 2-3alkalommal lenne megfuttatva, mert nemszeretném széthajtani.
Ha van vélemény, előre is köszike. Üdv: MI
(#1981) SzerNoh válasza mapi65 hozzászólására (#1978) Válasz Aug 29, 2010
Szia!
A vasútmodell.com-nál vannak akciós gőzösök.
Nézd meg honlapjukat, linkelem is!

link

(#1982) mapi65 válasza SzerNoh hozzászólására (#1981) Válasz Aug 29, 2010
Ok, köszike.
(#2032) t_dave hozzászólása Válasz Aug 31, 2010
Sziasztok,
lenne egy kérdésem ha már így a gőzösök körül van a téma.
az ilyen gőzösökben lévő "füstgenerátor/füstfejlesztőbe"( nem tudom mi a pontos megnevezése) csak az arra a céra előírt jó drága olajat lehet cseppenteni vagy van valami másféle is?
(#2047) Abs válasza t_dave hozzászólására (#2032) Válasz Aug 31, 2010
Erre én is kíváncsi vagyok, remélem, valaki megoszt velünk egy jól bevált "házi praktikát".

Abs
(#2062) MartAs hozzászólása Válasz Szept 1, 2010
Üdv mindenkinek! Abban kérem segítségeteket, hogy építettem egy automata fénysorompós átjárót félsorompóval, és IR-sorompóval szeretném megoldani a vonatérzékelést. Két változat között hezitálok: 1: Reflektív sorompó: a vágány közt alul fölszerelve az adó és a vevőeszköz, de ennél a megoldásnál a mozdonyok aljára föl kell ragasztani 1-1 fehér levonót. Hátránya pl. hogy tolató szerelvénynél, vagy olyan járműnél, amire elfelejtettük fölragasztani a fehéret, nem érzékel. 2: A vágány 2 oldalán az adóLED 5mm magasan, a vevődióda szemben az ellentkező oldalon kb. 35mm magasan. Itt mindenféle előkészítés nélkül bármiyen jármű megszakítja a fénysugarat. Hátránya, hogy "látszik". Szóval, arra lennék kíváncsi, kinek melyik megoldás lenne a megfelelőbb, és legjobban használható. Javaslataitokat előre is köszönöm.
(#2072) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#2047) Válasz Szept 1, 2010
Engem is érdekel a dolog!
(#2075) Misi Misi válasza cs.csaby hozzászólására (#2072) Válasz Szept 1, 2010
Nekem azelőtt a patikában kapható ricinus olajat ajánlották. Füstölt, de nem valami meggyőzően.
(#2102) t_dave válasza Misi Misi hozzászólására (#2075) Válasz Szept 2, 2010
Iggen a ricinus és finomított műszerolajat is próbáltam már de csak akkor volt egy kevéske "füst" amikor csúcson lett járatva. ezt pedig el szeretném kerülni. Akkor ezek szerint mégis olyan spéci olaj és nemhiába kerül annyiba?
(#2106) SzerNoh válasza t_dave hozzászólására (#2102) Válasz Szept 2, 2010
Tud valaki a gyári olajról képet küldeni, vagy egy linket?
(#2199) róbertke válasza SzerNoh hozzászólására (#2106) Válasz Szept 8, 2010
Itt a cég címe és ez a termék neve: Dampf-Rauch-Destillate



Art. Nr.: 101
Dampf-Rauch-Destillat 10 ml Flasche, Einfüllgrät mit Füllröhrchen

Art. Nr.: 105
Dampf-Rauch-Destillat 50 ml Flasche

Art. Nr.: 106
Dampf-Rauch-Destillat 250 ml Flasche

Art. Nr.: 107
Dampf-Rauch-Destillat 1000 ml Flasche
(#2201) Antal Miklós válasza t_dave hozzászólására (#2032) Válasz Szept 8, 2010
Sziasztok Gözös Barátok.
Füstgenerátornak hivják, a Seuthe GmbH gyárt sok félét.
Sajnos nem szereti, ha másféle olajat cseppentenek bele.
Az anyag valamilyen parafin származék, és van benne valamilyen adalék, hogy higfolyós legyen. Kinnt lehet kapni 3-5ml flakonban is, és különböző illattal. Több olaj illat, hasonlít az igazihoz.
A ROCO 310-es gőzmozdonya járt annak idején Hegyeshalmon keresztül a Keletibe és a Wiener Walzert Expresszt vitte.

100_1059.JPG
 
(#2202) Antal Miklós válasza MartAs hozzászólására (#2062) Válasz Szept 8, 2010
Szia, én úgy oldottam meg, hogy a Mozdonyok aljára mágnest ragasztottam, mely Hall IC-t vezérel.
Az IC kimenete nyitott kollektoros, tehát egy 2,2kOhm a +5V felé és máris TTL jeled van.
De kipróbáltam az elhaladás érzékelést Opto kapuval is. Egy régi egérből kiszedett opto kapu elemeit felhasználva könnyen megépíthető, és elég kicsi is. Ha az egészet egy pálya melletti kapcsoló szekrény dobozba teszed még el is tünik.
A foto tranyóval kell egy kicsit trükközni, mert a 3cm távolság miatt nem kapcsol üzembiztosan a következő fokozat. Ezért foto darlingtont kell csinálni:
A foto tranyo emitterét kösd egy BC 182 bázisára, BC182 emitter földre, a két kollektort kösd össze és egy 47kOhm ellenálláson a +5V-ra. ez a pont már TTL logikával feldolgozható
Sok sikert
(#2203) MartAs válasza Antal Miklós hozzászólására (#2202) Válasz Szept 8, 2010
Köszönöm a segítséget, azon felül a részletes leírást az optosorompóról. Valószínűleg maradok ennél megoldásnál.
(#2206) SzerNoh válasza róbertke hozzászólására (#2199) Válasz Szept 8, 2010
Köszi, pontosan nem tudod megmondani , hogy mi van a flaskára írva, vagy egy nagyobb képet mutatni?
(van vegyész a családban)
(#2207) róbertke válasza SzerNoh hozzászólására (#2206) Válasz Szept 9, 2010
Ennyit tudok

1bild_artike...jpg
 
(#2286) mapi65 hozzászólása Válasz Szept 14, 2010
Sziasztok!Kezdő vagyok a "digitális vasutazásban", és segítséget szeretnék kérni. Vettem egy ROCO Multimaus szettet( trafó,LCD-s egér,erősítő), és van kettő ESUdekóderem, és multimaus használati útmutatóm (magyar),tudnátok-e segíteni abban hogy kellene beállítani hogy a két mozdonyt külön-külön tudjam működtetni. A használati útmutatót már végig "próbáltuk" de nem jutottunk semmire. Vajon mit és hol rontotuk el? Azt a bizonyos(CV)-t is átírtuk de csak rosszabb lett. Igzándiból nem értem az egész programozást.
Ha esetleg valaki Szentes környékéről lenne,akkor egy gyakorlati "oktatást" is nagyra értékelném.
(#2292) Rozi válasza mapi65 hozzászólására (#2286) Válasz Szept 14, 2010
Szió!Én Szentes környéki vagyok vagyok!
És ismerek olyat aki tudna neked ebben segíteni!
pl.: SzerNoh

Szokott felém járni!
(#2293) SzerNoh válasza róbertke hozzászólására (#2207) Válasz Szept 14, 2010
Köszi!
Igyekszek valamit kutatni ez ügyben
(#2300) mapi65 válasza Rozi hozzászólására (#2292) Válasz Szept 15, 2010
Sziasztok, előre is köszönöm a segítségeteket!
A Szentes környéki "kollégával" ha lehetne, szeretném felvenni személyesen is a kapcsolatot. Üdv.: MI
(#2304) mapi65 hozzászólása Válasz Szept 15, 2010
Ez igen, ilyen segítőkész összetartó csapat segített nekem, pedig még soha nem látott-hallott engem. Nagyon örülök hogy egy álmom elsőrésze általatok valóra vált. KÖSZÖNÖM nektek!
Lapozás       2/37    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
23:33:27
  Jelenleg 40 fő olvassa az oldalt
Hirdetés