Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       59/65    
(#58246) gusza55 válasza róbertke hozzászólására (#58244) Válasz Feb 1, 2018
Bocsi, de most néztem meg jobban a gőzöst és ez egy DR BR 23 001-es H0-ás a 60-as 70-es évekből (PIKO gőzölő-sorozat 23 ME 2701 108-757)
(#58247) róbertke válasza gusza55 hozzászólására (#58246) Válasz Feb 1, 2018
csíkosháTTú

Keresd a Mestert ...
(#58250) csíkosháTTú válasza gusza55 hozzászólására (#58246) Válasz Feb 1, 2018
Abba semmit. Amíg lehet, analógban kell használni, ha megállt, akkor mehet a vitrinbe.
(#58251) gusza55 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58250) Válasz Feb 1, 2018
Köszönöm a választ, megfogadom! A saját és mások okulása végett, egy ilyen őskövületet, ha az ember nagyon szeretné, hogyan lehet esetleg mégis digitalizálni?
(#58254) csíkosháTTú válasza gusza55 hozzászólására (#58251) Válasz Feb 1, 2018
A baj az a PIKO ilyen ősi - 1958-65 körüli - modelljeivel (BR23, BR50, E44-ből is van olyan, ami még nem a két motoros), hogy hiába is vannak jó állapotban. Szó szerint egy csavar nincs hozzájuk. Mai szemmel egyébként nem is szépek. A mechanikai konstrukciójuk előtt meg mindenki hanyatt esik a gyönyörűségtől, hogy abban az időben micsoda hűűű, meg micsoda haaa... Pedig sajnos nem az! Kellően bonyolult, de a kivitelezéséhez sem az alapanyagok, sem a technika nem állt rendelkezésre. Ezért az eredmény nem éppen biztató. Nem is véletlen, hogy abbahagyták ezek gyártását, és teljesen más megoldásokba kezdetek. (A Zeuke, és a korabeli Gützold modellek messze verték őket, még a '70-es években is.)

Nos konkrétan a BR23-ról:
Mivel a mechanikája teljesen megbízhatatlan, így a digitális átépítése nem hoz majd jó eredményt. Eleve egy drága dekóder kell bele, ami ezeket az ősi motorokat tudja kezelni, pl. a ZIMO MX633, vagy a Tran DCX52D. A BR23-ban egy ilyen csak a szerkocsiban férne el. Macerás elektromosan szétkötni a motort a sínt és a világítást is, mert annyira szét kell szedni a modellt, hogy az összerakás ennél a konstrukciónál gond lesz. Annyira komplikált, hogy jobb nem bolygatni, mert gyakorlatilag soha nem lesz olyan, mint előtte. A motor előtt a fojtó tekercseket meg kell tartani, különben szét fogja "lőni" a dekódert.
Sem a modell kinézete, sem a konstrukció megbízhatósága nem üti meg a mértéket, kár vele kínlódni. Csak a baj lesz vele. Úgy kell használni - amíg még lehet - ahogy van.

Van hasonló konstrukcióval megáldott modell is a korból, ez pl. a Hruschka BR84-es. Annak a mechanikája is egy agyrém, de az legalább működőképesre sikeredett. Annak csak egy ellensége van, az idő. Sajnos a műanyag rideggé, törékennyé válik, így a hajtott/csatolt kerekei a műanyag küllőknél törnek. Alkatrész persze nincs már hozzá évtizedek óta, így az ilyen sérült modell javíthatatlan. Legfeljebb bontott kerekeket találni hozzá, de az meg ugyanez, rideg, törik. Ennek pl. ez akadályozza az átépítését.

Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy ezek a modellek (sem) az örökkévalóságnak készültek, és ma már 2018-at írunk...
(#58260) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58254) Válasz Feb 1, 2018
Maximum a nagyon jó állapotú gépet lehet PWM szabályzóval használni, de ezek a motorok 1 Amperral (vagy többel) kezdenek csak működni. Minden tartósabb használatbavétel előtt tüzetesen át kell nézni, legfőképpen a kerekeket, azt ha olyan akkor ragasztót kell küldeni a küllőknek. Nagyobb károsodás esetén mint írtad, megy a vitrinbe vissza.
(#58262) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58260) Válasz Feb 1, 2018
Ezért írtam két nagy áramú, de még relatíve kis méretű dekóder típust.
(#58264) gusza55 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58254) Válasz Feb 2, 2018
Még egyszer köszönöm! A részletes indoklást, az "átépíthetettlenséggel" kapcsolat pedig különösen köszönöm.
(#58388) marciart11 hozzászólása Válasz Feb 14, 2018
Sziasztok!

Brawa 0710 Talent hez honnan tudok beszerezni csukló szerkezet sajnos az enyémnek eltört.
(#58390) csíkosháTTú válasza marciart11 hozzászólására (#58388) Válasz Feb 14, 2018
(#58406) afekete hozzászólása Válasz Feb 18, 2018
Sziasztok!
BTTB "malactaxi" világítását barkácsolom analóg üzemben. Egyenirányító dióda, ellenállás, sorba kötött LED-ek ok, ha közvetlenül a pályáról próbálom, de a motorvonatban próbálva az ellenkező irányban is világít. Nem vagyok tapasztalt az elektronikában, de felteszem, hogy a motor miatt van ez. Hogyan tudom ezt kiküszöbölni és mi pontosan a probléma? Próbáltam itt a honlapon is választ keresni, de nem működik a kereső. Még talán fontos lehet, hogy PWM vezérlőről hajtom a mozdonyt. Előre is kösz a válaszokat!
Üdvözlettel:
András
(#58407) etwg válasza afekete hozzászólására (#58406) Válasz Feb 18, 2018
Két kondenzator is kell. A motor egyik végéröl egy kb 1,5kOhmos ellenállás. Az ellenállás másik végére megy két ellenkezö irányba köttött dioda közös pontja (A-K). A diodák mási végére megy egy egy kondi -10-50 uF/10V ( megfelelö polaritással - a dioda K- megy a kondi +, az A-ra a másik kondi - vége), majd a két LED megfelelö polaritással. A LEDek másik vége meg a kondik szabadon maradt vége megy a motor másik polusára.
(#58408) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#58406) Válasz Feb 18, 2018
Köss a LED-kel párhuzosan egy-egy 1mikroFarados kondenzátorz és elmúlik a baj.
(#58413) afekete válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58408) Válasz Feb 19, 2018
Köszönöm szépen mindkettőtök válaszát!
Egyébként mi okozza ezt a problémát? Azt jól sejtettem, hogy a motor miatt van ez?
(#58416) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#58413) Válasz Feb 19, 2018
Az, hogy a LED-k a legkisebb feszültség tüskére is begyújtanak. Míg egy izzó, a nagy áramfelvétele, és a benne lévő wolfram huzal ellenállása miatt az ilyen tüskékre nem izzik, fel, pontosabban csak extrém esetekben kezd parázslani, addig a LED - félvezető lévén - már pár mA áramra láthatóan világítani fog. Ezt a jelenséget súlyosbítja az analóg PWM vezérlés, ott a motorok jóval nagyobbakat, és sűrűbben "rúgnak vissza", a PWM működési elve miatt.
(#58417) afekete válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58416) Válasz Feb 19, 2018
Köszönöm!
(#58446) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58416) Válasz Feb 20, 2018
Itt az ötlet, amiről telefonon beszéltem: Roco 43352 DRG BR44

s-l1600[1].jpg
 
(#58448) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58446) Válasz Feb 20, 2018
Ez a mozdony szebb lenne alagutban.
(#58529) róbertke hozzászólása Válasz Feb 27, 2018
1960-64 környékén készűlt Hornby/Meccano H0 -ás SNCF C 61.006 mozdonyát a képen látható károsodás érte. Motorikusan működik, csak a kerékabroncsból hiányzik egy kis darab ... Valaki tudna rá gyógyírt alkalmazni?

DSC_6674.JPG

DSC_6675.JPG
 
(#58531) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58529) Válasz Feb 27, 2018
Alig látni a képen a hibát. Csak a kereket fényképezd le. Lehet, hogy ki lehet cserélni az abroncsot vagy esetleg az egész kereket. Az angolok tisztelik a hagyományokat lehet, hogy még eredetit is kapsz.
(#58535) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58531) Válasz Feb 28, 2018
Megpróbáltam ... vártam, hogy kisüssön a Napocska...
Az öreg szürke műanyag nem sérűlt.

DSC_6676.JPG

DSC_6677.JPG

DSC_6678.JPG
 
(#58536) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58535) Válasz Feb 28, 2018
Ez még egy öntött kerék amit kikezdett a cinkpestis. Szerintem abroncsot még az itt levö szerszámgépes (esztergályos) kollégák is tudnának csinálni.
De lehet, hogy angol oldalakon kapsz uj kereket is.


Nézz körül itt:

Kerekek
(#58539) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58536) Válasz Feb 28, 2018
Ez az oldal olyan mint egy Génbank .....
Köszi !!
(#58544) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58536) Válasz Márc 1, 2018
(#58546) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#58544) Válasz Márc 1, 2018
(#58548) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58544) Válasz Márc 1, 2018
Hivd fel öket, biztosan még ingyen is adnak egy abroncsot...
(#58549) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58548) Válasz Márc 1, 2018
Csak el kell hozni. Posta nem játszik, futár kizárva. Kizárólag személyes átvételre.
(#58550) etwg válasza Frankye hozzászólására (#58549) Válasz Márc 1, 2018
Tudok egy jo botot, amivel gyerekkorban ilyen kereket görgettünk magunk elött/mellett.....
(#58554) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58548) Válasz Márc 1, 2018
Ingyé nincs, csak Dollárért ...
ITT
(#58640) Bogyesz0911 hozzászólása Válasz Márc 7, 2018
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne? Lehet buta a kérdés még kezdő vagyok, egy digitálisan előkészített mozdony futni fog analóg rendszerben ugye? Őt szerzem be a napokban majd Köszönöm a segítséget!

Bővebben: Link

17038873_136...jpg
 
(#58641) Frankye moderátori válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#58640) Válasz Márc 7, 2018
Hiperhivatkozás beszúráshoz légy szíves, és használd az "URL+Név" gombot!
Köszönöm.
(#58645) sunocske válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#58640) Válasz Márc 7, 2018
Igen. A digitális előkészítés csak annyit jelent, hogy a modell rendelkezik valamilyen szabványosított (esetedben NEM652) csatlakozóval a digitális dekóderhez. Ebbe a csatlakozóba gyárilag tesznek egy ún. "vakdugót", ami lehetővé teszi az analóg használatot, gyakorlatilag a dobozból azonnal kivéve, mindenféle szerelési igény nélkül.
(#58647) Bogyesz0911 válasza Frankye hozzászólására (#58641) Válasz Márc 7, 2018
Igen persze, bocsi a linket egész véletlenül másoltam be
(#58648) Bogyesz0911 válasza sunocske hozzászólására (#58645) Válasz Márc 7, 2018
Köszönöm a segítséget mindent értek így már! Szép napot mindenkinek
(#58657) BRUT hozzászólása Válasz Márc 7, 2018
Szervusztok !

Roco motorral küszködök. Egyik irányban tökéletesen fut,a másikba alacsony fordulaton remegve megy.
Ha a motor hibás lenne akkor mindkét irányban jelentkezne az egyenletlen járás.
Gondoltam esetleg a kefe egyoldaluan kopott,ezért egy ideig ellentétes irányba járattam. Talán van egy pici javulás.
Ez a hibás müködés csak lassu üzemben jelentkezik.
Van rá esély,hogy egy idö után bekopik a kefe?
Nem szeretném szétszedni a mozdonyt,és a motort ha nem muszály.


EBED7E8-1105...jpg
 
(#58659) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58657) Válasz Márc 8, 2018
Motorcsere, de sajnos csak hasonló méretű van a gyárban, ezt évek óta nem gyártják. Két valószínű oka van:
- koszosak a kommutátor lemezek, és el vannak tömődve kefeporral ezek légrése;
- a keféket nyomó rugók valamelyike elfáradt, és nem nyomja eléggé a kefét.

Sajnos bármelyik is az ok, ez csak megbontás után derülhet ki, viszont ezt a motort nagyon macerás szétszedni.
(#58667) BRUT hozzászólása Válasz Márc 8, 2018
Igen ezt nagyon vacak szétszedni. De föleg összerakni.
Mégis az egyik irányban nagyon szépen fut.
Miért van ez igy??
(#58668) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58667) Válasz Márc 8, 2018
Nagyon egyszerű az oka: - A mozdonyokhoz adott tájékoztatókban legtöbbször felhívják a figyelmet arra, hogy lehetőleg egyformán járassuk mindkét irányba a gépünket. Sokan erről az apróságról megfeledkeznek, egyazon irányba futtatják a gépüket és ezáltal tönkretehetik a motort.
(#58669) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58668) Válasz Márc 8, 2018
Ez igy nem stimmel, és valoszinü, hogy a gyártok ha ilyen szöveget hirdetnek akkor bujkálnak a valoság elöl.
Az tény, hogy a kefék egy idövel bekopnak, de ha csak egyirányban annak a rossz kefevezetés vagy méret az oka, s nem alaptulajdonsága az egyenáramu motoroknak. Ha mégis ilyen jelenség áll be az sajnos hibás konstrukciora vezethetö vissza.
Sajnos házi körülmények között nem igen javithato.
(#58670) BRUT hozzászólása Válasz Márc 8, 2018
Ezt én is tudom,de mégis pontosan mi történik ilyenkor?
És mi történik ha most ellenkezö irányban járatnám a motort?
Ilyenkor nem tud bekopni a kefe?
(#58671) BRUT hozzászólása Válasz Márc 8, 2018
Ebben a motorban ilyen kefék vannak:

kefék.jpg

kefék2.jpg
 
(#58673) BRUT válasza BRUT hozzászólására (#58671) Válasz Márc 8, 2018
A kefék elhelyezése:

(fotó a netröl)

kefék3.jpg
 
(#58674) etwg válasza BRUT hozzászólására (#58670) Válasz Márc 8, 2018
A jol megszerkesztett kefefészeknek garantálnia kell a kefe szimmetrikus kopását. Vedd ki a nagy furogépböl vagy porszivobol a használt kefét, ha megnézed abban egy kis henger alaku vájat van, de szimmetrikusan a kefe hossztengelyévhez. A rossz kefevezetéknél egyoldalasra kopik a kefe, ami természeten ellenkezö irányban rosszkor kommutál amitöl a motor rosszul forog.
Dobkollektoros motornál a kefe érintkezö sikjának teljesen merölegesnek kell lenni a hossztengelyre. Ha nem, akkor mintegy vésö nyomja a kollektor, ha a motor ellenkezö iranyba forog.
Másik gyakori hiba ha a kefe tul vastag a forgási irányban. Volt olyan konstrukcio is ahol a kommutátor átméröje a meg a kefe vastagsága azonos volt, amikor bekopott a kefe két kommutátor lamellát rendszeresen rövidre zárt. Ez nagy szinkrázással és melegedéssel járt. A segitség egyszerü volt uj kefefészkek és laposabb szénkefe.
Nem ismerem konkrétan ezt a motort, de a kefe formája meglehetösen egzotikus.
(#58675) etwg válasza BRUT hozzászólására (#58673) Válasz Márc 8, 2018
Hát ilyet sem láttam még, de teljes mértékben megegyezik az elöbb irtakkal. Ebben a kefében a kommutátor akár egy félkört is koptathat, ami a lamellákat zárja rövidre. Ha vacak szénböl vannak akkor elég gyorsan....
(#58677) BRUT hozzászólása Válasz Márc 8, 2018
Ha a kefe ebben az esetben rövidre zárná a kolektorokat,akkor a hiba mindkét irányban jelentkezne.
Esetemben csak egyik irány a defektes. Illetve csak lassu járatban remeg a motor.
Esetleg máshol lehet a hiba? Nem is a motor,hanem a hajtás a bünös?
(#58678) etwg válasza BRUT hozzászólására (#58677) Válasz Márc 8, 2018
Szerintem ez egy csapnivalo konstrukcio (azért sem találkoztam még ilyennel. ).
Szoval a kefe tömege meg mérete a kommutátorhoz mérten nagy. A rugo a kéfére közvetetten adja le az eröt a sima nyomás helyett forgomozgással a kefetengely körül fejti ki a hatást.
Ha megnézed jobban a konstrukciot akkor nyilvánvalo, hogy ha a kommutátor az orajárással ellentétes irányba forog kevesebb ellenállásba ütközik mint amikor az orajárással azonos irányba forog ( a netes képböl kiindulva). Mig az elsö esetben a kommutátor a kefetengelytöl "elforog" igy a kefét könnyen emeli, ha kell. Visszrányban a kommutátorrol jövö erö jelentös részét a kefetengely nyeli el, ami akadályozza a forgásban.
Ilyen elven müködik a husvéti kereplö, azt is egy irányba könnyü forgatni, vissza sokat nem is lehet....

Ennyit a ROCO motoros ötleteiröl. Ugy látszik eddig még mindenkinek sikerült jo motort gyártani a ROCOnak meg egy kimondottan rosszat.
(#58683) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#58678) Válasz Márc 9, 2018
Ez a motor cca. 1986 óta nincs a ROCO kínálatában. Ezért is írtam, hogy csere egy hasonló méretű mai motorra a ROCO-tól.
(#58697) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58683) Válasz Márc 9, 2018
Ez amúgy nem a Röwa féle motor utolsó átdolgozása?
(#58698) BRUT válasza etwg hozzászólására (#58674) Válasz Márc 9, 2018
Köszönöm szépen a magyarázatot. Nagyon logikus amit írtál.
(#58699) BRUT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58683) Válasz Márc 9, 2018
Hát igen. Ez lenne a megoldás. Uj motor.
Viszont van 2 mozdonyom is ugyanezzel a motor tipussal. Mind a kettö tökéletesen müködik. Talán szerencsém van .
Ez a mozdonyom kerekein az látszik,hogy szinte alig futott. Talánn lehet motort cseréltek benne,és igy jutott el hozzám.
Még gyanakszom a hajtásra mert kardán megoldás helyett itt még rugó köti össze a tengelyeket.
Ha esetleg nem jól van összerakva talán az is okozhat hibát. Pl lehet nem mindegy a rugó mikor feszit és mikor lazit pozicióban van.
A motor fotója nem az én mozdonyomhoz való. Ezért van a tengelyeken csiga.
Ime a mozdony : (fotó a netröl )

535e8764-8bb...jpg
 
Lapozás       59/65    
Frissek
  2024. Ápr, 19. Pé
22:02:35
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés