Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » MÁV szabványú vasúti jelzők a terepasztalon
MÁV szabványú vasúti jelzők a terepasztalon
Témaindító: SPD, idő: Júl 30, 2010
Témakörök:

Lapozás   1/1
(#1230) SPD hozzászólása Válasz Júl 30, 2010
Érdeklődöm, hogy ki/melyik cég gyárt MÁV szabványú, karos jelzőket (főjelző és előjelző)?
(#1232) Abs válasza SPD hozzászólására (#1230) Válasz Júl 30, 2010
Szia!

Működőt senki... a LÁNG börzén szokott lenni egy úriember, aki átalakított jelzőket árul, ezek azonban csak dísznek jók. De kis hazánkban többféle alakjelzőt is rendszeresítettek az idők folyamán, így korszaktól függően egyes osztrák/német jelzők is megfelelőek lehetnek.

Abs
(#1258) balatonperes válasza SPD hozzászólására (#1230) Válasz Júl 31, 2010
Itt néz körül

Keresgélj, hátha találsz 'hasonlót',mint amire szükséged lenne.
(#1260) lidi hozzászólása Válasz Júl 31, 2010
MÁV-os jelzők itt is vannak , igaz nem karos: Bővebben: Link
(#1267) kisKirály válasza SPD hozzászólására (#1230) Válasz Júl 31, 2010
A viessmann gyártott régebben hasonlót. A főjelző még arányaiban el is fogadható szegecsszámláló szemmel is (4506), de az előjelzők igencsak nagy nyállenyeléssel hasonlít. (4512)

U.I.: A zárójeles cikkszámok csak kétfogalmú jelzők, de természetesen háromfogalmú volt terítéken.
(#1273) SPD hozzászólása Válasz Júl 31, 2010
Köszönöm a segítséget, a Viesmann jelzőknek utánanézek, az előjelzők (4509,10,11) közül szerintetek melyiknek a jelzésképe hasonlít legjobban a magyarhoz?
(#1274) Abs válasza SPD hozzászólására (#1273) Válasz Júl 31, 2010
A 4510 és 4511 közt szerkezeti eltérést én nem látok. Ha van, az biztos oda van írva, de német tudásom a nullához konvergál. Lényeg, hogy ezek szerkezeti elemei (tárcsa, nyíl) hasonlítanak a magyar háromfogalmú előjelzőkre. Komprommisszumos megoldásnak el lehet fogadni, sőt, át is lehet alakítani igazán magyarrá.

Abs
(#1275) kisKirály válasza Abs hozzászólására (#1274) Válasz Júl 31, 2010
Ha jól tudom, akkor a 4511-nek külön lehet állítani a tárcsát és a lassú jelet mutató kart. A 4510-nél együtt mozog. Azért is drágább az előbbi, mert két állítóművel van szerelve.
(#1276) Abs válasza kisKirály hozzászólására (#1275) Válasz Júl 31, 2010
Akkor az utóbbit javaslom, hiszen nálunk vagy csak a tárcsa, vagy csak a kar mozdul, a kettő együtt sose.

Abs
(#1277) kisKirály válasza Abs hozzászólására (#1276) Válasz Júl 31, 2010
Úgy vagyon, ahogy írni tetszik! És azt hiszem a színlencsék se stimmelnek. A két karú jelzőn és ezen se.
Lapozás   1/1
Frissek
  2020. Szept, 30. Sze
9:19:05
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés