Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       54/66    
(#42896) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#42889) Válasz Márc 3, 2015
Megpróbálom még egyszer elküdeni a képeket.

20150302_215...jpg

20150302_215...jpg
 
(#42909) etwg válasza gigantati hozzászólására (#42896) Válasz Márc 3, 2015
Egy kicsit az arányokkal van gond. A magasság akár jo is lehet, csak olyankor nem igen kezdödik a korona kb.4 m-s magasságban ( a vagon teteje körül, a törsz tul magas lett).
Várjuk a további képeket.
(#42910) gigantati válasza etwg hozzászólására (#42909) Válasz Márc 3, 2015
Igen, ha a magasabb fára gondolsz az valóban XXL-esre sikerült. A másik elfogadhatóbb méretű?
(#42911) etwg válasza gigantati hozzászólására (#42910) Válasz Márc 4, 2015
Ezt igy most ( ebben a stádiumban) még korai értékelni. Mindenképpen döntsd el milyen fát készitesz, mert minden fa fajtának vannak tipikus jellemzöi. Pl. Egy diofa nem olyan mint egy almafa de még a tölgyre sem hasonlit.
Majd biztos Battka mesternek is lesz néhány megjegyzése.
(#42931) gigantati hozzászólása Válasz Márc 5, 2015
Sikerûlt egy újabb fafaját elkezdeni. Itt a végekre bokorból levágott ágakat fűztem. Ilyen "élő" anyag használata mennyire járatos?

A modellboltban láttam a lombozat röqgzítéséhez ragasztósprayt. Ezt mennyire éri meg megvenni?

Üdv:ati

20150305_211...jpg
 
(#42935) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#42931) Válasz Márc 6, 2015
Szia,

szerintem jobban jársz, ha a szaktopikban egy szakembertől kérsz segítséget!

Fa készítés
(#42964) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#42911) Válasz Márc 6, 2015
Na, itt is vagyok Hét közben csak telefonom volt, azon meg nem bohóckodok...
Szerintem a fa készítési próbálkozásoknak ebben a stádiumában még nem kell azzal foglalkozni hogy milyen fa. Csak legyen olyasmi formája. Aztán ha a részek összeállnak valami egységgé akkor elég valamilyen fára ráhúzni a technikai részegységeket. Még én se tartok ott Főleg mert az átlag modellező is csak nagy ritkán botanikus, így nem is nagyon érdekli hogy milyen fa. Általában véve van a fenyő, a nyírfa, a jegenye, a fűzfa meg az összes többi fa
(#42967) BaTTka válasza gigantati hozzászólására (#42931) Válasz Márc 6, 2015
Szerintem ez így ebben a formában nem egyszerűsíti a dolgot, sokkal inkább bonyolítja. A ragasztó spray jó a lombozat készítéséhez, de nem kell feltétlenül a modellboltosat venni. Egyrészt mert az drága, másrészt mert nem igazán jó. Legalább is a NOCH spray nekem nem vált be.

Fa készítés
(#42970) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#42964) Válasz Márc 6, 2015
Éppen ez az, hogy fa formája legyen. Én sem piszkáltam öt, csak felhivtam a figyelmét, mert nem a fa fajtájával van a gond, hanem az arányokkal. Lehet, hogy valakinek ez a vérében van ( ugye kedves kolléga. ) a többieknek meg nem árt vagy megnézni a fát vagy felcsapni egy lexikont.
Azért érdekes átnézni ilyen irományokat ( a fiam egyik kedvenc botanika könyvében is remek képek vannak, még jobb ha kb. mérethelyesek is a képek) mert korábban én sem igen izgattam magam, pedig szinte minden lomblevelü fának nagyon is tipikus az alakja meg a mérete. Ez elöször akkor került reflektirfénybe amikor egy valos állomás kicsinyitett modelljét épitettem. Az állomás épület elött 4 drb vadgesztenye volt. Futottam a boltba venni 4 fát aztán otthon láttam, hogy micsoda csenevész fákat vettem drága pénzért. A valoságban a 4 fa teljesen eltakarta az épületet és perontetöt alkottak a vonatnak meg az utasoknak.
(#43186) enamessias hozzászólása Válasz Márc 14, 2015
Megszállt az ihlet, ez sült ki belőle:

201.JPG
 
(#43187) DZolTTán válasza enamessias hozzászólására (#43186) Válasz Márc 14, 2015
Szép!
De ha pl. siklás van az asztal közepén, akkor hogy éred el?
(#43188) enamessias válasza DZolTTán hozzászólására (#43187) Válasz Márc 14, 2015
Elég magas vagyok, az asztal körbe járható. A széléről még éppen beérek. Felső vezeték nem lesz. Amúgy meg, ha nagy a baj, vagy épiteni kell, az asztal szegmensekre bontható.
(#43189) DZolTTán válasza enamessias hozzászólására (#43188) Válasz Márc 14, 2015
Én se vagyok mélynövésű, de 90-100cm messzebb nem igen tudok benyúlni biztos kézzel.
De te tudod, neked mi a kényelmes, illetve mi miatt éri majd meg szétszedni a szegmenseket.
(#43191) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#43186) Válasz Márc 14, 2015
Homlokon csókolt a múzsád..... Nekem tetszik... Látod az íves váltókkal már jobb a hely kihasználás!!!
(#43222) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#43188) Válasz Márc 15, 2015
Húú, nem semmi! Nagyon szép kis berendezés lesz!

Arra tényleg figyelj, hogy körbejárható maradjon mindig.
Azért nem tolsz ki magaddal, ha belül csinálsz egy-két kibújó nyílást. Építeni nagyon vacak, amikor órákat kell szórni kinyújtózva az asztal felett egyensúlyozva.

Még egy jó tanács!
Ne legyen szegmens határ váltókon, hidakon, mert nagyon keserű lesz a végeredmény. Íven sem a legjobb, de az megoldható.
Határokra ajánlatos azt a csatlakozó panelt használni, amit a modulosok is tesznek!

Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
(#43226) Csupaszem60 hozzászólása Válasz Márc 15, 2015
Megpróbáltam egy váltó őrházat építeni (a lépcső még hiányzik), így sikerült:


őrház (16).jpg

őrház (18).jpg

őrház (19).jpg
 
(#43227) Csupaszem60 hozzászólása Válasz Márc 15, 2015
Itt is megkérdezem: Csak párhuzamosan lehet telepíteni, vagy rakhatom szögbe is, a kép szerint?

Torony (5).jpg

Torony (6).jpg
 
(#43262) reszelozsir válasza Csupaszem60 hozzászólására (#43227) Válasz Márc 16, 2015
Jó lett, talán csak az ablakok keretei lettek nagyon vastagok. Úgy kell letenni, hogy bakter belássa a váltókörzetet, amit kezel.
(#43319) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#43191) Válasz Márc 17, 2015
Köszi.
Nem az íves kitérőkről volt eltérő véleményünk (abban egyet értettünk), hanem az állomás elforgatásáról az asztal széléhez viszonyítva. Ha össze hasonlítod az "alagsorommal" (220cm), akkor látható, hogy rövidebb a kialakítható leghosszabb egyenes peron (190cm). Ez is csak ezeknél az asztal méreteknél,ami nekem van, jönnek így ki.
Az viszont tagadhatatlan, hogy a kinézeten sokat dob, a "ferdített" állomás és vágány vezetés. Ezért ez szempont is volt a tervezésnél.
(#43920) mikober hozzászólása Válasz Ápr 7, 2015
Sziasztok.
Egy kis tanács kérés. Van az mellékelt terv. Ezen van a zölddel jelzett rész. Sajnos ehhez a részhez nem tudok mit kitalálni Valaki tudna esetleg javaslatot tenni?
A bal oldala fix, ott nem tudok tovább menni, a jobb oldalra még kb 30 cm-t kimehetek. A felső piros részen is még csak agyalok hogy mi legyen, az sem végleges. A piros résznél is a bal szél fix, mert ott a fal, de jobb oldalra még majd terjeskedek, csak jelenleg ekkora a keret.

terv.jpg
 
(#44048) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 14, 2015
Egy kis elméleti segítséget kérnék:
Szeretnék MAJD egy szétbontható terepasztalt építeni (250*150-es méretben 3 részre osztva 90/70/90)

A modulokat úgy köldökcsapoznám, összehúzóznám össze, hogy azok mindig ugyanott találkoznak (ha a keretet 2*9cm-es lécekből készítem el, talán ez elég nagy felület lesz a több pontos jó illesztésre)

Olyan képeket tudna-e valaki linkelni, ahol látszik a modulok találkozásánál a sínvégek kialakítása? Hogyan lehet ügyesen a sínvégeket lefixálni, hogy összerakáskor találkozzanak, de mégsem nagyon látványos a lerögzítés?
Köszönöm előre is a válaszokat!
(#44052) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#44048) Válasz Ápr 15, 2015
Szia,

a modulosok ezt szokták használni.
Üdv
Zs.

modulueb4-1.jpg
 
(#44055) SzerNoh válasza diginewl hozzászólására (#44048) Válasz Ápr 15, 2015
Szia!

Zsolti képe teljesen jó, mi is ezt használjuk már. Erős rögzítés, és forrasztható is. Csak a nyáklap vastagságra kell odafigyelni.
(#44062) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#44052) Válasz Ápr 15, 2015
Jó-jó de ez mi?

Ilyent lehet venni valahol készen, vagy valami CNC-s ismerős kell hozzá (olyan sínalátét+talpfa formája van)
Ezt csavarozzák le a modul szélén, és ehhez forrasztják a sínt?

(#44063) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#44062) Válasz Ápr 15, 2015
Igen ez egy speciális NYÁK lap és ahogy Gergő írja rá kell forrasztani a sínek végeit.

A beszerzési helyét tényleg elfelejtettem, szóval most pótolom:

Modul vég

A Modulbau fülön találod.

Nem kell CNC ehhez, ha gyártatni akarod, csak egy marógép és egy ügyes marós. A méretek a nyomtáv alapján felhasználhatóak egy normál talpfáról. A középső szigetelő vágás fontos.
(#44069) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#44063) Válasz Ápr 15, 2015
Ok, így világos!
Köszönöm!
(#44077) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 15, 2015
még egy kérdés:
a vágánytengely távolság:
két egymás mellett haladó sín esetén az a távolság, ami a sínszálak középvonala közötti távolság?

Tehát nem a két közelebb eső sínszál közötti, nem a két távolabbi sínszál közötti, hanem egy képzeletbeli középvonalak között mérhető távot jelent?

Olyan bonyolult ez a nagyvasúti nevezéktan...
(#44078) etwg válasza diginewl hozzászólására (#44077) Válasz Ápr 15, 2015
Ha belekukkantasz a NEM112-s szabványba ( valahol megvan magyarul is) egyböl felgyullad a villany. A távolságok mindig vágánytengely távolságot jelentenek, azaz a 2 vágány tengelye van adott távolságra ( ami elvben ugyanaz mint a két megfelelö sin távolsága pl a két jobboldali)
Alapbol 4 távolságot szoktak emlegetni:
A nyilt pályán egyenesben
A nyilt pályán ivben ( itt a modellben sokkal nagyobbak a különbségek)
Az állomási sintávolság
A peronos sintávolság ( ahol emberek szállnak fel/le a vonatrol).
(#44080) diginewl válasza etwg hozzászólására (#44078) Válasz Ápr 15, 2015
Persze elolvastam:
Itt Booci.hu

De abban is az van, hogy:
[...]
Ez a szabvány segédanyagként szolgál
- a legkisebb ívbeli vágánytengely-távolság meghatározásához a jármûvek hossza alapján, és
annak ellenõrzésére, hogy az adott hosszúságú jármûvek közlekedtethetõk-e az ismert ívbeli
vágánytengely-távolságú elrendezéseken.
[...]
De hogy ezt honnan-meddig kell mérni arról nem ír - vagy én nem látom

A lényeg: kiszemelek egy sínszálat, pl a jobb oldalit, és a másik pálya azonos oldali sínszálához mérem a távot.
(#44082) etwg válasza diginewl hozzászólására (#44080) Válasz Ápr 15, 2015
Majdnem jo, de ne felejtsd el hozzáadni a sin vastagságát ( 1,5 - 2 mm).


Ami a vagonokat illeti a szabvány 3 ostályba sorolja öket (A,B,C. NEM103) és eszerint kell böviteni a kanyarban a távolságot ( a nagy táblázat a NEM112-ben).
(#44099) diginewl válasza etwg hozzászólására (#44082) Válasz Ápr 16, 2015
Úgy érzem, nem azon a 2mm-en fognak múlni a dolgok

Nézegettem a legkisebb ívsugarakat is H0-ban...NEM111

Hűha, ha B kocsiosztállyal dolgozunk (ami általában a legelterjedtebb) akkor sem adhatnánk 412mm-r alá a legkisebb ívsugarat.... ajaj.
Ezek a személykocsik simán elmennek még 380mm-es ívsugáron is, minden gond nélkül. Így nem egészen világos - de tudjuk, a szabvány azért van, hogy el tudjunk tőle térni
(#44101) etwg válasza diginewl hozzászólására (#44099) Válasz Ápr 16, 2015
Valamit te nagyon rosszul értelmezel. ( vagy rossz a forditás )

A NEM112 szerint H0-ban a B kocsikategoriára 350 mm-s ivvel számolnak.

8. Sor a nagy táblázatban - vágánytávolság 62 mm
(#44103) diginewl válasza etwg hozzászólására (#44101) Válasz Ápr 16, 2015
Igen közben rájöttem, hogy a C-t nézem.
Van egy ügyes számoló a booci.hu-n, de ott a C-vel számol, ami valóban 400 felett indul.

Elnézést a tévedésemért!
(#44107) enamessias válasza diginewl hozzászólására (#44048) Válasz Ápr 16, 2015
Idézet:
„(ha a keretet 2*9cm-es lécekből készítem el, talán ez elég nagy felület lesz a több pontos jó illesztésre)”

Még véletlenül se használj léceke keretnek! Ebbe a hibába beleestem én is. A léc nem egyenes. Ráadásul csavarodik, idővel megvetemedik. 10mm-es rétegelt lemezt használj. Amikor megveszed, helyben szabasd le 9cm-es csíkokra. Én 11cm-re csináltam, így egy "emeletnyi" távolságot kaptam.
(#44119) diginewl válasza enamessias hozzászólására (#44107) Válasz Ápr 17, 2015
Oh! Köszönöm!

Nézegettem, hogy létezik rétegelt lemezből "szerkezeti célra" minőség is. Az jóval olcsóbb, mint a másik.

Ha jól megcsinálom a keretet, pl. 18mm-es rétegelt lemezből, belső merevítéssel, akkor elegendő csak a sínek alá szabni még falemezt (pl: 8mm)?
(#44120) etwg válasza diginewl hozzászólására (#44119) Válasz Ápr 17, 2015
Ha alapnak csinálsz egy rácsszerü keretet mondjuk kb 30x30cm szemekkel ( természetes hozzászabhato az adott kerethez). 18 mm lemez csak a külsö keretnek kell a belsö rácsnak elég a vékonyabb is. Ne felejts el a rács lapjaiba nagy lyukakat furni 50 - 80 mm, ahol majd a kábeleket csatlakozokkal együtt át tudod huzni.
Erre a rácsra meg odaraksz 5-8 mm vastag rétegelt lemezböl vágányaljat ahova kell.
(#44123) PéTTer válasza diginewl hozzászólására (#44119) Válasz Ápr 17, 2015
Nem javaslom a gyengébb minőségű anyagot használni! Moduloknál tapasztaltuk hogy hosszabb távon nem szerencsés a dolog, sőt most kaptunk infót, miszerint van lehetőség ragasztani ( Talán gőzölés és nyomás alatt) két vékonyabb lemezt. A két 5 mm-es lemez sokkal merevebb és alaktartóbb mint a sima 10 mm-es.
(#44133) diginewl válasza PéTTer hozzászólására (#44123) Válasz Ápr 18, 2015
Nehéz okosnak lenni azt már látom
Mindenesetre köszönöm a figyelmeztetést!
(#44134) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 18, 2015
Érdeklődöm, hogy ennek a Schotterhilfe nevezetű kavicságy egyengetőnek van magyar megfelelője? (hogy hívják ezt helyesen magyarul?)

Kavicságy egyengető

Ez tényleg ilyen szépen teríti a kavicsot? (persze a kefét is meg kell mellé venni, ez a biznisz benne)

Ezt a terített kavicsot kell/lehet a faragasztó+víz+1csepp mosogatószer eleggyel lecsepegtetni?
Nagyon egyszerűnek tűnik )
(#44139) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#44134) Válasz Ápr 18, 2015
Keresd meg H0Totya kollégát, ő is alkotott ilyet!

Egyébként igen, az így elrendezett ágyazat anyagot kell először benedvesíteni, majd lecsöpögtetni faragasztó és víz 1:1 arányú keverékével, amiben van egy-két csepp mosogatószer is.

(Amúgy a magyarítás szerintem pont jó. Tükörfordításban a német szó: zúzaléksegítség. Kb. annyi értelme van, mint ROCO híres magyar katalógusának pár éve, amiben a Schnelltriebwagen szót " gyorshajtókocsinak" fordították.)
(#44140) etwg válasza PéTTer hozzászólására (#44123) Válasz Ápr 19, 2015
A ragasztással igazad van, de csak akkor, ha a ragasztando felületek sálvonala keresztezi egymást. Ezért pl. Két öt milliméteres táblát alapbol nem lehet összeragasztani, mert azok felületi szálvonala általában azonos.
A rétegelt lemez lényege pontosan az, hogy az egyes rétegek száliránya keresztezi egymást.
Hajdanán - nem tudom, hogy kapni-e még volt olyan is, hogy 3 réteg után ismétlödött a szálirány. Azzal nagyon jo volt dolgozni, mert nagyon szép vágási kantokat adott. ( biztos drága is volt - de azt már nem tudom - apám gyártott ilyen anyagbol mindenféle kazettákat).
(#44150) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44139) Válasz Ápr 19, 2015
Köszönöm a fordítással kapcsolatban a dicséretet

Magyar webáruházban van ilyen? Ezért kérdeztem a nevét, miként kell rákeresni.
(#44153) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#44150) Válasz Ápr 19, 2015
megtaláltam: ágyazatszóró eszköz
(#44165) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#44153) Válasz Ápr 20, 2015
Én a nagyvasútról hozott példával dozátornak nevezném

Vagy ágyazatrendezőnek.
(#44168) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#44165) Válasz Ápr 20, 2015
Az is szép magyar szó: dozátor...
(#44171) somitomi válasza diginewl hozzászólására (#44153) Válasz Ápr 20, 2015
Ehh, pedig épp most akartam belinkelni
Csakazértis
(#44172) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#44153) Válasz Ápr 20, 2015
Szia,

én használtam, csináltam egyet H0Totyával és kipróbáltam, de egy vacak megoldás. Ráadásul utána kellett simítani ecsettel így is.
Szebb és jobb lesz a végeredmény a hagyományos módon. Az egész asztalt végül kézzel szórtam és ecseteltem.
(#44189) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#44172) Válasz Ápr 21, 2015
Ok, köszi!
Akkor egy feladattal kevesebb Totya (bácsinak)!
Kipróbálom csak kézzel szórni, milyen lesz.

Amúgy HoTotya, VT185-be való hajtása nagyon-nagyon jó lett!!!
Hadd "fényezzem" kedves topiktársunkat! A vitrinvonatban most őt (is) teljesít szolgálatot, szépen finoman gyorsítva indul a bühler motoros hajtás.
Köszönet HoTotyának!!!!
(#44210) jvnd válasza diginewl hozzászólására (#44189) Válasz Ápr 21, 2015
Szia
Ha csak rövid szakaszt akarsz szórni, akkor nem szükséges, viszont ha hosszabb vágányokat kell beteríteni, akkor nagyon hasznos. Nem is csak a terítés, hanem az adagolása miatt. Egyenletesen terül el a kavics. Természetesen az egyengetés és javítgatás nem maradhat el, viszont kevesebb idő kell hozzá. A váltókörzetekben úgysem használható rendesen, ott megy az idő.
Szóval ha gyorsabban szeretnél haladni, akkor érdemes használni. Mondom ezt úgy, hogy "néhány" méteren már túl vagyok, ott ahol az idő is sokat számított.
(#44211) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#44189) Válasz Ápr 21, 2015
HA még 1szer lebácsizol akkor vissza veszem a hajtást!!!!....
Egyébként nem egy komplikált az a hajtás,de örülök,hogy jól működik!!!
Lapozás       54/66    
Frissek
  2024. Ápr, 20. Szo
8:58:53
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés