Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Keskeny nyomközű modellezés
Keskeny nyomközű modellezés
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:

Lapozás   1/10    
(#40739) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Dec 30, 2014
Sziasztok!

Az utóbbi években sokat kalandoztam a kisvasutakon.
Azóta nagyon megtetszettek a kisvasúti terepasztalok,modellek.
Ebben a rovatban lehetne megbeszélni,vagy megmutatni mindent ami keskeny nyomközű,egyenlőre méretaránytól függetlenül.
Szerintem megér ez a témakör egy külön rovatot,ne kelljen már a többi rovatban,vagy esetleg a "konkurens" oldalakon böngészgetni.

Mi a véleményetek?

Üdv.:korongos
(#40742) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40739) Válasz Dec 30, 2014
Tettem be némi aktuális képanyagot a TTe bányavasut jelenlegi állapotáról. Most éppen a terep alapkialakitásával bajlodunk.

G&DTT bánya
(#40760) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40739) Válasz Dec 30, 2014
Véleményem szerint elfér itt
Majd időnként írok ide hogy ne legyen mindig legalul...
(#40763) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#40760) Válasz Dec 30, 2014
És akkor itt van a legújabb "végleges" tervem

Végleges 1.1.jpg

Végleges 1.2.jpg

Végleges 1.3.jpg
 
(#40764) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40739) Válasz Dec 30, 2014
Jó ötlet, de hogy jutott ez eszedbe hajnali egykor!
(#40765) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#40763) Válasz Dec 30, 2014
Ez tele van íves kitérőkkel, hogy akarod ide berakni azokat az egyenes váltókat?
(#40766) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#40765) Válasz Dec 30, 2014
Nincsen ebben egy darab íves se. Mind olyan amilyet már csináltál négyet, meg még fogsz hatot
(#40768) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#40765) Válasz Dec 30, 2014
Jobban megnézve tényleg ívesnek tűnnek Pedig esküszöm hogy csak optikai csalódás...valószínűleg a sok ív viszi el a szemet. Hát sok egyenes szakaszt nem terveztem bele az már biztos
(#40775) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#40768) Válasz Dec 30, 2014
Én egyenesnek látom mindet
(#40776) BaTTka válasza sunocske hozzászólására (#40775) Válasz Dec 30, 2014
Ma még jól van így, de holnap este már görbének kell ám látni
(#40779) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40763) Válasz Dec 30, 2014
Milyen nyomtávon tervezed?
(#40780) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40779) Válasz Dec 30, 2014
H0e lesz. 150×150 cm-es. Ezeken a képeken nem látszik, de az alsó szintről két irányba is lesz kiágazás, így bővíthető.
(#40781) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40780) Válasz Dec 30, 2014
Jol néz ki, habár keskenynyomközün elég ritka az alagut. ( az már aligha férne a költségvetésbe).

Mindenképpen érdekes a vonalvezetés.
(#40783) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Dec 30, 2014
Sziasztok!
etwg:
Klassz lesz a kőzúzdás bányavasutad !
Váltógyártó:
Akkor sikerült félbeszakítanom a c50-esem tuningolását!
BaTTka:
Komoly lesz a kisvasutas terepasztalod,érdekes vonalvezetés,
de gondolom,majd készre dolgozva lesz a legütősebb!
(#40784) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40783) Válasz Dec 30, 2014
Kösz, csak még rengeteg munka van rajta. Jo jönne néhány Battka féle fa is....
Most még 2 épületen dolgozunk, meg még a cikk-cakk rész hiányzik.

De elöbb a kezezlöpultot kell összeraknom ( kis proci is lesz benne, hogy a kiállitáson magátol is menjen).

( amugy megjöttek a csapágyak )
(#40785) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Dec 30, 2014
Sziasztok!
Az ilyen kirándulások miatt kedveltem meg a kisvasutat:
Királyréti kisvasút ,
és az első találkozásom a H0e méretaránnyal:


WP_20141217_...jpg
 
(#40788) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40785) Válasz Dec 31, 2014
Én is tervezek majd egy két mozdonyt is, csak a TTe már olyan kicsi, higy alig látom....
(#40793) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40781) Válasz Dec 31, 2014
Na tessék Azért néztem ki magamnak a keskeny nyomközt mint modellezési témát mert úgy láttam hogy ez a leginkább helytakarékos megoldás ha az ember asztalt akar építeni. Mindemellett az én vasúti ismereteim hiányos volta miatt úgy gondoltam itt tudok a legkevesebb baklövést elkövetni Erre most meg kell tudnom hogy sok az alagút
Azért azt hiszem ezzel még együtt tudok élni
Igazából nem is akartam egy valóságra teljesen hasonlító asztalt építeni, mert akkor előbb vennem kellett volna egy sportcsarnokot. Az meg nem fért már bele a költségvetésbe Meg talán unalmas is lett volna. Ekkora alapterületen alagutak nélkül nem hiszem hogy lehetett volna érdekes vonalvezetést kitalálni. Így is megküzdöttem az emelkedőkkel, de végül sikerült 3% alatt tartanom őket.
(#40800) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40793) Válasz Dec 31, 2014
Semmi gond, esetleg ötletelésnek nézd meg eme filmecskémet Myanmar kb. a 9 perctöl, hogy milyen nyakatörött vonalvezetést tudtak csinálni alagut nélkül.
Elnézve a tervedet, szerintem elég lenne a terepet kicsit átgondolni, és több láthato vonatot kapnál mint most ( mert az fontos).
Ha kell ( a jövöbeli csatlakoztatások miatt), én inkább erdöbe (gyönyörü fáid közé), fürésztelepbe (épületbe), bányába bujtatnám a vonatot mint alagutba.
(#40814) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#40763) Válasz Dec 31, 2014
Szép szép! De hol vannak a fák?
(#40816) HOTotya hozzászólása Válasz Dec 31, 2014
Nem épp 100%-s etalon,de mintának jó...

20140503_204...jpg

20140503_204...jpg
 
(#40817) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40814) Válasz Dec 31, 2014
Nálad hogy áll a dolog????..... azóta nem jeleztél vissza!!!! a C50-s végett
(#40818) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40800) Válasz Dec 31, 2014
A pirossal jelölt szakaszon én is gondolkodtam, hogy esetleg hagyom a föld alatt. Ezzel egy kicsit meg tudnám nyújtani a lemenő ívet is, így talán a 2,5% is elérhető lenne azon a lejtőn. Esetleg elhagyható lenne a sárgával jelölt alagút is, annak egyébként tényleg nincs sok értelme, csak látványelem lenne. Azt esetleg fákkal takarhatnám, de igazán csak akkor mutatna ha még ott hozzá toldanék az asztalhoz. Viszont akkor ugyanott lennék vele mint a másik elkezdett asztallal, hogy nem férne be a lakásba. Bár 35 cm helyem még van Az állomás jobb oldalára tervezett fűtőháznak mondjuk nem tenne rosszat az a plusz 35 cm. Na ezen még elgondolkozom, végül is nem kell most megcsinálni...
Ennek fényében kicsit módosítottam rajta.

3.1.jpg

3.2.jpg

3.4.jpg
 
(#40819) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40814) Válasz Dec 31, 2014
Lesznek, ne izguljon kend
(#40822) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40818) Válasz Dec 31, 2014
Keskeny nyomközön nyugodtan mehetsz 2,5% emelkedö fölé is. Itt nem lesznek hosszu, nehéz vonatok. A kis C50-s biztos kibirja 2-5 kocsival még a 4% -s emelkedöt is ( a kanyarban teszteld!).
(#40824) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40822) Válasz Dec 31, 2014
250 mm-es íven 4% nál a ROCO dízele 3 kocsit tudott felvinni, néggyel már elkapart. A Liliput gőzös néggyel simán felment. Ugyanezen az íven 3 %-nál a ROCO is elbírt négy kocsival, a Liliput a négy vagon mellett még két 1,5 V-os AA-s akksit is cipelt magával. De ha lehet kisebb az emelkedő az nem baj. A terv még módosítható, de alapjaiban nem akarom piszkálni. A váltók egy része meg van, a másik felére leadtam a rendelést, azt se szeretném már módosítani. Ezeken kívül egy fix pont van, az állomásról a dombra felvezető szakasz viaduktja, tekintve hogy már készen van a szerkezete.

1.1.JPG

1.2.JPG

1.3.JPG
 
(#40834) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40824) Válasz Dec 31, 2014
Szép lesz a viadukt!
(#40835) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40834) Válasz Dec 31, 2014
Hát remélem is De még mennyit kell kapirgálnom a köveket.... és ezen kívül még lesz pár támfal, meg híd. Befonom a hajamat mire végzek velük, főleg ha januártól megint megkezdődik a nagybani fagyártás
(#40836) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40835) Válasz Dec 31, 2014
Akkor nem is merek jelentkezni néhány fáért....
(#40837) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40836) Válasz Dec 31, 2014
Pedig érdemes, mert jelenleg nem rövid a várólista Mondjuk még nem annyi mint egy térdprotézis esetében...
(#40846) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40837) Válasz Dec 31, 2014
Kösz majd még el kellene dönteni, higy milyen fák is kellenének..
Majd megbeszélem a fiammal. Szerintem néhány minta fog kelleni, hadd álljon elötte ott a minta. ( már többször nekifogott, de eddig még nem sikerült olyan jora, hogy ott hagyja az asztalon. A többit meg majd privátban.
Addig is BUEK!
(#40852) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40846) Válasz Dec 31, 2014
Csak rajta! De nehogy a pezsgőzés rovására menjen
(#40859) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#40835) Válasz Dec 31, 2014
Azért én megnéznélek "rasztás" hajjal.....
(#40862) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#40859) Válasz Dec 31, 2014
Rasztás az nem volt...bár időnként összeragad a ragasztó spray-től
Viszont volt ilyen...de ez még a múlt évezredben

21433_511619...jpg
 
(#40885) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jan 1, 2015
Sziasztok!

BÚÉK mindenkinek!

Nekem ráadásul sikeresen kezdődött:
összehoztam a c50-es hajtását!
Elég sokat kellett dolgozni rajta....
később lehet,hogy elmesélem,ha kíváncsiak vagytok rá.

Videó a működésről:
c50 első futáspróba!
2,5V-ról már stabilan működik.
Nem vagyok nagy híve a bejáratásnak, lehet,hogy később majd jobb lesz,viszont a nagy(H0) mozdonyok már 1,5 - 1,8 V-ról is jól működnek.
Digitálisan biztos jobb lesz a lassú járata,egyenlőre nem tud lassan haladni, 2,5-volt alatt meg nagyon bizonytalan.
Ilyen lett:

c50 Hajtómű1.jpg

c50 Hajtómű2.jpg

c50 Hajtómű3.jpg
 
(#40886) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885) Válasz Jan 1, 2015
Gratulálok! Szép lett a futása.
(#40887) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885) Válasz Jan 1, 2015
BUÉK!

Szép, csak csodálkozni tudok a szép maromunkán!
A hajtásból ( már régebben mondtam egy sorstársadnak is, aki ugyanezt a modellt ugyanilyen hajtással épitette ) nagyon hiányzik egy fokozat. Vagy finomabb csiga kellene, vagy egy 2 fokozatos fogaskerék lefelé.
(#40888) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#40817) Válasz Jan 1, 2015
Az áll az jó szó rá. Tudtál szerezni még ilyen motort?
(#40890) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885) Válasz Jan 1, 2015
Egész szilveszterkor is ezt bütykölted...... A futása szép,de egy picit gyors a motor ehhez a modellhez!!!!(szerintem) Végül hogy oldottad meg az áramszedést???? Ahogy én vagy találtál más megoldást!?
(#40891) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#40862) Válasz Jan 1, 2015
Hát ez így a tegnapi ivászat után igencsak józanítólag hatott.
Erről a képről kislányom egyik kedvenc meséje jut az eszembe: Aranyhaj és a nagy gubanc.

24155_aranyh...jpg
 
(#40895) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40888) Válasz Jan 1, 2015
Ugyanijet már nem viszont van egy másik fajta motor,de még nem volt időm kipróbálni,de idén..... majd teszek róla....
(#40896) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#40862) Válasz Jan 1, 2015
Izé ő.....erre csak azt tudom írni ----Te kis szőke szépség----
(#40906) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#40896) Válasz Jan 1, 2015
Szőke??? Talán dögös vörös!
(#40907) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40891) Válasz Jan 1, 2015
Hát aranyhaj már nem leszek, legfeljebb fehér...de a nagy gubanc még előfordulhat
(#40908) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885) Válasz Jan 1, 2015
Szépen megy. Nekem is csak annyi a bajom vele hogy a legkisebb sebesség lenne nálam a maximum. Talán PWM-mel vagy digitálisan jó lenne. De vajon a motor szeretné?
(#40920) Luciferike válasza BaTTka hozzászólására (#40824) Válasz Jan 1, 2015
Milyen anyagból készült ez a viadukt?
(#40921) BaTTka válasza Luciferike hozzászólására (#40920) Válasz Jan 1, 2015
Papírból.
(#40925) Fordítókorongos válasza BaTTka hozzászólására (#40908) Válasz Jan 1, 2015
Sziasztok!
Igaz!
PWM tápegységről elég jó a lassú menete!
Dekóderrel majd ettől is finomabb lesz...
annyira,mint egy igazi hajtásnak
Videó a működésről:
c50 Lassú menet PWM tápegységről!

c50 Hajtómű5.jpg
 
(#40926) zsolesz74 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40888) Válasz Jan 1, 2015
Nem a motorral van a baj, hanem a művész úr elfoglalt!
(#40927) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885) Válasz Jan 1, 2015
Te se sokat aludtál, hajnali 4-re kész is lettél?

Szép munka, remélem a sebességet is sikerül megoldani. Egyébként ilyenkor gondolom azt, hogy lehet kergetni itt a 15 ezres motorokat, de egy 6-7 ezres sokkal jobb erre a feladatra.
Lapozás   1/10    
Frissek
  2019. Jan, 17. Csü
18:59:22
  Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt
Hirdetés