Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       85/86    
(#68022) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021) Válasz Júl 16, 2023

20230715_194...jpg

20230715_194...jpg

20230715_194...jpg
 
(#68023) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021) Válasz Júl 16, 2023

20230715_194...jpg

20230715_194...jpg

20230715_194...jpg
 
(#68024) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021) Válasz Júl 16, 2023

20230715_194...jpg

20230715_200...jpg

20230715_200...jpg
 
(#68025) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021) Válasz Júl 16, 2023

20230715_200...jpg

20230715_200...jpg
 
(#68028) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#68025) Válasz Júl 17, 2023
Komplett nagyüzemet nyitottál!
(#68030) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#68028) Válasz Júl 17, 2023
Még nem, de már rajta vagyok!
(#68143) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 19, 2023
Mostanában elég keményen toltam az ipart, nem csak váltófronton, úgyhogy pihenésképpen megrajzoltam a Tillig kompatibilis hózentrógerem angolváltós oldalát. És most vissza a melóhoz, vár egy rakat H0e kitérő.

tillig_ht_dk...jpg
 
(#68604) Tábla hozzászólása Válasz Nov 7, 2023
Sziasztok!

Van jó pár darab régi, de kifogástalan ágyazat nélküli Fleischmann H0 váltóm sajnos elektromos állítómű nélkül. Sajnos mára a Fleischmann az N méretet preferálja és az ágyazatos sineket.
MIlyen elektromos váltóállító művet lehetne egyszerűen rászerelni, egyeltalán érdemes-e munkát belefektetni?
Másik kérdésem: Hagyatékból hozzám került több PIKO U profilú elektromos állítóműves új, gyári dobozos váltó. Érdemes PIKO A rendszerbe beépíteni?
(#68605) csíkosháTTú válasza Tábla hozzászólására (#68604) Válasz Nov 7, 2023
Szia!
Az a régi, Fleischmann Modellgleis, 2,7mm magas profillal. Már régen nincs hozzá semmi, sajnos.

A PIKO régi váltóit felejtsd el, és add oda valakinek, aki még hajlandó kínlódni velük.
(#68618) etwg hozzászólása Válasz Nov 11, 2023
Nálam is elondult a váltomotorok sorozatgyártása a berendezés nemcsak a váltit mozgatja de a váltojelzöt is.

IMG_6927.jpeg
 
(#68680) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 25, 2023
Csak úgy...

20231125_201...jpg
 
(#68714) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 6, 2023
0m sorozat

_0m_1_5_5.JPG
 
(#68715) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 6, 2023
0m sorozat

_0m_1_5_5_k.jpg
 
(#68716) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#68715) Válasz Dec 7, 2023
Kíváncsian várom majd a róluk készült képeket.
(#68725) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 10, 2023
Amikor a munkád egy ilyen környezetbe kerül, na az teszi fel az i-re a pontot!

Vradal_kelet.jpg
 
(#68784) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 27, 2023
Jon mester még egy kicsit tuningolt a környezeten.
Facebook / Indre Stambane

Vradal_kelet...jpg
 
(#68962) Váltógyártó hozzászólása Válasz Feb 5, 2024
Egy kis H0/H0e

20240205_210...jpg

20240205_210...jpg

20240205_210...jpg
 
(#69305) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 8, 2024
Egy újabb adag H0 / H0e fonódás. Az alsó egy egyedi egycsúcssínes konstrukció, de mindkettő rugós nyelvvel készült, így felvágható. Egy megkerülős játékhoz készültek, mindössze egy polarizáló kapcsoló kell az állomás működtetéséhez, állítóművek nem.

20240408_150...jpg

20240408_150...jpg

20240408_150...jpg
 
(#69306) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69305) Válasz Ápr 8, 2024

20240408_150...jpg

20240408_150...jpg

20240408_150...jpg
 
(#69308) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69306) Válasz Ápr 9, 2024
A megszokott módon profi!
(#69310) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#69306) Válasz Ápr 9, 2024
(#69518) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 4, 2024
Néhány új 0m kitérő, már a részletgazdag technikával építve.

20240526_115...jpg

20240526_120...jpg
 
(#69519) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518) Válasz Jún 4, 2024

20240526_120...jpg

20240526_120...jpg

20240526_120...jpg
 
(#69520) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518) Válasz Jún 4, 2024

20240526_120...jpg

20240526_121...jpg

20240526_121...jpg
 
(#69521) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518) Válasz Jún 4, 2024

20240526_121...jpg

20240526_121...jpg

20240526_121...jpg
 
(#69749) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 13, 2024
Ismét 0m kitérők, ezúttal villamos pályához, forrasztott kivitelben. A vezetősín félig lemart sínprofilból készült.

20240711_170...jpg

20240711_170...jpg

20240711_170...jpg
 
(#69750) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749) Válasz Júl 13, 2024

20240711_170...jpg

20240711_170...jpg

20240711_170...jpg
 
(#69751) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749) Válasz Júl 13, 2024
Ezek betyárosan jók! Nagyon szépek.
(#69791) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749) Válasz Júl 18, 2024
Az igen! A következő szint már az lesz, hogy működő kampózár szerkezetet is szerelsz a váltókra?
(#69818) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#69791) Válasz Júl 20, 2024
Ki tudja?
(#69883) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 4, 2024
H0 ROCO geometriájú íves hózentróger állítható átszeléssel.

20240727_122...jpg

20240727_122...jpg

20240727_122...jpg
 
(#69884) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69818) Válasz Aug 4, 2024

20240727_122...jpg

20240727_122...jpg

20240727_122...jpg
 
(#69885) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69818) Válasz Aug 4, 2024

20240727_122...jpg

20240727_130...jpg
 
(#69887) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#69885) Válasz Aug 5, 2024
Hát hallod! Ez az a kategória, amit már a falra is ki kellene tenni! Nem tudom hova kerül ez a csodálatos váltókörzet, de nagyon szerencsésnek mondhatja magát a tulajdonos!
GRATULA a munkához!
(amúgy meg, hallagatok, mint a sír)
(#69920) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 10, 2024
A világ legszebb H0e angolváltója!
Na jó, ez egy kicsit nagyképű volt.
Legyen úgy, hogy a világ egyik legszebb...

20240809_141...jpg

20240809_141...jpg

20240809_141...jpg
 
(#69921) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69920) Válasz Aug 10, 2024

20240809_141...jpg

20240809_141...jpg

20240809_141...jpg
 
(#69922) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69921) Válasz Aug 10, 2024
Amikor mindennel elkészülsz, minden szépen illeszkedik, és akkor az utolsó furatnál megcsúszik a kezed, és a furat félre megy, annál nincs szebb!

20240809_092...jpg
 
(#69923) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69920) Válasz Aug 10, 2024
Egyáltalán nem kell szerénykedned, ez valóban gyönyörű!
(#69954) diginewl hozzászólása Válasz Aug 17, 2024
Itt is feltenném a kérdést:

Tulajdonképpen mi a baj a PIKO-A H0-ás íves (pl. BWL) váltókkal???
(csakazértis vettem belőle - hogy kipróbáljam - egy kis idő, mire ki tudom próbálni)
Amit utánaolvastam német fórumokon ott kettő gond jött elő:
- A gyári mágneses állítómű nem húz/vált át rendesen, vagy nem tart erősen, ezért siklanak a mozdonyok - ez nálam azonnal kiesik, mert szervóval lesznek állítva.
- a két csúcssín gyárilag nagyon távol van egymástól, azaz közel maradnak a tősínhez, így a fémnyomkarima rövidre tudja zárni a csúcssín-tősín között az áramot. (Ez egy polarizációval egyszerűen megoldható.)
E fenti két ok nem magyarázza a "normál" siklást... azaz mindent megtettem, mégsem jó.
Talán itt a Profik el tudják mondani, hogy ez egy legenda, vagy tényleg valami konstrukciós hiba van vele...

Előre is köszönöm a választ!
(#69955) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69954) Válasz Aug 17, 2024
Ne nagyon hallgass a német forumok legényeire sajnos a szinvonal gyakran még a ovodai szintet sem éri el. És ott is mindig a legyet keresik a levesben.
(#69956) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#69954) Válasz Aug 18, 2024
Több baj is van vele:

1. A lemez csúcssín teteje félköríves és libeg is kissé oldalirányban. Mögötte a sínprofil négszögletes (minimális ívekkel a sarkokon). Amikor jön egy hosszú forgózsámoly (3 tengely) vagy merev kasztnis mozdony mozdony vagy hosszú kéttengelyes kocsi, akkor a nyomkarima megakad a csúcssín-belső sín találkozásánál a sínprofil sarkába, és felugrik arra. Megoldás: 20mm hosszban le kell törni a sínprofilok belső sarkait, hozzáigazítva az előttük lévő csúcssín íves tetejéhez.

2. A szívdarab nagyon hosszan van szigetelve, rövid mozdonyok hajlamosak megállni rajta. Megoldás: 0,1 mm vastag lemezből a vezetési hézag aljára egy V alakot készíteni, és azt polarizálni.

3. A szélesebb kerekek a szívdarabon átérnek az ellenkező oldali sínre és zárlatot okoznak. Megoldás: A villasínek egymáshoz közelebbi oldalán kell csinálni egy kis letörést, kb. a sínkorona közepéig 10mm hosszan, hogy ne érje el a másik oldalról a kerék széle.

Láttam újfajta egyenes PIKO a váltókat, ahol a csúcssín is sínprofilból volt. Ha ez az íveseknél is változott, akkor az 1. probléma kilőve.

A PIKO szigetelt váltó, az azonos oldali csúcssín-tősín mindig azonos polaritáson van.
(#69958) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 20, 2024
Mostanában elég sok a 3D projekt, úgyhogy felüdülés néha egy kis hagyományos forrasztott munka.

Ez három teljesen egyedi H0e íves kitérő, amihez még méreteket sem kaptam, csak szkennelt vázlatokat.

Elég sokat kellett igazgatni, de a végeredmény teljesen passzol a helyére.

20240818_195...jpg

20240818_195...jpg

20240818_195...jpg
 
(#69959) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69958) Válasz Aug 20, 2024

20240818_200...jpg

20240818_200...jpg

20240818_200...jpg
 
(#69960) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69958) Válasz Aug 20, 2024

20240818_200...jpg

20240818_200...jpg

20240818_200...jpg
 
(#69961) PikoDCC válasza Váltógyártó hozzászólására (#69956) Válasz Aug 20, 2024
Elvileg ha jól tudom javították az íves Piko A váltókat is, bár nekem csak a régebbiek vannak. Aki vett újat az megtudja mondani jobban. Egyébként itt olvastam még 2020-ban, de a cikk alján csak a tervet írják még, hogy majd javítva lesznek az íves váltók is: Bővebben: Link. Illetve a sima WR-ről van nekem is fent galériámban pár kép, de a cikkben lévő képeken jobban látható.

Frissítés: a Piko honlapján van fent pár kép a váltókról, ahol úgy néz ki javítva van már ez is talán: kép
(#69962) Váltógyártó válasza PikoDCC hozzászólására (#69961) Válasz Aug 21, 2024
Az ívesen az ívesen a szív javítva van, de a csúcssín ugyanúgy lemez (bármelyik képet nézem).
(#69963) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#69956) Válasz Aug 21, 2024
Köszönöm! Megnézem őket ezen szempontok alapján.
(#69975) PikoDCC hozzászólása Válasz Aug 23, 2024
Na közben Ebayen végignéztem pár hirdetést, és találtam egy olyat, ahol saját fotók vannak közelről, egész jó minőségben. Ez sima BWR váltó csúcssín. Ezen szerintem már a nem lemez verzió van, alulról látszik, hogy nem kihajtott a rögzítése, hanem egy kerek öntvény. Felülről is látszódik a rögzítésnél, hogy van két kis dudor az oldalán ahol a csap van. Viszont az béna, ha boltban még kapni a régi verziósat.

Eredeti hírdetés: Ebay link

bwr.jpg

bwr_alja.jpg

bwr_csucssin.jpg
 
(#69976) diginewl válasza PikoDCC hozzászólására (#69975) Válasz Aug 23, 2024
Ebben próbáltak már javítani. Nekem a régebbi verzió van. A hiba ugyanaz: lötyög a csúcssín - valószínű az újnál is.

Amit sikerült nekem venni, az egy régi, lemez fülekkel lerögzített váltó. Egy PECO-val hasonlítottam össze. A szigetelt szívdarab majdnem 1mm-el még hosszabb is a PECO-nál, valamint a PECO-nál is előfordul a szívdarabnál a kerékzárlat (3-as pont), így marad első pontban levő FŐ hiba.
PECO: látszik a kétoldali rögzítése, a mozgó csúcssínnek
Piko
Ránézésre nincs is gond, de ha egy picit megmozdítom, amit egy hosszú kéttengelyes kocsi, vagy egy 3 tengelyes forgózsámoly is megtesz, akkor ez a hiba fogad.
Remélem jól látszik: a csúcssín nem megfelelő rögzítése, ill. a továbbfutó sín végét egyáltalán nem kezelték elő. Egy kis csiszolással remélhetőleg megoldható lesz a probléma.

20240821_181...jpg

Peco.jpg

piko-nyomva.jpg
 
(#70115) Váltógyártó hozzászólása Válasz Szept 8, 2024
N-es angolváltók Roco/Fleischmann geometriára.

20240907_115...jpg

20240907_115...jpg

20240907_115...jpg
 
Lapozás       85/86    
Frissek
  2024. Okt, 12. Szo
12:30:59
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés