|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#68022) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
|
|
(#68023) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
|
|
(#68024) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
|
|
(#68025) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#68021)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
|
|
(#68028) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#68025)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2023 |
|
Komplett nagyüzemet nyitottál! |
(#68030) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#68028)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2023 |
|
Még nem, de már rajta vagyok! |
(#68143) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2023 |
|
Mostanában elég keményen toltam az ipart, nem csak váltófronton, úgyhogy pihenésképpen megrajzoltam a Tillig kompatibilis hózentrógerem angolváltós oldalát. És most vissza a melóhoz, vár egy rakat H0e kitérő. |
|
(#68604) Tábla hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2023 |
|
Sziasztok!
Van jó pár darab régi, de kifogástalan ágyazat nélküli Fleischmann H0 váltóm sajnos elektromos állítómű nélkül. Sajnos mára a Fleischmann az N méretet preferálja és az ágyazatos sineket.
MIlyen elektromos váltóállító művet lehetne egyszerűen rászerelni, egyeltalán érdemes-e munkát belefektetni?
Másik kérdésem: Hagyatékból hozzám került több PIKO U profilú elektromos állítóműves új, gyári dobozos váltó. Érdemes PIKO A rendszerbe beépíteni? |
(#68605) csíkosháTTú válasza Tábla hozzászólására (#68604)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2023 |
|
Szia!
Az a régi, Fleischmann Modellgleis, 2,7mm magas profillal. Már régen nincs hozzá semmi, sajnos.
A PIKO régi váltóit felejtsd el, és add oda valakinek, aki még hajlandó kínlódni velük. |
(#68618) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2023 |
|
Nálam is elondult a váltomotorok sorozatgyártása a berendezés nemcsak a váltit mozgatja de a váltojelzöt is. |
|
(#68680) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2023 |
|
Csak úgy... |
|
(#68714) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2023 |
|
0m sorozat |
|
(#68715) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2023 |
|
0m sorozat |
|
(#68716) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#68715)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2023 |
|
Kíváncsian várom majd a róluk készült képeket. |
(#68725) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2023 |
|
Amikor a munkád egy ilyen környezetbe kerül, na az teszi fel az i-re a pontot! |
|
(#68784) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2023 |
|
|
|
(#68962) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2024 |
|
Egy kis H0/H0e |
|
(#69305) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
Egy újabb adag H0 / H0e fonódás. Az alsó egy egyedi egycsúcssínes konstrukció, de mindkettő rugós nyelvvel készült, így felvágható. Egy megkerülős játékhoz készültek, mindössze egy polarizáló kapcsoló kell az állomás működtetéséhez, állítóművek nem. |
|
(#69306) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69305)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
|
|
(#69308) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69306)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
A megszokott módon profi! |
(#69310) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#69306)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
|
(#69518) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2024 |
|
Néhány új 0m kitérő, már a részletgazdag technikával építve. |
|
(#69519) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2024 |
|
|
|
(#69520) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2024 |
|
|
|
(#69521) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69518)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2024 |
|
|
|
(#69749) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2024 |
|
Ismét 0m kitérők, ezúttal villamos pályához, forrasztott kivitelben. A vezetősín félig lemart sínprofilból készült. |
|
(#69750) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2024 |
|
|
|
(#69751) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2024 |
|
Ezek betyárosan jók! Nagyon szépek. |
(#69791) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#69749)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2024 |
|
Az igen! A következő szint már az lesz, hogy működő kampózár szerkezetet is szerelsz a váltókra? |
(#69818) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#69791)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2024 |
|
Ki tudja? |
(#69883) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2024 |
|
H0 ROCO geometriájú íves hózentróger állítható átszeléssel. |
|
(#69884) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69818)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2024 |
|
|
|
(#69885) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69818)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2024 |
|
|
|
(#69887) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#69885)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2024 |
|
Hát hallod! Ez az a kategória, amit már a falra is ki kellene tenni! Nem tudom hova kerül ez a csodálatos váltókörzet, de nagyon szerencsésnek mondhatja magát a tulajdonos!
GRATULA a munkához!
(amúgy meg, hallagatok, mint a sír) |
(#69920) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 10, 2024 |
|
A világ legszebb H0e angolváltója!
Na jó, ez egy kicsit nagyképű volt.
Legyen úgy, hogy a világ egyik legszebb... |
|
(#69921) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69920)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2024 |
|
|
|
(#69922) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69921)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2024 |
|
Amikor mindennel elkészülsz, minden szépen illeszkedik, és akkor az utolsó furatnál megcsúszik a kezed, és a furat félre megy, annál nincs szebb! |
|
(#69923) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#69920)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2024 |
|
Egyáltalán nem kell szerénykedned, ez valóban gyönyörű! |
(#69954) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2024 |
|
Itt is feltenném a kérdést:
Tulajdonképpen mi a baj a PIKO-A H0-ás íves (pl. BWL) váltókkal???
(csakazértis vettem belőle - hogy kipróbáljam - egy kis idő, mire ki tudom próbálni)
Amit utánaolvastam német fórumokon ott kettő gond jött elő:
- A gyári mágneses állítómű nem húz/vált át rendesen, vagy nem tart erősen, ezért siklanak a mozdonyok - ez nálam azonnal kiesik, mert szervóval lesznek állítva.
- a két csúcssín gyárilag nagyon távol van egymástól, azaz közel maradnak a tősínhez, így a fémnyomkarima rövidre tudja zárni a csúcssín-tősín között az áramot. (Ez egy polarizációval egyszerűen megoldható.)
E fenti két ok nem magyarázza a "normál" siklást... azaz mindent megtettem, mégsem jó.
Talán itt a Profik el tudják mondani, hogy ez egy legenda, vagy tényleg valami konstrukciós hiba van vele...
Előre is köszönöm a választ! |
(#69955) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69954)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2024 |
|
Ne nagyon hallgass a német forumok legényeire sajnos a szinvonal gyakran még a ovodai szintet sem éri el. És ott is mindig a legyet keresik a levesben. |
(#69956) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#69954)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2024 |
|
Több baj is van vele:
1. A lemez csúcssín teteje félköríves és libeg is kissé oldalirányban. Mögötte a sínprofil négszögletes (minimális ívekkel a sarkokon). Amikor jön egy hosszú forgózsámoly (3 tengely) vagy merev kasztnis mozdony mozdony vagy hosszú kéttengelyes kocsi, akkor a nyomkarima megakad a csúcssín-belső sín találkozásánál a sínprofil sarkába, és felugrik arra. Megoldás: 20mm hosszban le kell törni a sínprofilok belső sarkait, hozzáigazítva az előttük lévő csúcssín íves tetejéhez.
2. A szívdarab nagyon hosszan van szigetelve, rövid mozdonyok hajlamosak megállni rajta. Megoldás: 0,1 mm vastag lemezből a vezetési hézag aljára egy V alakot készíteni, és azt polarizálni.
3. A szélesebb kerekek a szívdarabon átérnek az ellenkező oldali sínre és zárlatot okoznak. Megoldás: A villasínek egymáshoz közelebbi oldalán kell csinálni egy kis letörést, kb. a sínkorona közepéig 10mm hosszan, hogy ne érje el a másik oldalról a kerék széle.
Láttam újfajta egyenes PIKO a váltókat, ahol a csúcssín is sínprofilból volt. Ha ez az íveseknél is változott, akkor az 1. probléma kilőve.
A PIKO szigetelt váltó, az azonos oldali csúcssín-tősín mindig azonos polaritáson van. |
(#69958) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2024 |
|
Mostanában elég sok a 3D projekt, úgyhogy felüdülés néha egy kis hagyományos forrasztott munka.
Ez három teljesen egyedi H0e íves kitérő, amihez még méreteket sem kaptam, csak szkennelt vázlatokat.
Elég sokat kellett igazgatni, de a végeredmény teljesen passzol a helyére. |
|
(#69959) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69958)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2024 |
|
|
|
(#69960) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#69958)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2024 |
|
|
|
(#69961) PikoDCC válasza Váltógyártó hozzászólására (#69956)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2024 |
|
Elvileg ha jól tudom javították az íves Piko A váltókat is, bár nekem csak a régebbiek vannak. Aki vett újat az megtudja mondani jobban. Egyébként itt olvastam még 2020-ban, de a cikk alján csak a tervet írják még, hogy majd javítva lesznek az íves váltók is: Bővebben: Link. Illetve a sima WR-ről van nekem is fent galériámban pár kép, de a cikkben lévő képeken jobban látható.
Frissítés: a Piko honlapján van fent pár kép a váltókról, ahol úgy néz ki javítva van már ez is talán: kép |
(#69962) Váltógyártó válasza PikoDCC hozzászólására (#69961)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2024 |
|
Az ívesen az ívesen a szív javítva van, de a csúcssín ugyanúgy lemez (bármelyik képet nézem). |
(#69963) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#69956)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2024 |
|
Köszönöm! Megnézem őket ezen szempontok alapján. |
(#69975) PikoDCC hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2024 |
|
Na közben Ebayen végignéztem pár hirdetést, és találtam egy olyat, ahol saját fotók vannak közelről, egész jó minőségben. Ez sima BWR váltó csúcssín. Ezen szerintem már a nem lemez verzió van, alulról látszik, hogy nem kihajtott a rögzítése, hanem egy kerek öntvény. Felülről is látszódik a rögzítésnél, hogy van két kis dudor az oldalán ahol a csap van. Viszont az béna, ha boltban még kapni a régi verziósat.
Eredeti hírdetés: Ebay link |
|
(#69976) diginewl válasza PikoDCC hozzászólására (#69975)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2024 |
|
Ebben próbáltak már javítani. Nekem a régebbi verzió van. A hiba ugyanaz: lötyög a csúcssín - valószínű az újnál is.
Amit sikerült nekem venni, az egy régi, lemez fülekkel lerögzített váltó. Egy PECO-val hasonlítottam össze. A szigetelt szívdarab majdnem 1mm-el még hosszabb is a PECO-nál, valamint a PECO-nál is előfordul a szívdarabnál a kerékzárlat (3-as pont), így marad első pontban levő FŐ hiba.
PECO: látszik a kétoldali rögzítése, a mozgó csúcssínnek
Piko
Ránézésre nincs is gond, de ha egy picit megmozdítom, amit egy hosszú kéttengelyes kocsi, vagy egy 3 tengelyes forgózsámoly is megtesz, akkor ez a hiba fogad.
Remélem jól látszik: a csúcssín nem megfelelő rögzítése, ill. a továbbfutó sín végét egyáltalán nem kezelték elő. Egy kis csiszolással remélhetőleg megoldható lesz a probléma. |
|
(#70115) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2024 |
|
N-es angolváltók Roco/Fleischmann geometriára. |
|
|
|
2024. Okt, 12. Szo 12:30:59 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|