Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       393/435    
(#59243) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#59242) Válasz Máj 4, 2018
Ez valamelyik Peco füzetben van, ugye? Jópofa egyébként, de szerintem ez kiállításra való, ahol hátul áll a kezelő, elöl a néző. Néző oldalról nehézkes lenne kezelni.
(#59245) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#59243) Válasz Máj 4, 2018
Bővebben: Link
Facebook -on fent vagy?
Bővebben: Link
Pizzavasútról hallottál már??
Bővebben: Link
(#59246) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59241) Válasz Máj 5, 2018
Nem. Ott más baj van, de messziről ezt nem tudom megmondani.
(#59251) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59246) Válasz Máj 6, 2018
Ok! Köszönöm szépen! Majd viszem ezt is, ha megjöttek a Tran dekóderek. Ebbe is 6 pólusú mini való.
(#59252) ZésZoli hozzászólása Válasz Máj 6, 2018
Hogyan lehet kiküszöbölni a Tillig Bettunggleis kapcsolódási pontoknál az illesztési hibákat? Néhol akkora függőleges és vízszintes eltérések vannak, hogy felmásznak rá a kocsik kerekei és sikláshoz vezet.

Próbáltam beígazítani mozgatással, de ez nem vezet eredményre.

Tudtok erre valami jó megoldást?
(#59253) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#59245) Válasz Máj 6, 2018
róbertke! Köszi a linkeket. A carendt-tet ismerem, sokat böngésztem, de sajnos kihalófélben van, mióta meghalt szegény Carl.

A másik kettővel elleszek egy darabig.
(#59259) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59252) Válasz Máj 7, 2018
Úgy, hogy rendesen dugod össze a vágánymezőket.

Még nem tapasztaltam ilyet, a KATO, szabadalmaztatott, és meglehetősen jó UniJoiner "papucsaik" vannak, elvileg ilyen hiba nem fordulhat elő.
(#59260) jenicel válasza M298 hozzászólására (#59234) Válasz Máj 7, 2018
Jeee, úgy néz ki megint tudok menni. Rendszámokat leadtad már?
(#59265) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59259) Válasz Máj 7, 2018
Az N-es Kato-nál nincs is ilyen probléma, de a Tillig sajnos nem olyan pontos.
(#59268) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59265) Válasz Máj 7, 2018
???
(#59271) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59268) Válasz Máj 7, 2018
Szóval van Kato N-es vágányanyagom (egy dilikör). Az tényleg szuper pontos. A Tillig TT Bettungsgleis azonban - Kato szabadalom ide, vagy oda -nem ilyen. A sínszálak találkozásánál akadnak gondok.
(#59273) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Máj 7, 2018
Nemsokára összeáll a dolog...

DSCN1308.JPG
 
(#59274) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Máj 7, 2018
Remélem elég részletes.

DSCN1318.JPG
 
(#59275) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Máj 7, 2018
Még a fellépő lépcsőt kell megoldani valahogy, de azon még agyalnom kell.

DSCN1309.JPG
 
(#59276) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275) Válasz Máj 7, 2018
Nekem tetszik!
(#59283) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275) Válasz Máj 8, 2018
Váó! Nagyon profi!
(#59285) hoTTo válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275) Válasz Máj 8, 2018
Egész nemrossz.
Csütörtökön hozol mutatóba?
Bialába kell vigyünk párat!
(#59286) hoTTo válasza ZésZoli hozzászólására (#59265) Válasz Máj 8, 2018
Nem az a gond, hogy a sínmező maga hajlott, és emiatt kis csúcsa van az illesztésnél? Nem az illesztéssel van a baj nálam, hanem maga a sín darab hintázik, ha lerakom az asztalra...
(#59288) G.F. Rákoskeresztúr válasza hoTTo hozzászólására (#59285) Válasz Máj 8, 2018
Csütörtökön nálam lesz, klubtalin személyesen is szemügyre vehető bárki számára!
(#59290) ZésZoli válasza hoTTo hozzászólására (#59286) Válasz Máj 8, 2018
Szia!

Ez nem indokolná az oldal irányú eltéréseket.
(#59291) hoTTo válasza ZésZoli hozzászólására (#59290) Válasz Máj 8, 2018
Oldal irányba nem illeszkedik jól?? Na olyat még én sem láttam...
(#59292) ponTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59273) Válasz Máj 8, 2018
Már nagyon várjuk!!!!!
(#59293) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#59291) Válasz Máj 9, 2018
Én igen, de az OFF méretű: Trix C-Gleis. Tilliget még nem, pedig, ami nálam van ilyen, az három, különböző évjárat...
(#59300) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59288) Válasz Máj 9, 2018
Na bravó!
Majd máskor nézem meg... csütörtökön Balmazújvárosba szólít a kötelesség...
Az ablakok hogy szuperálnak?
(#59310) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#59300) Válasz Máj 10, 2018
Na, azt mégis csak megnézhetted!
(#59337) Csupaszem60 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275) Válasz Máj 12, 2018
Meg lehetne nézni néhány fotót, amik a talin készültek erről a csodálatos mozdonyról? Sajnos munka miaTT nem jutottam el!
(#59419) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Máj 18, 2018
Sikeresen lezajlottak a futópróbák a héten Albertirsán, így ki merem mondani hogy készen van. Lepróbáztuk 6 személykocsival íves emelkedőben, EW1-es kitérőkön, meg minden egyében. A fellépőt elvetettem, akadályozná a forgóvázat sajnos.

DSCN1346.JPG
 
(#59420) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419) Válasz Máj 18, 2018
(#59421) Csupaszem60 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419) Válasz Máj 18, 2018
Nagyon joooó!
TTibi
(#59422) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419) Válasz Máj 18, 2018
Idézet:
„...lezajlottak a futópróbák a héten Albertirsán,...”

Nekem eszembe se' juTTna futni egy ilyennel...

Klasszak!
Van hozzájuk hang, aki érint, Tran-ra és ZIMO-ra is.
(#59425) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59422) Válasz Máj 18, 2018
Nekem sem volt, mert biciklivel vittem!
(#59449) CSEPA.S hozzászólása Válasz Máj 20, 2018
Tisztelt lakók!Üdvözlök mindenkit,egy kérdésem lenne.
Több alkalommal olvastam a fórumon,hogy többek között jármű
építéshez sztirol lapot használnak.A kérdésem, mi a pontos neve,mert
a neten olvasva számomra nem derül ki a sztirol melyik fajtáját használják
( pl:sikó lemez?) .Vastagságban a 0.5 és az1mm érdekelne.
Ha rosssz helyen tettem föl a kérdést, elnézést kérek.Egy régi 2 tengelyes
Postakocsit szeretnék megépteni. Előre is köszönöm a segitségetek.
(#59456) etwg válasza CSEPA.S hozzászólására (#59449) Válasz Máj 20, 2018
A név az pontos, illetve sztiren (styrene, polystyrene), csak sok helyen mindenféle márkaneveken terjesztik. A modellboltok kinálatában általában a jobbak vannak. (Talán az Evergreen-nek van a legnagyobb választéka).

Evergreen
(#59459) CSEPA.S válasza etwg hozzászólására (#59456) Válasz Máj 20, 2018
Köszönöm a választ,így már tiszta,hogy mit keressek.
(#59478) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 22, 2018
Sziasztok!
A Tillig (2299) ČSD 555.1-es mozdonyába (csehszlovák BR50-es) milyen hangdekódert lehet belerakni? (lehetőleg minél olcsóbb, de a fő, hogy beleférjen)
(#59484) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59478) Válasz Máj 22, 2018
Nincs sok választásod...
Tran SL76D/N De a hangszórónak is még helyet kellene találni valahol.
(#59488) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59484) Válasz Máj 22, 2018
Félreérthetően fogalmaztam. Milyen hangdekóder van, ami mindenestül belefér a mozdonyba?
Meg ha csak a dekóder még belemegy hova lehet egyáltalán berakni még a hangszórót, anélkül, hogy fúrni faragni kéne a járművön?
A mostani (nem hang)dekóder mögött van még egy kis súly, de gondolom az túl kevés hely a hangszórónak.
(#59489) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59488) Válasz Máj 22, 2018
Nem fogalmaztál félreérthetően.
A Tillig "egységes*" szerkocsijában nem sok hely marad a dekódernek. A piacon a legkisebb hangdekóder az SL76-os. Van olyan hangszóró, ami kisebb, mint a ma már megszokott, 15*11*5mm-es kockák. Az csak 12*11mm-es. De, hogy befér-e a Tillig szénbunker alá??? Nagyon visítva.

*Azért egységes szerkocsi, mert az egységes német vasút, a DRG létrejöttekor az egykori, tartományi vasutak ezerféle gőzöse karbantarthatatlan volt, mert ahány mozdony, annyi alkatrész. Létrehozták az "Einheitslok" típusokat (BR01, BR03, BR44, BR50, BR24, BR64, stb.), ezek egységesített, kvázi szabványos alkatrészekből épültek fel. Ilyenek voltak a szerkocsik is.
(#59490) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 22, 2018
Akkor egyelőre még gondolkodom a beszerzésen
(#59493) róbertke hozzászólása Válasz Máj 22, 2018
Egységes mozdony, egységes szerkocsi ...

02283[1].jpg

atlas[1].jpg
 
(#59494) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59493) Válasz Máj 22, 2018
Ehhez még talán annyit, hogy a CSD-nél eredeti formában nem voltak tul népszerüek a primitiv felépitésük miatt meg a nehézkes kezelés miatt. Néhányat megprobáltak átépiteni nehézolaj fütésre (mazut), de amikor abbol egy felrobbant kisorozták öket. Az utobbibol sok futott Magyarországon is, mert Révkomáromban voltak állományban.
Az utodjuk a Skoda által gyártott 556-s fényévekkel megbizhatobb és jobb mozdony volt, és ezek fejezték be a gözvontatást a szomszéunknál. Az 555-sböl is sok készült a Skodánál, de a DR elöirások szerint, ami már akkor sem tetszett a gyárnak.
(#59495) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59493) Válasz Máj 22, 2018
Balról az első képen nem "einheitslok" van, hanem Kriegslokomotive. Az egy BR52, ami a második képen látható BR50 egyszerűsített, háborús kivitele. Ahogy a szerkocsi is. Az első képen lévő típusból, némi szovjet kerülővel, hozzánk is jutott: Hruscsov-dízel volt a beceneve, MÁV 520. sorozat.
(Nem Neked szól, szerintem még jobban is tudod, mint én. Annak, aki kevésbé tájékozoTT, és még nem halloTT róla.)
(#59496) róbertke hozzászólása Válasz Máj 22, 2018
etwg és csíkosháTTú: csak viccöltem, csak viccöltem!
Évekkel ezelőtt amikor a OFF H0 Roco Xénia sorozatban kihozta a 555.1 gépet, már utána néztem ennek az egésznek.Akkor tudtam meg, hogy mi a különbség a két mozdonytípus között. Érthető, hogy rohadtúl nem tettszett a cseheknek, hogy németek részére bármit is kellett gyártaniuk.
(#59497) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59496) Válasz Máj 22, 2018
Azért nem is igen törték magukat, csak kb 150 darab készült Pilsenben, Bécsben ennek majdnem a tizszerese...
(#59498) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#59493) Válasz Máj 22, 2018
Az 555.0-t vagy az 555.1-t nem szerették? Vagy egyiket se ?
(Mikor beszereztem a Tillig 555.1-ét, próbáltam minél többet megtudni róla, de csak 1-2 fotót találtam német fórumon, azt is csak sokadik guglizásra, a wikipédián meg azt hiszem csak a Kriegslokról (555.0) volt szócikk...)
(#59499) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59498) Válasz Máj 22, 2018
Egyiket sem, mert német és primitiv volt az 556-hoz viszonyitva. Elöször még jonak tartottak, mert az 534-s ( az akkor legnagyobb 5 tengelyes mozdony) nagyon durva járásu és nehézkes volt. Attol az 555-s nagyobb, jobb futásu mozdony volt, de pár évre rá jött a luxus 556-s.
(#59500) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#59499) Válasz Máj 22, 2018
Köszönöm, valószínűleg az is sokat lendített az 556-on, hogy cseh volt, ellentétben az 555-el
Egyébként milyen honlapokon lehetne olvasni róluk (főleg az 555.1 érdekelne)? Nekem a Gugli csak vasútmodelleket dob ki ha rákeresek...
(#59501) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59500) Válasz Máj 22, 2018
Az 555.1-röl aligha találsz ingyenes informaciot. Most lusta vagyok utánnanézni, de lehet, hogy meg sem melegedtek nagyon a CSD-nél. A háboru elött biztos nem volt, a háboru alatt odakeveredett mozdonyoktol meg szabadultak, mert a hazaiakat sokkal jobbnak tartották. 1951-ben meg már jött az 556-s, akkor meg már büntetés volt német mozdonyokon dolgozni. Mégiscsak kellett némi gimnasztika - felállni a TV elöl.
Nos összesen 28 darab 555.1 maradt a CSD-nél. Abbol huszat 1959/60-ban elküldtek Bulgáriába. Egyet átalakitottaak Giesl kéményesre. Valamennyi 555.0 és 555.1 komoly átalakitásokon ment át szinte minden külsö berendezést lecseréltek a lövettyütöl kezdve a kenöprésig. Söt a gözgépek is Trofimov dugattyukat kaptak. Ami az 555-sön bevált az a futomü volt meg a kazán kiképzése/teljesitménye. Sajnos az ocska felhasznált anyagok nagyon gyorsan tönkretették ezeket az elönyöket.
(#59502) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#59501) Válasz Máj 22, 2018
Köszönöm az infókat, ma is okosabba lettem, ha majd tudsz akár könyvet is mondani, az is jó ingyenes forrás helyett.
Így elnézve rövid és hányatott sorsú gépek voltak (pedig ez még nem is a Kriegslok-ok voltak), Bulgáriáról nem is beszélve... Kár értük, pedig a németeket nézve, nem lehettek rossz mozdonyok
(#59503) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59502) Válasz Máj 22, 2018
Csehül van több könyv is - egyik-másik már csillagászati árakért az amazon.com-n.
Legalább 3 különbözö
Atlas Lokomotiv cimü könyv volt kiadva.
A legelsö még a hatvanas években 2 kötetben. A 80-s években ugyanattol a szerzötöl (J.Bek) kis formátumban vagy 8 kötetben majdnem azonos tartalommal.
Pár éve egy luxus kötésben uj szerzöktöl, kiegészitésekkel jobb rajzokkal ujabb atlasz jelent meg, meglehetösen ütödött formátumban ( állo A4) igy a rajzokat meglehetösen kis méretben lehetett berakni. Ezen még a drága krétapapir sem javit.
Ezenkivül rendszeres idöközökben megjelenik egy aktualizált szines atlasz, kicsi, zsebkönyvformátumban, abban azonban csak a létezö, beleértve a muzealis jármüvek vannak felsorolva képekkel müszaki adatokkal, rajzok már, ha vannak nagyon kicsik.
Lapozás       393/435    
Frissek
  2024. Ápr, 23. Kedd
22:17:26
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés