Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       392/435    
(#58930) ponTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#58897) Válasz Márc 29, 2018
Jól "összecsapta"!
(#59011) M298 hozzászólása Válasz Ápr 8, 2018
Április 12-e a második csütörtök, szeretettel várom a talira éhező modellező társakat. Június 23-án megjelenünk a Keleti-s éjszakában egy szolid, egyszerűsített modulokból álló bemutatóra? Van fémkerekes járműveken kívül is élet? Ki milyen járművet épít? Egerhez minden előkészítve, megbeszélve? Talán elég lesz a két, két és fél óra!
(#59012) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#59011) Válasz Ápr 8, 2018
Csütörtökön ottan leszünk! A Múzeumok Éjszakáját megbeszéljük. Úgy volt hogy páran aszontuk hogy mehetünk, főleg hogy jövőre már ha jól emlékszem nyugdíjba vonulsz, szóval leheten akár ez egy amolyan "búcsú".
(#59058) ModELiTT hozzászólása Válasz Ápr 12, 2018
Tisztelt TT-fanok !
Szeretnék érdeklődni,vagy kérdezni,az irányban,hogy keresek egy
4-tengelyes teherkocsit,TT méretben,létező modell,csak nekem
nincs meg !!! A kérdésem az lenne,ha netán valakinek megvan és
megválna tőle,akkor jelezzen nekem és megvásárolnám tőle !!!!
Előre is köszönöm !


992853319810...jpg

mc4i_riesaky...jpg
 
(#59079) ModELiTT hozzászólása Válasz Ápr 18, 2018
Megint kopogtatok !
Ismét szaporodott az állomány,újabb két taggal !

Az 10052 sze...jpg

MÁV.Dms pakl...jpg
 
(#59080) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#59079) Válasz Ápr 19, 2018
Na ne, ez már kimeríti a BTTK zaklatásról szóló paragrafusait ....
"Az 10052" nagyon szépen berendezett, már csak egy-két Preiser figura hiányzik belőle. Küllős kerékkel van?
Fényképezéshez én háttérszínnek szereztem világoskék papírlapot, sokkal jobban mutatnak a modelljeim, főleg a hűtőkocsijaim.
(#59086) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#59080) Válasz Ápr 19, 2018
Idézet:
„BTTK”


Más: Tillig váltó építőkészletekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
(#59087) etwg válasza somitomi hozzászólására (#59086) Válasz Ápr 19, 2018
Én csak ilyeneket használtam...
(#59142) ZésZoli hozzászólása Válasz Ápr 25, 2018
Sziasztok!

Elővettem a TT-s cuccaimat. Segítsetek, mostanában melyik vágányanyaggal érdemes építkezni?

Van egy start szettnyi Tillig modell anyagom egy rövid kitérővel. Háát, lerögzítve biztos klassz, de sima asztalra téve nyeklik-nyaklik, szétesik. Nem tartja az irányt. A kitérőn siklik a kéttengelyes kocsi tolva.

Van egy ovál ágyazatos Tillig anyagom is. Az nem rossz, de ha jól látom, nincs belőle túl sokféle alak. Lehet ebből értelmes pályát építeni?

Van még más gyártó?
(#59143) ZésZoli hozzászólása Válasz Ápr 25, 2018
Másik kérdésem:

Van egy Tillig V36-om és egy V80-am. A V36-ról még le tudom szedni a motorházat, de mégis hogy és hol kell ezeket olajozni, zsírozni? A V80-ról le sem tudom szedni a kasznit. A hozzá adott papíron csak robbantott ábra van. Abból nem derül ki.
(#59144) G.F. Rákoskeresztúr válasza ZésZoli hozzászólására (#59143) Válasz Ápr 25, 2018
Inkább nagyon ne akard olajozni, nem lesz jó vége! Ha Tillig már mind a kettő, és nem sokat mozogtak, akkor nem igen kell abba semmi a gyár szerint. Egyébként nem árt neki kenőanyag, csak nem mindegy hogy hová, és mennyi. Pár hónapja volt itt egy olyan amit nyakonöntöttek olajjal, hát vége is volt a motorjának.
Csíkosmester vagy etvg kolléga biztos segít majd neked ez ügyben, sajnos én ezzel a két típussal nem igen foglakozom.
(#59145) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#59143) Válasz Ápr 25, 2018
Valoban ugy van ahogy a G.F kolléga irja. Ha nem tudod hol kell olajozni akkor jobb ha nem olajzod.

Alapbol lényeges, hogy a gyorsabban forgo részek ritkább olajat igényelnek a lassubbak vastagabbat vagy zsirt. De mindenböl a kevesebb a jobb. A kevés esetünkben annyi amit pl egy fogpiszkáloval a csapágyra tudsz juttatni.
A V80-t még én sem szedtem szét igy most hirtelenjéböl nem tudom hol kell megnyomni, hogy lejöjjön a háza. Majd otthon megnézem, ha valaki közben nem segit.
(#59146) ZésZoli válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59144) Válasz Ápr 25, 2018
Szépen mennek. Én vettem pár éve újonnan őket. Keveset mentek eddig.

Ha nem kell olajozni, az csak jó.

Eddig sokat Z-ztem, úgyhogy ismerem a kevesebb több elvet.

Köszi!
(#59147) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#59145) Válasz Ápr 25, 2018
Szia!

Nem az van, hogy nem tudom, hogy hol, mit és mivel kell olajozni, hanem nem férek hozzá sehonnan. Vasútmodellezem vagy 35 éve.

(#59149) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#59147) Válasz Ápr 25, 2018
A motorcsapágyakra cseppencs egy - egy csepp vékony olajat. A keféknél vigyázz, hogy azokra meg a kommutátirra ne kerüljön semmi.
A motorhoz csatalkozo fogaskerekes tengely csapágyára is mehet egy csepp olaj. A fogakra nem igen kell semmi.
Alul a csigatengely végeire/csapágyokra kell egy-egy csepp, a csigatengelyre meg egy kis vékony zsir (szilikon). Ennyi untig elég.
(#59150) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#59149) Válasz Ápr 25, 2018
Tillig motorok csapágyaira olajat?
(#59151) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59150) Válasz Ápr 25, 2018
Nem tudom milyen motor van a V36-ban, én a BTTB- re gondoltam hamarjában. De már volt egy két szintercsapágyas motorom ami sirt az olajért (lehet, hogy kifelejtették ? )

Apropo, ha el nem felejtem majd teszek be képet. Egy drága szintercsapágyas motorban a csapágy elkoptatott 0,5 mm-t az állitolag acél tengelyböl.....
(#59152) G.F. Rákoskeresztúr válasza ZésZoli hozzászólására (#59146) Válasz Ápr 26, 2018
Ahogy írtam már az elébb is, ha futnak rendesen, akkor nem érdemes vele vacakolni. Elméletileg ezek már kenést nem igénylő anyagokból készülnek, ritka futást szárazon is kibírják. Egyébként bőven elég ha minden áron kenni szeretnéd, hogy leveszed a kerépárok alján lévő "lemezt", és ott teszel kenőanyagot a tengelyekre, és a fogaskerekekre. Majd ő bedolgozza onnan. Osztom Csíkos véleményét, motortengelyre semmit nem öntünk, kenünk rá.
(#59153) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#59151) Válasz Ápr 26, 2018
A Zeuke/BTTB körmotor az más, oda kell is.
Csak a kolléga Tillig modellekről írt!
A Tillignek kétféle V36-os modellje van. Az egyik a régi, még Zeuke alapokon nyugvó, csak finomabb kidolgozású egy picit, és nagy változás benne, hogy a régi körmotort lecserélték egy hasonló fordulatú kocka motorra.
És van az újabbik konstrukció, ez köszönő viszonyban sincs a régivel.
Akárhogy is, egyik Tillig V36-os motorjának tengelyét sem szabad kenni, mindkettő szinterbronzban fut.
(#59154) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59153) Válasz Ápr 26, 2018
Utánna már én is észrevettem, hogy Tillig modellröl irt, csak nálam a kis V36-sok még mind Zeuke körmotorral vannak szerelve...
Sajnos a szinterbronzos csapágyak sem a régiek. Nemrégen 2 tucat vadi uj motorral volt gondom (nem modellvasuti, de ipari motorok) 4 belölük egyszerüen sipolt, mert annyira száraz volt a csapágya.
A PC-mben is bedöglött a tápegység ventillátora, elöször irto hangos lett majd meg is állt néha. Szétszedtem a csapágydeklit átfurtam egy 1 mm-s furoval s mit ad isten egy csepp olaj teljesen rendbe tette a ventillátort. ( az volt a cédulára irva, hogy 100000 orát bir ki, ami testvérek között is 11 év üzemidö - a PC meg mindössze 5 éves és nem megy minden nap Azota rendeltem egyet tartalékba..és csak hentereg...

DSC_0014.JPG
 
(#59155) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59147) Válasz Ápr 26, 2018
Nem egy nagy "vasziszdasz" leemelni a kasznit egy Tillig mozdonyról.
Kenni csak akkor kell, ha füllel hallhatóan zajos a hajtáslánc.
A szilikon termékektől én óvakodnék hosszútávon. Amit én használok a műhelyben az egy keverék. Mégpedig a LZS2 zsír, és műszerolaj keveréke. Egy vékony injekciós tűvel és fecskendővel juttatom a helyére. Nálam ez kifizetődőbb (és jobb is, mellékesen), de én egy szokásos modellezőhöz képest nagyüzemi felhasználó vagyok ezen a téren. Egy modellezőnek hosszú időre elegendő a Tillig által forgalmazott kiszerelés, nem kell egy kilós dobozt megvenni feleslegesen.

MÁS!
Az "elhagyott" fórumon kérdezted, hogy mekkora puffer elko kell digitális üzemben egy TT mozdonyhoz.
Nos, és nem vagyok nagy híve a puffer elkok használatának, azt is leírom, hogy miért. Mert a digitális üzemben a sínjel kimaradása nem csak a tápfeszültség, hanem a parancs információ hiányát is okozza. Parancsjel hiányában egy idő után pedig minden dekóder megáll, ha van még a pufferben szufla, ha nincs. Nem beszélve arról, hogy annak is kell hely valahol. TT-ben pedig nem minden mozdony belseje táncterem. Egyébként is, egy jól karbantartott, tiszta pálya, és tiszta áramszedésű modell esetében erre semmi szükség nincsen. Egy alapos pufferelés, pláne egy akkupack csak elfedi azokat a hibákat, amik alap esetben előjönnek, és gyorsan, egyszerűen javíthatók. Egy pufferelt modell esetében pedig csak akkor látunk neki a pucolásnak, ha már az is megáll, és ekkor a pucolás, és javítás már nem kis idő, és/vagy nem kis költség. (Ez egyébként analógra is érvényes ám!)
Van olyan eset, amikor kell ilyesmi. Pl. az OFF méretű (Z) HaGe Modells Desiro motorvonat hangos kivitelében alkalmazunk gyárilag puffert, mert az alacsony sínfeszültség miatt ez szükséges. De ez a kondi is csak egy 100mikroFarados példány.
(#59157) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59155) Válasz Ápr 26, 2018
Köszi Fiúk a kimerítő válaszokat! Nem bántom akkor a mozdonyokat.

Eek mind modern Tillig gépek 6 tűs foglalattal. Kérdés: ESU Lokpilot V4.0 mikro-val nem lövök mellé, ugye?
(#59158) ZésZoli válasza ZésZoli hozzászólására (#59142) Válasz Ápr 26, 2018
Az előzményben szereplő vágányanyag kérdésemre tudtok valami jó tanácsot?

A pufferkondi is csak amiatt jutott eszembe, mert a Tillig kitérők mind műanyag szívesek.

Az elhagyott fórum nem is elhagyott, ha azt is olvassátok.
(#59161) hoTTo válasza ZésZoli hozzászólására (#59158) Válasz Ápr 26, 2018
TT vágányzatot a Tillig gyárt, ágyazatos és modellsín kivitelben, illetve a Kühn gyárt modellsín kivitelben. Az ágyazatos jó szőnyegvasútnak, masszív kapcsolat van a sín mezők között. A modellsín lerögzítés után használható igazán jól.
Ismerek olyat, aki ágyazatosból épített terepasztalt, de ahogy írtad, abból kevesebb a gyári idom. A modellsín szabadabb építkezést tesz lehetővé, főleg ha kihasználjuk a flexi sínek adta előnyöket.
A Kühn sín kínálata is bővül folyamatosan, ha kellően kitartóak pár év múlva jó alternatíva lehet a Tilliggel szemben.
(#59164) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59157) Válasz Ápr 26, 2018
Idézet:
„Kérdés: ESU Lokpilot V4.0 mikro-val nem lövök mellé, ugye?”

(Most páran meg fognbak haragudni rám ezért a válaszért.)

De.
(#59165) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59158) Válasz Ápr 26, 2018
Sínek:

Van ugye a Tillig. Van ágyazatos, és anéküli is. hoTTo kolléga szépen leírta a különbségeket.

Van a feltörekvő Kühn. Kisebbik fiam szerint nem olyan szép, mint a Tillig. Pláne, ha egymás mellett vannak. Nekem az fáj benne, hogy pontatlan. Volt nálam egy komplett készlet belőle, és az istennek sem lehetett fezsülés nélkül kirakni belőle egy dilikört. Lehet, hogy csak én fogtam ki, de...
(#59170) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59164) Válasz Ápr 26, 2018
Na miért?

Mivel rosszabbak, mint mondjuk amit nálad lehet kapni?
(#59171) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59165) Válasz Ápr 26, 2018
Köszi Fiúk!

A Tilliget ismerem. Le is írtam a tapasztalatomat róla. Ezek szerint nincs alternatíva a Tillig-Kühn duó mellett?

Reméltem, hogy van valami Trix-C féle könnyen kezelhető, egyszerű geometriájú, tartós cucc, amiről nem tudok.

Számomra a Trix-C nagyon szuper H0-ban. A Tillig TT modell túl érzékeny és szétcsúszós. A Tillig TT bettunggleis viszont iszonyatosan túlbonyolított és két ívsugárral erősen korlátos.
(#59173) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59170) Válasz Ápr 26, 2018
Üzembizonytalan.
Nagy.
Nincsenek tartalék funkciói.
Nem ismeri a "Kupplung Walzert" (lásd a videók közt).
Körülményesek egyes programozásai.
Drága a tudásához képest.
Gyakorlatilag 0 a support, vagyis a gyártói támogatása a vevők felé.

Hamarjában csak ennyi. Van akinél beválik, és szeretik. A szervíz tapasztalatok alapján azonban vannak jobbak nála, olcsóbban is. Nem csak a Zimo, meg a Tran. A nálam nem kapható Kühn és a Lenz is veri.
(#59174) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59173) Válasz Ápr 26, 2018
konkrétan mit ajánlasz ezekbe a Tillig mozdonyokba? V36 és V80, 6 pólusú, vezeték nélküli és pici.
(#59175) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59174) Válasz Ápr 26, 2018
ZIMO MX621. 9.500Ft/db. A jövő héten jön a szállítmányom.

(#59177) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59175) Válasz Ápr 26, 2018
Köszi! Ez is tud ABC-t és minden ilyen kutyafülét?

(Amúgy az ESU is 9.900.- a Medikernél)
(#59179) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59177) Válasz Ápr 26, 2018
Akkor 400Ft előnyöm van!.-)))
Persze, hogy tudja az ABC-t.
klikk!
(#59180) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59179) Válasz Ápr 26, 2018
Köszi! Alkalomadtán jelentkezem. Csak túl messze van a műhely.
(#59191) ModELiTT válasza róbertke hozzászólására (#59080) Válasz Ápr 27, 2018
A küllős kerék megoldható,kérésre,de ez + költséggel jár !
Ma már minden megoldható,ha kell még a nagymamát is beleillesztjük,ha kérik !!!
Amint a képen látod megoldható,a kérés !

Bz 52656 (3).jpg
 
(#59192) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#59191) Válasz Ápr 28, 2018
(#59216) ZésZoli hozzászólása Válasz Máj 3, 2018
Sziasztok!

Vettem egy Roco BR80 004 mozdonykát. Ezen Roco kapcsolókészülékek vannak. Jól sejtem, hogy ez azonos a Fleischmann Profi N-es kuplungokkal?

Szeretném egységesíteni a kapcsolókat, de nem tudom, melyiket válasszam. Van valakinek bővebb tapasztalata a Roco-val?

A Tillig ívben nem kapcsolódik és nehéz szétakasztani, cserébe magától szétakad sík pályán.
A Roco ívben nem kapcsolódik, de ki lehet emelni kocsit a szerelvényből.
A BTTB ívben is kapcsolódik, de egyenesben sem mindig.

Ja! Nem fix szerelvényeket járatok, hanem játszom mindenfélét.
(#59218) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#59216) Válasz Máj 3, 2018
Én a régi BTTB mellett döntöttem. Ház pályán messze a legmegbizhatobb.
Azok a csilivili kurzkuplungok sajnos közelitik a parasztvakitás kategoriáját.
Ha nem lenne annyi öreg jármüven és az ujakon nem lenne a csapnivalo KKK mechanizmus, akkor szo nélkül áttérnék az amerikai Kadee kapcsolokra (H0m ill N méretüre). Azok nagyságrenddel megbizhatobbak mint a rengeteg europai kisérlet.... sajnos a modern KKK mechanikás jármüvekre nem egyszerü felszerelni, mert a szétkapcsoláshoz oldaltartás kell, amit a KKK kizár.
(#59219) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59216) Válasz Máj 3, 2018
A ROCO nem gyárt TT-hez kocsikapcsolót. Mivel a befogófej megegyezik a TT-ben is használatossal, így a ROCO a TT modelljeibe nemes egyszerűséggel a Fleischmann N-es Profikupplung-ját teszi be.
Én - magánzóként! - cserélem a BTTB-s rendszerű kupplungokat a most futó Tilligre.
(#59221) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#59218) Válasz Máj 3, 2018
Köszi! Hát igen! Az amcsiknál nem kell KKK. Én sem szeretem.

A BTTB-vel az a bajom, hogy ha van szintbeli különbség két kocsi kapcsolója között, akkor azt nem tudom állítani, mert a "nyelv" rész műanyagból van és nem hajlítható. A szintkülönbség viszont kapcsolódási problémákat okoz. Ezt hogy lehet megoldani?
(#59222) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59219) Válasz Máj 3, 2018
Köszi! Magánzóként sosem kell ívben össze és szétkapcsolnod kocsikat?

Hogy lehet Tillig kapcsolóval értelmesen kisorolni kocsit? Kiemelni nem tudom, mert hozza a többit is. Ívben "alányúlva" sem hajlandó szétkapcsolni.
(#59227) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59222) Válasz Máj 3, 2018
Valamikor gyerekkoromban olvastam egy könyvet (Gerhard Trost: Vasútmodellezés Műszaki Könyvkiadó, 1975), abban azt írták, hogy a kocsik össze- és szétkapcsolását egyenes vágányszakaszon tegyük meg.

Egyébként: vannak kocsi szétkapcsoló vágányok, és valahogy ezek mindegyike (gyártótól függetlenül) egy egyenes vágánymező.
Vagy, ha már TT, akkor itt a videók közöTT van egy "Kupplung Walzer" című kisfilm...

Szóval, nekem eszembe se' jutoTT, hogy ívben akasztgassam a kocsikat össze vagy szét.
(#59228) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#59221) Válasz Máj 3, 2018
Ez sajnos gyakori eset, sajnos szinte mindig büvészkedni kell. Korábban volt róla szo, hogy más kerekeket kell a kocsikba rakni ( sajnos mozdonyoknál ez nem megy). Néha alátétekkel lehet a kocsit emelni. Sajnos a KKK mechanikás kocsikban sok balhé van a magasság miatt.
Sajnos a szabványok alkotoi nem gondoltak erre az aproságra.
Ami extra gond, hogy az ocskább anyagbol készült kuplung mechanizmus ( föleg a drága modellekre jellemzö), hogy kuplung még a tokjában sem marad meg - ezen segit egy csepp faragaszto.
(#59229) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59227) Válasz Máj 3, 2018
A BTTB-t még ugy ahogy szét lehet akasztani ivben is. Össze természetesen ez nem fog sikerülni. A modern KKK-ra sajnos nem sok.orvosság van, azok csat szétakadni tudnak
(#59234) M298 hozzászólása Válasz Máj 4, 2018
Május 10-én délután a szokott helyen és időben tali.
(#59236) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#59234) Válasz Máj 4, 2018
Báránybőr!! (azaz juhhéj)
(#59239) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59227) Válasz Máj 4, 2018
Hát igen! Olvastam. De! Nekem most ez a tervem elsőre:

Mini layout Kleinwald

Nem röhög!

Itt egy szem egyenes sincs.

Kleinwald.jpeg
 
(#59240) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#59228) Válasz Máj 4, 2018
Na de Tilligék a saját szortimentjükben miért nem csinálják azonosra a kuplungfoglalat magasságot? Legalább egy cég termékei legyenek kompatibilisek!

Nekem amúgy a rövid kocsik BTTB-vel összekapcsolódnak 310-es ívben is. ...de aztán szét is.
(#59241) ZésZoli hozzászólása Válasz Máj 4, 2018
Mozdony kenés, vagy beállítás kérdés:

Roco BR80 004 motortengelye igényel kenést? Elég fura hangja van.

Lehetséges, hogy a dekóderbeállítások nem jók?
(#59242) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#59239) Válasz Máj 4, 2018
Micro Layout az angoloknál.
Nekem ez a "Dilikör" tettszik ...
H0-ban 915 x 915 mm

Modellezés M...jpg
 
Lapozás       392/435    
Frissek
  2024. Ápr, 29. Hé
14:08:13
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés