|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#56410) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#56406)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2017 |
|
Köszönöm Urak az infókat. Így most cizelláltabb a téma. |
(#56412) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2017 |
|
Szervusztok!
Minden elismerésem a csodaszép Púposokhoz és a Kandóhoz a képek magukért beszélnek, hogy milyen minőségben erősödik a TT paletta. A HO fórum sárgul az irígységtől, de ez legyen az ő bajuk.
A Kandóhoz lenne némi hozzá fűzésem, igazán jeletéktelen. Mivel fotómaratott réz kittről van szó. Amennyiben a file-okhoz hozzá férési lehtőség van és ezt a tervező engedéjezi ( Deák ) akkor érdemes lenne csak a mozdonyszekrény szegecs sorait a lemez vastagság fügvényében kisebbekre cserélni és egy másik levilágítást is készíteni róla. Az így is magas szintet még feljebb tenné.
Én is kiegészíteném a látott járműveket, mivel korban passzol mindkettőhöz. Túl van már az első 20 üzemórán, nem adta meg magát.
|
|
(#56413) G.F. Rákoskeresztúr válasza GABA TT hozzászólására (#56412)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2017 |
|
Mesterem, ez gyönyörű!
Ritkán szokott nekem gőzmozdony tetszeni, de ez megdobogtataja a szívem! Olyan mellékvonali hangulatom lett estére! |
(#56414) jenicel válasza GABA TT hozzászólására (#56412)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2017 |
|
Nagyon szép! Gratulálok! |
(#56427) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#56412)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2017 |
|
Szia Gábor,
Köszönjük a véleményeket. A V40-nel kapcsolatosan a részleteket megbeszéltül Lacival. Veled is majd egyeztetünk privátban.
Üdv,
Gábor |
(#56428) Arctic37 válasza masTTertape hozzászólására (#56427)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2017 |
|
Sziasztok!
Gábor, kérdezném, hogy a Deák modellek lesznek-e kaphatóak építőkészletben (festetlen, már lemaratott alkatrészek, hajtás és összeállítási útmutató)? |
(#56430) masTTertape válasza Arctic37 hozzászólására (#56428)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2017 |
|
Szia,
Jelen állapot szerint az építőkészletes kuszerelés drágább lenne, mint a kész modell.
A maratási teríték most nem alkalmas az építőkészletes kiszerelésre.
Ezt a lehetőséget egyébként nem vetjük el, de nagyon ki kell találni. |
(#56431) Arctic37 válasza masTTertape hozzászólására (#56430)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2017 |
|
Érdekes Várom majd a fejleményeket ezen a téren (is) |
(#56435) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2017 |
|
Szerbusztok !
Egy kérdéssel fordulok hozzátok,a neten kolbászoltam,és ezt a képet találtam ! A kérdésem ezzel lenne kapcsolatos !
Ki a tulajdonosa,a képen látható modellnek,és honnan származik ?
Az esetleges válaszokat,privátban szeretném ha közölnétek ...
Előre is köszönöm !!
|
|
(#56442) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#56435)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2017 |
|
H. Gergőé, és nem lepne meg, ha kézzel faragta volna. Ügyes srác! |
(#56456) ModELiTT válasza sunocske hozzászólására (#56442)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2017 |
|
Nos afelől semmi kétségem,hogy ügyes srác,de az biztos,és ezer százalék,hogy ezt Aszódi Lacibácsi készítette,és nem került forgalmazásra,azért érdeklődöm felőle,mivel komoly problémák merültek fel a modellel kapcsolatban,amit egyenlőre a nagy nyilvánosság előtt nem szeretnék még ismertetni !
Félreértés ne essen,senkit nem akarok felnégyelni,vagy kerékbe törni,csak információkat szeretnék gyűjteni ! |
(#56458) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#56456)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2017 |
|
Ahha. Hm, érdekes. Felveszi veled a kapcsolatot, szóltam neki. |
(#56460) szergely001 válasza ModELiTT hozzászólására (#56435)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2017 |
|
Szia! Az enyém a modell. Írtam e-mailt. |
(#56469) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#56435)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2017 |
|
Ez egy BoCo lenne?? |
(#56473) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#56469)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2017 |
|
Igen. |
(#56478) jenicel válasza jenicel hozzászólására (#56389)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2017 |
|
Éééés már meg is érkezett a mozdonyflotta legújabb tagja! Köszönet érte G.F. Rákoskeresztúr kollégának!
|
|
(#56498) ttacsk0 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2017 |
|
Sziaszok
M47remot letezik a mi meretunkben? |
(#56505) róbertke válasza ttacsk0 hozzászólására (#56498)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2017 |
|
|
(#56507) Bácsi Attila válasza ttacsk0 hozzászólására (#56498)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2017 |
|
Igen létezik M47 remot Dacia egyedi készítésben. |
|
(#56522) jakoa hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 19, 2017 |
|
Hétvégi "áztatás" eredménye. |
|
(#56541) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2017 |
|
Jó napot!
Rendelhető az MTB Sulzere. A modulos szakosztály már leadta az igényeket, kérlek benneteket, hogy aki nem kap lista levelet, illetve nem tagja a TT-s facebook csoportnak, az jelezze felém az igényét!
Köszönöm!
KLIKK |
(#56593) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Hátha valaki még nam hallott rola:
Modul tali
A hétvégén Lengyelországban. |
(#56599) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#56593)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
S mit keres a videóban a csörgőm?
Ja, tavaly ott volt. Idén is ott lesz. |
(#56614) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2017 |
|
Mit ad isten, pardon, a rokonság meg a jo barátok. Megajándékoznak két majdnem egyforma mozdonnyal. Tudták, hogy a gözösök hive vagyok, igy hát kaptam 2drb B95-t. Hogy a világ szép legyen, egyet a Tilligtöl a másikat meg az Arnoldtol. Gyönyörü mozdonyok, még akkor is ha nem igen passzolnak a terepasztalunkhoz. A Tillig egy lehelettel szebb, az Arnold viszont robusztusabb, viszont mintha mind a két gyárban kiütött volna a Forma1 láz. Mindkét mozdony simán lekörözi még az ICE-t is ( ha lenne ), a többi Roco, Tillig, BTTB meg Zeuke gözmozdonyokhoz képest meg egyenesen kozmikus sebességgel mennek. Nem tudom, hogy ezt egyik gyárban sem vették észre? Minek a szuper motor mind a kettöben meg a lendkerék, ha csak 25-30% sebességen lehet a mozdonyokat járatni. ( hogy közel modellhü legyen a mozgásuk). Mind a két mozdony nagyon simán megy igy elvben ilyen kis sebességen is járathato lenne, csak mit csináljon az ember a felesleges 6-7 Volttal??? Nem tudom digitálisan le-e lehet ennyire szabályozni a sebességet, de az biztos, hogy ilyen alacsony fordulatszámon a lendkeréknek majdnem nulla a hatása.
Kár. Egyelöre mennek a vitrinbe, majd eldöntjük mi lesz velük.
|
(#56615) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#56614)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2017 |
|
DCC-ben a CV5-tel leviszed a kitöltési tényezőt úgy 30%-ra, és máris lassan megy a modell... Igaz a motor terhelése meg eléggé nagy lesz így... |
(#56620) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56615)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Meg alig fog pörögni a motor, szoval tul sokat nem lehet ilyen megoldástol elvárni.
Minek akkor a lendkerék, ha csak a fordulatszám 1/3-ig dolgozhat? Gyakorlatilag semmilyen energia nem marad benne, ami jotékony hatással lenne a modell müködésére. Azaz gyakorlatilag csak ballaszt az egész, haszon nélkül terheli a motort...... |
(#56627) jenicel válasza etwg hozzászólására (#56614)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Ez vajon a BR84 esetében is így van? Ha jól tudom ugyanaz a hajtás. |
(#56629) etwg válasza jenicel hozzászólására (#56627)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Olyanom nincs.
Igen ugy néz ki, hogy a motorok tul gyorsak. A Tiiligben mintegy 1:25 áttétel van az Arnoldban még kisebb. |
(#56659) masTTertape válasza jenicel hozzászólására (#56627)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2017 |
|
A BR84 ugyanazt a hajtást használja. Normális sebességgel futnak a mozdonyok, szerintem itt csak egy kirívó esetről van szó. Elég sok probléma volt/van a 84-es, 95-ös hajtásaival, könnyű belefutni a kellemetlenbe. |
(#56660) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#56659)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2017 |
|
Kettöröl, mert mind a kettö gyorsan megy ( de nagyon) és nem is egy gyártol. |
(#56661) etwg válasza etwg hozzászólására (#56660)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2017 |
|
Még annyit (habár irtam), hogy mind a két mozdony analog, azaz nincs bennük dekoder, ami esetleg csökkenthetné a sebességet. |
(#56666) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#56660)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2017 |
|
Mennyire gyors az a gyors? Ha nem több, mint 40%, akkor benne van a szabvány szerinti tűrésben.
Bővebben: Link |
(#56667) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#56666)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2017 |
|
Kétszer olyan gyors mint a Roco BR38-a és gyorsabb mint a Kühn buvárja. Az Arnold még ettöl is gyorsabb.
De mindegy, ajándék lonak ne nézd a fogát! Majd ha igény lesz rá egy kicsit le tudom lassitani ( annyit nem mint kellene). |
(#56675) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2017 |
|
Sziasztok!
A BTTB Nohab-ot hogyan lehet digitalizálni és milyen dekóderrel érdemes? Esetleg van-e valahol leírás erről?
Előre is köszönöm. |
(#56676) PéTTer válasza Arctic37 hozzászólására (#56675)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2017 |
|
|
(#56677) Arctic37 válasza PéTTer hozzászólására (#56676)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2017 |
|
Nem ismertem, köszönöm |
(#56680) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56675)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2017 |
|
Lehet, van hozza panel is, de be is lehet forrasztani a dekodert. Tran DCX76, ZIMO MX621 jo hozza. (Bocs az ekezetek hianyaert, undoroidos eszkozrol vagyok...)
|
(#56681) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2017 |
|
|
(#56682) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2017 |
|
Az enyémen vannak ékezetek . |
(#56686) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
Kühn T-125 jó hozzá? Ha nem, miért nem? |
(#56687) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56686)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
De jó, csak nagy. Ha már Kühn, akkor a régi 025- ös, vagy az újabb 045-ös is elviszi. |
(#56688) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56682)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
Azon is van, csak ki nem állhatom ezeknek a 7"-os vackoknak a virtuális billentyűzetét... |
(#56690) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56687)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
Kár. A Kühn 025-öst, 045-öst, vagy a Tran DCX76-ost érdemesebb belerakni (csak mert árügyben szinte ugyanannyiba kerülnek)? |
(#56693) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56690)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
Ha az ár lenne a döntő kérdés, akkor a Tams LD-G-32.2 lenne a tuTTi, mert az 5.500Ft. Csak az egy eléggé nagy tepsi...
Szóval, a dekóder kiválasztása az ott kezdődik (ha nincs előkészítve a modell digis üzemre*), hogy megnézzük, mi fér bele? A tárgynál maradva, a Zeuke/BTTB NoHAB-ba csak úgy fér el egy nagyobb dekóder, ha valahol csalunk, és csinálunk neki helyet. Ez viszont az esetek többségében súlycsökkentéssel jár, ha nagy a dekóder. Ez két dolgot okoz:
- csökken a modell tapadása a sínhez (ez az addhézió), ez a vonóerő csökkenésével jár;
- bizonytalanabb lesz a modell futása, és áramszdése is.
Hoghy ezeket elkerüljük, olyan dekóderek kellenek, amik beférnek azokba a résekbe, amik a modellben vannak. Utána jöhetnek azok a kérdések, hogy mit kell még tudnia a dekódernek azon felül, hogy megy előre meg hátra, és világít.
*: Van rossz példa is, az egyik H0 gőzös modellbe a 21 pólusú, MTC hangdekóder nem fér be, mert keresztben van az aljzat, és oldalt kilógna a dekóder a víztartályból. Ontopic példa is van, a PIKO V15-ben PLUX16-os aljzat van, de oda legfeljebb PLUX12 dekóder fér be, mert a vezetőállás felső lámpájának fényvezető prizmája útban van. |
(#56694) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56693)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2017 |
|
Elméletileg a fent említett 3 dekóder belefér. Ez gyakorlatilag csak súlycsökkentéssel lehet megoldani vagy anélkül? Nézegettem a mozdonyt, a tengely tetejére, ahol most a kondenzátor és az ellenállások vannak, (feltéve ha ki kell szedni ezeket) odafér a dekóder. A jobb/rosszat úgy értem, hogy ezért az árért melyik tud többet / vannak hasznosabb funkciói általános használat szempontjából. Nézegettem az adatlapokat, a Tran dekódernek van motorszabályzó CV-i (P/I-Regler), míg a Kühn-nek nincs. Ez mennyire lényeges? |
(#56696) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56694)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2017 |
|
Ha belefér, akkor OK! (Most nincs előTTem ilyen modell, és a nagy Kühn dekoder sem.)
Lássuk egy BTTB-s NoHAB-nak mit kell tudnia?
- Először is mennie kell.
- Meg világítania, menetirány szerint előre.
Komolyabb átépítés nélkül a világítása egy-egy izzó, sokkal több lehetőségünk nem is nagyon van. (Szerintem a zárfény ezekbe a NoHAB-okba hiba, nem volt bennük, csak a Kárpát vasút nemrégen beszerzett, ex dán gépén van, az is utólag beépítve, eléggé csúnya is szegény.
Ezek az alapok. Kell-e még bele valami? Mondjuk ABC fékezés? Kell-e RailCom?
Kérdésedre: A Kühnben is van motorszabályzás, csak nem olyan széleskörűen állítható, mint a Tran dekóderekben. PéTTer kolléga belinkelt egy lengyel oldalt, ott egy régi Lenz dekódert szereltek be, az is egy jó tipus, ahogy a mostani Lenz-ek is.
A régi, még NDK időkből származó modellekkel az a baj, hogy a motorjuk nagyon messze van a mai erőforrásoktól. Nem az a baj, hogy 3 pólusú, és nem 5, hanem az, hogy a fordulatszámuk jóval kisebb, és a ma megszokott P/I értékektől nagyon eltérő paramétereket igényelnének. Ezt pár dekóder tolerálja, és többé kevésbé magától képes rendesen szabályozni ezeket. Ilyenek a Tams és a ZIMO. A Tran is képes rá, sőt! Csak ezekben nekünk kell belőni ezeket, a CV9, CV51 és CV52 állítgatásával. Pár tipp a honlapomon.
Aztán vannak olyanok, amiket nem nagyon lehet ilyenekre rávenni, ilyen pl. a Hornby egykori olcsó dekódere. A Kühn elvileg boldogul vele gyári állapotban is, ha még sem, akkor első körben a CV9-be kell a gyári helyett 1-t beírni, ez a PWM frekvenciát állítja be alacsony értékre. Ha még piszkálni kell, akkor a CV53 és CV54-ben lehet tovább fimomítani. |
(#56697) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56696)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2017 |
|
Rendben, így már eléggé tiszta a dolog. Köszönöm a leírást |
(#56698) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56696)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2017 |
|
Idézet: „Szerintem a zárfény ezekbe a NoHAB-okba hiba, nem volt bennük, csak a Kárpát vasút nemrégen beszerzett, ex dán gépén van, az is utólag beépítve, eléggé csúnya is szegény.
”
Emlékeim szerint a 10-es Nohabba is lett valamiféle zárfény beépítve utólag, na nem olyan szembeötlő, mint a 22-esen (kivéve, ha világít ). |
(#56699) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#56698)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
A 10-es az az alapítványi gép? (Azt nagyon elcsúfították, és nem is autentukus az amerikai kürtjeivel... )
Zárfényekről általában annyi a véleményem, hogy gépmenetet, és tolt ingaszerelvényt leszámítva mozdonyokon nincs sok jelentősége. Ugye a "zárfény" - nomen est omen - a vonat végén van, így, ha vontatunk egy NoHAB-bal, akkor elvileg sem kellene vörössel bevilágítani az első kocsi mozdony felőli végét...
Az M61-en meg eleve úgy volt megoldva gépmenetben a zárfény, hogy felkapcsolták a helyzetjelzőt, és elé tettek egy vörös üveglapot. Slussz. Szerintem egy BTTB-s vagy akár Tillig NoHAB-on semmi szükség rá. |
(#56703) Arctic37 válasza Arctic37 hozzászólására (#56694)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Mit lehet ilyenkor tenni: Eszerint a leírás szerint ki kell szedni az összes zajcsökkentő elemet (kondenzátor, tekercsek), viszont a dekóder leírása szerint pedig benne kell hagyni őket. Ilyenkor melyik a jó? (BTTB Nohab és Kühn T-125 párosítás (A dekóder belefér a mozdonyba)) |
|
|
2024. Ápr, 20. Szo 10:31:55 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|