Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       384/435    
(#56410) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#56406) Válasz Jún 6, 2017
Köszönöm Urak az infókat. Így most cizelláltabb a téma.
(#56412) GABA TT hozzászólása Válasz Jún 7, 2017
Szervusztok!

Minden elismerésem a csodaszép Púposokhoz és a Kandóhoz a képek magukért beszélnek, hogy milyen minőségben erősödik a TT paletta. A HO fórum sárgul az irígységtől, de ez legyen az ő bajuk.
A Kandóhoz lenne némi hozzá fűzésem, igazán jeletéktelen. Mivel fotómaratott réz kittről van szó. Amennyiben a file-okhoz hozzá férési lehtőség van és ezt a tervező engedéjezi ( Deák ) akkor érdemes lenne csak a mozdonyszekrény szegecs sorait a lemez vastagság fügvényében kisebbekre cserélni és egy másik levilágítást is készíteni róla. Az így is magas szintet még feljebb tenné.
Én is kiegészíteném a látott járműveket, mivel korban passzol mindkettőhöz. Túl van már az első 20 üzemórán, nem adta meg magát.

DSCF5131.JPG

DSCF5139.JPG

DSCF5151.JPG
 
(#56413) G.F. Rákoskeresztúr válasza GABA TT hozzászólására (#56412) Válasz Jún 7, 2017
Mesterem, ez gyönyörű!
Ritkán szokott nekem gőzmozdony tetszeni, de ez megdobogtataja a szívem! Olyan mellékvonali hangulatom lett estére!
(#56414) jenicel válasza GABA TT hozzászólására (#56412) Válasz Jún 7, 2017
Nagyon szép! Gratulálok!
(#56427) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#56412) Válasz Jún 10, 2017
Szia Gábor,
Köszönjük a véleményeket. A V40-nel kapcsolatosan a részleteket megbeszéltül Lacival. Veled is majd egyeztetünk privátban.
Üdv,
Gábor
(#56428) Arctic37 válasza masTTertape hozzászólására (#56427) Válasz Jún 11, 2017
Sziasztok!
Gábor, kérdezném, hogy a Deák modellek lesznek-e kaphatóak építőkészletben (festetlen, már lemaratott alkatrészek, hajtás és összeállítási útmutató)?
(#56430) masTTertape válasza Arctic37 hozzászólására (#56428) Válasz Jún 11, 2017
Szia,
Jelen állapot szerint az építőkészletes kuszerelés drágább lenne, mint a kész modell.
A maratási teríték most nem alkalmas az építőkészletes kiszerelésre.
Ezt a lehetőséget egyébként nem vetjük el, de nagyon ki kell találni.
(#56431) Arctic37 válasza masTTertape hozzászólására (#56430) Válasz Jún 11, 2017
Érdekes Várom majd a fejleményeket ezen a téren (is)
(#56435) ModELiTT hozzászólása Válasz Jún 12, 2017
Szerbusztok !
Egy kérdéssel fordulok hozzátok,a neten kolbászoltam,és ezt a képet találtam ! A kérdésem ezzel lenne kapcsolatos !
Ki a tulajdonosa,a képen látható modellnek,és honnan származik ?
Az esetleges válaszokat,privátban szeretném ha közölnétek ...
Előre is köszönöm !!

V55 ( Bocó ).jpg
 
(#56442) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#56435) Válasz Jún 14, 2017
H. Gergőé, és nem lepne meg, ha kézzel faragta volna. Ügyes srác!
(#56456) ModELiTT válasza sunocske hozzászólására (#56442) Válasz Jún 14, 2017
Nos afelől semmi kétségem,hogy ügyes srác,de az biztos,és ezer százalék,hogy ezt Aszódi Lacibácsi készítette,és nem került forgalmazásra,azért érdeklődöm felőle,mivel komoly problémák merültek fel a modellel kapcsolatban,amit egyenlőre a nagy nyilvánosság előtt nem szeretnék még ismertetni !
Félreértés ne essen,senkit nem akarok felnégyelni,vagy kerékbe törni,csak információkat szeretnék gyűjteni !
(#56458) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#56456) Válasz Jún 15, 2017
Ahha. Hm, érdekes. Felveszi veled a kapcsolatot, szóltam neki.
(#56460) szergely001 válasza ModELiTT hozzászólására (#56435) Válasz Jún 15, 2017
Szia! Az enyém a modell. Írtam e-mailt.
(#56469) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#56435) Válasz Jún 15, 2017
Ez egy BoCo lenne??
(#56473) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#56469) Válasz Jún 16, 2017
Igen.
(#56478) jenicel válasza jenicel hozzászólására (#56389) Válasz Jún 16, 2017
Éééés már meg is érkezett a mozdonyflotta legújabb tagja! Köszönet érte G.F. Rákoskeresztúr kollégának!

DSCF5650a.jpg
 
(#56498) ttacsk0 hozzászólása Válasz Jún 17, 2017
Sziaszok

M47remot letezik a mi meretunkben?
(#56505) róbertke válasza ttacsk0 hozzászólására (#56498) Válasz Jún 18, 2017
Hagyományos már régóta....
(#56507) Bácsi Attila válasza ttacsk0 hozzászólására (#56498) Válasz Jún 18, 2017
Igen létezik M47 remot Dacia egyedi készítésben.

R9.JPG
 
(#56522) jakoa hozzászólása Válasz Jún 19, 2017
Hétvégi "áztatás" eredménye.

vizes1.jpg

vizes2.jpg
 
(#56541) masTTertape hozzászólása Válasz Jún 22, 2017
Jó napot!
Rendelhető az MTB Sulzere. A modulos szakosztály már leadta az igényeket, kérlek benneteket, hogy aki nem kap lista levelet, illetve nem tagja a TT-s facebook csoportnak, az jelezze felém az igényét!
Köszönöm!

KLIKK
(#56593) etwg hozzászólása Válasz Júl 3, 2017
Hátha valaki még nam hallott rola:

Modul tali

A hétvégén Lengyelországban.
(#56599) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#56593) Válasz Júl 3, 2017
S mit keres a videóban a csörgőm?
Ja, tavaly ott volt. Idén is ott lesz.
(#56614) etwg hozzászólása Válasz Júl 4, 2017
Mit ad isten, pardon, a rokonság meg a jo barátok. Megajándékoznak két majdnem egyforma mozdonnyal. Tudták, hogy a gözösök hive vagyok, igy hát kaptam 2drb B95-t. Hogy a világ szép legyen, egyet a Tilligtöl a másikat meg az Arnoldtol. Gyönyörü mozdonyok, még akkor is ha nem igen passzolnak a terepasztalunkhoz. A Tillig egy lehelettel szebb, az Arnold viszont robusztusabb, viszont mintha mind a két gyárban kiütött volna a Forma1 láz. Mindkét mozdony simán lekörözi még az ICE-t is ( ha lenne ), a többi Roco, Tillig, BTTB meg Zeuke gözmozdonyokhoz képest meg egyenesen kozmikus sebességgel mennek. Nem tudom, hogy ezt egyik gyárban sem vették észre? Minek a szuper motor mind a kettöben meg a lendkerék, ha csak 25-30% sebességen lehet a mozdonyokat járatni. ( hogy közel modellhü legyen a mozgásuk). Mind a két mozdony nagyon simán megy igy elvben ilyen kis sebességen is járathato lenne, csak mit csináljon az ember a felesleges 6-7 Volttal??? Nem tudom digitálisan le-e lehet ennyire szabályozni a sebességet, de az biztos, hogy ilyen alacsony fordulatszámon a lendkeréknek majdnem nulla a hatása.
Kár. Egyelöre mennek a vitrinbe, majd eldöntjük mi lesz velük.
(#56615) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#56614) Válasz Júl 4, 2017
DCC-ben a CV5-tel leviszed a kitöltési tényezőt úgy 30%-ra, és máris lassan megy a modell... Igaz a motor terhelése meg eléggé nagy lesz így...
(#56620) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56615) Válasz Júl 5, 2017
Meg alig fog pörögni a motor, szoval tul sokat nem lehet ilyen megoldástol elvárni.
Minek akkor a lendkerék, ha csak a fordulatszám 1/3-ig dolgozhat? Gyakorlatilag semmilyen energia nem marad benne, ami jotékony hatással lenne a modell müködésére. Azaz gyakorlatilag csak ballaszt az egész, haszon nélkül terheli a motort......
(#56627) jenicel válasza etwg hozzászólására (#56614) Válasz Júl 5, 2017
Ez vajon a BR84 esetében is így van? Ha jól tudom ugyanaz a hajtás.
(#56629) etwg válasza jenicel hozzászólására (#56627) Válasz Júl 5, 2017
Olyanom nincs.

Igen ugy néz ki, hogy a motorok tul gyorsak. A Tiiligben mintegy 1:25 áttétel van az Arnoldban még kisebb.
(#56659) masTTertape válasza jenicel hozzászólására (#56627) Válasz Júl 7, 2017
A BR84 ugyanazt a hajtást használja. Normális sebességgel futnak a mozdonyok, szerintem itt csak egy kirívó esetről van szó. Elég sok probléma volt/van a 84-es, 95-ös hajtásaival, könnyű belefutni a kellemetlenbe.
(#56660) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#56659) Válasz Júl 7, 2017
Kettöröl, mert mind a kettö gyorsan megy ( de nagyon) és nem is egy gyártol.
(#56661) etwg válasza etwg hozzászólására (#56660) Válasz Júl 8, 2017
Még annyit (habár irtam), hogy mind a két mozdony analog, azaz nincs bennük dekoder, ami esetleg csökkenthetné a sebességet.
(#56666) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#56660) Válasz Júl 9, 2017
Mennyire gyors az a gyors? Ha nem több, mint 40%, akkor benne van a szabvány szerinti tűrésben.
Bővebben: Link
(#56667) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#56666) Válasz Júl 9, 2017
Kétszer olyan gyors mint a Roco BR38-a és gyorsabb mint a Kühn buvárja. Az Arnold még ettöl is gyorsabb.
De mindegy, ajándék lonak ne nézd a fogát! Majd ha igény lesz rá egy kicsit le tudom lassitani ( annyit nem mint kellene).
(#56675) Arctic37 hozzászólása Válasz Júl 12, 2017
Sziasztok!
A BTTB Nohab-ot hogyan lehet digitalizálni és milyen dekóderrel érdemes? Esetleg van-e valahol leírás erről?
Előre is köszönöm.
(#56676) PéTTer válasza Arctic37 hozzászólására (#56675) Válasz Júl 12, 2017
Szia, ezt ismered?
Bővebben: Link
(#56677) Arctic37 válasza PéTTer hozzászólására (#56676) Válasz Júl 12, 2017
Nem ismertem, köszönöm
(#56680) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56675) Válasz Júl 16, 2017
Lehet, van hozza panel is, de be is lehet forrasztani a dekodert. Tran DCX76, ZIMO MX621 jo hozza. (Bocs az ekezetek hianyaert, undoroidos eszkozrol vagyok...)
(#56681) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680) Válasz Júl 16, 2017
Mit használsz ???? Undoroid ???
(#56682) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680) Válasz Júl 16, 2017
Az enyémen vannak ékezetek.
(#56686) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56680) Válasz Júl 17, 2017
Kühn T-125 jó hozzá? Ha nem, miért nem?
(#56687) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56686) Válasz Júl 17, 2017
De jó, csak nagy. Ha már Kühn, akkor a régi 025- ös, vagy az újabb 045-ös is elviszi.
(#56688) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56682) Válasz Júl 17, 2017
Azon is van, csak ki nem állhatom ezeknek a 7"-os vackoknak a virtuális billentyűzetét...
(#56690) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56687) Válasz Júl 17, 2017
Kár. A Kühn 025-öst, 045-öst, vagy a Tran DCX76-ost érdemesebb belerakni (csak mert árügyben szinte ugyanannyiba kerülnek)?
(#56693) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56690) Válasz Júl 17, 2017
Ha az ár lenne a döntő kérdés, akkor a Tams LD-G-32.2 lenne a tuTTi, mert az 5.500Ft. Csak az egy eléggé nagy tepsi...

Szóval, a dekóder kiválasztása az ott kezdődik (ha nincs előkészítve a modell digis üzemre*), hogy megnézzük, mi fér bele? A tárgynál maradva, a Zeuke/BTTB NoHAB-ba csak úgy fér el egy nagyobb dekóder, ha valahol csalunk, és csinálunk neki helyet. Ez viszont az esetek többségében súlycsökkentéssel jár, ha nagy a dekóder. Ez két dolgot okoz:
- csökken a modell tapadása a sínhez (ez az addhézió), ez a vonóerő csökkenésével jár;
- bizonytalanabb lesz a modell futása, és áramszdése is.
Hoghy ezeket elkerüljük, olyan dekóderek kellenek, amik beférnek azokba a résekbe, amik a modellben vannak. Utána jöhetnek azok a kérdések, hogy mit kell még tudnia a dekódernek azon felül, hogy megy előre meg hátra, és világít.

*: Van rossz példa is, az egyik H0 gőzös modellbe a 21 pólusú, MTC hangdekóder nem fér be, mert keresztben van az aljzat, és oldalt kilógna a dekóder a víztartályból. Ontopic példa is van, a PIKO V15-ben PLUX16-os aljzat van, de oda legfeljebb PLUX12 dekóder fér be, mert a vezetőállás felső lámpájának fényvezető prizmája útban van.
(#56694) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56693) Válasz Júl 17, 2017
Elméletileg a fent említett 3 dekóder belefér. Ez gyakorlatilag csak súlycsökkentéssel lehet megoldani vagy anélkül? Nézegettem a mozdonyt, a tengely tetejére, ahol most a kondenzátor és az ellenállások vannak, (feltéve ha ki kell szedni ezeket) odafér a dekóder. A jobb/rosszat úgy értem, hogy ezért az árért melyik tud többet / vannak hasznosabb funkciói általános használat szempontjából. Nézegettem az adatlapokat, a Tran dekódernek van motorszabályzó CV-i (P/I-Regler), míg a Kühn-nek nincs. Ez mennyire lényeges?
(#56696) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56694) Válasz Júl 18, 2017
Ha belefér, akkor OK! (Most nincs előTTem ilyen modell, és a nagy Kühn dekoder sem.)

Lássuk egy BTTB-s NoHAB-nak mit kell tudnia?
- Először is mennie kell.
- Meg világítania, menetirány szerint előre.
Komolyabb átépítés nélkül a világítása egy-egy izzó, sokkal több lehetőségünk nem is nagyon van. (Szerintem a zárfény ezekbe a NoHAB-okba hiba, nem volt bennük, csak a Kárpát vasút nemrégen beszerzett, ex dán gépén van, az is utólag beépítve, eléggé csúnya is szegény.
Ezek az alapok. Kell-e még bele valami? Mondjuk ABC fékezés? Kell-e RailCom?

Kérdésedre: A Kühnben is van motorszabályzás, csak nem olyan széleskörűen állítható, mint a Tran dekóderekben. PéTTer kolléga belinkelt egy lengyel oldalt, ott egy régi Lenz dekódert szereltek be, az is egy jó tipus, ahogy a mostani Lenz-ek is.
A régi, még NDK időkből származó modellekkel az a baj, hogy a motorjuk nagyon messze van a mai erőforrásoktól. Nem az a baj, hogy 3 pólusú, és nem 5, hanem az, hogy a fordulatszámuk jóval kisebb, és a ma megszokott P/I értékektől nagyon eltérő paramétereket igényelnének. Ezt pár dekóder tolerálja, és többé kevésbé magától képes rendesen szabályozni ezeket. Ilyenek a Tams és a ZIMO. A Tran is képes rá, sőt! Csak ezekben nekünk kell belőni ezeket, a CV9, CV51 és CV52 állítgatásával. Pár tipp a honlapomon.
Aztán vannak olyanok, amiket nem nagyon lehet ilyenekre rávenni, ilyen pl. a Hornby egykori olcsó dekódere. A Kühn elvileg boldogul vele gyári állapotban is, ha még sem, akkor első körben a CV9-be kell a gyári helyett 1-t beírni, ez a PWM frekvenciát állítja be alacsony értékre. Ha még piszkálni kell, akkor a CV53 és CV54-ben lehet tovább fimomítani.
(#56697) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56696) Válasz Júl 18, 2017
Rendben, így már eléggé tiszta a dolog. Köszönöm a leírást
(#56698) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56696) Válasz Júl 18, 2017
Idézet:
„Szerintem a zárfény ezekbe a NoHAB-okba hiba, nem volt bennük, csak a Kárpát vasút nemrégen beszerzett, ex dán gépén van, az is utólag beépítve, eléggé csúnya is szegény.

Emlékeim szerint a 10-es Nohabba is lett valamiféle zárfény beépítve utólag, na nem olyan szembeötlő, mint a 22-esen (kivéve, ha világít ).
(#56699) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#56698) Válasz Júl 19, 2017
A 10-es az az alapítványi gép? (Azt nagyon elcsúfították, és nem is autentukus az amerikai kürtjeivel... )

Zárfényekről általában annyi a véleményem, hogy gépmenetet, és tolt ingaszerelvényt leszámítva mozdonyokon nincs sok jelentősége. Ugye a "zárfény" - nomen est omen - a vonat végén van, így, ha vontatunk egy NoHAB-bal, akkor elvileg sem kellene vörössel bevilágítani az első kocsi mozdony felőli végét...
Az M61-en meg eleve úgy volt megoldva gépmenetben a zárfény, hogy felkapcsolták a helyzetjelzőt, és elé tettek egy vörös üveglapot. Slussz. Szerintem egy BTTB-s vagy akár Tillig NoHAB-on semmi szükség rá.
(#56703) Arctic37 válasza Arctic37 hozzászólására (#56694) Válasz Júl 19, 2017
Mit lehet ilyenkor tenni: Eszerint a leírás szerint ki kell szedni az összes zajcsökkentő elemet (kondenzátor, tekercsek), viszont a dekóder leírása szerint pedig benne kell hagyni őket. Ilyenkor melyik a jó? (BTTB Nohab és Kühn T-125 párosítás (A dekóder belefér a mozdonyba))
Lapozás       384/435    
Frissek
  2024. Ápr, 20. Szo
10:31:55
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés