|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#55997) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2017 |
|
Üdvözlet az uraknak !
Szeretném bemutatni az új jövevényeket,akik ragaszkodó jószívű gazdát keresnek ! |
|
(#56001) Frankye válasza ModELiTT hozzászólására (#55997)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2017 |
|
Ennek inkább az Apróhirdetési rovatban volna a helye... |
(#56010) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#56001)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2017 |
|
Ne haragudj, de a Sporttárs már időben felrakta ide ezt a hírdetését ..... |
(#56011) ModELiTT válasza Frankye hozzászólására (#56001)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2017 |
|
Elnézést kérek,de úgy gondoltam,hogy ezt az igen alacsony színvonalat,emelkedő irányban szereTTem volna elmozdítani !!
Még egyszer bocsánat,ígérem nem fordul elő még egyszer ! |
(#56014) Frankye válasza ModELiTT hozzászólására (#56011)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Egyfelől semmi gond. A fórum szabályzata, írott és íratlan szabályai mondják csupán ki, hogy a fórum részben nem szabad hirdetni. (Ennek megvan a maga oka, de nem ide tartozik.) Másfelől, ha csak bemutatási szándékkal tetted ide a képeket, akkor elismerésem, nagyon szép munka. |
(#56023) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Sziasztok!
A katalógusok szerint a Tillig Modell flexi sín hossza 664 mm, a SCARM is ezzel az értékkel számol a tervezésnél. A valóságban a sínszál hossza kb. 700 mm, a talpfarács kb. 664 mm-re kihozható. Kérdésem, hogy a tényleges építés során hogyan szoktatok eljárni, azaz flexisín beépítése hogy történik? |
(#56025) etwg válasza gmarc hozzászólására (#56023)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Egyszerüen elvágod. Rendszerint a két szál hossza különbözni is fog ( az ivek miatt, ezért a sinfektetetés legvégén kell a flexit méretre szabni. |
(#56027) gmarc válasza etwg hozzászólására (#56025)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Mivel szoktátok vágni, hogy a sínszál vége szépen legyen vágva? |
(#56030) etwg válasza gmarc hozzászólására (#56027)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Mikor mi van kéznél.
Van Xuron sivágo csipöfogom, ami nem annyira jo, mint a hire, de azért a 2 mm-s vagy ettöl kisebb TT sint szépen vágja.
Van miniflexem ( Proxxon meg Dremel), meg van nagyon finom fogu fürészem is. Azzal a terepasztalon már nem igen lehet dolgozni, mert arra nincs rendszerint hely, de a satuban a munkaasztalon ez adja a legszebb vágást.
De jobb, elektronikai finom csipöfogok is igen jol müködnek.
Amugy 1-1,5 mm-s hézagok nem okoznak nagyobb gondot, söt nagyobb pályákon jol jön a dilletácios hézag.
Amikor a sin már le van rögzitve egy finom csiszolokövel áthuzom a sin koronáján meg belülröl is, hogy az sima legyen a hézag és környéke.
|
(#56031) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
A második csütörtök helyett javasolnám május 4-én este a talit. Elfogadható? |
(#56032) maTTato válasza M298 hozzászólására (#56031)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Jónak tűnik. |
(#56033) TTfan válasza M298 hozzászólására (#56031)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
|
(#56035) Csupaszem60 válasza M298 hozzászólására (#56031)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2017 |
|
Jó lesz! |
(#56044) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#56031)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2017 |
|
vasuTTmodell team minden tagjának jó! |
(#56060) Fz1 válasza gmarc hozzászólására (#56027)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2017 |
|
Jó éles csipöfogóval vágom én is,a hajlatokat csavarhúzóval visszafeszitem,lényeg a csipöfogó,legyen elég éles,akkor nincs gond a sorjázással.Ha mégis,akkor ahogy a kolléga mondta,ami kéznél van
Finom smirgli,kis fúróba befogott smirgli,finom csiszolófej. |
(#56066) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2017 |
|
Akkor május 4-én délután TALI a Nyugati Szoc. épület 2. emeletén.
|
(#56110) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2017 |
|
Helló!
Valaki tudna segíteni, hogy a tillig kezdőkészlet dízel traxxának a kasztniját hogyan lehet leszedni? |
(#56116) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56110)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2017 |
|
Ki kell húzni óvatosan az oldalát, nagyjából a forgóvázaknál kapaszkodik az öntvény vázba. |
(#56127) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56116)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2017 |
|
Köszönöm |
(#56151) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2017 |
|
Ma találkoztam vele... |
|
(#56157) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#56152)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2017 |
|
Mert a gazdája így döntött. Szerintem nem jár vele rosszul. |
(#56186) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 11, 2017 |
|
Egy tipikus fütöház lesz nemsokára kaphato az Igra-tol! A modell egyszerre kerül piacra TT-ben és H0-ban!
|
|
(#56198) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56186)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2017 |
|
(Miért nincs szájnyalós szmájli?) |
(#56222) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Uj irányok a modellezésben? - csak fantázia meg jo izlés kell hozzá:
Olasz TT
Az összel egy versenyt is rendeznek. |
(#56225) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#56222)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Nagyon jól néz ki!
Ehhez hasonlót már láttam németeknél, minimodulnak hívják, amikor 1db töltéses sín (166mm) a mini modul hossza és egy utcarészletet építenek meg. Az unijoinerrel összekapcsolhatók és kialakulhat egy egyenes pálya (szerű valami, ha másra nem modell fotózásra, bemutatásra). TT-Boardon találni fotókat, igaz azokat csak a regisztrált tagok látják. |
(#56226) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56222)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Nekem a betört ablak ragadta meg a fantáziámat... Nagyon szép kis "vitrin". |
(#56228) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#56225)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Egy kedves barátom járt egyszer igy. Sok évig volt a nevesebb német kiállitások résztvevöje a nagy amerikai erdei vasutakat ábrázolo terepasztalával. ( a perfekcionizmus bajnoka).
Két éve szintén meghivták Dortmunba, ö be is jelentkezett a 35x35 cm-s (!) H0f mikrodiorámával ( amugy az sem csekélység). Az intézöcsajok ugy látszik el sem olvasták a jelentkezési ivet, vagy rosszul, és 3.5x3,5 m-s helyet biztositottak neki. Aztán hatalmas volt a csodálkozás amikor megjelent a kis cipösdobozzal és kirakta a 3,5x3,5 m-s tér közepére egy virágállványra.
(Igaz meg volt az elönye is, mert ez áttekinthetö és a 3 H0f modellböl semmi sem tünt el a kiállitás alatt). |
(#56240) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56222)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Ezt már vagy két éve te te TTed közkincssé ...... ugyanis akkor mente TTem le a könyvtáramba.... |
(#56241) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56240)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Most csak a verseny miatt raktam be.
Itt egy kicsit gyengen vágitt video is :
Olasz TT |
(#56262) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2017 |
|
Tisztelt TT-és társadalom!
Egy új színfolt jelent meg a palettán!
Érdemes lesz figyelni,mivel rövid időn belül két modell is az üzletbe került.
Bővebben: Link
ITT lehet nézelődni és tájékozódni! |
(#56336) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2017 |
|
Na kérem, a fészbúkon kívül is van élet. A 113-as paripa, még a megszokottabb spenótzöld színben, majd már a pár hete újrafújt sötétzöld gúnyájában.
|
|
(#56337) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2017 |
|
Na, most már csak azt kéne tudni, hogy miért nem a vágott, világosított képet teszi be, amikor azt választottam ki. |
(#56338) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2017 |
|
Na, akkor újra! |
|
(#56339) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56338)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2017 |
|
Nagyon tökéletesek lettek!!! |
(#56340) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56338)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2017 |
|
|
(#56358) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
Meghajolva a kérésnek legyen június 15-e a tali ideje. Megbeszélhetjük a 25-ei éjszakát és élvezkedhetünk a sok vásárfiában! |
(#56359) TTfan válasza M298 hozzászólására (#56358)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
|
(#56365) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#56358)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2017 |
|
vasuTTmodell elfogadja a módosítást! |
(#56367) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2017 |
|
Kedves Mindenki,
Ahogy Feri is jelezte, a facebook-on kívül is van élet, bár sajnos eléggé lagymatag, de jöjjenek ide is a hírek.
Ahogy a közösségi oldal már felpezsdült a hírtől, itt is biztos megdobogtat pár szívet az újság, hogy igen, a Deák modellek újra elérhetők lesznek. Sok a munka, de nem reménytelen. Sok rezet kell tisztogatni és bizony pár dolgot újra kell tervezni, de haladunk.
Íme egy Kandó a mostani állapotában és egy rakás rézhulladék, csupán az izgalmak fokozásaként. |
|
(#56370) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#56367)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2017 |
|
Hűha! Ez a Kandó nagyon szép! (A többi se "kutya"...) |
(#56375) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2017 |
|
Dübörög a műhelymunka. Deszkafalú Gbgs oldalmerevítéssel. Nagyon szivatós munka, de megéri. Tízdarabos miniszériák készülnek, eltérő psz-mal. |
|
(#56376) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2017 |
|
És folytatódik a bemutatkozás. Fals kocsi mávosítás Bttb alapra. |
|
(#56388) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2017 |
|
Üdvözlégy !
Igen jól sikerült a Fals kocsi,megkérdezném,hogy a felirat az matrica,vagy tampon ?
A Gbgs kocsi is jó,de ez nem a deszkafalú,hanem lemez oldalú ...
A Kandó nekem is megdobogtatta a ketyegőmet,remélem hogy nem ez az egy darab van belőle ?
|
(#56389) jenicel válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56338)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2017 |
|
Látom már készül a 100-as széria.
Szépek lettek, ahogy mindig!
Várom már nagyon a 118-ast! |
(#56390) Milos Grimasz válasza masTTertape hozzászólására (#56376)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2017 |
|
Szia!
Jó lesz nagyon!
Csak egy tipp a továbbiakhoz.
Egy nappal a matricázás előtt fényes lakkal fújd le a matricázni kívánt felületet. Szépen fel fog simulni a matrica és nem lesz levegős (illetve ha sprőd a matrica akkor használj Gunze lágyítót, Móricon a Replicában kapsz). Ha megszáradt a matrica akkor fújd át újra fényessel és egy nap után pedig mattíthatod is. |
(#56392) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#56388)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2017 |
|
Szia Laci,
Köszönöm egy Nagymester elismerő szavait. Tőled is sokat tanultam, míg ide eljutottam.
A Fals kocsin jelenleg matrica van, de idővel lesz tamponos sorozat is, mivel a gép már itt van a műhelyben.
A Gbgs terén én ezt ismerem deszkafalúnak, mert az alapmodellnek is faléces a kocsiszekrénye és ez nagyban különbözik a Tillig által később kiadott, fémlemezes oldalú kocsitól. A kiindulási alap a képen látható.
Kandóból is sorozat lesz, hiszen elindult a gyártása ennek is, mint a többi Deák-modellnek. A hírt már olvashattátok itt is, meg a facebook csoportokban is körbeért, nyomtatásban pedig a mostani Indóház hozta le. Az előrendelések júliusban indulnak.
|
|
(#56393) masTTertape válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56390)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2017 |
|
Szia Krisztián,
Köszönöm a tanácsot! A kocsikból rendelések alapján több tucatos sorozatok készülnek éppen. A matricák minősége két beszállítótól is folyamatos kontroll alatt áll, sőt lehetőség van speciálisabb technológiák tesztelésére is. Ilyen pl. a Direct Transfer (TM) felviteli mód is by Putz Attila. Amíg el nem készülnek a tamponklisék, addig ezt a vonalat viszem végig.
A nagyobb sorozat miatt természetesen a lakkozási rétegrend úgy alakul, ahogy írtad. (a képen látható kocsi még egy proto példány, a fotón is jól mutató arányokat próbálgattam rajta)
Természetesen csak a legjobb anyagokat, így pl. csak Gunze matricázó kiegészítőket használok, a Replica jóvoltából. És egyes szériákon akril festéssel, a szabványos MÁV színek esetében, főleg réz felületen pedig nitrós fújással.
Hamarosan felkerül a honlapra a teljes kínálat.
|
(#56405) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#56392)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2017 |
|
Szia Gábor !
Előre leszögezném,nem kötözködni akarok,csak tudod a minőségi modellezés érdekében,a képen mutatott kocsin,valóban a hajópadlós borítás van,de a német modellen,a lemez borítás volt,csíkok préselt merevítések,hogy ne huppogjon a lemez !!
Ezek a merevítő bordák 300mm-enként vannak !
A magyar Gbgs kocsik először parketta (hajó padló) borításúak voltak,de utána kicserélték,és sima 10mm rétegelt lemezből csinálták !
Ezért lett sima az oldalfal ! |
(#56406) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#56392)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2017 |
|
Ha már szóvá tettük....
MÁV Gbgs 157 alapból két fajta burkolattal gyártották nekünk, a deszka (Arad) és a pozdorja (Poprad) falút. Semmi későbbi csere-bere nem volt. 1985-től érkezett a Gbs 154 család Poprád) majd kisebb szünet után a Délszláv háborút követően kaptunk pár Kraljevói darabot a Horvátoktól a szétlőtt MÁV kocsikért cserébe. A fékrendszerük alapján lehetett megkülönböztetni a régebbi kocsiktól.
Ami a modellt illeti: ModELiTT már leírta. |
|
|
2024. Máj, 03. Pé 13:59:44 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|