Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Kisvasút
Kisvasút
Témaindító: buszter, idő: Jan 22, 2011
Témakörök:

Lapozás   1/1
(#4782) buszter hozzászólása Válasz Jan 22, 2011
Hello
Még új vagyok ,ha valamit lerontottam volna a témanyitás közben akkor ezer bocsi ....

Erdő szélén lakom van itt vagy 4 hektár erdőnk és szeretnék egy kis erdei vasutat építeni ... hogy a gyerekek is szórakozzanak ... és a családnak szomszédoknak hogy vonatozgassunk az erdőben

Fogalmam sincs hogyan kezdjek hozzá ... pl sín miből legyen ... kell e alap a sineknek ? .... mozdonyba elég egy simson motor vagy legalább egy golf dieselt vegyek ?....és még sok ilyen kérdés ...
persze hogy nincsen rá pénzem igy tehát nem fog ez máról holnapra készülni ... az anyagot a MÉH telepen tervezem megvenni.
sínnek én egy szögvasat gondoltam ...de úgy érzem hogy ez nem a legjobb meegoldás ...
ha elkezdem készíteni és van érdeklődő akkor szívesen rakok fel fotókat.
Nem kell izgulni most pl itt havazik ... szóval még csak tervezgetek

azt el is felejtettem hogy evvel haza tudom majd hordani a fát az erdőből

Szép napot nektek.
pápá
(#4785) Abs válasza buszter hozzászólására (#4782) Válasz Jan 22, 2011
Szia!

Az ötlet jó, csak...

A szögvas nem feltétlen rossz megoldás, bár nem is a legjobb. Az U profil egy picit jobb. Keresztaljak természetesen kellenek, a nyomtávot valamivel tartani kell. A sínek rögzítését úgy lehet megoldani, hogy aljtávolságra talplemezeket hegesztesz rá, és ezeket csavarozod le a talpfákra. Azért egy kisvasút építése (mégha nem is igaz vasút, csak ilyen kis házi kulipálya) sok pénzt és időt igényel. Nem akarlak lebeszélni, sőt. Nem tudom, merrefelé laksz, de szabadidőm függvényében szívesen segítek is. De azért szerintem ezt még gondold át.

Abs
(#4787) buszter válasza Abs hozzászólására (#4785) Válasz Jan 22, 2011
Hello
örülök hogy válaszoltál Azt hittem hogy senki ne jár errefelé

Azt tudom hogy egy ilyen nem kis munka ... és nem kis pénz ... de szeretek álmodozni ... csak annyi a baj hogy az álmaimat mindig megvalósítom aztán találhatok ki újat
pl akartam szerető feleséget és családot május 18 körül már hármasn leszünk család

Nagyon örülök hogy annyira tetszik az ötletem hogy szivesen segítenél
De attól tartok hogy nem fogsz meglátogatni. Nagyon messze lakom ...
Lengyelországban. Budapesttől pontosan ezer km -re Kwidzyn -ben a google map on kikereshetsz hol vagyok

a talpfákat megöntöm betonból tőcsavarral együtt ...sóder cement víz fagyálló olcsó a szakértelemmel itt nincsgond mivel épitőiparban dolgozom csinálok betonnegatívot aztán 2-3-naponta megöntök egyet .... ha azt nézem hogy a gyermekem 10 éves korára fogja csak tudni egyedül élvezni a vonatot akkor van jó sok időm talpfákat öntögetni
A sín tekintetében még nem tudom mivel a vas anyag nagyon drága igy bontókat és méhtelepeket kell bejárnom e miatt .... és kicsi az esájem hogy kapok ugyanolyan anyagot .... és ráadásul még össze is kell heggeszteni és a vonat fel sem kéne hogy boruljon ... tehát legalább majdnem teljesen egyforma profil kell ...
a vonat kerekét hogyan fogom hozzápasszítani a sínhez még azt sem tudom ....
az viszont 100% hogy vagy egy CO heggesztőt kell vennem vagy egy AVI -t
a mozdonynak egy diesel VWgolf motort gondoltam 40ezerért már tudok venni
Álmodozni jó ! megvalósítani mégjobb
(#4790) SzerNoh válasza buszter hozzászólására (#4787) Válasz Jan 22, 2011
Szia!
én így tudnám elképzelni a projekted

és akkor mások is tudnak csatlakozni hozzád, lehet találkozott is rendezni... nem kell megszakadni a sínek fektetésén...

Az egyik kiállításon voltak ők a parkolóban, és függöny karnisból készült el a pálya.
Remélem tudtam új nézőpontot adni

üdv
SzerNoh
(#4794) Abs válasza buszter hozzászólására (#4787) Válasz Jan 22, 2011
Szia!

Mindig válaszol valaki, csak szabadidő függvénye
Én pedig szeretek ám világot járni, idén délkeletre, jövőre északra tervezem az utat, tehát akár útba is eshet Kwidzyn

Keresztaljak: Nagyvasúton előfeszített vasbeton keresztaljakat alkalmaznak, nem tudom, hogy a "sima" öntött beton milyen erőhatásokat visel el. A csavarhelyeket természetesen bele kell önteni, és fa vagy műanyagbetétet kell alkalmazni. Bár mivel ilyen kis hálózatra nem éri meg teljes értékű ágyazatot készíteni, szerintem a vas keresztaljak lennének a legjobbak. Így akár előre hegesztett mezőkből készülhetne a pálya. Ez azért előnyös, mert ha egyik helyről elfogy a kitermelendő fa, a vágánymezők egyszerűen felszedhetőek, és máshol beépíthetőek. (Régen a gazdasági vasutakon előszeretettel alkalmazták ezt a megoldást.)

Az egész vasútüzemben a sín lesz a legdrágább, de mivel az összes mechanikai erőhatást, és terhet közvetlenül viseli, ez az egyetlen, amin nem érdemes spórolni.

Javaslom, hogy nézegess vasúti szakirodalmat, a kerékprofil is egy fontos dolog. Minden vasúton (még a terepasztalon is!) a siklások jelentős része pályahibára, vagy a szabványostól eltérő (túlságosan kopott, sérült, stb.) kerékprofilra vezethető vissza.

Igen, valami komolyabb hegesztőre szerintem is szükséged lesz

A motorhoz nem igazán tudok hozzászólni, én a vasút "min és hogyan megy" részét tanultam és tanulom, nem a "mi vontatja" oldalt.


SzerNoh hozzászólására (#4790):

Ez sem kis munka. Egyébként pedig teherszállításra alkalmatlan. Az üres jármű* súlypontja pontosan a vágánytengely vonalába esik. A tényleges terhelést a két kerék viseli, így kapunk egy háromszöget, ez a jármű pályastatikai jellemzője. (Vasúti daruknál igen fontos tényező.) Képzeld el azt, hogy van egy pőrekocsid. Erre a pőrekocsira felteszel egy vaslemezt. A kocsi súlypontja változatlan marad, ha a vaslemez pontosan középen van. Ha egyik irányba jobban túlnyúlik, a súlypont arra tolódik. Amikor a súlypont eltolódása megegyezik a háromszög befogóinak síkvetületével, a jármű instabillá válik.

Nem fogok most éjjel fizikaórát tartani, pláne, hogy nem is ilyen egyszerű a helyzet, mert a járműnek is van szélessége, magassága, de még a forgóvázak és a hordmű tulajdonsága is jelentősen befolyásolja ezt a tényezőt. A lényeg az, hogy minél kisebb a nyomtáv, a rakomány oldalirányú asszimmetriája annál kevésbé engedhető meg, tehát egyes nyomtávok teherszállításra alkalmatlanok lehetnek. És arról nem is beszéltem, hogy ennek a kis kerti vasútnak milyen komoly alépítményi munkálatai vannak...

*normálisan megszerkesztett járművet feltételezve

Abs
(#4799) SzerNoh válasza Abs hozzászólására (#4794) Válasz Jan 23, 2011
Balázs !!!

No komment!!!! Valakiknek még is működik a Füstiben, és élvezik az emberek
(#4800) Abs válasza SzerNoh hozzászólására (#4799) Válasz Jan 23, 2011
Az első hozzászólásban felmerült, hogy faáru fuvarozására is igénybe lehetne majd venni a vasutat. Nos, ilyen kis nyomtávon a már vázolt tulajdonságok miatt ez nem lehetséges. (Egy ember általában szimmetrikusabb, mint egy farakás, tehát a súlypontja is kedvezőbb határokon belül mozog.) Továbbá, ennek a kerti vasútnak a megépítése komolyabb munkát igényel, mint egy mondjuk 400 mm-es nyomtávolságú vasaljas pálya elkészítése. A síneket ugyanúgy a keresztaljakra kell hegeszteni, csak utána azt lerakod, mint a modellvasúti síneket, és mehet a forgalom, ellenben a kis nyomtávolságú 184 mm (azaz 7,24 inch) nyomtávú kerti vasútnak - a felépítmény gyenge teherbírása miatt - komoly alépítmény szükséges. A Füstiben is sóderágy az alap, erre került a beton alépítmény helyenként acélkosár erősítésekkel, valamint az ágyazat is teljes értékű. Az a kerti vasút nagyon jó játék, de nem olyan egyszerű jól megépíteni, mint amilyennek tűnik.

Abs
(#4801) Rozi válasza Abs hozzászólására (#4800) Válasz Jan 23, 2011
Balázs már megint túlbonyolítod.Tervezéshez meg lehet nézni videókat is az nem jelenti azt hogy így kell csinálni.Tudjuk hogy te ebben nagyon benne vagy attól más is küldhet ötleteléshez videót!
(#4803) Abs válasza Rozi hozzászólására (#4801) Válasz Jan 23, 2011
Rozi drága, a vasúttervezéshez nem azt kell megnézni, amin már vígan pöfög! Ötletnek jó, persze, csak az igényeket figyelembe véve, az eredeti cél megvalósítására nem (vagy csak erősen korlátozottan) alkalmas. Nagyon szívesen mutatnék fotókat a Füsti kerti vasútjának építéséről, de fényképező nem, csak lapát, cementes zsák, meg fúró volt a kezemben akkor.

Az alapelmélet egyébként ugyanaz: Vasaljakra hegesztett szögvas. Csak a nyomtáv, és az arányok mások, hiszen más a célja!

Abs
(#4810) buszter válasza SzerNoh hozzászólására (#4790) Válasz Jan 23, 2011
Én inkább ilyesmire gondoltam ....
csak mivel itt az időjárás rosszabb ezért zárt kocsik és zárt mozdony ....
és persze nem gőzös hanem diesel ...

felmerült már bennem hogy nem sinen fog menni hanem kerekeken ... de akkor oda a vonat feeling és autóbusz lesz akkor ...tehát marad a sín

ez a vastalpfás ötlet jó .... tetszik mivel a betonok nehezek és tényleg ha módosítani akarok akkor ezzel sokkal könyebb .... persze ahol a talajviszonyok megkövetelik mert túl puha ott természetesen alá kell dolgozni ... mondjuk valamilyen alapozással ...
(#4815) Abs válasza buszter hozzászólására (#4810) Válasz Jan 23, 2011
A vasalj egy olyan vaslemez, amelynek a széleit kb. 30°-ban lecsapják (tehát egy fordított teknő), ezáltal az elvándorlás nagyrészt kiküszöbölhető. Pont az a jó benne, hogy nem igényel komolyabb földmunkát, de ahol mégis, ott az ágyazat akár homok is lehet.

Abs
(#4816) Csukló válasza buszter hozzászólására (#4810) Válasz Jan 23, 2011
Ha kell és tudok szívesen segítek én is.
(#4817) buszter válasza Csukló hozzászólására (#4816) Válasz Jan 23, 2011
Akkor utaznod kell
sokat
ezer km -t
egyenlőre az anyagot akarom beszerezni ... mármint a sínt ...
ha van sín ....akkor a mozdonynak kerék kell ..... ha van kerék akkor nekilátok építeni a mozdonyt ....
azt hogy a mozdonyból hogyan lesz mozdon és a motort hogyan kötöm össze a kerekekkel azt még nem tudom ...
de aztán az is lehet hogy veszek egy kispolskit és csak a karosszériát bontom le rólla és gyártok rá uj kasznit ami vonatul néz ki .... aztán meg a kerekek hejére már csak vmi olyan kerék kell ami passzol a sinemre .... és igy nem lesz gondom a mozdonyszerkezetiépitéssel és a motor hogyan kapcsolással a szerkezethez ...

de egyenlőre ze mind csak elmélet ... mert most pl esik a hó .... és már 30 cm van kint ....
(#4828) cs.csaby hozzászólása Válasz Jan 24, 2011
Szerintem ez is jó kiindulási alapot képezhet:

VIDEO_1

VIDEO_2

Ez elég nagy az áruszállításhoz és könnyen építhető rá zárt fülke.

Üdv: Csaba
(#4844) buszter válasza cs.csaby hozzászólására (#4828) Válasz Jan 25, 2011
nha ilyesmi nagyon tetszene nekem
(#7882) elektromarci hozzászólása Válasz Feb 13, 2012
Üdv.
ILYesmihez mit szólnál?
ILYen vagonnal még a pályán is tudnál dolgozni, arról nem is beszélve, hogy kisebb fákat, eszközöket bele tudnál rakni.
(#7883) Frankye moderátori válasza elektromarci hozzászólására (#7882) Válasz Feb 13, 2012
Légy szíves, az MSN szlenget mellőzd itt, a fórumban!
Köszönöm.
(#7930) elektromarci válasza Frankye hozzászólására (#7883) Válasz Feb 20, 2012
Bocsánat, nem direkt volt.
(#7932) Frankye válasza elektromarci hozzászólására (#7930) Válasz Feb 21, 2012
OK, el van sikálva!
(#8462) kovats hozzászólása Válasz Máj 16, 2012
Nem tudom hogy áll a kisvasutad.
Én 7 éve építettem egy 300 mm nyomtávú, 12 LE-s, benzinmotoros, 20 gyereket szállító kisvasutat. Jelenleg 130 m hosszú a pálya.
Ha érdekel, szívesen osztom meg a tapasztalataimat, műszaki megoldásokat. Már elkészült a következő is, egy Desiro Siemens, zsámolyos "gyorsvasút" is.

A honlapunkon látható a kisvasút műszaki adatai és képei.
Kisvasút a Játékparkunkban

A You Tube-on pedig filmek is akadnak.
(#18103) ezy hozzászólása Válasz Jún 15, 2013
Helló Mindenki!új vagyok itt,Érdeklődnék hogy hol lehet venni azonnal olyan kisvasutat amibe a 3 kislányom sőt talán még én is beleférnék pályával együtt működő képeset,korrekt áron?természetesen.Kérem erre az e-mail címre várom az ötleteket ha lehetséges, xeni1@citromail.hu köszönöm.Szép napot mindenkinek.
(#18104) enigma válasza buszter hozzászólására (#4787) Válasz Jún 15, 2013
Háát.. az ilyen durva munkánál az AWI hegesztő csak lassítana, Co2 kell oda. Valamit én is értek hozzá mert jelen pillanatban hegesztőként (is) dolgozom, éppen AWI-val. Csatlakozva az előttem szólókhoz, ha csak tanáccsal is tudok segíteni, azt szívesen teszem.
Bár már jártam Lengyelországban többször és ha időm, pénzem engedné szívesen visszamennék látogatóba egy erdei kisvasút-nézőbe.
Mivel eredetileg autós szakmám van így a gépészeti részben sem vagyok teljesen járatlan így csak kérdezz bátran.
(#18105) enigma válasza ezy hozzászólására (#18103) Válasz Jún 15, 2013
Nem hinném hogy ilyet készen kapsz. Szerintem ezt meg kell építettned.
(#18106) etwg válasza ezy hozzászólására (#18103) Válasz Jún 15, 2013
Az e-bay meg az idevágó külföldi szaksajto tele van ilyen ajánlatokkal (német, svájci és angol lapok).
Sok sikert!
(#18290) kika4 válasza buszter hozzászólására (#4782) Válasz Jún 19, 2013
Helló! Hallottam, elkélne egy kis segítség.
Én már segédkeztem efféle kisvasút építésében. A síneket a gemenci valamint a börzsönyi kisvasút maradék hulladéksínjeiből építettük. A mozdonyt egy 5:2-es Lada Niva motor hajtja. Egyébként ha fát akarsz rajta szállítani nyilván nem lesz elég egy Simson kis 2 hengeres motor . A pálya építése attól függ, hogy milyen a talaj. Ha homokos, mint ahogy nálunk is, akkor érdemes alapot ásni neki, majd feltölteni egy viszonylag laza szerkezetű, kavicsos földdel. Erre mehet a vasúti kő, amihez viszonylag olcsón hozzá juthatsz, persze csak ha jó helyen keresed. A vagonokat OSB lapokból, valamint tölgyfa deszkákból építettünk, de szerencsénkre valaki felajánlott nekünk egy MÁV Gah Dréheres vagont is. Bármit elérhetsz olcsón is, ha keresgélsz kicsit az interneten.
Sok szerencsét!

Kika4

Elismerem és becsülöm a segítő szándékod, mely tiszteletet érdemel, de egy picikét légy szíves figyelni a helyesírásra is!
Köszönöm.
Frankye
(#18849) FriTTz hozzászólása Válasz Júl 5, 2013
Találós kérdés!
Hol készült a fotó?

kerti váltó.jpg
 
(#18853) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#18849) Válasz Júl 5, 2013
Váltógyártó terepasztalán amit eddig eltitkolt ...
(#18859) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#18853) Válasz Júl 6, 2013
Lehet, bár ez vagy KEMV vagy Szob lehet...
(#18867) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#18849) Válasz Júl 6, 2013
Szerintem a Vasúttörténeti parkban is lehet,mert az is valami hasonló!
A kisvasutak ettől azért szélesebbek szoktak lenni!
(#18923) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18867) Válasz Júl 7, 2013
Van benne némi igazság!
(#18962) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18867) Válasz Júl 7, 2013
Tisztelt nagyérdemű, megszületett a helyes megfejtés!
Lapozás   1/1
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
11:24:11
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés