Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       30/30
(#72921) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72920) Válasz Pé, 8:23
Igen de ugye az ugyanugy néz ki, csak a hütörács màs. De mindegy, Nyilván, hogy a váltoáramu pályán nem járhat az eredeti DC bobina, hanem a késöbbi AC változata....

A vicces vagy szomoru egy mai TV müsor ezzel kapcsolatban.
A CNN nagy riportere megkérdezte a mentöket hány sebesült stb van. Majd azt is, hogy milyen állapotban vannak a vonatok.
Szerencsére a szovivö elég talpraesett volt.
Elnézést uram én itt az emberekért vagyok felelös, nem a roncsokért.
(#72922) etwg hozzászólása Válasz Pé, 9:13
Egy ujabb tendencia a vasuti világban.
Jelentösen megnött a használt jármüvek adásvétele. Söt talán a sokkal kevesebbet láthatö „földalatti“ világban még nagyobb mozgások vannak az egyik ok lehet talán a menekülés az elektronika elöl. ).
A hatvan hetven éves metroszerelvények gyakran már a harmadik kontinensen futnak mig mások már a harmadik hálozaton sem müködnek ugy ahogy elvárták.
Miután az uj jármüvek leszállitása nagyon megnyult, 5 év már szinte normális, sok társaság nem tud ilyen távlatokban gondolkodni, igy ha van pénz azonnal venni kell valamit.
Sajnos a metrorendszerek a világban még kevésbé szabványositottak mint nagyvasut, igy mindenütt büvészkedni kell az uj jármüvekkel a nyomtávtol kezdve a kocsiszekrényeken át az áramszedésig. S amikor már látszatra minden stimmel a tengelyeket lecserélték ( nem ritkán 1 cm különbség miatt), a kocsiszekrény kapott egy lépcsödeszkát, mert 40 cm-l keskenyebb mint a régi metro, az 3. sinre is megoldották az áramszedést, mert a nincs felsövezeték, söt forditva is elöfordult ( Buenos Aires), hogy kiépitették a felsövezetéket is ( az egyetlen metro a világon ahol van felsövezeték meg 3. sin is és mind a kettöt használják), akkor derül ki, hogy a felujitott csilivili 30 éves metrokocsik klimával együtt akkora áramot igényelnek, hogy a vonalon egyszerre csak egy jármü mehet.
(#72923) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72921) Válasz Pé, 11:48
Ha nagyon vitatkozni akarnék, akkor azt mondanám, hogy a 163-263-362-363-371 sorozatok százszor jobban hasonlítanak egymásra, mint az általunk tárgyalt 140-es (Bobina) és 242-esek (Plecháč)

De való igaz, vannak hasonló alkatrészeik (első ránézésre például a szélvédő tök ugyanaz, de tovább vizsgálva észre lehet venni, hogy más a formája és a mérete is), de azért látható, hogy a 242-eseken a 140-esekhez képest nagyon sokat egyszerűsítettek a formatervezésen. Eltűnt a sirályszárnyas díszcsík, az oldalfal ferde törése a díszcsík felett, teljesen más a mellgerenda alakja, és a forgóvázak sem tűnnek egyformának (mondjuk ez önmagában nem jelent semmit, Gigantból is kétféle létezett - Krupp és UFC).

ČSD 242 (Plecháč)

ČSD 140 (Bobina)
(#72924) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72923) Válasz Pé, 12:49
Az elsö képen amit láttam az csak mozdony összetört front oldalát mutatta, és én nem is olyan gyorsan kapcsoltam, hogy nektek mást jelent az AC Bobina mint nekem. ( ahogy nálatok is szinte minden ujabb dieselmozdony Kocur pedig szinte azonos alvázon vagy 2 tucat mozdony készült és abbol csak 2 kocur). Ennyit a gunynevekröl.
Számomra meg nyilvánvalo, hogy Budweis környékén dolgozo bobina nem ugyanaz mint a kassai stb. Csak a kaszni részei azonosak.

Elnézést.

( tudod valamikor CSDnel volt egy nagyon áttekinthetö névrendszer a mozdonyok számozására, azt a UIC teljesen ellehetetlenitette az un. computeres számadással, ami semmit nem mond, és kizárolag a magolásra hajlando embereknek adhat informáciot. A computerszámozás elött én is valoszinü a tisztesseges nevén neveztem volna a mozdonyt, mert abban minden benne volt, de azota ennek semmi jelentösége nincs. Sajnos ).
(#72925) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72924) Válasz Pé, 14:31
Aha, akkor itt van a kutya elásva!

Én az első híradásokban csak oldalról láttam a mozdonyt, és a jellegzetes hűtőrács, meg fölötte a kis ablakok elég jellegzetes ismertetőjegyei a mozdonynak.

Én egyébként csak a 740/742 sorozatot hívom Kocúrnak, mint ahogy megkülönböztetem a Malý és a Velký Hektort is

Sőt, én nem hívom Bz-nek a Šukafont sem (a RegioNovákat meg pláne), mert csak nagyon közeli rokonok. Igen, ez már orvosi eset

A zárójeles részeddel meg maximálisan egyetértek, a régi ČSD számozási rendszer meglepően tömören, meglepően sok információt közölt az adott mozdonyról. Egyébként én kb. le is ragadtam a Messerschmittek (Škoda 109E) mozdonyok érkezésekor az új rendszerben. Ami addig létezett az új számozási rendszerben cseh és szlovák jármű annak kb. megjegyeztem a 3-jegyű sorozatjelét, az az utániakra már én is csak legyintek
Lapozás       30/30
Frissek
  2025. Nov, 23. Vas
5:53:35
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés