Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Mit láttam ma!
Mit láttam ma!
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:

Lapozás       3/21    
(#6826) Csukló válasza HomA hozzászólására (#6825) Válasz Okt 16, 2011
Hát nekem akkor is a sín robogó tetszik!
(#6828) HomA válasza Csukló hozzászólására (#6826) Válasz Okt 16, 2011
A járműparádé sajnos ma lesz, de azért a "robogót" tegnap beindították.
Majd még teszek fel videókat.
(#6829) Csukló válasza HomA hozzászólására (#6828) Válasz Okt 16, 2011
Várjuk a videókat
(#6830) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#6826) Válasz Okt 16, 2011
Az nagyon nagy!
(#6860) 1047-505 hozzászólása Válasz Okt 23, 2011
igaz nem en láttam de az erő vele van

gépmenet.jpg
 
(#6903) GAtesz hozzászólása Válasz Nov 11, 2011
(#6907) Frankye válasza GAtesz hozzászólására (#6903) Válasz Nov 12, 2011
Ez nagyon jó!!!
(#7022) Pulyka hozzászólása Válasz Nov 21, 2011
Üdv.

Azt hiszem megbántam ma, hogy nem készítettem fényképeket a Ferencvárosi villanymozdony javítójában..
A hó eleje óta a MÁV IKV-nál dolgozom, és ma pl, a műhelyt belülről megvilágító, mennyezeti 250W-os izzókat cserélgettük..
Néztem is,(ha valaki el tudja képzelni a helyszínt) hogy hogy fogunk feljútni oda?? Létrával?
Aztán csak kiderült.. Felmásztunk a sínes darura, ami a mennyezet felett fútkos ide-oda..
Hamarosan jelentkezem majd képekkel..
(#7026) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7022) Válasz Nov 22, 2011
Üdv a vasutat nyaggatók körében, "kolléga"!
Várjuk a fotókat!
(#7041) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7026) Válasz Nov 24, 2011


Közben feltöltöttem pár képet, ide a galériámba.
Nem is gondoltam volna egyébként, hogy a vonat kerekeket is esztergálják..
De jópofa..
Van erre kialakított alagút, ott áll az emberke, feje fölött a vagon, hidraulika pörgeti a vasúti kereket, közben válik le a "spéjn".
Szegény világosabb színű nohabot pedig már kibelezték, a motor sincs benne, és a fényszoróknak is a helyét találtuk..
Egyébként fénycsőarmatúrákat cseréltünk újakra, és ízzókat.. Amilyen poros volt, lehettek több 10 évesek.
Az oldalnézeti "kádár" vonat képnél lehet látni a világító, vele párhuzamos fénycsövet, és az unimog fölötti tányéros jópár lámpát.. Azokat cseréltük, most már világít normálisan majdnem mindegyik..
Egyébként az a "kádár" motorvonat a saját erejéből állt ki, hogy elférjünk a létrával, közben kiderült, hogy a tetejéről kényelmesebben elértük volna az izzókat..
A 2 nohab tetején így is tettünk, és az M szériás dízelmozdony tetején is..
De lehet nem fogok sokat fényképezni, csak ilyen ritkaságot, mert nehogy egy idő múlva az legyen, hogy fényképész vagyok, nem villanyszerelő..
(Szóval dolgozzak, ne fényképezgessek.. )
Üdv.Tomi
(#7042) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7041) Válasz Nov 25, 2011
Csak a pontosság kedvéért: Az összes dízel mozdony "M" szériás, a pályaszámuk mindnek Mxx-xxx (az x-ek helyén számjegyek). Legalábbis "régen" így számozták őket. Ma már a kocsikkal azonos számozási rendszert alkalmaznak. Az A26-os nem a MÁV számozási rendszerhez illeszkedő, mert azt a BKV-HÉV (és a Metro) alkalmazta.
(Az utolsó kép sajnos nem olvasható...)
(Ja, és nem Bp-Keleti Járműjavító, hanem Ferencváros, ha jól sejtem... Legalábbis a Keletié nem ilyen volt, amikor még ott melóztam. Mármint a Keletiben.)
Azért ha valami érdekeset látsz, ne sajnáld a fényképezőgépet!
(#7045) Pulyka hozzászólása Válasz Nov 25, 2011
Én csak azért írtam keletit, mert a Keletiben van, majdnem a syma csarnokkal szemben, ez a járműjavító, de aztán lehet, hogy papíron Ferencvároshoz tartozik..

UI: Az utolsó kép egy "duplikáció", az egy kép lenne a kerékesztergáról a kép száma szerint, de arról már van fent.
(#7047) Csukló hozzászólása Válasz Nov 26, 2011

mixa.JPG
 
(#7051) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7045) Válasz Nov 27, 2011
Hmmm. Ezesetben elnézést kérek! (Ciki, hogy tizensok évig ott dolgoztam, de nem ismertem fel... Mármint a Keletiben melóztam, nem a járműjavítóban.)
(#7052) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#7047) Válasz Nov 27, 2011
Köszi a levelet is!
(#7076) Pulyka hozzászólása Válasz Nov 30, 2011
Üdv Urak..
Újabb képek, ezennel Ferencvárosból..
Arra a jó magas térvilágító oszlopra kellett felmászni izzócsere céljából.(Lásd: Galériám- Ferencváros. )
Közben elhaladt pár mozdony, motorvonat is.
Ééés igen. Visszatértünk oda az e-mozdonyjavítóba, amiről pár kommenttel elöbb sírtam, hogy megbántam, hogy nem készítettem képeket.
Most bepótoltam..
Lehet látni a festésre váró mozdony környékén a plafonon az izzókat.. Na, 2-3 hete azokat cseréltük, és lehet látni ugyanolyan magasságban a vízszintes, sárga darut is.. Azon voltunk, az mozgatott minket egyik sortól a másikig..

Jah és igen, csatolok ide is képeket, mert nem tudom, hogy mit is fényképeztem..
Ez a villanymozdony motorja, vagy a dízel generátora?
Kettő közül valamelyik az tuti, dehogy melyik...
De lehet, hogy az utóbbi, mert a közelebbi képen látni, hogy nincsenek a tekercsek szigetelve az ív áthúzása ellen..
A villanymozdony gondolom nem azért eszik 15kV-ot, hogy aztán egy 380-as motor forogjon benne..
Szóval annak a tekercseit biztos szigetelik a magasfeszültség ellen, ez pedig nem szigetelt..

Kép0044.jpg

Kép0045.jpg
 
(#7077) SzerNoh válasza Pulyka hozzászólására (#7076) Válasz Dec 1, 2011
Szia!

Ez a képed nagyon jó !

(#7078) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7076) Válasz Dec 1, 2011
Köszönjük a képeket!
(Az oszlopmászásért nem irigyellek...)
Bár nem vagyok gépész, de nekem is dízel-generátornak tűnnek.
(Megj.: Nem 15, hanem 25 kV-os a felsővezeték. Nem mintha sokat számítana, ha valaki megfogja, de azért...)
(#7096) Pulyka válasza SzerNoh hozzászólására (#7077) Válasz Dec 1, 2011
Köszi.

Egyébként az oszlopot megmászni tényleg nem könnyű feladat, mindig néztem, "ahjjj, még ilyen sok van hátra? " , de a tetején nem is olyan félelmetes.. Nem a várt kilengést érzékeltem, mert egyáltalán nem is volt kilengése fent, úgyhogy nekem tetszett..

Egyébként a vasutasok is összetartóak ám..
Rákoskert vasútállomáson cseréltük ma a peronvilágítás izzóit, fel kellett menni a peronra platóssal, de a piros sáv szabad maradt..
..jön a távolban a vonat, és már fénykürttel köszön nekünk, láttam nagyon mosolyog benne a csóka, pedig nem is ismerjük egymást..
(#7097) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7078) Válasz Dec 1, 2011
...tényleg hogy lehet megoldva a villanymozdony motorja?
Mivel soros egyenáramú motor hajtja, gondolom kommutátoros, szénkefés motorról beszélünk.
A kommutátor szeletein keresztül nem mászkál át a 25kV íve?
(#7098) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7097) Válasz Dec 2, 2011
Mint írtam, fogalmam sincs, merthogy nem vagyok gépész, de ha valami ilyen vénával megoldott kolléga erre téved (balatonperes kolléga úr, esetleg?), igazán elárulhatná, mert már engem is érdekel...
(#7099) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7096) Válasz Dec 2, 2011
Idézet:
„Egyébként a vasutasok is összetartóak ám.. ”

De mennyire!
(#7115) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7098) Válasz Dec 2, 2011
Bocsi, mindenkihez szólt a kérdés, csak a Te hsz-ed válasz gombjára kattantam rá véletlenül..
Egyébként újra felfedeztem 2 csodát..
Hozzáteszem a narancssárga motorvonat nagyon csúnya, nekem nagyon unszimpatikus..(akarom mondani a sárga csíkos)
Viszont a piros ennivaló..
Egyébként mind a kettő motorvonat, mert a képről nem látszik.
Na, majd bent felteszem ezt a motorkérdést, hátha valakinek volt szerencséje megtapasztalni, bár nem mozdonyszerelő brigád vagyunk, de hátha.

Kép0070.jpg

Kép0071.jpg
 
(#7122) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7115) Válasz Dec 3, 2011
Semmi gond, értettem én.
(#7154) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7122) Válasz Dec 6, 2011
Üdv.
Nem tudom, hogy aki mondta-e az mennyire ért hozzá, de elvben helytálló.
Szóval a villanymozdonyokban lévő motor 1 kV körüli, így normális kommutátora van, nem kell szigetelni, ahogy kipattant a fejemből..
Az a 25kV csak a feszültségesés miatt olyan magas, ami igaz is lehet..
Ez a magasfeszkó pillanatok alatt végigszalad mindenhova, így nem nagyon van feszültségesés.
Szóval lehet, hogy a saját szememmel láttam egy villanymozdony motort, amitől nem leszek én a nagy király, de ezt is meg kellett élni..

Mellesleg nem tudom ki hogy van vele, de nagyon szeretem nézni, mikor elhagyatott/nem sűrűn használt vágányokon látok vonatot/mozdonyt.
Ilyen pl. a Kereszttúri lakótelepnél(10.ker) lévő vágány, ami a gyógyszergyárba megy, és visznek/hoznak vagonokat.
..a másik pedig az Őrs vezér téri Hév végállomást a Kőbánya-teher p.u.-al összekötő szakasz.
Ma is ott húzta az a zöld dízel jószág a hév vagonokat..
(#7157) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7154) Válasz Dec 6, 2011
Én Kőbánya-felsőn szoktam a zöld HÉV-dízelekkel találkozni néha. De van még néhány ilyen iparvágány, tök jó, amikor mennek rajta.
(#7164) Frankye hozzászólása Válasz Dec 7, 2011
Ezt ma kaptam, a hírlevélben. A két témacím tetszik nagyon, így, egymás után!
(A Szergejt a hóekével ne nézzétek, illetve nem az az érdekes...)

felkészült.jpg
 
(#7185) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7164) Válasz Dec 7, 2011
Jut eszembe.
A váltófűtők nyáron mit csinálnak?
Mert van váltófűtő brigád is.
(#7187) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7164) Válasz Dec 7, 2011
Kedves Barátom és Kollégám!
"....hány éves vagy te herceg?27. És még hiszel a mesékben....."

Szóval: te tudod a legjobban,hogy ki és hogyan van fölkészülve ,bármire is.
(#7188) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7187) Válasz Dec 8, 2011
Hát pont ezért!
Egyébként azt szoktam mondani, hogy a vasút (BKV, Köztiztasági Vállalat, stb., tetszés szerint be lehet helyettesíteni) felkészült a télre, csak arra nem, hogy a télen:
a.) hideg lesz
b.) esni fog a hó
De különben patentul felkészültek!
(#7189) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7185) Válasz Dec 8, 2011
Váltanak. (Vagy váltanak, vagy fűtenek.Tudod, mint a reklámban: Ön dönt, iszik, vagy vezet. A hármat egyszerre soha!)
(#7197) balatonperes hozzászólása Válasz Dec 9, 2011
Igaz,már a 'csapból' is ez folyik. De úgy érzem, itt is helye van.


Image00001.jpg

Image00002.jpg

Image00003.jpg
 
(#7198) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#7197) Válasz Dec 9, 2011
.......a 6-os képen két név, amely modellezési szempontból lényeges. (én úgy gondolom!)

Image00004.jpg

Image00005.jpg

Image00006.jpg
 
(#7201) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7198) Válasz Dec 9, 2011
Gyönyörű ez a címeres "festés" (ami igaziból matrica).
(Jól látom, hogy Gödöllőn lőtted a képeket?)
(#7202) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7201) Válasz Dec 9, 2011
Ahoy,Hóhérom!

Igen,jól. Tudod, ma volt a 'nagy leleplezés'....ma hajnalban ,kb.2-3 körül érkezett a gép,(azért is írtam, hogy a 'csapból is' ez folyik.....,többfelé olvasgattam,nézelődtem...)

OFF: kedden dolgozol?
UI:sajnos akadt már 'hozzáértő',aki kritikus véleményt fogalmazott meg, a ragasztás minőségével kapcsolatban.

Tény:én nem mentem körbetapogatva rajta......
(#7205) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7202) Válasz Dec 10, 2011
Kedden vagyok. Ha ráérsz, csörgess meg!
Matricás megoldás: Igen, hallottam én is. Ezzel együtt nagyon szép!
(#7207) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7205) Válasz Dec 11, 2011
OKS!
(nagyon remélem, hogy rá fogok érni.......)
(#7208) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7207) Válasz Dec 11, 2011
Én is remélem! (Mert ha Te/Ti dolgoztok, akkor nekünk is sok dolgunk van...)
(#7214) Antal Miklós válasza Pulyka hozzászólására (#7076) Válasz Dec 14, 2011
Sziasztok, én is jártam a Keletiben, és fotóztam.
A motor kitünően működik, elektromosan még egy kis felujjításra vár, és az idő "vasfoga" már kikezdte a festést, de a lefényezéshez jó sok pénz kellene. De szeretem ezt a mozdonyt!.

P1060516.JPG

P1060521.JPG

P1060530.JPG
 
(#7215) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#7214) Válasz Dec 14, 2011
Bizony, szép jószág, kár, hogy eleve kevés volt belőle (19 db), és mára szinte mindet kivonták a forgalomból, pedig jól teljesítettek!
(#7219) Frankye hozzászólása Válasz Dec 16, 2011
Egy kis érdekesség. (Pripjáty = Припять = Чернобил = azaz az oroszul nem tudóknak: Csernobil)

(Az alul lévő <- és -> linkekkel lehet léptetni a témák között, illetve a bal oldali listában. Aki nem beszél angolul, annak is érdekes lehet az oldal...)
(#7435) Abs hozzászólása Válasz Jan 8, 2012
Ugyan nem ma, de többek közt ezeket láttam az elmúlt hónapokban:


206.jpg

219.jpg

230.jpg
 
(#7436) Abs válasza Abs hozzászólására (#7435) Válasz Jan 8, 2012
...meg ezeket:


242.jpg

248.jpg

260.jpg
 
(#7437) Abs válasza Frankye hozzászólására (#7215) Válasz Jan 8, 2012
Húsz volt. És ami még megvan:
M61,001 (MÁV-Nosztalgia, csíkos, csillagos)
M61,002 (Nohab-GM alapítvány, üzemképtelen)
M61,006 (MÁV-Nosztalgia, narancs)
M61,010 (Nohab-GM alapítvány, csíkos)
M61,017 (MÁV PMLI, csíkos, címeres, felújított)
M61,019 (MÁV-Nosztalgia, narancs)
M61,020 (MÁV-Nosztalgia, csíkos)

(#7439) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7437) Válasz Jan 8, 2012
Én úgy tudom, hogy 20 volt eredetileg, de egyet azonnal "félreállítottak", alkatrésznek. Persze, lehet hogy én tudom rosszul.
(#7448) Abs válasza Frankye hozzászólására (#7439) Válasz Jan 8, 2012
Hát, én erről még nem hallottam. A nyolcas és a kilences nem lett azonnal üzembe állítva, mert tanulmányozták az elvtársak.
pályaszám - üzembe helyezés időpontja
M61,001 - 1963.06.09.
M61,002 - 1963.06.24.
M61,003 - 1963.07.17.
M61,004 - 1963.07.17.
M61,005 - 1963.09.12.
M61,006 - 1963.11.04.
M61,007 - 1963.11.14.
M61,008 - 1963.10.17.
M61,009 - 1963.10.17.
M61,010 - 1963.11.14.
M61,011 - 1963.11.21.
M61,012 - 1963.12.20.
M61,013 - 1963.12.20.
M61,014 - 1963.12.20.
M61,015 - 1963.12.27.
M61,016 - 1963.12.29.
M61,017 - 1963.12.29.
M61,018 - 1964.02.10.
M61,019 - 1964.03.12.
M61,020 - 1964.03.12.

Tapolcán üzemelt csak tizenkilenc gép. Oda a tizenhatos (a tizenkettessel és a húszassal együtt) 1989. június 1-én érkezett meg, de már üzemképtelenül, megbontott motorral. Ő lett félrerakva alkatrésznek, és nem is üzemelt többet. 1989. június 15-én selejtezték is.
(#7449) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7448) Válasz Jan 8, 2012
Akkor lehet, hogy ezt ferdítették el úgy, ahogy az infó már hozzám eljutott.
Köszönöm a kiegészítést!
(#7499) Pulyka válasza Antal Miklós hozzászólására (#7214) Válasz Jan 8, 2012
Jól világítanak a fénycsőarmatúrák?

Mi cseréltük őket.

Jut eszembe, voltunk a Ferencvárosi gurítóban is..
A kép jobb oldalánál lévő lámpákat élesztjük újra, kissé elavultak, ezért modernizálásra szorulnak, de a lényeg, hogy nem világítanak, valamit tenni kell velük..
Ezek a lámpák a toronyban dolgozók számára adnak tájékoztatást a guruló vagonok sebességéről.
Amikor mondta ezt a munkatársam, gondoltam, hogy mit ki nem találnak már..
Sötétben csak így lehet látni, hogy milyen gyorsan alszanak ki a lámpák, mivel az elhaladó vagonok mindig kitakarják a fényüket, sötétben így azonosítanak sebességet.
Bár, azért elgondolkozik az ember, hogy nem-e lett volna egyszerűbb megoldás egy tornyon lévő lámpa telepítése, ami bevilágítja a váltókat, síneket, és a szerelvényeket?
De a kép középpontjában látható fékezőket látva, megkérdeztem.. "Mi kell ide, hogy ide felvegyenek dolgozni?"
Nagyon érdekes, ahogy behúznak, és ahogy kiengednek, főleg a hangjuk..
.. és ahogy csökken a vagon sebessége, meg a fülünk "élettartama", de az nem számít..
Nekem nagyon tetszik.

2011-12-15 0...jpg
 
(#7508) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7499) Válasz Jan 9, 2012
Aki olvasta Moldova könyvét (Akit a mozdony füstje megcsapott, vasutasoknak, vasutat szeretőknek kötelező olvasmány!), emlékezhet a ferencvárosi gurítódombról írt részre, amelyben leírja, hogy a szomszédos MÉH telepet (ahol ugyebár "csak" ócskavasat tároltak, és akkoriban a fémlopás nem volt annyira "divat, mint manapság!) jobban megvilágította a térvilágítás, mint a gurítót... Sajnos, ez azóta sem változott, ahogy sok más dolog, amit leírt a könyvében.
(#7565) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7508) Válasz Jan 14, 2012
Nem olvastam.
Viszont annak a lámpának a helyét akkor ezek szerint rosszul tervezték meg.
..vagy direkt a méhtelepre is akarták, hogy világítson a lámpa, csak a vasutasok hiszik azt, hogy a gurítóra kéne világítani-a..
Van pár képem megint a Ferencvárosi villanymozdony javító közeléből, de most aznapos vagyok így kora szombat hajnala után, azért nem másnaposat írtam..
..ezért szerintem csak holnap töltöm fel..
Lapozás       3/21    
Frissek
  2024. Ápr, 30. Kedd
6:37:04
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés