Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       36/41    
(#68201) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68197) Válasz Aug 30, 2023
Persze, OK. Csak a német E94-t linkelted be, a kolléga meg a svájci "hüllőről" érdeklődött...
(#68204) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68201) Válasz Aug 30, 2023
Azt én honnan tudjam, ö csak krokodilrol beszélt. ( amint tudjuk vagy 5 fajta van a sineken.) Szerencsére a Roco szinte minden egyformán épitette fel.
(#68205) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68204) Válasz Aug 31, 2023
Rendesen leírta: ROCO R03- H0 4149 B
Egyből az Osztrák piros krokit adja fel a Google.
(#68210) etwg válasza róbertke hozzászólására (#68205) Válasz Aug 31, 2023
A lényegen semmit nem változtat. Ha 1189-t irt volna akkor kapcsoltam volna ( mert azt magam is megépitettem 5 példányban 1-s méretben.)
Te meg ráadásul az SBB-t is emlegetted. A kettö nagyon nem azonos.
(#68212) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68195) Válasz Aug 31, 2023
STOp! Ez nekem szól!!
" Hátttt...
Hajtás középen ugyan, de ez a modell (aminek cikkszámát megadtad) bő 30 éves konstrukció, még a régi böszme nagy ROCO motorral, és gumigyűrűs hajtással.
Ebbe beleszuszakolva egy Viessmann dekóder, amiben engedélyezzük az analóg üzemet, bennem azért bekapcsolja a ..... "
Eza krokodilra vonatkozik ??

A dekóder a Die schönes Württembergerinben van .....
Erre mondtad vagy másfél éve , amikor a teakfa borítású Orienthez kerestem hozzáillő mozdonyt. hogy ez egy jó konstrukció .......
(#68213) klimas hozzászólása Válasz Aug 31, 2023
Krokodil felhozatal, teljesség nélkül, hogy a káosz maximalizálva legyen a fejmben:

Roco 4149A HO BR 1189.05 der ÖBB "Krokodil" grün an.

Roco H0 43539 Ellok Ce 6/8II -Krokodil- der SBB ab Epoche 1
Betriebsnummer: 1425

R03 - Roco H0 4149 B Krokodil - Elektrolok der ÖBB 1189.02 (analog, DC, OVP

Roco H0 43538 Ellok Ce 6/8II -Krokodil- der SBB ab Epoche 3
Betriebsnummer: 13253 / 13254

Én feladom.......
(#68214) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68212) Válasz Szept 1, 2023
Ja!
Bocs, összemostam a kettőt. Félreértettem, azt hittem a Viessmann dekóder a villanygépben van, nem a gőzösben. Utóbbival semmi baj.
(#68215) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68213) Válasz Szept 1, 2023
Nem olyan bonyolult ez!

Krokodilnak hívja a köznyelv - a konstrukciót kagyaló mérnök, Cocerill neve után - a többrészű mozdonyokat. Ezek legjobban elhíresült példányai a jellegzetes, svájci villanygépek: Ce6/8, és a változatai. Nos, ezekből szerzett be az osztrák vasút is, így ezek futottak BBÖ, illetve ÖBB színekben is.

A negyvenes évek elején a németek is készítettek ilyen jellegzetes, "csőrös" villanymozdonyt, a kevésbé ismert E93-t, és a jobban ismert E94-t. Kezdetben a DRG-nél futottak, majd a II. világháborút követően mindkét német vasútnál maradtak példánonyok, amiket a még IV. korszakban is használtak, a DB-nél BR194 sorozatjellel, a DR-nél BR254 jelzéssel.
Ebből is jutott az osztrákoknak, ahol a Rh1020 sorozatjellel futottak.
Ezeket néhol "Deutsche Crockodil" névem is emlegetik, de semmi köze a svájci konstrukcióhoz.

Modellek
A ROCO készített mindkét mozdonyból modellt.
A svájci gép, és ezek osztrák verziója is megjelent náluk. Kezdetben sajnos gumigyűrűs hajtással, majd lecserélték a motort, kapott DCC előkészítést, és a végén rendes kardános hajtást is.
A német mozdonyt is elkészítették, minden változatban, és az osztrák gépeken a világítás, hűtőzsaluk változását is megcsinálták a német verzióhoz képest. Fontos, hogy ezek az E94-t vették alapul, és hála istennek sosem voltak gumigyűrűs hajtásúak, ezek minden kivitele kardános hajtással készült.

Az E93-t a PIKO csinálta meg, de az nem a legjobb PIKO modell.
(#68217) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68215) Válasz Szept 1, 2023
Steve

Tevedés.
Ausztriában soha nem futottak svájci krokodilok ( legfeljebb csak extra vonatok elött.
Az osztrákok megépitették a magukét, a 1189-s tipust.
A különbség ugy a hajtásban, mint a vezérlésben volt. Az osztrák mozdonyokon a hajto motor egyenesen a csatlokat hajtotta, mig a svájci egy közbülsö csatloval meg egy meddö tengellyel csatlakozott a hajtáshoz. Ez komoly konstrukcios különbség hiszen menet közben a kerekek függöleges mozgást is végeznek, amit valahogyan kompenzálni kell - lásd a Kando háromszöget és a képeket.)
A késöbbi krokodilok a német E93/94 már csak az alakjukkal tartoznak ebbe a kategoriába, és a név is inkább onnan ered, hogy a mozdony ugy néz ki az ives pályán mint a krokodil ahogy uszik a vizben.
Az akkoriban ujdonság volt hiszen addig csak merevkeretes mozdonyok voltak, söt a Mallet is inkább annak nézett ki az osztott fökeret ellenére. Csak a Garratt mozdony hasonlithato a krokodilok müködéséhez, viselkedéséhez de az nem igen volt errefelé.
Az E94-sen minden tengelyt egy külön motor hajtja, mint a mai mozdonyok többségében.
Ráadásul érdekes az osztrákok története is. Azokat a háboru folyamán vették és nem mind ért Ausztriába idöben, söt néhány darab egyáltalán nem. Amikor szétbombázták a gyárat meg a vasutat a maradék alkatrészekböl épitettek az osztrákok még 3-t. Az elsö 18 darabot a müncheni Krauss Maffei szállitotta, amit késöbb a berlini AEG vett át, további 26-t szállitott. A maradék alkatrészekböl a bécsi Floridsdorf rakott össze 3 darabot az 50-s évek elején, azaz összesen 57 darab volt, de nem volt a háboru miatt soha egy pillanat sem, amikor 57 ilyen mozdony müködött volna.
Valamennyi mozdonyt a kezdettöl fogva az osztrákok 2 ablakossá alakitottak, valamint a hütörácsokat cserélték hogy ne jusson ho a motorokra.
A 3 utolso mozdony meg teljesen más - osztrák, vezérlést kapott és a vezérlöpult is eltért az eredeti némettöl.

IMG_6776.jpeg

IMG_6777.jpeg
 
(#68218) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68214) Válasz Szept 1, 2023

Jajjjj. ,De jó )))
A gőzös a szívem csöcske amióta kipróbáltam az elsőt, sőt az abszolut bónusz , a legnagyobb unokám megsímogatta a pályán amikor kicsit megfuttattuk.

Kérlek Titeket, gyújtsatok fény a fejemben. A felsoroltak közül melyik lehet az amelyikkel érdemes foglalkozni?
Hogy lehet megtudni , milyen hajtással van szerelve? Milyen kérdéseket érdemes az eladónak feltenni?
Persze azt azért én sem hiszem el nekik , hogy" unbespielt" , nur ein Testrund gelaufen.....usw.
(#68219) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68217) Válasz Szept 1, 2023
Kössz!
Számomra a két verzió olyan, mint két tyúk tojás, nekem nem tűnt fel, hogy a sógorok csinátak maguknak sajátot, és nem Svájcból vették.

Más.

Bekerült a műhelybe egy rég Fleischmann BR38. Sajnos átfestették, szovjet trófeás (zsákmány) festésre. Bár ne tették volna meg! A mozdony futóműve szorul, a kerekek csúsznak a sínen. A mozdonyház és a szerkocsi ragad, nem száradt meg rajta a festés, és gyanítom nem is fog. Hogy mit csináltak a modellel, azt nem tudom, mert gyalázat úgy, ahogy van. Gyakorlatilag lenulláztak egy használható régi gőzöst. Ebbe most hogyan tegyek hangdekódert???!!!

Most mehet vissza így, hibásan, ahogy van. Vagy megcsinálom, ha kidühöngtem magam... De esküszöm dokumentálom. Mivel tudom, hogy ki követte el, így majd tájékoztatni is fogom őkelmét!
Gyalázat...
(#68220) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68218) Válasz Szept 1, 2023
ROCO-ból azt, ami a legutóbbi verzió. Ezt kezdőszettben adták ki pár éve. Már, ha a Krokodilról van szó. (Egyébként nekem nem tetszik egyik sem, sem a svájci, sem az osztrák.)

Ha az E94-t (ÖBB Rh1020)kérdezed, akkor abból bármelyik ROCO jó választás.
(#68230) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68219) Válasz Szept 4, 2023
Nna szóval!
Fleischmann BR38, a cikkszáma: 4160. Nem éppen új modell, de egyébként szép, és műszakilag egy egyszerű, de tartós, jól használható modell.
Nos ez a példány nem, mert olyanok nyúltak hozzá nem kevés pénzért, akiknek nem kellett volna. Első körben visszadobtam a modellt - hangdekódert kellett volna szerelni bele - mert a mozdony ragad, a kerekei csúsznak a sínen, a rudazat szorul. Aki hozzányúlt, persze esküdözött, amikor a tulajdonossal visszaküldtem hozzá, hogy ő ezzel nem csinált semmit, csak lefújta a mozdonyházat, meg a szerkocsi kaszniját.
1: Igen, de mivel???!!! Miért ragad a festés a modellen?
2: A modellnek eredetileg - német lévén - piros a főkerete, és a kerekei is, most meg feketék. Biztos mérgében fekedetett el!
3: Sikerült oda is festéket juttatni, hová nem kellett volna.
4: A füstszekrény ajtóra szerelt pályaszámtáblát a dobozban találtam meg, mert nem sikerült felragasztani úgy, hogy ott is maradjon.
5: A mozdonyház rosszul volt felszerelve, a járólap részébe be volt akadva a himba, így a rudazat nem tudott szabadon mozogni.
6: A képen látszik, hogy mi volt a másik oka, hogy a mozdony kerekei csúsztak a sínen. A mozdony-szerkocsi kapcsolat lemezei el vannak görbülve, így a szerkocsi megemeli a mozdonyt a konyhánál, a kerekei nem tapadnak a sínhez, ergo csúszni fognak.

És ezt átadták így! Hát gratulálok! Így kell a szakmát lejáratni, szűkíteni a piacot, elriasztani a vevőket!
Meg persze jókora anyázások közepette küldte el a megrendelőjét, hogy micsoda hülye, menjen a fenébe, ha már fizetett.
Még neki áll feljebb!

Ahelyett, hogy egy picivel jobban odafigyelnénk arra, amit csinálunk, és akkor nincsenek ilyen helyzetek!

IMG_20230904...jpg
 
(#68231) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68230) Válasz Szept 4, 2023
Legalább leszerelte a rudazatot, mielőtt telibe fújta volna a kerekeket. Volt ott szakértelem, ne húzzuk le annyira. A fémlemez meg kicsit görbül, és? A festék ragad.....ugyanmár' Mester nem ragad az, csak rosszul tetszik fogni! A pályaszámtáblát a vevő kérésére nem rakta fel.
Bakker, azért vannak bátor emberek!

Baró sok meló lesz a festék leoldásával. A mozdony áramszedéséről ne is beszéljünk, hiszen a telibe fújt főkereten ott csücsülnek az áramszedők, valószínű azok is kaptak... szegény mozdony.

(#68232) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68231) Válasz Szept 4, 2023
Reményik Sándor (után szabadon): Unom már!

Unom már, kik mindenhez értenek,
és kezeik közül kerül ki sok-sok rettenet.
Unom már kik nagy hangon szakértenek,
mert láttak már megsárgult fényképeket.

Unom már, kik nagy hangon hiredtnek,
de közben kezeikben sírnak a modellek!
Kik után dolgozni rettenet,
és némán könnyez a döbbenet!

Unom már, kik nagy hangon harsognak
félig igaz tévedéseket.
Kikben bíznak az emberek,
de átverve nem én leszek.

Unom már, hogy barbár szakemberek
ontanak a piacra selejteket.
Kedvét szegve lelkes embereknek
ki majd kiábrándultan, búsan odébb mennek.
(#68233) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68232) Válasz Szept 4, 2023
Mester: Remekelsz!
(#68239) diginewl hozzászólása Válasz Szept 8, 2023
Egy kérdéssel zavarnék:
Van néhány első szériás Pilz H0-ás váltóm. Ezek még a galvanizált fém profilosok. Sínradírral szinte azonnal lejön róluk a réz galván. Érdemes ezzel még foglalkozni, vagy a natúr fém sínszál hamar rozsdásodik? Eldugott helyen lesznek, nem kell szépnek lenniük. A lényeg, hogy egy év után ne legyen minden rozsda.
Amit tudok azt átsínezem, de a váltószív, és néhány spec csúcssín maradnak. Ezek mintha olyan fémből lennének, mint a mostani Pilz/Tillig 2,5 váltószívek. (Ezek a mostaniak sem alpakából, hanem valami fémöntvényből vannak.)
Köszönettel: jenő
(#68241) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68239) Válasz Szept 8, 2023
Azok a sinek sem igen rozsdásodtak, valamilyen jobb acélbol voltak. A réz bevonat inkább az élethüség miatt volt. Nálunk a néhai klubban több mint 2 évtizedig voltak a terepasztalon. Nem emlékszen nagyon gondokra amit a rozsda okozott volna. A réz bevonat a sinfejről amugy is pillanatok alatt lekopott.
(#68242) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68241) Válasz Szept 8, 2023
OK, köszönöm!
(#68316) klimas hozzászólása Válasz Szept 25, 2023
Urak! A Sudexpress (gondolom a gyártó ) BR 159 STADLER Eurodual mozdonyáról mit lehet tudni ?
Két kialakításúról találtam eddig videót , a luxus kivitel már csak beszélgetni nem tud velem......
Amúgy nem nagyon találkozni vele a piacon.
(#68317) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68316) Válasz Szept 26, 2023
Új gyártó.
A leírás alapján elég jó, 5 pólusú motor, lendítősúly, még a hűtőventillátor is motoros. Kurz kinematika, NEM kupplungbefogóval, a képek alapján eléggé jól kidolgozott modell. Nem olcsó. Egyetlen baja van, hogy a DCC előkészítése NEM660, vagyis MTC21, ez erősen korlátozza az elérhető tartalék funkciók számát, lévén csak három, teljes értékű AUX kimenete van egy ilyen dekódernek.
Nem egy olcsó modell, mellesleg jönnek TT-ben is az év végén. A modell eléggé hosszű, így kisebb pályákon nem mutat majd szépen.
(#68319) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68317) Válasz Szept 26, 2023
Ja, és még annyi, hogy ESU dekóder van a hangos kivitelben, az szerintem nem éri meg a pénzt. Most kínlódok épp egy LokSound5-tel, mert nem lehet aktiválnni benne a tartalék funkciókat, csak PC-n keresztül a saját intreface-ével... Agyrém, miközben a gyártó szerviz támogatása gyakorlatilag minusz nulla alatt van.
(#68322) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68319) Válasz Szept 26, 2023
"nem lehet aktiválnni benne a tartalék funkciókat,"
Lehet... Szerintem a Fiad tudása már biztosan alkalmas arra, hogy kiszámolja a function mapping rendszerben a beírandó CV-ket. Ha épp nincs ideje, akkor jön az egyszerűbb út: egy ingyenes ESU lokprogrammer letöltése, a programban beírni, mit akarsz a kimenetekkel csinálni, és a végén kiíratni vele, hogy melyik CV-t mikor hol kell átírni.... rengeteg lesz, tudom.
Vagy a B-terv ahogy Írtad: ESU programmer készülék megvétele
(#68323) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68322) Válasz Szept 26, 2023
Mhhh... Csak melyik CV-ket???
Az ESU LokSound5 használati utasításával az ember kitörölheti a ...
Vegyek egy drága vackot, ami soha nem lesz kihasználva? Vagy vegyem meg a LokProgrammer-t, csináljam meg a dekóder function mappinget, mert, aki feltette a hangot elfelejtette? Utána meg adjam el féláron a cuccot, mert nem kell többre?
Áááá...

Minden valamire való dekóderben a funkciókat bármilyen DCC központtal, pusztán CV programozással át lehet írni, anélkül, hogy a gyártó drága interface-t meg kellene venni hozzá. Még a mostanában debütáló FD2023 funkciódekóderben is meg lehet ezt tenni, pedig hol vagyok én a nagyobb cégektől?

Elektronik Schrott Ulm...

Amúgy feladtam, majd aki feltette a hangot a dekóderre úgy, hogy nem aktiválta a zárfényekhez az AUX2-t, így a mozdonyon ingavonati üzemet csak egy irányba lehet csinálni, és a mozdonyban meglévő egyik funkciót (távfényszóró) nem is lehet használni, majd lesz szíves helyrehozni. Tudom, hogy egy agyrém a JC Taurus modellje az MTC21-es aljzatával, de egy ZIMO-val simán lehet hozni tudását, különösebb fejvakarászások nélkül is.
(#68324) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68323) Válasz Szept 26, 2023
Idézet:
„Minden valamire való dekóderben a funkciókat bármilyen DCC központtal, pusztán CV programozással át lehet írni, anélkül, hogy a gyártó drága interface-t meg kellene venni hozzá.”
Igen, ezt írtam én is: Az ESU ezt megoldotta.
Letöltöd az ingyenes ESU programmer programot, ott a function mapping menüben beállítgatod, mit szeretnél (legördülő menükből a lehetőségek, funkciók, állapotok, stb), aztán kilistáztatod a programmal, hogy ehhez a "műsorhoz" mennyi CV-t kell átírni....
Lesz egy csomó, de nem kell a kütyüt megvenni hozzá.
(#68325) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68324) Válasz Szept 26, 2023
A részletes használati utasítást nem pótolja egy programocska...
(#68552) etwg hozzászólása Válasz Okt 30, 2023
Egy érdekes werkfilm a Pikotol. A szöveget nem érdemes hallgatni, mert Dr. Wilfer urnak nem sok fogalma van a müszaki dolgokrol, de az emberei jol és szépen dolgoznak.
Az egész modell fémböl van!

Piko BR 03
(#68553) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68552) Válasz Okt 30, 2023
Az a szemüveg...

Azért van mit tanulni még a Gützold-tól, BR03 ügyben mindenkinek.
Ami engem szörnyen zavar, az az élethűtlenség. Hátramenetben a két piros zárfény a Deutsche Bundesbahn BR003 gőzösének két első fényszórójában, az azért nem semmi!
Tudomásom szerint a gőzösökon nem igazán volt zárfény. Lévén elvétve voltak ingaüzemben, tolómenetben. (Jó, tudom, hogy voltak, de nem volt mindennapos, és nem is igazán elterjedt, azon meg meglepődnék, ha egy gyorsvonati gőzöst használtak volna ilyenre!) Szóval, ez felesleges, számomra nagyon idegenül is hat.
(#68554) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68553) Válasz Okt 30, 2023
Steve
Azok a fények programozhatoak, de ilyesmit ne várj el Dr Wilfer urtól, a PiKO tulajdonosátol, és duplán ne a kinai mérnököktöl. Nekik egészen biztosan fogalmuk sincs arról mikor milyen fények vannak egy német mozdonyon. Ök csak a lehetöséget adják meg. Majd a tulajdonosa szorakozzon el a programozással. . Vagy majd az elado beprogramozza ugy ahogy kell.

Sokkal érdekesebb a kerekek kivitele ( majd meg kell nézni élöben). Elöször a PIKO majdnem 75 éves történelmében teljesen fémböl vannak, meg, hogy hogyan sikerült ezt a behemot mozdonyt begyömöszölni a H0-s ivekbe. A PIKO egyszer már megoldotta a problémát s nem is rosszul, kiváncsi leszek majd az utodok megoldására.
(#68555) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68554) Válasz Okt 30, 2023
Biztos vagy benne, hogy programozhatók? Habár majdnem biztos, hogy igen.
Végül is, nomen est omen: PIKO Spielwarenfabrik
(#68556) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68555) Válasz Okt 30, 2023
Szinte biztos, hogy programozhok, nem europai szoftwaremérnökök csinálták.
(#68557) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68552) Válasz Okt 31, 2023
Érdekes film az életről, nem a Piko-ról.
Röviden belenéztem, mert nem volt időm a teljes műsorra. Hétvégén megnézem, mert hihetetlen, mennyi ember munkája kell egy modellhez!!!

Az elején már úgy voltam, hogy nem is nézem tovább. Van ez a szemüveges ember, aki kibont egy dobozt, elővesz, egy professzionális modellt, és vágatlanul kb 2 percet "dolgozik" mire felrakja a sínre. Közben tologatja, ezzel ellenőrzi a kerekeket... Ez borzalom!!!

Az egész filmben sok száz ember, robot azon dolgozik precízen, hogy kihozzon egy ilyen professzionális (Maerklin, azaz fém) modellt, ez a nemtudomki (mert főnöknek több esze kell legyen, ő nem lehet az), meg annyira sem veszi a fáradtságot, hogy egy sínre helyező segítségével elegánsan sínre tegye a modellt.
Elvált az igény, és a képesség egymástól, de még jól be is mutatják, hogy mennyire!!! Ez itt a szégyen!
(#68558) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68557) Válasz Okt 31, 2023
Idézet:
„Van ez a szemüveges ember, aki kibont egy dobozt, elővesz, egy professzionális modellt, és vágatlanul kb 2 percet "dolgozik" mire felrakja a sínre.”

Legyen szabad megvédenem!
Egy vasútmodellező nem úgy teszi pályára a modellt, hogy egy doboz takarja közben a vágánymezőt, és kvázi vakot próbálja meg eltalálni a sínszálat a kerekekkel...
(#68559) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68554) Válasz Okt 31, 2023
Idézet:
„Elöször a PIKO majdnem 75 éves történelmében teljesen fémböl vannak, ... ”

Ilyen gőzös kerekekhez már volt párszor szerencsém.
- Liliput Ausztria, 1992-ig gyártott mozdonyok, a barna, és fehér dobozos modellek. A legnagyobb baj velük, hogy az acél tengelyre felhúzott fém öntvény kerekek elforognak a tengelyen, ezzel alaposan összekócolják a rudazatot, lehetetlenné téve a modell mozgását. Nem, sajnos nem lehet megjavítani pillanatragasztóval...
- Märklin H0 gözmozdonyok, nagyjából 2000-2010 között. Ugyanaz a bajuk, mint az előbbieknek.

Közös bennük, hogy mindegyik modell motorja csak egy tangelyt hajt meg, a többire a merev fémrudak viszik át az erőt. Valamint az, hogy egyikhez sincs tartalék alkatrész a szakszerű javításhoz, így mehetnek a vitrinbe, vagy a fiókba, vagy selejtként a terepasztal fűtőháza mellé a "parajosba".

Majd kiderül, hogy a PIKO-nak ez mennyire sikerül...
(#68560) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68557) Válasz Okt 31, 2023
Dr Wilfer egy ügyvéd, és azonkivül, hogy szereti a modelleket talán soha az életben még egy csavarhuzo sem volt a kezében. Viszont ezzel az adottsággal talpra állitott egy csödbement NDK-s modellgyárat söt az modellipar egyik vezetö cégévé tette.
Ráadásul a videon látni, hogy mindent egyedül csinál. Egy video szakember egy pillanat alatt kivágta volna azt a részt. Azért is irtam, hogy a szöveget sem szabad nagyon komolyan venni, mert abban is ordinális marhaságok hangzanak el, szerencsére a képek magukért beszélnek. Ez az ember a mechanikus tehetetlenségével s nem éppen baráti piaci környezetben 2 gyárat vezet (Sonnebergben meg egy ujjonnan épitett gyárat Kinában - ugye az sem tetszik a politikának) kb 400 embernek ad munkát s még a covid alatt sem rugott ki embereket.. Söt Kinában az embereinek nemcsak munkát, hanem szállást is biztosit a gyár szállodájában. A cége komolyan fejleszt a modellezés minden szegmensében és 4 méretarányban, valamint szállit minden kontinensre!. A moszkvai leányvállaltát ugye tönkretették hazai politikusai - és nem adta fel. Lehet, hogy pontosan ezek az adottságai garantálják a PIKO sikerét és talán pontosan ö képviseli a korunk modellvevöinek ( vásárlok) a nagy többségét. Talán jobb is, hogy nem egy szögecsszámlálo vezet egy ilyen céget.

(#68561) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68559) Válasz Okt 31, 2023
Hadd reméljük, hogy a PIKO tanult a történelemböl ( párszor már bizonyitotta), és fém modelljei jobb minöségüek lesznek, mint a konkurrencia nem ritkán drágán adott fém hulladékai.
(#68562) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68557) Válasz Okt 31, 2023
Pedig hidd el a szemüveges ember a PiKO tulajdonosa, és pontosan a szemüvegeiröl hires, mert mind egyedi és még nem láttam kétszer ugyanazzal a szemüveggel. És ha egy sajtgyárosbol ( lásd a nagyvasutak topikot) lehet vasuttulajdonos, akkor miért ne lehetne egy ügyvédböl egy sikeres modellgyár tulaj?
(#68563) ZésZoli hozzászólása Válasz Okt 31, 2023
Sziasztok!

Huh! Ebben a filmben az a megdöbbentő, hogy szinte mindent kézzel csinálnak. Robotkart csak ott látni, amikor kiveszi a friss öntvényt a gépből. Onnantól viszont minden kézzel megy. Elképesztő, hogy sorban kis oszlopos fúrókkal mindenki csak egy-egy lyukat fúr. Aztán ott az a fickó, aki a főkeretet sorjázza kézi reszelőkkel. Kézzel megy a zsírtalanítás is a festés előtt, ahol szintén mindent kézzel festenek. Még a végső csomagolás is... Egy ember csak a felrakható kis mütyürös tasakot celluxozza a dobozhoz. Elképesztő.

Nem gondoltam, hogy a mai CNC-s, robotos világban ezt megéri így csinálni. Én óragyárat láttam, de ott a végső "szerelésen" kívül mindent is robotok csináltak. A végső szerelés a mutatók felrakása és a szerkezet tokba helyezése volt.

Kérdés:
A fém kerék fém tengely dolgot hogyan abszolválják DC-ben? Plusz fém csatlók a fém hajtórudakat tolják bele a fém hengeröntvényekbe. Hogy kell ezt elképzelni?
(#68566) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#68563) Válasz Okt 31, 2023
Pontosan azt nem tudtuk meg, mert Wilfer urnak fel sem merült ilyen aproság. Pontosan arra leszek majd kiváncsi, hogy a kerék abroncsot kap, vagy csak leesztergálják az öntvényt ( amit nem hiszek, mert a cinköntvény nem arra valo).

A másik dolog, hogy állitolag 500 darabos sorozatrol van szo, ahhoz beprogramozni egy gyártási láncot elképesztö kiadás, ami valoszinü megduplázná az árat. A videon az feliratozást swm mutatták, pedig állitolag a PIKOnak van a legujabb nyomtatoja a modelliparban, ami képes 3D felületre is tökéletesen nyomtatni. Legalábbis az utobbi szépen dekorált mozdonyaik meg vagonjaik messze jobb minöségben kerülnek a pultokra, mint a konkurrencia modelljei.

Azok a furógépek nem furógépek, hanem ipari finom menetvágok, azaz a lyukakba meneteket vágnak. Ha jobban megnézed amikor felelngedi a kart a változik a fej forgásiránya.
(#68568) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68560) Válasz Okt 31, 2023
Nem ment át, mindegy.
Örülök, hogy Ő a főnök. Ha beosztottja lenne, már kirúgta volna
Érem, hogy jópofáskodni szeretne vele, de ez olyan lekicsinylő. Ha lenne ilyen modellem, max cérnakesztyűben fognám meg, és nem így tódolgatnám a sínen, hogy rajta van-e. Olyan tömegcikk hatása lett így a bevezetőnek...
Kibontja, leteszi kész, beszél róla. Nem kell oda az a sín. Az a szenvedés fura abban a néhány percben. Nem jó ez így.
Adjuk meg a modellnek, ami jár neki. (a tisztelet)
(#68569) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68568) Válasz Okt 31, 2023
Az még csak hagyján, de a filmben a zsirtalanito fürdöböl kivett modellt az ujjaival kiveszi a ládábol..

Valoban ez a film nagyon rosszul sikerült, lehet, hogy a fömérnöke nem volt vele ( a korábbi filmekben gyakran szerepelt) igy valoszinü teljesen egyedül müvészkedett.
(#68570) sunocske válasza etwg hozzászólására (#68569) Válasz Okt 31, 2023
Abból lesz az exkluzív különkiadás, egyedi modell Dr. Wilfer ujjlenyomatával
(#68571) etwg válasza sunocske hozzászólására (#68570) Válasz Okt 31, 2023
Nincs kizárva... business is business.
(#68572) tumikas hozzászólása Válasz Nov 1, 2023
Csak nekem tűnt fel az a filigrán szerkocsi-mozdony kapcsolat? Nem tudom meddig fog tartani, remélem minnél tovább.
(#68573) etwg válasza tumikas hozzászólására (#68572) Válasz Nov 1, 2023
Elvben lényegtelen hiszen a hajtás a szerkocsiban van, azaz a mozdonyt többnyire tolja. Meg van vagy 6-8 vezeték is, annak már elég komoly kapcsolo ( kontaktus) ereje van. A többi meg fém ha jol látom.
Az egész mozdony nagyon filigán és jol néz ki a videorol.
(#68574) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#68572) Válasz Nov 1, 2023
Még valamit kiszúrtam én is!
A tesztet egy Uhlenbrock Intellibox II vezérlővel végzik.
Háttt... Én tudom, hogy a PIKO dolgozott az Uhlenbrock-kal egy időben, tőlük vették a dekódereket. De az a cucc, az mindenre jó:
- hangulatfénynek,
- levélnehezéknek,
- irattámasznak, stb.
Másra nem igen használnám a hajmeresztő elektronikai megoldásai miatt. Mozdonyokat kínozni vele meg pláne nem. Sajnos nem egy ilyen vezérlő alapján ilyen lesúlytó a véleményem erről...
(#68575) tumikas válasza etwg hozzászólására (#68573) Válasz Nov 1, 2023
Ez addig okés is ameddig mondjuk a csomagoláshoz nem kell kettéválasztani a mozdonyt meg szerkocsit. Eleddig a Pikonak ezt nem sikerült megugrani a Classic gőzöseinél, de remélem itt sikerülni fog.
(#68576) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68574) Válasz Nov 2, 2023
A baj az, hogy a piacot az Uhlenbrock uralja gyári nevén meg egy sereg OEM verzioban. Igy nyilvánvalo, hogy azzal kell tesztelni ami a modellezöknél van.
(#68577) etwg válasza tumikas hozzászólására (#68575) Válasz Nov 2, 2023
Ha megnézed jobban a videot, az eredeti csomagolásban a mozdony össze van kapcsolva a szerkocsival. Azaz nem kell szétkapcsolni.
(#68578) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68576) Válasz Nov 2, 2023
Idehaza hála istennek nem!

Az Uhlenbrock vezérlői közül a Tillig által is használt Daisy II még elmegy. (Erre hajaz nagyon amúgy a PIKO Smartcontoll Light is).
- Az Intellibox-k - az új is! - sínvégfokozata egy agyrém! Elvileg, kapcsolási rajz szintjén sem működik megfelelően, nemhogy valós használatban. Bocs, ha ezzel valaki megbántok, de nem egy precedens van a műhelyben rá, hogy boostert kell hasznáni a központ sínkimenete, és a pálya között, mert a dekóderek rejtélyeket produkáltak, vagy nemes egyszerűséggel pár perc után letiltották magukat. Az melyik elmebetegnek a fejéből pattanhatott ki az Uhelnbrock-nál, hogy a központ 16V AC bemenetének egyik pólusa galvanikus kapcsolatban van a sínkimenet egyik pólusával??? És a többiek, akik látták ezt nem szóltak??? Persze így a kimeneti sínfeszültség stabilitása a trafó mindenkori kapocsfeszültségére van bízva. És nem, nem lehet laptop tápról használni, csak AC-ről működik!
- Tillig TT porosz T3 gőzös, a gyárilag fix dekóderével. Nem lehetetlen cserélni, de szakműhely kell hozzá, odahaza nem fog menni! Ha nem cseréled, akkor nem szükséges hangdekódert szerelni a mozdonyba, megteszi ezt a gyári dekóder, és a modell motorja a hangszóró! Apró szépséghiba, hogy meginduláskor nem csühög a kis mozdony, hanem szinte pontosan olyan hangot ad ki, mint a MÁV 480. sorozatú, TRAXX villanymozdonya! Mondhatnám, hogy ez egy vicc, de nem. Minden Uhlenbrock dekóder ezt csinálja. És van po... képük "Intellidrive-nak" nevezni.
- A vágányfoglaltság detektorukra egy szó létezik, ez pedig a: primitív. Viszont ehhez képest iszonyatosan drága. Erre nem mentség, hogy más is csinál ilyet!

A német fórumokon fújnak is páran a cégre, és nem is tudok velük vitatkozni, sajnos...
Én, ha komoly gyártó lennék, akkor messzire elkerülném ezeket! Ez kb olyan, mintha egy Skoda márkaszerviz a gyári, vagy a Bosch diagnosztikai ketyerék helyet valami olcsó, kínai laptoppal próbálná a modern kocsikat szervizelni... Nálam jelenleg a műhelyben szerviz, és a saját dolgaink tesztelésére a Tran központ mellett egy Märklin Mobilstation II van, primitívnek meg egy régi ROCO 10764-es erősítő, meg használjuk nyaggatásra a ZIMO dekóder programozóját is. Ha ezeken "átmennek" a dekódereink, akkor nem lesz gond sehol velük.
Lapozás       36/41    
Frissek
  2024. Júl, 18. Csü
9:40:46
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés