|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#66510) etwg válasza wkari38 hozzászólására (#66508)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2022 |
|
Szia, gratula a kincshez, ovd mert értékes, ha stimmel a dátum (1918).
3 sines vágányokat probáld meg az ebayon stb - gyakoriak. Pár éve én is vettem vagy 5 kg-nyit fillérekért.
Trafo. Ez komolyabb gond lesz, akkoriban ezt a mozdonyt valoszinü nem traforol üzemeltették, hanem egy sorba kötött izzoval meg reosztáttal.
Ha a PIKO trafo kibirja ( elvben megy egyenáramrol is), akkor az F1 trafobol ki kell venni az egyenirányitot ( szelén vagy dioda). Ha nem elég ( ami valoszinü ) akkor nem lesz sok választásod. ( az USAban lehet szerezni ilyen vezérlöket a LIONEL gyártott ilyet, de azok 110 Voltosak és nagyon szépek).
Az egyszerübb eset, ha valamilyen elektronikus kütyüt csinálsz vagy veszel ( triacos motorvezérlö) vagy PWM vezérlöt ( az utobbi olcso és elérhető 5-10 A-st keress), és egy legalább 24 V/ 200W trafo kell.
A motort ne cseréld, inkább javitsd vagy javittasd meg. Csak ugy értékes ha eredeti. |
(#66512) róbertke válasza wkari38 hozzászólására (#66508)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2022 |
|
Játékudvar
Budapest, Hernád utca 8.
Pár percre a Keleti pályaudvartól
14:00 -kor nyit 18:00 -ig tart nyitva
Mobil: 06-30-334-9215
www.jatekudvar.hu
E-mail: jatekudvar1@gmail.com
|
(#66534) jamiki hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Sziasztok!
A H0 forgózsámolyos Személyvagonok sokszor kisiklanak. A többi kocsi és mozdony nem. Olyan érzésem van, hogy túl könnyűek. Próbáltam a kocsit szétszedni, de sehol nem enged. Talán össze van ragasztva? Valaki szedett már széjjel ilyen személyvagont? |
(#66535) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66534)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Van pát tucat fajta belőle. Melyik?
És milyen síneken siklanak ki?
Milyen mozdony mögött vannak? |
(#66536) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66534)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Jó lenne ismerni milyen gyármányúak a vagonok?
Készítenél néhány képet a személykocsik aljáról a forgóvázakkal együtt?
Minden mozdonynál kisiklanak? vagy csak egy típusnál? |
(#66540) jamiki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66535)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Általában mindegyik fajta mozdonynál előfordul. Egyenes és íves szakaszon nem fordul elő. Főleg Ha a váltó egyenesbe van, akkor a forgózsámoly a kitérőbe akar menni (főleg a hátsó). Komplett szerelvény van belőle mozdonnyal. |
|
(#66541) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Az ivek lesznek kicsik ilyen hosszu kocsikhoz. |
(#66542) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66541)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Én is gondoltam ilyesmire, de rövidebb forgózsámolyos személykocsit nem találtam. Van rövidebb forgózsámolyos tehervagon azzal is előfordul. A kéttengelyes személy és teherkocsiból akármilyen hosszú lehet a szerelvény. |
|
(#66543) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66542)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Nem ismerem milyen a kocsi, ha KKK a kapcsolo vezetése, akkor az szorulhat, a hosszu jármüváz alapbol egy kihivás egy házi modellvasutra, mert a váltok többsége igen kis ivü ( helyhiány miatt), amit nem lehet semmivel kompenzálni.
Ha azt mondod, hogy csak a szerelvény utolso kocsija siklik ki, akkor az is lehet a gond amit irtál, hogy tul könnyü a kocsi. Erre vannak szabványok, hogy pl H0 méretben 0,40 gramm/mm az ajánlott tömeg. |
(#66544) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Minden váltónál előfordul amit irsz: ti. hogy a forgózsámoly kitérőben akar haladni? Vagy csak a pálya egy bizonyos helyén fordul elő?
A szerelvényben minden kocsival előfordul, vagy csak a mozdony utáni elsővel?
Mindegyik kocsi ilyen kengyeles kocsikapcsolóval van felszerelve, vagy használsz kurzkuplungot?
A forgóváz könnyen tud elfordulni az alvázban lévő perselyben? Az elfordulását nem akadályozza semmi sem?
Az alvázat lehet kipattintani ezeknél a kocsiknál. Még a kurzkuplung vonószár az alvázban akadhat.
ellenőrizendő! |
(#66545) jamiki válasza Antal Miklós hozzászólására (#66544)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Nem mindig és nem mindegyik váltónál fordul elő. A teherkocsit próbáltam leterhelni, akkor nem siklott ki. Ezért akarom a személykocsit szétszerelni és "utasokkal" leterhelni, de sehol nem enged. |
(#66546) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66543)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
A kocsi súlya 150 gramm, a hossza 260 mm, így elvileg 104 gramm kívánt súlyt eléri. |
(#66547) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66545)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Óvatosan a szürke alváz és a zöld kocsiszekrény közé helyezett fogpiszkálót behelyezve ki lehet pattintani a kocsiszekrényt rögzítő arrettálásból.
Ha nem sikerül kipattintani, akkor próbáld meg gk kerék kiegyensúlyozó súlyokat az öntapadó fóliával a kocsit leterhelni |
(#66548) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Ja, hogy ez a ROCO GYSEV új festésű IC kocsija! Az szép hosszú...
Két dolog miatt szokott kilépni, ha egyébként a váltók jók:
- lóg a kocsikapcsolót tartó kinematika;
- PIKO HOBBY mozdony mögött van (Taurus, például).
Elsőt úgy tudod ellenőrizni, hogy kézzel jobbra-balra eltolod a kocsikapcsolót az ütközők felé. Ha elengeded, akkor szabadon vissza kell állnia középre. Ha nem ezt teszi, akkor ki van akadva, szét kell szedni, hogy visszapattintsd a helyére.
Második esetben meg kell venni a PIKO toldóját, mert az elbaltázott konstrukció miatt alap esetben minden hosszabb kocsit ki fog dobni maga mögül az ívekben.
Szétszedni úgy tudod, hogy a forgóvázaknál óvatosan oldalra kihúzod a kaszni oldalát, és az alváz kiesik, a belső berendezéssel együtt.
DE! Ezt a kocsit pluszban lesúlyozni nem kell! Elég nehéz önmagában is. A figurák meg nem jelentenének akkora plusz súlyt, hogy mindenképpen betereld a váltóba a siklásra hajlamos kereket.
Ellenőrizni kellene a pályát, hogy a váltó 10 váltás esetén legalább 12-szer pontosan áll-e be?
Most nézem, azok PIKO A-Gleis váltók? Ha az ívesen siklik, akkor az nem a kocsi baja lesz! |
(#66657) CharlieFirpo hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Sziasztok!
Kb. 1 éve vettem egy Roco 52524 mozdonyt (így még garos). Akkor bejárattam, azóta pihent. Furcsa volt akkor is, hogy picit jobban melegedett alul (gondolom ott a motor), mint egy átlag mozdony, meg nem indult meg szépen lassan alacsony feszültségen, ahogy illene, hanem a szabályzó tekerésekor egyszer csak hirtelen megugrott, aztán már száguldott is (ekkor már 6V felett járt).
Hétvégén járattam, hátha elhagyja ezt a rossz szokását, de nem.
Milyen nyűgje lehet szerencsétlennek? |
(#66658) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66657)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Lehet, hogy beszaradt valamilyen kenöanyag. |
(#66660) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#66658)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Teljesen új mozdonynál létezik ilyen? Mert akkor jött a gyártótól amikor vettem (rendelni kellett, nem volt készleten) és már akkor is ezt csinálta.
Csíkos mester egyszer írta, hogy találkozott olyannal, hogy agyontömték zsírral még a mindent is, az is okozhat hasonlót anomáliát? |
(#66661) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66660)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Ki tudje milyen zsirral és mennyire kenték.
És mielött eljutott hozzád azt sem tudjuk melyik raktárban és hogyan telelt. Vidd el Csikoshoz, megmondja. |
(#66662) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#66661)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Messze van sajnos, de ha csak ennyi, akkor szétszedem, megnézem. |
(#66663) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66662)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2022 |
|
Miért kérsz tanácsot, ha nem fogadod meg?
Csíkos hivatalos szervíz, számlát is ad.
Amúgy a Bolttal felvetted a kapcsolatot, mielőtt lejárna a Gari? |
(#66900) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Na Gyerekek!
Ilyet még nem láttam a műhelyben!
Minitrix BR18, digitális, hangos gyárilag. Hajtás a mozdonyban, mind a három csatolt tengely hajtott. Csakhogy, a középső tengelyen a fogaskerék jóval szélesebb, mint a két szélsőn, hogy, amikor a modell ívbe fut, akkor szépen beálljon, de a hajtás folyamatos legyen. Nos, ez egy szép, réz fogaskerék acél tengelyen. És: nem fogjátok elhinni, elforog a tengelyen!!!
Azt megszoktam már, és rutin, hogy egy hajtott tengelyen a műanyag fogaskerék megadja magát. De egy réz?! |
(#66901) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66900)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Vagy kisporoltáka. Logtightet vagy a tengelyröl bordázást. Döntsd el melyik jobb.
Apropo a keletiázsiai modellekhez készült 3D nyomtatott fogaskerekek remekül beváltak. Egy sereg modell állt a vitrinben repedt fogaskerekekkel. |
(#66905) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66901)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
Meg van a probléma. Eléggé érdekes egy konstrukció, hogy finoman fogalmazzak...
Nos, a motor tengelyén van egy csiga, onnan fogaskerekek mennek le a mozdony első hajtott tengelyéhez. Onnan közlő fogaskerék meg a középső hajtott tengelyhez, amit viszont nem hajt meg a motor!!! Ugyanis a rajta lévő fogaskerék szintén csak közlő, magát a tengelyt nem hajtja, majd egy újabb közlő fogaskerék, ami a hátsó, harmadik tengelyt hajtja. Vagyis a modell motorja (aki nem tudná, ez egy bajor "Pacific", vagy 2'C 1' elrendezés, BR18.5) csak az első, és a harmadik csatolt tengelyt hajta meg, a középső "hajtott" tengely az gyakorlatilag szabadonfutó, csak a merev rudazaton keresztül kap erőt.
Nem lenne ezzel baj, mert a tengelyen réz fogaskerék van, így elvileg ez nem reped le onnan. Nem is, máshol keletkezik a baj! Ugyanis a modell szép kerekei fém nyomkarimával rendelkező műanyag termékek. Vagyis a tengely ricnis végei kerekek műanyagból készült belső részének furataiba illeszkednek. Amik viszont, mind a hat (sic!) elforognak a tengelyen! Deformálódtak is a hajtórudak, az egyik kurbli el is törött, csak komplett vezérlés van, persze egy kisebb vagyonért. Viszont kellenének a hajtott/csatolt kerékpárok is, az viszont nincs! Nem raktáron nincs, hanem a modell alkatrészei között listázva sincs!
A mostani verziója 469Euro...
Ééééés! Tamtarááám!!! Ennél sincs listázva egyetlen hajtott kerékpár sem! Első futó, meg hátsó futó persze van, de ezek meg soha nem romlanak el... |
(#66906) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66905)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
Hát ide jutottunk ezt méga PIKO vagy a Zeuke is tudta a korábbi -izmus fénykorában, hogy a müanyag tengelybe fém kerékagyat kell illeszteni és azokat felpréselni az acél tengelyre. Na jo, fejlödünk ( föleg az árban).
Esetleg megprobálni megcsinálni 3D nyomtatással, és abba a kerékbe fémakerékagyat ragasztani majd az esztergán pontosan árfurni. |
(#66907) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66906)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
3D? Áááá, N-ben? Esélytelen, hogy szép is legyen.
Már fut, sikerült megoldani a gondot, némi ragasztó segítségével.
Lassan eljutok odáig, hogy senkinek sem fogom ajánlani a Minitrix mozdonyokat.
1: A mostani elektromos paneljeik MTC14-es dekóder aljzattal vannak szerelve, és csak Trix dekóderek vannak ilyenek. Senki sem csinálja utánuk.
2: A Trix (és Märklin) hangos dekóderek kb 10 évvel vannak lemaradva.
3: Az, hogy elromlik valami egy modellen, és cserélni kell, az előfordul. De az, hogy csere alkatrész még csak listán sincs, az vérlázító! |
(#66908) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66907)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
4k Rezinessel még szebb is lesz, mint az eredeti.
|
(#66909) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66908)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
Idén nyáron terveztem egy ilyen szerkezet beszerzését, de mindenféle dolgok jöttek közbe, így ez most tolódik.
Egyébként nem bízom a műgyanta tartósságában. Eddigi tapasztalataim ebben csak megerősítettek. |
(#66910) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66907)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2022 |
|
Láttad a Váltógyártó váltóit....azok 3D-k. Viszont nem olcsó az alapanyag amit használ(speciális) Ja és az is 4K-s Ja és még szépek is s tökéletesek!!
|
(#66911) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#66910)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2022 |
|
|
(#66914) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#66910)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2022 |
|
Igen, de az vágányanyag. Amiről meg szó van, az egy N-es hajtott kerék. Mármint a modellben is hajtott, sőt, még tapadógyűrű is van kettőn. Műgyanta öntést/nyomtatást (egy hülyeség) húzzak rá, és pozicionáljak acél tengelyre, folyamatos erőhatásnak kitéve?
Amiket eddig láttam műgyanta öntések (bár kétségtelen, hogy szép is volt közöttük):
- rideg, törékeny, ha elmúlt már pár éves,
- ragaszthatatlan, semmi semmit sem rögzít hozzá,
- jön le róla a festék,
- változik a mérete, a gyártáskor beragasztott ablakok maguktól, erőhatás nélkül beesnek,
- van olyan modell, aminek a használati utasítása vastag vörös betűkkel úgy kezdődik, hogy: "A modell szétszedése nem javasolt!" (H0 mozdony modellje, hatszámjegyű összegért)
Ezek után van egy kivétel, Laci vágányanyagi, váltói. Csak ez nem az a kategória, ami most nekünk kellene.
Meglátjuk. A cég fejlesztésért felelős igazgatója már kinézte, hogy melyik nyomtató felelne meg számunkra. Lassan majd elindul a beszerzési folyamat, ha késve is. De mozdony mechanika alkatrészeivel kapcsolatban én szkeptikus vagyok (és most nagyon diplomatikusan fogalmaztam). |
(#66915) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66914)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2022 |
|
Ez így nem teljesen fedi a valóságot!!!
Egy másik fórumon esztergába készítettek 3D-s fogaskereket és még működik is!!!!!!Nem tört el ! Egy próbát megér......Amennyiben POM vagy ABS alapanyagból készül talán van esélyetek! |
(#66916) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#66915)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2022 |
|
Nekem is müködnek csak egyik sem rezinböl van, hanem PLAbol ill ABS-böl.
A rezin sajnos eléggé törékeny, és olyan nagy gépekhez mint az eszterga stb már nem az igazi.
Az ázsiai modellekben M0,6 modulos fogaskerekek vannak, azok PLAbol nyomtatva jobbak lettek mint az eredeti. |
(#66917) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#66915)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2022 |
|
ABS-ből talán. (De a dolog a műgyantás nyomtatókra terelődött, azokra gondoltam.)
Egyébként megoldottam, már úton van vissza a modell a tulajdonosához.
Száz szónak is egy a vége: csessze meg a Minitrix a tudományát! |
(#66921) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 7, 2022 |
|
Áramátadó kuplungok....
Van a Fleischmann-Viessmann co-produkcióban készült szuper megoldása Viessmann 5048. Tényleg jó, mert még kombinálható a sima profi kuplunggal, sőt kis mókolással még a kocsilekapcsoló digitális kupplunngal is. Ez utóbbi egész jó megoldás, mert stabil kapcsolatot ad, s egész kis energiával csatlakozik, és old le. Azaz némi kompromisszummal az univerzálhoz hasonlóan használható.
Aztán jön a felismerés: az áramátadó csatlakoztatás, az nem felcserélhető, irányfüggő, mert egymás alatt/felett vannak az érintkezők!!!!
A Kishercegből idézve a Rókát: semmi sem tökéletes...
(kis hiba, hogy erre később jöttem rá |
(#66958) VidEva hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2022 |
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Piko H0 analóg mozdonyom nem működik.
Budapesten keresek valakit aki megjavítaná. |
(#66960) csíkosháTTú válasza VidEva hozzászólására (#66958)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2022 |
|
Bozsik stadionnál jó lesz?
Ráklikkelsz a nicknevemre, ott a pontos cím is a weblapomon. |
(#66961) VidEva válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66960)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2022 |
|
Köszönöm, Fóton lakom de szoktam Budapestre járni. |
(#67097) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2022 |
|
Ezt a videot meg kell nézni.
Hát igy ne javitsatok modelleket.
A kanadai srácnak fogalma sincs mit csinál, csak erölködik.
*Az egyik alapvetö hiba, egy alkatrész minél gyorsabban forog annál higabb kenöanyag kell rá.
*Az eszébe sem jutott miért zabálta le a csiga a fogakat a fogaskerékröl.
*Az uj fogaskerék beszerelése után sem szentelt egy pillanatot sem a csiga meg a fogaskerék távolságának a beállitására. Ahogy beszerelte ( másodszorra) lehet, hogy pár hét mulva megint eltünnek a fogak, a vastag zsir ezen aligha fog valamit változtatni.
*A kerekeket is nagyon primitiv modon probálta megtisztitani.
*A mozdonybol eltünt a kazánsuly, ( igaz késöbb beragatsztott némi olmot) ami egyensulyban tartotta ( volna), és igy a mozdonyka akár egy BMX versenyre is benevezhetne.
Tanulságnak igen jo.
Igy ne!
|
(#67100) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67097)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Én végignéztem, szerintem messze nem annyira tragikus a helyzet, igazándiból én ennyi időt se szenteltem volna ennek a csodának a karbantartására. |
(#67101) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#67097)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Sajnos, a net-en sok az önjelölt megmondó, bár ma magukat influenszernek titulálják, és azt hiszik, hogy csak ők tudnak valamit.
A csiga és a fogaskerék távolságát is csak sac/kb állította be, arról nem is beszélve, hogy a kiszedett és beépített fogaskerék az eredeti felhasználásában egyenes fogazású volt, ami a csigahajtásnál nem használatos. (talált egyet a lomok között)
Ha már ilyenmegmondó embernektartja magát, akkor miért nem nyomtatt 3D-ben egy ferdefogazású fogaskereket a csigahajtáshoz.
|
(#67102) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#67101)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Azzal az a baj, hogy az eredeti is egyenes fogazásu, mert alul a kapcsolodo fogaskerekek is egyenes fogazásuak.
Sajnos ilyen finom fogazást még elég nehéz nyomtatni sima PLA nyomtatoval. Rezinnel igen, de az az anyag viszont nem jó, mert rideg.
A mai jobb nyomtatokkal kb M0,5 feletti fogazást lehet megbizhatoan nyomtatni.
Nemrégen a nagyméretü távolkeleti mozdonyokba nyomtattam ferde fogazásu M0,7-es fogaskerekeket, azok nagyon jol beváltak. |
(#67103) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67100)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Ez egy másik lapra tartozik... |
(#67104) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Végignéztem most pár videóját, őszintén megmondva teljesen korrekt az összes. Gyakorlatilag szemétből "ment" meg mozdonyokat, méghozzá egész ügyesen. Biztos vannak dolgok amiket lehetne jobban/szakszerűbben csinálni de az összkép azért ennyire nem negatív. |
(#67105) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67104)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2022 |
|
Azzal nincs is baj, csak pl olyan alapvetö tévedések vannak, hogy smirglivel pucolja a kerekeket, amik az esetek többségében nikkelezve vannak, ha azt megsérti akkor ezt naponta kell ismételni, mert minden kosz ráragad a kerékre, a szikrák meg mély krátereket égetnek a felületbe.
Stb.
S nem árt a javitás elött felderiteni a hiba okát, mert az alkatrészcsere ritkán gyogyitja meg a szerkezetet, csak átmenetileg teszi müködö képessé. |
(#67113) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67097)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Dehogy nem! Pont így!
Legyen már dolga a műhelyemnek még több, és a gyártóknak is keresni kell egy rakás pénzt a tartalék alkatrészeken!
Vagy nem?
|
(#67115) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67114)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Akkor én vagyok sz üdítő kivétel?
Nálam ez másképp megy. Előleget nem kérek, nem is fogadok el. Fizetés csak az elvégzett munka után van. Annyit szoktam tenni, hogyha javítás közben olyan merül fel, ami durván túllépi az előzetes kalkulációt, akkor szólok az Ügyfélnek.
Nem is szándékozom ezen változtatni...
|
(#67116) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67105)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Jó én mondjuk abból indultam ki hogy neki elég egyértelmű a hiba oka, ezért nem szentelt annyi időt a dolog leírására, ezt már így utólag nem tudjuk.
Viszont én annyira nem tartom ördögtől valónak a finom csiszolópapír/sínradír kombót keréktisztításhoz főleg amikor ilyen öreg kitudja mióta álló gépről van szó. Illetve akkor sem hülyeség ha olyan környezetben van használva ahol tapadógyűrűs/műanyagkerekes kocsik/mozdonyok is előfordulnak, mert van az a kosz amit évekig lehet benzinnel vakargatni soha nem fognak lejönni. |
(#67117) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67115)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Akkor nem követed a modern, halado trendeket. A minap csak a kazán gyártoját hivtam fel, mert valahogyan nem ismertem magam ki a készülék közel 1300 menüpontjában.
Az első kérdés, hogy van-e szerzödésem a támogatásra, mert ha nincs, akkor az informácioért is fizetnem kell es küldenek számlát. |
(#67118) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67116)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Márpedig ez az egyik kritikus dolog. Van még néhány amsrikai mozdonyom amik eredetileg sárgaréz kerekekkel lettek legyártva, na azokat minden bevetés elött csiszolni kell. A kollégák már csináltak hozzá a terepasztalba beépitett keréktisztitot is.
És sajnos ugyanez a probléma az immár 50 éves Zeuke mozdonyokkal is. Azokrol simán lekopott a nikkel, s maradt a sárgaréz, ami alapvetöen nem jo mozgo kontaktusnak. Minden még a legkisebb szikra is krátert üt a felületbe, ami azonnal beszippant minden zsiradékot, az meg mint a rágogumi felszed a sinröl minden piszkot.
Ezért amennyire csak lehet nem szabad megsérteni a nikkelezett sima felületet.
A kemény koszt is le lehet egy szike vagy törökés lapos pengéjével a forgo kerékröl szedni. A futofelületre laposan odanyomott penge nem sérti a felületet, de leszed minden durva koszt, a maradékot meg sinre rakott konyhapapirral szépen le lehet pucolni, esetleg pár csepp benzin segitségével. |
|
|
2024. Dec, 05. Csü 16:21:17 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|