Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       22/22
(#64104) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64102) Válasz Jan 25, 2021
Tökéletes ötlet!
A régi tervnél én is 3 trafóra gondoltam pedig ott csak 2 szerepelt!
Minden szerepel amire gondoltam.
Nagyon köszönöm.
Szaktopicban találkozunk!
Szép napot!
(#64116) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64104) Válasz Jan 26, 2021
Válasz a TT-s topicban!
(#64143) róbertke hozzászólása Válasz Jan 30, 2021
NWSL Sagami egy tengelyes motorja ismerős valakinek?

144396580_29...jpg
 
(#64144) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#64143) Válasz Jan 30, 2021
550$ -os OMI Sn3 C&S 2-8-0 lelke, B tengelyt hajtja a Sagami motorja.

000000000000...jpg
 
(#64145) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64143) Válasz Jan 30, 2021
Azt hiszem ilyen van az utolso MDC Shay mozdonyomban. Szivtam vele elég sokat, amugy jo motor.
(#64146) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64144) Válasz Jan 30, 2021
Amugy érdekes volt olvasni, milyen reakciokat váltott ki mult héten a SAM technologiai videoja.
Ö valami olyasmit mondott a videoban, hogy nem érti, miért hajtják meg a német gyárak a fogaskerekekkel a mozdony valamennyi csatolt tengelyét ( hát még ha tudná, hogy vannak modellmozdonyok, ahol a futokerekek is meg vannak hajtva), mikor az egész angolszász világban (távol kelettöl San Franciscoig) szinte kizárolag a hajtotengely kap motoros hajtást, a többit meg a csatlok hajtják. ( akárcsak az eredeti mozdonyon).
(#64148) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64146) Válasz Jan 30, 2021
Idézet:
„ hát még ha tudná, hogy vannak modellmozdonyok, ahol a futókerekek is meg vannak hajtva ”

Ismerem, Hruska BR91

000000000001.JPG
 
(#64149) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64148) Válasz Jan 30, 2021
Nekem is van egy ilyen matuzsálem, még müködik is - igaz soha sem futtam terepasztalon...... de van a Gützoldnak is egy uj konstrukcioja is......( ha még gyártják)
(#64150) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64149) Válasz Jan 31, 2021
BR65.10. Gyártják, TT-ben és H0-ban is. TT-ben az év modellje lett 2020-ban.
BR65.10 video
(#64151) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64149) Válasz Jan 31, 2021
Gützold BR65.10. Hajtásház
(#64160) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64151) Válasz Feb 1, 2021
Hát agymenésekre rengeteg példa van: ha jol nézem az eredeti Gützold modellben mindössze csak a 2 futotengely van hajtva:

Régi Gützold
(#64161) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64160) Válasz Feb 1, 2021
Rosszul látod, a két fémtiszta félgömb között ott van a fogaskerék ami előre hajt.
(#64162) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64160) Válasz Feb 1, 2021
Tévedsz!
Ez az egyik legjobb TT gőzös, ami valaha épült.
(#64164) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64161) Válasz Feb 1, 2021
Hát ha igy van, lehet, de azt sem tartom mechanikai szempontbol valami egetverö megoldásnak, amikor egy motoros alváz ami háromdimenzioban mozoghat a motorral együtt, egy fix mechanizmust hajt ( a kapcsolt tengelyek csoportját). De ez legyen a Gützold dolga.
(#64166) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64164) Válasz Feb 1, 2021
Hepe-hupás BTTB síneken is vígan fut.

A H0 is hasonló. Egyszer volt a műhelyben párhuzamosan egy BRAWA BR65.10, és egy Gützold BR65.10. Fényévekkel van előrébb a Gützold.
(#64167) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64166) Válasz Feb 1, 2021
Azt nem vitatom, csak mechanikai szempontbol nem éppen optimális konstrukcio.
A mechanikában vannak bizonyos szabályok, amik itt erösen meg lettek eröszakolva.
Amugy a német forumokon eléggé morognak a motorra és állitolag nincs uj.
Nem tudom, nincs ilyen modellem.
(#64170) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64167) Válasz Feb 2, 2021
Az első kiadásban - csakúgy, mint a Tillignél a nagy dízel-, és villanymozdonyoknál is, meg az első Schirmer BR64-ben is - egy ideig a kisebbik, 3 pólusú Bühler motor volt. Csakhogy a Bühler leállt ennek a gyártásával, Ottóéknál van belőle még talán pár darab. A mostani BR65.10-ben már másik motor van, az ötpólusú.
(#64171) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64170) Válasz Feb 2, 2021
Állitolag vasmentes (a Fischer szerint), de se lendkerék, se megfelelö teljesitmény nincs benne. És mindez mintegy a hasonlo mozdonyok árának a másfélszereséért. Azt a valamit amit a motor végére nyomnak lendkeréknek nevezni aligha lehet.
Azért az ember egy ilyen szuper kinézetü mozdonytol ma már mást vár el. Ráadásul egyes hirek szerint elömenetelben rossz a járása ( a futokerék vezetése rossz). Ezért szinte minden elérhetö filmben hátramenetben van a vonat élén.
(#64172) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64171) Válasz Feb 2, 2021
Nem tudom amúgy ezeket hol olvasod, de érdekelne egy link vagy valami. Csak mert valahogy ezek erre a gépre pont nem jellemzőek amiket leírtál.
(#64174) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64172) Válasz Feb 2, 2021
Konkrétan mi nem jellemzö?

Üsd be a YT-ra a BR65.1 kapsz egy marék nem gyári videot.
(#64175) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64171) Válasz Feb 2, 2021
Nekem a Piko BR86-os szabadonfutója ment el Afrikába mindaddig, amíg egy régi ME cikk alapján apró csapágygolyókkal le nem súlyoztam. Talán ennél is ez lehet a gond! Tiszta műanyag az eleje a BR65.10.-nek.
(#64178) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64175) Válasz Feb 2, 2021
Nem tudom, nincs ilyen modellem.
Ezek a dolgok sok mozdonyon elég sok gondot okozhatnak, ha a konstruktör nem tartja a szem elött a modellvasut jellegzetességeit. A nagy vasuton is volt több futomü konstrukcio amit át kellett épiteni, mert azon a sorozaton nem vált be. A modellben ez meg még nagyobb gond a kis ivek meg a tömegek miatt.
Állitolag itt a futokerék nyomkarimája sikerült tul finomra - illetve a forgocsap és a nyomkarima nem lettek összehangolva. (Ez már inkább a saját véleményem).
Néhány amerikai mozdonnyal szenvedtem. Azok futotengelyei még a legdrágább modelleken is gyakran nagyon primitiven lettek kezelve.
(#64183) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64174) Válasz Feb 2, 2021
Na utána néztem, a motorról semmilyen negatív dolgot nem találtam, viszont valóban igaz hogy nem szeret a gép elfutni 310-es íveken. Mondjuk aki egy ilyen gépet beküld egy villamosívbe az meg is érdemli...
(#64184) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64183) Válasz Feb 2, 2021
Hát igen volt már a kezemben egy 4 számjegyü (Euroban) szupermodell aminek az utasitásban azt merte a gyártoja irni, hogy (majdnem) egyenes sineken üzemképes (H0-ban 2000 mm-s sugaru iveket irt pontosan).
(#64185) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#64183) Válasz Feb 2, 2021
Még a régi eresztésből volt nálam TT-s BR65.10, az zokszó nélkül húzta a négyrészes emeletest (BTTB/Schicht) a 286mm-es U-profilos síneken is.
(#64187) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64185) Válasz Feb 2, 2021
Akkor a szokásos User-error. Hányszor volt már ez. Mondjuk a mai világban nem tudom ki operál még mindig ilyen kis sugarú ívekkel méretaránytól függetlenül.
(#64188) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64187) Válasz Feb 3, 2021
Valoban igy van, viszont a modellezök tábora sokkal nagyobb és sokkal szélesebb minden szempontbol, mint azt a modern gyönyörü mozdonyok konstruktörei feltétetelezik vagy amit a hangado modellezök követelnek viszont a piac egyáltalán nem.
Mi korábban születettek megéltünk néhány rendszerváltozást a modelliparban is, és láttuk, hogy "modellhübb" megoldás mekkora szenvedésekkel jár. És egyáltalán nem várhato el a tömegektöl, hogy ugy kezeljék a modern jármüveket, mint a szétszedett svájci orát.
Ehhez jön az extra kihivás, hogy ma van 2-3 gyár ahol sineket, vágányzatot gyártanak, és van pl a TT-ben egy tucat gyár ahol csak jármüveket terveznek és gyártanak. Ezeknél teljesen hiányzik a jármü és a pálya tökéletes összehangolása, igy nyilvánvalo, hogy konflikusok keletkeznek amikor ujra feláldoznak valamilyen részletet a modellhüség istenének.
És van (volt?) két alapvetö irányzat a modelliparban.
A média meg a szögecsszámlálok a végtelen modellhüséget preferálják, a jo modellkontruktör viszont a megbizhato müködésre tenné a hangsulyt. A két irányzat nem mindig találkozik aminek olyan következményei vannak amiröl itt beszéltünk.
Csak egy példa mi a különbség a 2 irányzat között pl a TT BR86-s futokerekein látszik. A régit egy modellkonstruktör tervezte, a futoalvázak hosszu karral lettek a mozdonyhoz illesztve, azaz az ivben a tengely igen kis felfutási szöggel találkozott a görbülö sinnel, azaz a siklás majdnem kizárva. Ha megnézed az uj BR86-t a vezetö kar kb 10-15mm hosszu, azaz a futokerék még egyenesben sem áll biztosan a hossztengely közepén és az ivbe a kerék 20-30 fokos szögben fut neki a sinnek. Ha még a keréken modellhü finom nyomkarima is van, szinte 100% a siklás.
(#64189) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64188) Válasz Feb 3, 2021
Gützold BR65.10, TT:
Az első eresztéseket még Berndt Gützoldék csinálták. Erről írtam. Gyakorlatilag a szántáson elmegy, stabil az áramszedése, és a futása is.
A mostani kivitel változott. Részben azért, mert az eredeti motor már nem elérhető. A Fisher a motort leszámítva nem nyúlt a modellbe, csak az elektronikát változtatta meg.
Szerintem: Nagyon fakezű, féltökű "modellezőnek" kell lennie annak, akinek lépten-nyomon problémája van ezzel a modellel.

Vannak, akiknek nem való a vasútmodellezés. Mert nem igazán értenek hozzá, de a legnagyobb baj, hogy tanulni sem akarják, és nem hallgatnak senkire. Persze a közösségi médiában meg annál nagyobb hanggal osztják az észt mindenkinek...
(#64190) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64189) Válasz Feb 3, 2021
Pontosan tökéletesen összefoglaltad amit én is akartam mondani.
Mondjuk én lehet rossz csillagzat alatt születtem de a BR86-osról sem hallottam soha olyat hogy siklásra hajlamos lenne.
(#64191) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64190) Válasz Feb 3, 2021
Tudod vannak mechanikai szabályok amit illik betartani, mégha az ember nem is látja elsö pillanatban fontosnak.
A nagyvasuton sem volt véletlenül legalább 3 különbözö konstrukcioju futotengely (Adams, Bissel, meg Helmholtz) meg egy sereg feljavitás, hogy pl a futokerék alapállásban a mozdony hosszanti tengélyében álljon, és ne lökdösse az egyik vagy a másik sint. A modellben ez szinte megoldhatatlan, innen jönnek az elsö gondok.
(#64253) etwg hozzászólása Válasz Feb 23, 2021
A mai bányászat. Véletlenül egy sereg öreg cink-elemet találtam. Nosza megnéztem mi van bennük, és nicsak a jó öreg mintegy 3,5 mm átméröjü szénrudacskát. Már ugyis fogyoban voltag tartalékaim. Remekül lehet ezeket reszelni, alakitani szénkefének, ponthegesztö elektrodának. Azt hiszem most megint sok évre el vagyok látva ilyen anyaggal.

BF98C614-7F2...jpeg
 
(#64254) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64253) Válasz Feb 23, 2021
1973-as Évjárat.

DSC_8134.JPG
 
(#64255) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64254) Válasz Feb 23, 2021
Hiányzik a ceruzaelem meg a 3 voltos kivitel....
(#64293) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Feb 26, 2021
Megint megállt a maradék eszem...

PIKO N. Konkrétan a 40250-2 cikkszámú motorvonat. Amúgy jó kis konstrukció, még van benne PLUX16 DCC előkészítés (PLUX12 is elég lenne, csak hát ugye a nagyzolás, meg a rongyrázás).

Van hozzávaló gyári hangdekóder, ennek a cikkszáma: 46426.

Apró szépséghiba, hogy a "hozzávaló" gyári hangdekóder Next18s csatlakozós, a modell pedig PLUX16-os. Sebaj! Adunk a dekóderhez egy PLUX12 - Next18s adaptert, oszt jó van az!
Viszont a dekóder és a hangszóró helye a modell alváza és a belső berendezés közötti térben van kialakítva. Ha az egész PLUX/Next adaptert a vezetékeivel, meg a dekódert is be szeretnénk tenni, akkor a belső berendezést nem lehet visszapattintani a helyére. Jó, vegyük ki, minek az egy N motorkocsiba? Csak azért, mert az tartja a helyén a motort például, meg hordozza a felső világítás, és az utastéri világítás LED diódáit...

Istenem...
(#64298) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64293) Válasz Feb 26, 2021
Ne várd el sok mezei elektronika gyártol sem, hogy ök még a méreteket is betartsák. Emlékszem egy régi ügyre - drága cuccok sorozatgyártásárol volt szo. Vagy 500 NYAK volt az egyszeri sorozat vagy 3-400 alkatrész mindegyiken. A beszállitok szokás szerint spulnikon szállitják az alkatrészt. A kolleganö beprogramozta a gépet, minden gyönyörüen lefutott. Az összeszerelö osztályról egyszercsak elkezdtek csörögni a telefonok, hogy valami nem passzol nem lehet bedugni a lapot másik kész NYAKba! Akkor derült ki, hogy a beszállito/gyárto kb 1,2 mmrel magasabb alkatrészt szállitott, a különbséget ráadásul két dolog okozta, a 8 láb ki tudja miért másképp lett görbitve, igy az anyagvastagsággal magasabbra került az alkatrész. Ez megtetözték még pár tized mm-rel, mert az uj alkatrészen nem nyomtatással vitték fel a márkanevet hanem reliéffel ami kiált a tokbol. A reklamáciora a gyárto azzal válaszolt, hogy még a tolerancián belül van minden. Csak az a baj, hogy a korábbi 500 NYAKon minden passzolt.
Ki hibás ilyenkor?
Miután nem tudtak a beszerzök megegyezni a beszállitoval, kénytelenek voltunk vékonyabb NYAK lapot használni, az 500 beforrasztott lap kuka lett a kb 0,6 mm különbség miatt. Akkor gondold milyen feltételekkel kellene a PIKOnak dolgoznia? Ezek nagyon keserves dolgok lehetnek a modellgyárakban....föleg N méretben, ahol pár tized mm már katasztrofához vezet.
Reklamáltad a PIKOnál? Lehet, hogy tudnak valami trükköt..
(#64304) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64298) Válasz Feb 27, 2021
A baj nem az, hogy vacakul van megcsinálva az elektronikai rész a modellben. Maga a modell tökéletesen alkalmas rá, hogy hangszóróstul befogadja a pl. ZIMO MX648P16 dekódert, vagy bármilyen hasonlót.
Erre "okoskáék" adnak a gyanútlan vásárlónak egy Next18s csatlakozós dekódert, egy vezetékekkel kialakított PLUX12/Next18s adapterrel. Csakhogy az adapter maga is akkora, mint egy komplett ZIMO MX648, és erre még ott vannak a drótok is pluszban. Így már nem fér el sehogyan sem a modellben, mert vagy a dekódert teszem be, vagy az adaptert, a kettőnek együtt nincs hely benne!

Az azért szomorú, és számomra elkeserítő, hogy a PIKO nem tudja mi való a saját modelljeibe. Ráadásul úgy, hogy saját néven, saját gyártó azonosítóval árul dekódereket a modelljeihez...

Az meg csak hab a tortán, amit a legutóbb tapasztaltam a PIKO hangos dekóderekkel ABC fékezés ügyben:
- Ha kéménnyel megy a jelző felé a mozdony, és a menetirány szerint a jobb sín van szakaszolva az ABC fékezéshez, akkor szépen teszi a dolgát: lefékez, és megáll, ha tilosat mutat a jelző.
- Ha ugyanitt szerkocsival megy a jelző felé, akkor meg simán átmegy rajta, de a jelző mögül közelítve meg megáll! Ha átteszem az ABC szakaszolást a bal sínre, akkor abban az esetben jól működik.
Ezek hol olvasták az ABC fékezés esetében, hogy kéménnyel előre a jobb sínt kell szakaszolni, szerkocsival előre meg a bal oldalit???!!!
Vagy arra gondoltak, hogyha a mozdony megfordul a pályán, akkor mindenki szerelje át a szakaszolásokat a jelző előtt, vagy a haladási iránynak megfelelően programozgassa az ABC fékezéshez tartozó CV-ket???!!!

Én elhiszem, hogy dől a pénz a gyártókhoz, de ennyire nem kellene kapkodni, és benézni teljesen triviális dolgokat!
Mind a két általam leírt esetben ezt a gyártó elba...ltázta.
(#64306) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64304) Válasz Feb 27, 2021
Nagyban ezt a Boeing csinálta. Nem hiába kell visszahívni és a földre kényszeríteni egymás után annyi repülőt.
De ne menjünk ilyen meszire: lásd Windows Update sorozatos frissítései.
Ezek a specialisták!
Van erre egy nagyon régi vicc, kinnt hallottam a nagy CCCP-ben:
Rendőr felvételi vizsga. Az ezredes behívja az első jelentkezőt:
- Tud irni?
- Igen!
- Olvasni tud-e?
- Igen!
- Fel van véve!

Következő!
- Tud írni?
- Nem!
- És olvasni?
- Nem! - Volt a válasz.
- Alkalmatlan, ki van rúgva!

Következő!
- Tud írni?
- Igen!
- És olvasni?
- Nem!
- Hurrá! Itt van a mi specialistánk!

(#64308) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64304) Válasz Feb 27, 2021
Itt koordinácios gondok vannak. Gondold el a modellek Kinában készülnek, az elektronik meg kitudja hol, ahhoz lehet, hogy untig elég egy kis mühely is. Nem tudom, hol kerül a modellhez az elektronika, tudtommal a modelleket már Kinában csomagolják és igy kerülnek az europai disztribucios hálozatba. Azt kizárnám, hogy Kinában csomagolják a modellhez az elektronikát. Igy bárhol összekeveredhetnek a dolgok. Én mindenesetre felvenném a kapcsolatot a Pikoval, mert lehet, hogy csak rossz dekodert csomagoltak a mozdonyhoz, vagy rosszat adtak hozzá. Egy N modellben ritkán van hely egy adapterre vagy bármire, ami nem tartozik közvetlenül az elektronikához.
(#64309) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64306) Válasz Feb 27, 2021
Sajnos a világ kéretlenül ilyen irányba megy. Már jo 15-20 éve egy europai konferencián egyes országok nagyon ellenezték, akkor még ritkaságszámba menö internetes flat rate ( azaz korlaátlan adatmennyiséget) szolgáltatást, és pontosan a SW cégek kényszeritették, mert, hogy jön ahhoz az elöfizetö, hogy bárki kéretlenül az ö költségén tegye rendbe a berendezéseken futo szoftwareket. Akkoriban volt egy felmérés is, hogy az adatforgalom komoly részét az ilyen upgrade szolgáltatások nyelik el. Akkoriban az is felmerült, hogy az uraságot emiatt a kasszához idézzék, amit azzal háritottak el, hogy a felhasználok, meg a biztonság érdekében teszik mindezt, azaz a felhasználo érdeke, az viszont az ellenkezöjét nem tudja bizonyitani.
Mit mondjak a 3 éves drága kocsimmal már kétszer voltam szervizben valamilyen SW upgrade miatt. Semmit nem lehetett észrevenni a kocsin, csak elment pár orám az ilyen ügy miatt.....
(#64311) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64308) Válasz Feb 27, 2021
Az bizony!
A dekóder dobozára rá van írva, hogy melyik cikkszámú modellhez passzol. A hanganyag, az igen, csak beszerelni nem lehet a modellbe.
Majd írok nekik valamikor a jövő héten. Csak előbb az ügyfelemnek mondom meg, hogy kidobta a pénzt az ablakon, ahelyett, hogy megvárta volna a ZIMO szállításomat...
Lapozás       22/22
Frissek
  2021. Márc, 08. Hé
6:28:39
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés