Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       27/38    
(#63548) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63542) Válasz Nov 9, 2020
Lehet összekeverted valamelyikkel.. Ez nagyon pici ezért gondoltam megérné kipróbálni ha már itt hánykolodik..(spórolós vagyok mert van bennem némi "Sváb" vér A nagy egy PIC16f876.Na ,de nem offolom szét jobban a topicot )

IMG_20201109...jpg
 
(#63549) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#63548) Válasz Nov 9, 2020
Mobil appon néztem meg, lehet.
De ezt ki lehet hozni kisebből is:
például így
vagy így.
(#63550) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63549) Válasz Nov 9, 2020
Elhiszed nekem ki tudnám?? még a nyákot is legyártom. Ha nem muszáj, akkor azért nem vagyok mazochista.. Amúgy ezt egybetervezem a DR kocsikba passzoló nyákba, nem különítem én el. Amúgy nem is drága, ha nem szeretnék ilyesmiket tervezgetni, építeni, biztos megvenném, hiszen nem sokkal drágább, mintha építek.
(#63552) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#63550) Válasz Nov 9, 2020
Persze, hogy elhiszem, láttam, eddig miket csináltál.

Csak a 12F629-re akartam terelni a figyelmedet.

Néztem a kapcsolást, amit belinkeltél, lehet, hogy összedobok egy deszkadarabot belőle, kíváncsi vagyok rá. Csak szerintem felesleges a végére az optocsatolós kimenet.
(#63553) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63552) Válasz Nov 10, 2020
Persze opto nélkül tranzisztorral gondoltam.. Elég egyszerűnek tűnik..
(#63609) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Nov 16, 2020
Éri ez a Piko ennyiért? Nekem jóárasnak tűnik, de ezen kívül semmit nem tudok az adott modellről. Piko oldalán nem találom, elvileg 2014-es modell.

Piko 59704
(#63611) tumikas válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63609) Válasz Nov 16, 2020
Ennyit simán megér, de ajánlom élőben megnézni, mert lehet hogy egy hibás mozdony ami bennragadt a készleten és ezért adják ennyiért.
(#63612) CharlieFirpo válasza tumikas hozzászólására (#63611) Válasz Nov 16, 2020
Ott a 14 nap, szóval az sem probléma, ha hibás (pont ezért nem hinném, hogy problémás lenne, mert úgyis náluk landol).
Bepróbálom
(#63616) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Nov 18, 2020
Meg is érkezett, gyorsak voltak
Aki ismeri ezt a modellt, attól kérdezném, hogy normális, hogy a tapadógyűrűk a képen látható módon vannak elhelyezve (pirossal karikáztam)?

Illetve azok a mütyűr kapaszkodók ... atyaég ... azt ragasztva, vagy hogy?


BR220.jpg
 
(#63617) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63616) Válasz Nov 18, 2020
Nem. A forgóvázak belső tengelyein, az ellentétes oldalon lévő kerekek a tapadógyűrűsek. A harmadik az szerelési hiba, pontosabban rossz kerékpár lett beszerelve a gyárban. Én elküldeném a képet a gyártónak, és mellékelném a nyugta fényképét is, küldhetnek egy sima kerékpárt Neked.
(#63619) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63617) Válasz Nov 18, 2020
Köszönöm!

Tehát a képen bal alsó külső az hibás?
Gondolom ha leszedem a gyűrűt az nem jó, más lehet a kerék átmérője.
Egyébként így is futásképes, vagy így jobb nem erőltetni a dolgot?

A tartozékoknak (fogantyúk, kapaszkodók) van egy pici furata, oda ragasztani kell?

Bocs a sok hülye kérdésért, első nem hobbi kat. mozdonyom ...
(#63620) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63619) Válasz Nov 18, 2020
Igen, bejelöltem. Ott egy sima, tapadógyűrű nélkülinek kellene lennie.

Kapaszkodók, ilyesmik: elvileg nem kell ragasztó, csak bele kell pattintani a cuccokat.

BR220kerekek.jpg
 
(#63621) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63620) Válasz Nov 18, 2020
Hiába szedném le a gyűrűt igaz?
Járatható így szerinted, vagy nem érdemes kínozni?
Mindenesetre írok a Piko-nak, köszi a tippet!
(#63622) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63621) Válasz Nov 18, 2020
A tapadógyűrűnek van egy "vájata" a kerék felületében, ha leszeded a gyűrűt, akkor bele fog "ülni" a sínbe.
Szerintem írj a PIKO-nak, de fotózd le mellé a nyugtádat is, hogy küldjenek egy sima kerékpárt.
Egyébként megy így is, csak az áramszedése bizonytalanabb így.
(#63623) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63622) Válasz Nov 18, 2020
Köszönöm mégegyszer!
(#63626) etwg hozzászólása Válasz Nov 22, 2020
Bocs hosszu lett.

Egy ujabb agymenés a modellvilágban. Visszatéröben vannak a hajdani dolgok.
Az egyik vezetö modellgyár kihozott néhány, a képeken nagyon tetszetös mozdonysorozatot, persze a katalogusban mélyen elhallgatva a modell valodi kivitelét..Az egyik barátom rendelt egy ilyen kis szertartályos mozdonykát nem is tul olcson - ütve alulrol a 170€-s határt (szállitással) hadd lássuk mit tud, meg talán alkalmas átépitésre is, mert a II és a III korszákhoz alig van megfelelö modell a kinálatban.

Mozdony

Nos a mozdony kivitele 2-B, szép nagy kerekekkel. Csak amikor az ember végre a kezébe veszi egyböl elszáll az öröm. A mozdony könnyebb, mint sok 2 tengelyes vagon. 124 gramm H0-ban!).
Mit is akart akkor ezzel a modellgyár mondani? A hajdani keletnémet kezdökészletes mozdonyok voltak ilyen kivitelüek, egy darab müanyag motorral, de azok legalább 3 vagont voltak képesek huzni. Az a közel 150€- s mozdony 2 vagonnál bedöglik!
Nézem a használati utasitást, micsoda? Coreless (Faulhaber tipusu) motor van benne. Na a fene, az tény, hogy nagyon szépen lassan folyamatosan indul, és persze meg is áll azonnal, ha megszünik az áram! Ma, amikor már a 60-100€-s mozdonyokban is legalább egy apro lendkerék van a 150€-s modellbe az ilyesmi már be sem fér?
Na jo elö a csavarhuzot, mi is van ebben a konstrukcioban? Egy ujabb csapás a jo érzékre.
A mozdonyt a filléres játékdronokbol, helikopterekböl jol ismert kb 20x12mm-s vasmag nélküli motor hajtja. ( na jo tehettek volna telefonba valo vibrátor motort is az még kisebb egy ekkora mozdonyba.... ). A baj csupán az, hogy ezek a motorok általában 5-8V-ra vannak méretezve és forgás közben a dronban a hütés is meg van oldva. Nem ugy a mozdonykában. Egy müanyag kb 1,5 mm vastag lappal és két csavarratl rögzitik a motort a könnyüfémböl öntött fogaskerekes hajtomomühöz. Alig 20 perc 6 V-s bejáratás után a motor már 50-60 C fokos!
Hogy a bál még tarkább legyen a hajtomüház 2 egymástol szigetelt oldalbol áll, mert egyben azzal oldják meg az áramszedést is! Igy a masszivnak kinézö öntvény belülröl egy szendvics, müanyaggal kitöltve. Hogy a maréknyi fogaskerék acél tengelye ne okozzon rövidzárlatot a két fém oldal közé fogott vastag müanyag öntvény alkotja a fogaskerekek csapágyait is. Mindkét tengely fogaskerekekkel hajtott, amik távolsága közel 50 mm! Nem akartam annyira szétszedni, de legalább féltucat fogaskerék van a hajtásban.
A hajtomübe alulrol a két hajtott tengely illeszkedik amiken 2-2 bronz csapágy van, nyilván elsösorban az áramszedés miatt, ennyi csapágy után viszont már a futotengelyre egyáltán semilyen csapágy nem jutott, az a müanyag keret erre szolgálo résébe illeszkedik, ami jo 1,5mm-l nagyobb mint a tengely átméröje. Felülröl a futokerekek tengelyét egy rugo nyomja lefelé!.
A kerekek festése tökéletes ( a mozdonyon is elég jol mutat a festés) azonban a futofelület esztergát nem látott, söt nagyon ugy néz ki mint az 50-60 évvel ezelött préselt (szinterezett) Athearn modellkerekek, a felületük a nikkelezés vagy kromozás ellenére tele van lyukkal, aminek az elsö baja az lesz, hogy teletömödik kosszal.......
Maga a kaszni sem tul aprolékos kivitelü sok részlet ma mát N méretben is szebben van modellezve. A sátorban is elég sok részlet van, föleg festve, viszont a padlo a mechanizmus miatt majdnem az ablak szintjén van. Igy természetesen kazánajtorol szo sem lehet. A gyárto föleg a festésben élte ki magát (angol modellröl van szo) rengeteg csik, sokszinü felirat stb fedi el a csapnivalo részleteket. Azt már csak csendben jegyzem meg, hogy a mozdonyban világitás sincs, de még egy csavar sem jutott a kb 2-2 cm-s NYÁKra amire 4 vezeték megy és van rajta egy kondi meg a 6 lábu DCC csati. Az egész igy van begyömöszölve a füstszekrénybe, aminek az ajtaját két apro mágnes tartja.
Hát nem tudom míért kell igy a modellezöket ilyen modellekkel átverni. A barátom is gondolkodik, hogy visszaküldi Angliába ahonnan vette.
(#63627) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63626) Válasz Nov 22, 2020
Végigolvastam az írásod ....
Talán más is ...
Konkrétumokat hiányolok belőle .....
Milyen méretarányról is írtál mivel a kedvenced a TT méretarány.
Jó, H0-ás oldalon vagyunk.
Konkrétan: Mi a gyártó neve?
Mi a pancserúl gyártott mozdony pontos típusa?
Fényképe(ke)t tudnál róla mutatni?
(#63628) tumikas válasza etwg hozzászólására (#63626) Válasz Nov 22, 2020
Nem akarom a barátodat bántani, de miért nem nézett körül a rendelés előtt az interneten? A Bachmann angol ágának gyakorlatilag nincs egyetlen normális kivitelű gőzmozdonya, gyakorlatilag mindegyiknek vannak hasonló problémái, bár egy fokkal talán jobbak mint a Heljan. Mindenesetre legyen ez egy intő példa hogy bizonyos gyártóktól nem szabad semmit sem előrendelni, illetve megvenni személyes próba nélkül.
(#63630) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#63627) Válasz Nov 22, 2020
Kolléga Úr!
Olvastad az írást?
Menjünk sorban:

- 00 méret, vagy 1:76
- EFE Rail a gyártó. (Lehet, hogy engem bezárt a kontinentális modellvasút, de életemben nem hallottam erről a "nagy" gyártóról.)
- Valami angol vacak, de szerintem mindegy is.

Konkrétumok is vannak leírva a hibákról, nem is egy.

Ezt nagyon, de nagyon elszúrta modell gyártója. Szerintem inkább gyártatója, mert a leírás alapján ez a legrosszabb kínai játékgyártónál lett készíttetve.

Nekem személy szerint meg van a véleményem az angol modellgyártókról, meg sajnos újabban az amerikaikról is. Nem éppen hízelgő, sajnos... Legjobb esetben alulról súrolják feltett kézzel a régi NDK ipart...
(#63631) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#63628) Válasz Nov 22, 2020
A Bachman még a jobb, hidd el!
(#63632) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63630) Válasz Nov 22, 2020
EFE rail a Bachmann egy új márkája, ahogy olvastam gyakorlatilag egy gyűjtőnév olyan járműveknek amiket más gyártott eddig. Az hogy csak árulják vagy esetleg teljesen átvették a gyártást azt paszolom.

Amúgy utánaolvasva ezt a mozdonyt ezzel a szerszámmal eddig hárman is gyártották:
Először a Dapol:
http://www.kernowmodelrailcentre.com/pg/108/Beattie_Well_Tanks
Majd pedig utána a DJ-Models:
https://www.youtube.com/watch?v=O9yY3Xd4Sc8
Azért az sokat elmond hogy valahol ez lehetett az év modellje...
(#63634) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63627) Válasz Nov 22, 2020
Ez a Bachmann egy angol sorozata. Bachmannéknál az a divat, hogy bizonyos tipusu és méretü modelleket más divizio néven futtat. A dobozon ott van a Bachmann név is.
A mozdony képe és a katalogus adatai ott vannak a Mozdony linken. Már nincs nálam a mozdony igy nem tudok fotozni.
(#63635) etwg válasza tumikas hozzászólására (#63628) Válasz Nov 22, 2020
Az nem tudom, hogyan jutott erre a modellre, mert a H0 terepasztalra oriás, átépitésre meg csak a kerekek meg a hajtás lenne használhato, de ilyen minöségben aligha.
Nekem van néhány amerikai Bachmann mozdonyom (Shayek, Climaxok) amikkel meglehetösen jo tapasztalataim vannak.
Ebben az esetben nem kérdezett senki, csak amikor megérkezett a mozdony elhozta nekem megmutatni.
Az angol mozdonyok nekem sem igen jönnek be, amikor rendszeresen ott töltöttem az idömet, Anglia lett az egyetlen ország ahonnan nem hoztam magamnak egy mozdonyt sem emlékbe. A Rocketet megkaptam a barátomtol ajándékba (Hornby), de az sem müködik a klubban, mert a kereke nem NEM szabványu, igy minden válton megakad vagy kisiklik. Igy szépen pihen a vitrinben. (Még szerencse, hogy akkoriban létezett még a Victor modellbolt Londonban és azok amerikai modellekre specializálodtak. )
(#63636) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63630) Válasz Nov 22, 2020
2-B mozdonyt kerestem, de sorry ...
Amúgy küldtem neked még 20.-án egy levelet, de semmi reakciót nem kaptam tőled.
(#63637) róbertke hozzászólása Válasz Nov 22, 2020

IMG_8856%201...jpg
 
(#63638) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63636) Válasz Nov 22, 2020
Bocs azt én irtam el s mire észrevettem már nem tudtam javitani
(#63639) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63638) Válasz Nov 22, 2020
Békepipa elszívva. Úff ....
(#63640) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63636) Válasz Nov 22, 2020
. Nem jött semmi, küldtem egyet neked is.
(#63641) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#63627) Válasz Nov 23, 2020
Ebben a videóban benne van kb minden miért is *** (pocsék) a szerkezet.
(#63642) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#63636) Válasz Nov 23, 2020
Persze, mert a német jelölés szerint ez egy 1B mozdony lenne. Az angol szerint meg 2-4. Összekeveredhetett a kettő.

Levelet olvastam, bocs, hogy nem ment válasz, agyalok rajta, mert kellene hozzá egy harmadik kocsi is valahonnan, meg egy mozdony.
(#63644) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#63641) Válasz Nov 23, 2020
Na ne már! Ez viccnek is rossz .....

Zöldike.JPG
 
(#63668) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Nov 30, 2020
Írtam a PIKO-nak a BR 220-al kapcsolatban még 18.-án, azóta semmi válasz.
Kb. mennyi idő míg reagálnak?
Holnapon lévő űrlapot használtam (customer support), angolul írtam ...
Máshova kéne a németül?
Sajna a német tudásom kimerül abban, hogy fünf bier bitte
(#63675) EnTeO válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63668) Válasz Dec 3, 2020
Én kb. háromszor írtam nekik oda az utóbbi 6-7 évben angolul. Mindkétszer kb. 10 napon belül válaszoltak, de a válasz mindig 4-5 nap múlva vagy később érkezett. A válasz kétszer kielégítő volt, a harmadik eset részleteire nem emlékszem, csak arra, hogy nem mentem semmire az udvarias és kifogástalan angolságú válaszukkal...
(#63677) CharlieFirpo válasza EnTeO hozzászólására (#63675) Válasz Dec 4, 2020
Köszi a választ.
Ez most egy "picit" tovább tart nekik
(#63678) ZésZoli hozzászólása Válasz Dec 5, 2020
Sziasztok!

Gyors kérdés:
Ebben a méretnagyságban melyik zsír a jobb? Roco, Tillig, Trix?

Jó nekem a drága. Kilogrammosat nem vennék.

Üdv.
(#63679) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63678) Válasz Dec 5, 2020
Van egy ökölszabály a gyorsan forgo alkatrészekre higabb olaj kell, zsir valoban a Z méretben alig kell legfeljebb a utolso fogaskerékre, meg a kerekek tengelyeire. Ráadásul sok modell uj korában tul van zsirozva és elöfordult, hogy a zsir eltávolitása fontosabb mint a kenés.
Az ember nem is igen érti, sok modern fogaskerék "zsiros" müanyagbol készül - delrin stb - amit alig vagy egyáltalán nem kell kenni.
Ahol nem árt némi kenés az a csigaáttételnél van. Ott gyakran vegyes alkatrészek vannak ( sárgaréz meg müanyag).
(#63680) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#63679) Válasz Dec 5, 2020
Ja! Azt elfelejtettem írni, hogy nem új modellre kell. Egy régi Piko E44-hez gondoltam használni, illetve kocsi kerékcsapágyakba tenni egy hangyányit.

Az E44 szerintem sosem volt használva. Nagyon szép állapotú. Nálam is vitrinben volt évekig. Most rátettem pályára. Szépen megindul, persze elég hangosan. Gondoltam nem ártana adni a fogskerekeknek egy kis zsírt (persze itt csak homlokfogaskerekek vannak, de fogalmam sincs, milyen műanyagból és milyen pontos fogprofillal), valamint talán a tengelyek is érdemelnének egy kicsit. A motort nem olajoznám.

A Z mérettel felhagytam. A szemem már nem alkalmas hozzá. Ott egyébként a kis V60/Br260 fogaskerékházát én elég rendesen bezsíroztam. Úgy szép egyenletesen és csendesen ment. Ezt valahol egy Youtube videóban láttam.

A kérdésem, hogy melyik zsír a jobb. Nem szárad, nem ragacsosodik, a helyén marad, ilyenek...
(#63681) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#63680) Válasz Dec 5, 2020
Piko E44, és E69 régebben varrógépolajat kapott, mostanában már egy csepp Roco olajjal is beéri ....
(#63682) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63680) Válasz Dec 5, 2020
Ott a legnagyobb ricsajt ( két motoros verzio) a motorok meg az elsö fogaskerekek okozzák. Mind a két (4) alkatrész gyorsan forog a meglehetösen ocska csapágyakban. A kaszni meg rezonál. Ott inkább a csapágyakban a ricsajt kell csillapitani, igy a motorcsapágyakra ez esetben inkább valami ragacsosabb zsirt kellene adni ami kitömi a hézagot amitöl lecsendesedik a motor. A fogaskerékre már egy csepp olajat adj. ( ha jol emlékszem - már nincsenek meg ezek a matuzsálemek) még rézfogaskerék volt. Az elsö nagy fogaskerék az elsö kiadásokon még valami pertinaxféle (barna) anyagbol volt. Az felveszi az olajat. A többi abbol äa tipikus NDK fekete müanyagbol van. Arra egy kis szilikon (fehér) vagy molibden zsir jo ( az autosboltokban, vagy hasonlo szakboltokban egy kilot is kapsz annyiért amennyiért a modellcégek árulják a kenöanyagokat). Elvben csak az fontos, hogy sem az olajban sem a zsirban ne legyenek savak. ( ma már elég kevés ilyen zsir van forgalomban).
A mozdony azonban azért ricsajos, mert sok csapágy (söt még a csapágyház is) is elég lötyögösen van illesztve és ezek csörömpölnek menet közben. Valahol én is hallottam, hogy a csapágyakat valami primitivebb ragaszoval beragasztották a helyükre ( faragaszto) ami gyakorlatilag nem ragad az anyaghoz, csak kitölti a hézagokat és tompitja a ricsajt.
Olajnak jo a mai modern müszerész olaj ( kétféle sürüségben kaphato akár bicajos boltokban is, a zsirokbol két fajtát használok a fehér szilikonos vagy teflonos zsirt meg a vörösesbarna ragacsosabbat oda, ahol fontos, hogy a helyén maradjon. Valamikor vettem az USAban különleges olajokat ( méregdrágán a Labellotol) de nem látok semmi különbséget az itteni finomabb olajokhoz hasonlitva. Ha van a környékeden orásmester vagy hasonlo üzem. Biztos ad egy egy gyüszünyit az olajaibol, ami évekig eltart.
(#63683) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#63680) Válasz Dec 5, 2020
Tillig.

Én injekciós fecskendőbe töltök zsír/műszer olaj keveréket.
Az olaj nem jó, mert hamar a pályán találja magát, mert a modell kiforogja magából. A PIKO E44 forgóváz motorjaiban meg egy sima réz persely van, ha az simán csak olajozod, akkor meg van annak a veszélye, hogy az olaj bejut szénkefékig, és idővel zárlatba viszi a motort, ami melegedni kezd, és egyszerűen leolvad a műanyag ház a persely körül.

Szóval: olaj az nem, Tillig zsír az igen. Csak ne felejtsd el, hogy nem csak a motor tengelyt, hanem a fogaskerekek tengelyeit is meg kell kenni! Magát a fogaskereket nem muszáj.
(#63684) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63683) Válasz Dec 6, 2020
Én is készítettem ilyen keveréket mit írtál! Jól bevállt más finommechanikai dolgoknál is! Fóleg siklócsapágyaknál..
(#63685) tumikas hozzászólása Válasz Dec 6, 2020
Régi Lima AC-s gépek kerekei szigeteltek? Illetve ha azok a nyomkarimájuk mekkora?
(#63686) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#63685) Válasz Dec 7, 2020
Nem biztos.
Viszont DC-ben is olyan széles a kerék futófelülete, hogy precízebb váltókon felakad.
(#63693) novakerno hozzászólása Válasz Dec 9, 2020
Kedves (diginewl) Jenő!
A galériádban láttam ezt a képet, ide másolom. Az lenne a kérdésem, hogy melyik sínleszorítót használod? Én a Tillig-et vettem meg, nagyon úgy néz ki, hogy Te is ezt használtad. Nekem két gondom volt vele. Az egyik az, hogy nagyon gyenge lemez, könnyen hajlik, miközben leszorítod a sínt. A másik pedig az, hogy kicsi a furat. Én mindegyiket felfúrtam, de ez is elég macera. Nálad az eredeti faurat maradt? Milyen csavart használtál?
Köszi a választ: Ernő
Ui: Ha bárki másnak van ezzel kapcsolatban tapasztalata, véleménye azt is köszönettel veszem

kép1.jpg
 
(#63695) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#63693) Válasz Dec 10, 2020
Igen, ez a Tillig H0 csodálatosan kitalált - semmire sem jó - sínleszorítója.
Piko, vagy Fl síncsavarral simán csavarozható. Az FL szebb, mert D fejű.
Problémáim:
-Piszok nehéz a besüllyesztett talpfaközi mélyedésben levő lyukba a csavart bele beleirányítani, utána meg csavarozni.
-Ha leszorítom vele a sínt, a lemez két vízszintes vége elkezd felállni, tekeredik az egész lemez, mintha nem is ehhez a talpfarendszerhez csinálták volna.
-Ezt elmaszkolni lehetetlen. Ronda lesz tőle a pálya, minden.

(Ha ennek ellenére mégis szeretnél vele barátkozni, szívesen küldök belőle neked postán, ami megmaradt. Természetesen ajándékba, mert ajándék lónak.... Amúgy meg nem szívesen szúrnék ki veled, tényleg rossz ötlet ez a Tilligtől.)

Írtad valahol, hogy a talpfába csavart síncsavar játékvasutas hatást kelt. Biztos igazad van. Mert nem szép. Érdemes süllyesztékelni, aztán N/Z-s kővel eltüntethető egész elfogadhatóan. Ha mégis fel kell szedni a pályát, akkor viszont oldható lesz a kötés.
Lásd itt, az első próbálkozásom.

WP_20201115_...jpg
 
(#63696) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63683) Válasz Dec 10, 2020
Köszönöm a segítséget fiúk!

Találtam még itthon Roco zsírt. Azzal megtömködtem a tengelyeket, perselyeket. Az E44 nem lett halkabb, de ha már lúd, legyen kövér alapon megtömködtem agy nagyon kotyogó hangú E69-et is. Na ez utóbbi számottevően halkabb lett. Tényleg nagyon lötyög amúgy az egész. Ezt eddig nem is figyeltem.

Ez a Roco zsír nem ragacsos, inkább folyós. Valahol rá van írva, hogy ott nem szabad alkalmazni, ahol előtte olajoztál. Miért nem?

Csíkos mester keveréke ennek ellentmond.

Mester! A Tillig zsír ragacsosabb? Ez a Roco olyan, mint a folyékony tej.
(#63699) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#63626) Válasz Dec 10, 2020
A kis angol mozdonykára reagálnék

Azt már csak csendben jegyzem meg, hogy a mozdonyban világitás sincs,...

Az angoloknál nem volt fixen rögzített homlokfény a mozdonyokon. Nem csak a gőzmozdonyokon, de még a korai dízeleken sem. Nappal egyáltalán nem is használtak lámpákat, hanem ehelyett fehér tárcsákat tettek fel. A lámpákat csak este, azonban ezt sem mindegy, hogy hogyan. Náluk a vonat jellegére való "headcode" szerint helyezték el a három alsó és egy homlok lámpatartó vasra a jelzést, vagy fényt. Elég bonyolult rendszer. Elvileg a jelzőőr számára bírt ez információval.

Viszont ennélfogva nem lenne egyik modell sem realisztikus bármiféle fixen felszerelt lámpával, ezért ha megnézitek a kínálatot, minden mozdony világítás nélkül érkezik.

Hogy bonyolítsák a helyzetet, még vasúttársaságonként és korszakonként is más a jelzésrendszer.




headcode-1.jpg

headcode-2.jpg

headcode-3.jpg
 
(#63700) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63699) Válasz Dec 10, 2020
Ez igy van elvben nálunk ez volt a villanyvilágitás bevezetése elött, söt még a villanyvilágitás elején is, mert a fényforrásokat ugy osztották ki, és csak egy csatlakozo (stekker) volt a mozdonyokon abba kellett bedugni a lámpát. Az átmeneti korban akár villany vagy acetilen/petroleum lámpa is lehetett a mozdonyon.
(#63702) Frankye válasza ZésZoli hozzászólására (#63699) Válasz Dec 11, 2020
Mindig mondtam, hogy nem normálisak ezek az angolok! Az utca rossz oldalán közlekednek, délután isznak teát... Persze, nem csoda, ha egész nap esik az eső, és a legszebb angol nő inkább hasonlít egy muraközi lóra, mint fehérnépre.
(#63703) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#63696) Válasz Dec 11, 2020
Mert szilikon tartalmú, azért nem ajánlatos "keverni" a kenési módokat.

Amit én használok keveréket, abban nincs szilikon. Viszont az LZS2 kenőzsír az klasszikus gépzsír, nekünk túl tömény, és inkább lefogná a mechanikát, mint segítené. Ezért kell hígabbá tenni műszerolajjal.

A sima olaj is jó, csak azt nagyon hamar a "kiforogja" a modell, és a pályáról lehet majd porral keverve összeszedni valahogy.

A Tilig és a ROCO terméke között nincs érdemi különbség.
Lapozás       27/38    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
19:32:12
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés