Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       25/25
(#63124) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#63122) Válasz Aug 10, 2020
írj emilkét mikor akarsz jönni,hogy itthon legyek
(#63125) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#63124) Válasz Aug 10, 2020
És a kezébe is nyomhatod a kész BR52 kondenztender gépet is! El tudja hozni a kolléga!
(#63126) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63125) Válasz Aug 11, 2020
Mester az 113 tonna!
(#63127) HOTotya hozzászólása Válasz Aug 15, 2020
Sziasztok!
Sikerült megoldani a régi Piko kocsik kinematikáját!
Le lett tesztelve szépen mozognak 360-s íven is és nincs siklás beakadás,stb. Adok egy szettet ami 6száz Ft...... hozzá kell venni 2db fecskefarku kurckuplungot (Roco vagy Fleischmann ezek ára kb 700-2000.-Ft) típust azaz kb max. 2600.-Ft/kocsi ára,hogy szebb legyen az asztalon egy szerelvény. Egy szerelvény hossza kb 60-70-80mm-l is rövidebb lehet. a fotókon egy Roco és alatta az általam készített kinematikai távolság az ütközőknél

20200815_104...jpg

20200815_104...jpg

20200815_112...jpg
 
(#63128) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#63127) Válasz Aug 16, 2020
Jol néz ki! Gratula!
(#63204) Reboot hozzászólása Válasz Aug 31, 2020
Régi Piko kocsikkal kapcsolatban lenne kérdésem.

A kuplungjaik gond nélkül kapcsolódnak a bármilyen új mozdonyokkal/kocsikkal, vagy mire kell figyelni?

Van köztük fémkerekű és műanyagkerekű is.
Műanyag a pálya szempontjából jár valamilyen extra hátránnyal (pl. koszolódás), vagy nem jelentős a különbség?
(#63205) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63204) Válasz Aug 31, 2020
Piko volt az egyik ahol azt a kuplungot fejlesztették és aki átvette azok kompatibilisek.
NEM 360

Ha az uj jármüveken más a kuplung akkor csere.

A müanyagkerekekkel az a baj, higy valoban koszolodnak, és a kosz rájuk is ragad azért gyakran kell pucolni. Ráadásul a futási tulajdonságuk is rosszabb, illene cserélni.
(#63207) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63204) Válasz Aug 31, 2020
Javasolnám a kerekek cseréjét. Nem csak a koszolódás miatt, hanem a kopás miatt is. Másrészt, ha a kocsikba később világítást tennél, csak a fémkerék jön szóba. Ha bármilyen sínérintkezőt használnál, vagy később esetleg foglaltságjelzést csinálnál, megint csak a fémkerék kell.
(#63210) Reboot hozzászólása Válasz Szept 1, 2020
Köszönöm!

Lesz mire költeni úgy érzem .... (tegnap néztem, hogy a Piko Blocksignalok dobozán 60 Ft-os árcímke van ... ennél nagyságrendekkel többet fogok mostanában ellocsolni )
(#63212) róbertke válasza Reboot hozzászólására (#63210) Válasz Szept 1, 2020
Piko Blocksignalt add el, létezik már nála egyszerűbb és biztonságosabb technológia.
(#63213) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Szept 1, 2020
Sziasztok!

Újra nekiállnék vonatozni, egyelőre kisebb, olcsóbb gőzösöket nézek analóg üzemben, ebben kérnék némi segítséget!

Melyiket érdemes választani? Leírom, hogy laikusként mi látok ellenük vagy mellettük.

Piko BR 55 - ez gyerekkoromból ismert márka, a három közül a legdrágább, van benne menetfény.

Roco BR 80 - hallottam már erről a márkáról, elég kidolgozottnak néz ki a mozdony (Piko ehhez képest gyerekjáték, bár ott igen kicsi a kép mérete), nincs menetfény, ára nem vészes.

Trix BR 74 - sosem hallottam róla a márkáról, nem néz ki rosszul, elöl-hátul menetfény, ára nem vészes.

Ha szettben venném őket, felvetődnek további kérdések.
Melyiknek a trafója, szabályzója használható vagy nem használható kategória? Piko gyerekjátéknak néz ki kép alapján, Roco meg profinak. De nem tudom mi van belül.

Sínek. Piko 2,5mm, Roco és Trix 2,1mm? Utóbbiakon elfutnak régi Piko mozdonyok és kocsik, vagy tolómérővel érdemes lemérnem a nyomkarimák méretét?
(#63214) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63213) Válasz Szept 1, 2020
Elöbb érdemes lenne talán egy kicsit tájékozodnod a H0 világrol. Nézz kärül a jelenlegi meg a néhai gyártok között olvass egy kicsit hozza. A jelent itt a multra lehet épiteni,
Mind a 3 gyár a modellgyártás nagyágyuihoz tartozik illene roluk tudni ezt azt.
Azt se felejtsd el, hogy a PIKO modell már legalább 50 éves konstrukcio. A többi sokkal ujabb...
(#63215) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#63214) Válasz Szept 1, 2020
Elhiszem hogy nagyágyúk, meg biztos szép a történetük, de ez sajnos nem könnyíti meg a döntésemet és nem ad választ a kérdéseimre.
Egy dolgot elfelejtettem, analóg módban is van menetfény?
(#63216) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63215) Válasz Szept 2, 2020
Van menetfény analogban is.
(#63217) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#63216) Válasz Szept 2, 2020
Köszi!

Akkor válasszak véletlenszerűen, mindegy, hogy melyik lesz?
(#63218) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63214) Válasz Szept 2, 2020
Szerintem a kolléga a mostani PIKO BR55-re gondol, az meg nem ugyanaz a mozdony, mint a régi. Sem az igazi, sem a modell.
(#63219) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63218) Válasz Szept 2, 2020
Lehet....
(#63220) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63213) Válasz Szept 2, 2020
Üdv a csapatban!

PIKO BR55: nem ugyanaz a modell, mint régen volt, és nem is ugyanazt a gőzöst modellezi. NEm rossz vétel, ha nincsenek nagy igényeid. Vonali, tehervonati mozdony, de húzhatott kisebb személyvonatokat is.

ROCO BR80: világítása az egy szem izzó, és egy lámpára korlátozódik elől. Egyébként nem rossz modell, és olcsó is. Eredetileg tolató gép volt.

Trix BR74: Az egyik legrégibb német gyártó, ma a Märklin-hez tartozik. A modell szép, és egyszerű, de nem primitív! Start szettben érdemes megvenni. E közül a három közül talán a legjobb vétel. Személy- és tehervonatokat is húzott, vagyis univerzálisan használható.

Menetszabályzók: ha analógban indulsz, akkor egyik sem jobb, vagy rosszabb a másiknál, amiket kezdőszettben adnak. Azt az egy vonatot elviszik. Ha bővíteni akarsz, akkor csere.

Sínek: nem kell tolómérő. Ha van sok régi modelled, akkor két lehetőséged van:
1: olyan síneket választani, ami profilmagassága 2,5mm. Ilyen a Tillig H0 Standard (leánykori nevén Pilz). Vagy a PIKO A-Gleis, az mindegy, hogy a töltéses, vagy a sima. A ROCO kezdőszettben 2,1mm-s sín van, azokon a régi modellek nem mennek simán.
2: Trix C-Gleis, a BR74-es kezdőszettben is ilyen van. Ez ugyan 2,07mm magas profilú, de a vágánymezők úgy vannak megcsinálva, hogy a régi modellek is simán futnak rajta! Előnye még, hogy a vastalpú bakancs kivételével még ugrálni is lehet a síneken, rendkívül strapabíró, és sín összekötő papucsok sincsenek, amik elgörbülhetnének. Hátránya, hogy bővítés esetén nem éppen olcsó.

Ha maradt kérdésed, írj!

Johnny Firpo
(#63221) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63220) Válasz Szept 2, 2020
Köszönöm szépen!

Terepasztal lesz a távlati cél, emiatt a Trix vágány annyira nem szimpatikus, de elrejtem majd alagútban. Asztalon meg gondolom össze lehet hozni más vágányokkal, legfeljebb fúrni-faragni kell.
Egyébként a BR 74 felé húzott a szívem
Kezdőkészletben ráadásul kétféle is van, DR és DB.
(#63222) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63221) Válasz Szept 2, 2020
Ezt majd olvasd el!
Ezt itt! Klikk ide!
Ugyan TT, de az alap elektromos bekötések ugyanazok ma is, H0-ban is.
(#63223) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63222) Válasz Szept 2, 2020
Köszi, elolvasom, mondjuk elektromos résszel nem lesz gond. Régi FZ1-et mondjuk szét kell szednem, egyik irányba kicsit akad a tekerentyűje, de amúgy működik rendben.
(#63224) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63220) Válasz Szept 2, 2020
Közben BR 55 kezdőkészletet is néztem, az is eléggé megéri, több mint 50k forinttal lenne több, ha a dobozban lévő dolgokat külön venném.
BR 55-el kapcsolatban említetted, hogy nem rossz vétel, ha nincsenek nagy igényeim.
Ez alatt mit értesz? Azt, hogy Piko, vagy van valami egyéb dolog a háttérben?
(#63225) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63224) Válasz Szept 2, 2020
PIKO, vagyis az átlagosnál olcsóbb modell. Eléggé egyszerű mozdony, mondjuk a valóságban is, nem csak modellben, Mármint kinézetre. Háttérben nem sok van, a mozdony-szerkocsi kapcsoltra vigyázni kell, törhet.
(#63226) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63225) Válasz Szept 2, 2020
De mégis ez a legdrágább a három közül, hogyhogy?
Ennek ellenére szettben eléggé megéri.
Ha olyan megoldást használnak mint régen (kis bevágott, anyagából némileg felhajtott lemezpöcök), akkor nem csodálom, gyerekkorom kéttengelyes kis Piko gőzösén is letört az a pöcök.
(#63230) diginewl válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63226) Válasz Szept 3, 2020
A régi NDK-s Piko BR55, és az új Piko BR55 szinte mindenben különbözik egymástól.
ÚJRÉGI

Mind kinézetre, mind belső felépítésre.
A régiben elől van a hajtás. Az újban a szerkocsiban. Újban van elöl hátul világítás. Füstölésre, dekóder fogadására előkészített. Közlekedése, haladása sokkal szebb, teljesen más, mint a réginek. Mivel más BR55-öt mintáz az új, sokkal egyszerűbb a rudazata is. Itt inkább a Fleischmannt ajánlanám, az adja a klasszikus br55 kinézetet.
Az új Piko BR55-ben össze van gyárilag építve a szerkocsi, és a mozdony. Nekem is volt, de eladtam, mert nem nézett ki jól. Főleg a szerkocsija nem tetszett... Ellenben a fent említett FL sokkal szebb. Visszaadja a gyermekkori áhított, de sosem megkapott NDK-s PikoBR55-t, de a hajtás, kinézet már e századi - bár ez sem egy teljesen tökéletes figura belülről.
Fleischmann br55
(#63231) CharlieFirpo válasza diginewl hozzászólására (#63230) Válasz Szept 3, 2020
Köszi az infókat!

Ezek után főleg nem értem, miért kerül csak a mozdony majdnem dupla annyiba, mint a jól kinéző Roco és Trix mozdonyok.
Nincs egy kicsit túlárazva a Piko?
(#63232) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63231) Válasz Szept 3, 2020
Egy kicsit pontosítanék:
Mindkettő PIKO BR55 KPEV (porosz) eredetű mozdony;

Régi (NDK) gyártású a KPEV G8.1 -et mintázza;
Új Piko BR55 a KPEV G7.1 -et veszi alapul.

Nekem az öreg Piko 40 éve bizonyítja, hogy jól készítették anno.
Ugyanígy van egy vele egykorú FLM KPEV G8.1, szintén strapabíró darab.
(#63233) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63231) Válasz Szept 3, 2020
A PIKO BR55 az szerkocsis gőzös, a másik kettő meg szertartályos. Innen a különbség.
A mozdony-szerkocsi összekötés a mostani PIKO BR55-nél már más, ugyanis az elektromos vezetékeket is rejti, csak nem szereti, ha fel-le görbülnie kell.
(#63234) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#63232) Válasz Szept 3, 2020
Stimmel!

A strapabíróságáról a régi BR55-nek nem vagyok meggyőződve. Ugyan elmegy mindenhol, mert eléggé lötyögős a mechanikája, de ugyanez a baja is! Ha a rudazatánál a kurbli kilazul, akkor rossz esetben úgy meg tud szorulni, hogy törik minden, ami ott van. Ráadásul a kerekei sem valami finomak, az esetek nagy részében nem egészen kör, aminek körnek kellene lennie. Ugyan a műhelyben megfordult számtalan ilyen modellt rendbe lehetett hozni, és szépen működnek, sőt digitalizálni sem művészet őket, de nagyon sok olyan is volt, ami megbontás után újra összeszerelésre került, és javítatlanul ment vissza, mert reménytelen eset. Ez utóbbiak már donorként vannak csak általában, vagy a kukában végezték.
Ja, igen! Sajnos a gyártás minősége nagyon hullámzó volt. Az idők során számos apró változtatás történt a konstrukción. A felhasznált műanyag minősége sem a legjobb. Az alapanyag mizérián, és a "fejlesztésnek" nevezett spóroláson túl az összeszerelés minősége sem volt mindig csúcson.
(#63237) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63234) Válasz Szept 3, 2020
Mesterem ezt már kapcsolatunk kezdetén megbeszéltük (kb. 2006), és az azóta eltelt időben FLM, Roco gépek formájában került beszerzésre a 52-58 géposztály.
(#63322) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Szept 15, 2020
Nem volt könnyű dönteni, így vettem egy Piko BR55-ös kezdőszettet és egy Trix BR74-es kezdőszettet is
Kell a mozdonyokat kenni valamivel, vagy gyárilag ez megoldott és egyből mehet a bejáratás?
(#63323) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63322) Válasz Szept 16, 2020
Vadonatújan nem kell velük semmit csinálni, gyárilag le vannak ápolva. Mindkettőhöz kell lennie szerviz papírnak, azokon nézd meg, hogy mit kell tenned velük hosszabb üzem és tartós tárolás esetén.
(#63324) CharlieFirpo válasza róbertke hozzászólására (#63323) Válasz Szept 16, 2020
Ok, köszi, akkor csak járatom őket fél-fél órát, terhelés nélkül, nem nyélgázon.
(#63325) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63324) Válasz Szept 16, 2020
Ha valami komoly gáz van, vagy Digitalizálni akarsz, itt van lentebb csíkosháTTú meg a műhelye, azt ha olyan a probléma akkor orvosolja a hibát ...
(#63330) róbertke hozzászólása Válasz Szept 19, 2020
Tegnap két gyönyörűséget hozott a Posta (megkímélt állapotú csomagolásban) Ősöreg Liliput kocsikat, amik kőkeményen elmúltak már 50 évesek. Pwi 29 poggyászkocsi és DB savedény szállító, mindkettő tökéletesen megkímélt újszerű állapotban.


MED_00162555...jpg

MED_00162555...jpg

MED_00162555...jpg
 
(#63331) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Szept 20, 2020
Ezek az új mozdonyok igen kultúráltan járnak, a régi 35 éves vasak a nyomukban sincsenek.
Találtam egy ilyen kocsiszettet, igen jóárasnak tűnik, de mi benne a buktató?
Roco 44002
(#63332) CharlieFirpo válasza róbertke hozzászólására (#63330) Válasz Szept 20, 2020
Wow ... vitrinben laktak
(#63333) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63331) Válasz Szept 20, 2020
Semmi, viszonylag régi kocsik, mármint régóta gyártják őket. Ennyi pénzért még jó vétel is!
(#63334) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63332) Válasz Szept 20, 2020
Kerekeik meg arról, hogy nagyon sokat mentek.
(#63335) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63333) Válasz Szept 20, 2020
Köszi, de gondolom műanyag "csapágyban" futnak a kerekek ennyi pénzért
(#63336) CharlieFirpo válasza róbertke hozzászólására (#63334) Válasz Szept 20, 2020
Azt telefonon nem látom, de szép állapotban vannak.
(#63337) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63336) Válasz Szept 21, 2020
Rájöttem, hogy miért nem látod ....... Fény-képezés

DSC_8082.JPG
 
(#63338) CharlieFirpo válasza róbertke hozzászólására (#63337) Válasz Szept 21, 2020
Na már látom. Nálam az egyik Piko vagon kereke ilyen, pedig az alig ment. Ellenben 35 évet dobozban állt
(#63339) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63338) Válasz Szept 21, 2020
Ha azokrol szürke kerekeröl beszélsz a tehervagonon akkor azok a hajdani horganyötvözetböl készült kerekek - lehet, hogy nem is eredeti, mert nyugaton sokkal gyakoribb volt mint a hajdani NDK-ban. Sajnos az anyag nem volt nagyon stabil, és elöszeretettel szedte össze az összes koszt a sinekröl.
A Kleinbahn is ilyeneket használt sajnos nem voltak tul hosszu életüek.
(#63340) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63338) Válasz Kedd, 8:59
Savhordós Liliput (Ausztria) kocsi alatt horganyzott kerék van, de ilyeneket találtam régi Elektrotren (Spanyol) kocsijaim alatt is. Ha te ilyeneket Piko kocsi alatt látsz, azokat nyugodtan cseréld ki, mert nem eredetiek.
(#63341) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Sze, 9:24
Ha már kerekek.

A vadiúj Trix BR74-es kerekei a képen. Normális, hogy átüt a piros rész a futófelületen?




BR74.JPG
 
(#63342) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#63341) Válasz Sze, 9:32
Normális, az csak festék - le fog kopni ( mint a nagyvasuton).
(#63343) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#63342) Válasz Sze, 9:35
Köszi, megnyugodtam
Lapozás       25/25
Frissek
  2020. Szept, 28. Hé
8:09:39
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés