Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       24/24
(#62754) diginewl válasza Halhozo hozzászólására (#62750) Válasz Jún 19, 2020
Digit. Ha tervezel majd ilyent, akkor az egyik sínszálad szakaszold - viszonylag sűrűen még most, a másikat nem kell. A meglevő szakaszokkal egyszerűbb lesz az életed digitben, és semmi máshoz nem kell a pályán nyúlnod.

Ezek helyett a gömbös lábak helyett nem lett volna egyszerűbb egy gurulós székgörgő? Még a parkettát sem genyeli meg annyira.
Valami ilyesmi:
szék görgő
(#62757) novakerno válasza Halhozo hozzászólására (#62742) Válasz Jún 19, 2020
Idézet:
„Amúgy meg annyira nem merev az egész, szóval a talaj eltéréseket simán elnyeli.”
Ez amennyire előny, sajnos annyira hátrány is. Okozhat olyan pályahibát, ami nagyon kellemetlen lehet. Merthogy a vágányok együtt mozognak az alaplemezzel , szétcsúszhatnak síncsatlakozások, magassági hiba lehet.
Idézet:
„ha nem elég gyors a mozdony, és a lendület nem viszi tovább, hát olyankor majd picit meg kell tolni.”
Én ezt nagyon nem szeretem. Amit 30 éve építettem (akkor sajnos kevés időm volt rá), azon is ez volt a helyzet. A gyerekeim nagyon utálták, ha a mozdonyt "tovább kellett lökni", "miért nem megy magától?" kérdezték jogosan. Most, amit az unokáknak csinálok régi Piko anyagból, ott kifejezetten az egyik fő szempont, hogy lassú menetben is hibátlanul végig tudjon menni a kéttengelyes kis gőzös és a tolató dízel is. Egyelőre úgy tűnik ez sikerült. Egészen más élmény így "játszani".
(#62758) Halhozo válasza diginewl hozzászólására (#62754) Válasz Jún 19, 2020
Szakaszolva van, mindkét sinszál, bár már most több szakaszt betennék, de sajnos már le van rögzítve.
De egyszerűbb lett volna,viszont elég hülyén nézett volna ki, el akartam rejteni, asztal és nem betegágy kinézetet akartam. A parkettára meg ugyanúgy ügyelnem kellene, azt csak több lábbal tudtam volna megúszni.

#62742
Az együtt mozgás annyira nem vészes 2 osb lap adja az alapot. A szálak ráadásul le vannak ragasztva, így szétcsúszás/ elmozdulás nem veszélyezteti. A magassági hiba bejöhet, de remélem annál viszont merevebb az egész.
Ebben igazad van, de ez tényleg elég alacsony sebességnél van, és egyelőre főleg a 2 hosszabb 4 tengelyes mozdony fog járni, azoknál meg eddig csak 1x ha tapasztaltam ilyet. Van egy rövid régi gőzös is, de azt nagyon leharcoltuk gyerekkorunkban.(Egyes modellezők lehet sírnának, ha meglátnák ) Amikor azzal próbálgattam, akkor volt jellemzőbb.
Hát majd ~30 év múlva lehet én is egy tökéletes pályára törekszem majd.
(#62761) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62758) Válasz Jún 19, 2020
Ezt a kitérőn elakadás témát én hoztam fel abban a tudtban, hogy nálunk a Trix-C kitérők fém szívdarabja polarizált és ez milyen frankó. Tegnap egy véletlen váltófelvágás során kiderült, hogy ez nem is igaz (ugye akkor zárlatba került volna a rendszer). Eddig úgy játszottunk már elég régóta, hogy feszültségmentes volt a kitérőkön egy több, mint két centis darab és nem volt elakadás.

(itt amúgy jumperrel állítható, hogy polarizált legyen-e a szívdarab. Meg voltam róla győződve az elakadás hiányában, hogy ez a default beállítás. Hát tévedtem.)

A csavargatást a polisztirol hegyek sem fogják szeretni. Én ezért gondoltam a magasságállítós lábakra.

Le lehet majd venni a jobb oldali platót?
(#62764) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62761) Válasz Jún 19, 2020
Hát most még mindenképpen levehető, de van egy fa tartószerkezet, aminek a fal felőli oldalai levehetőek, szóval valamennyire azokhoz a szakaszokhoz is hozzá fogok férni. A szétszedést picit nehezíti, hogy a vezetékek a hegyben mennek fel.
(#62778) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62764) Válasz Jún 22, 2020
Értem! Vajon egy fix, összeragasztott műanyaghab terep mennyire bírja az asztal meghajlásait? Olyan merev a keret, hogy semmi csavarodása nincsen és elemeli az egyik lábat az egyenetlen padlón?

Lehet valamennyire csavarni a műanyaghab terepet?
(#62780) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62778) Válasz Jún 22, 2020
Hát ez majd idővel kiderül. Szerencsére nem teljesen egybefüggő a terep, de lehet majd pl magasabb fűvel kell elrejtenem a "földrengés" repedéseket.
(#62785) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62780) Válasz Jún 24, 2020
Értem! Jó építkezést kívánok!

Ne tartsd magadban, ahogy haladsz!
(#62841) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 30, 2020
Temérdek szerviz és egyéb munkáink miatt az asztal építése egy kicsit tolódik.
Viszont érdekes dolgot említett a nagyobbik fiam. Ugyanis átépítettünk digitálisra egy sor Liliput BR91-est: DRG, NS, würtembergi, porosz festésűt. A fiamnak nagyon megtetszett a kis tendergőzös, és nagyon nagyon nem érti, hogy miért nem gyártják? Ugyanis nagyon jól használható kis modell, személy- és tehervonatok elé is jó, rövid, kis pályákon is jól mutat. A gyárak meg erőltetik a nagy, szerkocsis gőzösöket...
(#62844) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62841) Válasz Jún 30, 2020
Én is ezt rühellem már évek ota ( és hangot is adok ennek). De ugy látszik a német vevönek csak a 01,03,38, 44, meg az 52-s a vágyálma. Ezekböl nekem csak a 38-s van meg.
(#62845) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62841) Válasz Jún 30, 2020
ROCO is a BR80 -as gépről a Jó Ég tudja hányadik bőrt húzza le...
Liliput hová a fenébe tette a Svájci Tigerlit?
(#62855) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62844) Válasz Júl 1, 2020
Egyszerű a válasz: a vitrinben meg a dobozban elférnek. Jól meg lehet mutogatni, meg áááá, meg úúúú, meg asztaaaaa. Amúgy meg az életben nem fognak menni pályán.
Egy kis tökcsősz BR89 T3-as alig foglal helyet a szekrényben.
Ilyen egyszerű. A modellek döntő többsége az életében nem megy egy centit sem, ezt biztosra veszem.
Én is azért kezdtem el nézegetni a DR-ből a rekowagen kocsikat mert a normál 4 tengelyes kocsiból 3 olyan hosszú, mint 2 Y kocsi. Meg van belőlük 2, és 3 tengelyes kocsi is. Ezekből már egy pofás szerelvény is alig foglal egy métert egy v110-el.
(#62858) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62855) Válasz Júl 1, 2020
Én is ugyanigy gondolkodok. Nekem is csak 3-4 teljes hosszu személykovsim van a többi a REKO meg még rövidebb 2-3 tengelyes kocsik. A mozdonyokbol is kerülöm az ujakat. Pl egy Herkules 1,5 hosszabb mint a régebbi CSD meg hasonlo dizelek vagy pl a Nohab.. Majd ha teljesen elkészül a terepasztal akkor lesz csörgö meg pupos is. Szerencsére van több régi kismozdony meg saját épitésü mozdonyaim is rövidebbek mint azok a nagy német mozdonyok.
Ilyen szerelvény messze jobban mutat a házi terepasztalon mint ezek a modern jármüvek kicsinyitett másai.
(#62859) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62855) Válasz Júl 1, 2020
Ha V, akkor 100, ha 110, akkor meg BR...
(#62861) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62858) Válasz Júl 1, 2020
Ne feledkezzetek meg a BR 98 Glaskasten mozdonykárol sem ....
(#62863) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62861) Válasz Júl 2, 2020
Jajj... Két gyártónak van ilyenje, a ROCO, és a Märklin/Trix párosnak. Mármint az ontopic kategóriában. Mind a kettő kényeske, a ROCO-ban még világítás sincs.
(#62864) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62859) Válasz Júl 2, 2020
Igen, köszönöm a javítást: V100 lesz előtte a Brawa-tól.
(#62938) etwg hozzászólása Válasz Júl 12, 2020
Nicsak, a régi (kb 1960) Zeuke technologia reinkarnácioja, ezuttal a Mehano legujjabb SNCF TGV modelljében. A tengelyek egyenként vannak direktben egy-egy csigával hajtva.


IMG_4739.PNG
 
(#62939) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62938) Válasz Júl 12, 2020
Mire megnyitja a gép ezt az egy szem képet .....

00001 Mehano.JPG
 
(#62940) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62939) Válasz Júl 12, 2020
Sajnos nem tudjuk mi a gond az Ipad bizonyos képeket png-ben ment el. Régebben ide is valami egyböl jpg-be változtatta, mint amikor pl egy e-mail berakom (ott eleve jpg-ben jelenik meg), de ha ide a forumra, akkor meg nem. Az uj php-re meg egyáltalán nem tudok png képet feltölteni, elöbb át kell alakitanom jpg-re. Közel 6 évig gondtalanul müködött. Ugy látszik ez a fejlödés átka.
(#62941) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62938) Válasz Júl 12, 2020
Régóta ilyenek már. A képen látható forgóváz esetében láthatóan megszaladt "egy csöppet" a zsírzó...
Legalább látható, hogy ennek kevesebb, mint a fele is bőven elég lenne legalább egy évre, normál modellüzem esetében.
(#62942) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62941) Válasz Júl 12, 2020
Söt zsir sem nagyon kell mert igen ugy néz ki, hogy a csiga is meg a fogaskerék is delrinböl van. Azoknak elég felragasztani a mühely falára egy zsir reklámot is untig elég.....:
Én ilyen megnyult kolásdobozokkal nem foalalkozom, ezért csak most véletlenül bukkantam rá.
(#62943) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62942) Válasz Júl 12, 2020
etwg: Polioximetilén az a delrin?
(#62945) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62943) Válasz Júl 12, 2020
Nem tudom.
(#62946) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62637) Válasz Júl 13, 2020
Mobilos kép az asztal szélét "lezáró" hegyoldal egy részéről.

IMG_20200712...jpg
 
(#62948) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62946) Válasz Júl 14, 2020
Csak ismételni tudom magam: túl szép lesz ez egy retro asztalhoz... Az asztal a legmodernebb infrastruktúrával épül. A terep is. Ellenben a sínanyag miatt bukni fog minden.
Nem károgás, viszont "szobakörülmények" körül tartott régi Piko és Fuggerth sínanyagom - ami addig 20 éven át semmit nem változott - dcc üzem után nemsoká rozsdásodni kezdett - az okát nem értem. Ténylegesen a tárolási körülmények nem változtak. Először a fugi sínek kezdtek el feketedni, néhány nap, aztán heteken belül a piko is feketedni kezdett. Amikor kiszedtem a fugi síneket a galvanikus körből, a piko feketedése is megállt, nem romlott tovább, használható maradt...
(#62949) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62948) Válasz Júl 14, 2020
Áááá...
A terep építési receptje le van írva Gerhard Trost 1975-ben megjelent könyvében is.
(#62950) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#62948) Válasz Júl 14, 2020
Kedves Jenő!
A régi sínanyagokkal kapcsolatban nekem a következő a tapasztalatom. A Fuggerth sínanyagot (nem túl sok van belőle) egyáltalán nem használom. Nem tudom milyen anyagból van. Nem csak üzem közben, de tárolás alatt is feketedik, hiába tisztítom bármivel, valamint a kerekeket is koszolja. Ezeket félre tettem. A régi, papír és műanyagtalpfás eredeti Piko sínekkel viszont semmi bajom nincs. Ami rozsdásodni kezdett, azt félre tettem tartaléknak, tervezem, hogy elviszem majd a közeli galván üzembe, ha szükség lesz rájuk.
Idézet:
„Ellenben a sínanyag miatt bukni fog minden.”

A jó állapotú, U profilos és kalapsínekből megépítettem év elején azt a játékasztalt, amiről tettem fel képeket. A síneket gondosan megtisztítottam és kb. 2-3 játék után tisztítom újra. Azóta hibátlanul működik. A karantén miatt a tervezettnél kevesebbet üzemelt, de azért így is rendesen nyúzták az unokák. Semmi gond nincs a sínekkel eddig, semmilyen korrózió, vagy feketedés nem látható. Teljesen stabil az áramellátás. Igaz, hogy minden egyes sín külön-külön van megtáplálva.
(#62951) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#62950) Válasz Júl 14, 2020
Jól van-na Valakinek kárognia is kell, nemigaz?
Ahogy Írtad: minden sínt betápláltál. Ez nagyban javítja a problémamentes üzemet.
Csíkoséknál lesz bőven alagút is...
Reméljük a legjobbakat.
(#62952) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62951) Válasz Júl 14, 2020
Három áramkörre van osztva pálya (analóg lesz), és minden áramkör 3-3 ponton van legalább betáplálva, plusz a szakaszoknál.
Eddig gond nélkül mentek/mennek a próbaüzemek. Amivel bajom volt, az a PIKO Blocksignal, aki azt kitalálta a pokolba kívántam sokszor.
(#62954) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62952) Válasz Júl 14, 2020
Én a próbapálya ( és a 30 évvel ezelőtti tapasztalatok) alapján döntöttem a " minden sínt megtáplálok" megoldás mellett. Egyik sínösszekötőt sem tartom elektromos szempontból igazán megbízhatónak. Nem rugóanyagból készültek, viszonylag kis felületen érintkeznek, az oxidáció csak tovább rontja a helyzetet. És ezt nem csak a Pikonál látom problémának. Amit a gyerekeknek csináltam kb. 30 éve, ott rengeteget bosszankodtunk azon, hogy a vonat időnként megállt és a síneket az összekötéseknél kicsit megmozgatva továbbment. Nálam a sínösszekötők csak a sínszálak mechanikai pozícióját biztosítják. Az összes váltót és szétkapcsolót is "felújítottam", szétszedtem, megtisztítottam. A váltóknál a gyári, fémszalagos sínátkötéseket pedig leforrasztottam és megcsináltam a csúcssín polarizációt is. A jelzőkkel azért nincs gondom, mert nálunk a "mozdonyvezető" dolga a jelző előtt megállítani a vonatot.
Mi volt a gond a blokksignallal?
(#62955) csíkosháTTú válasza novakerno hozzászólására (#62954) Válasz Júl 14, 2020
Ez a sínösszekötés egy örök probléma. Ettől szenved egyébként a Zeuke/BTTB (utolsó években Tillig TT Standard) is. Viszont a Zeuke által kitalált geometria az zseniális! A mai napig fejből, terv nélkül összeállítok egy tetszőleges pályát belőle. Ez egyetlen másik sínrendszerről sem mondható el. Ugyanis az alap kitérőjét be lehet helyettesíteni egy egyenes, és egy íves vágánymezővel.

Vissza a sínek közötti áramátadásra! Szóval ez gond szinte minden sínrendszernél. Nem sok kivétel van: Trix C-Gleis, és azok a sínek, amik a KATO UniJoiner rendszerét használják. Előbbinél nincs "papucs", utóbbinál pedig a papucsokat egy műanyag vezetővel védik a kitágulástól és a gyűrődéstől.

Ja! Bolcksignal: az a baj velük, hogy az átállító tekercsek egyik pontja galvanikus kapcsolatban van az egyik sínszállal, ha kell, ha nem. Több áramkörös PWM hajtásnál ez nem éppen egészséges...
(#62956) patexati válasza novakerno hozzászólására (#62954) Válasz Júl 14, 2020
Én mindet forrasztani fogom,ha egyszer eljutok oda.. Csak a Piko sínek jók! Én marattam kénsavban Pikot és Fuggerth sínt is (elektrolízis-el is).. Az utóbbin nincs megfelelő bevonat és szerintem nem is Nikkel hanem horgany..A nikkel fényes marad az akkusavban napokig is max a vasat eszi ki
(#63062) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62946) Válasz Sze, 11:40
Alakul a hegy másik oldala is.

IMG_20200728...jpg
 
(#63063) Halhozo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62946) Válasz Sze, 13:16
Szia,
Milyen néven található meg ez a háló amivel lefedted a hegyet? Vagy miből/ hogyan csináltad?
(#63064) csíkosháTTú válasza Halhozo hozzászólására (#63063) Válasz Sze, 15:38
Szia!
Kisebbik fiam a tervező/kivitelező. Kartonpapír váz, a közei újságpapír galacsinokkal kitömve, és gipszpólyával van lefedve. Hígított faragasztóval van lecsöpögtetve, az tartja száradás után a össze. Persze előtte a kartonpapír váz is ragasztva van egymáshoz, meg az alaphoz is, az sima, nem hígított faragasztóval. Egy oldalt visszalapozol, a június 1-i bejegyzésemnél képeket is találsz, még lefedetlen állapotban egy másik részről.
(#63065) Halhozo hozzászólása Válasz Sze, 16:53
A gipszpólyára voltam kíváncsi, köszi. Nekem az alapját polisztirol hab adja, csak a darabokat valahogy össze kell fognom és a hézagokat áthidalni.
(#63066) etwg válasza Halhozo hozzászólására (#63063) Válasz Sze, 17:52
A háló is jo. Szinte minden barkácsboltban van aluminium huzalbol készült szunyoghálo, az nagyon jo használhato akár hegyeknek is.
(#63068) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63066) Válasz Sze, 21:33
Így van, az is megfelelő. Csak ebből több van idehaza, meg a beszerzési forrás is adott. Örök hűséget fogadtam valakinek 18 éve...
(#63069) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63068) Válasz Sze, 22:52
Tessék csak továbra is hozzá olyannak maradni!
(#63071) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63068) Válasz Csü, 7:23
Na jo a hálora is mehet gipszes géz...... és megmarad a családi békesség.
Lapozás       24/24
Frissek
  2020. Aug, 04. Kedd
18:57:50
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés