Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       411/411
(#62912) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62901) Válasz Júl 7, 2020
Szia!

Egyrészt örvendetes látni a fejlesztési munkát és bele fektetett pénz és energia egy ilyen kis piacon.
Másrészt nem értem. M40-ből pont van játszható jól használható strapabíró modell, TT-ben. Nekem Huber-t féle van 2db-is. Én használnálom akár több napon át is modul találkozókon, itton a gyerekkel szűnyegvasút ágyazatos pályán és semmi baja. Néha kitakarítom és kész.
Mire gonolsz a nem játszható "makettek" említésekor?
(#62913) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62912) Válasz Júl 7, 2020
Hát nem Hubert Feri alkotásaira, az Tillig alap.
A cél, mint írtam, egy tanulmány, technológiai kísérlet. Ahhoz kellően komplikált egy ilyen.

Egyébként ez a piac nem olyan kicsi ám! Csak nem mindenki látható, mert sok hazai modell inkább csak vitrinbe való makett. Temérdek pénzért - mert rá van nyalva, hogy "MÁV" - nagyon sok hasznavehetetlen tákolás kerül ki nagyon sok helyről.
- Műgyanta kasznik, amikből vannak szépek, de randák is, és utóbbi a több. Ezek egy idő után rideggé, szárazzá, törékennyé válnak. Egy ilyen modell használatijában le is írták piros, vastag betűkkel, hogy "A modell szétszedése nem javasolt!".
- Keverék kasznik, réz, sztirol lap, műgyanta, és rengeteg reszelés. Úgy kell kezdeni a karbantartását, hogy kitakarítod, amit a gyártója belereszelt réz, műanyag és gyanta forgácsot.
- Rendkívül gyatra mechanikai megoldások, a sokak által használt "cseh hajtás" egy hasznavehetetlen, zajos valami. Nem csak ontopic méretben.
- Hajmeresztő elektromos kapcsolások a modellben. 2020-ban még mindig kísért, hogy a világítás úgy van megoldva, hogy a LED-k polaritása a sínnek megfelelően az egyik oldalon "így" van bekötve, a másikon meg "úgy".
- Réz tömbön van egy kiegészítő súly, ami ón, vagy ólom, és ebben van egy M2 menetű furat, amibe a kasznit tartó csavart kell becsavarni. Vajon hány ki-betekerést visel el ez a menet a puha fémben?
Stb, stb.
(#62915) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62913) Válasz Júl 7, 2020
Ez mind igaz, amit írsz, de mi lehet a jó megoldás?
- Jobb hajtást gyártani a mint a cseh réz hajtások? Hogy és miből? Szerintem az annál sokkal jobb sose lehet az elérhető árú kisipari technológiak miatt.
- soroszatgyártás esetén milyen kaszni a műgyanta helyett? az FDM technológiájú 3D nyomtatás lassú és nem elég kicsi a felbontása, az SLA technolóhiájú gyantáknál van ABS-hez nagyon hasonló mechanikai tulajdonásgú anyag, nekem is van ilyen de kérdés hogy idővel ez hogyan változik. Ennnek a nyomtatási ideje is elég lassú a kisiparilag megfizethető 3D nyomtatókkal.

Te, hogy látod ezeket a kérdéseket?
(#62916) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62915) Válasz Júl 7, 2020
Az elején különítsük el a dolgokat!
1: Van az a technológia, ami saját célra, a haveroknak, meg a klubnak jó lesz. Nincs ezzel semmi baj!
2: És van a termék, amit árulunk, bárkinek, aki megveszi, ott van a bolt/boltok kirakatában, és garanciát kell rá vállalni, meg tartalék alkatrészeket biztosítani.
Az szokott a baj lenni, amikor az 1. számú esetből gondolkodás nélkül lép valaki a 2. számúra. Sajnos ebből van a több idehaza, meg külföldön is, és nem csak TT-ben. Ettől megy el az ember életkedve szervizesként, és, ahogy én is, ettől nem vasutazok idehaza, csak DR-rel, és nem MÁV-val. A hátam közepére nem kívánom!

- A cseh hajtásnál igényesebbet készíteni kisipari eszközökkel is lehet. Lásd: pmt. Megfelelő, igényes, - mármint munkára és tervezési időre is - hajtást lehet készíteni. Rajta vagyunk az ügyön. Csakhát ez nincs meg egy nap alatt, mármint a tervezése. A pmt se' ennyi idő alatt hozta össze a dolgait, amiket árul.

- Kaszni. Lehet 3D nyomtatni, de sok idő, mire elkészül, és nagyon sok munka is van vele, mire termék szintre kerül. Eladhatatlanul drága lenne, ha a 2-es pont szerint szeretnénk eljárni. Létezik a kisnyomású fröccsöntés, aminek a szerszáma nem szerszámacél, hanem idehaza egy jobb kisipari CNC-vel elkészíthető. Igaz, a szerszám élettartama legfeljebb 50-100 kaszni, de az árát visszahozza bőven, ha magadnak meg tudod csinálni. Ehhez persze gépek kellenek, meg tudni kell tervezni valamilyen CAD programmal. Idő megtanulni, idő beszerezni a gépeket, meg persze a CAD tanfolyam sincs ingyen, meg a gépek sem. Ha nem abban gondolkodunk, mint az átlag hazai kisszériás gyártó, hogy legfeljebb 10 modell elkészítése már hozza is vissza a teljes tervezési és felszerszámozási, gépesítési költségeket, akkor az út járható. Csak az átlag az nem így gondolkodik, és a hiányzó gép/tudás/ismeret miatt születnek a "jóleszazúgy" megoldások. (Mondjuk az is igaz, ezt a saját bőrömön tapasztalom, amióta megy a műhely, hogy a hazai adókörnyezet nem igazán támogatja a hosszútávú fejlesztéseket, ha mikro vállalkozásról van szó, és a céget nem úgy hívják például hogy Audi Motor Hungária KFT... )

- Egy dolog van még, amiről nem ejtettünk szót. Festés/feliratozás. Nem sok ember van idehaza, aki sorozatban képes egyenletes minőséget produkálni. Persze itt megint belefutunk a mondandóm elején említett 1. és 2. pont béli különbségekre a követelmények szintjén.

Tehát: Szerintem az a baj a jelenlegi kisszériás gyártók többségével, hogy az 1-es pont szerinti követelményeknek megfelelően dolgozik, de a 2-es pontnak megfelelően próbálja értékesíteni azt, amit úgy nem lehet(ne). Ebben a németek is ilyenek ám! Téptem a hajam anno a JAGO gőzösökkel, katasztrofálisak voltak, nem csodálom, csődbe is ment.
Tudom, rengeteg nehézség van, nem könnyű ez a popszakma. De, ha meg sem próbáljuk, akkor...
(#62917) DinoTT hozzászólása Válasz Júl 7, 2020
Hát ha ezt a hazai adó, gazdasági és vásárlói környezetben összehozod akkor, ahhoz lehet majd gratulálni! Egy-két próbát megér!
(#62922) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62917) Válasz Júl 7, 2020
Köszönöm!
Dolgozunk az ügyön!

M40_tanulmán...jpg
 
(#62933) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62922) Válasz Júl 9, 2020
Nagyon sok sikert, és kitartást kívánok! Minden elismerésem ha belevágtál ebbe a nem kis feladatba! Remélem sikerrel jársz, főleg hajtás ügyben!
Annak idején, jó pár évvel ezelőtt én is megpróbálkoztam egy profi esztergályos, marós barátommal azt a hajtásnak nevezett rézmicsodát teljesen saját, pontosabban a Tillig fogaskerekeit, és a Modmüller kerekeit felhasználva, egy elfogadható, pontos hajtást építeni vele az M44-eseknek. Sajnos végeredmény nem született meg, csak néhány részegység. Na nem azért mert ügyetlen volt, csak munkahelyet váltott, és ott már nem volt meg a lehetőség, hogy foglalkozzon vele.
Nagyjából ez az időszak volt az, amikor inkább elkezdtem a Tillig hajtására építeni.
(#62934) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62933) Válasz Júl 9, 2020
Köszönjük!
Nem egyedül készítem, pontosabban a nagy fiam vágott bele. Nem kis feladat, de legalább megtanulja, hogyan kell csinálni.
A háttér adoTT, a műhely, ahogy nézem még menni fog egy darabig.

Sajnos pont ez néha a fejlesztés rákfenéje, hogy rá vagyunk szorulva olyan munkatársakra, barátokra, akik vagy szívességből, vagy "másodállásban" tudnak foglalkozni a témával. Ezzel tulajdonképpen nincs baj, csak így bizonytalanná válhat a talaj a lábunk alatt. Nem csak az adókörnyezet a baj ám idehaza, hanem a társadalom hozzáállása is ehhez az iparhoz...
(#62935) Arctic37 hozzászólása Válasz Júl 11, 2020
Nálam ez készült most, vegyesen DLP/SLA és FDM technológiával

20200711_194...jpg

B.jpg

C.jpg
 
(#62936) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#62935) Válasz Júl 12, 2020
Gratula!
Nem kevés munka van benne!
(#62937) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#62935) Válasz Júl 12, 2020
Szép lett!!
(#62944) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62936) Válasz Júl 12, 2020
És a hajtás sajnos még így is csak épphogy működik (de legalább tudom az okát, és remélhetőleg legközelebb már jobb lesz)
(#62953) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#62944) Válasz Júl 14, 2020
Idézet:
„...de legalább tudom az okát, és remélhetőleg legközelebb már jobb lesz...”

Na ez az! Fejlődni, jobbítani szeretnél. Ha valami nem az igazi, akkor nem legyintesz rá, hogy jó lesz az.
De jó lenne mindenkitől ezt a szándékot, hozzáállást látni!
(#62957) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62922) Válasz Júl 14, 2020
Csöppet haladt a tanulmány előre. Egyelőre még vendég forgóvázakon, de a végleges konstrukció hasonló lesz. Kinézetre nem, csak műszakilag. A meleg víz újbóli feltalálására nincs szükség.

M40_tanulmán...jpg

M40_tanulmán...jpg

M40_tanulmán...jpg
 
(#62960) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62957) Válasz Júl 15, 2020
Ígéretes!
(#62961) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62957) Válasz Júl 15, 2020
Szia!
Nem rossz,de mondtam,hogy gyertek el a gépemért!!!!!!!!!
(#62962) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#62961) Válasz Júl 15, 2020
Amit látsz, az nem a modell. Ez egy tanulmány, hogy lássuk a méreteket, a helyet, ami a modellben van/lesz. Nem is a legjobb minőséggel lett kinyomtatva. Ahhoz kell, hogy a végeleges konstrukciót is ki tudjuk dolgozni. Sok munka van még ezzel...
Egyébként is a vezető tervező ragaszkodik ahhoz, hogy lehetőleg minden házon belül legyen majd egyszer.

Csemegének egy CAD rajz egy részletről. Ezzel is elég sok dolog van. Képzelem, hogy mit izzadtak anno a konstruktőrök, amíg nem voltak ilyesféle tervező programok...

M40_CAD1.jpg
 
(#62963) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62962) Válasz Júl 15, 2020
Jó jó csak azt beszéltük,hogy ott a gépem amit most nem használok és vigyétek !!! A programról beszéltünk már és sikerült megtalálni a cnc-s részt már???? (CAM részt) Ne felejtsd el,hogy régen is készültek komoly alkatrészek és az mind PAPÍRON készültek a rajzok. Cnc előtt sok-sok darabokból álltak a szerszámok..
(#62964) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62962) Válasz Júl 15, 2020
Idézet:
„Képzelem, hogy mit izzadtak anno a konstruktőrök, amíg nem voltak ilyesféle tervező programok..”

Az agyuk volt a Computer, kezük a CAD programm .....
mint Kandó Kálmánnak, Jendrassik Györgynek meg sokan másnak ....
(#62965) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#62964) Válasz Júl 15, 2020
NE magasztald ennyire,mert kinő a haja.....
(#62966) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#62965) Válasz Júl 15, 2020
Aztán majd ő lesz a ...
Hééé, haja Ibrahim!?
(#62967) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62966) Válasz Júl 15, 2020
A'la Szol'ghaalja La Fa' el Bahtlallah!

(#62985) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Júl 17, 2020
Itt is készülődik valami.....

DSCN3351.JPG
 
(#62988) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62985) Válasz Júl 17, 2020


Most mi egy kicsit elakadtunk, az új ABS filament nem éppen jó, kievés híjján tökre is tette a gépet.
(#62991) DinoTT hozzászólása Válasz Júl 18, 2020
Sziasztok!

Az első nyomatok egyike TTe C50. Nem gurul (még) de rakománynak, félreállítva dísznek jó lehet.

IMG_20200717...jpg
 
(#62992) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#62991) Válasz Júl 18, 2020
Gratulálok, jól néz ki!
UtánakeresTTem kicsit jobban ....
TTe kerék
(#62993) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 18, 2020
Húú, de beindult itt a nagyüzem!

Még mindig vendég forgóvázakon, csakhogy lássuk az arányokat is, meg, hogy passzolni fog-e?

IMG_20200718...jpg

IMG_20200718...jpg
 
(#62994) DinoTT válasza róbertke hozzászólására (#62992) Válasz Júl 19, 2020
Ksözönöm. Sok jó dolgot találtam ott.
(#62995) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62985) Válasz Júl 19, 2020
Ezzel kocsimennyiséggel kompletten ki tudod adni a 81-82-es vonal forgalmát
(#62996) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#62995) Válasz Júl 20, 2020
Ennyi még a keleti műhelyben sincs, csúcsidőben.
(#63013) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62993) Válasz Júl 21, 2020
Sziasztok! Csíkosok... holnap gyertek a gépért,mert bent hagytam a mobilom a műhelyben és csak most vettem észre!! bocsi
(#63015) róbertke hozzászólása Válasz Júl 21, 2020
Csíkos Mesternek!

94886540_279...jpg
 
(#63019) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#63015) Válasz Júl 22, 2020
Ezek szerint kolbászból készül a kerítés?
(#63021) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#63019) Válasz Júl 22, 2020
OFF
Van egy olyan kép a Csabai Kolbászfesztiválról, de inkább nem rakom fel ....
ON
(#63024) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#63015) Válasz Júl 22, 2020
Mekkora ötlet!
A kicsöpögő léből lesz a festék a MÁV narancsvöröshöz! Igazi, háztáji megoldás!

(#63054) KJLTT-1 hozzászólása Válasz Kedd, 17:46
Szép napot mindenkinek.

Valamikor vásároltam VULCANMODELL vasbetonlábas padot. Tudtam, hogy nem ami méretünk, de gondoltam jó lesz, hát nem igazán tetszik.
Próbáltam megkeresni az eredeti méreteit, de sajnos nem találtam. Aki tud segítsen a méretekben, hogy át tudjam alakítani a H0-át TT-re
Előre is köszi
(#63055) róbertke válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63054) Válasz Kedd, 19:12
Kaphatnánk egy képeTT, hogy tudjuk miről van szó?
Köszi előre is ...
(#63057) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63055) Válasz Kedd, 20:02
Telefonnal készített fotó. Elnézést a minőségért

IMG_20200728...jpg
 
(#63058) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63055) Válasz Kedd, 20:05
A pad a kérdéses méret

IMG_20200728...jpg
 
(#63059) róbertke válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63058) Válasz Sze, 6:13
Akár rendelhetsz magadnak igazit is: minitech.hu

akcio-pad[1].jpg
 
(#63061) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63059) Válasz Sze, 11:12
Köszönöm. Maradok a 120-as méretnél
(#63075) Battman válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63061) Válasz Csü, 12:17
Itt biztosan találsz
Bővebben: Link

Link "egykattintásosra" alakítva.
(#63087) gumidani válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63058) Válasz 12:48
A pad méretei

pad DF a.jpg

pad DF b.jpg

pad méretei.jpg
 
(#63088) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#63087) Válasz 12:50
folytatás

pad DF c.jpg

pad DF.jpg
 
Lapozás       411/411
Frissek
  2020. Aug, 03. Hé
16:24:37
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés