Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       409/434    
(#62507) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 15, 2020
Készült nálam két téli jármű, a 33-as hóeke és egy HLS Süsü. Mindkettő 3D nyomtatásos technológiával

20200515_100...jpg

20200515_100...jpg
 
(#62508) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#62507) Válasz Máj 15, 2020
Ez igen! Elismerésem mindkettőért.
(#62509) etwg hozzászólása Válasz Máj 17, 2020
Nemrégen kaptam egy sereg uj mozdonykát ( diesel meg gözös) 4 gyártotol. Ma ujra müködésbe hoztam a terepasztalt és szomoruan tapasztalom, hogy sajnos a gyártok nagyon hadilábom vannak a számolással.
Ugyanaz a modell 3 különbözö gyártol elképesztö sebesség különbséggel müködik. Otthon csak analog pályát üzemeltetek, sok jo 30-45 éves modellekkel, na meg persze immár vagy 20 uj modern modellel meg vagy 15 saját épitésü modellel.
Miután a nyilt pályán fix a tápfeszültség (12 V PWM mintegy 30-35% kitöltési tényezövel) a modellek sebessége közel 2,5:1-hez tartományban tér el. A leglassabb az MTB majd a Kühn és azután jön a Roco ( ugyanarrol a modellröl van szo). Azaz a Roco modell kb 2,5x gyorsabb mint az MTB ( az eredeti max sebessége 100 km/h). Sajnos egy analog pályán ez meglehetösen nagy gond. Szerencsére van elég, igy most válogatom a kb egyforma gyors modelleket mert csak ilyenekkel lehet elfogadhato forgalmat csinálni. ( nincs kéznél annyi mozdonyvezetöm, akik egyedileg tudnák a mozdonyokat kezelni ( a pályán a lehetöség megvan de max ketten szoktunk lenni. Az automatika viszonty csak akkor müködik biztonságosan ha a modellek megközelitöleg azonos sebességgel mennek. Ha nem leszek tul lusta akkor talán majd lemérem a pontos sebességeket is.
(#62510) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62509) Válasz Máj 18, 2020
Állítható ellenállás mindegyik járműbe?
(#62511) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62510) Válasz Máj 18, 2020
Az nem lesz jo. Majd meglatom lehet, hogy valamilyen dioda segiteni fog.
(#62512) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Máj 18, 2020
Mérettársak segítségeteket szeretném kérni. V46 szöcske méret helyes rajzot keresek. Megköszönném ha tudnátok segíteni.
(#62513) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62511) Válasz Máj 18, 2020
És megint elektromos úton szeretnénk megoldani egy mechanikai problémát?

Mellesleg a ROCO felhagyoTT a TT méret gyártásával. Személy szerint a DR V100/BR110 sorozatot sajnálom, mert azok szerintem jobbak voltak, mint a Tillig. Viszont a gőzöseik nem sikerültek, abban a Tillig sokkal előrébb tart.
(#62514) hamel válasza etwg hozzászólására (#62511) Válasz Máj 19, 2020
Üdv
Diódákkal én is próbálkoztam, de a motor nyomatékát is csökkentette, nem csak a sebességet, ha nem sík a pálya, okozhat gondot.
(#62515) róbertke válasza hamel hozzászólására (#62514) Válasz Máj 19, 2020
Tehát úgy működik mint az igazi! Úgy kell a vonatot összeállítani a mozdonyhoz, hogy a legkedvezőtlenebb pályaszakaszt kell figyelembe venni.
(#62516) etwg válasza hamel hozzászólására (#62514) Válasz Máj 19, 2020
Most elöször épitek egy pontos trafipaxot és mérni fogom minden mozdony sebességét a terepasztalon s majd összeválogatom a kompatibiliseket ( van elég. ).
(#62517) Arctic37 válasza GABA TT hozzászólására (#62259) Válasz Máj 19, 2020
GabaTT: Másfél hónappal később jelenthetem, hogy igen, rá lehet tenni Tillig 86-osra is.

20200519_164...jpg
 
(#62518) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#62517) Válasz Máj 19, 2020
Csodálatos leTT!
(#62519) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#62517) Válasz Máj 19, 2020
Nagyon jol néz ki!
(#62611) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 29, 2020
Nno, kis 3D nyomtatás téma.

Újabban nagyon sok régi holmi kerül elő, hogy vonatozni szeretnének újra. Sajnos sok régi kocsiról le vannak törve az ütközők, így nagyon furán nézni a régi, de egyébként még bőven használható modellek. Azt is lehet csinálni, hogy selejtes alvázakról levágjuk az ütközőket, és felragasztjuk a hiányzó helyére a javítandó kocsin. De idővel ezek a kotródobozban található dolgok elfogynak... Más megoldást kell keresni!

Még csak az első próba, de jó lesz a vége. Most csak az volt a cél, hogy méretben passzoljon. Nem kell ragasztani sem. A letörött ütköző helyén egy 0,8mm-s furatot kell készíteni, és abba beszúrni a kinyomtatoTT ütközőt.

IMG_20200529...jpg
 
(#62613) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62611) Válasz Máj 29, 2020
Én meg kéményeket dupla mühelyajtot meg szellözöket nyomtatok.

IMG_4619.JPG

IMG_4621.JPG
 
(#62617) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62611) Válasz Máj 29, 2020
Én is csináltam egy sereg ütközöt.


IMG_4623.JPG
 
(#62621) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62611) Válasz Máj 29, 2020
Majd jöhetnek a Törésteszt-eredmények, mielőTT forgalomba kerűlnének.
(#62622) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#62621) Válasz Máj 30, 2020
Ha PLA, vagy ABS, akkor csak akkor fog eltörni az ütköző, amikor a kocsi is.
(#62627) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62611) Válasz Máj 30, 2020
SLA vagy FDM nyomtatóval csinálod?
(#62629) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62627) Válasz Máj 31, 2020
FDM. De nem én csinálom, a nagyobbik fiam ebben a szaki.
GeeeTech A10 a nyomtató.
(#62630) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62629) Válasz Máj 31, 2020

Geeetech A10...jpg
 
(#62631) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62630) Válasz Máj 31, 2020
Majdnem!
A miénk az a dual extruderes kivitel. Le volt árazva a Banggood-nál.
(#62632) etwg hozzászólása Válasz Jún 1, 2020
Már féligmeddig müködik a trafipax - egyenesena. billboardra jeleniti meg a sebességet. Még javitok a kodon, hogy változatosabb legyen a kép. ( mozgo is lesz).

IMG_4634.JPG
 
(#62633) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#62632) Válasz Jún 1, 2020
Szia!
Ez jó pofa kis mütyürke..!!
(#62634) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#62633) Válasz Jún 1, 2020
Kösz!

IMG_4637.JPG

IMG_4638.JPG
 
(#62638) Arctic37 hozzászólása Válasz Jún 2, 2020
Most a változatosság kedvéért nem magyar jármű épül

20200601_190...jpg

Render_assem...png
 
(#62640) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#62638) Válasz Jún 2, 2020
(#62643) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 2, 2020
Beteszem ide is, mert csak ez a mi fórumunk!

Remélhetőleg augusztus-szeptemberben kezdődhet majd az építése. Egy vázlatkép, és a Wintrack fájl, ha valaki kedvet kapna hozzá:

első verzio.jpg

első verzió.tra
 
(#62647) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62643) Válasz Jún 3, 2020
Ha már íves váltópár az állomás egyik bejárata felöl, akkor én inkább a "mindenhonnan-mindehova" elv érvényesitése érdekében 2-2 jobbról-balra íves váltókból álló párokat tennék az állomás két végére.
(#62648) M298 hozzászólása Válasz Jún 3, 2020
6.11-én 16.30-tól nyitott ablakos, huzatos, kiscsoportos, szűkkörű évzáró tali a szokott helyen.
(#62649) Arctic37 válasza M298 hozzászólására (#62648) Válasz Jún 3, 2020
Akkor belehúzok az SP45-ös építésébe
(#62650) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62647) Válasz Jún 3, 2020
Így is lenne, ha kijönne a geometria a rendelkezésre álló helyen. Ennél nagyobb nem lehet az asztal. A cél, hogy két vonat mehessen folyamatosan, plusz egy tolatási játék az állomáson. A rendszer analóg lesz egyelőre.

Ha az állomás mindkét végén lenne összekötés a két vonali vágány között, akkor, ahogy említettem vagy nagyobb asztal kellene, vagy sokkal rövidebb lenne az állomási vágányok hasznos hossza. Így is van benne egy nyúlfarknyi kis vágányka.
Kompromisszumot kell kötni, ezt gyakoroltam a tervezésekor...
(#62651) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62650) Válasz Jún 3, 2020
Idézet:
„íves váltókból álló párokat tennék az állomás két végére.”
Mester ezzel csak növeled az állomás hosszát és nem csökkented.
A másik: Nyíltvonalod legalább 2 x 6 méter hosszú, 3-4 méteres vonatok fognak közlekedni?
(#62652) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62651) Válasz Jún 4, 2020
Tillig Modellgleis-ből van. Nem jön ki a geometria. Ha jobban megnézed, az állomás jobb oldalán, ahol van összekötés a két vágány között, az ív nem egyenletes sugarú. Ha ezt megismételném a bal oldalon is, azzal megnövelném az ív sugarát, így ezzel az asztal szélességét is. Márpedig azt meg nem lehet, ez a max méret, amiben lehet gondolkodni. Így is a legkisebb, 310mm-es sugarú ívek vannak használva.
És igen, lesznek relatíve hosszú vonatok is. Tetszik is a megrendelőnek a terv, gondolom eltaláltam, mit szeretne...
(#62653) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62652) Válasz Jún 4, 2020
Elnézést, hogy beleszólok.
Az állomás előtt szerintem felesleges a két párhuzamos pálya között a
válóívpár. Ellenben lenn a rejtett szakaszon ki lehet alakítani mind a két irányba egy-egy egyenes kitérőpárt, így minkét irányba átjárhatók lennének a pályák. Valamint alulra betennék még egy-egy parkolóvágányt is, hiszen elfér. Így máris 4 szerelvény tudna változatosan, akár autómatizáltan fel/alá járkálni, és még helyet is tudnának cserélni.
Valami ilyesmi. Jóval-jóval változatosabb (szerintem)
Bár ismersz annyira, hogy imádom bonyolítani - igaz H0-ban

getfile.php.jpg
 
(#62654) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62652) Válasz Jún 4, 2020
Én igy egésziteném ki. (Saját tapasztalat szerint mellözném a rejtett állomásokat (nekem is van kettö, mégha 95%-ban hibátlanul megy, de ott ha valami galiba van nem férsz hozza, idövel ha valamit át kell alakitani leszidod még Ádám öregeit is.). Szoval ha nem lehet kialakitani a hozzáférést akkor inkább ne legyen ott semmi komplikácio ( válto stb).
Az állomás viszont ki kellene egésziteni legalább 1 átmenettel meg egy vagy 2 csonkavágánnyal, hogy az elsö két vágányon ( az épülettöl számolva) végre lehessen hajtani egy mozdonycserét és annak el kell jutnia hátra, az üzemtelepre. A csonkákbol elég egy is ha a pályán egyirányu a forgalom. Azaz azon a végen ahol a mozdony van kell a csonka, ahol várakozhat a cseremozdony, mig a másik lejár a vonatrol.
Még valami - ami sajnos nem igen fog kijönni, az állomási vágányok tul közel vannak egymáshoz. A nagyvasuton is szélesiteni kell a vágánytávot ha ott emberek szállnak le (valamikor 6 m volt a minimum), vagy pl egyszerre csak maximum 2 vonat állhat az állomáson de ugy, hogy nem egymás mellett hanem eltolva az egyik vágányon az állomás jobb a másikon meg a bal vége felé, hogy az utasoknak nem kelljen kerülgetni a vonatokat, de nem is várakozhatnak a sinek között, ha valamelyik vonat mozgásban van. Ez persze a felére csökkenti az állomási vágányhosszat.

IMG_4655.JPG
 
(#62655) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62654) Válasz Jún 4, 2020
Szerintem is a rejtett állomás a terepasztal egyik Achilles-sarka. Most még O.K. egy guggolásos-vonatmentés, na de őszhajú aggastyánként?
(#62656) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62655) Válasz Jún 4, 2020
Meghát a TT méretben a szintkülönbség talán 7 cm lesz. Probálj 7 cm-n benyulni szerszámmal esetleg egy leszakadt drotot odaforrasztani.
H0ban akár 10 15 cm is lehet a belmagasság, TT-ben ekkora pályán ez biztis nem jön össze.
(#62657) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 4, 2020
Uraim!
Köszönöm a tanácsokat, javaslatokat!

diginewl!
A rejtett tárolóállomás ötlete jó, de ezt kizártuk már az elején. Ráadásul pont a közepére esne az asztalnak, nagyon nehéz lenne hozzáférni baj esetén.

etwg!
Az alapkoncepció egy kétvágányú fővonal átmenő állomása. A gyorsvonatok itt nem állnak meg, csak a személyvonatok. A teherforgalom viszont jelentős, az elképzelés szerint. Peron az első vágány mellett lesz az állomásépületnél, a másik forgalmi irányban pedig a 3. és 4. vágány között. Itt sikerült egy picit széthúzni az állomást. Vagyis ez az állomás a teherforgalomnak induló- és végpont, a személyvonatoknak nem. Ezért is egyszerűbb a személy-pályaudvari része. Ráadásul kell némi hely valami településnek is, ezért nincsenek ehhez üzemi vágányok. A cél az, hogy hosszabb vonatok is futhassanak elég sokáig, mire újra beérnek az állomásra, és közben lehessen tolatgatni egy kicsit.
(#62658) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62657) Válasz Jún 4, 2020
Steve

Ez világos, de azért a személyvonatnál is talán érdemes számolni legalább egy csonka vagánnyal (max 1 mozdonyhossz) egy mozdoncserére és az állomás elötti vágányrol is meg kellene oldani az egyszerü eljutást a hátso vágányokra. A terved szerint ez csak ugy lehetséges, ha blokkolod az egész fövonalat mert az egyetlen átmenet a két vágány között kint van az állomás elött a nyilt vonalon. Annak inkább arra kellene szolgálnia, hogy a helyes vágányra küld az indulo tehervonatot. Szoval egy állomáson belüli átmenet sok fejfájástol ovná meg a forgalmistát.
(#62662) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#62517) Válasz Jún 4, 2020
Egészen más, ráadásul játszható modell lett!. Szép darab!
(#62663) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62643) Válasz Jún 4, 2020
Csatolom az agymenésem, remélem tetszik.
Nem hagyott nyugodni az egyetlen átkötés a két fővágány között, továbbá éreztem, hogy lehet nyújtani kicsit az állomási vágányokon is.
Plusz hozadék, hogy a rakodó csonka vágányok hossza is növelhető.
Igaz, az egyik átmenő fővágányba egy kitérő irányú kitérő is került, amit én sem szeretek, de szerencsére csak gyökirányból, ha jobbmenetű lesz a pálya, akkor nem akkora gond.
Legkisebb sugár maradt 310mm, erre vigyáztam. Azért is került "eggyel" kijjebb az íves váltópár az állomástól.
Alsó vágányokat áttettem a 3-as fóliára, az épületeket pedig a 6-osra, a könnyebb szerkeszthetőség végett. Remélem nem baj?

Csíkos másod...png

csíkos másod...tra
 
(#62664) jenicel hozzászólása Válasz Jún 4, 2020
Így talán jobban átlátható.
Azt hogy csináltad, hogy a cikkszámokat a vágánytengelybe írta a program emberi méretben?

Csíkos másod...jpg
 
(#62667) jenicel hozzászólása Válasz Jún 4, 2020
Vagy ha semmiképpen sem szeretnénk átszelési kitérőt az átmenő fővágányba és maradjon az egy vágánykapcsolat, akkor:

Csíkos harma...jpg

csíkos harma...tra
 
(#62668) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#62664) Válasz Jún 5, 2020
Köszönöm!
Megfontolandó! IGen, jobb forgalmú a pálya, nem svájci vasút lesz.

Cikkszámok:
A következőkre kell klikkelni, ha kinyitod a Wintrack-et (nekem a 8-as verzió van meg):
Options >> Screen >> Item, No. Majd be kell pöttyözni hogy "In Track", és kipipálni azt, hogy 'Font size automatic".
Így már nem a vágánymező mellé, alá stb írja ló nagyságú számokkal a cikkszámot, hanem bele a vágánymezőbe, és sokkal láthatóbb lesz így terv.


(#62671) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62668) Válasz Jún 5, 2020
Olaszoknál is a balon járnak
(#62672) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#62671) Válasz Jún 5, 2020
Meg a gödöllői HÉV-en is...
(#62673) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#62671) Válasz Jún 5, 2020
Afganisztán, Pakisztán, India, + akinél nem a jobbon;
(#62674) Arctic37 hozzászólása Válasz Jún 5, 2020
Mára kész is lett (a matricák kivételével)

20200605_083...jpg
 
(#62675) etwg válasza sunocske hozzászólására (#62671) Válasz Jún 5, 2020
Osztrákoknál is össze vissza. Pl a Südbahnon Bécs és Bécsuhhely között már jobboldalon mennek, de utánna a balon. A Westbahnt még Hitler "jobboldalositotta". Csehországban a Breclav-Prerov baloldali ( még a Monarchia korábol) a többi jobboldali. Stb.
Manapság viszont szinte minden pálya "banalizált", azaz bármikor lehet menni a másik vágányon is. Sokszor párhuzamosan.
Lapozás       409/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
18:03:14
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés