Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       400/434    
(#60811) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#60805) Válasz Márc 6, 2019
És sajnos nem éppen a legolcsóbb az alkatrész, mert az egész kerékpárt cserélni kell, amelyik tengelyén megrepedt a fogaskerék. Mármint a BR84 esetében. Az sajnos nem járható út, hogy "legfeljebb az az egy tengely nem hajt". Ugyanis komplett a rendszer, a rudazattal együtt. Ha egy meghajtás kiesik a csatolt kerekeknél, akkor borul, kuszálódik az egész rudazat.

A BR50/BR52 alváz az durva... Nem függ évjárattól?
(#60813) masTTertape válasza Arctic37 hozzászólására (#60808) Válasz Márc 6, 2019
Attila, a tied az 555.1-es, ha jól tudom, az későbbi kiadás, azokon nem volt pestis.
(#60814) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60811) Válasz Márc 6, 2019
Igen, az 50/52-es pestisesség évjárat függő, mert az érintett modellek korábbi kiadásúak. Sajnos a BR50-es ráadásul a Kabinentender verzió, ami különleges, ergo ritkább és a példa szerint fertőzésre hajlamos.
A vicc az egészben, hogy a fekete főkeret fel annyiba kerül, mint a piros.

A 84-es kerekének árszintje vetekszik a Gützold hasonló alkatrészeinek árával, ezzel különösebb gond nincs. Inkább az a probléma, hogy az egyedi hajtás miatt nem a jól bevált, korábbi tengelyeket és az azokon használatos fogaskerekeket alkalmazták, hanem egy kisebbet, kevesebb fogszámmal. Így kizárt az átcserélés lehetősége.
És azt se felejtsük, hogy a BR84-es a megjelenésekor sem volt probléma mentes. Jelenleg nem is gyártják, csak az azonos platformra épített 95-ös van forgalomban, pár apróbb módosítással.

A hajtott "forgóvázban" három eltérő kivitelű, azaz cikkszámú kerék van, ezeket még felcserélni sem lehet. Így, ha egynél törik a fog, akkor sanszos, hogy mindnél és a nagy szervizhez ezt a három kerékpárt be kell rendelni.
(#60815) Arctic37 válasza masTTertape hozzászólására (#60813) Válasz Márc 6, 2019
Igen, azom van, úgyhogy ezt jó hallani Azért megnéztem, de az említett tünetek nem láthatók rajta szerencsére
(#60820) gachan hozzászólása Válasz Márc 12, 2019
Sziasztok,
a 80'as évek nagy gyűjtője voltam. Három lányom lett, akárhogyan igyekeztem.. Így szerintem jelentős készletemet szeretném értékesíteni. Kb 30db gőz-villany-dízel mozdonyom van pullmankocsikkal, szerelvényekkel, gyönyörűen kategorizálva elcsomagolva gyári állapotban. Mind TT. Tud esetleg valaki segíteni? A vatera nekem nem játszik, Rengeteg van, nem szeretném egyenként feltölteni, postázni stb.
Köszönettel
Gábor
(#60821) Arctic37 válasza gachan hozzászólására (#60820) Válasz Márc 12, 2019
Ide az Apróba is felrakhatod egy hirdetésben ès a leírásban írod le, hogy melyik mennyibe kerül.
Vagy Facebookon vannak TT-s csoportok oda is fel lehet rakni: 120-as kórterem, TT kincsvadászok, TT 1:120 modellvasút adok-veszek (és ott valószínűleg hamarabb el is kelne, mint itt)
Hozzátenném, hogy egyben az egészet viszonylag nehéz eladni, megbontva gyorsabban elmegy és többet is lehet érte kapni (könnyebb 30 embert találni, akik vesznek 1-1 mozdonyt, mint egy embert, aki vesz 30 mozdonyt)
(#60830) ModELiTT hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
Tiszteletem minden kórtermi társamnak!
Ismételten szeretnénk gyarapítani a MÁV TTs mozdonyok társadalmát. Wirtz Robi barátom jóvoltából (minden dicsőség őt illeti) lehetőség nyílott arra, hogy újabb modellekkel gyarapítsuk a gyűjtők készleteit. Előre bocsátanám, hogy még nem teljesen kész modellek, de már bemutatható állapotban vannak, és azon dolgozunk, hogy minél hamarabb el is készüljenek.
Az első harcos egy M32-es Gokard lészen, kétféle korláttal. A hajtása kérdéses, mivel a gyári nem jó, ezért tárgyalások folynak ez irányban, egy normális gépezet kialakítása végett.
A következő legyen a V46-os Szöcske! Itt már könnyebb a helyzet, mivel a PIKO dízelmozdonyát tudtuk alkalmazni donornak.
A harmadik, és reméljük nem az utolsó, a V41-V42 LEÓ. Ő alá egy átalakított Tillig hajtás kerül majdan.


M32.- Gokart...jpg

M32.- Gokart.jpg
 
(#60831) ModELiTT hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
A következő:

V46.- Szöcsk...jpg

V46.- Szöcsk...jpg

V46.- Szöcsk...jpg
 
(#60832) ModELiTT hozzászólása Válasz Márc 19, 2019
És a harmadik:

LEO V42.- (1...jpg

LEO V42.-.jpg
 
(#60837) enigma hozzászólása Válasz Márc 22, 2019
Üdv Urak!
Komoly hagyaték került hozzánk aminek jó részét eladnánk, a részletek, és elérhetőség a hirdetésben.
(#60845) jenicel válasza masTTertape hozzászólására (#60814) Válasz Márc 26, 2019
Mióta megvan a második trónörökös, az amúgy is kevés időm is megcsappant, de igyekszem megnézni a BR50-esem. 02292 cikkszámú, és 2015-ben vettem. Ezt érintheti a cinkpestis? Mely évjáratok érintettek?
(#60848) M298 hozzászólása Válasz Ápr 2, 2019
Április 11-én - második csütörtök - tali a Nyugatiban.
(#60852) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#60848) Válasz Ápr 3, 2019
Remek hír!
(#60853) Arctic37 válasza jenicel hozzászólására (#60845) Válasz Ápr 4, 2019
Nekem 2299-esem van, a cikkszámból gondolom, hogy ugyanaz a széria (csak más festés), és elvileg az enyém már nem érintett, így szerintem a tied se (persze ezt ne vedd biztosra, mert vagyok szervizes)
(#60858) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#60853) Válasz Ápr 4, 2019
Gyanítom, hogy a digitális üzemre előkészített modellek már nem érintettek.
(#60859) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60858) Válasz Ápr 4, 2019
Köszönöm a választ, én is remélem.
(#60860) GABA TT hozzászólása Válasz Ápr 4, 2019
Sziasztok!

Készülnek a mozdonyok az idén megrendezendő kiállításokra. Valami a vitrinekbe is kerüljön és az asztalon is ellássa a vontatási feledatokat.

DSCF5925.JPG

DSCF5930.JPG

DSCF5933.JPG
 
(#60861) Arctic37 hozzászólása Válasz Ápr 5, 2019
Készítettem vezetőállást a Csörgőmbe (Hubert Feri mostani szériájából van), 3D nyomtatással egy délelőtt alatt megvolt. Szerintem viszonylag jól sikerült, sajnos üzem közben alig látszik belőle valami

20190405_130...jpg

20190405_131...jpg
 
(#60862) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60861) Válasz Ápr 5, 2019
Amikor a jező előtt áll és a szabad jelzésre vagy állomáson indítási parancsra vár. Az is üzem közben van, csak nem mozog a mozdony de a motor hangját például lehet hallani. Na ilyenkor a kedves bámészkodó néző megcsodálhatja a vezérállást.
(#60863) TTmisi válasza GABA TT hozzászólására (#60860) Válasz Ápr 5, 2019
Gábor, ezek már nálunk futni fognak?
(#60864) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#60862) Válasz Ápr 5, 2019
Igaz
illetve fotózás után vettem észre, hogy a felső fényszóró befelé is világít, úgyhogy extra LED nélkül is van vezetőállás világítás
(#60879) M298 hozzászólása Válasz Máj 6, 2019
Május 9-én délután a Nyugatiban tali! Bocsánat, csak kivártam van-e érdeklődés, mennyire izgultok!
(#60880) ModELiTT hozzászólása Válasz Máj 6, 2019
Üdvözlet !
A múlthónapban Bgyarmaton voltam,a kiállításra meghívva,el kell
mondanom,hogy nagyon jó,színvonalas rendezvény volt minden
szinten !!!!
A kiállításon találkoztam egy szlovák TT-és modellezővel,hát az állam a földet verdeste,mikor előszedte az általa készül modelleket !
A képen látható kocsit is ő készítette,rézből és FÁBÓL !!!
Természetesen berendezve tökéletesen !!!

letöltések 0...jpg

letöltések 0...jpg

letöltések 0...jpg
 
(#60882) hoTTo válasza ModELiTT hozzászólására (#60880) Válasz Máj 6, 2019
Richard Nagykürtösről? Vannak csodák a saját készítésű gyűjteményében!!
(#60883) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Máj 6, 2019
Egy jó évnyi önmagam győzködése után a belevágtam az IC kocsi "kocsmájának" az elkészítésébe. Nagyjából a felületen lévő ablaknyílások 2/3-át kelletett befoltozni, és teljesen új helyre marni. Elsőre el is csesztem, benéztem másfél milit, és nem jött ki középen az osztás. De legalább már idáig eljutottam.

DSCN2315-001.JPG
 
(#60884) G.F. Rákoskeresztúr válasza ModELiTT hozzászólására (#60880) Válasz Máj 6, 2019
Bielsko Bialába elég sok készülő modellt el szokott hozni! Csak ámul az ember!
(#60885) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 6, 2019
Újabb Csörgő feljavítás, ezúttal egy Digitools hangdekóder által okozott akadozás végett. A használati útmutatóban lévő kondenzátoros kapcsolást építettem bele a mozdonyba (220 uF kondival, mert nyagyobb nem fért bele), sajnos a helyhiány miatt az egyik oldali vezetőállast ki kellett szedni, de azóta akadozásnélkül megy a mozdony

20190506_210...jpg

20190506_214...jpg
 
(#60886) ModELiTT válasza hoTTo hozzászólására (#60882) Válasz Máj 6, 2019
Itten van a névkártyája,remélem nem haragszik meg érte,hogy közkincsé teszem !

Richard Andr...jpg
 
(#60887) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60885) Válasz Máj 7, 2019
A fehér vezeték csak úgy "világíthat" a vezetőálláson, nem tudod vagy nem lehet kicserélni vékonyabbra és sötétebre?
(#60888) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#60887) Válasz Máj 7, 2019
Csak ilyen volt itthon, de majd egy fekete festék réteget még kapni fog
(#60890) TTmisi válasza Arctic37 hozzászólására (#60885) Válasz Máj 7, 2019
Egy kis segítséget kérnék, pontosan hol lehet megtalálni ennek a kiegészítő kapcsolásnak a rajzát, illetve hova kell bekötni?
(#60891) Arctic37 válasza TTmisi hozzászólására (#60890) Válasz Máj 8, 2019
Itt, a 40. oldalon
(#60896) TTmisi válasza Arctic37 hozzászólására (#60891) Válasz Máj 10, 2019
Köszönöm!
(#60927) M298 hozzászólása Válasz Máj 30, 2019
Javaslom, hogy 06.11-én kedden találkozzunk a Nyugatiban a második csütörtök helyett.
(#60928) maTTato válasza M298 hozzászólására (#60927) Válasz Máj 30, 2019
De jó!
Legalább megint nem lehetek ott...!!
(#60929) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#60928) Válasz Máj 31, 2019
Miért nem beszéltek meg egy találkozót 06.08. -án szombaton a Fehérvári úti Modellbörzén?
(#60930) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#60929) Válasz Máj 31, 2019
Akkor mi Znojmóba jáTTszunk!
(#60931) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60930) Válasz Máj 31, 2019
KihelyezeTT űlés? OTT? MÁV-IC Kocsmakocsi bemuTTaTTója?
(#60932) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#60927) Válasz Máj 31, 2019
István, akkor viszont komolyan meg kell hirdetni, máshol is (pl. az utált facebookon), hogy tudják a népek!
(#60933) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#60931) Válasz Máj 31, 2019
Hát, kb. Igrava vendégei leszünk egy modulos buli keretében.
Kocsmám még nincs kész, hoTTo házat javítja, azt nem akarom piszkálni most a matricák rajzaival. Majd tán Bialára.

Mondjuk azért nem hiszem hogy szomjasak maradunk odakint a sörök hazájába.
(#60943) KJLTT-1 hozzászólása Válasz Jún 9, 2019
Szevasztok! Kicsit lemaradtam az olvasásban,s most látom június 11-re van meghirdetve a következő klubtali. Kérlek Benneteket erősítsétek meg az információt.
(#60945) help-ez hozzászólása Válasz Jún 10, 2019
Megerősítve
(#60946) Arctic37 hozzászólása Válasz Jún 13, 2019
Sziasztok!
Gondoltam belefogok járművek saját tervezésébe és építésébe. Először valami egyszerű, de gyárilag nem kaphatót kerestem, így választottam a MÁV Tcs 574 sorozatú kocsit (aztán tervezés közben kiderült, hogy annyira mégse egyszerű ).
Először Inventor-ban terveztem meg 3D modellként, majd az alkatrészekből a program kiterített rajznézeteket csinált, így a maratófólia elkészítése viszonylag egyszerű volt.
Jakó Attila által 0.3-as rézlemezből van maratva, a teherviselő elemek epoxival, a többi alkatrész pillanatragasztóval van összeragasztva.
Jelenleg szerkezetkész, most várom, hogy megérkezzen a tömítő és a fémalapozó, akkor folytatódhat az építés. Reményeim szerint az első festési variáns (fekete alváz, vörös felépítmény és szürke tető) lesz belőle, de majd meglátom, hogy milyen bonyolult lesz a maszkolás.

20190612_193...jpg

20190613_172...jpg

Tcs-1080p-mi...png
 
(#60947) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#60946) Válasz Jún 13, 2019
Öröm ilyet látni szemeimnek . A lécet igen magasra tetted
(#60948) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#60946) Válasz Jún 14, 2019
Nagyon pöpec lett!
Nem kötekedésképpen, de a réz lemezeket nem lett volna célszerűbb forrasztással rögzíteni?
(#60949) Arctic37 válasza Frankye hozzászólására (#60948) Válasz Jún 14, 2019
De, illett volna forrasztani, szeretném is megtanulni.
Viszont az eddig próbálkozásaim a forrasztással kapcsolatban nem győztek meg arról, hogy ugyanolyan szilárdan tudnám rögzíteni az alkatrészeket, mintha ragasztanám, és nem ezen a kocsin szerettem volna megtanulni.
(#60950) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60949) Válasz Jún 14, 2019
Nézd ha neked a ragasztásos technológia a járhatóbb út - pedig milyen szép szívárványszínű tud lenni egy össze-vissza égetett rézakármi - akkor fejleszd tovább annyira ebbéli tudásodat, hogy se Frankye, se Jakó Attila, se mások ne tudják észrevenni a trükködet.
(#60951) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#60950) Válasz Jún 14, 2019
Ha már majd le lesz alapozva, elképzelhető hogy nem lesz feltűnő
(#60952) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#60949) Válasz Jún 14, 2019
Ez érdekes, mert a forrasztás nem bonyolultabb - szerintem - mint a ragasztás, sőt. Az tény, hogy hő hatására a réz felület "szivárványos" lesz, viszont - szvsz.- tartósabb kötést eredményez. De persze kinek a pap, kinek a paplan...
(Nem kötekedni akartam, ezt külön ki is emeltem!)
A szivárványosságot pedig a festés eltakarja.
(#60953) Arctic37 válasza Frankye hozzászólására (#60952) Válasz Jún 14, 2019
Nekem elég sűrűn elváltak a már leforrasztott alkatrészek, ha a közelükben (kb max 1-2centire tőle) még egy forrasztást csináltam, illetve nagyobb alkatrészeknél mire a forrasztási vonal végére értem volna, az eleje már kihűlt és így elég rideg lett a kötés. Ezért maradt a ragacsozás a fő opció
(Talán még a makettes múltam játszik közre a ragasztás preferálásában )
Lapozás       400/434    
Frissek
  2024. Márc, 29. Pé
0:50:44
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés