Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       397/434    
(#60518) Arctic37 hozzászólása Válasz Nov 25, 2018
Újabb extrák a gőzösömön. Fotómaratott névtábla (köszönet Jakó Attilának), illetve szervízlámpák és konyhavilágítás

20181124_230...jpg

20181124_231...jpg
 
(#60519) M298 válasza GABA TT hozzászólására (#60516) Válasz Nov 25, 2018
Szép termés várható, igazad van az ilyen időszak a legjobb, meleg szobában vasútmodellezni, építeni. Sok sikert és érdeklődőt! Egy apró, halvány gondolat: tetszik, hogy nem a "betegek" között osztod meg, de talán a járműépítésben lenne az igazi helye! A lényeg, hogy tökéletes vagy ebben a járműgyártásban!
(#60521) GABA TT hozzászólása Válasz Nov 27, 2018
Köszönöm szépen!
Azért itt osztom meg, mert a jármű építős kicsit punnyadt, és hát mégis csak TT, ezért szerintem itt is helye van. Elvégre ez a legmegfelelőbb méret iTT!
(#60527) M298 válasza GABA TT hozzászólására (#60521) Válasz Nov 29, 2018
Jogos, inkább ide tegyél minden komoly TT modellezéssel kapcsolatos információt, adatot, képet, ötletet, mint arra a "beteges" kupec oldalra, ahol már szinte mit, mennyiért oldalra!
(#60528) GABA TT válasza M298 hozzászólására (#60527) Válasz Nov 29, 2018
Isten bizony nem tudom melyik a kupec oldal, igaz nem is érdekel.
(#60529) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#60527) Válasz Nov 30, 2018
Ejj Pista, már megint mi történt "ott"?
(#60530) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#60528) Válasz Nov 30, 2018
Ahol mindannyian kezdtünk anno ...... TT -ban, - ben, - bán, -bén;
(#60531) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#60516) Válasz Nov 30, 2018
Szia Gabesz!
Igazán professzionális munka, gratulálok!
Szerintem ezeket a fotókat, már csak a minőségi szépérzék és az igényesség iránti vágy miatt is, az érintett facebook csoportban is tedd közzé. Hiába mondja Pista, hogy ott betegek és kupecek vannak, ugyanannyi akad itt is bőséggel, hisz mindannyian betegei vagyunk ennek a hobbynak. A minap Hubert Feri modelljei váltottak ki "nahát, van nap az égen!" szintű reakciókat a főként tájékozatlan, egységnyi sugarú facebook népből. Úgyhogy mindenképp helye van ott is. A kommentekkel majd foglalkozik más...
(#60532) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#60519) Válasz Nov 30, 2018
Pista,

Nem hiszem, hogy elegáns ez a kirekesztés, főleg ma, 2018-ban. Bocsánat, hogy emiatt szót emelek, de - bár sok igazság van abban, amit írsz - a facebook 120-as kórterme még mindig az egyik leghasználhatóbb TT-s közösség azoknak is, akik újként, fiatalként, netán a méret iránt első csatornaként a fb-on keresztül informálódó hobbysták.
Sok dinoszaurusz van itt is, magamat is közéjük sorolom, és él az a tévhit, hogy aki a fb-on van, arról mindenki tud mindent. Ez hülyeség. Annyit osztasz meg magadról, amennyit akarsz. Amúgy pedig aki tudni akar bármit is, az úgyis tudja... Utalok itt Csíkosra is, aki ódzkodik a felülettől, holott a mai "kuncsaftok" zöme onnan kerül ki. És bár a jó bornak nem kell cégér, mégis az online jelenlét nagyon is fontos a fenntarthatóság szempontjából.
Ok, azzal is tisztában vagyok, hogy a modellgyártás jelentős része a szürke ágazatban tevékenykedik, tehát "nem zörög a haraszt", ellenben nagyon sokan éhezik az információt, a szépet, a technikai újdonságokat, akik már csak a kor sajátossága miatt sem jönnek el egy ilyen fórumba.

@Kazi - a TT-be kezdtem, indexes topik már túl van a haláltusáján. Szó volt a felélesztéséről, de nem érte meg az energiát. A facebook közösségi ereje azt is felemésztette. Tehát nem arra utalt Pista.

Sajnos a fb megosztási lehetőségei sokkal instantabbak, mint egy fórummotoré, tehát alkalmasint akár 3-nál több fotó is feltűzhető.
Egy-egy, akár üzletibb jelegű megosztásnál a reakciók alapján gyors és pontos visszajelzés kapható, ami nem lényegtelen.
Igaz, a facebook jelentős hordalékot terít a szakmai közösség elé, amin át kell vergődni. Vannak csoportgazdák és ún. moderátorok, akiknek dolga lenne a szint alatti (vagy feletti) megnyilvánulások kezelése, de ez sajnos most még elég hiányos.

Egy személyes tapasztalat: a műhelyemből kikerülő, kisszériában legyártott kocsiátépítések, az egyedi sorozatok, magyarítások, pestiesen szólva a fb-on nagyot mentek, míg itt egyetlen érdeklődő visszajelzését sem váltották ki. A javítások zöme is a fb csoportokból érkezik, ezért van nagyon hosszú átfutási idő. :-/

Nyilvánvaló, hogy nem féltem Gabeszékat sem, vagy Ferit sem attól, hogy bármi is a nyakukon marad, de szerintem fel kell ismerni a közösségi felületek potenciálját is. Kezelni kell tudni a sok hülyét és analfabétát, de ha kimegyünk az utcára, többször ennyi jön szembe.

Magamról tudom, hogy az idő szűkös és bizony inkább a fb felé fordulok, amikor erre van időm, mintsem a régi fórumok közt kutakodjak, viszont engem és érdekelnek a mestereink munkái, ezért hasznos lenne az ottani megmutatkozás is.

De ezt csak én mondtam...
(#60536) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#60532) Válasz Dec 1, 2018
Idézet:
„Utalok itt Csíkosra is, aki ódzkodik a felülettől, holott a mai "kuncsaftok" zöme onnan kerül ki. És bár a jó bornak nem kell cégér, mégis az online jelenlét nagyon is fontos a fenntarthatóság szempontjából.”

A műhely ügyfélkörének egyelőre nem számottevő része FB felhasználó. Persze igazad van, a jelenlét fontos. Csak van egy tényező, ami most éppen rám vonatkozik. Ez pedig az idő. Gondolom mindenki észreveTTe, hogy nem igazán vagyok aktív az utóbbi időben. Ennek két oka van:
- hála istennek sok a műhelyben a munka;
- van egy másik elfoglaltságom is, egy kicsit visszatértem a médiába: hangmérnök lettem egy televíziónál.
Ergo: eddig sem sok volt, így meg pláne nincs időm foglalkozni az FB-kal.

A műhely persze megy tovább, mindenki nyugodjon meg/legyintsen/bosszankodjon (nem kívánt rész törlendő). Így viszont nem én fizetem a tetemes munkabér költségeket magam után. Persze, most egy fenékkel két lovat ülök, így van dolgom elég. Ebbe az FB nem fér bele.
Természetesen az is benne van, hogy az FB-kot nem tartom sokra. A nagyobbik fiam sem használja, pedig állítólag ez az ő terepük lenne, és ebben én nem korlátoznám. De, ha kellene, akkor valószínű, hogy használni kezdeném, de egyelőre nem szükséges.
(#60539) hobbyTT válasza masTTertape hozzászólására (#60532) Válasz Dec 3, 2018
Szia Gábor

Én sem fb-ozom, nekem sem fér már bele az időmbe, de kíváncsiság kedvéért, ha nem kell hozzá regisztráció, küldenél direkt linket, megnézném.
hobbyTT

ui régen találkoztunk
(#60540) ZaGyu hozzászólása Válasz Dec 3, 2018
Sziasztok!

Mikor lesz a decemberi klubtalálkozó? Első vagy második csütörtökön?
(Lehet, hogy lemaradtam az infóról)

Tnx.
(#60541) M298 válasza ZaGyu hozzászólására (#60540) Válasz Dec 3, 2018
Üdv! Második, 12.13-án. István
(#60542) ModELiTT hozzászólása Válasz Dec 4, 2018
Szervusztok !
Megfogadtam a tanácsot,és én is ide teszem fel a leendő újdonságot ! Ez még csak a nyers modell,ezt még előmelegíteTT sütőben,180-fokon meg kell sütni !!
Ez lesz a mester darab,ha készen lesz !
masTTertape kollega,van egy elmaradt restancia,jó lenne ha
nyilatkoznál nekem ez ügyben !

KOMFORT kocs...jpg

KOMFORT kocs...jpg

KOMFORT kocs...jpg
 
(#60543) M298 válasza ModELiTT hozzászólására (#60542) Válasz Dec 4, 2018
Csak így tovább! Én már túl vagyok rajta, ha kell kép, felirat szólj! Még Nyugati-s volt amikor kőrbefotóztam a nemzetközi forgalmú 88-90 500-ast. Nekem Zsolt műgyanta öntvénye volt az alap.

88-90 500 ko...jpg

DSCN3986.jpg
 
(#60544) M298 válasza M298 hozzászólására (#60543) Válasz Dec 4, 2018
Bocsánat, javítom az előző sorozatszámot: 89-70 500. Tele vagyok az előfűtési tervek kocsi és idő adataival.
(#60545) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 5, 2018
Elkészült végre az új Púposom!

DSCN2021.JPG
 
(#60546) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60545) Válasz Dec 5, 2018
(#60547) ModELiTT válasza M298 hozzászólására (#60544) Válasz Dec 5, 2018
Igen ez jelenleg a WSPz 89-70 komfort kocsi ! A tetőről lepucoltam,
az oda nem illő szellőzőket,most gittelem,és a kapaszkodókat kell felfúrnom a helyükre ..
De most kezdtem el a másik ARp 84-35 komfort kocsi összeszerelését is,mert te tudod,hogy nem egyformák ...
Egy kérdés,számításom szerint,összesen csak 6db. volt belőlük ?
A WSPz -ből 2db. és az ARp -ből 4db.
(#60551) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#60542) Válasz Dec 6, 2018
Szia Laci,
Amint kapok egy számlaszámot, azonnal utalom.
Sajnos nem használok készpénzt és időm sincs beugranom hozzád.
Ezt oldjuk meg valahogy.
(#60556) M298 válasza ModELiTT hozzászólására (#60547) Válasz Dec 10, 2018
Igen, a 2 nemzetközi a Keletiben, a többi Szegeden, illetve szegedi felirattal pl. nemrég Pécs felé. Előkeresem és küldöm a legújabb feliratokat, betűjeleket, sorozatszámokat.
(#60578) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 21, 2018
A legújabb Szili a műhelyből!
Sajnos egyenlőre ez az egy példány, mert olyan dolgokat is oda adtam öntésre, amik aztán gyártási hibát szültek a sorrendben.

DSCN2072.JPG
 
(#60579) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 21, 2018
Az egyik bűnös. BTTB alapú Nohab forgóvázmaszk, a valóságnak megfelelő kialakítással. Színre fújva, vagy így festetlenül is. A Tillig alapú a következő szériából várható.

DSCN2076.JPG
 
(#60580) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 21, 2018
És a főbűnös, ami fére vezette a Danit. Megkapta a lehetőséget hogy hozzá tegyen a kipufogó környékéhez. A többi már az én művem. Egy kicsit fel lett hozva a mai tudási szintemre, hisz eltelet 3 év a régi óta.

DSCN2078.JPG
 
(#60581) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 21, 2018
ja, és lesz Remot is!
(#60582) M298 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60579) Válasz Dec 22, 2018
Ez is tökéletes mint minden munkád! Engedjél meg egy elméleti töprengést: a jármű álló helyzetében nagyon jó, de ilyen kitolt fékhengerdugattyúkat a légfékrelé érzékel és nem lehetne közlekedni, mi meg azt szeretjük ha robog a vonat. Bocsánat, nagyon ráérek filozofálni, de lehet Te képes leszel ezt is megoldani? Kellemes Ünnepeket Neked és minden TT-s modellezőnek!
(#60583) M298 hozzászólása Válasz Dec 22, 2018
Ez is egy tökéletes homlok oldali szoknya a rákoskeresztúri mozdonyműhelyből.

alkatrészek ...jpg
 
(#60584) STTevemc hozzászólása Válasz Dec 22, 2018
Sziasztok!
Még új vagyok itt most regisztráltam, de már hetek óta olvasom a fórumot.
Mivel nem leszek már gépnél, így előre is Kellemes Karácsonyt Kívánok minden méreTTársnak!
Aztán januártól indul a terepasztal tervezés és építés.
Éljen a TT!
(#60585) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#60582) Válasz Dec 22, 2018
Ami fotókat megnéztem mikor megépítettem a mesterdarabot, azokon mind így állt. Igaz, azok valószínűleg álló járműveknél készültek. De agyébként a forgóvázkeret alakja miatt, a Nohabnál ilyen hosszúak a dugattyú rudak.
(#60586) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60579) Válasz Dec 23, 2018
Ez tök jó, mert egy csomó régi modellnél az a baj, hogy kenetlenség miatt lesz bennük egy kopás a tengelyeknél. Mivel az tartja a hajtócsigánál a meghajtott tengelyeket, és így azok fogaskerekeit is, így a kopás miatt a tengelyen lévő fogaskerék eltávolodhat a csigától, darál, recseg, és nem megy tőle a mozdony.
Kérdésem, hogy ezek az új maszkok milyen anyagból vannak? Ugyanis kenés ide, kenetlenség oda, ez bizony használat közben kopik.

ÁldoTT, Békés Karácsonyt kívánok mindenkinek!
(#60587) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60586) Válasz Dec 23, 2018
A Zeuke/BTTB maszkokra igaz, amit írtam, a Tillig mentes ettől a hibától.
(#60588) csíkosháTTú válasza STTevemc hozzászólására (#60584) Válasz Dec 23, 2018
Üdv közöTTünk!
ÁldoTT, Békés Karácsonyt Neked is!
(#60590) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60586) Válasz Dec 23, 2018
Na, erre a dologra én nem is gondoltam, mikor megalkottam, hogy ilyen miatt is felhasználásra kerülhet. Csak az volt a fejembe, hogy elfeledhető az a nem oda illő maszk. Bár sajanos ezek kívül is akad kivetni való, de ezt már százszor letárgyaltuk sok helyen. De tervek között szerepel egy megfelelő kasztni átalakítása, és öntése is.
Viszont a kérédsedre én nem tudok választ adni! Keresd meg ez ügyben a Poschékat, ők biztos pontos adatokkal tudnak szolgálni.

Békés Karácsonyt Mindenkinek!
(#60591) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60590) Válasz Dec 23, 2018
Pedig ez is egy alternatíva lehetne.
Az a baj, hogy a Zeuke/BTTB NoHAB modelleken (meg az összes többi ilyenen: BR130, V200, V180) a forgóvázmaszknak nem csak dekorációs szerepe van, hanem gyakorlatilag ezekkel fogják össze a forgóváz mechanikáját. Sima műgyantával szerintem baj lesz...
(#60592) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60591) Válasz Dec 23, 2018
Gyakorlatilag megoldható ha szükséges, hogy a megfelelő pontokra beépítésre kerüljön ABS anyag. Van visszamaradva nem kevés frgmaszk a Púposokból, abból kinyerhető. Marógép, ragasztó, és akarat kérdése csak. Bár szvsz. hogy egy évben párszor előkerülő mozdonyoknál jó sokáig kitart ez is, így mezítlábasan. Sokat futónál viszont érdemes meghúzni ezt a lépést, nem válik kárára.
(#60595) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60592) Válasz Dec 23, 2018
Ha szerviz mesélni tudna, hányszor van ezzel baj...
(#60597) kaTTonai válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60580) Válasz Dec 25, 2018
csörgő
Csörgőőő
Csörgőőőőő
Csörgőőőőőő

Mikor lesz készen Majszter Uram???

(#60616) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 31, 2018
Sikerekben gazdag, Boldog Új ÉveTT Kívánok mindenkinek!
(#60617) M298 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60616) Válasz Dec 31, 2018
Köszönjük és utólag egy kis vasutas késéssel Boldog István napot kívánok!
(#60618) csíkosháTTú válasza M298 hozzászólására (#60617) Válasz Jan 1, 2019
Köszönöm!

IMG_20181231...jpg
 
(#60622) STTevemc hozzászólása Válasz Jan 3, 2019
Boldog Új ÉveTT Kívánok minden méreTTársnak!
(#60623) M298 hozzászólása Válasz Jan 4, 2019
BUÉK! Most így virtuálisan, de január 10-én délután a Nyugatiban megtehetjük ténylegesen is!
(#60624) gumidani válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60585) Válasz Jan 5, 2019
Ezen a képen halad.

M61 001 DIA ...jpg
 
(#60625) GABA TT hozzászólása Válasz Jan 5, 2019
Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Az építés halad tovább a vezérmű keret és a beépített mozgó alkatrészek.

DSCF5802.JPG

DSCF5804.JPG
 
(#60626) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#60625) Válasz Jan 5, 2019
Persze azért jóval tovább haladtam velük.

DSCF5817.JPG

DSCF5821.JPG
 
(#60627) jenicel hozzászólása Válasz Jan 6, 2019
BÚÉK! MesTTerek! Mozdonyaim megjáratása közben feltűnt, hogy a Tillig 50-es félsebességen hátramenetben hangosabb, mint előre. Teljes sebességen kb. egyformán hangos. Túl sokat nem mozgott életében. Hasonlóról olvastam már valahol egy bejegyzést, de nem találom. Tán a kenés segítene rajta. Vagy lehet a dekóder beállításnak ilyen hatása? (CV5=130, CV6=80, CV3=3)
(#60628) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#60627) Válasz Jan 6, 2019
Mechanikus bitek nincsenek a DCC-ben...

Amiket írtál CV-k:
CV5: maximális sebesség
CV6: félsebesség
CV3: gyorsítási idő

A gond az szokott lenni a Tillig hajtott szerkocsikkal, hogy a forgóváz nincs pontosan a helyén, vagy valami koszt megevett a fogaskerék.
(#60629) G.F. Rákoskeresztúr válasza GABA TT hozzászólására (#60626) Válasz Jan 6, 2019
Ejjj, az az iker víztisztítós a háttérben.....
(#60630) G.F. Rákoskeresztúr válasza jenicel hozzászólására (#60627) Válasz Jan 6, 2019
Na, ilyet nem csak te tapasztalsz! Én még megfigyeltem egy "leütés" szerű hangot is mozgás közben a vadi új gépeknél.
(#60631) GABA TT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60629) Válasz Jan 6, 2019
Ez az enyém a 007. a háború utáni években. Ekkorra már sok korszerűsítésen esett át. Csak a dupla kémény, központi záras füstszekrény ajtó és a füstterelő nem került rá. Valószínűleg a további korszerűsítéskor a víztisztítót leszerelték róla. A hatvanas évekig ilyen kivitelben volt, akkora már vöröscsillagot is kapott.

DSCF5826.JPG
 
Lapozás       397/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
13:27:57
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés