Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       8/8
(#60109) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#60108) Válasz Júl 31, 2018
(#60110) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#60109) Válasz Júl 31, 2018
Igen, így valóban jobb... Köszi!
(#60249) novakerno hozzászólása Válasz Szept 6, 2018
Kedves nagyvasútban jártas topiktársak. Többször nézegetek a youtube-on vasutas videókat és a kínai, gőzmozdonyos videókon tűnt fel egy számomra érdekes jelenség. A nyilt pályán, még az állomás előtt, menet közben ürítette a parazsat (salakot) a mozdonyból. Ez rendszeresen visszatérő jelenet a kínai videókon. A mellékelt videón az állomáson a körüljárás után a mozdony visszament a nyílt pályára, megállt és újból ürített. Ami még furcsább, hogy a vonat érkezése előtt valamit vödörbe gyűjtöttek a sínek közül (ez kb. 1 percnél látszik.). Ott ez lenne a bevált módszer a salakozásra. És mit gyűjtenek gondosan vödörbe? Bővebben: Link A második videón az látszik kb. 1perc 30-nál, hogy a mozdony majdnem a váltóra ürít, utána pedig jól látható, hogy az asszonyok valamit válogatnak a salakból.Bővebben: Link
Ha valaki tudja ezekre a választ nagyon megköszönném és érdeklődve várom.
Üdv: Ernő
(#60251) sunocske válasza novakerno hozzászólására (#60249) Válasz Szept 6, 2018
Kínában elég nagy a szegénység. Gyanítom, hogy a rostélyon áthulló, nem teljesen elégett széndarabokat gyűjtik össze.
(#60252) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#60249) Válasz Szept 7, 2018
Hajdanában a világ "boldogabbik" (?) felén, azaz Kínától nyugatabbra, amikor még a gőzösök e helyütt is nagy számban jártak, és a "fűtőház" elnevezés is utalt a tényleges funkciójára, a gőzösök számára kijelöltek egy vágányt, amelyet kifejezetten salakolásra használtak. (Ha igaz, akkor talán még akna is volt alatta, amelyet rendszeresen tisztítottak-ürítettek.)
A szorgos kezű asszonyok pedig vélhetően - ahogy sunocske is írta - az el nem égett szenet válogatják.
(#60253) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#60252) Válasz Szept 7, 2018
Igen, annak idején nálunk is ez volt a szokás a Fűtőházaknál, hogy beállás előtt a salakolóaknába űrítették az ízzó szenet. De ugye a kényszer nálunk is nagy úr volt, mert előfordult főleg a 2. világháború alatt és után, hogy települések bakterházai előtt a nyílt pályán is salakolt a mozdonyszemélyzet. Az már az emberiesség csúcsa volt, ha a mozdony személyzet a lent várakozók elé zúdított egy-két szívlapátnyi szenet.
(#60261) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#60253) Válasz Szept 12, 2018
Egyszer láttam az interneten egy német plakátot, amelynek felirata szerint a mozdonyról lepotyogó szén a vasúté, tehát nem ér hazavinni. Persze most világért sem találom, illetve a pontos megszövegezésre sem emlékszem.
(#60270) novakerno hozzászólása Válasz Szept 22, 2018
Kedves Sünöcske és nagyvasutas topiktársak!!

Szeretem nézegetni a youtubon a különböző országok vasútjait és tájait, és eközben sokszor fedezek fel olyasmit, ami a magyar (vagy európai) vasutaktól nagyon eltérő megoldás. Tudnod kell, hogy én nem vagyok vasutas (villamosmérnök vagyok), csak érdekel a vasút, mint egy komplex műszaki berendezés.
Ennyi bevezető után rátérnék a tárgyra. Ennek a videónak a végén (kb. az utolsó fél percben), amikor a vonat kihalad az állomásról, az útátjáró után vettem észre egy furcsaságot. Bővebben: Link A sínpár jobboldalán, a külső oldalon van egy harmadik sínszál. A vágány mellett közvetlenül egy mély árok. Gondolom ez kisiklás esetén védi a kereket és a töltésen tartja a kocsit. De miért a külső oldalra teszik a kereket vezető sínszálat? Miért jobb ez, mint amit nálunk alkalmaznak, ti., hogy a sínpár belső oldalán van egy harmadik sínszál, ami szükség esetén megvezeti a kereket. Egyébként ezt a megoldást több kínai (ázsiai) videón is felfedeztem.

Előre is köszönöm, üdv: Ernő
(#60271) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
lehet, hogy csak egyszerűen síncsere volt és otthagyták.
(#60272) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#60271) Válasz Szept 22, 2018
Kedves Róbertke!
A videóból látszik, hogy biztosan nem, mert ugyanúgy ahogy a belső terelősín végei ferdére vannak kialakítva, itt is ugyanez látható. És hasonló kialakítás látszik a többi videón is. Arról nem beszélve, hogy gondosan, párhuzamosan van letéve.
(#60274) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
Kimásoltam a videóból néhány képet, hogy jobban érthető legyen mire gondolok. Itt teljesen jól látszik a külső, vezetés céljából lerakott sín. Remélem valaki tud erre magyarázatot adni. Előre is köszi: Ernő

sin1m.jpg

sin2m.jpg

sin3m.jpg
 
(#60275) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
Ez még hozzá tartozik.

sin4m.jpg
 
(#60276) Gabi válasza novakerno hozzászólására (#60275) Válasz Szept 22, 2018
Nem értek hozzá, és lehet, hogy rosszul is látom, de nekem elég távolinak tűnik a távolság az aktív sínszáltól, illetve nem látom a rögzítettségüket. Szerintem ezek simán otthagyott sín darabok.
(#60277) somitomi válasza novakerno hozzászólására (#60275) Válasz Szept 22, 2018
Lehet rosszul emlékszem, de mintha a csepeli HÉV egyes szakaszain is lenne így lerakott terelősín.
(#62896) novakerno hozzászólása Válasz Júl 6, 2020
Tisztelt, Nagyvasútban jártas kollégák!
A budapesti 4-es metróval kapcsolatban lenne kérdésem. Mi a különbség a zöld és a zöld + fehér jelzéskép jelentése között. A harmadik jelzés világos Röstellem, de többszöri (utasként történő) megfigyelés után sem jöttem rá a különbségre. Előre is köszi: Ernő
(#62897) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#62896) Válasz Júl 6, 2020
Ha a főjelzőn „Szabad a továbbhaladás” jelzés van,
a tolatásjelzőn fehér fény van, mely a vágányút lezártságát jelenti.

Metró.JPG
 
(#62898) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#62896) Válasz Júl 6, 2020
Egyébként a 4. Metrón azok a jelzők kinek szólnak, hiszen nincs vonatszemélyzet ...
(#62899) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#62896) Válasz Júl 6, 2020
(#62900) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#62898) Válasz Júl 6, 2020
Kedves Róbertke!
Nem valószínű, hogy ez a megfejtés, mert a szóban forgó jelző 3 lencsés és ahol ezeket látom ott tolatás nem jön szóba. Felülről lefelé: zöld, vörös, fehér. Az állomások kijáratánál van elhelyezve. A vonat kihaladása után vörös, majd később zöldre vált, végül újabb idő eltelte után lesz zöld + fehér. Elég sokat utazom ezen a vonalon és azt figyeltem meg, hogy amikor a vonat indul, akkor mindig zöld + fehér.
Egyébként a kérdés jogos, de régebben volt személyzet és gondolom ma sem kizárt a személyzettel való közlekedés.
Szóval a zöld + fehér még mindig kérdés.
Üdv: Ernő
Ui: holnap megint megyek arra és csinálok képeket.
(#62905) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#62900) Válasz Júl 7, 2020
Anno, még középiskolásként jártam a Metro Deák téri központjában. (Akkoriban még nem volt 4-es metróvonal). Ott mi is feltettük ezt a kérdést, vagyis, hogy a külön, "törpe tolatásjelző"-höz hasonló (vörös és fehér fényt adó) jelző m célt szolgál. Az ott dolgozóktól azt a választ kaptuk, hogy a főjelző szabályozza a közlekedést, míg az alatta lévő kis jelző azt jelzi, hogy az automatikus megállító rendszer engedélyező vagy tiltó állásban van-e. (A vörös fény értelemszerűen a tiltó, a fehér az engedélyező.)
Ahogy magyarázták, úgy kell elképzelni a dolgot, hogy a jelző mellett, a pálya mellé telepítve egy kar áll ki, amely a metrókocsi aljára erősített "csap"-ot nyitja meg, ha esetleg a szerelvény nem áll meg a jelzőnél. (Gyakorlatilag a főfékvezetéket csapolja meg, quasi "vészfék"-et okoz.)
Amikor a jelző (főjelző) továbbhaladást engedélyező állásba kerül, akkor ez a kis kar lecsukódik (mechanikusan) vízszintes állásba. A vízszintes állásba kerülését jelzi a fehér fénnyel a jelző.
Feltételezem, hogy itt is ilyesmiről lehet szó, és azért nem egyidejűleg jelenik meg a fehér fény, és a továbbhaladást engedélyező fény a főjelzőn, mert a mechanikának némi időbe telik a kart leengedni. (Akár még azt is el tudom képzelni, hogy valamiféle pneumatika mozgatja, de ez csak az én elképzelésem!)
Egyébként meghibásodás, zavar esetén ezt a "megcsapolást" a szerelvény motorvezetője ki is tudja iktatni (ezt is ott mondták el), a forgalomirányító hozzájárulásával. Erről volt is egy történetük, a budapesti metro addigi "legsúlyosabb" balesete történt e miatt, amikor a forgalomirányító nem kellő körültekintéssel adott engedélyt a kiiktatásra. Ennek következtében az egyik szerelvény beleütközött a másikba, összetört, kisiklott és felborult. Az ezt ábrázoló kép (mintegy mementóként) akkor is ott lógott a falon, hogy a mindenkori forgalomirányítót emlékeztesse rá, hogy mit okozhat, ha nem kellő körültekintéssel jár el.
(#62908) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#62900) Válasz Júl 7, 2020
Nem kizárt a személyzettel való közlekedés, mivel a karbantartók is úgy járnak. Nekik mindenképpen kell a pontos tájékoztatás a forgalmi helyzetről.
(#62909) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#62905) Válasz Júl 7, 2020
Frankye most csak a Metró F.1. Jelzési Utasításra kerestem rá amit 2005 -ben módosítottak utoljára. Létezik nekik F.2. Forgalmi Utasításuk is amit nem kerestem.
De valami érdekes kütyüt láttam a Határ úti megállónál, ahogy a két vágány peronját összekötő kis felüljáróról lenéztem.
(#62921) novakerno válasza Frankye hozzászólására (#62905) Válasz Júl 7, 2020
Kedves Frankye!
Köszönöm a részletes leírást. Elképzelhető , hogy ez is valami ilyen. Most mellékelek két képet is. Az egyiken látszik, hogy itt egy 3 lencsés főjelzőről van szó, tehát a fehér nem kiegészítő fény. Minden állomás kijárati jelzője ilyen. A másik képen a Keleti pályaudvar jelzője látható, nem sokkal azután, hogy kihaladt a szerelvény. Kb. egy-másfél percig vörös (nyilván amíg a térköz foglalt), utána zöld (a fényképen kevéssé látszik), majd a szerelvény beérkezése előtt kb. fél perccel vált zöld + fehérre. Ha valaki meg tudja erősíteni az általad elmondottakat, annak örülnék.
Köszi: Ernő

IMG_20200707...jpg

IMG_20200707...jpg
 
(#62927) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#62921) Válasz Júl 8, 2020
A leírt működés alapján én arra következtetek, hogy ez is egy ilyen jelzés lehet, amit lentebb leírtam, de - tényleges utasítás hiányában - ez egyelőre csak egy tipp a részemről.
(#62929) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#62927) Válasz Júl 8, 2020
Neeeeeee Mááááár, az örökös kifogások!

Tessék a METRÓ F.2. Forgalmi Utasítás
(#62930) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#62929) Válasz Júl 9, 2020
Köszi!
Tanulmányozom.
(#62931) dccvillanyos válasza novakerno hozzászólására (#62921) Válasz Júl 9, 2020
Meg kérdeztem a mozgató kollégákat, ők azt mondták, hogy a zöld+fehér azt jelzi, mehetsz, előtted MTO (automata üzem) módban közlekedő vonat van.
M4-en "autostop" nincs, M2-őn a vészfék vezérlő hurokba avatkozik be a mechanikus szerkezet által működtetett érintkező.
(#62932) Frankye válasza dccvillanyos hozzászólására (#62931) Válasz Júl 9, 2020
Köszönjük a kiegészítést!
(#62947) novakerno válasza dccvillanyos hozzászólására (#62931) Válasz Júl 13, 2020
Kedves Zsolt!
Köszönöm a részletes választ. Így már dereng a fény az alagút végén.
Ernő
Lapozás       8/8
Frissek
  2020. Aug, 07. Pé
22:51:49
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés