Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       372/440    
(#53520) DinoTT válasza afekete hozzászólására (#53510) Válasz Okt 10, 2016
Szia!

A csúcssínek végét tudtommal egy kicsit meg kell hajlítani akkor áll egyező irányba a váltószív műanyag részével. Ezt akkor kell megtörni amikor már teljesen be van tolva.

Üdv:

Dénes
(#53521) etwg válasza afekete hozzászólására (#53510) Válasz Okt 10, 2016
Még valamit, most jobban megnézve nem tudom milyen állapotban kaptad a sineket ( ahogy már irták vannak készletek amikben pontosan ivre vannak hajlitva, de vannak sajnos olyanok is, amiben egyenes sinek vannak). Szoval azokat elöre pontosan meg kell hajlitani, hogy a keresztezödés pontos és szimmetrikus legyen. A képen a tied sajnos nem ilyen. Nem elég a sineket bedugni a talpfarácsba azoknak abban feszültség nélkül kell lenniük, különben vagy a rácsot egyengetik vagy az történik mint nálad hogy a csucs nem ott van ahol kellene.
Szoval kell ezt még gyakorolni és nem a legjobb mindjárt egy ilyen bonyolult kitérövel kezdeni.
Sárgával jelöltem ami nem jo, zölddel meg azt, hogy a sineknek hogyan kell "vonalban" lenniük. Ránézésre látod, hogy mi nem stimmel.

IMG_2154.JPG
 
(#53522) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#53511) Válasz Okt 10, 2016
A vitrinben kiállított példányok már nem rendelhetők. Oda volt írva, hogy melyik mikor jelent meg, mikor készült. Illetve volt olyan kiírás, ami a közeli jövőben megjelenő modellre utalt. Évek óta szokásunk, hogy év elején kiadunk egy katalógust, ebben olvashatók az adott évben várható modellek. Az előrendelések ekkor szoktak beindulni, sok minden el is fogy, mire megjelenik...
(#53523) HarciSün válasza hoTTo hozzászólására (#53522) Válasz Okt 11, 2016
Értem, akkor csak gratulálok, hogy valóban szép vonataitok vannak
(#53526) afekete válasza etwg hozzászólására (#53521) Válasz Okt 11, 2016
etwg! A kitérő a Tillig hagyományos, barnított flex építőkészletéből készült, Ottóéktól érkezett, a sínek teljesen egyenesek voltak. A tősíneket hajlítottam is sínhajlítóban, a csúcssíneket is, de azokat ezek szerint nem eléggé. A villasíneket nem hajlítottam. Bevallom leginkább azért, mert nem voltam biztos benne, hogy a villasín rövidsége és lecsapása miatt meg tudom hajlítani a végeit is megfelelőre. Esett már szó róla, hogy a sínhajlító a sínek végeit nem feltétlenül tudja a megfelelő ívbe hajlítani és érdemes ezt levágva használni a meghajlított síndarabot. A villasín hajlítására milyen praktikád van?

Gábor! A csúcssíneket én is csiszoltam, mert a tősínhez simuló felük elég érdes maradt gyárilag és a "lecsapásuk" sem volt megfelelő. Itt aztán nem is volt gond később, a próbák során szépen futott egyik vagy másik irányban minden. Ugyanezen oknál fogva a két villasín találkozását is meghúztam reszelővel finoman, és a kitérő elejéről érkező szerelvény esetén nem is tapasztaltam problémát a csúcsbetétnél, szépen futottak fel rá, akár egyenes, akár kitérő irányban.

Dénes! Akkor ez is egy járható mód, ami eszembe is jutott. És egyébként szerintem így hasonlít leginkább a gyári Tillig kitérőre az épített kitérő. Hátránya, hogy a hajlítás után már nem lehet kihúzni a sínszálat a talpfarácsból.

Összegezve a leírtakat:
- minden sínszálat a megfelelő ívbe hajlítás után célszerű befűzni.
- a csúcssínek könyöksín felőli végeit - ha a hajlítás mégsem elég -, akkor utólag vagy csiszolni kell, vagy hajlítani, hogy a műanyag résszel pontosan egy egységet képezzenek
- a csúcssínek és a villasínek érintkező felületeit össze kell csiszolni, hogy tökéletes legyen a sínek illeszkedése.


(#53527) etwg válasza afekete hozzászólására (#53526) Válasz Okt 11, 2016
Nekem sajnos nincs TT sinre hajlitom, igy kézzel hajlitgattam amit kellett, de addig nem füztem be amig nem követte a rács vonalát. A csuccsal - ahol 2 sin találkozik el kell egy kicsit szorakozni és kell a jo szemmérték, de megoldhato. Lehet, hogy tul mélyre nyomtad a sineket ezért vannak rossz helyen. Szoval kell egy kicsit szorakozni velük, föleg az ives váltoknál egy kicsit bonyolultabb.
(#53528) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#53499) Válasz Okt 11, 2016
Szia Marci!

Mi is vihetünk majd azért ki modelleket jövőre?



Üdv

SAetta
(#53529) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#53528) Válasz Okt 11, 2016
Ezt még meggondolom, ha jó kedvem lesz, megengedem.
(#53530) PéTTer válasza maTTato hozzászólására (#53507) Válasz Okt 11, 2016
Így előre is boldog szüli napot
(#53531) Frankye válasza maTTato hozzászólására (#53507) Válasz Okt 12, 2016
Akkor Isten éltessen sokáig!
(#53532) angyal.marci válasza maTTato hozzászólására (#53507) Válasz Okt 12, 2016
Isten éltessen!
(#53533) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 12, 2016
Hangprojekt készül a legügyesebb gőzös készítőnk 424-esébe!
Megyek is csinálni!
(#53534) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53533) Válasz Okt 12, 2016
Tyű
(#53535) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53533) Válasz Okt 12, 2016
Akkor még várok egy kicsit a hangdekóder vásárlással...
(#53536) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#53535) Válasz Okt 12, 2016

Kössz!
Tervek szerint kétfélé is lesz belőle, Tran vagy ZIMO.
(#53537) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53533) Válasz Okt 12, 2016
:ju

Már csak füstölő kellene bele (ha kapható lenne megfelelő méretű).
(#53539) jenicel válasza TTfan hozzászólására (#53537) Válasz Okt 12, 2016
Bár nem értek hozzá, de a Temofeszten szaladgált egy (igaz nem ütemesen, hanem folyamatosan) füstölő BR80-as. Az pedig ráadásul nem a nagy mozdonyok közé tartozik.

DSCF4901a.jpg
 
(#53540) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#53539) Válasz Okt 13, 2016
A modell konstrukciója nem teszi jelen állapotában lehetővé a füstölő beépítését. (A ROCO BR80, az más tészta, de láttam már BTTB BR81-ben is, de az utóbbinál szinte semmi nem maradt a gyári mechanikából.)

Ráadásul van még egy gond, ez pedig a Seuthe NR27, vagy az NR28 (csak a feszültségben van eltérés, nálunk a 16-20V közé méretezett NR28 eleve kizárt) mechanikai méretei. Ha veszünk egy eléggé nagy kazánnal rendelkező TT gőzöst, akor is gondban vagyunk! Ugyanis, a Seuthe honlapja szerint, meg a valóságban is az NR27-es "torka" 4,5mm átmérőjű, kívül mérve. A BR01 vagy a BR03 kéményének átmérője meg szintén kívül mérve nagyjából 5mm. Tessék mondani, hogyan fúrjuk ki úgy, hogy a szépen kidolgozott, mérethelyes kémény ne sérüljön? A másik a füstölő hossza, egy hengeres, zárt kazánba nem nagyon lehet beleszuszakolni, legalábbis nekem nem sikerült eddig.
(#53541) hoTTo válasza jenicel hozzászólására (#53539) Válasz Okt 13, 2016
Azért füstölt folyamatosan, szerintem, mert analóg mozdony. Esztergomi klub asztalán volt hogy 2db is futott-füstölt egy időben.
8-10 éve - ha jól tévesztek - lehetett kapni kisebb méretű füstölőt, talán ők még akkor szerezték be.
Tavaly nálunk is jelentkezett valaki, hogy olyan gőzmozdonyt akar, mindegy milyen számú, színű, gyártójú, ami hangos és füstöl is. Nem lett neki olyan...
(#53547) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53540) Válasz Okt 13, 2016
Foglalkoztat a kérdés, hogy ugyan, miért nem lehet házilag, vagy kisüzemileg méretben illeszkedő füstölőt gyártani?
(#53548) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#53547) Válasz Okt 13, 2016
Mert nem éri meg - elég bonyolult a kivitel és gyenge a piac ( rengeteg fajta kellene). Ha tul kicsi - ami illene több mozdonyba, akkor meg alig fog füstölni (1-2 perc alatt elpárolog a folyadék).
(#53549) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#53547) Válasz Okt 13, 2016
Lásd etwg barátom válaszát, de van másik ok is.

A Seuthe technológiát használva valóban nagyon kicsi lenne a kapacitása. Így azt az utat kellene válaszatni, amit 1996 előtt az Arnold járt OFF (N) méretben. Ha emlékszel a régi BR41, és BR18 (ex bay. S3/6) modelljeikre, akkor ott is Seuthe rendszerű volt ugyan a füstölő működése, de maga folyadék tartálya nem egy szimpla kis "réz kémcső" volt, hanem a mozdony ballasztjába volt integrálva az egész, és a folyadék tartálya ebben a ballasztaban, vagyis a mozdony súlyban volt kialakítva. Ehhez viszont teljesen át kellene alakítani a legtöbb TT-s gőzös fém öntvényét, és abba integrálni a Seuthe "füstcsövét". Természetesen az ilyen füstölő "kémény" részét is le kellene csökkenteni a 4,5mm átmérőről legalább 3,5-re. Kérdés, hogy ilyen kis lyukon mennyi füst jönne ki?

Másik megoldás, az az, amit a kerti vasutasok is használnak, az amcsi rendszerű füstölők. Itt kétféle módon is jut áram a füstölőbe, mert ezeket nem csak fűteni kell, hanem a képződött füstöt egy pici ventillátor fújja ki a kéményen. Ezt TT-hez lekicsinyíteni, na ez egy szép feladat... lenne. Nem is beszélve arról, hogy ehhez meg dekóder is kellene, ami a fűtésen kívül még ezt a kis ventillátort is képes vezérelni.

(Évekkel ezelőtt OFF méretben egy Liliput badeni IVh gőzösbe úgy tettem be a hangdekóder hangszóróját, hogy a membrán által megmozgatott levegő macerálta a Seuthe NR10-es füstölőt, mert leköszörültem a belső súlyból, és a kis kocka hangszóró a füstölő mögött volt a hosszkazánban. Látványos volt, ahogy hang okozta levegőnyomás változás vitte ki a füstöt a kéményen.)
(#53551) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53549) Válasz Okt 13, 2016
Köszönöm mindkettőtök válaszát!
Mi a fontosabb? A tartály mérete, vagy a kémény átmérője?
Mert ha kicsi a kapacitás, akkor az vagy az említett módon, vagy egyéb megoldással növelhető, figyelembe véve a füstölő "olaj" viszkozitását és sűrűségét. Ha a csőátmérő, akkor sajna megállt a tudomány.

Talán a füstkamrába, kazánba elhelyezett ballaszt felfúrása lehet megoldás, de azokat sok esetben lehetetlenség roncsolás nélkül kiszedni a helyükről. Más megoldás most hirtelen nem jut eszembe.
(#53552) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#53551) Válasz Okt 13, 2016
Mérd meg egy tetszőleges TT-s gőzös kéményét, mekkora lyukat lehet bele fúrni. Vastag a kereskedelemben kapható legkisebb füstölő is bele. Tehát elvileg ez a legnagyobb baj. A kapacitás mondjuk egy BR01, BR03, vagy a régi BTTB BR35 esetében még elviselhető. Van egyébként egy mintadarabom a műhelyben, mert gondolkodtam rajta már. De az is csak a nagyobb gőzösökbe fér be.

A régi BTTB modellekből elvileg is csak a BR23/BR35 jühet szóba, de a világítást át kell alakítani. A többi gyakorlatilag kizárt, pont a kémény alatt van teljes fogaskerék áttétel.

Tillig modelleknél is a BR86, és a BR56 is kiesik, mert ott meg az elektronika van útban. Szerintem a 95-ösbe sem lehet elvileg sem betenni. A többinek meg kicsi a kéménye még ehhez is.

A 424-et holnap szedem szét, elvileg megjön hozzá a dekóder, majd meglátom.
(#53556) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53552) Válasz Okt 13, 2016
Láttam olyan megoldást, hogy a kémény maga a füstölő kürtője. Igaz, ekkor bajos a színrefújás, a pontos illesztés.
(#53557) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#53556) Válasz Okt 13, 2016
Megér ez egyáltalán annyit, hogy ilyesmiért szétfurj egy szép mozdonyt?
(#53558) tatumadar válasza masTTertape hozzászólására (#53556) Válasz Okt 13, 2016
Inkább a pontos illesztés lesz a zavaros. A színrefújás annyira nem problémás, hiszen a legpatikább mozdonyon is azonnal matt fekete a kémény, ártani nem ártasz különösebben a modellnek. Részemről inkább az egész füstölő-kérdéskör támadható. Teljesen feleslegesnek tartom. Összemocskolhatja a mozdonyt és minél kisebb méretet választunk, annál messzebb elmarad az élethűségtől. Spur I-ben már nagyon penge dinamikus füstölők vannak tengelyre szerelt jeladóval, meg mittudomén, de TT-ben szerintem kimondottan kellemetlen látvány. A laikusokat valószínűleg lenyűgözi, de másra nem tartom alkalmasnak.
(#53562) angyal.marci hozzászólása Válasz Okt 13, 2016
Ezen a videón semmi sem füstölt (bár a Taurusz nyugodtan elfüstölhetett volna, okozott épp elég bosszúságot), de azért két füstölgő hozzászólás között nézzétek meg. Telefonos.
VIDEÓ
(#53564) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#53562) Válasz Okt 14, 2016
Azt hittem, legalább a témához kapcsolódik a videód... Irgum-burgum!
(#53565) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#53564) Válasz Okt 14, 2016
Ne füstölögj
(#53566) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#53556) Válasz Okt 14, 2016
És szép volt, az eredetihez képest?

Színre nem igazásnlehet fújni egy zsugorcsövet, azon kívül, meg az illesztésen kívül a forma sem lesz jó, nézz megy akár BTTB kéményt, nem csak egy sima cső.

Le lehet menni kutyába, de az nem az én műfajom, meg nem is a Tiéd...
(#53567) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#53562) Válasz Okt 14, 2016
Nananana, nem mondunk ilyet, főleg nem, ha a Taurus gazdája is szokta olvasni a topicot.
Ez egy Piko Taurus, Lenz dekóderrel. Hallottam, hogy morogtatok, hogy "nem áll meg". Nálam jól működött, kivétel, amikor nem volt jól bedugva a Fred dugója az LN Boxba.
Egyébként nyugodtan mehetett volna egy dekóder reset rajta, majd újraprogramozás - de erre valahogy senki nem vette a fáradtságot, inkább csak a morgásokat hallom...
(#53569) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#53567) Válasz Okt 14, 2016
Az, hogy nem reagál egy PIKO modellben egy dekoder a parancsokra, az sajnos a PIKO teljesen elcseszett elektronikájának tudható be. Nem csak a Lenz ilyen, a jobban zavarvédett ZIMO-t is képes meghülyíteni. Ezt akárhonnan is nézzük, csúnyán elbaltázták Sonneberg-ben. A PIKO modelleket épp ezért erős fenntartásokkal kezelem mindig. Gyakorlatilag nincs olyan PIKO alaplap, amin ne kellene komolyan beavatkozni digitális átépítés esetében. A Taurus-on, és a vele szoros rokonságban álló Hercules-en is a motor köré épített zavarszűrő kört teljesen ki kell írtani a helyéből, és másikat építeni bele, egy-egy soros 2,2mikroHenry-s fojtótekercset sorba a motor két csatlakozójára, és egy 10nF kerámia kondit a motor kapcsaira, azzal párhuzamosan. Ellenkező esetben sajnos ilyenek történnek. (Meg még sok minden más is, egyes dekóderekkel "együtt működve" képes egy PIKO modell működésre ingerelni egy másik mozdonyt, vagy világítós kocsit is, anélkül, hogy azonak parancsot adnánk. Elég, ha elmegy mellettük a másik vágányon...)
(#53570) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53569) Válasz Okt 14, 2016
Igen, ezt igyekeztem jelezni a Temofeszten, hogy ami régebbi PIKO, vagy olyan hajtású, azoknál bármi lehet. Ugyanígy a Gigantom is néha megbokrosodott, máskor meg igencsak hosszú kifutása volt. Pedig abban a legalapabb Viessmann dekóder van. Ennek ellenére évek óta megy és bírja.
(#53571) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53566) Válasz Okt 14, 2016
No persze én sem a kutya szintjéről közelítem a kérdést. Pl egy kör keresztmetszetű kéményt simán leesztergálok olyan mintázatúra, mint az a valóságban: perem, váll, egyebek. Tehát önmagát a kéményt lehet reprodukálni (Giesl-ejektor esetében már bajosabb) rézcsőből, ami alá bekerül(het) a füstölő fűtőtest.
Ahogyan a többiek jelezték, az eltérő anyagból fakadó illesztési probléma lehet nagyobb falat.

Eugen: az, hogy most egy szép és drága modellt ki és miért vág szét, szerintem egy másik téma, mert ilyen alapon egy koszolás is már drasztikus beavatkozás a gyári állapotba. (és akkor arról ne beszéljünk, hogy milyen állapotban kerülnek a szervizbe egyes, méregdrága példányok...)
(#53574) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#53571) Válasz Okt 14, 2016
Nem akarok nagyon vitatkozni a füstölökröl, egyik sem adta eddig vissza azt amit az ember elvárt töle. Mert az ami abbol, mint füst kijön az csak egy halványgyönge utánzat. ( még a Spur-1 mozdonyokban is). Az csak szerintem arra jo, hogy sokak elcsodálkozzanak, hogy nicsak füstöl.
Én emiatt biztos nem furnám szét a mozdony kéményét - ami egyébb viszontagságokkal is jár. Ha leszükited a kémény lyukát akkor még kevesebb füst fog kijönni belöle.
De ez nyilvánvalo, hogy mindenkinek a magánügye. ( ugy mint a hang - nálam az is passzé..., holott eredeti foglalkozásom a hanggal és a képpel kapcsolatos.)
A fények meg a koszolás az más tészta, azzal valoban élethüvebbé teheted a modellt és eltünteted rola azt ami nem élethü - gyári hibátlan festést és csillogást.
(#53575) angyal.marci válasza hoTTo hozzászólására (#53567) Válasz Okt 14, 2016
Mosom kezeimet, semmit nem értek a digitális világhoz. A pontos diagnózis az volt, hogy fel tudtam gyorsítani, majd anélkül hogy a fredet kihúztam volna a csatliból, elkezdtem lassítani, csak ez az eszeveszett gép nem volt hajlandó együttműködésre. Direkt figyeltem a fred ledjeit, nem mutatott semmi rendellenességet, világított aminek kellett. Ergó felgyorsulni igen de lelassulni nem?
(#53576) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#53575) Válasz Okt 14, 2016
Írtam már, hogy mi a pontos látlelet..

Ez nem a digitális rendszer, és nem is a konkrét dekóder hibája. A "kórokozó" meg van (komoly konstrukciós hiba a modellben), és meg van a gyógymód is rá.
(#53582) TTomasz válasza afekete hozzászólására (#53510) Válasz Okt 14, 2016
Szia!

Rég jártam erre elfoglaltságom miatt
A képet amennyire tudtam, kinagyítottam- Nekem úgy tűnik, hogy a csúcssín ( váltó elejéről nézve a baloldali, a képen az alsó) a műanyag csúcs betét előtt az utolsó kis fülekbe nincs jól betolva. Ennek két oka lehet : 1. a belső kis fül sérült és nem tudja már a helyén tartani a sín végét. Ebből a fényképből ez nem látszik. A máik ok pedig az lehet, hogy a csúcssín hossza kb fél mm-rel rövidebb, mint azt kívánná az ív. A csúcssín másik végén van a vezérlés a 90° fokban lefelé hajlított kis füllel egy műanyag vezetőben.
Ha ez pl. nem 100% an párhuzamosan fut a talpfa betétek között vezérlés közben ( pl. a padló alatti állítómű nincs jól beállítva stb.) akkor pont kimozdítja a csúcsbetét előtti utolsó kis fülből a sínvégét.

Ezek csak tapasztalati hibák amit leírtam, ebből a képből ez nem látszik
Nem ordas hiba ez ! Pl.: ellenőrizd, hogy az állítómű párhuzamosan mozgatja e az "összekötőrudat" és állítás közben el tudnak e mozdulni a csúcsbetét végénél a csúcssínek.
A fogóval való hajlítást nem javaslom , mert azzal olyan geometriát hajlítanál bele a sínbe, hogy biztos nem lesz meg mindenhol a nyomtáv. Csiszolással kb. ugyan ez a helyzet ha tud mozogni a sínszál.
Javaslatom a következő : Piko A Gleis rögzítő csavar ( kicsi fekete). A sínszál I profilú, az alsó idom rész csúszik bele a talpfarácsok füleibe. Ezt a kis peremet a csavar feje pont megtudja még fogni és a kerekek karimái értelem szerűen el megy felette mert a műanyag füleknél sem nagyobb. Egy ilyen csavarral a sín végét a helyére tudod kényszeríteni és nem tud mozdulni sem. Anno az IBW váltóimnál alkalmaztam miután a gyárilag összerakott váltók műanyag fülei idővel megadták magukat. Bevált!
Azért anno, mert az asztal átépítésekor szinte az összeset kukába küldtem. Flex váltókra cseréltem őket.

Még egy kérdés: a villasínek nincsenek túl feltolva a csúcsbetét felé?
A fényképezési szög miatt csalóka is lehet.
Üdv: Tomi
(#53583) TTomasz válasza etwg hozzászólására (#53521) Válasz Okt 14, 2016
Az EW1 és IBW váltó építőkészletben van gyárilag ívre hajlított sínszál.
Ott a talpfarács fix így adott az ív.
A felxkitérő építő készlet lényege a tetszőleges ív megépítés lehetősége. Ehhez felxi sínszálak dukálnak
Ez hordozza magában azt amit Gábor leírt: flex bausatz építési nehézségeit kell megoldani valahogy.
Gyakorlat teszi a mestert
(#53584) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53552) Válasz Okt 14, 2016
Anno szerintem Nálad láttam egy TT gőzöst füstölővel, annak a gyári kéménye le volt vágva és a füstölő csöve volt feketére festve. Látszott rajta hogy valami nem tökéletes, de füstölt
(#53588) róbertke hozzászólása Válasz Okt 15, 2016
Eddig szép és jó amit írtatok, de mi van a többiekkel??
DB BR 218 kedvelőkkel, netán az (ex DR) DB E 143 fanokkal??
(Már előre borítékolom a három MESTER reakcióját....)

06_feuer_143...jpg

218-217-8-ih...jpg
 
(#53589) angyal.marci hozzászólása Válasz Okt 15, 2016
A füstölgéshez csak annyit tennék hozzá, hogy szerkocsi-hajtott gőzösöknél sokat egyszerűsödik a folyadék elhelyezése, hiszen gyakorlatilag az egész mozdonytest rendelkezésre áll. Nyilván ahol nincs szerkocsi, vagy a mozdonyban van a hajtás, ott ügyeskedni kell
(#53590) etwg válasza TTomasz hozzászólására (#53583) Válasz Okt 15, 2016
Az flexikitérö olyan mint a svájci bicska, jol mutat (hangzik), de használni csak akkor lehet, ha tudod hogyan kell.
Váltogyárto barátunk biztos tudna néhány anekdotát mesélni a kitérösinek pontos helyzetéröl (amiröl a flexiváltonál gyakran még álmodni sem lehet).

(#53591) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#53589) Válasz Okt 15, 2016
A füstölgéshez csak annyit tennék hozzá, hogy szerkocsi-hajtott gőzösöknél sokat egyszerűsödik a folyadék elhelyezése, hiszen gyakorlatilag az egész mozdonytest rendelkezésre állna, ha nem lennének bizonyos követelmények a nem hajtott mozdony tömegével kapcsolatban.
(#53592) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53590) Válasz Okt 15, 2016
A Tillig változtatoTT az EW1-es kitérőkön. más lett a szívdarab, ezentúl polarizálni kell ezt is.
(#53593) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#53588) Válasz Okt 15, 2016
Azért a 143-asba csak ezért nem tennék füstölőt...

A dízelek esetében pedig gond van, mert a Seuthe rendszerű füstölők ide nem jók, csak valami ventillátoros megoldás jöhetne szóba. De ontopic méretben ez a fém öntvényváz teljes újragondolása nélkül lehetetlen.
(#53594) róbertke hozzászólása Válasz Okt 15, 2016
Hamarosan ON méretben is ELŐFORDULHATNAK majd ők is...
(#53595) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53576) Válasz Okt 15, 2016
Nem sokrára képes beszámolóü, egy PIKO DB BR151-gyel mit kell tenni, hogy tisztesséegesen menjen DCC-ben is. (Csak előbb ki kell takarítani...)
(#53596) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53595) Válasz Okt 15, 2016
Nos, kérem az ígért kép, és a magyarázat hozzá.

A képen nyíllal jelöltem, és oda is írtam, hogy melyik a motorral sorba kötött két foltótekercs, és melyik a szikraoltó kondenzátor. Ezeken a paneleken a fojtókat nem feltétlenül kell cserélni, vagy eltávolítani, maradhatnak is. A szikraoltó kondenzátor azonban alaposan túl van méretezve. Legalább 100nF értékű, ez jogerős túlzás. Maximum 33nF lehetne, és 10nF értékűt szoktam használni. Ezt vagy forrasszuk ki, vagy cseréljük ki. Van még bekarikázva képen pár hasonló alkatrész, ezek sima zavarszűrők, de DCC üzemben csak bajnak vannak ott. Ezeket forrasszuk ki!

A mozdonyba ZIMO MX621R dekoder került be, a motorvezérlést érdemes a szép futáshoz egy picit macerálni: CV9=89, CV56=91.

(Még valami: mivel a modellt alaposan ki kellett takarítani, így módomban állt megfigyelni, mitől olcsóbb a PIKO, mint a többi nagyobb gyár. Nincsenek csodák, sajnos a PIKO modellekben sokkal kevesebb az anyag, mindenütt érződik az erős spórolás, ezért maradhat a versenytársak alatt az ár. Ha a többiek is ezeket a megoldásokat választanák. akkor ők is olcsóbbak lennének.)

PIKO_TT_BR15...jpg
 
Lapozás       372/440    
Frissek
  2025. Aug, 10. Vas
11:47:08
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés