Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:

Lapozás       10/12    
(#47871) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 25, 2015
Urak, mi a vélemény erről festékszóróról?
Bővebben: Link
(#47874) Csukló válasza baker6600 hozzászólására (#47871) Válasz Okt 25, 2015
Ha jól sejtem akkor ezen nem állítható a szórási kör és nagyobb felületekre alkalmas!

De szerintem jó! Sőt lehet én is veszek!
(#47876) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#47871) Válasz Okt 25, 2015
Szia!
Használható,de ez nem modellezésre való!
Nekem van egy ilyenem,csak azon 0,8-as fúvóka van.
Műhelyekben szokták használni azt a nagy méretű gyors csatlakozót vastag tömlőkhöz, a 2 decis tartályával négyzetméterekre való,nem apró modellekre.
Szerintem jobban járnál egy Airbrusch pisztollyal.
(#47878) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47876) Válasz Okt 25, 2015
Köszi, világos. Nem is igazán tudom, hogy egyáltalán kell-e nekem ilyesmi
(#47927) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 26, 2015
Sziasztok!
Ma lefújtam a C50-esem hűtőrácsát,ezzel megvagyok a piros-fekete festésű mozdonykámmal.
Már csak a G.V.-s pályaszám és az ablaküvegek hiányoznak róla.
Nem lett valami nagy szám,a zöld jobban tetszett,jobban is sikerült,
de azért elsőre elmegy:

WP_20151026_...jpg

WP_20151026_...jpg
 
(#48031) Csukló hozzászólása Válasz Okt 31, 2015
Az előkészületek!

2015-10-27 1...jpg

2015-10-27 1...jpg

2015-10-27 1...jpg
 
(#48032) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#48031) Válasz Okt 31, 2015
Végeredmény

2015-10-31 1...jpg

2015-10-31 1...jpg

2015-10-31 1...jpg
 
(#48033) etwg válasza Csukló hozzászólására (#48032) Válasz Okt 31, 2015
(#48035) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#48032) Válasz Okt 31, 2015
Szépen lefújtad!
Érdekes,hogy megmaradt az oldalán a 7900-as felirat.
Üzemel a kompresszor?
Milyen légecsetet szereztél hozzá?
(#48036) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46899) Válasz Okt 31, 2015
Szia !
Látom a jól megépített kompresszorodat,és szeretnék egy-két jó tanácsot adni hozzá,ha elfogadod ....
A nyomó oldalba tettem egy tűszelepet,és ez tehermentesíti a kompresszort,egyszerű és jól funkcionál ...
Azon kívül egy biztonsági szelepet,kb.10bárost szereljél még rá,mert sosem lehet tudni (Mörfi törvénye),mindenre érvényes ..
(#48037) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48036) Válasz Nov 1, 2015
Szia!
Köszönöm,elfogadom és örülök a tanácsoknak.
Van rajta tehermentesítő szelep és egy biztonsági szelep is.
(Nyomás alatt nem akart elindulni,szükség volt rá.)
8bar-os biztonsági szelep van rajta,a nyomáskapcsoló meg ~7,8Bar-on
kapcsolja le a kompresszort,miután leesett 4-bar alá már visszakapcsol.
Elég jól működik,tök sokat lehet vele festeni bekapcsolás nélkül,
van egy videóm a működésről:
Barkács kompresszor!
Üdv.:korongos
(#48039) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48035) Válasz Nov 1, 2015
A Felirattal nem kezdtem semmit!
Pont azért mert ez katonai és nem csiri vili kocsi!
Ez még palackos festékkel készült mert volt pont ilyen színem
(#48066) Csukló hozzászólása Válasz Nov 2, 2015
Ez is elkészült

2015-11-02 1...jpg
 
(#48067) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#48066) Válasz Nov 2, 2015
Csukló:
Jó lett!
Előtte hogy nézett ki?
ModELiTT :
Erre gondoltál?
(#48075) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48067) Válasz Nov 3, 2015
Építőkészlet volt

2015-09-15 1...jpg
 
(#48092) Csukló hozzászólása Válasz Nov 4, 2015
Volt vagy 3€ az alap kamion

2015-11-04 1...jpg

DSC_0926.jpg
 
(#48125) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48037) Válasz Nov 6, 2015
Szevasz !
Nos,nagyon szépen muzsikál a kicsike !!
Én azért kímélném a kompresszort annyiban,hogy 6 bár-nál többet nem nyomatnák vele,mert ez egy kis teljesítményű háztartási hűtő kompresszor .. A vissza kapcsolást,tekerd vissza 2 bár. különbségre,az olajat kicserélted benne ? Mert az lényeges,ugyan is az eredeti olaj,amivel eredetileg üzemelt az egy nagyon híg olaj,ami cirkulált a hűtési rendszerben,most fenn áll a veszélye annak,hogy kidolgozza a híg kenőanyagot és megszorul a motor ...
Rendes autóba való motor olajat rakok bele,ebbe a kis kompiba kb.2dl.kell .. A mágnes szelep helyére lehet berakni a tűszelepet,autó vagy kerékpár gumiból és egyel kevesebb hiba lehetőség ...
Sajnos az én ugyan ilyen kis kompresszorom a múlt hétvégén halt meg 15 évesen,és több száz üzemóra után ... Kénytelen vagyok egy másikat csinálni,egy nagyobbat,majd csinálok róla képet aztán felteszem ... Már össze van állítva,minden a helyén
van,csak össze kell csövezni,és a delejt bekötni ... Ez egy hűtőláda 1,6 kw kompresszorával készül,és 25 bár. nyomást tud előállítani,de nem akarom én sem 6-7 bár.-nál többel dolgoztatni .
Még egyszer gratula,és élvezd vele a munkát !!
(#48160) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48125) Válasz Nov 7, 2015
Szia!
Köszönöm.
Valahogy nem tudom feldolgozni ezt a tűszelepes részt:
Idézet:
„.. A mágnes szelep helyére lehet berakni a tűszelepet,autó vagy kerékpár gumiból és egyel kevesebb hiba lehetőség ...”
A tűszelep egy visszacsapó szelep,egy irányban átereszti a levegőt,a másik irányban tömít.
Csinálhatnék valami nagy áteresztésű bringaszelep rendszerű visszacsapó szelepet,amivel kiválthatnám a csattogó visszacsapó szelepemet, ettől biztos csendesebb lenne...

Ez jó ötlet,de a mágnes szelepet hogyan tudná kiváltani??
Nem értem hogyan tehermentesíti a kompresszort?

Mikor a nyomáskapcsoló eléri a max. beállított nyomásértéket lekapcsolja a kompresszort,ebben a pillanatban nyit a mágnesszelep,hogy a következő bekapcsoláskor már ne legyen nyomás alatt és indulni tudjon a kompi!
A visszacsapó szelep meg arról gondoskodik,hogy ez idő alatt
ne tudjon elszökni a nyomás a tartályból.
Hogyan gondolod ezt tűszeleppel vezérelni?
Biztos tök egyszerű,de nem értem,eddig még nem találkoztam ilyesmivel...

Lefúvó szele...png
 
(#48174) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48160) Válasz Nov 7, 2015
Szia !
Mint írtad,és jól gondolod,tűszelep a tartály irányába átereszti a levegőt,viszont a tartályban lévő nagy nyomást nem engedi rá a kompresszorra ! Kompresszor és a tűszelep között nincs nagy nyomás,és azt a keveset is,a nem olyan pontos illesztés és kopás végett elengedi a dugattyú,tehát tehermentesítve van a kompresszor ...
Tűszelepet a kompi,és a tartályt összekötő rézcsőbe kell beforrasztani,oldható kötéssel,ha netán meghibásodik a tűszelep
akkor lehessen cserélni,de nekem egyszer sem kellett kicserélni ...
(#48175) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48174) Válasz Nov 8, 2015
Szia!
Mikor leveszem a mágnesszelepről a sarukat,akkor már nem tudja tehermentesíteni nyomás alól a kompresszort,olyankor el sem indul!!!
Hiába van visszacsapó szelep a tartály és a kompi között...
Szerintem egy visszacsapó szelep nem elég!
Lehet,hogy másnap reggelre már elszivárogna a nyomás róla,de folyamatos használat közben biztos nem!
Idézet:
„Kompresszor és a tűszelep között nincs nagy nyomás,és azt a keveset is,a nem olyan pontos illesztés és kopás végett elengedi a dugattyú,tehát tehermentesítve van a kompresszor ...”
Ezzel nem tudok egyet érteni!
A visszacsapó és a kompresszor között ott van a teljes nyomás,ami a tartályban is!
- Tegyük fel hogy a tartályban 7,5bar nyomás veszíti a visszacsapó szeleptányérját.
Ezt a nyomást emelni,csak nagyobb nyomással lehetséges,akkor viszont a teljes nyomásnak rajta kell hogy legyen a kompresszoron is!!
A kompresszor és a visszacsapó(vagy tűszelep) között nagy nyomás van!!!

Az mondjuk lehetséges,hogy az én kompresszorom már egy újabb fajta,vagy nem annyira kopott,mint amilyet te használtál,ezért nem tudja elszivárogtatni a rajta levő nyomást.
Azt is el tudom képzelni,hogy már a kompresszorban is van egy visszacsapó szelep,akkor meg pláne nem tudja leengedni a nyomást magáról.

Úgy hallottam,hogy a régebben gyártott hűtőkompresszorok simán elindulnak nyomás alatt,szerintem te egy olyat használhattál.
A tűszelep nem rossz ötlet, csinálni kellene egyet,akkor még csendesebb lehetne.

(#48316) ModELiTT hozzászólása Válasz Nov 16, 2015
Szia !
Nos a hétvégén szétkaptam a kompit,mint floki a lábtörlőt !!
Így néz ki belülről ... Ez egy háztartási kis hűtő szíve ..
Végül is fölöslegesen szedtem szét,idézőjelben,mert a koszos olajat
ki törölgettem belőle,meg pucolgattam,új olaj került bele,
viszont a klixonja (motor védelem) rossz,azt kell kicserélni ...
Az egyik képen jól látható a motor és a dugattyú része is,ilyen
egyszerű szerkezet ...
A másik képen láthatod a gumicsővel van csatlakozva,
a tűszelepre ...

A kis kompre...jpg

A kis kompre...jpg

A kis kompre...jpg
 
(#48318) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48175) Válasz Nov 16, 2015
Csináltam pár képet,a készülő félben lévő új nagy kompiról,ez már
komolyabb gépezet lesz ... Most a hétvégén sikerült,a felét becsöveznem,sajna egy szűkítő végett,kicsit tolódik az üzembe
helyezése,de nem probléma,mert a kicsi üzemképes lett,lehet vele dolgozni ...
Különben a kis kompiból,már csináltam kb.10-12db különböző
elrendezéssel,tartállyal,tűszeleppel,de az elv mindegyiknél ugyan az volt,és mind működik a mai napig,az egyik barátom még vákumól
is vele,és műkszik rendesen ...

A nagy kompr...jpg

A nagy kompr...jpg

A nagy kompr...jpg
 
(#48319) ModELiTT válasza ModELiTT hozzászólására (#48318) Válasz Nov 16, 2015
Ez lemaradt !

A nagy kompr...jpg
 
(#48322) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48319) Válasz Nov 18, 2015
Szia!
Jó lesz az új kompresszorod,jó nagy a tartálya,szerintem ez a legnagyobb előnye a gyári minikompresszorokkal szemben.
Miért kellett "megskalpolni" a házát(?),olajat anélkül is lehetett volna cserélni rajta...

A tűszelepes szerelésedre vagyok kíváncsi!
Ha lesz időd,arról közöljél néhány gondolatot,képet.

Ezek elég régi daraboknak néznek ki,szerintem ezért nem találkoztál még az újabbak(nyomás alatti) indulási problémájával.
Köszönjük az építési leírásodat!
(#48345) ModELiTT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48322) Válasz Nov 20, 2015
Szerbusz !
Ez a tartály,egy ipari hűtőgép folyadék tartálya volt,amikor a gépet
leselejtezték,a kis tartályt megmentettem,erre a célra tudatosan ..
20 literes és van tisztító nyílás is van rajta gyárilag ...
A kis kompit azért kellett "megskalponi",mivel abszolút nem mozdult
meg,teljesen abban a hitben voltam,hogy megszorult a motor ..
Aztán derült ki,hogy más a probléma,de ha már így szétkaptam,
szépen kipucoltam,az olajvezetéket átmostam,most még csendesebb lett mint volt ...

Tartály.jpg
 
(#48411) Fordítókorongos válasza ModELiTT hozzászólására (#48345) Válasz Nov 24, 2015
Szia!
Nem rossz,a 20literes tartály már egy tisztességes térfogat,a tisztító nyílás meg azért fontos,hogy a lecsapódott párát le tudjad ereszteni róla...
A tűszelepedről mesélj egy keveset,hogyan csináltad.
(Az én kompresszorom hangját csak a fém visszacsapószelep csattogása adja.)
(#48563) enigma hozzászólása Válasz Dec 5, 2015
Sziasztok!

Szerintetek ez a 3 Bar-os kompresszor mennyire felelne meg a mi céljainknak?
Nem kevés a 3 Bar? (ez nem a nyerőautomata ) )
Persze komolyabb pisztolyszettel használnánk.
kompresszor
(#48571) BaTTka válasza enigma hozzászólására (#48563) Válasz Dec 6, 2015
Bőven elég. 1-1,5 Bar nyomás elegendő fújáshoz. Legalábbis nekem. Néha még ez alá is megyek. De biztos lesz aki ezt máshogy gondolja
(#48572) enigma válasza BaTTka hozzászólására (#48571) Válasz Dec 6, 2015
Szuper!

Köszönöm a szakértő segitséged!
(#48579) vanhensing hozzászólása Válasz Dec 6, 2015
Üdv az Uraknak!

Vízbázisú festék használatakor is "büdi,, van a helységben?
Mivel egy apróság fújásához nem fűtenék be a műhelyembe
Összedobtam egy picurkát 1,3bár-ra belőve,kényelmesen
lefújható vele egy kaszni!De a revell-lel nem fújnák a lakás
ban.

DSCN9714.JPG
 
(#48590) BaTTka válasza vanhensing hozzászólására (#48579) Válasz Dec 6, 2015
Akrillal nyugodtan festhetsz. Ahhoz már különösen kifinomult szaglószerv kell hogy ez valakit zavarjon, talán 10 lehet belőlük a világon (az egyik velem él egy háztartásban ).
(#48602) Csukló válasza BaTTka hozzászólására (#48590) Válasz Dec 7, 2015
Akkor sajna 1-et ismerek!

A kollégám megérzi és szol is érte
(#48603) enigma válasza vanhensing hozzászólására (#48579) Válasz Dec 7, 2015
Szia!

Jól látom alucső a tartálya?
Mekkora az átmérője?
(#48607) BaTTka válasza Csukló hozzászólására (#48602) Válasz Dec 7, 2015
De Te palackossal fújsz nem? Az nem ugyanaz mint ami alatt én akrilra gondolok. Hozzá kell tennem hogy én egy akkora műhelyben fújok mint másnak a lakása Ráadásul a kollégám ugyanitt szokott nitrós festékeket fújni, őt az akril nem zavarja Mondjuk engem a nitro kicsit, de ennek ellensúlyozására van egy szerkezet a falon, amit ki szoktunk nyitni
(#48619) Csukló válasza BaTTka hozzászólására (#48607) Válasz Dec 7, 2015
Nagy felületeket igen!
De van amit akrillal festek és még nem is fújom, hanem ecsettel viszem fel.
Mi irodában dolgozunk és múltkor kellet volna valamit csinálnom (szigorúan ebéd időben) de a kolegám nem díjazta
(#48623) vanhensing válasza enigma hozzászólására (#48603) Válasz Dec 7, 2015
Eredeti tartály a rajta lévő kompresszorral szabályzóval és biztonsági szeleppel volt együttes egy gépben! 18X 25cm
(#48626) HOTotya válasza vanhensing hozzászólására (#48579) Válasz Dec 7, 2015
Nagyon jó az a kis mütyürke!!!!!!!!!!! ÉN a CNC-hez alkalmazom és nagyon szépen működik!!!! Klasszul elfújja a forgácsot és még hűti is a marót... Ja és szinte hangtalan.... Itt köszönöm meg újfent!!!!!
(#48627) vanhensing válasza HOTotya hozzászólására (#48626) Válasz Dec 8, 2015
Én is köszönöm a segítséged! Az Árpiéra leszek kíváncsi,(Ti fémmel dolgozó szakemberek nagyon precízek vagytok.)
Emiatt szerintem kiállítási darabot fog prezentálni.
(#48628) enigma válasza vanhensing hozzászólására (#48623) Válasz Dec 8, 2015
Szia!

És azt lehet tudni, hogy minek az alkatrésze (volt)?
Be lehet szerezni ilyet egyszerű földi halandónak is?
(#48633) HOTotya válasza enigma hozzászólására (#48628) Válasz Dec 8, 2015
Ez egy szigorúan titkos project............. Már a megszünt NDK-s kinyitható ajtós hűtőgép alkatrésze........ ( Kern Andrástól megkérdezzük).....
(#48634) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#48633) Válasz Dec 8, 2015
Műveletlen vagy!

NDK turmixgép, a leszedhető ajtajú!
(#48635) diginewl hozzászólása Válasz Dec 8, 2015
Tiszteletem!
Olvasgatom itt a kompresszoros eszmefuttatásokat.
Szeretnék segítséget kérni:
Van nekem egy ilyen tanky-m (egy reduktorszelepes kompresszor tartály).
Tanky 14L
Szeretném használni légecsethez. Eddig egyszer próbáltam, egész jól ment, de a kilépő nyomást elég hektikusan lehet ezen a palackon beállítani - ahogy csökkent benn a nyomás úgy emelte állandóan a kilépő szelepen a nyomást....

Van-e olyan nyomásbeállító, amit ha beállítok 1 bar kilépő nyomásra akkor az addig azt adja, amíg a palackban ez feletti nyomás van? (És még valahogy kompatibilis a gyors csatlakozója ezzel)

Köszönettel: Newl
(#48636) enigma válasza HOTotya hozzászólására (#48633) Válasz Dec 8, 2015
Próbálok magam elé képzelni egy nem kinyitható ajtós hütőgépet.....
Annál borulhat meg a szakállas vicc, miszerint hogyan teszünk be három mozdulattal egy elefántot a hütőgépbe?
1. Kinyitod a hütőajtót.
2. Beteszed az elefántot.
3. Becsukod a hütőajtót.
Nos ebben az esetben már az első lépésnél bajba lennénk...
(#48637) vanhensing válasza enigma hozzászólására (#48628) Válasz Dec 8, 2015
Már HO Totyátol meg is érkezett a válasz!
(#48650) Frankye válasza enigma hozzászólására (#48636) Válasz Dec 9, 2015
No és hogyan teszünk be egy zsiráfot?
1. Kinyitjuk a hűtőt
2. Kivesszük az elefámtot
3. Betesszük a zsiráfot
4. Becsukjuk a hűtőt

Bocs...
(#48658) somitomi válasza Frankye hozzászólására (#48650) Válasz Dec 9, 2015
És ki hiányzik az állatok gyűléséről?
A zsiráf, mert még mindig a hűtőben van
(#48660) ModELiTT válasza BaTTka hozzászólására (#48571) Válasz Dec 9, 2015
Helló !
Elnézést,hogy beleszólok,de ez nem egészen fedi a valóságot !
Neked a fákat lefújni valóban elég az 1bar.,mert ott nem érdekes
ha összeköpködi festékkel a fa törzsét,sőt még jó is talán ....
De,a fényezők sem véletlenül fújnak 10bar nyomással,mert ott a
legideálisabb a porlasztás ... A spray-ban is igen magas a nyomás
nem mértem még,de biztosan 3bar. fölött van benne,és hozzá egy igen híg festék .. Jómagam általában 5bar körüli nyomással szoktam dolgozni,mert a modell festéket kellő hígítással,ebben a
nyomás tartományban lehet szépen felhordani a felületre ..
Az egyenletes festéshez viszont,egy légtartály szükséges,mivel a
kompresszor egymagában nemképes tartani a megfelelő nyomást ..
Ezt most azért írom le,hogy ne legyen félreértés,az a levegő
kompresszor amivel lehet a kerekeket felfújni,meg a forgácsot
elfújni a marótól,az nem biztos hogy megfelel a fújási feladatokra ..
Tisztelettel ..
(#48663) BaTTka válasza ModELiTT hozzászólására (#48660) Válasz Dec 10, 2015
Nem csak fákat fújok Sőt, a fákat nem is fújom...

1.4.jpg

1.6.jpg

2.1.jpg
 
(#48680) BRUT válasza BaTTka hozzászólására (#48663) Válasz Dec 10, 2015
Uhhhhh ez a Magirus csoda szép lett.
(#48981) BRUT hozzászólása Válasz Dec 29, 2015
Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Gözmozdony kerekek festését szeretném elvégezni. A küllök lefuása nem gond. Viszont a fém karimát szeretnem fehérre szinezni. Vagy esteleg más tehnikával. Mivel nagyon kis felületröl van szó,hogyan kell azt ugy maszkolni,hogy a kör tökéletes legyen.
Egy fotón szeretném megmutatni mit is akarok valüjában.

375 kerék.jpg
 
Lapozás       10/12    
Frissek
  2024. Máj, 17. Pé
18:11:50
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés