Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Városi kötöttpályás közlekedés (villamos)
Városi kötöttpályás közlekedés (villamos)
Témaindító: Frankye, idő: Júl 26, 2010
Témakörök:

Lapozás       2/6    
(#3064) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#3063) Válasz Nov 1, 2010
Én úgy tudom, hogy a 1522-es komplett ÁFJ-t kapott.
(#3065) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#3064) Válasz Nov 1, 2010
Úgy tudom, hogy a "Hágai" kocsik csak egy célfényt kapnak és kisebb átalakításon vesznek részt!
(#3067) Csukló hozzászólása Válasz Nov 1, 2010
Kis csemege:

Kép016.jpg
 
(#3070) Csukló hozzászólása Válasz Nov 1, 2010
BRUN-i képek

P5241416.JPG

P5241437.JPG

P5241489.JPG
 
(#3071) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#3064) Válasz Nov 1, 2010
ÁFJ= Általános Felújítás, Javítás? A gugli nem volt a barátom, pedig próbáltam keresni... Mert ha igen, akkor ez afféle "nesze-semmi-fogd-meg-jól" meghatározás, sok konkrétum nincs benne. Azért köszönöm a választ!
(#3073) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#3071) Válasz Nov 1, 2010
Ha jól tudom (ami kivételesen nem biztos)
a BKV Villamos karbantartási fokozatati:
E1= napi vizsgálat
E2=3 napos vizsgálat
E3= 14 napos vizsgálat
V1= 72 napos vizsgálat
V2= emeléses vizsgálat (Talán 300000 km él)
J1= Emeléses javításos (talán forgóváz csere is)
J2= csak főműhelyben végezhető nagy javítás
ÁFJ= Általános Felújítás, Javítás

Ezeken kívül van az úgynevezett CÉL FÉNY mikor egy frissítő festést kapnak a kocsik.

Különböző átalakítások a kocsiszínben is történnek de van, hogy a VJSZ csinálja!
(#3080) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#3073) Válasz Nov 1, 2010
Köszönöm szépen!
(#3081) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3073) Válasz Nov 1, 2010
És a FÉNY CÉL az milyen? Bocsánat, ezt nem hagyhattam ki!
(#3234) Frankye hozzászólása Válasz Nov 9, 2010
Elsőnek egy történet:
Minap a dolgom úgy hozta, hogy a 28-as villamossal kellett mennem a Kőbányai úttól, a temető irányába. Nem értünk még a Kőbánya-alsói megállóhoz (egészen pontosan a Pongrácz út előtt voltunk), amikor a pirosnál megállt a villamosunk. No itt kezdődtek a bajok, ugyanis a vezető úriember, miután nem sikerült elindulnia a többedik lámpaváltásra sem, konstatálta, hogy bizony sikerült megállnunk a szigetelt szakasz alatt. Nosza, felkérte a "kedves utasokat" (vagyis: minket), hogy ugyan toljuk már meg hátra a villamost egy-két centivel, hogy kiérjünk a feszmentes szakasz alól. Néhány férfiember (köztük persze magam is!) leszálltunk, megtoltuk a villamost, de amint az az áram alatt lévő felsővezeték alá került, a motorok dolgozni kezdtek, és sikeresen visszalökték a tuját a feszmentes szakasz alá! (Közbevetett kérdés a szakembereknek: Nem lett volna célszerű jelen esetben, ha leengedi az áramszedőt, mi hátratoljuk vagy 20-30 centit, majd lendületet vesz, és átgurul?!)
Nos, mivel a "VIllamosMentő Akció CSoport (VIMACS)" ezen kísérlete sikertelenül zárult, a sofőrünk közölte, hogy meg kell várnunk a következő 28-ast, ami úgy 5 perc múlva ott lesz. Az 5 percből 10 lett, de sebaj, jött a megmentő-felmentő Batman, vagyis dehogy, a 28-as villi. Nosza, mögénk állt, a vezetőnk futkozott előre-hátra (testedzési céllal vezet villamost?!) vagy tízszer, majd közölte: MIndenki kapaszkodjék ezerrel, mert rázós lesz. (Áramot vezet a kapaszkodókba?!)
Hát, rázós nem lett. Sőt, szinte semmilyen. A mögöttünk jövő 28-as ui. legalább ötször-hatszor megkísérelt minket kitolni, mindannyiszor sikertelenül. (Éppen azon filóztam: Milyen fain is lesz, ha a feszmentes szkasz alá kerül Ő is, akkor már két tuját kell majd kitolni, amihez kell egy harmadik... Mint a kisgömböc mesében. A végén a teljes kocsiszín a feszmentes alatt fog állni... )
Végül persze sikerült kijutnunk, de a következő megállóban mindenkinek át kellett szállnia a mögöttünk jövő Batman-villamsra, mert a miénk megállás (és utasok) nélkül "száguldott" (aki ismeri a vonalat, az érzi ennek a szónak az élét, aki nem, annak javaslom, utazza be egyszer, frenetikus élmény, már annak persze, aki szereti a kalandot, vagy adrenalin-függő!) végig a temetőig.

Elnézést kérek a hosszú post-ért, de gondoltam, megosztom Veletek is ezt a nem mindennapi élményt!
(#3235) Frankye hozzászólása Válasz Nov 9, 2010
Már elég régóta járok a 37-es villamossal a Hidegkuti Stadiontól Kőbánya-felsőig. A stadionnál lévő megállóban készítettem az alábbi képet. Gyanúm szerint a rajta látható vonalak (a másik képen kiemeltem) egy (illetve több!) siklás nyomai. Van erről valakinek infója?

siklas-e.jpg

siklas-e2.JPG

siklas-e3.JPG
 
(#3245) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3235) Válasz Nov 9, 2010
Érdekes képek! Arra jártamban majd csinálok képeket!
(#3248) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3245) Válasz Nov 9, 2010
Távolabb, a körút irányában szintén van egy (pár) hasonló, de hosszabb nyom.
(#3250) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3248) Válasz Nov 9, 2010
Egyébként maga az a fiumei út-MÁV X. kapu szakasz igen csak katasztrófálisan néz ki! (le is van korlátozva egyik irányba 20 a másik idányba 10 km/ó sebességre! Csak azt nemtudom megérteni, hogy miért nem képesek megjavítani azt a szakaszt, mert hogy a combinok is arra járkálnak kocsiszínbe, meg kiállni is ott állnak forgalomba!
(#3252) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3235) Válasz Nov 9, 2010
Jóféle! Ilyent a 3-as vili nagykőrösi felüljáró alatti kereszteződésében is láthatsz, ott mixerrel csattant

BALESET

Üdv: Csaba
(#3268) rockersrac hozzászólása Válasz Nov 9, 2010
Egyik ismerősöm küldte nem régen ezt a linket/kb 15 perce/, ééés gondoltam megosztom veletek! Visszatérnek fél napra az UV-k!
(#3269) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3252) Válasz Nov 10, 2010
Kb. 0:57-0:58 körül látni a kerekek által aszfaltba vájt nyomokat. Ezek kísértetiesen hasonlítanak az általam fotózott nyomokra.
Egyébként a másik, általam korábban említett nyomokat is lefotóztam tegnap, íme:

Fényképek-01...jpg

Fényképek-01...jpg

Fényképek-01...jpg
 
(#3277) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#3234) Válasz Nov 10, 2010
Idézet:
„Nem lett volna célszerű jelen esetben, ha leengedi az áramszedőt, mi hátratoljuk vagy 20-30 centit, majd lendületet vesz, és átgurul?!”
Nem. Le kellett volna engedni, hátrasétálni a másik vezetőállásba, majd a hátsó szedő felengedését követően önerőből hátramenni - szerintem. Sajnos, felvételnél többet nyom a latban egy diploma, mint a műszaki végzettség, érzék. Utána ihatjuk mi, utasok a levét... A Száva vonalain is sok az újonc járművezető, tudnék rémtörténeteket mesélni.
(#3279) rockersrac válasza SzervízMacska hozzászólására (#3277) Válasz Nov 10, 2010
Akkor mesélj! Kíváncsivá tettél, de nagyon!
(#3282) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3279) Válasz Nov 10, 2010
Engem is!

Műszaki érzék: Első körben nekem is ez jutott eszembe, mint megoldás, de azután arra gondoltam, hogy valami okból ez nem működő ötlet. (Talán az is valami szigetelt szakasz alatt volt, vagy hasonó ok.)
Macsek! E szerint nem sikerült, amit írtál anno?
(#3286) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3282) Válasz Nov 10, 2010
Dehogynem működő dolog! 37-esen volt olyan, hogy véletlenül belefutottunk az egyes váltóján egy kitérőbe, és ezt későn vette észre a vili vezető. Fogta magát, kiszállt, hátrament a másik kocsiba, vissza pár métert, váltó egyenesbe állít a váltó állító gombocskával(abban a kis dobozkában ami a megállóban a jelzőlámpa oszlopán van) és utána meg vissza a menetirány szerinti első kocsiba, és mentünk tovább! Pár hülye utas persze hőbörgött hogy mit csinál ez, de a vezető nem igen foglalkozott vele, csak csinálta a dolgát!
(#3287) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3286) Válasz Nov 10, 2010
Azért mondom, hogy lehet, a másik áramszedője is feszmentes alatt volt... (Vagy csak egyszerűen béna volt, ahogy Macsek is írta...)
(#3292) cs.csaby válasza SzervízMacska hozzászólására (#3277) Válasz Nov 10, 2010
Úgy tudom, hogy ahhoz, hogy valaki vilit vezessen, elég a 8 osztály...
(#3294) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3287) Válasz Nov 10, 2010
Én erősen utóbbira tippelek
(#3295) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3292) Válasz Nov 10, 2010
Az lehet, de két, egyébként azonos képességű jelölt közül azt veszik fel szívesebben, akinek magasabb a végzettsége (8 általános -> érettségi -> főiskolai diploma -> egyetemi diploma... Gondolom, azért doktorival, PhD-vel nem sokan mennek villamos-vezetőnek...)
(#3296) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3295) Válasz Nov 10, 2010
Nem tudhatod manapság
(#3376) Csukló hozzászólása Válasz Nov 14, 2010
Egy szülinap.........
Képek:
ITT:
(#3397) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3376) Válasz Nov 15, 2010
Én is ott voltam, fotóztam, összesen 117 képet csináltam, képeket hamarosan láthatjátok! Egyébként téged csukló nem láttalak sajnos! Mettől meddig voltál ott? Én olyan 13:30 körül értem oda/egyéb elfoglaltságok miatt/
(többek között a kocsiszíni meneten is fotóztam)
(#3400) rockersrac hozzászólása Válasz Nov 15, 2010
Villamos mániások figyelem! December harmadik napjától ismét lehet készíteni a foto masinákat, mert ismét lesz karácsonyi villamos a 2-2/A vonalon! Hogy normál díjszabású lesz-e, vagy pedig külön kell jegyet venni, ezt nem tudom, de amint tudok információval szolgálni, megírom itt is!
(#3402) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3397) Válasz Nov 15, 2010
Én csak 11:30-ig voltam kint!
(#3823) rockersrac hozzászólása Válasz Nov 27, 2010
Ma reggel puskás börzére mentem, és vártam az egyes villamost, éééés az egyik szerelvény ami érkezett, utasok nélkül jött, és igen csak ferodol vagy talán ,,amper" szaga volt az első kocsinak(mint mikor leégett/kezd leégni egy elektro motor), és ment is kocsiszínbe! Ez miért lehet? Meeeg egyszer láttam olyat, még valamikor nyáron, hogy egy egyes villamos, szokásos 3 kocsis szerelvénnyel érkezett a megállóba, utasok nélkül, de a középső áramszedő volt csak fent, az első és a hátsó le volt engedve! Szintén kocsiszínbe ment, de számomra igen meglepő esemény volt ez! Ezen kérdéseimre tudnátok válaszolni? Előre is köszi!
(#3837) wackond válasza Csukló hozzászólására (#3073) Válasz Nov 28, 2010
V1 = T5C5 (K) esetében 84 futott nap utáni vizsgálat
UV, Ganz csuklós esetében 10.000 futott km utáni vizsg.
V2 = 60.000 futott km-enkénti emeléses vizsgálat
V3 = minden 3. V2, ahol elvileg forgóvázcsere is történik (azaz 180.000 km)
J1, J2 = Főműhelyi nagyjavítás. J1 volt a Fővizsga, mely egy kicsit alacsonyabb szintű javítás volt. Fődarabcseréken kívül némi optikai tuning, stb. J2 volt az Általános FőJavítás, padlótól a mennyezetig...
Mára elmosódtak a határok a két J jelű javítás között, egy biztos, durván 360.000 - 400.000 km után történik.
(#3842) wackond válasza rockersrac hozzászólására (#3823) Válasz Nov 28, 2010
Tisztelt Rockersrac!

A ferodolnak nagyon jellegzetes, erős, amolyan "ragadós" szaga van, a rossebnek sem tudsz tőle megszabadulni. Érthető, hogy utas nélkül ment, mert ilyenkor, hogy ne égjen tovább, mechanikusan fel kell oldani, ilyenkor rögzítőféke nincs.
Amper ügyében a motorégés valószínűsíthető, ilyenkor elektromosan le kell "selejtezni" a kocsit, változik a szerelvény menetdinamikája, óvatosan kell bánni a fékkel is.
Hármas Tátra esetében semmi akadálya annak, hogy melyik áramszedő van felengedve, a probléma ott kezdődik, hogy egy szedőről két kocsi vezérelhető erősáramúlag. Ebben az esetben egy, rosszabb, ha két kocsi nem dolgozott. Bármilyen áramszedő probléma, vagy erősáramú zárlat lehetett az ok.
(#3850) rockersrac válasza wackond hozzászólására (#3842) Válasz Nov 28, 2010
Köszönöm a válaszodat!
(#3856) cs.csaby hozzászólása Válasz Nov 28, 2010
Megfogalmazódott bennem egy kérdés.
Mégpedig: Eddig kétszer találkoztam egy bizonyos Ganz csuklóssal. Mind kétszer rajta utaztam és felfigyeltem a csapágyas porszívóra hasonlító, magas fordulaton pörgő nehéz alkatrészek hangjára és a rázkódástól erősen szétesni kívánó kocsiszekrényre induláskor. Mikor kb. egy hete kívülről is láttam a járgányt, világos lett... Az egyik (talán mindkét) hajtott forgóvázon induláskor a kerekek ezerrel pörögnek, ez megy egy darabig, majd beáll a normál állapot. Van ezekben kipörgésgátló? Vagy valami más gebasz lehet? És ha valóban ugyan az a kocsi (psz-t nem jegyeztem meg) akkor miért nem javítják ki?

Jóéjjt!
(#3859) rockersrac válasza cs.csaby hozzászólására (#3856) Válasz Nov 29, 2010
Idézet:
„És ha valóban ugyan az a kocsi (psz-t nem jegyeztem meg) akkor miért nem javítják ki?”
Mert BKV tulajdonban van a jármű, és ennél a cégnél, a karbantartás, meg a javítás igen csak ISMERETLEN fogalom sajnos!
(#3863) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3859) Válasz Nov 29, 2010
Sajnos tudod nem a fogalom ismerten hanem az alkatrész utánpótlás!

A kocsiszínben dolgozó munkások, csoportvezetők és főnökök is csak azt mondják, hogy Tomikám sajnálom de NINCS, és ez legyen egy csavar vagy egy izzó!

Ha tudnám, hogy nem lesznek retorziók akkor konkrét példákat is mondanék, de féltem az állásomat!
(#3864) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#3856) Válasz Nov 29, 2010
Én valahogy nem nem a kedves utast tudom sajnálni mert max 30 percet utazik és hallgatja amíg a járművezető egy szerencsétlen esetben 5-6 órát is el van vele.................
(#3867) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3864) Válasz Nov 29, 2010
Igen nekem is ez jutott eszembe. Meg az igen csak Orvell szagú '56-os közberöffenések kapcsán is a körúton.

Kérdésemre visszatérve, mi okozhatja a kerekek ilyen mértékű kipörgését?
(#3868) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#3867) Válasz Nov 29, 2010
A sín és a kerék között fellépő tapadás hiánya!

vagy vezetés technikai hiányosság!

(#3869) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3868) Válasz Nov 29, 2010
Ez szerintem akkor sem minden napi Ganz csuklóson
(#3873) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3863) Válasz Nov 29, 2010
Légy FÉRFI!
(#3874) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3873) Válasz Nov 29, 2010
Már jelezték a főnökeim, hogy cenzúrázzam a hozzászólásaimat!

Demokrácia van azt írok amit merek de nem kötelességük nem cseszegetni bent....................
(#3876) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3874) Válasz Nov 29, 2010
megint csak ide vág kedvenc idézetem, miszerint nagy a szólásszabadság, 'Csak szólás után nincs szabadság'...
(#3877) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3874) Válasz Nov 29, 2010
Ez igaz! Tömött sorok állnak a kapu előtt, akik szívesen beállnak a maga helyére!

Legalább is nálunk ez a felelet a csúf, rosszcsont kisfiúknak
(#3887) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3863) Válasz Nov 29, 2010
Köszönöm a reakciódat, és valóban helyes a kiigazításod!
(#3888) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3877) Válasz Nov 29, 2010
Tudom, hogy nem vagyok pótolhatatlan, csak nehéz ilyen vizsgákkal rendelkező embert találni!
(#3889) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3887) Válasz Nov 29, 2010
NEM
(#3890) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3889) Válasz Nov 29, 2010
Kérdésem tárgytalan, hülyeség volt eleve feltenni a kérdésemet, ezért is töröltem a dolgot!
(#4020) rockersrac hozzászólása Válasz Dec 4, 2010
Ma hazafelé tartva "belebotlottam" és utaztam a karácsonyi villamossal, és persze nem voltam rest fotózni! A képek ITT megtekinthetőek! ;)
(#4022) cs.csaby válasza rockersrac hozzászólására (#4020) Válasz Dec 4, 2010
Kár, hogy már csak nosztalgia
Lapozás       2/6    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
21:39:16
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés