Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       26/435    
(#11255) DZolTTán hozzászólása Válasz Dec 5, 2012
Sziasztok!

Szervós váltó állítóműveket használóktól kérdezném, találkoztak-e az alábbi problémával:
Amikor bekapcsolom a rendszert, és villany alá kerülnek a szervók, akkor mindegyik rándul egyet, kb. 5-10 fokot oda-vissza. Ezzel 2 baj is van:

1. Több szervónál (nálam most pl. 5db) akkora áramot vesznek fel, hogy lenyomják a központ túl áram védelmét

2. Ha olyan irányba rándul, amerre már nem tud elmozdulni, mert eleve neki feszíti az acélszálat a csúcssíneknek, akkor erőlködni fog, ami nyilván nem tesz jót sem a fogaskerekeknek, sem a motornak

Van valakinek erre tippje, megoldása?
(#11258) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#11255) Válasz Dec 5, 2012
A másik topiokon már ment a válasz.
(#11259) lakasi válasza DZolTTán hozzászólására (#11255) Válasz Dec 5, 2012
Tillig padló alatti állítóművekről van tapasztalatom. Az első bekapcsoláskor az említett jelenség természetes – a csúszka nem volt végkitérésben. További kapcsoláskor azonban ennek meg kell szűnnie. Én a beépítés előtt mindegyiket kipróbáltam és beállítottam a csúszka menethosszát. A Tillig ezt a szerkezetet mindhárom alapmérethez ajánlja, ennek megfelelően a menethossz állítható – TT esetében 3-4 mm. Beépítéskor nagyon precízen kell eljárni – egyik végállásban kb 0,5 mm feszítést kell adni az acélszálnak. Így jön létre a kitérés plusz mindkét oldalon kb 0,5-1 mm feszítés. Ez nem károsítja sem az állítóművet, sem a váltót, és stabil/feszes végállást biztosít. A beállítás kicsit macerás, hiszen az állítómű padló alatt van, a váltó pedig felette és a kettőt egyszerre kell figyelni. Az állítási lehetőség a doboz ovális felfüggesztő furatai révén adott.
(#11261) sunocske válasza lakasi hozzászólására (#11259) Válasz Dec 5, 2012
Nem lehet, hogy állásban esetleg "enged" egy kicsit a szervó? Tudom, ez inkább a hidraulikus rendszerekre jellemző, itt pedig mechanikusról van szó, ráadásul ez ugye azt jelentené, hogy a fogaskerék hajtja a csigát - ami persze lehetetlen.

De azért mégis motoszkál bennem, hogy mi van, ha mégis
(#11262) etwg válasza sunocske hozzászólására (#11261) Válasz Dec 5, 2012
ITT leirtam mindent.

A szervoban nincs semilyen csigaáttétel igy az áram nélkül is bármikor elmozdulhat (bekapcsolt állapotban is, de akkor rávezérel a rendszer). Ezért inditáskor mindig "megkeresi magát". Ez normális.
(#11273) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#11259) Válasz Dec 5, 2012
A másik topicban ki lett tárgyalva, a Zoltán által használt megoldás nem egyenlő a Tillig motoros hajtóművével!
(#11277) PAJERDT hozzászólása Válasz Dec 5, 2012
T. Fórum!
Felhívnám mindenki figyelmét, hogy a Vaterán egy ekomaki néven regisztrált, hölgy valójában férfi. Vásároltam töle terméket, amit 6 órán belül ki is fizettem. A termék egy hét múlva jött meg!
"TT 4 részes szett.A mozdony egyenletesen,szépen fut.A kocsik 3tengelyesek.A DR (német dem.)vasúttársaság szerelvénye."
Ennek ellenére, összetákolt, ragasztóval összekent, hibás szétesett termékeket kaptam. A mozdony el sem indul, de hiányoznak alkatrészek is, melyek még csak benne sem voltak a csomagban. A mobiltelefont azóta nem veszik fel, sőt, most már ki is van kapcsolva! Kértem, vegyék vissza az árut, de erről hallani sem akarnak! A csomagolás maga, súlyos gondatlanságból
bekövetkezett szállítási kárhoz vezetett. A posta mindentől elzárkózik, mivel külső sérelmi nyom a csomagon nem volt.
Az eladó is leírja, hogy a feltett képeken látható hungarocellben küldte el az árut. Igen ám, de ennek a tetején nincs hungarocell fedele. A bajt tetőzi, hogy zsírpapír szerű selyempapírba volt tekerve az egész! Károm kb. 6-7e Ft. Nem érdekel! De figyeljetek, mert vannak ilyen eladók is!
ÜDV

20121205_102...jpg
 
(#11278) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#11277) Válasz Dec 5, 2012
Nem beszélve arról, hogy ebben a vonatszettben eredetileg egy BR86-os gőzös volt, nem pedig egy BR107-es (ex. V75) tolató dízel.
Sajnos hagytad magad bepalizni... Az ilyeneket, meg egyáltalán a legnagyobb hazai aukciós portál vasútmodelles eladóit (kevés kivételtől eltekintve*) meg el kell kerülni.

*: azok, akik megbízhatóak, minő véletlen tagjai kis közösségünknek is, vagy itt, vagy az elhagyott másik fórumon, és nagyon sokunk személyes ismerősei is.
(#11279) PAJERDT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11278) Válasz Dec 5, 2012
Azt tudtam, hogy BR86 való bele. Ki akartam cserélni és kész.
De hogy össze vissza ragasztott sz*rt küldjön, hiányosan becsomagolva! A közvetítő cég, meg hajtogatja, nyugodtan álljak el...
Hát ez jó segítség, csak nem tudom hova álljak....
(#11281) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#11279) Válasz Dec 5, 2012
A közvetítő cég itt csak azt teheti meg, amit a saját szabályzata diktál.

Tanulság:
1: ha tudud, hogy a szett nem stimmel, mert III. korszakos gőzös helyett egy IV. korszakos dízel van benne, akkor nagyon esélyes, hogy más baj is van a kréta körül.
2: ha ezzel tisztában voltál, akkor nem kellett volna megvenni, pláne nem látatlanban.

Lesz egy nagy csomó használt mozdony a műhelyben napokon belül beárazom őket, de azt mondom, hogy jöjjön el mindenki megnézni. Pedig ezek hibátlanok.

A "vetrát" meg felejTTsük el, az ottani léhűtőkkel együtt! (Sajnos a német e-bay se' sokkal jobb...)
(#11283) PAJERDT hozzászólása Válasz Dec 5, 2012
Ja, ja, teljességgel igazad van... csak sajna 163km-röl, nem mindig tudok személyesen elmenni... főleg, hogy azért Bp.-en nagyobb a pörgés, erre meg még bolt sincs...
(#11285) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11281) Válasz Dec 5, 2012
OFF méretű gőzöseim ugye nincsenek a portékák között ??
(#11286) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#11283) Válasz Dec 5, 2012
Ez is igaz!
Keress inkább minket, és kérdezz ránk, biztos lesz, aki segít! Mint írtam a macerán is van olyan árús, aki a "mi macskánk".
(#11287) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#11285) Válasz Dec 5, 2012
Nincsenek, de sajnos nem is biztos, hogy öszeállnak
(#11288) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11287) Válasz Dec 5, 2012
Jó, akkor záros határidőn belül beszerzek egy harmadikat, és majd csak összejön egy tökéletes változat.
(#11292) etwg válasza róbertke hozzászólására (#11285) Válasz Dec 5, 2012
Robertke

milyen mozdonyokat keresel?
Talán van 2 vadonatuj (csak vagy 30 éves) Ludmillám meg BR86-som, egyik sem ment egy métert sem...
(#11293) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#11292) Válasz Dec 5, 2012
BR50, és régi iTT off PIKO modell, ami még rövidnadrágban látta W. Ulbricht-ot
(#11294) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11293) Válasz Dec 5, 2012
Hát sajnos az a modell már nem eladásképes.... (ujjonan sem volt tul megbizható).
(#11296) masTTertape válasza PAJERDT hozzászólására (#11277) Válasz Dec 5, 2012
Nos hát ezért alakult ki az a véleményem a vateráról, amit nem rejtek véka alá.
(#11297) róbertke válasza etwg hozzászólására (#11294) Válasz Dec 5, 2012
Mert nem volt akkor PWM vezérlés. Gyönyörűen mennek lassú menettel ezek a vén csatalovak a Mester által készítettel. El is ajándékoztam azonnal a Piko trafómat ...
(#11298) etwg válasza róbertke hozzászólására (#11297) Válasz Dec 5, 2012
Nekem már nagyon régen PWM cuccum volt - akkoriban még 2 Ge tranzisztoros multivibratorral meg AD végerösitövel. Gyakorlatilag a digitális korszak megjelenéséig. A digi mozdonyok már nem szerették a PWM jelét, igy nyugdijba vonult és a helyét átvette a Throttle IV.

A PIKO mozdonyok jol mentek, amig ki nem kopott a csap a két keret között. Akkor kezdtek kiakadni a fogaskerekek és jöttek a bajok....
Még van egy müködö BR95-s mocim, de sajnos annak meg a kasznia nem birta az idök vasfogát.
(#11299) Lezlinilzen válasza PAJERDT hozzászólására (#11279) Válasz Dec 6, 2012
...Magyar?-ország...ahol álmomban jártam... mert már csak ott létezik...

(#11301) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Dec 6, 2012
Bár ez sem sokkal használhatóbb információ, mint az előző hozzászólásom, de talán több értelme van :

viewer.png
 
(#11302) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#11301) Válasz Dec 6, 2012
Hát ha a mennyiek is akarják, akkor vasárnap megyünk....

Hagyjatok még a nekünk valami jót...
(#11305) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 6, 2012
Szép jó napot az ápoltakank!

Egy kis érdekességgel küszködök, ami egyben rendkívül bosszantó tud lenni.
Probléma a következő:

Beszereztem 3db Tads kocsit, nagyon szépek, kiválóan futnak, és borzaztóan jól mutatnak egy tehervonatban.
Kicseréletem a kuplungját, a régi kalasszikus BTTB formára, ám de, itt kezdődnek a gondok. Mivel ezek valamivel rövidebbek a fix részüknél mint a régiek, e miatt egy érdekes jelenség lép fel.
A pálya lejtős részén, amikor meglódulnak ezek a kocsik a vonat végén, egymásra futnak, és összezárnak a kuplungok, és amint az íbe ér a szerelvény, "kinyúlik" a kiematika, és pont annyira megemeli az egymáson támaszkodó kuplung mozgó kengyelét, hogy az önmagától szétkapcsol.
Meglátásom szerint, ha a kuplung merev része hosszabb lenne, mint a régi BTTB-nél, jobban tolerálná az ilyesmit.

Érdekes, de a szintén Tillig Eas kocsiknál, nem jelentekzik ez a probléma.
Jár valaki ehez hasonló cipőben?
Ötletek?

Hubert Feri
(#11310) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#11302) Válasz Dec 6, 2012
Jelentem : készültem.
Az imént értem haza a "felszerelvényezésről".
Mivel még nem készültek el az új Nohabok és Szergejek, így elég vegyes az összetétel mozdonyok terén, de talán így is élvezhető lesz.

Várlak benneteket!
(#11312) wolfchild válasza PAJERDT hozzászólására (#11277) Válasz Dec 6, 2012
Egy picit én is kommentálnám ekomaki témát.

Az aukcióit én is figyelmesen végignéztem, és rendeltem is tőle 2 alkalommal, de minden rendben lezajlott. Sem sérülés, sem előre nem látott kár nem keletkezett. (Az hogy ő most férfi vagy sem szinte lényegtelen, hisz a terméket veszi meg az ember, nem az ajánlattevőt)

A kérdésese pakkra magam is licitálni akartam, de mielőtt elkapkodtam volna, megnéztem ugyanezt a képet teljes nagyításban, és észrevettem pár hibát ezért letettem róla.

Ami csíkosháTTú mester véleményét illeti, idézem:

"azok, akik megbízhatóak, minő véletlen tagjai kis közösségünknek is, vagy itt, vagy az elhagyott másik fórumon, és nagyon sokunk személyes ismerősei is."

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy itteni "Vaterástól" is vásároltam már, és volt hogy pár apróság lemaradt az aukció szövegéből, fényezve az adott tárgy értékét gyönyörű fotókkal illusztrált aukció, minden megvan, minden szuper, csak épp a kürt hiányozott a tetőről, illetve a kasztnit tartó patent volt letörve. (Ami a képen nem látszódott)

Összegezve: Vatera az nagyon zavaros víz, ahol kincseket is lehet találni, de legfőképp szemetet, ezt érdemes szem előtt tartani, és csak annyit ígérni egy cuccért amennyit nem sajnál az ember elbukni.

masTTertape írta egyszer erre valahol, hogy amíg van szar lesznek verebek is. igaza van, én is többször megjártam már.

Viszont ha ekomaki felkerül a vatera blacklist-re, akkor egy helyet béreljünk ki lokoshop-nak is.
(#11320) HarciSün hozzászólása Válasz Dec 7, 2012
Én még mindig a terveimmel és az elhelyezéssel küzdök...

Most úgy néz ki (de még változhat), hogy nem ágyneműtartós ágyat veszünk hanem szimpla ágykeretet - tehát az asztalnak az ágy alá kell becsúsznia (ill pici görgőkön begurulni) Ez egyrészt jó mert szereléshez könnyebb kivenni-visszatenni és az ágyneműtartó belső méretei sem kevernek bele a méretekbe, másrészt kicsit "vissza a gyerekkorba" érzésem van: utoljára akkor tartottam a terepasztalt az ágy alatt...

Az új helyzethez igazodva és a tőletek kapott ötletek alapján, megint újraterveztem az egészet (többször is) és most ez jött ki belőle. Itt már a két állomás között mindkét irányban van elég hely, lett egy mozdonytároló vágány és egy iparvágány is. A háromszög forma azért jó mert az asztal főleg balról lesz megközelíthető így oda felkerülhet fixen a kapcsolópult...

Lehet véleményezni

És persze kérdéseim is lennének:
- A barnított és a nem barnított méteres sínszál közül melyik az ami a "szimpla" talpfás sín arany színéhez közelebb áll? Tetszik ugyan a barnítás de ha a váltók és a többi vágányelem miatt úgyis festeni kell...

- Szükségem lenne majd egy méternyi kb 8 cm magas támfalra. Amiket láttam darabokat azokat összeadva ekkora méret elég borsos árra jött ki - nincs erre valami olcsóbb beszerzési forrás? Az sk. elkészítéshez nem mernék belekezdeni mert még sosem csináltam ilyet és ez nagyon előtérbe lenne - tehát "mutatósnak" kellene lennie.

Köszönöm!

ágy-alja4-te...jpg

ágy-alja4.JPG
 
(#11323) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#11320) Válasz Dec 7, 2012
A vágánytervet majd a "szakik" megvéleményezik, de ehhez a részhez hozzászólnék:
Idézet:
„Az sk. elkészítéshez nem mernék belekezdeni mert még sosem csináltam ilyet és ez nagyon előtérbe lenne - tehát "mutatósnak" kellene lennie.”
Márpedig én az sk. elkészítésre biztatnálak. Egyfelől garantáltan és lényegesen jobban jössz így ki anyagilag, másfelől gyakorlatot is szerezhetsz általa, harmadrészt, de nem utolsó sorban olyanra készíted, amilyenre Te szeretnéd. Ha netán mégsem lesz olyan, akkor is elkészítheted újra, és még így sem kerül annyiba, mintha a (fél-)kész terméket vásárolod meg.
(#11326) jenicel válasza HarciSün hozzászólására (#11320) Válasz Dec 7, 2012
Ha jól tudom lehet venni barnított sínes kitérőket. Persze ha a meglévők felhasználása a cél, akkor ez nem játszik.

Nem rossz, de én a csatolt képen látható változtatásokat javaslom.
- Eggyel több teljes értékű vágány a nagy állomáson!
- A pult mögötti helyen jól elfér két tároló vágány.
- A felvételi épület mögöttit mindenképpen átvariálnám, hiszen szegény (vas)utas ki sem mer lépni az épületből egyik irányban sem. Így viszont jobbról egy közút kényelmesen elfér az épület mögött.
- Jobb alsó sarokban lévő tároló valószínűleg nem fér el (becsatlakozás nem megoldott, átszelési kitérő valószínűleg szintén nem fog elférni).

harcisün ter...jpeg
 
(#11331) HarciSün válasza jenicel hozzászólására (#11326) Válasz Dec 7, 2012
Frankye:

Az a helyzet, hogy azt se tudom hogyan álljak neki. Olvastam már gipszkartonba karcolgatásról de ekkora méretben félek, hogy olyan lenne mint az ökörhugyozás... (arról nem is beszélve, hogy ennyi "tégla" kikarcolgatása mekkora pepecs munka lenne) De ha tudtok valami bevált és könnyen kivitelezhető dolgot az érdekelne!

Jenicel:
Átvariáltam az épület mögötti részt - így még hosszabb is lett a kihúzó és a mozdonytároló is odafér (20 centiként leszakaszolva 3 gép elférne egymás mögött) Viszont utat nem nagyon akarnék az állomásépülethez vinni mert akkor átjáró is kéne... (most erről lemondanék)

Az alsó vágányt is átrajzoltam de azt még nem tudom, hogy mi a hasznosabb, ha van egy 4. tolatásra is használható vágányom, vagy ha van egy baromi hosszú csonkám az asztal széléig ahol rengeteg használaton kívüli kocsi elférne...

ágy-alja5-te...jpg
 
(#11332) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#11331) Válasz Dec 7, 2012
Elöször is ilyen nem szoktam méteres gipszkartonba karcolgatni.

Sokkal egyszerübb, ha már karcolgatni akarsz bekarcolni 5 -10 darabot a megfelelö magasságban. Ha ugy csinálod, hogy mind két oldalán kiállnak a téglák, igy azok elvben puzzleszerüen egymásba akadnak. Ha sikerül ilyent összehoznod (egyetlen darab kell) ez beöntöd szilikonba, esetleg nem árt szeparátorral (zsir, puder stb.) elválasztani - akkor a formából annyit öntesz gipszböl amennyi kell. A kész darabokat egymásmellé rakva (összeragaszta akár még görbe falat is ki lehet hozni).
Ugyanezt megcsinálhatod papirból is. Egy vastagabb kartonra felragasztod a müvészkartonból (érdes a felülete, vagy magad érdesited meg) a téglákat. Akkor akár az egészet is igy felépitheted (az elsö terepasztalom volt ilyen 70 cm hosszu fal). A "téglákat" (lehetnek terméskövek is) egyedien festve megkapod a kivánt hatást.
Ha a lustaság gyöz, akkor meg modern betonfalat raksz oda - az teljesen sima, itt ott lyukkal a viz elvezetésére, felül meg egy 30-100 cm magas pereme van és az egész szürke.

(#11333) jvnd válasza HarciSün hozzászólására (#11331) Válasz Dec 7, 2012
Szia, keresd meg Help-ez kollégát, biztosan tud segíteni. Akár a csütörtöki találkozón; -ha eljön-. Profi támfalakat csinál gipszből.
(#11334) WinchesTTer hozzászólása Válasz Dec 7, 2012
Szép estét!

Ezennel bekeletkezek mint olvasóból fórumozóvávávló vá (hanem is pávává)
A 6 éves fiam kedvéért (ez csak jó ok magamnak is csinálom ) újra kezdtem modellezni sajnos az ismereteim kopottak (20 év nagy idő). Szóval igyekeztem el olvasni minden mivel a TT méret szerelmes vagyok velem egy idős mozdonyaimmal újra neki vágok
Ebben kérnék segítséget vagy egy "krokodil"(E92)-om (na nem a sokfogú) és egy BR 221 dízelem amik gyönyörű szépen meg is vannak működnek futnak szaladnak stb. Ám ,de a világításukat szeretném meg újítani .Ehhez kérnék segítséget , ha van aki tudna ebbe segíteni kérem szépen tegye meg

KöszöneTTel!
WinchesTTer

ui:próba kép a készülő házikóról (csak ,hogy hogy is működnek itt a dolgok)

2012-12-02-5...jpg
 
(#11335) HarciSün válasza WinchesTTer hozzászólására (#11334) Válasz Dec 7, 2012
Szia!

A világítást a legegyszerűbben úgy tudod megcsinálni, ha a régi izzókat lecseréled LED-ekre. Mindegyik elé tegyél egy 1k-s ellenállást és egy életre meg is oldod ezzel a dolgot (nem fog kiégni, alig fogyaszt és menetirány szerint fog világítani)
Nekem az összes mozdonyomban így van és tökéletesen szuperálnak. Az igazán szép gyorsuláshoz-lassuláshoz pedig PWM vezérlő dukál - ezügyben CsíkosháTTú kollégát keresd. (szintén bevált darabokat gyárt)

Sok sikert!
(#11336) WinchesTTer válasza HarciSün hozzászólására (#11335) Válasz Dec 7, 2012
Szia!

Köszönöm már csak pár apróság ,milyen LED felelne erre célra van valami típus vagy ilyesmi az ellenállást gondolom mindegy melyik lábához forrasztom?A PWM az az a az a... impulzus vezérlő ,ha nem vagyok teljesen homályba? és a CsíkosháTTú úr műhelyét jelentem már megtaláltam mármint a web-oldalt igyekszem felkeresni ,csak eléggé nem van jó helyen)
(#11338) csíkosháTTú válasza WinchesTTer hozzászólására (#11336) Válasz Dec 7, 2012
A weblapom?
Jó helyen van az, saját domain, és tudom ajánlani a tárhely szolgáltatót is!

Maga a műhelyem az meg egy nagyon nyugis kis helyen van, és nem a világ végén
(#11339) WinchesTTer válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11338) Válasz Dec 7, 2012
Persze aki ott van annak nincsen messze)Én sem lakom messze ,mert itt vagyok
Minden esetre azért minden képen útba ejtem még ,ha nem is esik)(azutbabele)még karácsony elölt
(#11345) HarciSün hozzászólása Válasz Dec 8, 2012
Pakolásztam és előkerült pár házikó amik nem kerültek fel anno a régi asztalomra így megmaradtak. (évek óta porosodtak a szekrényben) A képen a jobb-felső német stílusú ház jó állapotban van, komplett, a nyaralóra egy tisztítás ráférne egyébként rendben van - a többi viszont inkább csak barkácsolási alapnak jó, ragasztott, hiányos darabok, "üveg" nincs bennük.

Nem akarok vele üzletelni (annyit nem ér és nem is lenne pofám pénzt kérni érte) de ha valaki hasznát tudná venni és esetleg lenne pár Tillig modellsíne cserébe annak nagyon örvendenék.
A többit e-mailben...

Köszönöm!

1.jpg

2.jpg
 
(#11347) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11287) Válasz Dec 8, 2012
Megvan a harmadik OFF méretű BR50-es is Mester ....
(#11349) Frankye válasza WinchesTTer hozzászólására (#11336) Válasz Dec 8, 2012
A LED-ek paraméterei közül a legfontosabb a szín, és a méret. A szín - ugye - eléggé egyértelmű. Előre mutató irányban sárga, vagy melegfehér színű ajánlott. A hátrafelé irányúnak pedig piros (vörös) színű, ez eléggé egyértelmű, szerintem.
A méret már más kérdés. Elsősorban javasolt lemérni, mekkora hely áll rendelkezésre (átmérő), és abba beilleszteni az ún. "felületszerelt", avagy más néven "SMD" LED-et. Például itt is kereshetsz megfelelőt.
A LED-eknek mindegy, melyik kivezetésére forrasztod az ellenállást, de az SMD LED-ek esetében kell némi nemű kézügyesség és forrasztani tudás, hogy be tudd kötni.
Analóg vezérlésű asztal esetében könnyen ki lehet választani a helyes polaritású bekötést, próbálgatással (az egyik polaritással világít, a másikkal nem, ezért írta HarciSün fórumtárs, hogy ez a legegyszerűbb, irányhelyes világítás megvalósítása, hiszen, ha a polaritást (menetirányt) megfordítod, akkor a fordított polaritással bekötött LED fog világítani).

Végül, de nem utolsó sorban: Üdv a körünkben, úgy is, mint író, nem csak mint olvasó!

Azért, ha kérhetem, egy picit figyelj légy szíves a helyesírásra és fogalmazásra, néhol nehezen értem, mi is volt a kérdésed... Köszönöm, előre is!
(#11354) WinchesTTer válasza Frankye hozzászólására (#11349) Válasz Dec 8, 2012
Köszönöm! Ez így érthető volt, még számomra is


u.i.:ay ay sir!
(#11357) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#11349) Válasz Dec 8, 2012
Van egy harmadik, érdekes megoldás is: -Fénykábelt ragasztani a normál LED -re

dhg50011.jpg

dhg50012.jpg
 
(#11358) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#11349) Válasz Dec 8, 2012
Az előbbi megoldással készült el ez a "Z" méretű villogóit is használni tudó Tűzoltóautó

Z méret.jpg
 
(#11359) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#11357) Válasz Dec 8, 2012
Teljesen igazad van.
(#11360) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#11358) Válasz Dec 8, 2012
Tudnál róla videót feltenni, működés közben? Nagyon érdekelne! Továbbá érdeklődnék, hogy ez a "fénykábel" micsoda? Hol lehet beszerezni, mennyibe kerül, stb.?
(#11363) etwg válasza Frankye hozzászólására (#11360) Válasz Dec 8, 2012
A fénykábelt sok helyen be lehet szerezni.

Modern elektorakusztikai készülékekhez árult SPDIF kábel (szakboltokban készen kapható).

Az olcso piacon fényszökökut stb, abból egy sereg fényvezetöszál áll ki. Egy ilyen nálam majdnem 10 éve szolgál anyagellátásként....

Sok modellezö stb. boltban méterre kaphato 2-3 mm átmérövel (szok szál van egy müanyagcsöben).

Barkácsboltban, kézimunkaboltban kapható 1,5, 2 és 3 mm átméröjü plexirud. Ez remekül vezeti a fényt és könnyü hajlitani (gyertya- vagy spirituszlángon, forro levegöben stb.).

Viszont nem jo a profivilágban használt optikai kábel (abbol Dunát lehet rekeszteni), mert az nagyon vékony, valodi üvegböl készül, de az átméröje mindössze 1/10 mm vagy még annyi sem. Hogy ne törjön vastag szigetelöcsö védi.
(#11364) bcs szgab válasza Frankye hozzászólására (#11360) Válasz Dec 8, 2012
Üdv!
Nekem van megmaradva pár méter, villanyszerelők boltjában "csillagos ég"-hez árulják készletben, 1 mm-es hajlékony üvegszál. Ha adsz címet teszek borítékba ami belefér aztán elküldöm.
(#11367) TTomi hozzászólása Válasz Dec 8, 2012
Sziasztok!
Egyszer, valahol olvastam műanyag idomokról modellezőknek. ( L; O; T; H...) Lehet hogy itt a hobbivasút oldalán, de sehol nem találom. Én ma..a, nem tettem könyvjelzőbe.
Valaki tudja miről beszélek, esetleg címet is tud?
(#11368) bcs szgab válasza TTomi hozzászólására (#11367) Válasz Dec 8, 2012
Üdv!
Erre gondolsz ? : http://www.plastruct.com/ , vagy evergreen-profilokra ? az a Byg modellnél van. Esetleg erre ? : www.litomysky.cz
Lapozás       26/435    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
6:13:44
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés