Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » A budapesti metró
A budapesti metró
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:

Lapozás       2/8    
(#1261) SzervízMacska válasza balatonperes hozzászólására (#1257) Válasz Júl 31, 2010
Szia. Éjjel az M1-en volt erről egy rövid riport. Ott úgy nyilatkozott az illetékes elvtárs, hogy ez egy tök egyedi tipus 0 referenciával.
(#1262) balatonperes válasza SzervízMacska hozzászólására (#1261) Válasz Júl 31, 2010
Köszi. Ha ez tényleg így van, akkor ez már 'BKV betegség'.

De valaki illetékes elmagyarázhatná már részükről,hogy miért nem jó nekik a máshol/másnak bevált szerelvények,típusok.

(de mi, földi halandók ehhez,sajna nem értünk)
(#1265) cs.csaby válasza balatonperes hozzászólására (#1262) Válasz Júl 31, 2010
Ittis, (mint minden beruházásnál) iszonyatos pénzek vándorolhattak magán zsebekbe, így nem azt veszik ami ésszerű lenne, hanem azt, amiből többet lehet szakítani
(#1279) róbertke hozzászólása Válasz Aug 1, 2010
Pár nappal ezelőtt elkísértem az ismerőseimet Szentendrére, a BKV Múzeumba. A társaság hölgytagjainak nagyon tettszett az öreg villamosokon alkalmazott "energiatakarékos" légkondi! (Szerintük ezt nem pasi találta ki hajdanán) Tudjátok: -ablak lehúz, ablakrács felhúz és már kész is, árnyékos és szellős lesz a kocsi, csak a villamos sebessége határozza meg a léghuzat mértékét. Egyik hölgytagunk meg is kérdezte, hogy a metrón miért nem alkalmazzák ezt a módszert legalább a kocsik végein levő átjáróajtókon? Néha tényleg elviselhetetlenek a kocsik, főleg egy jó izzasztó napon. ...és még csöves sincs a kocsiban....és minden szag visszaverődik a kocsi végéről....
(#1299) cs.csaby válasza róbertke hozzászólására (#1279) Válasz Aug 2, 2010
Van rajta + szellőzés, a tetőn lévő "szárnyak" bevezetik a kocsi egyik oldalán a levegőt és ki a másikon, a tető teljes hosszán. Csak sajnos ez sem túl hatékony.
(#1334) Csukló hozzászólása Válasz Aug 3, 2010
Ugyan nem Budapest de jó!
Bővebben: Link
(#1335) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1334) Válasz Aug 3, 2010
Tök jó Az angol metrókról meg azt hallottam, hogy nálunk javítják
(#1336) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1335) Válasz Aug 3, 2010
Nem lehetetten!
(#1349) Csukló hozzászólása Válasz Aug 3, 2010
Prágában ilyet szerettek volna............
(Nem lett)

P6180152.jpg
 
(#1351) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1349) Válasz Aug 3, 2010
Voltál kint mostanában?
(#1352) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1351) Válasz Aug 3, 2010
Sajnos nem
Régebbi fotóm!

Terveim szerint jövőre 1 hétre szettnék menni..........
(#1354) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1352) Válasz Aug 3, 2010
Hát sok sikert Volna pénzem én is nyakamba venném európát
(#1356) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1354) Válasz Aug 3, 2010
(#1445) vikipapa hozzászólása Válasz Aug 6, 2010
Helló mindenkinek. Lenne egy kicsit őrültebb kérésem. Valaki nem tudna feltenni egy térképet a Bp-i metróról? Köszönöm.
(#1452) Csukló válasza vikipapa hozzászólására (#1445) Válasz Aug 7, 2010
Egy hasznos oldal:
Bővebben: Link


Flash.pdf
 
(#1459) vikipapa válasza Csukló hozzászólására (#1452) Válasz Aug 7, 2010
Hűű! Köszönöm! Hálám üldözni fog Minden érdekel ami a metrókkal kapcsolatos, csak még nem találtam róla jó oldalakat, de ez nagyon jónak tűnik! Még egyszer köszönöm!
(#1693) rockersrac hozzászólása Válasz Aug 18, 2010
Nos, megtettem regisztrációmat ezen fórumon is, és egyúttal meg is ejtem első hozzászólásomat metró ügyben! Valami olyasmit mutatok, ami szerintem érték, és ha jól emlékszem még felvetve is volt valaki részéről itt a topicban! Nos, nem szövegelek tovább, hanem linkelem a videót: Budapesti Metro Üzemi berendezései Remélem tetszeni fog a video! (nem sajátom a video, csak találtam, gondoltam be linkelem ide!
(#1700) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#1693) Válasz Aug 18, 2010
Üdv itt (is)!
Köszönjük a videót!
(#1712) SzervízMacska hozzászólása Válasz Aug 18, 2010
(#1713) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1712) Válasz Aug 19, 2010
Dehogy is nem lett!!

A múzeumban kiállítási tárgy.
(#1720) rockersrac hozzászólása Válasz Aug 19, 2010
Azért nem lett belőle semmi, mert fent a fejeseknek nem érte meg saját metrót gyártatni, mert akkor nem lehet jó nagyokat kaszálni pénzileg! És én akárki mond akármit, aztmondom hogy igenis hogy újra kellene éleszteni a magyar metrógyártást. Tudom hogy nem kis pénz, DE NEM LEHETETLEN vállalkozás! Ja! És még olcsóbb is lenne mint pl a franciáktól megvenni a metrót! Elnézést az offért, de ez ki kívánkozott belőlem!(és egyébként meg nem csak saját vélemény ez, hanem gépész ismerősöm is mondta hogy jobban jártunk volna saját metrókkal) off vége
(#1722) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1713) Válasz Aug 19, 2010
Én még nem láttam, vagyis nem emlékszem rá. De a prototípussal érdemben nem sokra megyünk.

rockersrac: én is nagyon sajnálom. A dátumból ítélve ezt is a rendszerváltás hiúsította meg...
(#1723) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1722) Válasz Aug 19, 2010
De ha nincsenek prototípusok akkor nincs fejlődés majdan széria!

Igaz hogy az ALSTOM amit hozott az széria, és bele is buktak de az a szerelvény sem tudásilag sem esztétikailag nem tetszik!
(#1725) Ricsi89 válasza rockersrac hozzászólására (#1720) Válasz Aug 19, 2010
És ez nem csak a metrókkal lenne így, hanem az Ikarus is megszűnt, a vonatokat is külföldről vesszük, pedig régen meg mi adtuk el külföldre is. A rendszerváltás után a sok gyár kikerült állami kézből és mind csődbe ment. Vajon miért is? Csak körbe kell nézni hogy mennyi akkori nagy világhírű gyár működik most?
(#1726) Csukló válasza Ricsi89 hozzászólására (#1725) Válasz Aug 19, 2010
Kéretik NEM politizálni, hanem a METRÓ-val foglalkozni!
(#1811) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1726) Válasz Aug 24, 2010
Miben tudott kevesebbet az előírtnál az ALSTOM fékrendszere? Hogy néz ki egy ilyen "vizsga"? Valaki avasson be minket, aki bennfentes!

Köszi: Csaba

ui.: Ricsi89-nek igaza van, de ezt szerintem mindenki látja, tudja és érzi a saját bőrén is
(#1828) Csukló hozzászólása Válasz Aug 24, 2010
Kis csemege:

ködben.jpg

metró 002.jpg
 
(#1829) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#1828) Válasz Aug 25, 2010
Jó képek! Gratula.
(#1830) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1811) Válasz Aug 25, 2010
Hogy az ALSTROM miben tudott kevesebbet, nem tudom. De a fékútmérés lényege, hogy a szerelvényt felgyorsítják adott sebességre, majd hirtelen befékezik, és mérik, milyen távolság alatt áll meg. Ha ez egy adott - általában a vonal besorolásától és sebességétől, valamint a fékberendezés típusából megállapított - értéken belül van, akkor a berendezés megfelel. Ha nem, akkor természetesen nem.
A metró külön érdekessége, hogy a jelzők mellett van egy kisebb, két lencsés, mely az automatikus vonatmegállítóé. Ez olyan, hogy egy kis kar áll fel, amikor a jelző Megállj-állásban van, és a haladó vonat egy alkatrésze "beleakad" ebbe a kis karba, ha nem állt meg előtte. Ez hozza működésbe a vészfékező berendezést. (Ezért nem sűrűn fordul elő a metrónál utoléréses baleset, mint amilyen pl. a Monorierdőnél történt baleset volt. Az persze más ok miatt következett be, de az is utoléréses volt.)
(#1833) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#1830) Válasz Aug 25, 2010
Így már világos, köszönöm szépen
(#1862) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1833) Válasz Aug 26, 2010
Oh, igazán nincs mit, nagyon szívesen. (Azért arra most már én is kíváncsi lennék, min bukott meg az ALSTROM...)
(#1885) rockersrac hozzászólása Válasz Aug 26, 2010
Nos, kérdeztétek többen, hogy miben nem felel meg az Alstom metró fékrendszere a szabályzatnak! Nos IDE kattintva végig lehet olvasni a 16! oldalas hibalistát, amiben nem csak a fékekről esik szó, hanem más egyéb dolgokról is! Azt már meg sem merem említeni, hogy az ajtót tartó elektromágnesek annyira ,, erősen" tartják az ajtókat, hogy egy erősebb fékezéskor minden gond nélkül nyílnak ki, meg azt sem merem megemlíteni, hogy a rádiók a metrószerelvényben NEM rendelkeznek külön akkumulátorral, ami azt jelenti, hogy áramszünet esetén nem tud beszólni a vezető a központnak, és még lehetne sorolni bőven az egyéb hibákat! Lényeg az olvasható a linkelt dokumentumban, mivel az a 16 oldalas dokumentum részletezi az ÖSSZES hibát! Remélem megfelelő választ kapott mindenki a kérdéseire!
(#1888) HomA válasza rockersrac hozzászólására (#1885) Válasz Aug 26, 2010
Ez durva... Ennyire nem lehetnek bénák. És ott biza sokat tanult mérnök emberkék dolgoznak...
(#1890) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#1885) Válasz Aug 26, 2010
Én továbbra is maradok Siemens M1 párt!

P5231201.JPG
 
(#1895) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1890) Válasz Aug 26, 2010
Támogatom!
(#1902) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1890) Válasz Aug 26, 2010
Hát most már én is

Köszönjük az infót rockersrac!
(#1903) HomA válasza Csukló hozzászólására (#1890) Válasz Aug 26, 2010
Azért ez más kategória... Tényleg ez kéne nekünk is, csatlakozom.
Bocsi, megkérdezhetem, hol lehet ezzel találkozni?
(#1905) cs.csaby válasza HomA hozzászólására (#1903) Válasz Aug 26, 2010
Fogadjunk, hogy bécsben
(#1906) Csukló válasza HomA hozzászólására (#1903) Válasz Aug 26, 2010
Én Prágában találkoztam vele, de úgy tudom van több városban is!
Bővebben: Metrós videó

P6180083.JPG

P6180112.JPG

P6180306.JPG
 
(#1909) rockersrac hozzászólása Válasz Aug 26, 2010
Örülök hogy segíthettem! Egyébként a dolgokhoz hozzátartozik az is, hogy itt a MEGRENDELŐ is ludas, nem is kicsit, de az már nem ide tartozik!
(#2026) Sorkapocs hozzászólása Válasz Aug 30, 2010
Üdvözletem! Visszaolvastam és engem is érdekel ez a tehermetró-dolog, illetve a pesti metró "pft"-s járművei.
Valaki esetleg tudna valami infóval szolgálni?
(#2090) Frankye válasza Sorkapocs hozzászólására (#2026) Válasz Szept 2, 2010
Leginkább Csukló kolléga tud ilyen BKV-s dolgokban segédkezni.
(#2091) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#2090) Válasz Szept 2, 2010
Sajnos nálunk k teher mert nincsen!
Ez kimondottan Moszkvai specialitás!

A mi PFT járműveinket nem nagyon ismerem, sajnos de a képen szereplő 007-es mozdonyt szeretném meg építeni 1/87 ben!


P1340974.JPG
 
(#2125) Sorkapocs válasza Csukló hozzászólására (#2091) Válasz Szept 2, 2010
Hálásan köszönöm! Azzal tisztában voltam, hogy Pesten nincs tehermetró, de a moszkvai az érdekel. Majd utánajárok.
Ha jól sejtem, cseh/szlovák/csehszlovák lokomotív ez a 007-es.
Ha valakinek van még akár mozgó-, akár "álló-" képe a pesti metró belsős járgányairól, illetve bárminemű infója a moszkvai tehermetróról, örömmel fogadom.
Üdv!
(#2143) Csukló válasza Sorkapocs hozzászólására (#2125) Válasz Szept 3, 2010
Egyik metrós fórumból:
Bővebben: Link
(#2146) Csukló hozzászólása Válasz Szept 4, 2010
Pár régi fotóm!

ÖRS 003.jpg

ÖRS 1 (1).jpg
 
(#2216) Sorkapocs válasza Csukló hozzászólására (#2143) Válasz Szept 10, 2010
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm és bocsánat, hogy csak most néztem föl ide.!!
(#2219) rockersrac hozzászólása Válasz Szept 10, 2010
Ma volt a fókuszban egy elég érdekes riport a "metró éjjeléről" mikor már elmegy az utolsó metró is, és erről érdeklődnék, hogy esetleg valakinek valami bővebb anyaga van-e ezen témában, mert érdekelne nagyon a téma!
(#2221) Sorkapocs válasza rockersrac hozzászólására (#2219) Válasz Szept 10, 2010
Hmmm
(#2223) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#2219) Válasz Szept 11, 2010
Hát nekem van némi metrós videóm csak nincs olyan hely ahova fel lehetne tölteni!
Lapozás       2/8    
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
9:56:34
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés