Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       24/24
(#71711) etwg hozzászólása Válasz Máj 14, 2025
Ujabb csapás a DBAG-re.Az ÖBB leállitotta az egyik kulcs vonalon az éjjeli Nightjet vonatokat, mert a DBAG nem tudta garantálni a menetrendet meg a személyzetet


(#71784) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71711) Válasz Máj 16, 2025
Mielőtt a minap találkoztunk, a Feldkirch Bécs nightjet-tel érkeztem, az eddigi kocsiként egy fő személyzet két kocsi per egy fő személyzetre volt redulkálva. Nem volt semmi gond ezzel...mert éppen nem volt semmi gond a vonaton
(#71790) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71784) Válasz Máj 17, 2025
A roaklxukban utaztál vagy a normális kupéban?
(#71792) etwg válasza etwg hozzászólására (#71790) Válasz Máj 17, 2025
Rokalyuk akart lenni... Bocs.
(#71794) etwg hozzászólása Válasz Máj 17, 2025
Egy érdekes vagy szomoru tendencia figyelhetö meg a jelenlegi vasutiparban. Szinte hetente jönnek a hirek, hogy egy egész generácionyi vasuti jármüvet vonnak ki a forgalombol degradálják egy parádévonatbol vicinálissá, söt vannak jármütipusok ( és nem egy) amik még az üzembehelyezést sem érték meg. ( talent 3).
Nem ritkán az is elöfordul, hogy a kiöregedö vonatok kiváltására kifejlesztett uj szerelvény pár év mulva a bontoba kerül mig az eredeti simán teszi a dolgát ( pl ICE1, és még egy komplett felújitást is tulél).
Az ember ilyenkor látja mennyire lett komplex a vasuti rendszer. Pl a néhai Westbahn Stadler KISS vonatok azért kerültek dobra, mert a szervizük Bécsben van ami Berlintöl nagyon messze van. Érdekes modon ezen sem lehetett változtatni.
Az ICE3M 300 km/h tudo szerelvények a mérhetetlen sok meghibásodás után alig 5 év futás után kerültek ki a nemzetközi forgalombol ( a rendszerhatárokon égtek le).
Tudjuk milyen zürök vannak a kontinens zászloshajojának kikiáltott uj NIGHTJET vonatokkal, a vezérlökocsinak a mai napig nincsenek meg az engedélyei közben meg az is kiderült, hogy kompatibilitási gondok vannak a mozdonyokkal meg a felujitott régi jármüparkkal. Márpedig a tervben az egyik fö pont volt a flexibilitás azaz a vonatok bontása illetve összekapcsolása az utvonal jelentösebb csomopontjain.
Sokan kérdezik, hogy létezik az, hogy sok vasuton a mai napik a roncstelepi szökevények a legbiztosabb igáslovak, mig a csillogástol vakitó uj hármüvek gyakran még az állomási sineket sem képesek elhagyni.
Ehhez jön, hogy mekkora és milyen drága ipari hátteret kell ma biztositani egy mozdonygyárban, ahol meg az AI is gyakran besegit, mig 60-70 éve a tolomérce meg a ceruza képviselte csucstechnologiát ilyen helyeken és a termékeik a mai napig teszik a dolgukat.
(#71797) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71794) Válasz Máj 17, 2025
"Az ICE3M 300 km/h tudo szerelvények a mérhetetlen sok meghibásodás után alig 5 év futás után kerültek ki a nemzetközi forgalombol ( a rendszerhatárokon égtek le)."

Az az 5 az ICE3M-eknél jó lesz 22 évnek, az MF-eknél pedig 17-nek.
(#71800) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71797) Válasz Máj 17, 2025
A kettes kimaradt, de ez nem változtat sokat a lényegen mert 25 év is semmi a megszokottakhoz viszonyitva. ( abbol 25 évböl is elég sokat a mühelyekben töltött.)
(#71805) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71792) Válasz Máj 17, 2025
Ha egyedül vagyok, a róka lyuk is elég)) Nem a legkényelmesebb, de már annyiszor utaztam így, hogy megszoktam. Hálózsák, extra párna, és egy tekercs ragasztószalag a mindenhonnan fújó levegő járatok leragasztására. Ezek mindig vannak nálam olcsóbb, mint vezetni és tankolni/tölteni
(#71806) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71805) Válasz Máj 17, 2025


A nejem szerint én nem férnék bele ( ö már kétszer utazott a lyukban hálozsák nélkül )
(#71833) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71641) Válasz Máj 22, 2025
Tök furi, hogy ezzel szemben a londoni metróban szimplán megoldották egy "audiovizuális" MIND THE GAP-pel

Audio1: a metrókocsiban bemondják, hogy "Please mind the gap between the train and the platform"
Audio2: az állomáson folyamatosan ismételgeti egy hang, amíg benn áll a szerelvény, hogy "májjjnnnnddd dö geppp!"
Visual: szép nagy fehér betűkkel ráírják a peronszegélyre is, biztos, ami biztos.

IMG_20210917...png
 
(#71837) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71833) Válasz Máj 22, 2025
Csak a méretekkel van a baj. A Mind a Gap kb 10-20 cm résre szol ( kevesebb mint egy cipöhossza) addig NewYorkban majdnem 70 cm a hézag.

Amugy már a bécsi metroban is kárognak a mind a gappal....
(#71843) etwg hozzászólása Válasz Máj 24, 2025
Egy tunéziai hir. Sajnálják, hogy a Ganz M42-sekhez nincs már alkatrész és az EMD mozdonyokkal nem lehet mindenütt öket helyettesiteni.
(#71850) etwg válasza etwg hozzászólására (#71843) Válasz Máj 25, 2025
A másik érdekesség Afrikábol, egyre inkább szorulnak ki az europai mozdonygyárak az üzletböl. Az OK egyszerü, de valos és ez nálunk is lassan téma lesz. Az europai jármüvek több okbol ki vannak tömve modern elektronikával a vezetöfülkétöl kezdve az utastájékoztatásig. Sajnos ezek az elektronikus berendezések túl gyorsan öregednek és nincsenek lépésben a vasuti jármüvek megszokott és a mai napig tervezett életciklusával. Azt már az afrikai vasutasok is megtanulták, hogy még a legjobban felszerelt vasuti mühelyben sem lehet érdemlegesen megjavitani egy elektronikát, azt legfeljebb ki lehet cserélni, ha van csereszabatos szerkezet.
Az azonban általában nincs az elektronikai világban uralkodo kb 7 éves életciklus miatt.
Igy az utobbi idöben az afrikai vasuti pályázatokrol alapbol kizárják az europai cégeket.
Kiváncsi leszek mik lesznek a válaszok ezekre a kihivásokra, és az afrikai piac rohamosan nö és sok tizezer europai ember munkája függhet ettöl.
(#71851) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71850) Válasz Máj 25, 2025
A másik fórumon is pont ez a téma:

Bővebben: Link

Személy szerint nem hiszem, hogy az európai gyártók kinlódnának afrikai mozdony eladásokkal. Alapból már csak a klimatikus viszonyok mások, szerintem nem éri meg nekik foglalkozni azzal a piaccal, van nekik elég gondjuk a saját kontinensen. Az a piac eddig is ott volt, kb. senkit nem érdekelt. A több tízezer európai munkáját meg hagyjuk is.

Erre ott vannak a kinaiak, mint ahogy az ábra mutatja is.

De egy sima Opel display is probléma, akár országon belül, nem hogy egy kontinenssel odébb...
(#71852) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71843) Válasz Máj 25, 2025
Azt sajnálhatják is, ugyanis náluk egy darab sincs belőle...
(#71853) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71851) Válasz Máj 25, 2025
Ez valoban elöfordult a Henschellel vagy 50 éve amikor leszállitottak 2 dizel mozdonyt egy olyan vasutra ami nagy részben 2000 m tengerszint feletti magasságban van és bizony a mozdony turbotöltös motorjai megfulladtak a levegöhiány miatt.
Nem okvetlenül a kinaiak tolakodnak a mozdonypiacra, sokkal inkább az amerikaiak. Tunéziában is EMD mozdonyokkal váltották ki a Ganz mozdonyokat ( mert már nem tudtak vagy akartak alkatrészt gyártani, addig a GM mozdonyokra még van elég. ( söt valoszinü Argentinábol még olcsobb is a beszerzésük).
(#71854) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71852) Válasz Máj 25, 2025
Miböl nincs?
(#71855) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71854) Válasz Máj 25, 2025
M42 mozdony Tunéziában.
Prototípus volt, egy darab készült belőle.
(#71856) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71855) Válasz Máj 25, 2025
Meg volt nekik egy sereg utoda. ( DHM-13 meg 14, náluk 40-DO) Kettöt még nekem is sikerült ugy 30 éve lefényképezni.
Meg ott voltak a Ganz szerelvények is a méteres pályán.
Azokat megprobálták mozdonnyal vontatni, de arra tul nehezek voltak.
(#71857) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#71856) Válasz Máj 25, 2025
Amiről te akartál beszélni, az az M41, leánykori nevén DHM-7. Az M42, amit írtál, pár évtizeddel később született a V46 dízel megfelelőjének, de köszönhetően a gazdasági viszonyoknak egyke maradt. Sokáig a MÁV kínlódott vele, leginkább Rákospalota-Újpesten volt tartalék, majd a GySEV vette meg, tavaly óta viszont a Kárpát tulajdonában van.
(#71858) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#71857) Válasz Máj 25, 2025
Ök irták M42nek ( en csak nem akartam átirni az eredeti megjelölest - lehet, hogy nekik igy árulták, különben honnan vették volna a számot?) , de nem ez megint a lényeg, hanem az, hogy már nem tudják a Ganz mozdonyokat üzemben tartani és helyettük sokkal egyszerübb amerikai eredetü ( mert nem mind készült valoban az USAban) mozdonyokat vesznek és az europai mozdonygyártokat meg sem hivják a kiirásokra.
(#71860) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71856) Válasz Máj 25, 2025
Nem igazán lehetett utóda, mert az M42 az DVM-14 gyári típusjelű volt...
Az M44 / DVM-2 "Bobo" leváltására tervezték, de nem volt rá pénz.

Járműszerkezeti része elvileg azonosnak tekinthető a V46 / VM-16 villamos mozdonyéval.

Ahogy Reszelőzsír írja, te az M41-re gondoltál, csak elütötted, ugye...
(#71861) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71860) Válasz Máj 25, 2025
Ez megint nem a téma, elég pontosan leirtam, hogy a Ganz DHM sorozatrol van szo, ami az eredeti német szövegben nem volt. Ott irták talán tévedésböl -ki tudja- M42-st. És az hogy ennek a mozdonynak a hazai változata az M41-s csõrgö, az köztudott, de az mégsem teljesen azonos a tunéziai mozdonyokkal - a helyes nevük a 40-DO-xxxx
Ezzel ki is szállok, mert csak megint vitatkozni akarsz.
A lényeget megirtam, te meg a betükön lovagolsz. Lehet, hogy valaki valahol elirta, azt nem tudhatom. Ha kell bemásolhatom az eredeti szövegrészt, ha ez megnyugtat.
(#71862) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71858) Válasz Máj 25, 2025
Kik azok az "ők"?
Nekik a Ganz biztos nem árulta M42 néven, DHM gyári megjelöléssel hivatkoznak rá.

Nézd az alábbi képet:
Tunéziai 040-DO-282 és még két 040-DO sorozatú DHM13 típusú dízel-hidraulikus mozdony próbaúton Magyarországon Budapest-Keleti pályaudvaron 1983-ban (nyomtáv: 1435 mm, 140 km/óra, 2400 LE-s 16PA4 VG185/210 típusú dízel-motor, gyártó a Ganz-MÁVAG 1983-ban) (fotó: Nagy Imre)

DHM-13.jpg
 
(#71876) Lazsi válasza Gabi hozzászólására (#71851) Válasz Máj 26, 2025
Idézet:
„A másik fórumon is pont ez a téma:
Bővebben: Link”
Szerintem a szerző is azonos...
(#71907) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#71858) Válasz Máj 28, 2025
Szerintem elvárható tőled, hogy marhaságot ne terjessz akkor sem, ha "nem akarod átírni". Még ha számodra apróságnak is tűnik. És ne csodálkozz, ha mindig azon lovagolnak, hogy te mit írsz, mert egy ideje ez a fórum szinte már az egyszemélyes show műsoroddá vált.
(#71912) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#71907) Válasz Máj 28, 2025
A lényeg meg mindig nem azon a 3 betün van, hanem azon, hogy nem tudják a magyar GANZ - amugy népszerü jármüveket karban tartani s ahogy irtam ez vonatkozik a motorvonatokra is.
Csak egyesek gondolják, hogy érdemes azon a 3 betün vitatkozni ( elirták a vagy ugy tudták - nem tudni, de rajtatok kivül ez abszolut senkit nem érdekel ráadásul az M41-s (DHM7) nem azonos a 040-DO mozdonnyal (DHM13/14) , még akkor sem ha ugyanabba kasztniba lett beépitve) és az europai jármüvek helyett amerikai eredetü jármüveket szereznek be, mert azokban alig van elektronika, ami számukra a legnagyobb gondot okozza.
Lapozás       24/24
Frissek
  2025. Jún, 21. Szo
0:21:10
  Jelenleg 32 fő olvassa az oldalt
Hirdetés