Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       6/85    
(#17043) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17040) Válasz Máj 15, 2013
A BTTB-Zeuke 22,5°-os, az EW2 15°, ebből adódóan ez utóbbi jóval hosszabb, és szebb is, ennek a BTTB klónnak (és persze az eredetinek is) iszonyú nagy a kitérése, nagyon kacsáznak rajta a vonatok, hosszabb gőzösök sz.tem el sem mennek rajta.

Jellemző lehet, hogy ilyen kitérés a valóságban csak keskeny nyomtávon létezik, bányavasúti kitérőknél!

Amúgy elkészültek a szerkezetek, kettőn még ki kell alakítani a szigetelő vágásokat, azután festés, és kész!

Ezeknél is CODE 80-as profilból készült a vezetősín, nagyon jól néz ki sz.tem!

2013-05-15_2...jpg

2013-05-15_2...jpg

2013-05-15_2...jpg
 
(#17049) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17043) Válasz Máj 16, 2013
Code 80? Az nem nagyobb?
(#17051) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17049) Válasz Máj 16, 2013
Ezek szerint nem!
CODE XX
Magasság=2,54mm*XX%
TT sín= 2,08mm ~ CODE 82
(#17059) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17051) Válasz Máj 16, 2013
Na most akkor tegyük tisztába, hogy a pályasín mekkora, meg a vezetővas mekkora, mert szerintem valamit csúnyán nem értek
(#17062) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17038) Válasz Máj 16, 2013

Tehát elméletileg nincs semmi gyári vagy típus hiba.
(#17064) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17043) Válasz Máj 16, 2013
Idézet:
„...hosszabb gőzösök sz.tem el sem mennek rajta.”

A régi Zeuke BR23.10, a BTTB BR35, a Tillig régebbi BR23.10, és BR35, valamint a BR01, BR01.5, és BR03REKO gond nélkül veszik. A kitérési szög valóban 22,5°, a kitérési ívsugár pedig 286mm. A váltó kitérő része behelyettesíthető a Tillig 06230 sínnel. A váltó viszonylag rövid is, a 06120 114mm-es egyenessel lehet helyettesíteni.

Lehet szidni, hogy rövid, meg meredek, meg kis sugarú, stb, stb. DE! Ezt a geometriát Otto Zeuke még valamikor 1958-ban találta ki! A maga korában meglehetősen korszerű volt, megjegyezném halkan, talán a legjobb geometria is! Pofon egyszerű volt vele építkezni! Egyszerű, átlátható volt velük minden terv, még Wintrack nélkül is Pontosan azért, mert a váltót egy-egy szabványos sínnel be lehetett helyettesíteni. Ezt azóta se' csinálta meg senki.
(#17066) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17059) Válasz Máj 16, 2013
A tillig sín CODE 82-es, 2,08mm (2,54*0,82=2,08)
A PECO CODE 80 2,02mm (2,54*0,8=2,02)

Ami érdekes: a CODE 80 profil talpa és teteje megegyezik a CODE 55 profillal csak magasabbra készítették. A TILLIG 2,54mm-es profilja is a magasságát kivéve megegyezik a 2,08-as profillal, tehát ez nem egy méretarányos CODE 100 profil, mint a PECO, a teteje és a talpa is keskenyebb annál.
A PECO 1,06; 2,24
A Tillig 0,78; 1,76
(#17067) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17064) Válasz Máj 16, 2013
Ezt nem vitatom, de lássuk be, hogy az EW2 azért szebb!
Az EW3 meg mégszebb!
Amit meg én fogok készíteni a vizsgáim után, az lesz a legszebb!
(#17068) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17067) Válasz Máj 16, 2013
Az angol váltóimat kell a leges leg szebben elkészítened!!
(#17075) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17068) Válasz Máj 16, 2013
Oda? Minek?
Jók lesznek, de egy percet nem fordítok az esztétikára, amikor 8 méterrel(/87) a föld alá rakod őket!
(#17077) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17075) Válasz Máj 16, 2013
Metrót épít?
(#17079) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17077) Válasz Máj 16, 2013
(#17080) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17077) Válasz Máj 16, 2013
Nem, csak a vasútforgalmat levitte a föld alá, hogy ne zavarja a látképet!
(#17082) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17080) Válasz Máj 16, 2013
Azt hívják csőpostának nem?
(#17083) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17080) Válasz Máj 16, 2013
Téged is oda kéne "építeni" Állandóan csak kötekedik az okosabbal a szebbel az ügyesebbel..........
(#17084) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17082) Válasz Máj 16, 2013
Ilyet ne írj mert nem tudja mit jelent (a seregben nincs csőposta...)
(#17089) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 16, 2013
Felkerültek a talpfák is a kis TT csodákra. Az az igazság, hogy nekem ebben az állapotukban tetszenek a legjobban, mert még látszik rajtuk a kézi munka.

2013-05-16_2...jpg
 
(#17090) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17083) Válasz Máj 16, 2013
Állandóan azért nem kötekedek, de néha szoktam vitatkozni a feleségemmel!

Van egy cimborám, a Gyuri, azt is gyakran ki kell javítani, amikor hülyeségeket beszél!
De azért rendes csávó!
(#17101) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#17082) Válasz Máj 17, 2013
Nem. A metró az a kerekes vakond.
(#17105) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17101) Válasz Máj 17, 2013
A londoni metrót éppenséggel szokták csőnek csúfolni

Itt a válasz, hogy miért
(#17108) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17105) Válasz Máj 17, 2013
Nézted, milyen irdatlanul keskeny a sínprofil?
(#17109) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17101) Válasz Máj 17, 2013
Idézet:
„A metró az a kerekes vakond.”

Ha ez az arckönyvben lenne, kapnál rá egy "like"-ot!
(#17112) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17108) Válasz Máj 17, 2013
Mintegy tíz éven keresztül részt vettem a Kemencei Erdei Múzeumvasút üzemeltetésében (egy évig pályamesterként is), ott 9 kg/fm sínek vannak (sőt, a motorszínben 7 kilós). Az méretarányosan TT-ben kb. a hajszállal lenne egyenértékű
(#17138) STTaradder hozzászólása Válasz Máj 18, 2013
Érdekelne hogy aki használ "hozentrógert" az a két átlósan ellentétes váltót együtt vezérli?
Köszi
(#17142) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17138) Válasz Máj 18, 2013
Nyugodtan használhatod a kettőt párhuzamosan kapcsolva csak nem mindegy elbírja az elektronikád vagy nyomógombosan váltod??!!
(#17147) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17142) Válasz Máj 18, 2013
Egy külön nagy 40va Roco trafó táplálja a váltókat egy Tran digit központtal vezérlem a Jvnd által készített (remélem) dekódereket.
(#17149) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17147) Válasz Máj 18, 2013
Akkor azzal nem hiszem,hogy gondod lesz!!
(#17150) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17138) Válasz Máj 18, 2013
Célszerű, de arra is figyelni kell, hogy mind a négy váltó nem lehet kitérőbe. Egyrészt, mert így szabályos, másrészt, ha Váltógyártó féle hózentrógerről beszélünk , aminek mind a hat szívdarabját meg lehet táplálni, akkor ha mind a négy váltó kitérőbe van kapcsolva, a belső két szívdarabon zárlat lesz.
(#17151) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Máj 18, 2013
Sziasztok!

Váltógyártó úrnak gratulálok,gyönyörűek a munkái!
Nagy csodálattal nézegettem váltóit,
elgondolkoztam készítésüknek eljárásain, munkafázisokon,hogy vajon mivel kezdheti és bizony szép és működőképes váltói láttán könnyedén kedvet is kaphatnék hozzá, egy próbára biztosan.
Kíváncsi lennék,hogy vajon mennyi ideig tart egy-egy egyszerűbb darab elkészítése, mik azok a részei amivel esetleg többet kell szöszölni, mivel lehet a legnagyobbat szívni stb.
Szívesen elolvasnék készítésükről valami leírást,de csak ha nem titok.
Végignéztem a topicot ,de készítésükről egy spéci fogón kívül semmit sem találtam.
Kíváncsi lennék,hogy vajon a csúcssínek forgópontjai hogyan vannak megoldva? - ez például nem látszik egy fotón sem.
A hajlításokra is kíváncsi vagyok!
Azt láttam,hogy a sínek talp része ki van könnyítve,de hogy hogyan van meghajlítva kézben,satuban esetleg valamilyen spéci sín hajlító szerszámban arról nem láttam és nem olvastam semmit sem, erről is szívesen megnéznék egy-két fotót ha van.
Kíváncsi vagyok a köszörülésekre és a forrasztásokra is,hogy milyen géppel csinálod és milyen korongokat használsz stb.
Látom,hogy van a nyák talpfa mellett műanyag gyári talpfa is időnként az miért van?
Úgy érzem,hogy gyönyörű váltókat sokat és sok félét láttunk már, de engem ezek az apró részletek jobban érdekelnének.
Még egy dolog: Kíváncsi vagyok a többiek munkáira is,
ha van olyan.
Az sem baj ha nem annyira profi munka mint a mesterünké ,mert mindenki a saját tudásához, lehetőségeihez mérten tud csak dolgozni,alkotni.
Nagyon úgy érzem,hogy ez a fórum csak egy modellezőről szólt ezidáig,ami nem biztos hogy baj,de így van.
Jó modellezést kívánok mindenkinek!
Váltógyártó úrnak pedig hatalmas gratulációm!
(#17152) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17138) Válasz Máj 18, 2013
Én igen, illetve hózenom még nincs, de csoportos váltóállítás igen amennyiben a vágányút megköveteli.
Lassított conrad állítóművekkel.
(#17155) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#17150) Válasz Máj 18, 2013
Kösz a figyelmeztetést, bár ezt csak saját magam figyelhetem. Ha csak nem csinálnák egy mágneskapcsolós vezérlést ami oldja az összeváltásnál a másik betáplálását.
Bár az enyém szívdarabjai műanyagok, ami az én szintemen még jobb is, tuti zárlatot csinálnék.

(#17156) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17152) Válasz Máj 18, 2013
Köszi én is mindenképp így teszek.
(#17157) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17151) Válasz Máj 18, 2013
Hi!

Köszönöm az érdeklődést, először a hozzászólásod végéhez csatlakoznék. Én is szívesen látnám mások munkáit, lévén ezt a topikot nem Váltógyártó önfényezős topikjának szántam , hanem ahol mindenki bemutathatja amit készít, és meg tudjuk beszélni.

Mint azt írtam már a "másikban", hosszabb távon nem az a célom, hogy én magam gyártsam le a váltókat, hanem hogy a segédeszközök, sablonok segítségével bárki meg tudja azt otthon csinálni, minden különösebb képzettség nélkül.

Természetesen lesznek olyan dolgok, amiket nem adok ki, lévén nagyon sokat dolgoztam ezen, és lesznek olyanok, amiket azért nem mindenki tud majd megcsinálni, de egyszerű kitérőt gyártani sz.tem mindenki tud majd.

Nagyon sok mindent kipróbáltam, hogy minél olcsóbbá tegyem ezt az egész váltógyártósdit, de sajnos semmivel nem értem el kielégítő eredményt. Viszont kevesen adnának ki 30e forint körüli összeget, hogy legyártsanak mondjuk 20e ft értékű váltót. Ezért arra gondoltam, hogy bérelni lehet majd a szerszámokat, és innentől kezdve ez lesz az egyik fő csapásirány (miután levizsgáztam). Persze ha valaki kitérőt szeretne, azt is szívesen megcsinálom.

Végezetül így készül a kitérő, csak saját készítésű szerszámokkal:

Fast Track
(#17162) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157) Válasz Máj 18, 2013
Na jó ez a videó azért nem volt tisztességes a halandó modellezőkkel szemben!
(#17165) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157) Válasz Máj 19, 2013
Idézet:
„Nagyon sok mindent kipróbáltam, hogy minél olcsóbbá tegyem ezt az egész váltógyártósdit, de sajnos semmivel nem értem el kielégítő eredményt. Viszont kevesen adnának ki 30e forint körüli összeget, hogy legyártsanak mondjuk 20e ft értékű váltót.”
Látszik, ezt már este írtam! Természetesen itt a szerszámokról, sablonokról volt szó.

Ami még lemaradt:
A csuklópont síncsatlakozó darabból készül, ami ~3mm hosszúra vágtam. Alatta egy acélszálat forrasztok a sínre, részint hogy a helyén tartsa, részint a stabil elektromos kontakt miatt.

2012-09-10_2...jpg

2012-09-10_2...jpg
 
(#17166) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17162) Válasz Máj 19, 2013
Az élet már csak ilyen!
(#17167) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157) Válasz Máj 19, 2013
(#17168) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157) Válasz Máj 19, 2013
(#17169) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17168) Válasz Máj 19, 2013
Belegondolni is szörnyű, hogy mi munka lehetett behuzalozni egy rendező pályaudvart, és persze karbantartani! Találd meg villámgyorsan, hol van elszakadva, és cseréld ki pillanatok alatt.

A másik sem piskóta, de akkor lenne az igazi, ha a vágányutakat is mutatnák az asztalok, nem csak úgy világítanának!
(#17170) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17169) Válasz Máj 19, 2013
Idézet:
A másik sem piskóta, de akkor lenne az igazi, ha a vágányutakat is mutatnák az asztalok, nem csak úgy világítanának!

Mondtam én egy szóval is, hogy ne csináld?
(#17171) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17170) Válasz Máj 19, 2013
Én csak egy bizonyos szintig vagyok elvetemült, de már továbbítottam annak a modellezőtársunknak, akiből kinézem, hogy megvalósítja!
(#17172) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17171) Válasz Máj 19, 2013
Erről szólnak a Fórumok:-Tudás, ismeretanyag egymás közötti megosztása.
(#17173) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 19, 2013
Ha már sünöcske reklamált a nyereményjátékért:
(amiből őt túlzott szaktudás miatt kizárom! )

Felajánlok egy 15 vagy 12 fokos kitérőt a saját méretarányában (H0, TT, N) az első helyes megfejtőnek, aki megmondja, mi van a képen! A nyeremény július végétől igényelhető, és dec. 31-ig érvényes. Egy valaki csak egy helyen játszhat!

(Hogy sünöcske ne érezze magát diszkriminálva, vele majd megegyezek, ha rendel v.mit.)

2013-05-19_1...jpg
 
(#17174) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173) Válasz Máj 19, 2013
Ez lesz a Fődíj?

getfile[1].php_id=3754&save=0
 
(#17175) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173) Válasz Máj 19, 2013
Én is nevezhetek???? .......
(#17177) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173) Válasz Máj 19, 2013
Kitérő szívdarab vezetősín, talán kisvasúté.
Erre gondoltam:

BIG_00111029...jpg
 
(#17178) Kisfa válasza Kisfa hozzászólására (#17177) Válasz Máj 19, 2013
Ahogy nézem ez nem keskeny nyomköz.
(#17182) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173) Válasz Máj 19, 2013
Laci ez nem ér mert ilyet én is tudok feltenni......
A kérdés neked mi ez??

20130519_195...jpg

20130519_195...jpg
 
(#17183) Kisfa válasza HOTotya hozzászólására (#17182) Válasz Máj 19, 2013
Ilyet én is tudok.
Mi ez ?

BILD0102.JPG
 
(#17184) HOTotya válasza Kisfa hozzászólására (#17183) Válasz Máj 19, 2013
Ezt hívják "bizgentyűnek"
Látod Laci meg elmenekült......
Ennyi Díjat már nem tud adni...
Lapozás       6/85    
Frissek
  2024. Máj, 20. Hé
18:07:58
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés