Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       11/39    
(#44467) H0timarati hozzászólása Válasz Máj 5, 2015
Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy hol lehet találni a neten Gützold BR120-hoz ( a régi analóg) alkatrész jegyzéket, leírást? Az újonnan kiadotthoz már van, de szükség lenne a régihez is. Előre is köszi az infókat!
(#44472) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#44467) Válasz Máj 6, 2015
Nincs már fent a neten a gyár honlapján. Írj egy e-mailt nekem, hogy ne felejtsem el, átküldöm, valahol itt van a gyári CD a fiókban.
(#44618) róbertke hozzászólása Válasz Máj 14, 2015
Tegnap kaptam ajándékba CSD Ba 3327 négytengelyes személykocsit. Luto felirat van az alján, de a Google szinte semmit nem hoz fel. Van ennek a cégnek valami honlapja??
(#44622) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#44618) Válasz Máj 14, 2015
(#44623) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44618) Válasz Máj 14, 2015
Ha eredeti, elég értékes egyed, mert a cég már régen megszünt. (A 90-s években létezett, és ez volt az egyetlen modellje).
A "csodával határos modon" valakik (hasonloan a néhai LPH-hoz) megkaparintották a formák egy részét, igy ma is készitenek LUTO modelleket, igaz a minöség elmarad az eredetitöl, és ugy látszik senkinek nem érdeke még az eredeti gyerekbetegségek kijavitása sem (csapnivalo kinematika stb.).
(#44624) etwg válasza sunocske hozzászólására (#44622) Válasz Máj 14, 2015
Nem a LUTO "Rybak" tipusu kocsija csak 2 tengelyes.
(#44625) sunocske válasza etwg hozzászólására (#44623) Válasz Máj 14, 2015
Akkor nem szóltam, azt is csak halkan
(#44626) róbertke hozzászólása Válasz Máj 14, 2015
Köszönöm szépen a segítségeteket!
(#44630) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44626) Válasz Máj 14, 2015
Igy nézett ki az eredeti Rybak kocsi:

http://www.train-model.net/modely-ho-zeleznicni.php?id=13#


Ha tiedén 4 tengely van, akkor már valaki belenyult és igy "javitotta" az eredeti modell nem a legjobb futási tulajdonságait. Nem egyszerü müködöképesre lemodellezni az egytengelyes forgovázakat. ( hasonloak mint a Bz-ken).
A LUTO ilyen 4 tengelyes kocsit nem gyártott.

( ma valami miatt ismét nem müködik a Link gomb)

(#45038) Dániel hozzászólása Válasz Jún 14, 2015
Sziasztok,

Újra szeretném kezdeni a modellvasutazást. Märklin vasutam volt, és van is, de csak dobozokban. Ez a márka mintha mára kicsit elavult lenne, a lehetőségek elfogytak. Nem is beszélve a csúnya középső sinszálról. Sőt, magyar vonatkozású modellekből sem bővelkednek.
Szeretnék tehát egy másik gyártót kipróbálni. Ehhez kérném segitségeteket. Olyat szeretnék, ami most a leg high-tech-ebb rendszer.
Jól értem, hogy ha veszek pl egy digitális Roco kezdőkészletet, akkor arra rátehetek egy csomó más márka járműveit? Elnézést a hülye kérdésekért, lesznek még

Köszi a választ,
Dani
(#45044) sunocske válasza Dániel hozzászólására (#45038) Válasz Jún 14, 2015
Alapvetően igen, de azért nem árt figyelmesnek lenni.

CsíkosháTTú mester írt is egy szösszenetet erről még régebben, amely tisztáz néhány kérdést, ami ilyenkor a "kezdetek kezdetén" felmerülhet.
(#45046) pinyo39 válasza Dániel hozzászólására (#45038) Válasz Jún 14, 2015
Szia!
Akkor a Marklin eladó lesz?

Köszönettel: Zsolt.
(#45048) Dániel válasza pinyo39 hozzászólására (#45046) Válasz Jún 14, 2015
Szia,

Köszi, ebből sokat tanultam, most már kb értem a lényegét.
A Märklin kocsikat rátehetem egy ilyen DCC-s pályára, nem lesz baj?

A Märklin-es dolgaim nem hiszem hogy eladóak lesznek, nem tudnám eladni őket normális áron.

Dani
(#45049) zsolesz74 válasza Dániel hozzászólására (#45048) Válasz Jún 14, 2015
Ha középsínes rendszerű akkor először azt mindenképpen ki kell derítened, hogy a két kerék egymástól el van-e szigetelve. Valószínűleg nem. Ezért olyan pályán, ahol a két sín adja a vontatási feszültséget, arra nem teheted rá a kocsikat.

A DCC-s pálya csak a digitális formátumra vonatkozik, ha azt egy kis szereléssel összehozod a háromsínessel, akkor akár működhetne is.
Nyilván ezzel sem érdemes foglalkoznod.

A High-End tekintetében bár vannak ROCO fan-ok, akik szeretik a mobilos vezérlést, de az biztosan nem az.
Inkább a LENZ, ESU párossal érdemes foglalkozni.
(#45052) pinyo39 válasza Dániel hozzászólására (#45048) Válasz Jún 15, 2015
Miért nem digitalizálod a Marklin dolgaidat és annyi.
(#45060) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45048) Válasz Jún 15, 2015
Szia!
A kétsínes rendszerben az áram két pólusa az egy-egy sínszál. Póriasan: a jobb sín a plusz, a bal a mínusz. A Märklin-nél nem így van, ott a középső az egyik pólus, a két szélső a másik. Ergo: a Märklin gyártású kocsik kerekei nincsenek egymástól elszigetelve, vagyis kerékcsere nélkül nem teheted fel őket a kétsínes rendszerű pályára, mert azonnal zárlatot okoz. (Van más gond is, a Märklin szabványú kerekek futófelületének a szélessége nagyobb, így váltókon fennakadhatnak.) Szóval abban az esetben, ha Marklin kocsikat szeretnél használni kétsínes pályán, akkor ki kell cserélned a kerekeket. Ez a modernebb Märklin kocsiknál nem gond, de a régi, lemezvagonoknál már igen, mert más a tengelyvég.

pinyó39 kérdezte, hogy miért nem digized a Märklin dolgaidat?
Nos, ez is megoldás, de a Märklin digitális vezérlés formátuma eltér a DCC-től, a régi, nem állandómágnesű, hanem gerjesztett motorú a modell (régi analógok, illetve a Delta Digital rendszerűek), akkor a motor forgórészt is cserélni kell, ami nem kis összeg. Ráadásul a Märklin rendszert kezelni képes vezérlők nem éppen olcsóak.

Szerintem válts! DCC-re, de a döntés a Tiéd! ROCO-t csak akkor vegyél, ha a kezdőszettben a vonat tetszik. Vannak bajai a z21-esnek is, ugyanis a kezdőszettben adott fehér dobozos készülék egy butított verzió, sokban elmarad a feketétől. Érdemes körülszaglászni a nanoX-s88 vezérlőközpontot is, jvnd kolléga gyártja, nagyon stabil rendszer, sok tekintetben veri a nála drágábbakat.
(#45062) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45060) Válasz Jún 15, 2015
Szia,

A rendszer digitális, de az a fajta, ami már éppen. Ebből következik, hogy nem valami korszerű. Nem akarok hülyeséget mondani, de azt hiszem, hogy amikor vettük, még nem nagyon volt más megbízható digitális rendszer.
Azért szeretnék váltani a Märklinről, mert: a középső sín nem túl realisztikus, nincsen magyar vonatkozású modell, talán a többi márka olcsóbb, és a DCC-ben több lehetőséget látok.

Egyébként akkor azt javasoljátok, hogy vegyek külön egy vezérlőt, síneket, és olyan járműveket, amit akarok?

Dani
(#45065) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45062) Válasz Jún 15, 2015
Ez döntés kérdése, meg a pénztárcáé.

Egy biztos, hogy egy DCC start szettben van egy vonat, pálya, és vezérlő, olyan áron, ami nem biztos, hogy verhető.
DE!
Szerintem csak akkor éri meg ilyet venni, ha a benne lévő vonat tetszik! A sínek azok általában valamilyen töltéses, vagy ágyazatos rendszerűek (ROCO geoLine, Fleischmann Profigleis, Trix C-Gleis), a vezérlők meg nem teljesen ugyanazok, mint egy rendesebb kivitel. A ROCO Multimaus (meg a szürke dobozos Fleischmann is) ma már idejétmúlt, a z21-ből a fehér az sajnos nem teljes értékű, a Trix Mobil Station egy kisebb katasztrófa. Közös jellemzőjük, hogy később bővíteni ezeket vagy macerás, vagy lehetetlen.

Körül kell nézni, és alaposan számolni, hogy mi éri meg jobban. Először azt kell eldönteni, hogy mekkora modellüzemet képzeltél el? Mekkora területen, hány vonatnak kellene "szaladgálni"? Aztán meglátjuk, hogy ehhez mekkora a költségvetés, és ebből mit lehet kihozni?
(#45066) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45065) Válasz Jún 15, 2015
Az ilyen dolgokkal úgy vagyok, hogy inkább megveszem a drágábbat, csak tudjon többet, meg üzembiztos legyen.
Úgy néz ki, akkor nem veszek kezdőkészletet, mivel magyar vasutat szeretnék lemodellezni, olyan kezdőkészlet meg nincs nagyon, illetve ha terepasztalt akarok építeni, akkor a sínek sem megfelelőek.

Úgy tervezem, hogy hamarosan elkezdek építeni egy kisebb (160x100) 'próba' asztalt. (Ez lenne az 1.) Talán egy kicsi vidéki állomás elfér rajta. 2-3 év múlva költözök, akkor lesz nagyobb hely, és majd akkor építek egy nagyobb asztalt.
Ilyen kilátásokkal milyen vezérlést érné meg a legjobban venni?
Illetve sínek terén melyik a legalkalmasabb?
(#45067) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45066) Válasz Jún 15, 2015
Ekkora helyre H0-ban, normál nyomközön...???

nanoX-s88, ez 43.000Ft a műhelyben, egy darabig jó lesz.

160x100cm: OK, nem lehetetlen egy ekkora zsebkendőnyi helyre H0 terepasztalt felépíteni, de erős kompromisszum lesz. A hosszú mozdonyokat, és a négytengelyes személykocsikat el lehet felejteni. Hazai témában a járművek, amik szóba jöhetnek: Bzmot, BCmot, motorkocsik, 275, 375, 376 gőzösök, rövid, kéttengelyes kocsik, dízelmozdonyok közül M31, M32, M44, M47. Na ez egy szép felsorolás, habár korántsem teljes. Csak egy a bibi, hogy ezeket a MÁV modelleket beszerezni az nem sokkal kisebb feladat, mint Märklin-ben. Nem gondolkodtál el a kisebb építési nagyságokon?

Ja!
Sínek.
Ha magad építed a kavicságyat is, és van türelmed bíbelődni ezzel, akkor Tillig H0 Elite. (Ezzel a sínnel a Tillignek van is egy kezdőszettje amúgy a Lenz V36 dízelmozdonnyal.)

Ha ágyazatos sínnel kezdenél (ezzel gyorsabb építkezni, de mire a végső formáját megadod, ugyanannyi bíbelődés, csak másféle), akkor ROCO geoLine. Ezen most páran majd felszisszennek a szakik közül, de a gyakorlat azért nem minden szidást igazol ezzel a sínrendszerrel kapcsolatban. Sőt én úgy vagyok vele, hogy a ROCO ezt nagyon kitalálta, és tudta mit csinált.
A másik ágyazatos lehetőség a Fleishmann Profigleis.
Van még a Trix C (ez ugyanaz, mint a Märklin C, szóval ismerős lehet), de ez nem nagyon terjedt el idehaza, és a váltók terén komoly hiányosságai vannak (elektromos hajtóművekre gondolok).
(#45069) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45067) Válasz Jún 15, 2015
Igen, tudom, nagyon kicsi ez a hely...
Igazából ezen csak a különböző építési technikákat akarom begyakorolni.
Nem is lenne más, csak egy fő és egy mellékvágány, a felvételi épület, rakodórámpa, ilyenek.
A vezérlővel kapcsolatban pedig inkább privátban írok.
A kavicságyat inkább megcsinálnám magam, ha már úgy is 'gyakorló' asztal lenne.
(#45081) zsolesz74 válasza Dániel hozzászólására (#45069) Válasz Jún 15, 2015
Szia Dániel!

Ha inkább rááldozol egy komolyabb rendszerre, akkor nézd meg a LENZ vezérlőit. Hosszútávon biztosan jobban jársz vele.
Ajánlom Martisz Gábor asztalát, és munkáit. Ő a nagy ismerője ennek a márkának. A neten a martrain kulcsszóra keress rá.
A NanoX nem rossz, de erősen korlátos, a tervezője pedig már nem fejleszti a hardvert. Több mint 10 éves, azóta már a legutolsó DCC gyártó is jobbat alkotott.
Persze, ha nincs igényed, lehetőséged tovább bővíteni a terepasztalod, akkor megfelel az igényeknek.

Ami mindenképpen mellette szól, hogy a teljes építési anyag jól dokumentálva megtalálható a neten amit következő oldalon találsz! ITT!
Tulajdonképpen minden rendelkezésedre áll, hogy utángyártsd!
(#45238) H0timarati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44472) Válasz Jún 25, 2015
Szia!
Írtam neked a témát illetően privát mail-t. Előre is köszi!
(#45303) enigma hozzászólása Válasz Júl 1, 2015
Sziasztok!

Egy ismerősöm kéri rajtam keresztül a segítségeteket.
Liliput alkatrészek beszerezhetőek vajon?
Van ugyanis egy BR38-as gőzöse, aminek az orrfutó zsámolya eltörť.
Ehhez keres pótalkatrészt. Járhat szerencsével szerintetek?
Azon kívül kéne egy BR41-eshez is csatlórudak.
(#45307) hkrisz79 válasza enigma hozzászólására (#45303) Válasz Júl 1, 2015
Hát őszintén én a Liliput BR 52-esemhez kerestem annó csatlórudat. Itthon kb mindenhonnan elhajtottak. A Lángot kb 5 alkalommal kérdeztem körbe de még olyat se tudtak akitől érdemes lenne megkérdezni. Végül az Ebayen találtam egy komplett hajtást még viszonylag értelmes áron. Van fent Br38-as orrfutó ott most is. Igaz megkérik az árát. 13 EUR + 4 a szállítás Mo,-ra.
(#45308) hkrisz79 válasza hkrisz79 hozzászólására (#45307) Válasz Júl 1, 2015
Itt a link, ha érdekel:
Bővebben: Link
(#45310) enigma válasza hkrisz79 hozzászólására (#45308) Válasz Júl 1, 2015
Hálás köszönetem, továbbítom az illetékesnek!
(#45769) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 28, 2015
Kipróbáltam, hogy a régi, papírtalpfás PIKO sínnek lesz-e baja, ha a hagyományos, vizes ragasztós technológiával készítjük az ágyazatot.
Nos, nem lesz.
"Retro" terepasztal építése indult a műhelyben. A régi PIKO pályaterv füzet 41-es terve a kiindulási alap. Az alapterület valamennyivel nagyobb (3040x1830mm), ez egy lassabb folyamat lesz, el fog tartani egy darabig, amíg a többi munkám mellett elkészítem. Semmi digitális hókusz-pókusz, 3 trafós analóg vezérlés lesz.

IMG_3439.JPG

pikofuzet_07...jpg
 
(#45774) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769) Válasz Júl 28, 2015
Kell valami Mester? Van valahol egy retro ütközőbakom, több Piko blokkjelzőm, réges-régi kapcsolópultom, kocsiszétkapcsolók, egy rózsaszín talpfás kézi balos váltóm...
(#45775) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769) Válasz Júl 28, 2015
Na látod kedves Mester! Van az pénz

Hogy lesz ez üzembiztos??? A papírtalpfás sínek is kalapsínek, nem?

Nem értem miért ebből épül meg az asztal, miért nem pl. I-profilú tillig/pilz-ből. A geometria azonos lenne, és egy év múlva is lehetne használni.
(#45780) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769) Válasz Júl 28, 2015
Mester! Nekem is van régi piko u profilos sin ,ha érdekel küldj privátban üzenetet. Szívesen el küldöm
(#45782) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769) Válasz Júl 28, 2015
Szia István!

Nem indítasz rá egy külön topicot a készítésről? Nagyszerű lenne, persze, ahogy idődbe belefér...

üdv
(#45784) enigma válasza jumo31 hozzászólására (#45782) Válasz Júl 28, 2015
Vagy alapból egy retrós topicot. Me' azé' vagyunk ám... és nem csak H0-ban.
(#45785) jumo31 válasza diginewl hozzászólására (#45775) Válasz Júl 28, 2015
Szerintem a "kalapsínt" is lehet üzembiztossá tenni. Lehet hogy külön időt kell ráfordítani, de nem lehetetlen, csak hiba mentes legyen a sínszál.
Meg egyébként is...
Ha Csíkos Mester neki áll, akkor üzembiztos lesz!
(#45786) jumo31 válasza enigma hozzászólására (#45784) Válasz Júl 28, 2015
jaja, úgy ám!
(#45787) enigma válasza diginewl hozzászólására (#45775) Válasz Júl 28, 2015
Azért nem az ördögtől való dolgok.... a 60'-70'-80' években is voltak üzembiztos asztalok, amikor még a I profilt hírből (még a rothadó kapitalisták) sem ismerték!
(#45792) etwg válasza enigma hozzászólására (#45787) Válasz Júl 28, 2015
Ez azért nem egészen volt igy. Már 1960-s évek elejétöl voltak I profilu sinek (Pilz - a mai Tillig elödje - már az 50-s években kifogástalan geometriát tett le az asztalra, és alpakka ( igen drága) és olcsobb rezezett acél sinprofilt használt). A FLM is mindig I sinekkel dolgozott, de pl. az olcso Kleinbahn meg a Rokal kalapsinek is alpakkábol készültek, és igy kikerülték a nikkelezett sinek örök halálát, az oxidáciot.
(#45794) enigma válasza etwg hozzászólására (#45792) Válasz Júl 28, 2015
Ebben tévedtem, bocsánat, de azt el kell ismerned Neked is, hogy nagyon szép, és üzembiztos asztalokat készítettek az átkosban mind itthon, mind máshol a világban.
(#45795) etwg válasza enigma hozzászólására (#45794) Válasz Júl 28, 2015
Azt nem is vitattam ( nekem is volt ilyenem ).
Üzembiztonsági szempontbol messze elmaradtak a korabeli I profilu sinektöl. Emlékszem amikor a terepasztalom egy részére kaptam a Pilztöl alpakka sineket - azon a részen soha nem akadt meg a vonat....
(#45798) róbertke válasza etwg hozzászólására (#45792) Válasz Júl 28, 2015
Én találkoztam már FLM kalapprofilos sínnel is!
(#45799) diginewl válasza enigma hozzászólására (#45787) Válasz Júl 28, 2015
És akkor a kígyó a farkába harap... (csak hogy szakmahű legyek)


Az I-profilt megbeszéltük itt az előbb - mindegy ki volt előbb, létezett mindegyik.
(Én személy szerint gyermekkorom legnagyobb tragédiájának tekintettem, hogy a szőnyegvasutamhoz a Jézuska/nyúl/stb mindig kalapsínt hozott. Az meg koszolódott, könnyen meggörbült, és rozsdásodott. Mindig gond volt a kontakthiba.)

Eddig amit olvastam sínnel kapcsolatban (Csíkostól és mindenki mástól), mindenütt az volt, hogy ha jót akarok magamnak, akkor NE használjak kalapsínt (már nem használok)

Erre jön Csíkos Mester, és bemutatja, hogy egy nagy pályát kalapsínes rendszerrel old meg. Na akkor most mi van????

Hogy legyen okos itt valaki?


Retró volt/van a pilz is. Még mindig létezik, tehát így 40-50 év távlatából egész jó dolgokat találtak ki annó.... a kalapsínnel is ugyanez elmondható? Gyártja a piko??? Nahát

Na mindegy
(#45801) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 29, 2015
Áldás, Békesség!

Először is köszönöm mindenkinek, aki régi síneket ajánlott fel. Van elegendő, sőt, marad is még a megrendelőnél dobozban.

Igyekszem szépen, sorban válaszolni a hirtelen felmerült kérdésekre.

1: diginewl kollégának igaza van, ezekből nem érdemes ma már terepasztalt csinálni, mert:
- nem élethű egy picit sem,
- nagyon munkás,
- és még így is kérdéses az élettartama.
Na akkor mégis miért csinálom? Hosszas egyeztetések után a megrendelő ragaszkodott ehhez, pedig a lyukat beszéltem a hasába... Meg tapasztalat szerzés is, és egy leírás majd az olvasóknak, hogy ebből mennyi munkával lehet valamit kihozni. Aztán vagy belátásra tér, mert elrettenti, vagy válaszol a kihívásra...

2: Külön topicot erre nem szeretnék indítani, szerintem elfér ez itt a H0-ban.

3: Kalapsínes pálya is lehet üzembiztos, de az építésénél, és az üzemeltetésénél sokkal munkásabb, mint a mai, korszerű sínanyag. kezdve ott, hogy az árambetáplálás kérdése az első, itt nincs kompromisszum az építésnél, a lehető legtöbb ponton be kell vezetni az áramot.

Eddigi tapasztalataim:

1. Bocsássanak meg a H0-ban utazók, de ez az építési nagyság hatalmas! Az alsó állomás 5. vágányán a BR01 mögött max. három gyorsvonati kocsi fér el... Pedig három méternél is hosszabb az asztal.
2: Az alsó állomás baloldali váltókörzete egy tervezési katasztrófa. Csak a rajzot nézve ez nem is tűnt fel, de kirakva... Koptathatták volna még anno a PIKO-nál egy kicsit a tervező asztalt...
3: A kalapsínek között a Zeuke, és később a BTTB vágányanyagának minősége fényévekkel jobb, mint a PIKO terméke. Nem a kinézetre gondolok, a kivitelezésre. A PIKO sínek anyaga egyáltalán nem erősebb, mint a BTTB-é, sőt. A legnagyobb baj azonban a sínösszekötésekkel van! Amíg a BTTB-nél ez tömör valami, addig a PIKO-nál ez a papírtalpfás sín esetében a sín anyagából "U" profilra hajtott "fecni", a műanyag talpfás sínnél meg vékony "izébigyó" Nem csodálom, hogy mindenki a Pilz-et kergette anno itt a keleti blokk " béke táborában".
4: Eddig nagyonalúan azt mondtam, hogy a sínek leszögelésére/csavarozására nincs szükség, ha rendesen megcsináljuk az ágyaztot. Jelentem, a papírtalpfás sínknél ez nem így van! A próbadarab egy szál sínjénél ezt valóban nem kell megtenni, de egy hosszabb szakaszt megcsinálva már ez elengedhetetlen, Különben elenged... Mármit a sín az ágyazatot...

jumo31:
Idézet:
„Ha Csíkos Mester neki áll, akkor üzembiztos lesz!”

Köszönöm, de várjuk ki a végét!
(#45803) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45801) Válasz Júl 29, 2015
Nagyon bátor vagy.......... kalapsínből a mai világban építeni.......Elvileg,ha adott szakaszokat készítesz és rögtön le is "kavicsozod" akkor nem kell leszögelned!!! A ragasztó majd "megfogja" a régi papír talpfát úgy,hogy nem fog szétfesleni a papír!! azért súlyozd le!!!
Az áram bevezetést a lehető legsűrűbben(szinte minden talpfába) Mehet egy 5 A-s táp,mert "elfogy a delej"......... bár ezt neked mint egy profinak írni..... Egész jó retró lesz az asztal!!!!!!! Sok sikert hozzá és türelmet!!!! ÉS EZ A MÉRET A JÓ(H0)... Legkésőbb a jövő héten megyek hozzád!!!!!
(#45806) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45801) Válasz Júl 29, 2015
BR01 és pár darab teherkocsi gyorsteherként, helyette személyszállító gyorsvonatként VT195 "Repülő Hamburgi" ....
(#45807) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45803) Válasz Júl 29, 2015
Idézet:
„Legkésőbb a jövő héten megyek hozzád!!!!”

Vehetem fenyegetésnek?
Az OFF Z kitérőimet oTThon Ne hagyd!
(#45808) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#45806) Válasz Júl 29, 2015
Az már nem az én gondom lesz, hogy mi fog futni rajta...
(#45810) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#44467) Válasz Júl 29, 2015
ATYA ÉG!
Megfeledkeztem neked e-mailben válaszolni...
Sajnos a Gützold gyári alkatrész CD-jén, és a régebbi nyomtatott dossziében sincs benne az 1992-ig gyártott modellek rajza, és alkatrész jegyzéke...
(#45811) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769) Válasz Júl 29, 2015
Első képen a készülő keret.
A második és a harmadik pedig a készülő vágányzat, az alsó szinten. Jelenleg "csatamező" képét kelti...

Az elkészült szakaszon elgurítottam párszor egy régi Schicht DR-es Y kocsit. Azért minden esetlensége, bumfordisága ellenére van valami bája ezeknek a keletnémet cuccoknak...

IMG_3451.JPG

IMG_3459.JPG

IMG_3460.JPG
 
(#45813) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45807) Válasz Júl 29, 2015
Igen veheted..... Viszem a váltókat és még mást is.....
Viszont az asztal több mint retró!!!!! Azok az ős régi váltók és jelzők az igazi gyerek időszakot jelzi amikor (jobb híján)a szőnyegen(parkettán) pakoltam ki a pályákat.........légvezetékes módon bekábelezve a cuccok......a sín alá tuningolt hosszú favonalzóval,hogy emelkedőt alakítsak ki........stb.,stb......hehe szép volt az a pionír időszak....(csak sajna mindez több mint 50 éve volt... ) DE már akkor volt olyan iskolatársam akinek az apja már komoly nagy terepasztalt készített és hungarocellből volt a terepe kiképezve!!!!)
(#45814) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45813) Válasz Júl 29, 2015
Nomen est omen...
PIKO Spielwaren = PIKO Játékárú Gyár. Nem modellvasút... (Tudom, gonosz vagyok.)

Első körben azzal a mozdulattal tettem vissza a dobozba a a rég blocksignal-okat, ahogy kivettem őket... Megoldjuk, a hangulathoz majd ez is hozzátartozik...
Lapozás       11/39    
Frissek
  2024. Máj, 09. Csü
1:12:24
  Jelenleg 26 fő olvassa az oldalt
Hirdetés