Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       435/435
(#69296) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#69295) Válasz Ápr 8, 2024
(Rosszul fogalmaztam: Szolnokon is lakunk. A műhely itt van, ahogy munkaidőben én is.)

A ROCO digitális története a Lenz-zel kezdődött, aztán átálltak gyorsan az ESU-ra. Majd érkezett H0-ban az Uhlenbrock és egyes modellekben egy kis gyártó (nem sokáig, már a nevére sem emlékszem), és évekn óta nem importálnak, hanem ZIMO van a mozdonyokban.
Érdekes, hogy az N és TT mozdonyokban sosem volt gyárilag ESU, azokba az egykori Kühn került a ZIMO előtt. Hangos dekóderek esetén csak az ESU-t használták a ZIMO előtt.
(#69307) TT.F.J. válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69296) Válasz Ápr 8, 2024
Üdvözöllek.
Köszönöm a hasznos információkat.
(#69327) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Ápr 10, 2024
Kedves Topiktársak!

Érdeklődöm hogy készített-e valaki Tillig TT traxxba fülkevilágítást? A mozdonyba Lenz Plux12-es dekóder van. A nyáklapon gyárilag több forrpont is van. Ezek közül lehet-e valamelyik a fülkevilágításé? Megköszöném ha valaki megosztaná velem ezzel kapcsolatos
tapasztalatait.
Üdv. Bácsi Attila

(#69329) csíkosháTTú válasza Bácsi Attila hozzászólására (#69327) Válasz Ápr 10, 2024
Szia!
A PLUX12-s dekódereknek 2+2 funkció kimenete van. Kettő a menetirány szerinti világításé, és van két tartalék, az AUX1 és AUX2.
A Tillig modellek, PLUX12-es dekóder esetén ki is használják ezeket, vagyis nincs szabad funkció kimenet, amit fülkevilágítás céljára használhatnál.
Általában a PLUX12-s dekóderknek nincs is több kivezetésük, amit használni lehetne ilyen célra.*
Amit a Tillig panelen találsz két szabad forrasztópontot, az a hangszóróé.

A ZIMO MX600P12-nek van két forrpad-je, azok az AUX3 és AUX4, de ezek csak logikai kimenetek, nem valós funkció csatlakozások! Vagyis egy külső erősítő elektronika még kell ezek használatához.
(#69330) Bácsi Attila válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69329) Válasz Ápr 10, 2024
Szia!
A nyáklapon odalt van F1-F2 jelzésű forrpont azt akkor mire lehet használni.
A panel két végén is van egy mini forrpont oda meg a pozitiv forrpont közé beforrasztottam egy ledet de csak akkor világit ha F1-el bekapcsolom távolsági fényt. Köszönöm részletező válaszodat.
(#69334) csíkosháTTú válasza Bácsi Attila hozzászólására (#69330) Válasz Ápr 10, 2024
Azok az AUX1 és AUX2 kimenetek.
A Tillig PLUX12 alaplapjai univerzálisak, használják több modellben is. Viszont a világítások kis LED paneljei különbözők, ezért vannak "felesleges" forrpontok.
De ez nem változtat azon, hogy a PLUX12 dekódernek csak négy funkció kimenete van.
(#69357) M298 hozzászólása Válasz Ápr 19, 2024
Ismét TT modellvasút kiállítás, bemutató Komarnóban a vasútállomáson!

Komáromi nap...pdf
 
(#69359) hamel hozzászólása Válasz Ápr 20, 2024
Apróba tettem néhány eladó portékát.
Üdv
hamel
(#69369) etwg hozzászólása Válasz Ápr 24, 2024
Jo hir

A Roco elkezdte a Kühntöl átvett modellek szállitását.
(#69390) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Máj 2, 2024
Érdeklődöm hogy a képen pirossal bekeretezett forrpontokat mire lehet használni? TT Vetronba DT Next 18-as hangosdekóder van.Fülkevilágitás szeretnék bele építeni. Előre is megköszönöm ha tudtok segíteni.

Vetron.jpg
 
(#69392) M298 hozzászólása Válasz Máj 3, 2024
9-én lesz tali? Legyen? Akkor lesz. Első félévi záró tali. Harmat tapasztalatok.
(#69398) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#69392) Válasz Máj 10, 2024
Határozat képes volt a csapat, így záró talinak megszavaztuk június 6-át.
(#69406) etwg hozzászólása Válasz Máj 17, 2024
Itt a legujabb kamerakocsim, immár cserélhetö alvázakkal 9-16,5 mm nyomtávra, front és háttérvilágitással, profi minöségü videofelvetellel.


IMG_7222.jpeg
 
(#69503) M298 hozzászólása Válasz Máj 31, 2024
Június 6-án tali, ahogy Ottó már említette 69392-es bejegyzésében.
(#69816) etwg hozzászólása Válasz Júl 19, 2024
Egy portáldaru készül. Már az is megvan, csak nem találom.

Az egészet egy arduino fogja mozgatni.
A hid kb 200 mm hosszu és kb 35 mm széles.

IMG_7317.jpeg
 
(#69817) etwg válasza etwg hozzászólására (#69816) Válasz Júl 20, 2024
Na megtaláltam a darut is. A karja nem igen tetszik, valami finomabbat kell csinálni.


IMG_7320.jpeg
 
(#69820) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Kedd, 21:56
Első kép: Igényesen méretre vágott motortengely.
Második kép: Igényes forgóváz rögzítés.
Harmadik kép: Igényesen, kézzel lefaragott árnyékolás.

Nem írom le a gyártó nevét. A modell gyermekbetegségei közé tartozik, hogy a motoron a kardán perselye elforog, lehetetlenné téve a hajtást. Nem is csodálkozom, ahogy a motor tengelyvége kinéz... Csípófogóval levágva...

IMG_20240723...jpg

IMG_20240723...jpg

IMG_20240723...jpg
 
(#69822) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69820) Válasz Sze, 10:15
Ha ez az, amire gondolok, akkor az enyémben a lendkerék szabadult el bejáratás közben.

Az eladó gariban javította, azóta különösebb baj nem volt vele.
(#69823) etwg válasza etwg hozzászólására (#69817) Válasz Sze, 10:15
Elkészült a finomabb kar.
Most már a hajtáson dolgozok.

Sajnos nem tudom miért nem tudok hosszabb menetes tengelyt vágni az esztergapadon. 6-7 cm-nél mindig eltörik. Igy kénytelen vagyok készet rendelni. Megint elmegy egy hét.

IMG_7333.jpeg
 
(#69824) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#69822) Válasz Sze, 12:09
Ennél a gyártónál én már nem csodálkozok semmin. Azon sem, hogy a motor, ha gyári állapotban van, akkor a kardántengely extrém szögben áll a tengelyek síkjához képest, így a hajtás kényes, hangos, és rendkívül könnyen szétesik. A modell vonóereje vetekszik az elhíresült PIKO Kaluga dízellel, a hajtott forgóvázban az áramszedés gyakorlatilag egyetlen kerékpáron van. Az igénytelen részmegoldásaik meg azért csalódást okoznak ám. Az egy dolog, hogy a fiaimnak, vagy nekem a szervizben ezek szúrják a szemünket, ezt azért nem teljesen kezdő modellező is észreveszi, pláne azok, akiket nem vakít el a "MÁV" felirat a kasznin.
(#69825) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69824) Válasz Sze, 15:35
Steve lehet, hogy már nálad professzionáls torzulás állt be. Akácsak egy nöiorvosnál, elöbb utobb márcsak az ilyen hibák hoznak extázisba.
Azért az ilyen modellgyárak is eladnak néhány 100 darabot minden modellböl, de hozzád abbol még egy tucat sem jut el mindig, azaz a többi valahogyan müködik.
Nekem 3 modell van tölük, kettövel semmi bajom a harmadikat upgradeltem, igy már az is használhato.
(#69826) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69825) Válasz Csü, 9:08
Igen. Hogy autós példát hozzak: szép, mint az Alfa Romeo.
Csak soha ne romoljon el, és soha ne nézz alá, ne nyisd ki a motorterét, mert akkor kiderül, hogy mi van a szépen formázott/festett lemezek alatt!
Meg is látszik a használt piacon, mert aki azt megtette mégis, amit írtam, ész nélkül szabadul tőle, hátha talál egy szektás hívet, akit nem zavar a silányul összedobált technika.
(#69846) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Pé, 18:55
Nehogy valaki utánozza!
Ilyen nyomvonal nincs!!!

Ez egy teszt pálya, ha ezen végigmegy a modell, akkor nincs baja. Ami ihlette: sok régi mozdony érkezik javításra azzal, hogy váltókon siklik. Most éppen egy Zeuke/Gützold E42 jött be hasonló hibával, még az 1968-as kivitel.

ttteszt.jpg
 
(#69847) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69846) Válasz Pé, 19:21
De István!
Ez olyan izgalmasan kacskaringós!
Lapozás       435/435
Frissek
  2024. Júl, 27. Szo
10:26:28
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés