|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#55036) etwg válasza DinoTT hozzászólására (#55033)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2017 |
|
Ez a másik kérdés, sajnos más megoldás nincs mint szétkacsolni a kocsit (az enyémen is ilyen megoldás volt tervben) kiforditani majd összekapcsolni. TT, ben ez sajnos bonyolultabb mint az amerikai H0-ban vagy a képen láthato TTe modellben (BUSH FELDBAHN)..
Sok nagyvasuton is szét voltak a kocsik kapcsolva és egy futomacska mozgatta a kocsit a körbuktatón keresztül. |
(#55050) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#55036)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
Youtube-on van sok ilyen körbuktatós video, van ahol spéci kuplungja van a kocsinak, ami elfordul, és van ahol a szétkapcsolós és futómacskás (sőt gurítós) elven működik.
Dénes,
következő klubmodulnak ilyet kellene készíteni  |
(#55051) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
OFF:
Amennyiben ismeri valaki Lestár Csaba elérhetőségét, privátban kérem jelezze. |
(#55053) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#55050)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
Nyilván, hogy kismillio megoldás született mindenhol, ahol ilyen berendezés van üzemben. Láthatoan egységes megoldás nincs, és mindegyiknek van elönye meg hátránya és mindegyik (sok) pénzbe kerül.
Europai vagonokkal csak a szétkapcsolos verzio jöhet számitásba hacsak nem egységes, zárt szerelvényeket járatsz körbe a bánya meg a rakodo között. Azokra lehet különleges (forgo) kapcsolot szerelni. |
(#55063) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
Sziasztok!
Készül a műhelyemben egy vagon próbálkozás ABa 2300.as csuka jelen- leg ebben a fázisban tart. Az ablakok közötti szegecs sort is megfogja kapni ,de csak utoljára ha már más munka nem marad rajta. |
|
(#55064) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#55063)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
Nagyon szépen néz ki, habár kocsit nem igen jo fémböl épiteni, mert az végül olyan nehéz lesz, hogy mozdony legyen a talpán, amelyik el tud huzni 2-3 vagont. Nekem is áll már egy a vitrinben.
Egy másik kisszériás vagonnal is hasonloan jártam, pedig az sima sztirolbol volt, a falakat néha H0-ban 5 mm vastagra hizlalták ( bordák miatt) a tetö is vagy 8 mm vastag volt. Ez egész kocsi mire elkészült, nehezebb volt mint egy ROCO mozdony.
|
(#55070) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2017 |
|
Elérkeztünk a Deák Szili ráncfelvarrás következő lépéséhez. Ez mondjuk a v2.5. Eredeti tervezésű hajtással, de lényegesen halkabb és finomabban futó, mint a korábbiak. Lendtömeges Bühler motor, Tillig kardánok és nem utolsó sorban, beépített dekóder. Meglepően szépen muzsikál.
Így, ez a stáció megőrzi a teljes réz építést, persze magán hordozva az eredendő gyarlóságokat.
Egy szervizügyfél kérésére lett így összerakva.
Ebben még nincs elektronika, csak légkábelezéses megoldás. Hamarosan lesz új alaplap, ami a korábbi modellekbe is beépíthető. |
|
(#55092) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Hogy itt is legyen újdonság:
SBB TT-ben....
A fenti linken csak nekem tűnik úgy, mintha a modell-vonat egy szakaszon simán a parafa alátéten repesztene?
Egyébként ritka egyedi saját TTs modellek mennek a pályán, talán majd pár hét múlva tudok pár fotót megosztani azokról is....
Üdv:
BZ |
(#55094) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#55070)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Kritikai megjegyzések, és ne vedd sértésnek, nem erről van szó!
- Az áramszedők továbbra sem szépek, nem állnak jól, vagyis egy leeresztett Aop áramszedő az nem így néz ki. Nézz megy egy OFF Fuggerth V43-at.
- Az alvázkeret nagyon túlnyúlik a mozdony szekrényen. Vagyis a szürke rész nagyon túllóg a kék/sárgán, ez felborítja a modell kinézetét.
- A modellhez képest a lámpák nagyok, és nagyon kilógnak a mozdonyszekrény síkjából, sokkal jobban, mint kellene.
- Az ajtók alacsonyak, az oldalsó abalkokhoz képest, és az ajtó ablakai is torzak ettől.
- Látom a kupplung befogó is változatlan, azt PEHO-sítani kellene, mert az eredeti megoldás egy katasztrófa.
Volt (van?) a V43-nak egy nagy hibája, de ezt erről képről nem tudom megítélni. Ez pedig az, hogy a forgóvázmaszkokon a csapágytokok imitációja jól láthatóan eltért a tengelytávtól. Magyarul: a kerekek közepe nem ott volt, ahol lennie kellene.
Sok sikert!
Még egy infó, sajnos a Bühler azt a motort, ami ezekben van (meg ilyen volt a Tillig sok mozdonyában, a korai NoHAB-okban is, meg a Schirmer BR64-ben is, meg a pmt pár modelljében is) vagy 8 éve nem gyártja... Ezért kellett többek között a Tillig modellekben is áttervezni a hajtást... |
(#55098) Gashpy válasza GABA TT hozzászólására (#55063)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Gabi!
Ez ígéretes lesz!
Kíváncsian várom a fejleményeket! |
(#55101) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55094)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Semmi sértő nincs ebben, pláne hogy engem, ezzel a mozdonnyal kapcsolatban mivel is sérthetnél meg... 
De sajnos itt is azt tapasztalom, mint a facebook-on megosztott fotók alatt, hogy az alapinformáció nem megy át. Miért nem?
Tehát ezt írtam:
Idézet: „Így, ez a stáció megőrzi a teljes réz építést, persze magán hordozva az eredendő gyarlóságokat.
Egy szervizügyfél kérésére lett így összerakva.”
Tehát itt egy olyan stáció mutatkozik, amit a megrendelő kért így. Hozzáteszem, elég sokan vannak, akik jelezték, hogy nekik eredeti kivitelű modell fog kelleni, amint elérhető.
- Az áramszedőkre több észrevétel is érkezett, és valóban jogosak. De itt van vagy 1000 kimaratott alkatrész, ezért az alapkoncepciót kell kicsit átgondolni, ha nem akarom ezt mind kidobni.
- Az alvázkeret aránya, mint ahogy a kaszni összes más "másként gondolása" a konstruktőr felelőssége volt, azon csak a kaszni teljes átdolgozásával lehet változtatni. Ez a lépés is folyamatban van.
- Ide vág az egyéb kiegészítők mérete is, ami nyilvánvalóan az időközben változott led méreteknek is betudható.
- A további kifogásolt méretek változása is ennek a függvénye.
- Mint ahogy a kinematika kialakítása is.
A forgóvázmaszkon fellelhető anomáliák is javítás alatt vannak. Ennek a konkrét szerencséje, hogy a maszk a felhelyezés után szabadon pozicionálható, tehát a csapágytokok "belőhetők". De a féktuskók már nem, szóval egy teljesen új (és az új forgóvázbetéthez igazított) maszk lesz a jövőben.
A motor esete számomra is ismert. Egyedüli előny, hogy a műhely tele van ezekkel a kétkihajtásos Bühlerekkel, akárcsak a teljes Mashima termékpalettával, a hozzájuk való 1,5-2 mm-es tengelyre húzható lendkerekekkel, kardánfészkekkel és kardánokkal. Véleményem szerint ez a készlet elég sokáig fedezi az igényeket.
Nyilván, a távlati terv egy jó öntvénybetétes hajtásház, amit az alkalmazott motorhoz kell méretezni, de ez még a jövő kihívása.
Mindenesetre, ez a modell most nem egy sorozatgyártás elejét jelzi, hanem egy régi mozdony felújítását mutatja a gyártó saját maga által fejlesztett, későbbi alkatrészeivel.
Hozzáteszem, hogy most nem is cél V43-as ügyben pezsegni, mert Hubert Feri nagyon jól áll az ő mozdonyával, így neki kell "teríteni a piacon". Nekünk most a német és cseh piacra kell koncentrálni, mert az oda tervezett Deák modellek elég kurrensek mostanság...
|
(#55102) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#55092)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Az ott egy ágyazatos rész.  Nem látszik a sínszál. |
(#55110) etwg válasza saetta hozzászólására (#55092)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Ha egyszer alkalmatik lesz ezt a TT-Gotthardbahn a terepasztalt ne hagyjátok ki.
Nem a legujabb, joval felül van a 4. X-n és szinte minden modell házi gyártásu a néhai, mindig mosolygo J.Kruspe munkája egy olyan országban ahol anno még Svájcot is tilos volt emlegetni. Az épitök soha nem jártak a Gotthard masszivnál ( aki még élt, csak 1990 után). |
(#55111) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Hát ez a TT-Gotthardbahn gyakorlatilag Leuna mellett van...
Idén nem ott lesz az AKTT találkozó, ha jól tudom, de akkor jövőre megfontolandó egy látogatás.
SAetta |
(#55116) sunocske válasza saetta hozzászólására (#55092)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2017 |
|
Idézet: „A fenti linken csak nekem tűnik úgy, mintha a modell-vonat egy szakaszon simán a parafa alátéten repesztene?
”
Az szerintem betonaljas szakasz lehet, csak a sárgás megvilágításban nem látszik rendesen  |
(#55131) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2017 |
|
Sziasztok!
Ottóék oldaláról ( INNEN) nemrég töltöttem le a TILLIG 2017-es újdonságlapját.
Magyar vonatkozású modell csak a 017-es NoHAB a jelenlegi festési sémában.
Érdekesség, hogy "átdolgozott" kiadásban számos festésben (ÖBB esetén dupla-ablakos kivitel) hirdetik a Krokodilt.
A hátlapon a PIKO-tól eddig hiába várt ELL (GySEV-nek ez a jó) színezésben 2018-ra jelzik előre a Vectront, amit egyébként a PIKO után ők is ki akarnak hozni Regiojet színezésben is - a lengyel "DB" már talán érdekesebb. A Regiojethez egyébként két másodosztályú IC kocsit is készíteni fognak.
ALEX hívők számára több új "IC" kocsi kapható, illetve számos cseh festésű IC és gyorsvonati kocsi is akad, valamint ÖBB IC kocsiból is felbukkan az előző festési séma 1.o. és 2.o kivitelben.
Megjegyzem még, hogy tőlük is lesz Kocúr AWT-s kivitelben.
Teherkocsiból szemezgessen mindenki kedvére.
Az egyszeri kiadások között felkaptam a fejem a Karwendel express felújított szerelvényére és a hozzá tartozó poggyászkocsira. Szintén itt egy tartálykocsis szerelvényt is bemutatnak E 44-es mozdonnyal.
Ellentétes érzelmeim vannak a "Freelance" ÖBB és CD Railjet szettek vonatkozásában, amelyek gyakorlatilag a TILLIG létező német vezérlőkocsijának és IC kocsijainak átfestéséből jöttek létre...
De vajon miért Bardotkák vannak a 2018-as naptáron?
SAetta |
(#55132) tumikas válasza saetta hozzászólására (#55131)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2017 |
|
Azok a "Railjet" készletek tényleg bűntettnek, akár freelance akár nem. |
(#55133) etwg válasza tumikas hozzászólására (#55132)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2017 |
|
Azért kár ilyen kemény szavakat használni. A vevök 90% a vonatokkal szorakozni akar, és biztosan mindenki jo néven veszi az uj szineket. A vitrinmodellezöknél is érdekesek lehetnek ilyen szerelvények, hiszen raritás számba fog menni, mint a hajdani Tourex, Hokaido meg hasonlo szerelvények ( amik ezektöl fényévekre vannak lemaradva a kidolgozásban). A maradék 10% meg ugy sem veszi meg, mert nemcsak a pont hiányzik az i-röl. 
Én pl nagyon megörültem, hogy ujra elökerültek a röviditett ablakos kocsik, amik nagyságrenddel jobban néznek ki még egy nagy házi terepasztalon is mint a modern modellhü (nem röviditett) testvérei. ( már rendeltem is egy-egy készletet.)
Miután a RJ nem tartozik az érdeklödésem fokuszába ezeket a szerelvényeket valoszinü kihagyom. |
(#55142) jáTékTigris válasza tumikas hozzászólására (#55132)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2017 |
|
Hát eléggé furcsa a kiképzésük, de a gyermekemnek tetszik, úgyhogy eléggé valószínű, hogy a 90% része leszek. Kár, hogy nem adták ki hozzá újra a 2015-ben egyszeri festésként megjelent Taurust. Akkor nem vettem, mert minek egy önálló Railjet mozdony. 
Viszont a 2017-es újdonság katalógusban elég jelentős szerepet kaptak a csehek, szinte kék mérgezést kaptam nézegetés közben a sok Najbrt festéstől. Kicsit azért irigykedem rájuk, mert persze kékben kiállítható a freelance RJ is mozdonnyal együtt.
|
(#55144) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#55142)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
Vegyél egy olcsó Taut, azt mint a valóságban is teszik, matricázd át te magad vagy bízd egy szakemberre. |
(#55149) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#55133)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
(Csak kiegészítés képpen, és csendben, zárójelben jegyezném meg, hogy a CD RailJet vonatok mozdonya nem a megszokott ÖBB 1116-os Taurus, hanem az ÖBB 1216-os. Vagyis pont a Tillilg modellje passzol ide, nem a PIKO-é.) |
(#55150) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55149)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
Igy van. |
(#55153) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55149)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
A négy áramrendszerű??
15 kV 16,7 Hz AC / 25 kV 50 Hz AC / 3 kV DC / 1,5 kV DC |
(#55154) etwg válasza róbertke hozzászólására (#55153)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
Söt 4 ajtos. Minden áramnemnek külön bejárattal  |
(#55155) róbertke válasza etwg hozzászólására (#55154)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
Tau-Limó??  |
(#55157) jáTékTigris válasza róbertke hozzászólására (#55144)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
|
(#55172) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55149)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
De a 1216-os OBB színben is jár(t) cseh ill. olasz Railjetként.
Azaz mindegyik TILLIG jó lenne, ha a kocsik jók lennének...
Üdv
SAetta |
|
(#55174) etwg válasza saetta hozzászólására (#55172)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Az olaszokhoz nem igen, mert azok még minsig nem engedig be az idegen mozdonyokat (sok helyen még a határállomásra sem), a cseh viszonylatban meg kizárolag a 1216 jár (mikor milyen szinben), azaz a Tillig modell ideális lenne. |
(#55175) róbertke válasza saetta hozzászólására (#55172)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Márpedig ez a kép Milano-Malpensa repterénél készült!!
|
|
(#55176) etwg válasza róbertke hozzászólására (#55175)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Valoszinü probamenet.... |
(#55177) róbertke válasza etwg hozzászólására (#55176)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Lehetséges, mert hatalmas banzájt csaptak a megnyitóján.... |
(#55178) etwg válasza róbertke hozzászólására (#55177)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Igen akkor még nagy álmok voltak, azota meg jo nagy csend van - föleg olasz viszonylatban...... |
(#55187) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#55176)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Látszik, hogy nincs is utas a vonaton. Senki nem hajol ki az ablakokon.
|
(#55188) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#55187)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2017 |
|
Söt mozdonyvezetöt sem látni benne, igy legalább egy akadály megszünt, a mv-nek nem kell tudnia olaszul.....  |
(#55189) róbertke válasza etwg hozzászólására (#55188)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Ma vicc, holnap gyakorlat... Amúgy a RJ a képen éppen tolt menettel megy. |
(#55192) etwg válasza róbertke hozzászólására (#55189)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Még ha menne, de lehet, hogy csak a fénykép miatt tolták oda  - Milano már azért elég messze van a határoktol, és sok papir kellett volna egy ilyen menethez. |
(#55197) saetta válasza etwg hozzászólására (#55192)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Én több ilyen képet is láttam... |
(#55198) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#55064)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Köszi! Nem fém lesz, műgyanta öntéshez készül? Ez a 0.15mm réz boritás nem sokat nyom, pár gramm az egész. |
(#55199) etwg válasza saetta hozzászólására (#55197)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Probálkoznak, egyszer mi is elindultunk, de a Brenner tuloldalárol visszaküldtek, mert a Taunak nem volt elég papirja (filmes csapat volt ilyen felvételekre).
A minap tanulmányoztam a menetrendet, nemhogy a RJ nem jár Ausztriábol Olaszba, hanem még tisztességes vonat sem. Csak az EN jár, illetve pl Salzburgbol meg Innsbruckbol Svájcon keresztül cipelik a halandot Olaszországba. |
(#55200) saetta válasza etwg hozzászólására (#55199)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2017 |
|
Hogy ne ragozzuk túl:
Üdv
SAetta
Forrás - a hivatalos oldal. |
|
(#55203) etwg válasza saetta hozzászólására (#55200)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2017 |
|
Kb ez van, láthato, hogy majd egyszer elindul talán Velencéig. (Már 2008-ban tervben volt). A többi olasz célpont már tul messze van egy ilyen vonatnak mert Ausztriában dél felé nincs egyetlen nagysebességü pálya sem, igy a RJ-nek is több szakaszon 80 km/h-val kell döcögnie, ami aligha érdekes a távolsági utas számára. Azaz Milano nem igen lesz célpont. |
(#55223) jáTékTigris hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2017 |
|
Ma kaptam értesítést, hogy megjelent a Noch katalógusa, amit egyébként jól eső érzés végiglapozni, annak ellenére, hogy a legtöbb oldal nem TT.  Sőt, csodálkozom is rajta, hogy TT-re is fejlesztenek, de ennek a munkás (köztisztasági?) szettnek örülök, legalább lesz személyzet a LIAZ szemetes körül. 
(Látszik, hogy földet túrnak, de az ülő és a lapátos alak simán odafér mellé) |
(#55242) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2017 |
|
Február 9-én, csütörtökön kb. ilyenkor fejezzük be a talit a Nyugatiban |
(#55245) saetta válasza tumikas hozzászólására (#55132)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2017 |
|
Láttam élőben. Brutálisan jó a (mindkét Railjet) festése.
Jajj de kár... |
|
(#55246) saetta válasza saetta hozzászólására (#55245)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2017 |
|
Ezt a képet akartam:
|
|
(#55259) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2017 |
|
Látjátok van olasz kapcsolatom. Nyugatiban próbázik az olasz mozdonyom. |
|
(#55260) róbertke válasza M298 hozzászólására (#55259)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2017 |
|
Ha jól látom, van egy "rezsód" is .....  |
(#55324) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 11, 2017 |
|
Üdv Mindenki!
Van most köztünk olyan aki hungarocell (nikecell, styropor, etc...) dobozokat gyárt nagyobb lendülettel modellekhez (kocsik, mozdonyok)? Anno Jenss kolléga csinált ilyeneket, de őt mostanában nem látom semelyik fórumon...
Józsi |
|
(#55369) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2017 |
|
BTTB váltókat keresek. Részletek az Apróban. |
|
|
2025. Aug, 07. Csü 8:52:15 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|