Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » Kipróbáltuk a Tillig Elite állítóművet »
Kipróbáltuk a Tillig Elite állítóművet
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: Topi, idő: Júl 1, 2010, olvasva: 9561
Lapozás:

A mechanikai felépítése műszaki szemmel nézve sokkal korrektebb.

A reteszelődést itt egy dupla csigahajtás oldja meg, kiválóan. Található egy csiga hajtás először a motor tengely és orsó tengelye között, majd még egy az orsó és a rajta futó szán között.

A vezérlő kontaktusok és a végálláskapcsolás egy aranyozott nyákra szorított rugós bronz lemez. Mivel ezek az érintkező lemezek nem áttételesen (mint a Conradnál), hanem közvetlenül vannak a mozgó elemen rajta, így sokkal inkább kézbentartott a végállás és a teljes kitérés mértéke.

Felépítéséből látszik, hogy relatíve kevés alkatrészből áll, ez azért növeli a megbízhatóságot. Fotónkon ugyan nem látszik, de a mozgást biztosító orsón, a fekete műanyag házon belül (szán) egy rendes fém menetes persely található, így egyhamar nem fog kikopni mozgás közben.

A fenti ábrán látható, hogy a váltóáramú üzem esetére a félhullámú egyenirányító diódákat már tartalmazza a váltó, nem olyan szerencsétlenül van kívülről utólag rátéve (lsd. Conrad).

A feltehetően saját gyártású DC motorra természetesen egy szűrőkondenzátort is tettek.

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Máj, 06. Hé
22:15:45
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés