Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » A logisztika központjai »
A logisztika központjai
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: Abs, idő: Máj 4, 2011, olvasva: 15289
Lapozás:
A budapesti - és az országos - teherforgalom jelentős része bonyolódik e két helyszínen, mégis keveset tudunk róluk. Képriportunk segítségével most bepillanthat ezeknek a zárt világoknak az életébe!

1. Budapesti Intermodális Logisztikai Központ - BILK

Budapest déli peremén, Soroksár és Dunaharaszti között 22 hektáron terül el Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb, és legmodernebb logisztikai központja. Jelentős szerepét jó elhelyezkedése biztosítja. Közúton az M0 körgyűrűről közvetlenül elérhető, míg a Budapest - Kelebia fővonalba csatlakozó Soroksár-Terminál állomással vasúti kapcsolattal is rendelkezik. Itt található többek között a Waberer's vállalat egyik legnagyobb telephelye, de gyűjtőáru és logisztikai raktárat üzemeltet itt a DB Schenker is, Európa egyik vezető logisztikai szolgáltatója. A BILK forgalmának jelentős részét az évente mintegy 220 000 TEU konténer kezelésére képes BILK Kombiterminál adja. A kombiterminál a konténerrakományok átrakásán kívül el tudja végezni azok tárolását, vámvizsgálatát is, és konténerjavító csarnokában konténermosást, fertőtlenítést is végezhet. A BILK-ben használt KALMAR típusú rakodógépek és bakdaruk egyaránt képesek a különféle (20, 30 és 40 lábas) konténerek, valamint a félpótkocsik kezelésére is. A BILK alkalmas úgynevezett Ro-La vonatok indítására és fogadására is, bár ezt a tevékenységet jelenleg nem végzik. A Ro-La a német Rollende Landstrasse, azaz "gördülő országút" kifejezés rövidítése. Ez azt a kombinált fuvarozási módot jelöli, amikor a kamionokat, járműszerelvényeket egy speciális vasúti szerelvénnyel továbbítják. A rövid bevezető után következzenek a képek:

A Waberer's raktára, az előtte sorakozó kamionokkal


Az egyik bakdau, és a kirakó vágányra beállított konténervonat. A BILK két bakdaruját villamos motorok hajtják, melyek egy speciálisan kialakított sínhálózatból egy, erre a célra kialakított áramszedő csúszkákon keresztül nyerik az energiát. A daruk speciális, nagy teherbírású vasúti síneken, a rakodóvágányok teljes hosszában képesek közlekedni.


Az egyik kamionról épp a vasúti kocsikra rakják át a konténereket a hátsó daruval.


A KALMAR típusú rakodógép egy úgynevezett "tanktainert", tartály-konténert emel le a teherautóról. A BILK-ben a konténerek azonosítására számítógépes rendszert alkalmaznak: mikor a daru felemeli a konténert, a kezelő előtti képernyőn egyből megjelenik, hogy a rakományt melyik járműre, vagy tárolóhelyre kell helyeznie.


Ugyanez a művelet egy másik kamionnal, egy másik nézőpontból. Ennek a tanktainernek is meg van a maga helye. Hosszadalmas munka lenne előkeríteni, ha a 220 000 rendelkezésre álló helyből nem a számára kijelöltre kerülne.


Ez a leaszfaltozott rész a Ro-La terminál. Az oszlopokon látható villámjel táblák a vasúti felsővezeték feszültségmentesített és földelt, illetve feszültség alatti állapotát jelzik. A kamionok rakodása idejére a vágányok fölötti villamos felsővezetéket a vasút soroksári állomásáról a forgalmi szolgálattevő gépi úton földeli. E mellett a rakodás helyszínén kézi földelést is alkalmazni kell. A rakodóterületre a kamionok csak a vasúti szerelvény beállítása, és a feszültségmentesítés után hajthatnak be. A háttérben egy indulásra váró konténervonat.

A kombiterminál látképe az egyik bakdaruról. A három, jobbra látható vágány a II. fejlesztési ütemben épült meg. Ezek fölé egyelőre még nem telepítettek bakdarut, így ezek kiszolgálását is a KALMAR gépekkel végzik.


Már csak emlék... de régebben még ilyen Rábákkal végezték a konténerek mozgatását.

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Ápr, 25. Csü
22:21:39
  Jelenleg 62 fő olvassa az oldalt
Hirdetés