Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Hírek » Változó fel- és leszállási rend több vonalon »
Változó fel- és leszállási rend több vonalon
Beküldte: Csukló, idő: Nov 12, 2010, forrás: BKV Zrt
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!

A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert november 15-től újabb járatainkra terjesztjük ki, ahol műszakilag lehetséges.

Változó fel- és leszállási rend több vonalon


A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert november 15-től újabb járatainkra terjesztjük ki, ahol műszakilag lehetséges. A jövő héttől a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es, az 59A, a 62-es, a 62A, és a 69-es viszonylatokon találkozhatnak utasaink az új, környezettudatosabb ajtózáródási rendszerrel. Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es járataink kisebb forgalmú szakaszain "áthaladásos" üzemet vezetünk be a gyorsabb haladás érdekében.

Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi, vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.

A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.

Utasaink tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.

Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak utasaink. Az említett viszonylatok kisebb forgalmú vonalszakaszain - a Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között - a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.


Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tudunk biztosítani utasainknak. Reméljük, hogy az új ajtófunkció és az áthaladásos üzem megkönnyíti az utazást, amivel hozzájárulhatunk utasaink komfortérzetének növekedéséhez.


Hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges!
Frissek
  2024. Máj, 02. Csü
6:15:40
  Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt
Hirdetés