Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Hírek » Ég veled, Piroska! »
Ég veled, Piroska!
Beküldte: Abs, idő: Okt 15, 2010, forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!

Már csak az ország keleti felében rotyog a 12 hengeres Ganz motor. És sajnos már ott is csak decemberig.

Amint az várható volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Vasúti Főosztálya tegnap helyben hagyta korábbi határozatát, mely szerint az MDmot sorozatú motorkocsik futásengedélyét - azok műszaki állapota miatt - nem hosszabbítja meg. A járművek fővizsgája ez év december hónap folyamán folyamatosan fog lejárni, így valószínűleg december 12-én, az idei menetrendváltás napján utazhatunk utoljára a magyar motorkocsikkal.

A 106-os vonalon is az utolsó köreiket futják a motorvonatok.

Bár a debreceniek által kidolgozott ún. "K" vizsgálattal még egy fél évvel meg lehetett volna hosszabbítani a járművek futásidejét, további probléma, hogy sem a motor- sem pedig a vezérlőkocsik nagy többsége nincsen vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelve. A hatályos utasítások pedig kimondják, hogy ha egy jármű rendszeresen vonatbefolyásolásra kiépített pályán közlekedik, akkor a járművet valamilyen vonatbefolyásoló berendezéssel fel kell szerelni. Erre viszont sem pénz, sem szándék nincs az üzemeltető részéről. A szerelvényeket valószínűleg M41-es mozdony vontatta ingavonatokkal fogják kiváltani, ám mivel az érintett mellékvonalakon általában csak 1-2 kocsis vonatok közlekednek, ez a megoldás igen pazarló lesz. A probléma megoldását csak egy új motorkocsiprogram jelentheti majd a későbbiekben.

December hónapban egy hosszabb összeállítást olvashatnak majd az MD motorkocsikról.

Arnold Balázs


Hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges!
Frissek
  2024. Ápr, 24. Sze
3:45:57
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés