Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Hírek » Egy szegedi Pesten, avagy egy hétig magyar trolit tesztel a BKV »
Egy szegedi Pesten, avagy egy hétig magyar trolit tesztel a BKV
Beküldte: Csukló, idő: Szept 24, 2010, forrás: BKV Zrt
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!

A Szegedi Közlekedési Társaság saját fejlesztésű trolibusza mutatkozik be szeptember 27. és október 3. között Budapesten, a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán. A teljesen alacsonypadlós, csuklós, klimatizált trolibusz arca a rendszeres tesztelők számára régi ismerős, hiszen a korábban már bizonyított Ikarus 187V karosszériája köszön ránk.

Egy szegedi Pesten, avagy egy hétig magyar trolit tesztel a BKV

A Szegedi Közlekedési Társaság saját fejlesztésű trolibusza mutatkozik be szeptember 27. és október 3. között Budapesten, a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán. A teljesen alacsonypadlós, csuklós, klimatizált trolibusz arca a rendszeres tesztelők számára régi ismerős, hiszen a korábban már bizonyított Ikarus 187V karosszériája köszön ránk.


Az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusnévre hallgató környezetbarát jármű mozgatásáról 3 fázisú, 240 kW teljesítményű Skoda aszinkron motor  gondoskodik.  Utasai négy tágas ajtón, lépcsőzés nélkül léphetnek az utastérbe, a babakocsival vagy kerekesszékkel érkezők elé pedig akár "le is térdel", a troli, hiszen karosszériája könnyedén oldalra billenthető.  Nyáron nagyteljesítményű klímaberendezés, télen pedig elektromos fűtőberendezés biztosítja utazás közben a megfelelő hőmérsékletet, de a nagyméretű, elhúzható, anyagában színezett biztonsági üvegek segítségével az utasok is változtathatnak az utastér klímáján. Az utasok informálását elektronikus és akusztikus utastájékoztató rendszer is segíti.

Az új, magyar fejlesztésű trolibuszra szeptember 27. és október 3. között nyugodtan felszállhat érvényes jegy vagy bérlet nélkül: az utazás díja mindössze egy vélemény. Kérjük, mondják el észrevételeiket ügyfélszolgálati munkatársainknak a BKV INFO, azaz a 06-1-258-4636 telefonszámon! Ha tapasztalataikat szívesebben közölnék írásban, úgy várjuk levelüket az ugyfelszolgalat@bkv.hu e-mail címre, illetve honlapunk online ügyfélszolgálatára.

Kérjük, véleményük kialakítása során figyeljék meg az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, a kapaszkodási lehetőséget, de fontos szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is. Visszajelzéseik mind a gyártók, mind társaságunk számára hasznos információkat jelentenek a fejlesztések, járműbeszerzések során.

Műszaki adatok

Tesztelési alapadatok

Tesztelési időszak:

2010.09.27. - 2010.10.03.

Viszonylat:

80-80A

Tárolt:

Kőbánya telephely

 

Menetrend

 

Főbb méretek

Hosszúság:

18 750 mm

Szélesség:

2 550 mm

Magasság:

3 000 mm

 

 

Tengelytávolság

 

"A" - "B":

5 450 mm

"B" - "C":

7 030 mm

 

 

Mellső túlnyúlás:

2 680 mm

Hátsó túlnyúlás:

3 590 mm

 

 

Fordulókör átmérő  min.:

11 860 mm

Tömegadatok

Saját tömeg:

17 600 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

27 990 kg

 

 

Tengelyterhelési adatok

 

"A - tengely":

5 600 kg

"B - tengely":

9 900 kg

"C - tengely":

11 080 kg

Szállítható személyek

Ülőhely:

40+1 fő

Állóhely:

92 fő

Összesen:

132+1 fő

 

 

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:

1 db

Főegységek

Motor:

SKODA 32 ML 3550 K4

Teljesítmény:

240 kW

Nyomaték:

 

 

 

Futóművek

 

"A - tengely":

ZF RL 85 A merev, portál rendszerű

"B - tengely":

ZF AVN 132 merev, portál rendszerű

"C -  (hajtott) tengely":

ZF AV 132/80/6 merev, portál rendszerű

Kerekek

Gumiabroncs mérete:

275/70 R22,5"

Keréktárcsa mérete:

8,25 x R22,5"

Felfüggesztés

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabá-lyozással (KNORR ELC)

"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval

Fékrendszer

Üzemi fék:

Kétkörös légfékrendszer

Névleges nyomás:

10(8) bar

Fékszelepek:

KNORR

ABS / ETC:

KNORR

Felépítmény

Belépési magasság

 

Normál szintnél:

340 mm

Alacsony szintnél:

270 mm

 

 

Csuklószerkezet:

 

Hübner HNG 16.5; egysoros, golyókoszorús, alacsony padlós járműhöz kialakított, hidraulikus vezérléssel

 

 

Vázszerkezet:

 

Négyszög keresztmetszetű, rozsdamentes profilokból készített vázszerkezet

 

 

Külső burkolat:

 

Rozsdamentes acéllemez és PE formadarabok

 

Belső burkolat:

 

Rétegelt, ragasztott 15 mm vastag padló+Grabiol JSC

Mennyezet és oldalfal Max Dekor

 

Utasajtók

 

Kivitel:

4 db, két oldalra beforduló, távműködtetésű, kétsávos belső lengő utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva

Képlete:

2 - 2 - 2 - 2

 

Üvegek

 

Szélvédő:

Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Oldalüvegek:

Edzett, sík biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

 

 

Vezető melletti ablak:

Alumínium keretbe épített, középső rész elhúzható

 

 

Hátsó szélvédő:

Íves, ragasztott kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve

Fűtés, szellőzés

Utastéri fűtés:

Ventilátoros befúvó 3 db az utasülések alá szerelve

Fűtőkészülék:

MEP RT3

Tetőszellőző:

Két irányban nyitható, vészkijáratként is használható

Jég- és páramentesítő berendezés:

Homlokfalban elhelyezett radiátor, állítható fúvókákkal

Légkondicionálás

WEBASTO kocsitestenként külön tetőegység

Rámpa

A második utasajtónál elhelyezett rámpa a kerekesszékes utasok részére, nyitása kézzel lehetséges.


Hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges!
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
13:56:58
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés