|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#72500) Doki51 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2025 |
|
Szép napot! Segítséget kérek: fekete Roco Z21 melletti WLANmaus ami eddig jól működött most nem csatlakozik a központhoz. A Wifi-jel csak villog. Reseteltem. A Wifi keresés eredménytelen, nem talál semmit. A központ tablettel és telefonnal működik, ebből gondolom, hogy a maus a bűnös. Ötlet? Köszönöm Bíró |
(#72502) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2025 |
|
Engedtem a kísértésnek, vettem néhány angol TT:120 modellt.
Kezdésnek az augusztusi Bank Holiday alkalmából kaptam a Hornby-tól egy 50%-os kedvezménykupont, amit a webshopban készleten lévő bizonyos modellekre lehetett felhasználni. A tervezett keretösszeg (modellek + szállítási költség) egy Class 08-as mozdony magyar webshopban feltűntetett listaára volt, ebből próbáltam kihozni, amit lehetett. Az eredmény:
TT3002M - DB Schenker Class 08 0-6-0 08623 (Era 10)
TT4009A - LMS 57' Brake Third, 5832 (Era 3)
A két modell egyenként 158,74 illetve 44,44 font volt, azaz összesen 203 font és 18 penny. Ebből jött le az 50% kedvezmény (101,59 font), majd került felszámításra az ÁFA (32,23 font) és a szállítási költség (50 font, mely tartalmazza a vámkezelést is). Az eredmény 151,59 font lett, ami épp egy picivel lőtt fölé a tervezett keretösszegnek.
A mozdony: sajnos még nem tudtam kipróbálni, mivel a próbapályám jelenleg szét van szedve, dekóder pedig egyelőre nincs a mozdonyban, így a gyömrői kiállításon se tudtam megfuttatni. Külsőleg egyébként eléggé rendben van, érdekesség, hogy a vezetőfülke mindkét oldalablaka lehúzott állapotban került modellezésre, valamint a tetőszellőző is fixen nyitva van. Egy kis nejlon tasakban adnak a mozdonyhoz külön felszerelhető tömlőket, tartályokat és egy pár elég bumfordi csavarkapocs-imitációt. A PIKO V23-as mozdonyához képest meglepően könnyű, kíváncsi leszek a vonóerejére, ha egyszer ki tudom próbálni. Vannak kétségeim.
Egyébként 6-tűs dekóder kell bele, a gyári, rajzokkal gazdagon illusztrált leírás alapján külön műanyag "tálcát" alakítottak ki a kasztni alatt, a hajtás tetején. Lehet, hogy azért annyira "nyárias" a fülke, hogy tudjon szellőzni?
A kocsi: az eredetije a London Midland & Scottish Railway 57 láb hosszú, 3. osztályú poggyásztérrel rendelkező kocsija. Az utastérben 4 db fülke és oldalfolyosó található, melyek a kocsi egyik végén és közepén található, kifelé nyíló oldalajtókon közelíthető meg. A poggyásztér oldalanként két-két kétszárnyú, kifelé nyíló ajtón keresztül rakodható. A kocsi szépen fut a Tillig síneken, a vonókészülék magassága is rendben van, simán hozzá tudtuk csatlakoztatni a korszakban hasonló Tillig német gyorsvonati kocsikhoz. Vicces kimondani, de még jól is mutatott a szerelvény végén, bár az egzotikussága tagadhatatlan, mivel picit alacsonyabb, keskenyebb és rövidebb az európai kocsikhoz képest.
Ezen kívül még vettem egy PECO 7-Plank Open Wagont, amely a norwichi Colmans mustárgyár reklámját viseli magán. Ezt csak amolyan "eye candy" gyanánt vettem meg, hogy a kiállításon kicsit megtörjem a vagonvörös kocsik egyhangúságát. Egyébként nagyon jól mutatott egy Es és egy Kz kocsi közé besorozva, bár itt is tetten érhetőek voltak az eltérő szerkesztési szelvény miatti különbségek. Maga a kocsi egyébként tökéletesen fut, a vonókészüléke azonban valamiféle Kühn-utánzat, a mozgó horog része pl. műanyagból van. Az összekapcsolással nincs gond, de a szétkapcsolás nagyon nehézkes. Ezt előbb-utóbb cserélni fogom Tilligre.
Még egy szót ejtenék a csomagolásról. A Hornby nem bízta a véletlenre, hogy a modellek túléljék az utat a birminghami raktárból az újpesti panellakásig, de szerintem még egy atomháborúban is helyt állnának. A kemény kartondoboz légpárnás papír térkitöltővel volt bélelve, ebben volt elhelyezve a kocsi a gyári dobozában, valamint egy kisebb kartondoboz, amin belül pedig volt a mozdony, szintén saját dobozában. A modellek gyári doboza egyébként szép piros-sárga karton, rajta ablakkal. A kocsi dobozában ezen kívül van még egy plusz kartonlap a két végén felhajtva, ezen belül található meg a négy ponton ízelt, önmagába záródó bliszter csomagolás, alatta egy fóliával, ami a kocsi tetejét védi a kidörzsölődéstől. A dolog szépséghibája, hogy ha egyszer kinyitod, többé nem fogod tudni két kézzel visszacsukni úgy, hogy ez a fólia a helyén maradjon. Én öt perc szenvedés után inkább eldobtam azt a fóliacsíkot, mert minduntalan kifordult a bliszter alól összecsukás közben. A mozdony doboza egy kicsit másabb kialakítású, a külső "héj" alatt egy belső kartonfoglalat van, amin belül egy a kocsiéhoz hasonlóan széthajtogatható bliszter tartja a mozdonyt egy helyben (itt sikerült a fóliát is megőrizni). A bliszter viszont nagyon szorosan illeszkedik a karton foglalatba, rendesen meg kell dolgozni, hogy kiszabadítsuk a modellt. Ehhez képest a PECO doboza már-már üdítően egyszerű, ott egy átlátszó plexi dobozt kapunk, amelyen belül egy egyszerű bliszterben foglal helyet a kocsi. Kb. 10 másodperc alatt elővarázsolható és a pályára helyezhető a modell  |
(#72503) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72502)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2025 |
|
Ismerve a Hornby gyártási filozofiáját én eddig mozdonyt tölük nem vettem. A nálam az Orient Expresst helyettesitö vagonokkal meg vagyok elégedve
Mi a fene már vámot meg AFAT is számolnak?
A Hornbynak annyi EUn belüli cége van mégis képtelenek ezt a gondot házon belül megoldani? Szégyen.
Nekem az elsö vagonnál számoltak fel ÁFAt, de amikor jeleztem nekik jováirták az egészet. |
(#72506) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Üdvözlők mindenkit.
Most ezen a héten lehet már vásárolni a Roco M62 -129 MÁV narancssárga Szergejt. Én is vettem egyet analóg üzeműt ,de számomra hatalmas csalódást jelentett ,a hajtás szempontjából. A boltban kilehetett próbálni. Kicsit már gyanús volt , a ledek már elég jól világítottak de a mozdony még meg se mozdult, majd azért már elindult. A második le próbált mozdony is ugyan ezt produkálta.
Úgy voltam vele, rég vártam már erre a roco mozdonyra ,megvettem.
Otthon a szokásos bejáratás megtörtént, de a mozdony menettulajdonságai csak nem javultak. Egy bizonyos fordulaton még egy ciripelő hang ja is lett. Nem érdekelt a garancia, a kasztni festése hibátlan úgy hogy megbontottam. A békebeli roco cirmos festésű már 2.volton szépen elindult .Ez a mostani 4-5 volt körül gondolkodik hogy elinduljon. Óvatosan szétszedtem ,majd jött a káromkodás. Hogy lehet ilyen kis nyamvadt kis motort betenni egy 6.teng mozdony meghajtására. Már az is árulkodó a motor végén lévő minek nevezzem, lendítőkerék. Bosszantó, megveszel 87000 FT-ért egy mozdonyt és most még én rakjak bele még régről megmarat békebeli roco motort. A régi és a mostani ugyan azon a feszültségen teljesen más sebességen haladnak ,ami nagyon zavaró. Pedig ez idáig Roco fan voltam, ez most hatalmas vissza lépés. Kíváncsi lennék másoknak a véleményére is. A BR, és a CSD mozdonyokba is ezek vannak benne ,vagy csak minket Magyarokat örvendeztettek meg ezzel szutyok motorral?   |
|
(#72507) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#72506)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
A motor mérete nem okvetlenül lenne az okozoja ennek a bajnak, de valoszinü, hogy ebben az esetben a ROCO megint nagyon elszámolta magát. Már az is sokat jelent, hogy mekkora a lendkerék, valoszinüleg a gyárban is feltünt, hogy a motor harmatgyönge. A motor felirataibol az is kiderül, hogy ezt egy univerzális motornak tervezték N mérettöl felfelé. Az ilyen elképzelések mindig sok kompromisszummal járnak.
Amugy most látom elöször, hogy a ROCO már bizonyos modelleket visszahiv, mert
Rossz a csapágy
Rossz a forrasztás
Rossz a konstrukcio ( a legujabb RJ2 H0-ban).
Akkor mi is jo abban az extra vagonban?
Mintha kicserélték volna az egész konstrukcios gárdát, az ujaknak meg nem sok fogalmuk van a modellvasut igényekröl. |
(#72509) Gabi válasza TT.F.J. hozzászólására (#72506)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Szia,
- nem igazán értem, ha volt lehetőséged kipróbálni még a megvásárlás elött és nem tetszett, akkor miért vásároltad meg?
- egy gyártó, ugyanazon típusú, de különböző évben kiadott mozdonyaira szerintem sosincs arra garancia, hogy azonos sebességen fognak futni. (Ebben az esetben látható is, ebben egy teljesen más motor van, mint a régiben, ezért borítékolható, hogy másképp is fut.) |
(#72510) TT.F.J. válasza Gabi hozzászólására (#72509)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Üdvözöllek.
Sajnos a boltban nem pikó trafó volt, hanem egy erősen megkopott roco trafó. Igy igazán nem volt mérvadó összehasonlítási alapom a mozdony elindulásáról .Nem gondóltam volna hogy ennyire silány motort merészelnek beletenni. Ez csak a megbontásánál látható. Abban egyet érthetünk ,erre nincs lehetőség a boltban. Sajnos ezt már kénytelen vagyok benyelni, és beletenni a másra félre tett roco motoromat.
Továbbra is várom a TT.-és hozzászólásokat a mozdonyról.
Köszönöm. |
(#72511) TT.F.J. válasza etwg hozzászólására (#72507)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Üdvözöllek.
Igen ,úgy ahogy írtad, tehetségtelen emberek sokasága.
Csak a profit számít, de ezek a melléfogások hosszútávon megbosszulják magukat. Nehogy úgy járjanak mint a Kuehn.
Erősen megingott a bizalmam a Roco modelleknél.
Köszönöm. |
(#72512) tumikas válasza TT.F.J. hozzászólására (#72506)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
A Roco körülbelül két éve kezdte el használni ezeket az új csodamotorokat, H0/TT-ben, viszont perpillanat szériánként váltakozik mi van az adott mozdonyba. Vásárlás előtt legközelebb nézd meg az alkatrészlistát mi a motor cikkszáma/képe és amiben ez az új csoda van messzire kerüld el. |
(#72513) TT.F.J. válasza tumikas hozzászólására (#72512)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Üdvözöllek.
Arról már hallottam hogy más motorral szerelik, de erre gyalázatra nem számítottam. Ez hasznos információ volt a részedről.
Köszönöm. |
(#72514) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#72511)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Sajnos nemcsak a Rocora jellemzö. Egy kicsit nagy a káosz a piacon. És az ember csak csodálkozik, amikor évtizedes bevált konstrukciokat cserélnek rosszabbra, és még ezt drágábban akarják eladni.
A balhé teteje az, hogy Roco volt azon kevés modellgyártok egyike akinek saját gyára van (volt) a motorokra. Azaz korábban méretre gyártotta a motorokat, most meg ki tudja honnan szerzi be es milyen paraméterekkel. |
(#72515) bambi75 válasza tumikas hozzászólására (#72512)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2025 |
|
Sziasztok, ez a motor vajon mit művelhet a gyári digitális/hangos változatban?
Terveztem beszerezni de így elbizonytalanodtam. |
(#72516) TT.F.J. válasza bambi75 hozzászólására (#72515)
|
Válasz •
|
Hé, 0:09 |
|
Üdvözöllek.
Szerintem a digitális módban nincs akkora baj. De várd meg a nagyobb mókusok véleményét . |
(#72517) tumikas válasza bambi75 hozzászólására (#72515)
|
Válasz •
|
Hé, 14:15 |
|
Egy ideig a dekóder elfedi majd a problémákat. |
(#72518) Gabi válasza TT.F.J. hozzászólására (#72510)
|
Válasz •
|
Hé, 14:48 |
|
Szia,
Idézet: „A boltban kilehetett próbálni. Kicsit már gyanús volt , a ledek már elég jól világítottak de a mozdony még meg se mozdult, majd azért már elindult. A második le próbált mozdony is ugyan ezt produkálta.”
- továbbra sem értem, hogy ha már a boltban kicsit gyanús volt, ráadásul emiatt elő lett véve egy másik mozdony is próbára, ami ugyanúgy viselkedett, akkor miért vetted meg?
Idézet: „Sajnos a boltban nem pikó trafó volt, hanem egy erősen megkopott roco trafó. Igy igazán nem volt mérvadó összehasonlítási alapom a mozdony elindulásáról.”
- összehasonlításra ugyan nem mérvadó, de mivel gyanús volt, valamelyest volt fogalmad, hogy esetleg más lesz a menetdinamika.
Idézet: „Nem gondóltam volna hogy ennyire silány motort merészelnek beletenni. Ez csak a megbontásánál látható. Abban egyet érthetünk ,erre nincs lehetőség a boltban.”
- nem értem azt sem, mitől "silány" egy motor? A modell mozog, a motor nem melegszik (legalábbis nem erről szól a történet jelenleg). Attól, mert kisebb méretű, meg nagyobb feszültségről indul meg, attól lesz "silány" meg "gyalázatos"? Szerintem inkább "más". Jelen esetben egy kétütemű és egy négyütemű Trabantot próbálsz összehasonlítani, mindkettő Trabant, csak más a motor bennük és másképp mennek. Az, hogy te másra számítottál, az nem biztos, hogy a gyártó hibája, illetve nem a motor silánysága, ez a modell egyszerűen már egy másik konstrukció. Az, hogy jobb vagy rosszabb nem az én dolgom eldönteni. Véleményem szerint ez már egy digitális világhoz készült motor.
Vásárlás elött lett volna érdemes érdeklődnöd és megfogadnod Tumikas tanácsát, főleg annak fényében, hogy Idézet: „Arról már hallottam hogy más motorral szerelik”
Kicsit dejavu-m van, megveszed a villogtató panelt 10x-s áron, majd utána érdeklődsz.
Ha ennyire zavar a sebességkülönbség, 8-10 soros dióda beiktatásával orvosolhatod (max. 100 Ft beruházás). |
(#72519) TT.F.J. válasza Gabi hozzászólására (#72518)
|
Válasz •
|
Hé, 17:23 |
|
Üdvözöllek.
Látom felkészültél az elmúlt időszakomból. Hát akkor szórakoztassuk a többieket.
Nagyon tetszik, hogy kiraggatsz egyes szavakat, mondatot , és utána a saját mondókádhoz elferdítve felhasználod.
Te egyáltalán ismered ezt a modellt. Vagy csak úgy általánosságban osztod az észt. Akkor elmondom külön neked ,mert én ismerem.
Minden megegyezik a tizenötévvel ezelőttiével ,az összes fogaskerék ,stb. Csak a SILÁNY motor és ebből kifolyólag a fölötte lévő panel más. Én veled ellentétben ezt nem egy másik konstrukciónak, hanem egy el@szott konstrukciónak hívnám. És most elnézést kel hogy kérjek tőled ,de az időmet nem pazarolom rád. Én it befejeztem. Ja, ezt is átfogalmazhatod. |
(#72520) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#72513)
|
Válasz •
|
Hé, 17:40 |
|
A gond valoszinü ott kezdödik, hogy ez csak egy 3 polusu nagysebességü motor, az áttétel meg a régi. Ezt a tervezök mellözték. A DCCben valamit ki lehet majd kompenzálni, de az alapvetö gond megmarad. A mozdony vezérelhetöségi tartománya leszükül.( a motor késön indul és nem lehet a végsebességig hajtani. ). A DCC PWM jele némileg javitja a motor müködését, de csodát ne várj. |
(#72521) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#72519)
|
Válasz •
|
Hé, 18:09 |
|
Hali!
A Modelleisenbahn GmbH "ésszerűsíti" a gyártási költségeit. Abban mondjuk nem tudom, hogy mi az "ésszerűség", hogy a cég központja Bergheim-ben van (a pénzügyi az München), a központi raktáruk Pozsonyban... pardon, az már nincs, Bratislava-ban, a termelés meg részben - magyarul írom, mert szlvovákul nem tudom - Besztercebányán, meg Aradon, vagy Nagyváradon, már nem emlékszem.
De mindegy is. Ennek az "ésszerűsítésnek" a keretében bezárták a saját motorgyárukat, és importból vesznek olcsóbbakat. Így csökken a gyártási költségük.
Elvileg. Gyakrolatban nem biztos, mert az esetünkben szereplő TT-s M62 modell belsejét nem csak azért kellett megváltoztatni, mert más lett az elektromos panel, hanem a motor eltérő mechanikai mérete miatt is. Vigasztaljon, nem csak ebben a modellben kellettek új, többlet alkatrészek, például föccsöntött műanyag motortartó elemek, új távtartók a nyomtatott áramkör és a motor közé, lemez fülek helyett bronz rugók a motor érintkezéshez, stb. stb. Szóval én nem vagyok meggyőzve arról, hogy ez olcsóbb megoldás, a gyártás beindításakor biztos nem: az új alkatrészek miatt (azokat is meg kellett tervezni, felszerszámozni, előállítani), ezek beszerelése pedig újabb munkafolyamat is.
Régi modell: motor be, távtartó elem be, áramkör rá. Ez három mozdulat.
Újabb verzió: motortartó elem be, motor be, távtartó be, rugók be, áramkör rá. Ha jól számolok ez öt, a korábbi három helyett.
Ráadásul a régi motor ebben a modellben - meg a Ludmillában, a H0-s V36-ban, stb - cserélhető kefés volt, ergo, ha keservesen is, de javítható. Ez az új, ez már nem... Ez, ha elkopik benne a kefe helyetti valami, vagy belejut a zsír, akkor jó eséllyel kuka, mert ugyanaz a gagyi Mabichi klón gyártástechnológia van mögötte, mint amiért szidom a PIKO-t is, mint a bokrot.
Az csak tetézi a bajt, ha a nyomatéka sem stimmel a régivel. Próbáld ki a modellt analógban egy árammérőn keresztül. Ha felmegy az áram megindulás előtt 2-400mA-re, már világít "ezerrel", de még nem indul meg, akkor két lehetőség van:
- ha megindulás után az áramfelvétel engedelmesen visszamegy 200mA alá, vagy nem sokkal többre, akkor vagy kicsi a motor nyomatéka a feladathoz, vagy szorul a mechanikában valami;
- ha megindulás után is magas marad az áramfelvétel, akkor ki kell szedni a motort, és üresen is megmérni, ha sok áramot vesz fel, akkor "körtüzes", ha nem, akkor az előző eset. |
(#72522) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72521)
|
Válasz •
|
Hé, 18:56 |
|
Ehhez csak annyit, hogy mai motortekercselögépek már teljesen automatikusak, és talán csak egy ember kell az egész müszakba. A gep meg van ( ha el nem adták, azaz csak egy embert sporoltak meg, viszont olyan motort gyártottak amilyen kellett s nem olyat amit éppen kapni.
Ismerem egy kicsit kinai motorgyártást, anno nekünk is 8 orás kapacitást kellett megvenni, és kb 15000 motort kaptunk. Szoval arrol szo sem volt, hogy mennyi lesz motor lesz ( joval több lett mint gondoltuk). De azért ma már meg lehet mondani milyen legyen a motor. Nem egészen világos, hogy ezt miért nem tették meg, amikor joval 1 euro alatt lehet srég 5 polusu motort kapni két tengellyel.
Nem hiszem, hogy ez nagy tétel egy 100 euros modellnél. Sokkal inkább a hozzáértést hiányolom. S ha már egységesiteni akarják a modelleket, az nem baj, de akkor hozzá kellene nyulni az áttételekhez is. |
(#72525) TT.F.J. válasza etwg hozzászólására (#72522)
|
Válasz •
|
Hé, 23:04 |
|
Üdvözöllek beneteket. Az van ahogy írtátok, a motor borzasztóan kevés nyomatékkal rendelkezik a régi hajtáshoz. Hat tengelyhez ez harmatgyenge.
Kiszedése után ,belenéztem egy kis furaton keresztül 5.pólust számóltam meg. A fordulata sem olyan juj de pörgő. Végig mentem rajta nem volt sehol szorulás a hajtásláncon. Még egy olyat tapasztaltam direkt ,vagy csak egészen véletlenül, két kerékérintkező vissza volt nyomva ,tehát ott nem volt feszültség felvétel .Lehet hogy már ezzel is akartak egy kis súrlódási veszteséget nyerni. Szerintem ők is tudják hogy ez egy nagy kaki. De amig velem együtt, megvesszük a boltban ,addig nem lesz változás. Itt az előzőekben valaki a szememre hányta hogy ha már a boltban már valami furcsaságot tapasztaltam, mért vettem meg. Mikor az ember egy évet vár a model megrendeléstől, akkor egy kicsit megengedőbb. Itt hon derült ki az igazság. Megkapja a beleillő Roco motort ,és mindjárt kisimulnak az arcvonásaim.
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat. |
(#72526) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#72525)
|
Válasz •
|
Kedd, 6:10 |
|
Ird meg a Roconak. |
(#72527) Gabi válasza TT.F.J. hozzászólására (#72519)
|
Válasz •
|
Kedd, 15:38 |
|
Szia,
nem kell ide semmi különleges felkészülés, mikor (saját bevallásod szerint is) nulla tudással elkezdesz kérdezni, háromszor is megkérdezve, hogy bekötheted-e a ledjeidet, és mindig igen volt a válasz, de csak megkérdezed még kétszer, akkor arra tud emlékezni az ember. De ugyanez a fordítókorongod esete is.
Az azért érdekes, hogy a te időd felettébb drága és nem pazarolod el, de más pazarolja el az idejét és energiáit rád, hogy válaszoljon neked, tálcán kínálja a válaszokat, amiket magad is megkereshetsz bárhol az interneten. Aztán mikor ezt szóvá teszi az ember, jön a sértődés. Hát ez így elég fura.
Szó sincs átfogalmazásról, ezt csak egy retorikai fogás részedről, próbálod elfeledtetni, hogy a mondataid rólad árulkodnak. Tudod, "a tények makacs dolgok."
Az idézeteket nem tudom elferdíteni, azokat szóról szóra te írtad. Alatta csak a kérdéseimet (amikre nem igazán kaptam értelmes válaszokat) és az ezzel kapcsolatos véleményeim írtam le.
Idézet: „De amig velem együtt, megvesszük a boltban ,addig nem lesz változás. Itt az előzőekben valaki a szememre hányta hogy ha már a boltban már valami furcsaságot tapasztaltam, mért vettem meg. Mikor az ember egy évet vár a model megrendeléstől, akkor egy kicsit megengedőbb. Itt hon derült ki az igazság.”
Nem, veled együtt nem vesszük meg a boltban. Mert ami már a boltban rossz, azt ott is hagyjuk, hogy legyen változás. Mindegy, hogy mennyi évet vártunk rá, nem leszünk megengedőbbek. És az igazság már a boltban kiderült. Ami "silány" az nem vesszük meg. A rohadt paradicsomot és a penészes kenyeret sem vesszük meg a boltban. Informálódunk, aztán legfeljebb ennek tudatában vásárolunk és motort cserélünk. |
(#72528) TT.F.J. válasza Gabi hozzászólására (#72527)
|
Válasz •
|
Kedd, 21:07 |
|
Üdvözöllek Barátom.
Látod már megint ferdítésekkel kezdet a mondókádat. Én ha jólemlékszem nem mondtam ez idáig olyasmit hogy a digitális elektronikához is értek .Amit te mindjárt összekötöttél a modellhez való tudásommal. Ne butáskodjál már, ezeket a hibákat csak a szétszerelés után tudja az ember konstatálni. Még egyszer felteszem neked a kérdést te menyire ismered ezt a modellt? Látom szándékosan nem akarod megérteni, a bolti vásárlásnál nem egy olyan trafó volt, ami az enyém is. Elöted van egy Piko és, egy Roco trafó képe? Ha lett volna egy digitális feszültségmérő a sínhez kötve ,az nem lett volna hátrány. A villogó elektronkát meg azért vettem meg, még ha valóban szerintem is egy kicsit drága volt, mert milliméterre csak ez fért be a kialakított helyére. Ez az egyszerű magyarázata. Hogy mért nem érdeklődtem a modellről előtte? Igy utólag lehet hogy naivitás volt ,de ez idáig nem kerültem ilyen helyzetbe. Már pár nap eltelt a modell árusításától és, csak két célzott hozzászólás jött, tumikas és az István személyében.
Egyébként én nem kértelek meg hogy, pazarold rám a drága idődet.
Neked látom külön késztetésed van a másikba beleállni. Ezt azért merem ilyen határozottan kijelenteni, mert nem én kezdtem.
***
És most tényleg befejeztem.
Ez az oldal deklaráltan politikamentes, kérjük, ebbe az irányba ne menjünk el!
Frankye |
(#72530) tumikas válasza Gabi hozzászólására (#72518)
|
Válasz •
|
Sze, 13:11 |
|
Idézet: „- nem értem azt sem, mitől "silány" egy motor? A modell mozog, a motor nem melegszik (legalábbis nem erről szól a történet jelenleg). Attól, mert kisebb méretű, meg nagyobb feszültségről indul meg, attól lesz "silány" meg "gyalázatos"? Szerintem inkább "más". Jelen esetben egy kétütemű és egy négyütemű Trabantot próbálsz összehasonlítani, mindkettő Trabant, csak más a motor bennük és másképp mennek. Az, hogy te másra számítottál, az nem biztos, hogy a gyártó hibája, illetve nem a motor silánysága, ez a modell egyszerűen már egy másik konstrukció. Az, hogy jobb vagy rosszabb nem az én dolgom eldönteni. Véleményem szerint ez már egy digitális világhoz készült motor.”
Nincs olyan hogy digitális világhoz készült motor, hogyan lehetne ilyen?
Ezek a motorok bizony ilyen felhasználás esetén a silány, gyenge kategóriát képviselik amik alapvetően nem a konstrukciójuk hibája hanem azé aki ilyen felhasználásra átveszi őket. |
(#72531) etwg válasza tumikas hozzászólására (#72530)
|
Válasz •
|
Sze, 13:57 |
|
Lehet, hogy azt az embert is menesztették, aki értett a motorokhoz, s tudta miért olyan amilyen. |
(#72533) Gabi válasza tumikas hozzászólására (#72530)
|
Válasz •
|
Sze, 20:11 |
|
Idézet: „Nincs olyan hogy digitális világhoz készült motor, hogyan lehetne ilyen?”
Saját szavaidat idézve:
Idézet: „Egy ideig a dekóder elfedi majd a problémákat.”
Te is azt írtad, hogy a dekóder elfedi azokat a problémákat, amiket analógban tapasztalni lehet. Tehát digitális vezérlés esetén a "silánysága" esetleg nem annyira lesz szembetűnő.
El tudom képzelni, hogy direkt készült "silányra", mondván, hogy digiben még jó lesz, az analóg meg kit érdekel, megy ott is csak másképp.
Így lehet ilyen. Azért láttunk már olyan dolgokat, amik digitálisra lettek optimalizálva és analógban nem úgy muzsikálnak. Nem csak modellvasúti témában. Miért a motor lenne kivétel? |
(#72534) Gabi válasza TT.F.J. hozzászólására (#72528)
|
Válasz •
|
Sze, 20:35 |
|
Szia,
- köszönöm a megszólítást, bár nem hinném, hogy azok lennénk.
- ez a ferdítés nálad már valami becsípődé, ha tények közlése ferdítés, hát legyen.
- ehhez a hibához nem kell szétszedni a modellt. Megismétlem: Két modellt is kipróbáltál a boltban, mert nem tetszett a futása. Próbálod a trafókra fogni a saját butaságod, hogy a tapasztalt nehéz indulás ellenére megvetted a modellt.
- "A villogó elektronkát meg azért vettem meg, még ha valóban szerintem is egy kicsit drága volt, mert milliméterre csak ez fért be a kialakított helyére." Ugyan már, eredetileg meg azt írtad, mert nem találtál mást. Ott se előtte érdeklődtél, megvetted, ami elsőre szembe jött. Mint a mozdony esetében is.
- "Már pár nap eltelt a modell árusításától és, csak két célzott hozzászólás jött, tumikas és az István személyében." Nem az árusításától telt el pár nap, hanem a megvétele után telt el pár nap.
- "Neked látom külön késztetésed van a másikba beleállni. Ezt azért merem ilyen határozottan kijelenteni, mert nem én kezdtem." Szeretem azokat a megszólalásokat, mikor tényeket közlök válaszként, de az eredeti hozzászóló saját butaságát képtelen bevallani. Helyette jön a belémálltak, trollkodtak, stb.
Szerintem egyszerűbb lett volna egy olyan jellegű megnyilvánulás, hogy fiúk ezt alaposan benéztem, elkapkodtam, ti figyeljetek oda, ezzel a modellel ez van.
De inkább jön a maszatolás, hogy a trafók, meg a párás szemű várakozás hatása alatt voltam.
"És most tényleg befejeztem."
Ámen.  |
(#72535) tumikas válasza Gabi hozzászólására (#72533)
|
Válasz •
|
Sze, 22:54 |
|
Idézet: „Te is azt írtad, hogy a dekóder elfedi azokat a problémákat, amiket analógban tapasztalni lehet. Tehát digitális vezérlés esetén a "silánysága" esetleg nem annyira lesz szembetűnő.”
Tudod értelmezni amit írtam? EGY IDEIG, a fizikát nem tudjuk meg análisan örömökben részesíteni. Emiatt az lesz a dolog vége hogy vagy a motor vagy a dekóder fog idő előtt elköszönni az élők sorából.
Idézet: „El tudom képzelni, hogy direkt készült "silányra", mondván, hogy digiben még jó lesz, az analóg meg kit érdekel, megy ott is csak másképp.”
Ahogy fentebb is írtam ezek a motorok mind analóg mind digitális vezérlés használata melett is TELJESEN alkalmatlanok a modellvasúti üzem ellátására.
|
(#72536) etwg válasza tumikas hozzászólására (#72535)
|
Válasz •
|
Csü, 8:17 |
|
Idézet: „ Ahogy fentebb is írtam ezek a motorok mind analóg mind digitális vezérlés használata melett is TELJESEN alkalmatlanok a modellvasúti üzem ellátására.”
Egy kicsit vitatkoznék ezzel a mondattal, mert az tény és valo, hogy abban a Szergejben ugy beépitve egy dillettáns fusi munka, semmi más.
Ha ehhez a motorhoz átépitették volna a mechanizmust is, lehet, hogy semmi gond nem lenne a modellel.
Sajnos ezt a hibát sokan elkövették, és kivétel nélkül ugy jártak mint a Roco. De ez nem a motor hibája, hanem a konstrukcioé, illetve azoké az embereké akik igy probálják átverni a nagyérdemüt.
Persze az itteni siránkozás helyett többet érne a Roconak szolni, ahol esetleg a hazai boltosok is segithetnének, utovégre ök fognak ülve maradni a vacakon. |
(#72539) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szo, 23:35 |
|
Rossz helyre ment....  . |
|
|
2025. Szept, 21. Vas 14:44:55 |
|
Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt |
|
|