Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       73/85    
(#53976) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53975) Válasz Nov 8, 2016
Bármilyen grafikai programban, csak telepíts valami pdf generáló programot (pl.: pdf creator) és az azzal generált pdf fájlt nyomtasd ki.
Nyomtatásnál pedig lényeges, hogy az "eredeti méret" ki legyen választva.

Amúgy a vezetősín csúcs felől akár két talpfányival is lehetne rövidebb.
(#53979) DZolTTán válasza HarciSün hozzászólására (#53975) Válasz Nov 8, 2016
Én ezt ajánlom, profi, ingyenes (legális), egyszerűen kezelhető, és még magyarul is tud:
Solid Edge 2D Drafting
(#53989) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#53976) Válasz Nov 8, 2016
Köszönöm mindkettőtök válaszát! Az ajánlott programot kipróbálom. (bár még nem tudom hogyan fogok sínt rajzolni - depláne ívbe hajlítani de remélem rájövök)

Igazából csak az íves váltóhoz nincs rajzom ami hiányozna - viszont van gyári "mintapéldányom", azt kellene valahogy gépre vinnem.

A vezetősínt lerövidítem - legalábbis megpróbálom
(#53990) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53989) Válasz Nov 9, 2016
"Igazából csak az íves váltóhoz nincs rajzom ami hiányozna - viszont van gyári "mintapéldányom", azt kellene valahogy gépre vinnem."

Szkenneld be!
(#54015) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 9, 2016
Nah átszabtam az EW2-esek terelősínjeit és kaptak egy kis alap festést (barna+kis fekete itt-ott)

Így már nagyjából hasonlítanak egy vasúti váltóra?

váltó1.jpg

váltó2.jpg

váltó3.jpg
 
(#54020) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#54015) Válasz Nov 9, 2016
A fényképekről csak a fény hiányzik, anélkül meg nehéz bármit is mondani...
(#54026) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#54020) Válasz Nov 9, 2016
Háá annyira nem szép hogy rendes fényben is le merjem fotózni.. ;)
(#54032) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 9, 2016
Elkészült a TT hózi!

IMG_20161109...jpg

IMG_20161109...jpg

IMG_20161109...jpg
 
(#54034) TTmisi válasza HarciSün hozzászólására (#53989) Válasz Nov 9, 2016
Sajnos a program AMD processzorral nekem nem fut.
(#54035) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54034) Válasz Nov 9, 2016
Nem tartom valószínűnek, hogy ez processzorfüggő lenne, szerintem ott más gond lesz.
(#54036) TTmisi válasza Váltógyártó hozzászólására (#54035) Válasz Nov 9, 2016
Telepítés kezdetekor azt az üzenetet kapom, hogy a program nem támogatja ezt a processzort.
(#54037) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54036) Válasz Nov 9, 2016
Nem az lehet a gond, hogy 32 bites rendszerre a 64 bites programot akarod telepíteni?
(#54038) TTmisi válasza Váltógyártó hozzászólására (#54037) Válasz Nov 9, 2016
64 bites van a gépen.
(#54039) Váltógyártó válasza TTmisi hozzászólására (#54038) Válasz Nov 9, 2016
Akkor passz.
(#54040) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#53970) Válasz Nov 10, 2016
Idézet:
„... betonaljas talpfák...”

Jaj!
(#54047) Lazsi válasza TTmisi hozzászólására (#54034) Válasz Nov 10, 2016
Nálunk egy kolléga a 3D-s verziót használja, és az sem fut AMD processzorral. Hivatalosan.
(#54048) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#54040) Válasz Nov 10, 2016
***
Váltó (kitérő) kérdés:

Ha a váltó előtt ív van (ami modellnél gyakran előferdül) akkor nem javíthatja a menetbiztonságot, ha a csúcssín előtt vezetősínnel középre igazítjuk a jármű kerekeit? Ugyan eddig nem okozott gondot és persze a csúcs annyira hegyesre van reszelve amennyire csak lehet, de ha az ívből jövő jármű kereke az ívvel ellentétes irányba van jobban "feszülve" akkor a nyomkarima hamarabb beleütközhet a csúcsba... nem...?
(#54049) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#54048) Válasz Nov 10, 2016
A csucssinbe aligha ütközhet, mert az áltaĺban el van "rejtve" a tösinben. Szerintem a vezetösin felesleges, hiszen ott a másik kerék a felfutást meg amugy sem tudná megszüntetni.
Persze az ivállás a modellben sokkal kritikusabb mint a nagyvasuton - hosszu 2 tengelyes kocsik, de ezért van a modelleken "joval" nagyobb nyomkarima.
(#54052) kombi válasza etwg hozzászólására (#54049) Válasz Nov 10, 2016
Nekem volt már ilyen gondom, kalapprofilos pályában, R 286 ívben elhelyezett BTTB ívesített kitérőnél.
A külső sínszálnak feszülő kerekek (általában 2 tg kocsik esetében) rendszeresen felnyesték a váltót és siklás lett az eredmény -- mindez egy eléggé nehezen hozzáférhető helyen.
A csúcssín nyomorgatása sehogy sem segített. csak a közvetlenül a váltó előtt, az ív belső sínszála mellé berakott terelősín tette üzembiztossá a szakaszt.

Nem volt szép-- de működött
(#54054) etwg válasza kombi hozzászólására (#54052) Válasz Nov 10, 2016
Elvben be lehetne rakni ( ha jol emlékszem valamilyen régebbi konstrukcion volt is ilyen) egy V alaku terelöt a csucssinek elé, csakhát hol van ez a modellhüségtöl?
Ami viszont sokat segit különösen a régebbi jármüveken pontosan beállitani a kerékgeometriát ( keréktávot stb), mert azok sajnos igen sok kivánni valot ahgynak maguk után. A nemrégen ujjonan vett vagy 40 éves kocsikon egyetlen kerék sem felelt meg a NEM szabványnak és minden válton ugráltak. A kerékcsere teljesen megszüntette a gondot.
(#54055) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 10, 2016
Nos igen, ennek a technológiának, hogy próbáluk valós módon, mindenféle trükkök nélkül működő kiérőt építeni, megvan az a hátulütője, hogy - épp a működési elv miatt - nagyon érzékeny a kerekekre és a keréktávolságra. És minél rövidebb kitérőt építesz, annál nehezebb úgy megcsinálni, hogy a hosszú kéttengelyes se feszüljön be, de a forgózsámolyos is rendesen meg legyen vezetve.

A vezetősín a csúcssín előtt jó lehet, láttam már több helyen. Sajnos a modellek esetén nem mindig utánozható le a valóság (főleg akkor nem, ha már eleve csalunk a váltógeometriával), így a működés érdekében néha kénytelenek vagyunk alkalmazni kisebb kegyes csalásokat.
(#54056) sunocske válasza somitomi hozzászólására (#54051) Válasz Nov 10, 2016
Így van. Fa alj, vasbeton alj és acél alj a megfelelő szakkifejezés. Valójában a szaknyelvben is talpfát, betonaljat és vasaljat szoktunk mondani, az egyszerűség kedvéért. De olyat, hogy betontalpfa, na olyat pont nem
(#54063) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#54061) Válasz Nov 10, 2016
***
Lemértem, 3,5 óra kellett egy balos EW2-es megépítéséhez. Baromi sok idő... viszont minden sikerült elsőre!

Kellett hozzá 1 méter 70 cm sínszál és 60cm nyák-csík. Soknak tűnik de tényleg figyeltem hogy mennyi megy el és ennyi - pedig sok selejtet sem termeltem.
(#54074) DZolTTán válasza TTmisi hozzászólására (#54038) Válasz Nov 10, 2016
Kérdezzetek rá a Graphit-nál, hogy mi lehet a gond. Ők a hivatalos forgalmazók, és segítőkészek szoktak lenni.
(#54083) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Nov 11, 2016
A nyelvészkedést kitakarítottam. Kérem, hogy a továbbiakban ezt hagyjuk a nyelv szakembereire!
Köszönöm.
(#54086) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54063) Válasz Nov 11, 2016
Az 170 cm az baromi sok! Egy TT EW2-höz max. egy szál kell.
(#54088) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54032) Válasz Nov 11, 2016
Elkészült a kapcsolópult is.

IMG_20161111...jpg

IMG_20161111...jpg

IMG_20161111...jpg
 
(#54089) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088) Válasz Nov 11, 2016
Működés közben. A pozicionáló görgő egy kimerült gombelem.

IMG_20161111...jpg

IMG_20161111...jpg

IMG_20161111...jpg
 
(#54090) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#54086) Válasz Nov 11, 2016
Most nézem! Valóban nem 1 méter 70cm, hanem 70cm fogyott az 1 méteres szálból! Nem mindegy...

És ez a pult hogy is fog pontosan működni? Az ok, hogy ki-bekapcsolgat egy-egy nyelves mikrokapcsolót...
(#54091) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088) Válasz Nov 11, 2016
(#54092) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54088) Válasz Nov 11, 2016
Szép kivutel, gratula!

Egy kicsit feleslegesnek tartom a modellvasuton a 3 állapotot. A nagyvasuton ennek megvan az oka, a modellvasuton nem okvetlenül kell. Szerintem elég a párhuzamos vágányut meg a dupla kereszt.
(#54093) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54092) Válasz Nov 11, 2016
Igen, de a két állásos kapcsolásnál nem tudod polarizálni az átszelés szívdarabjait (logikailag nem jön ki), itt viszont ez elvárás volt, ezért készült így.
(#54094) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#54090) Válasz Nov 11, 2016
Egy mikrokapcsoló két állítóművet fog kapcsolni egyszerre.
(#54095) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54093) Válasz Nov 11, 2016
Amit nekem csináltál ott sikerült.
(#54096) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54095) Válasz Nov 11, 2016
Mármint mi?
(#54097) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54096) Válasz Nov 11, 2016
Hogy 2 állás van és müködik.
(#54099) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54097) Válasz Nov 11, 2016
Akkor oszd meg velünk is azt a logikai ábrát lécci, mert nekem nem sikerült kitalálni olyan kapcsolást, ami két állásnál tudja az átszelés szívdarabjait is polarizálni!
(#54100) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54099) Válasz Nov 11, 2016
Majd holnap, most más dolgom van.
(#54102) etwg válasza etwg hozzászólására (#54100) Válasz Nov 12, 2016
Miután nekem a hozi 2 egyenes vágánya két teljesen leválasztott áramkörben van, amit a forgalom szerint változo polaritással kell kezelni ( bizonyos vágányuton (DC) a két vágány ellentétes polaritasu, bizonyos esetekben meg azonos. Azért nekem alapvetöen "el kell vágni" a hozii hossztengelye mellett a vágányzatot elektromos szempontbol.
A 4 külsö keresztet egy 4 morzés relével kapcsolom a 2 kis középsöt viszont egyáltalán nem. Igy marad egy-egy 6,8 mm hosszu árammentes szakasz ha keresztbe áll a hozi mindkét oldala. Azt hiszem (eddig nem vettem észre) ez elfogadhato. A 4 morzéböl 2-t ki is lehetne sporolni, de szerintem igy áttekinthetöbb és ha baj van könnyebben javithato.
(#54103) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#54102) Válasz Nov 12, 2016
Na, akkor mégse polarizálod az átszelés szívdarabjait. Itt pedig pont az volt a lényeg, hogy azok is meg legyenek táplálva. Egy 15 fokos váltónál olyan rövid az átszelési szívdarab, hogy azért tényleg nem érdemes bonyolítani egy dolgot, de 9 foknál már szükséges, kisebb szögnél meg méginkább. DCC-nél úgy mondják, hogy minden milliméter legyen meghajtva.
(#54104) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#54103) Válasz Nov 12, 2016
De igen azon a 2 kis darabon kivül ( van még 4 amit viszont polarizálok ) nekem ott amugy is meg kell szakitani az áramot ( akkor is,ha azon a darabon nem járnak a vonatok - nem mennek keresztbe).
Mint irtam ez 6,8 mm szigetelt szakasz egy vágányuton. Ez nálam nem oszt vagy szoroz. Lehet, hogy más geometrián más a helyzet, azt te látod...
(#54105) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#54104) Válasz Nov 12, 2016
Pusztán Laikusként érdekel, ezért kérhetnék egy rajzot?
(#54106) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 12, 2016
Engem nagyon izgat ez a polarizálás téma, ezért is tettem eleve drótot a szívdarabhoz.
Az az elképzelésem, hogy a váltó mozgatásával egyszerre mozogna egy érintkező és két rugalmas citerahúr valamelyikének ütközve váltaná hogy a külső vagy a belső sínszálról kapja delejt a szív.

Jövő héten kipróbálom..
(#54107) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54105) Válasz Nov 12, 2016
Majd holnap lesz, addig 2 kép a hózirol meg a 3-s váltorol.
Az elsö 2 kép a hozi meg a reléje
A 3. kép meg a 3 águ válto.

IMG_2208.JPG

IMG_2209.JPG

IMG_2210.JPG
 
(#54108) etwg válasza etwg hozzászólására (#54107) Válasz Nov 12, 2016
A sorrend megváltozott. Az elsö kép a 3 águ a másik kettö meg a hozi.
(#54109) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 12, 2016
Új projekt, egy H0-H0e kapcsolat.

IMG_20161112...jpg
 
(#54111) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109) Válasz Nov 13, 2016
Hasonló váltónak a képét láttam egy régebbi MEB számban (DR - NDK)
Felkészülhetsz ha rácuppannak a cseh-német-lengyel modellezők a gyártmányaidra, rengetegféle H0/H0m - H0/H0e keresztezés/vágányfonódás létezik feléjük ......
(#54113) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54111) Válasz Nov 13, 2016
Hát ne tulozz. Csehországban a rengeteg mindössze kettö létezik (1435/760mm) Jindrichuv Hradecben. Régebben sem volt tul sok.
A legyeleknél több van még félig meddig üzemben.

Persze a modellezök körében nagyon népszerü.
(#54114) etwg válasza etwg hozzászólására (#54107) Válasz Nov 13, 2016
Itt vannak a rajzok:

Váltok

A hózin nem kell okvetlenül 4 átkapcsolo kontaktus, ha nincs polarirás konfliktus a vágányokon. Nálam alapbol (DC) az also és a felsö vágányon ellentétes a forgalom igy nekem külön kell kapcsolni a 4 szivet.
Ha nincs ilyen feladat akkot elég 2 morze kontaktus.
(#54115) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#54109) Válasz Nov 13, 2016
Közben átnyálaztam pár évfolyam MEB magazint, amit találtam az nem az általad készített, teljesen más a vágánygeometriája és azt készíti a "Weichen- Walter".

DKW-H0-H0m-C...jpg
 
Lapozás       73/85    
Frissek
  2024. Máj, 19. Vas
10:02:30
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés