Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       77/83    
(#65116) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65115) Válasz Aug 4, 2021
Most már akkor ezt az információt is tudjuk
(#65117) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#65115) Válasz Aug 7, 2021
Azt miért kellene nagydobra verni, hogy terhelés hatására erősebb a gőz, vagy "gázt ad" a dízelnek a vezér? Azért egy kínai játékvasút szintjén már évtized óta túl vagyunk! Ja, hogy valakik erre most jöttek rá? A dekóderek használati utasítása letölthető a gyártók honlapjáról, abban meg benne van ám, hogy melyik CV-t kell ehhez macerálni, ha a hangot készítő ezt elfelejtette volna beállítani...
klikk ide a CV110-nél van
(#65121) etwg hozzászólása Válasz Aug 8, 2021
Ezuttal egy valodi japan vonatvideo, nem a szuperexpressz, hanem e csak egy mezei vasut ráadásul mindössze fokföldi nyomtávon.

Japan1
(#65122) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65121) Válasz Aug 8, 2021
Japánok a náluk több mint 22 000 Km hosszon használt 1067mm nyomtávot "Normál nyomtávként" tartják számon, és a nagysebeségű vasútnál használt 1435mm -t "Széles nyomtávnak" tekintik.
(#65123) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 9, 2021
Nna, most már nem pihenek. Volt egy kis jó időnk is a múlt héten.

IMG_20210802...jpg
 
(#65127) etwg hozzászólása Válasz Aug 10, 2021
Ahol már két sinre sem futja.
Vagy ki veszi el Vàltogyàrto kollégátol a munkát.


Egysines
(#65147) etwg hozzászólása Válasz Aug 14, 2021
Tegnap megint tanultam valamit, ha igaz.
Defektet kaptam, egy kb 8 mm hosszu csavar furodott a gumiba. Csak másnap reggel vettem észre. ( illetve figyelmeztetet az auto, hogy baj van, alig 300 m megtétele után igy azonnal visszafordultam). Szerencsére a szerviz alig 5 km-re van, igy otthon felfujtam a kereket , igaz, hogy csak 1,8 atura a 2,5 helyett és elmentem lassan a szervizbe. Ott derült ki, hogy az uj gumikban van valami deformácios zona vagy mi a fene, ami kijelzi, ha üres -defektes- gumival ment a kocsi ( hogy mennyit azt nem tudják) és a szerviz ilyen gumit nem javithat. Csak cserélni szabad ( természetesen párosával). Remek!
Méghogy csökkenteni kell a hulladékot, meg ovni a klimát, meg a felhasznált anyagokat. Melyik barom irhatott elö ilyen szabályt?
(Némi baksisért mégis beragasztották a gumigombát, és folytattam az utat).
(#65151) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 15, 2021
Tegnap este néhány kedves, régi barátom megszállva tartotta vagy két órán át a Barba Negra színpadát. Jó kis buli volt!

a_gitaros_ma...jpg

billentyu_ba...jpg

Rockerek1.jpg
 
(#65153) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65151) Válasz Aug 15, 2021
Jo buli lehetett.
Mi is a mult héten egy hasonlo koncerten jártunk. Ilyenkor mindig egy kicsit elcsodálkozom, hol van a feltörö ifjuság? ami minden jobban tud, mégis nyugdijas koru zenészek képesek egész este szorakoztatni az embereket.
Rendszeren járunk koncertekre, ez utobbi is olyan volt, hogy nem tudtuk ki fog zenélni, csak a helyszinen derült ki. És mindig lenyügöz az ilyen zenészek zenei tudása, hangszerkezelése.
(#65155) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65153) Válasz Aug 15, 2021
Igen, én is néha keresem az újakat, de nem nagyon találok. Lehet, azt hiszik, hogy kiállnak, elnyomnak egy jó nótát, és kész is, nem kell csinálni már semmit. Ők meg készülnek, gyakorolnak, próbálnak ezerrel és ezerszer, mire kész lesz egy koncert programja, vagy egy lemez anyaga. Ehhez idő kell, meg sok munka. A maiakban ez hiányzik sokszor, és hallatszik is, ha nincs a fájdalomküszöbnél a hangerő...

Nemrég ment el Dusty Hill. Eddig a ZZ Top volt a csúcstartó, az azonos felállásban játszó zenekarok között, 1973-ban kezdték. Mára a Karthago-t alkotó barátaim léptek előre, akik 1979 óta lépdelnek "Apáink útján"...

IMG_20210814...jpg
 
(#65157) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65155) Válasz Aug 15, 2021
Én még rosszabbul jártam. A szuper feltörö zenekar (2 notájuk fut a radioban) elvállaltak egy egész esti müsort, s mit ad isten azon 2 dalon mást nem is tudtak. Mindegyiket 3x játszották el, közben nagy tanakodással mi mást játszanak, még a rockzene alapjait sem tudták, amit minden technikus még reggel 3kor is eljátszana. Akkor mondtam, hogy elég, azota csak nézö vagyok ilyen koncerteken, meg néha otthon szerelek nekik ezt azt....
(#65162) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65157) Válasz Aug 16, 2021

Hála istennek a Karthago-nak meg van a saját stábja, és csak élvezem a zenét élőben, amit játszanak. Meg egy jót szoktunk mindenféléről beszélgetni a koncert után.
(#65170) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65162) Válasz Aug 22, 2021
Tegnap ujra koncertekre vetemedtünk. Elvben minden majdnem jo volt kb este 8-ig. A hang tökéletes ( kivéve az éneket, azt a hangmérnök sem tartotta tul jonak, inkább néha hamisnak) a bandák majdnem ismeretlenek (számomra). A rendezök meg hülyék, meghivnak egy népünnepélyre 3, szinte egyforma zenét játszo bandát. Este 9-re állt be a csöd, a világitástechnika csödje. A jo nagy szinpadnak volt kifutoja is ( az éjjeli sötétségbe ). Ezt látta a nagyérdemü a koncert 60-70%-ban. Még jo , hogy volt videotechnika meg 4 videofal, és a profi kamerák a sötétben is látnak ( én nem ilyet vittem magammal).

46D64D74-3F8...jpeg
 
(#65176) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65170) Válasz Aug 22, 2021
Tegnap hála istennek csönd volt Bánkon...
Van egy magyar internet huszár, valami "Bájalex" nevű kisvárdai magát zenésznek képzelő valaki. Olyan sztár allűrjei vannak, mintha ő lenne az, aki világszerte több milliárd albumot ad el évente. Ehhez képest a fellépés kezdete előtt 20 perccel (sic!) lemondta a fellépését a Vízi Színpadon. Állítólag "objektív akadályok" miatt. Nem tudták a színpadot átépíteni. Orosz Görgy humorista meg is kérdezte: "Mi van? Nem tudták leengedni a tavat?" Peeersze!!! Az egész Bánki Nyár program összes fellépője a Váci Ifjúsági Fúvószenekartól kezdve a Tankcsapdáig simán lehozta a fellépését. Csak neki nem volt jó az a színpad, ami mindenki másnak igen, még komplett színházi előadások is megrendezhetők rajta. No comment.
A saját stábján, és a szervezőkön kívül 2000 - nem tévedés, kettőezer - nézőt hagyott cserben.
Remélem Bánkon a következő évtizedekben nem fogom látni, még magánemberként sem. Bocsánat, de ez egy nagyképű gyökér. Mivel ismerem kottát, én nem tartom nagyra a "zenéjét", de az egy dolog, hogy nekem ő nem fér be az ízlésembe. A jelek szerint volt 2000 rajongója, aki viszont tegnap rá várt. Őket nagyon csúnyán becsapta, a szervezőkkel együtt. Ez randa dolog, becstelen. Megjegyzem a Bánki Nyár programsorozat záró fellépése lett volna idén, az augusztus 20-i sorozat keretén belül, a koncert a nézőknek ingyenes volt. Tűzijátékot nem tartottak Bánkon, mondván azt a pénzt inkább koncertekre költik. Erre az nagyképű, pofátlan alak elrontja a végét. Én a szervezők helyében akkora kötbért akasztanák a nyakába, hogy belezöldül.
(#65201) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65176) Válasz Aug 27, 2021
***nagy reklámot csináltál ennek a senkiházi ***fejnek ...

Ejnye!
(#65202) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#65201) Válasz Aug 27, 2021
Igenis Főúr, véletlenül az indulat vezérelt ...
(#65203) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#65202) Válasz Aug 27, 2021
Semmi gond, csak ne szóljon érte más se...
(#65204) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65201) Válasz Aug 27, 2021
Ááá, nem hiszem, hogy minket túl sokan olvasnak.

A polgármester hölgyet ismerem már régóta, nagyon jó fej. 1987 óta vagyok "bánki üdülős", nagyon kis falu, a régiek közül majdnem mindenki ismer mindenkit. A közelben voltam, és akaratlanul is fültanúja voltam egy telefon beszélgetésnek. 20 perccel a kezdés előtt derült ki, hogy nem jön, amikor már minden cucc ott volt. Amit nem írtak meg sehol, az az, hogy a delikvens el sem indult a fellépésre, amire leszerződött. Esze ágában sem volt eljönnie Bánkra, és most gyártja a kifogásokat.

Érdekes, hogy a Karthago együttesről miért nincsenek ilyen botrányos hírek? Pedig nekik sokkal több technika kell, mint ennek "címeresnek". Meg még sorolhatnám azokat a szórakoztató iparban, akik nem ilyenek.

Úgy látszik ez a módi? Kicsit nagy a mellény, kisebbet kellene felvenni. XL méret helyet bőven jó lenne egy sima S is...
(#65205) Gabi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65204) Válasz Aug 28, 2021
Szerény véleményem szerint, ebben az esetben is talán az volt a motiváció, hogy ha balhé van, akkor jobban beszélnek róla, és annak nagyobb a "média" értéke, mint ha csak szimplán fellép.
Én például azt sem tudtam, hogy ő már ekkora sztár, hogy koncertjei vannak, miegymás, (én egy számát hallottam, azt a bizonyos nedvesent, és utána el is felejtettem, illetve nem nagyon hallottam róla).
De látod, így Általad, tulajdonképpen elért engem is, elolvastam, hogy akkor mi is történt, miket mondott, stb.
Az a baj, hogy a média világában olyan trükkök vannak, amit józan, épeszű ember szerintem fel sem fog, ezért tökéletes a manipulációkra, hangulatkeltésekre, stb. (rosszabb esetben mindent elhisznek az emberek). Lásd ott volt égjenazsír Norbi eset.

Az embereknek cirkusz és kenyér kell, minden csoda három napig tart. Sajnos ezek alapérvényű igazságok, főleg az ilyen médiahack esetekben. Itt is mi fog történni? Semmi. Ha lesz is valamiféle következménye, akkor is többet nyer rajta a végén, mint veszít. Az a 2 ezer rajongó majd kap egy bocsi koncertet (látjátok milyen jófej vagyok és akkor is milyen jófej voltam, mikor nem mentem el a bánki koncertre, mert ott nem tudtam volna ezt a minőséget adni nektek), plusz a fikázódással még megerősíti a saját rajongóit és a felé kacsingatókat. Aki eddig utálta, az ezután is fogja, ezzel több utálót nem szerzett.

A Karthago és egyéb együttesek nem ebben a korszakban szocializálódtak, múltjuk van, nincs szükségük ilyen húzásokra. Ebből is látszódik, hogy ki milyen szinten van.
(#65206) etwg válasza Gabi hozzászólására (#65205) Válasz Aug 28, 2021
Régen is volt ilyen a koncert föszereplöi este 10 helyett 11:30 érkezett meg, de legalabb megjöttek.
(#65208) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65206) Válasz Aug 28, 2021
Illés az LGT vagy Omega: - Szakadó esőben az örjöngő publikum elött 2-3 órás koncertet adott!!
(#65209) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65208) Válasz Aug 28, 2021
Egy ilyet végig is csináltam, utánna a bördzsekit már nem tudtam felvenni...csak a zsaruk csodálkoztak miért ülünk hajnali 2-kor also nadrágban a kocsiban és megyünk hazafelé.
(#65210) róbertke hozzászólása Válasz Aug 29, 2021
TS-híd 1977; Én még láttam a makettjét az azóta elgyalult Közlekedési Múzeumban.
De nem hadoválok össze-vissza, itt egy teljes anyag róla képekkel, leírásokkal.
Vasúti uszályhíd a Dunán

000000000000...jpg
 
(#65211) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65210) Válasz Aug 29, 2021
Nagyon jo.
Egy ilyen hidon jo 10-15 éve Ujvidéken (Novi Sad) mentem át. Ott tudvalevöleg a yenkik lebombázták a dunai hidat ( állitolag tévedésböl) igy egy ilyen ponton hiddal helyettesitették. A két parton villanyrendőr irányitotta a forgalmat, és ha jol emlékszem csak nappal üzemelt. ( éjszaka elbontották, hogy teret adjanak a hajoknak).
(#65212) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#65210) Válasz Aug 29, 2021
Ilyenkor mindig belelkesedem és egyből megpróbálom megkeresni a Goolge Earth-ön.
Dunaújváros - Szalki-sziget alapján sikerült is. A programban be lehet kapcsolni a vasútvonalak megjelenítését. A csatolt képen vékony fekete vonallal látható. A két piros karikával a vágányok végét jelöltem meg, és nagyon jól látható a közöttük lévő hiányzó rész helye is. A talajmenti nézetben szintén megtalálható a cikk végén lévő 2018-ból származó fényképen látható vágány-végződés. (Ennek a sorompónak biztosan van valami hivatalos neve - amit én nem ismerek...) Valamint a Duna Dunaújváros felőli partján a vágány kiépített vége is.

térkép_.jpg
 
(#65221) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#65212) Válasz Aug 30, 2021
Idézet:
„(Ennek a sorompónak biztosan van valami hivatalos neve - amit én nem ismerek...)”

Vágányzáró sorompó
(#65225) etwg hozzászólása Válasz Szept 1, 2021
Amerikai eszetlenek..

Szakemberek.
(#65232) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65225) Válasz Szept 3, 2021
Hülye alkoholista kinézetű a fazon ... hazavágta a frissen felújított 100 éves gépet.
(#65238) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65232) Válasz Szept 3, 2021
Redneck, a kemény fiuk az USA közepén ( Indiana és attol nyugatra)
(#65239) etwg hozzászólása Válasz Szept 4, 2021
Ma majdnem a falnak mentem. Hallom a hireket a rádioban, hogy a német mozdonyvezetök még keddig sztrájkolnak.
Erre jön a hir, hogy a DBAG az elégedetlen utasokat kárpotolni szeretné és felajánl a kedves utasoknak vonat helyett fél orára (!) ingyenes biciklit bármelyik pályaudvar kölcsönzöjéböl
(#65240) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#65232) Válasz Szept 5, 2021
Nem eszik szerintem olyan forrón azt a kását, hogy ettől tönkre menjen a mozdony. Az első snitten amúgy eléggé küzd valamivel (talán a szabályzóval?), lehet technikai malőr is...
(#65241) etwg válasza somitomi hozzászólására (#65240) Válasz Szept 5, 2021
A mozdonynak semmi baja nem lett. Közben már nagyon jol dolgozik valamelyik muzeumvasuton. Erröl a „mozdonygyárrol“ volt néhány éve egy cikk a V&M-ben. Azota már több mozdonyt gyártottak, s miután a kukoricaföldön semilyen vasut nincs, amugy is traileren viszik a mozdonyaikat a muzeumvasutakhoz, mint bérmozdonyt.
(#65244) etwg hozzászólása Válasz Szept 5, 2021
Egy ujabb német agymenés. Egy frissen privatizált magánvasut Stuttgart mellett rendelt néhány CAF elövárosi szerelvényt. Közben kiderült, hogy mégsem elövárosi forgalom lesz azon a valamivel hosszabb mint 20 km-s pályán, hanem rendes vasut. Erre valamilyen szabálymoly kideritette, hogy akkor baj van, mert a CAF vonatok elövárosiasan fékeznek, ami tul gyors egy mezei vasutra, igy megvonták a szerelvényektöl a futási engedélyt.
A CAF természetesen azonnal a birosághoz fordult, de vizsgálja a szoftwares megoldás lehetöségét is. ( lassitani a fékezést). Mindenestre a legjobb esetben is csak 2022 tavaszán indulhatnak az uj vonatok. Ha ez a megoldás nem jo, akkor egy mechanikus változás 2 éves halasztást igényel.
(#65245) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65244) Válasz Szept 6, 2021
Miiii???
Rövidebb útvonalon állna meg a vonat, és ettől valaki hasmenést kapott?
(#65249) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65245) Válasz Szept 6, 2021
Hát igen, mert a barmok szerint az utazoközönség a nyilt vasuti pályán nincs hozzászokva a gyors fékezéshez, igy nem kapaszkodik, márpedig ez komoly balesetveszéllyel jár.
Akár a föpolgi is mondhatna ekkora marhaságot és 30 km/h-ra lassithatná a 4/6-s villamost.
Vagy vissza kellene állitani a gözmozdonyokat, ott biztos nem fordulna elö ilyen veszély, legfeljebb a bakot törné ki.
(#65252) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#65249) Válasz Szept 6, 2021
Ezek önvezető vonatok? Vagy van egy ember, aki szabályozza a fékezés mértékét?
(#65253) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65252) Válasz Szept 6, 2021
Nem önvezetö vonatok, de sajnos több részletet nem tudok.
(#65255) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65244) Válasz Szept 7, 2021
Vagy mégsem örülnek a piac nyitásának egyesek, vagy nem látták még fékezni Győrben a RailJet vonatokat, ha Mosonmagyaróvár felől érkeznek. A peronhoz érve még bő 80-nal tépnek, de pontosan meg is állnak a peron mellett. Tisztára, mint egy metro.
(#65282) róbertke hozzászólása Válasz Szept 10, 2021
etwg: Véletlenűl nem valami hasonló szerkezetet láttál múltkor?

000000000000...jpg
 
(#65284) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65282) Válasz Szept 10, 2021
Nem, ez is volt ott - sineket cseréltek. 2 vágány van tele munkagépekkel.
Az az önmozgo kocsit sima pörekocsi volt, ami jol láthato volt az a tipikus sárga hosszkeret \___/ a teteje ( hidrol láttam ) tipikus sima trapézlemez, szerintem sinszállito kocsi. ( abszolut semmi nem volt a platon a 3 emberen kivül. Az alvázak néztek nagyobbnak ki mint a 2 tengelyes kocsikon, innen gondolom, hogy 3 tengelyes. Sajnos olyan helyen vannak, hogy nem lehet hozzáférni, csak egy hidrol kb 200 m-l lehet látni.
(#65286) sunocske válasza etwg hozzászólására (#65284) Válasz Szept 12, 2021
Annak idején a PLATOV daruhoz használatos mezőszállító szerelvényeknek is volt olyan változata, amelyiknek az egyik kocsija hajtott volt, bár nem lehetett valami észvesztő sebessége. Sajnos a Kőér utcában az utolsó ilyen kocsit 1-2 éve vágták szét, de ránézésre is vagy harminc éve nem mozgott önerőből és meglehetősen hiányos is volt.
(#65287) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65286) Válasz Szept 12, 2021
Platov kocsi I.
Budafok-Háros 2010.04.16.

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg
 
(#65288) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65286) Válasz Szept 12, 2021
Platov kocsi II.
Budafok-Háros 2010.04.16.

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg
 
(#65289) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65286) Válasz Szept 12, 2021
Platov kocsi III.
Budafok-Háros 2010.04.16.

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg

Budafok-Háro...jpg
 
(#65290) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65286) Válasz Szept 12, 2021
Platov kocsi IV.
Budafok-Háros 2010.04.16.
Annyi információm van róla, hogy egy T-34 -es motorja volt eldugva alulra.

Budafok-Háro...jpg
 
(#65291) etwg válasza sunocske hozzászólására (#65286) Válasz Szept 12, 2021
Na ez már jobban hasonlit arra amit láttam.
Valoszinü ennek az ujnak is valami ilyen funkcioja lehetett, csak a sincsörlök hiányoztak rola ( a teteje teljesen sima volt.
De lehet, hogy a csörlöket le is lehet szedni, ha valami laposat szállit. A szerelvényben volt két váltoszállito kocsi is, srég rakofelülettel. Azon gondolkodtam, hogy esetleg ennek a kocsinak is meg lehet dönteni a rakofelületét és alkalmassá tenni kész váltok szállitására.
(#65293) Lazsi hozzászólása Válasz Szept 17, 2021
Ma reggel munkába menet a kocsi ablakából kinézve láttam egy ÖBB-s, Taurus-os tehervonatot. Ez önmagában még semmit sem jelent, csak felmerült bennem egy buta kérdés:
Amikor egy mozdony / vonat egy másik társaság / ország vonalán halad, akkor hogyan mérik a fogyasztását? Nyilván dízel esetében az üzemanyagot meg kell venni és bizonyára van "úthasználati díj" is (meg még más egyéb).
De egy villanymozdony esetében hogyan?
Van benne "villanyóra" tápvezetékbe kötve, vagy "tachográf", ami a mozgást és a vonóerőt is rögzíti? (És a visszatáplálást is figyelembe veszik?)
Vagy az adott mozdonytípus (hatásfoka) és a továbbított szerelvény tömege, meg más paraméterek alapján számolják?
Vagy valamilyen átalányt kell fizetni és akkor havonta x db vagont továbbíthatnak x km-en keresztül (persze bonyolultabb megfogalmazásban, csak ilyen elven)?
(#65294) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#65293) Válasz Szept 17, 2021
Legjobb tudomásom szerint nincs ilyen mérés, legalábbis nálunk.
A menetvonal tulajdonosa (aki szállít) fizet a pályaüzemeltetőnek (nálunk ez a MÁV Pályavasút). A pályahasználati díj kiszámítása során több összetevőből indulnak ki, de lényegében a pálya minősége (fővonal, mellékvonal, nyújtott pályaszolgáltatások, stb.), a használt hossz, a vontatási nem (villamos vs. dízel, esetleg gőzös), a vontatójármű típusa, a továbbított elegy (kocsik) számítanak igazán.
(#65295) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65294) Válasz Szept 17, 2021
Régebben az ilyen bevetést kompenzálni szokták. Mekkora teljesitményt ( most nem villanyrol van szo, hanem teher, kocsi stb) mutatott az egyik vasut jármüve, hasonlot kellett teljesitenie a másik félnek a másik hálozaton.
Pl ha a CSD vonatot elhuzta a Gorilla Budapestig, akkor a Szilinek stb, hasonlo teljesitményt kellett elvégeznie a szomszédország hálozatán. Általában évi idötartományban számoltak el.
Amikor megjelentek a privát vasutak dölt össze a rendszer, mert nekik ugye gyakran még tárolo vágányuk sincs.
Ekkor vezették be a pályadijat, ami sajnos nagyon rosszra sikerült ( szerte Europában).
Van akiknek nagyon megéri, van akit meg a sirba visz.
(#65296) Frankye válasza etwg hozzászólására (#65295) Válasz Szept 17, 2021
Igen, azt - hajdan - KEV díjként (is) emlegették. (A rövidítés feloldását nem ismerem, sajnos.)
Kocsifutás alapú elszámolás volt, majd, amikor a vontató járművek is "csereszabatosak" lettek, azaz átjártak egyik vasútról a másikra, akkor kiterjesztették azokra is. Azonban a magánvasutak megjelenése óta ez a rendszer nem működik, legalábbis nem minden járműre és nem mindenhol, erre jött be a PHD (pályahasználati díj). Ez azonban valóban nem túl szerencsés, lévén a pálya üzemeltetőjének keletkezik egy bizonyos költsége, amit - ha tetszik, ha nem - feloszt a használó között. Neki biztosan nem lesz vesztesége, lévén a teljes költségét elosztja, ám a szállítmányozók nem tudnak előre tervezni (legalábbis hosszabb távon nem) a PHD-vel, mert az függ egyrészt a pályaüzemeltető költségétől, másrészt (és ebben van a baj!) a közlekedtetett vonatok darabszámától! (Könnyen belátható, hogy ha ugyan azt a tortát (itt: a teljes költséget) több szeletre vágják (több vonat közlekedik) , az egyes szeletek vékonyabbak (a PHD-k alacsonyabbak) lesznek, ha kevesebb a szelet (vonat), akkor vastagabbak (nagyobb PHD-k).)
De ebbe ne menjünk bele jobban, mert politikai vizekre vezet, ami viszont nem ide való...
Lapozás       77/83    
Frissek
  2024. Ápr, 26. Pé
1:53:27
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés