|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#66923) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66919)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2022 |
|
"Ugy látszik már a betonbol is ki kell lopni a cementet."
Nem. A beton (felteszem vasbeton rendszer a sínalj) több összetevőből áll, így a beton tulajdonságai nagyban változnak ezen összetevőktől. Ha tényleg, itt a gond, az utólagos elemzésekkel, mintavételek analízisével szépen ki lehet mutatni, milyen arányban, mit használtak adott betonalj elkészítéséhez.
A nem megfelelő adalékanyag használata, nagyon meg tudja változtatni a vasbeton szerkezet tulajdonságait - lásd (más nem lásd, mert nincs) pécsi magasház. IMS szerkezetek - ahol az előírt adalékot használták, ma sincs baj, ahol nem, ott bontás/alábakolás/utólagos megerősítés.
Evvan, a kémia mindenhol ott van A beton kémiailag köt, és nem kötésmintát olvasva |
(#66924) etwg válasza Frankye hozzászólására (#66922)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2022 |
|
Nem ez az általános slamposság szerte a világban.
12 éve mi is átalakitottunk a házunkat és a környék legjobb nevü betongyárában rendeltük meg a lépcsözetet. Meg is csinálták, be is épitették, és az elsö télen a 13 lépcsöböl 3 szétfagyott meg a bejárati plato. A lépcsöket még ki tudták cserélni, de a nagy betonlapot már nem. Azota is ott a fagy nyoma. Közben már tetö alatt van, azaz viz nem éri, igy csak szépséghiba, de azért siralmas, hogy 21. Században még a betonban sem lehet megbizni. |
(#66948) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
Érdeklődöm - talán ET Fórumtárstól -, hogy merre lelhető fel a DAMPFBAHN FRÄNKISCHE SCHWEIZ-nál is üzemben működött VT 135-ös motorvonat?
Legalsó az oladalon
Ott jelenleg wartung-ban (ez valami műhely lehet?) van, mert az egyik kereke már nagyon rossz állapotban van. Erősen gyanítom már sosem fog menni.
Van esetleg valamerre másfelé ilyen típusú motorvonat, ami nem csak kiállítva van, hanem valamikor közlekedik is?
Vagy van-e videó ezekről motorvonatokról (akár korabeli 60-70-80-as évek). Többféle mozdonyról találok videókat (br01, V100, E11), de erről csak a modellmozdonyokat hozza a youtube.
Köszönök mindenféle segítséget!
|
(#66949) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66948)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
Szia
pontosabb informácio kellene, mert a VT135-snek több verzioja ( a pont utáni sorozatszáma) volt.
Pl. a itt a
VT135.5-s sorozat listája.
Konkréten rá lehet kersni, melyik létezik még és hol van.
Itt meg a másik verzio (MAN Nürnberg / Busch Bautzen)
VT 135.0
Annyira nem vagyok képben igy csak konkrétan lehetne rákeresni. A V135.0 bol csak kevés maradt ( a wiki szerint csak 2) .
Amit te találtál az valoban föjavitáson esik át és ujra üzemképes lesz
|
(#66951) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66949)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
Írta: Legalsó az oladalon
Klikk rá:
Ott meg a Dieseltriebwagen VT 135 069 szerepel. |
(#66952) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66951)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
Az javitoban van. Teljes felujitást kap. |
(#66953) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66949)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
|
(#66954) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66953)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2022 |
|
Amennyiben stimmel a cikk, a jármü benne van a hivatalos mozgo müemlék regiszterben, akkor egészen biztos, hogy lesz majd megoldás szerezni 4 uj kereket. Nyilván privát adomány is kell, de 20 ezer euro nem nagy tétel egy akkora országban és annyi vasutbarát között, föleg ha ez az egyetlen létezö jármü abbol a tipusbol.
Ráadásul ahogy látom egy meglehetösen gazdag nagy egyletröl van szo 4 gözmozdonnyal, egy akkus motorvonattal, 4 diesel mozdonnyal meg a VT135.069. Azonkivül még van egy sereg vagonjuk is, és a fél évig rendszeres muzeumvasuti forgalmat szerveznek. Egy ekkora vállalkozásban a 20000 euro nem lehet tul nagy tétel ( csak gondold meg mennyit költhetnek üzemanyagra stb.). Legfeljebb elcserélnek valamit a 4 kerékért.
Azt azért nem egészen értem, hogy nem találtak használhato kereket, ezekböl meg hasonlo jármüvekböl több mint ezer volt a német vasuton. Nem tudom, annyira nem ismerem ezeket a jármüveket. Lehet, hogy ezen valami különleges kivitelü kerék van, biztos vagyok benne, hogy lesz uj. |
(#66956) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66954)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2022 |
|
A cikk stimmel, a körülmény nem.
Ahogy Írtad: Idézet: „Azt azért nem egészen értem, hogy nem találtak használhato kereket, ezekböl meg hasonlo jármüvekböl több mint ezer volt a német vasuton.”
Az összeg amit gyűjtenek, már megbocs, de tényleg nem vészes - főleg az ottani anyagi körülményeket figyelembe véve. Amit nem értek, miért ők akarják megcsinálni, amikor rengeteg van ebből Némethonban. Mindegy, reméljük egyszer csak elkészül. Ha ismét működni fog megpróbálunk oda eljutni valahogy egyszer.
Az a furcsa, hogy videókat sem találok erről a sorozatról. Annyi régi DR film van fenn Youtobe-on, ezekről meg semmi.
DR 135 061 ... 132 |
(#66957) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66956)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2022 |
|
Lehet, hogy azért nem találsz filmet, mert mégsem volt annyira érdekes a motorkocsi, vagy akkoriban a DR-nél nem igen vették jo néven a fényképeszeket, filmeseket a vasuton, video meg még nem is volt. Nem tudom meddig volt rendes üzemben. Vagy nem ugy van fenn a youtubon, hogy szám szerint rátalálj.
Hogy miért akarják maguk megcsinálni az egy más kérdés. Lehet, hogy megvan hozzá a mühely a szakértelem meg az akarat. Vagy tényleg valami egyedi konstrukcio amit profi cégek nem igen vállalnak.
Nem néztem utána, de lehet, hogy a nagy sorozatban készült V135.5 - ös tengelyei, kerekei nem passzolnak, igy nincs nagyon más választás mint legyártatni. Az ilyen klubok nem igen rendelkeznek öntödével, ami még garanciát is adna az öntvényre, igy nem igen lehet csak ugy kereket öntögetni.. |
(#66962) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66957)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2022 |
|
Nem tudom miért nincs róla film. A DDR korból több ff és színes film is fenn van a youtube-on. Van mindenféle gőzös, meg dízel, stb, de ez nincs. Próbáltam keresni verbrennungtriebwagenre, meg hasonlók, de az típus nem volt sehol.
Azért furcsállom, mert a Sachsenmodelle valamikor a 2000-es években kiadott ezekből a motorkocsikból (pl: DRG/DR/CSD/PKP/DB/RTB) egy csomó variációt. Sőt kis szériásban a fränkische schweiz dampfbahn modelljét is kiadták. KÉP róla - ez van most javítás alatt.
Ezután, úgy jó tíz évvel a Tillig ugyanezen az alapon ismét kiadott egy csomó festési variánssal ilyen motorvonatot, és mellékkocsit is. És most idén (inkább jövőre) megint kijön a Tillig a DRIII-os motorvonat szettel.
Tillig oldala
Ebből nekem nem az jön át, hogy azért ez nem lehetett annyira ritka típus. |
(#66963) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66962)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2022 |
|
Egy kicsit utánnaolvasva érdekes dolgok derülnek ki. Ebböl a tipusbol 50 valahány létezett. A sorozatgyártás 50 egységre szolt, de vagy 10 prototipus volt, de abbol csak 4 került a DRG/DR/DB-hez. A 069-s pl nem. Ennek ellenére sok szöveg egy nagy sorozatrol beszél egy akkora vasuton mint a DR+DB.
Szoval mindössze 54 egység volt, meg néhány a magánvasutaknál, kis vicinálisokon.
A DB VT70.9-s sorszámmal vezette öket.
Valoban alig van film ezekröl, mert talán már a DR idökben sem voltak tul jo állapotban és nagyban nyomták az ujabb jármüveket. Ráadásul a VT135 sorozat több mint 1 tucat különféle sinibuszt jelentett, és a többiröl sincs sok felvétel, pedig voltak köztük elég érdekes egyedek. Persze ritkán jártak nagyobb pályaudvarokra igy nem igen voltal reflektorfényben. A másik korabeli sinibusz, ami még déli szomszédainknál is elöfordult, talán több mint 1000 darabos sorozat volt és Szegedre is bejárt. |
(#66964) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66963)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2022 |
|
A másik korabeli sinibusz, ami még déli szomszédainknál is elöfordult, talán több mint 1000 darabos sorozat volt és Szegedre is bejárt.
Sinobusz (Šinobus / Шинобус) annak a neve a volt Jugoszláv államokban. |
|
(#66965) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66963)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
Köszönöm! Ezek szerint ez egy terv volt, csak túllépett rajta az idő.
Nem baj, modellben jól néz ki. Az áramszedése meg kiváló, az egyik hajtott tengelye tud jobb/balra billenni, így nagyon stabilan át tud menni váltókon is.
|
(#66966) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66963)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
Hopp-hopp...
A VT135 az nem háború előtti konstrukció?
Amiről még írtál, ami a Jugoszláviában is használatban volt, az meg a háború utáni VT98 (Rote Brummer).
Vagy tévedek? |
(#66968) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66966)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
De az, éppen ezért nem volt annyira közismert, mert a haboru elötti utolso években született ( ha jol emlékszem 1937ben).
A háborut sem élte tul mind, és már jo 10 évesek voltak, amikor ujra tömegesen üzembe lettek ujra helyezve. A gyartoik többnyire porban hevertek, igy alig lehetett utánpotlás meg alkatrész.
Ezért kellett egy uj beszerzést inditani VT 98 és társai a DR-él is ( TT modell), amik nagy sorozatokban kinyomták ezeket a járgányokat a reflektorfényböl. Ha valamelyik modellgyár nem vette volna öket elö talán már el is feledtük volna, és aligha rágodnánk itt ezen a témán. |
(#66969) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66965)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
Nem terv volt, mert ahogy irtam több, mint 50 darab készült abbol a tipusbol ami a PIKO modell, csak éppen a háborura készült el, és valoszinü az szakitotta meg a karrierjét.
Amugy ha belegondolsz a MAVnak mennyi BZmotja volt/van pedig a mi hálozatunk legalább tizszer kisebb. Akkor mit jelenthet egy akkora hálozatnak mint a német ( akkoriban még a keletporosz területek - Königsberg - is oda tartoztak) egy 50 darabos sorozat?
Egy gombostü a szénakazalban. |
(#66970) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66968)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2022 |
|
Akkor csak a többieknek a tisztán látás kedvéért:
- Van a háború előtti/alatti motorkocsi a VT135 (és összes változata).
- Van az NSZK DB-nél a már az '50-es években elkezdett könnyű motorkocsi a VT98 (Rothe Brummer).
- Van az NDK éra alatti DR-nél a VT2.09, később BR171, vagyis a Ferkeltaxe (Malactaxi).
Azonos célra készült motorkocsik, de nem azonos időben. |
(#66972) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66969)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Ezek szerint a modellgyártóknak tetszett ez a típus meg ennyire, mert nemcsak H0-ban, hanem TT-ben (Kres) is gyártott belőle többféle variációt.
|
(#66974) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66972)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Hát igen, ez eléggé gyakran elöfordul a modellgyárakkal. Régen alapelmélet volt, hogy olyat hozzanak ki amit a konkurrencia még nem gyártott.
Ma meg mindenki azon verekszik, ki tudja ugyanazt a modellt korábban piacra dobni.
|
(#66975) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#66972)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Szerintem sokat nyom a latban az is, hogy egy relatíve egyszerű formaterv, a magas padló miatt könnyű hozzá megcsinálni a gépészeti részt, és a méretei tökéletesen megfelelnek egy otthoni "Klein- und Nebenbahnen der DR" hangulatú terepasztalhoz. Versenyezni meg azon lehet, hogy melyik modellgyár mennyi letörhe... izé, felszerelhető mütyürt ad hozzá |
(#66976) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66975)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2022 |
|
Ebben tökéletesen igazad van. Ilyen kis jármüvek sokkal élethübbek még a nagy házi terepasztalon is mint a mai modern kinyujtott colásdobozok. |
(#66977) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66976)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2022 |
|
Pont aról beszáltünk a kisebbik fiammal, hogy ebből a nagy tervből igazából a pirossal keretezett részt érdemes megépíteni. |
|
(#66978) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66977)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2022 |
|
Piko Pályatervek 41. terv "Fehér pályarész" |
|
(#66979) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66977)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2022 |
|
Gondolom azt észrevettétek, hogy a pályaterv és az összeépítési rajz között van egy kis eltérés:
- Jobb oldalán a pályának a híd alatt nincs nyiltvonali iparvágány kiágazása. Lehetetlenség lenne megépíteni. |
(#66980) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2022 |
|
DR III. korszakos mellékvonali vonatösszeállításhoz egy kép.
|
|
(#66981) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#66980)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2022 |
|
Az "indexes" DR-es fórumban úgy vettem észre, hogy szinte bármit-bármivel összekapcsolhatok, akkor sem nyúlok nagyon mellé, ha kb egy korszakban voltak.... Szinte minden variáció ment.
|
(#66983) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66982)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2022 |
|
Most építik, csak a motoros rész futópróbázott |
(#66984) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66983)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2022 |
|
Hát egy alvázon biztos David Copperfield vezette... |
(#67029) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2022 |
|
sünöcske kartársnak szeretettel:
|
|
(#67062) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 18, 2022 |
|
Annyi információ volt az Interneten, hogy 1956 nyarán szűnt meg az UIC európai tagvasútjainál a 3. kocsiosztály.
Mikor szűnhetett meg konkrétan nálunk a 4. kocsiosztály? |
(#67063) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67062)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2022 |
|
Volt egyáltalán 4. osztály, vagy az a pad volt az állomáson.. |
(#67064) etwg válasza etwg hozzászólására (#67063)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2022 |
|
Egy kicsit utánnanéztem. A németeknél a 4. osztály 1928-ig létezett, kivéve a lengyelekhez kerül porosz vidékeket, ahol 1934-ig létezett a 4. osztály.
A magyar forrásokban még 1914 elött sem voltak 4. osztályu kocsik ( még a számazási rendszer is csak A,B és C kocsikat tartalmazott). Igy valoszinü a monarchia területén nem volt 4. osztály. |
(#67065) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 18, 2022 |
|
Ez a videot talán érdemes megnézni. A régi bonni villamos és elödje ( a film végén).
Állitolag az a DÜWAG szerelvényt véletlenül találták meg egy alagutban. ( kell a mese. ). Most megprobálják rendbe rakni, és itt ott muzeum szerelvénynek használni. Ezek a szerelvények 1969-1999 között voltak üzemben.
A film végén korabeli felvételeken látni, hogyan likvidálták az elödöket, mert az ottani MÉH telepen csak a fém elemeket vették át kb 1500 - 2000 német márkáért. ( csak zárojelben akkor egy Rokal TT mozdony kb 50 DM volt).
Bonni villamos |
(#67086) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2022 |
|
Bécsben a hétvégén ünnepelték a városi vasut ( S-Bahn) 60 éves évforduloját. Itt van 15 percben egy kis összefoglalo a ködös szombatról.
60 éves Sbahn.
A szerelvény csak 2 évvel fiatalabb.
|
(#67090) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2022 |
|
Guinness rekord Svájcban.
25 darab 4 részes vadonatuj Capricorn motorvonattal inditották az uj motorvonatok bevetését az RhB vonalain.
Az vonat hossza majdnem 2 km volt ( 1906 m) és ezzel mentek végig az RHB kb 24 km hosszu frissen felujitott szakaszán.
A rekord vonat
Az egyik felvétel lenyügözö, ahol ugyanaz a vonat egy szinten lejjebb ellenkezö irányba megy. Ez is Svajc. |
(#67091) Frankye válasza etwg hozzászólására (#67090)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2022 |
|
Idézet: „Az egyik felvétel lenyügözö, ahol ugyanaz a vonat egy szinten lejjebb ellenkezö irányba megy.”
Ezt a TV-ben láttam, valóban nem mindennapi látvány volt. |
(#67094) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2022 |
|
Egy hir Bankokbol.
Ott nemrégen megépült a csili vili uj központi állomás, mert a régire a belvárosban sok developer fennte a fogát.
A régi állomás egy a korát meghazuttolo szép állomás 1916-bol.
Nos az uj állomás Bang Sue a neve, ami egészen jol van integrálva a meglevö modern városi vasuti hálozatba a régi Hua Lamphong állomást volt hivatott helyettesiteni, mégsem tudja átvenni a régi állomás szolgáltatásait.
Az ok elég érdekes, az uj állomást nem lehet teljes mértékben üzembe helyezni, mert a thailandi vonatok nagy többségében nem zártak a WC-k. ( ezt ugy látszik nem tudták . Az uj állomás, miután egy szinttel a utcák fölött lett kialakitva, de kimaradt a tervezésböl a megfelelö szigetelés, igy ilyen vonatok csak megállhatnak a pályaudvaron, de nem idözhetnek ott hosszabb ideig, azaz nem lehet vég-, illetve kiindulo pontja a vasuti közlekedésnek ilyen vonatokkal.
Igy most meghosszabbitották a rusztikális Hua Lamphong állomás üzemidejét. Közben a városfejlesztök is ugy látszik feladták terveiket, már nem akarnak ott hatalmas szállodákat meg bevásárloközpontokat épiteni. |
(#67095) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2022 |
|
|
(#67096) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67095)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2022 |
|
Ez az emberiség nagy tragédiája.
Az elözö lakhelyemen is kb jo 100 évvel korábban mindenféle csatornákat meg rajtuk hidakat épitettek az elödök. Az utobbi ezredfordulon a nagy telekhiénák megvásárolták a hatalmas területet a kastéllyal együtt majd elkezdtek épitkezni, loversenypálya, hatalmas szabadidö parkok meg lakotelepek voltak a programon, majd jött az árviz, nemcsak terület nagy részét árasztotta el, hanem a település házainak a pincéjeit is, amire korábban soha nem volt példa.
Ekkor fogták fel a döntéshozok mire voltak azok a csatornák meg rajtuk a hidak. Egyböl visszavonták az épitési engedélyeket, majd ujakat adtak ki a csatornák ujraépitésére.
Érdekes modon nem volt nagy tolakodás a befektetök meg az épitkezési vállalatok között a csatornak felujitására. |
(#67191) Doki51 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2022 |
|
Üdvözlet Mindenkinek! Abszolút új ember és abszolút kezdő vagyok. Annyi kapcsolatom a vasúttal, hogy édesapám pályamunkás volt (Bátaszéki pálya mesteri kp), apósom forgalmista (Szentes). Sokat vonatoztam Véménd-Pannonhalma és Szeged vonalakon. Kérdésem hogy a véméndi vasútállomás tervrajzai (állomásépület, raktárépület és állat rakodó tervrajzai elérhetőek-e valahol.? Köszönettel biro |
(#67192) róbertke válasza Doki51 hozzászólására (#67191)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2022 |
|
|
(#67193) Doki51 válasza róbertke hozzászólására (#67192)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2022 |
|
Köszönöm. Ugyan nem használom a face-t, de majd valamelyik ismerősöm megkérem. biro |
(#67194) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2022 |
|
|
(#67198) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#67194)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2022 |
|
Azt a képet adja ki, ami a neten megtalálható. A jelenlegi állapot. Az eredeti szebb volt. Van egy képeslap-kép a régi állomásról. Mindenesetre köszönöm a segítő készséget. Bíró |
(#67199) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#67198)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2022 |
|
Ahogy nézem tipikus MAV allomasepület. A rajza többek között a. Vasutmodellezés könyvben is meg van, valamint van orszagszerte, de külföldön is több nagyon szépen helyreallitott épület is.
|
(#67206) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2022 |
|
Idenézzetek milyen kincset találtam.
Paraguay
A film 1990-ben készült Dél Amerika utolso országában ahol csak gözvontatás volt/van.
Egy angol lord a nejével vállalkozott az utazásra, persze nem volt gond egy luxuskocsit bérelni a majdnem 20 orás utra, amiért az akkori halando alig 2 fontot fizetett. De a filmen van egy szerkocsi tüz, egy kizárolag gözzel hajtott mühely, rengeteg ma már alig ismert müködö szerszámgép, meg Orient expressz szerü luxus, és egy lenyügözö háloing.
De láthato Dél Amerika legszebb vizesése is.
Az utazás Encarnación-ban kezdödik és a 376 km távolban levö fövárosban, Asunciónban végzödik.
Az országnak csak Argentinával van vasuti kapcsolata. Az egyetlen vasuti vonalnak van egyetlen elágazása is, San Salvadorbol, ami elvben Braziliába menne, de oda soha nem ért el,
Sajnos a hirek szerint már a vonal sincs meg teljes hosszában. A vasuti forgalmat 2006ban szinte teljesen megszüntették. Csak egy hetente járo gözzel vontatott muzeumvasut müködik a fövárosban.
Encarnacionba meg az Argentin mozdonyok vontatják Argentinábol a tehervonatokat. A paraguayi vasutnak nincs egyetlen modernebb mozdonya sem. |
|
(#67293) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2022 |
|
Egy igazi tél, avagy, ahol a mozdonyok a sinhez fagynak.
Huanan, 2010 |
(#67402) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2023 |
|
Egy nem hétköznapi konstrukcio a vasutvilágban.
Egy Hanomag mozdony Közelkeleten. A bagdadi vasuton illetve Török vasuton fordult elö az a néhány darab, amit a németek épitettek.
A két hajto kerék közötti futokerék opcio volt, amivel kb 3 tonnával csökkenteni lehetett a tengelynyomást.
|
|
|
|
2024. Okt, 04. Pé 23:31:05 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|